Juist, en daarom zitten al die renners voorin. Omdat ze andersquote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee, dat gaat nergens over.
Maar op het moment dat het breekt op plek 50 en Mollema ofzo zit er achter waardoor hij in het weiland terecht komt staat het hier vol met '' smilies omdat hij daar zat.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Juist, en daarom zitten al die renners voorin. Omdat ze anders :,) 's krijgen op Fok!
Je moet natuurlijk wel blijven opletten en op cruciale stukken zo ver mogelijk naar voren zitten (kasseien, moment van opdraaien parallel aan zee etc.)quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee, dat gaat nergens over.
Maar op het moment dat het breekt op plek 50 en Mollema ofzo zit er achter waardoor hij in het weiland terecht komt staat het hier vol met '' smilies omdat hij daar zat.
Het probleem is juist dat alles tegenwoordig een cruciale strook kan zijn. Het kan overal gebeuren tegenwoordig en niet alleen in de aanloop naar een kasseistrook, een strook met zijwind of een beklimming. In die etappe naar Metz drie jaar geleden vielen ze op een heel normaal stuk wegdek, beetje dalend en ver van de streep, maar omdat de impact groot was en ze in het peloton direct doortrokken, was de schade heel groot. Elke keer kan het raak zijn en elke keer zou het peloton door kunnen trekken. Dat is het grote verschil.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:05 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel blijven opletten en op cruciale stukken zo ver mogelijk naar voren zitten (kasseien, moment van opdraaien parallel aan zee etc.)Maar ik heb hardop gelachen om de wanhopige pogingen om vooraan te zitten in die etappe naar Huy op 70km van de streep
![]()
Genoeg prominenten al dit jaar uitgevallen door dat ze zo nodig van voren moesten zitten terwijl dat niet per se nodig was. Dumoulin en Cancellara op 60km van de streep bijvOok Martin had niet als nummer 6 aan de 'klim' gisteren hoeven te beginnen.
Goed punt. Een oplossing voor dat soort dingen zal er niet zijn, valpartijen kan je natuurlijk niet compleet uitbannen, helaas. Maar ik denk persoonlijk dat het risico op zo'n scenario, laten we zeggen 30 man tegen de grond en volk erachter, groter is door de manier waarop ze nu rijden dan zonder dit kansloze gedrang. Wellicht moeten er eerst 1 of 2 tours verloren worden door het gedrang oid voor dat de renner dat in zien.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat alles tegenwoordig een cruciale strook kan zijn. Het kan overal gebeuren tegenwoordig en niet alleen in de aanloop naar een kasseistrook, een strook met zijwind of een beklimming. In die etappe naar Metz drie jaar geleden vielen ze op een heel normaal stuk wegdek, beetje dalend en ver van de streep, maar omdat de impact groot was en ze in het peloton direct doortrokken, was de schade heel groot. Elke keer kan het raak zijn en elke keer zou het peloton door kunnen trekken. Dat is het grote verschil.
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er een ongeschreven regel moet komen in het peloton: grote val, dan leggen de renners zelf de boel stil, ter bescherming van hunzelf ook. Dan krijg je dus niet dat iedereen op elk moment voorin moet zitten, omdat ze weten dat er toch gewacht wordt en misschien, heel misschien zorgt dat ervoor dat de nervositeit wat minder wordt.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:12 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Goed punt. Een oplossing voor dat soort dingen zal er niet zijn, valpartijen kan je natuurlijk niet compleet uitbannen, helaas. Maar ik denk persoonlijk dat het risico op zo'n scenario, laten we zeggen 30 man tegen de grond en volk erachter, groter is door de manier waarop ze nu rijden dan zonder dit kansloze gedrang. Wellicht moeten er eerst 1 of 2 tours verloren worden door het gedrang oid voor dat de renner dat in zien.
Dan proberen ze zich de keer daarop gewoon nog verder naar voren te dringen in de hoop dat het deze keer wel goed gaat.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:12 schreef GotenSSJ het volgende:
Wellicht moeten er eerst 1 of 2 tours verloren worden door het gedrang oid voor dat de renner dat in zien.
Tsjah, Dan gaan ze weer zeuren omdat er willekeur is omdat ze bij Jantje wel reden en bij Pietje niet. Dus dat gaat in praktijk toch niet landen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er een ongeschreven regel moet komen in het peloton: grote val, dan leggen de renners zelf de boel stil, ter bescherming van hunzelf ook. Dan krijg je dus niet dat iedereen op elk moment voorin moet zitten, omdat ze weten dat er toch gewacht wordt en misschien, heel misschien zorgt dat ervoor dat de nervositeit wat minder wordt.
Ja wtf manquote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:41 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker overzichtelijk topic dit zo.
Vergeet niet dat als het in Mediterane landen regent, het vaak heel glad is omdat er veel olieachtig materiaal op het wegdek ligt.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het zegt natuurlijk wel wat. De factoren die jij noemt tellen ook, maar ook het weer en dergelijke...
In de Noordelijke landen waar ze rijden (GB, Nederland, Belgie, Noord-Frankrijk etc.) regent het meer dan rond de Mediterannee, met glad wegdek tot gevolg...
Dat zijn uitvallers, vroeger vielen er ook veel meer mensen uit omdat ze gewoon buiten tijd binnen kwamen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat wel, maar valpartijen worden steeds minder, zie de grafiek hier:
http://www.nu.nl/wielrenn(...)ordt-vrij-groot.html
twitter:tonymartin85 twitterde op donderdag 09-07-2015 om 22:13:31How a compound fracture of a collarbone looks like. Sry guys. Thnx to all of @Etixx_QuickStep Congrats @zdenekstybar http://t.co/Aow11Szhvn reageer retweet
De meeste blessures komen door valpartijen, dus die discussie is geheel ontopicquote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:59 schreef heywoodu het volgende:
En Henderson dus DNS met een ribblessure na de val in de tweede etappe.
Verder mag het hier wel weer over de daadwerkelijk geblesseerde/uitgevallen renners gaan ipv het voorkomen van valpartijen
Wtfquote:Op maandag 13 juli 2015 14:43 schreef heywoodu het volgende:
Ivan Basso verlaat de Tour, heeft vanmorgen gehoord dat ie teelbalkanker heeft
quote:Op maandag 13 juli 2015 14:45 schreef heywoodu het volgende:
Gevallen in de vijfde etappe, waarna hij erg veel last van 1 bal had. Vandaag een scan gedaan met dat als uitslag. Contador zit schijnbaar naast hem te huilen op de persco
twitter:wielerman twitterde op maandag 13-07-2015 om 14:43:20Basso: "Ik ben gevallen in rit 5, had last van L-teelbal, vandaag naar ziekenhuis, klein gezwel vastgesteld. Ik ga nu naar huis." #tdf15 reageer retweet
Ook nog kwaadaardig dus.quote:Op maandag 13 juli 2015 14:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]twitter:wielerman twitterde op maandag 13-07-2015 om 14:43:20Basso: "Ik ben gevallen in rit 5, had last van L-teelbal, vandaag naar ziekenhuis, klein gezwel vastgesteld. Ik ga nu naar huis." #tdf15 reageer retweet
De ploegarts is ook oncoloog?twitter:friebos twitterde op maandag 13-07-2015 om 14:59:34Tinkoff-Saxo's doctor says that Basso has a '98 to 99 per cent chance' of a full recovery. reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |