abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154210820
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Sked het volgende:

[..]

De ASO zou afspraken kunnen maken over de laatste vijf kilometer bijvoorbeeld, omdat de nervositeit daar het grootst is. Daarnaast ben ik er ook wel voorstander van om teams kleiner te maken en vind ik dat het peloton zelf ook veel te weinig doet om dit te veranderen. Maak als klassementsrenners de afspraak om in vlakke etappes gewoon rustig in de buik te gaan zitten bijvoorbeeld.

Ik word er echt schijtziek van en bijna elke winnaar deze Tour staat in de schaduw van valpartijen
Ik word echt schijtziek van mensen die in kleinere teams de oplossing zien. De zwaarste valpartijen zie je gebeuren in uitgedunde groepen en dan op rechte wegen, in bochten die veel te hard genomen worden of als het spannend wordt,of een combinatie daarvan.
pi_154212076
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Sked het volgende:

[..]

De ASO zou afspraken kunnen maken over de laatste vijf kilometer bijvoorbeeld, omdat de nervositeit daar het grootst is. Daarnaast ben ik er ook wel voorstander van om teams kleiner te maken en vind ik dat het peloton zelf ook veel te weinig doet om dit te veranderen. Maak als klassementsrenners de afspraak om in vlakke etappes gewoon rustig in de buik te gaan zitten bijvoorbeeld.

Ik word er echt schijtziek van en bijna elke winnaar deze Tour staat in de schaduw van valpartijen
Die regels zijn er deels natuurlijk met de 3KM regel in vlakke ritten. De beste oplossing is denk ik nog steeds gewoon starten met een paar flink zware bergritten i.p.v. met vlakke ritten. Dan is het klassement snel al deels gemaakt, er zal er veel minder nerveus gekoerst worden in de vlakke ritten erna, echter zal de parcoursbouwer dit nooit doen, want je neemt ook gelijk een flink stuk spanning weg.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 00:30:26 #93
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_154212197
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 00:26 schreef Dennism het volgende:

[..]

Die regels zijn er deels natuurlijk met de 3KM regel in vlakke ritten. De beste oplossing is denk ik nog steeds gewoon starten met een paar flink zware bergritten i.p.v. met vlakke ritten. Dan is het klassement snel al deels gemaakt, er zal er veel minder nerveus gekoerst worden in de vlakke ritten erna, echter zal de parcoursbouwer dit nooit doen, want je neemt ook gelijk een flink stuk spanning weg.
Starten met een lange tijdrit zou ook kunnen, maar dat is niet echt leuk voor de stad van het Grand Depart, die hebben liever een korte tijdrit.
pi_154212374
Oortjes afschaffen !!!
De renners worden gek gemaakt door het geschreeuw van de ploegleiders...
  vrijdag 10 juli 2015 @ 00:45:40 #95
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_154212449
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:42 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik word echt schijtziek van mensen die in kleinere teams de oplossing zien. De zwaarste valpartijen zie je gebeuren in uitgedunde groepen en dan op rechte wegen, in bochten die veel te hard genomen worden of als het spannend wordt,of een combinatie daarvan.
Ik geloof inderdaad niet dat kleinere ploegen de oplossing is. Of het peloton nou 200 of 100 man is, de klassementsrenners willen van voren rijden bij elk mogelijk obstakel. Net als renners die denken kans te maken op de ritzege. Het gedrang zal blijven. Er moet een andere oplossing komen, maar wat?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_154217063
Greg Henderson out.
pi_154219414
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 00:26 schreef Dennism het volgende:

[..]

Die regels zijn er deels natuurlijk met de 3KM regel in vlakke ritten. De beste oplossing is denk ik nog steeds gewoon starten met een paar flink zware bergritten i.p.v. met vlakke ritten. Dan is het klassement snel al deels gemaakt, er zal er veel minder nerveus gekoerst worden in de vlakke ritten erna, echter zal de parcoursbouwer dit nooit doen, want je neemt ook gelijk een flink stuk spanning weg.
Onzin ook natuurlijk. Een meerdaagse wielerwedstrijd heeft nu eenmaal van alles wat.

De meeste valpartijen die ik zag is gewoon onoplettendheid. Ik zag al bij 2 GoPro filmpjes en het filmpje waarin Dumoiulin op zijn plaat gaat, dat de val veroorzaakt wordt doordat men met zijn voorwiel het achterwiel van de voorligger aanraakt en daardoor op zijn plaat gaat. Middenin het peleton betekent dat de rest achter hem, bovenop hem knalt en dus ook op zijn plaat gaat. Men moet meer afstand houden, opletten en niet zo naar voren duwen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 12:50:38 #98
14505 OProg
A Life in Music
pi_154219814
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Sked het volgende:
Maak als klassementsrenners de afspraak om in vlakke etappes gewoon rustig in de buik te gaan zitten bijvoorbeeld.
En dan klapt de hele zooi in het midden onderuit waardoor die in de tweede groep komen, zit alleen die ene net niet klassementsrenner maar toch net wel voorin waardoor die een Pereiro Siotje kan doen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 10 juli 2015 @ 12:54:41 #99
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_154219941
Grootste probleem is dat alle klassementsrijders bij elke vluchtheuvel en brug vooraan willen zitten. In de etappe naar Huy zaten ze op 70km van de streep allemaal te vechten om vooraan te zitten op een heuveltje van de 4de categorie, dat gaat toch helemaal nergens meer over :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:01:56 #100
14505 OProg
A Life in Music
pi_154220115
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:54 schreef GotenSSJ het volgende:
Grootste probleem is dat alle klassementsrijders bij elke vluchtheuvel en brug vooraan willen zitten. In de etappe naar Huy zaten ze op 70km van de streep allemaal te vechten om vooraan te zitten op een heuveltje van de 4de categorie, dat gaat toch helemaal nergens meer over :')
Nee, dat gaat nergens over.
Maar op het moment dat het breekt op plek 50 en Mollema ofzo zit er achter waardoor hij in het weiland terecht komt staat het hier vol met ' :') ' smilies omdat hij daar zat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_154220165
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:01 schreef OProg het volgende:

[..]

Nee, dat gaat nergens over.
Maar op het moment dat het breekt op plek 50 en Mollema ofzo zit er achter waardoor hij in het weiland terecht komt staat het hier vol met ' :') ' smilies omdat hij daar zat.
Juist, en daarom zitten al die renners voorin. Omdat ze anders :') 's krijgen op Fok! ;)
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:05:23 #102
14505 OProg
A Life in Music
pi_154220207
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:03 schreef cafca het volgende:

[..]

Juist, en daarom zitten al die renners voorin. Omdat ze anders :,) 's krijgen op Fok! ;)
Inderdaad. ;)

Maar het geeft vooral aan dat we dat inmiddels maar verwachten dat ze maar voorin zitten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:05:28 #103
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_154220213
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:01 schreef OProg het volgende:

[..]

Nee, dat gaat nergens over.
Maar op het moment dat het breekt op plek 50 en Mollema ofzo zit er achter waardoor hij in het weiland terecht komt staat het hier vol met ' :') ' smilies omdat hij daar zat.
Je moet natuurlijk wel blijven opletten en op cruciale stukken zo ver mogelijk naar voren zitten (kasseien, moment van opdraaien parallel aan zee etc.) :) Maar ik heb hardop gelachen om de wanhopige pogingen om vooraan te zitten in die etappe naar Huy op 70km van de streep :')

Genoeg prominenten al dit jaar uitgevallen door dat ze zo nodig van voren moesten zitten terwijl dat niet per se nodig was. Dumoulin en Cancellara op 60km van de streep bijv :') Ook Martin had niet als nummer 6 aan de 'klim' gisteren hoeven te beginnen.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_154220287
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:05 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel blijven opletten en op cruciale stukken zo ver mogelijk naar voren zitten (kasseien, moment van opdraaien parallel aan zee etc.) :) Maar ik heb hardop gelachen om de wanhopige pogingen om vooraan te zitten in die etappe naar Huy op 70km van de streep :')

Genoeg prominenten al dit jaar uitgevallen door dat ze zo nodig van voren moesten zitten terwijl dat niet per se nodig was. Dumoulin en Cancellara op 60km van de streep bijv :') Ook Martin had niet als nummer 6 aan de 'klim' gisteren hoeven te beginnen.
Het probleem is juist dat alles tegenwoordig een cruciale strook kan zijn. Het kan overal gebeuren tegenwoordig en niet alleen in de aanloop naar een kasseistrook, een strook met zijwind of een beklimming. In die etappe naar Metz drie jaar geleden vielen ze op een heel normaal stuk wegdek, beetje dalend en ver van de streep, maar omdat de impact groot was en ze in het peloton direct doortrokken, was de schade heel groot. Elke keer kan het raak zijn en elke keer zou het peloton door kunnen trekken. Dat is het grote verschil.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:12:26 #105
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_154220408
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat alles tegenwoordig een cruciale strook kan zijn. Het kan overal gebeuren tegenwoordig en niet alleen in de aanloop naar een kasseistrook, een strook met zijwind of een beklimming. In die etappe naar Metz drie jaar geleden vielen ze op een heel normaal stuk wegdek, beetje dalend en ver van de streep, maar omdat de impact groot was en ze in het peloton direct doortrokken, was de schade heel groot. Elke keer kan het raak zijn en elke keer zou het peloton door kunnen trekken. Dat is het grote verschil.
Goed punt. Een oplossing voor dat soort dingen zal er niet zijn, valpartijen kan je natuurlijk niet compleet uitbannen, helaas. Maar ik denk persoonlijk dat het risico op zo'n scenario, laten we zeggen 30 man tegen de grond en volk erachter, groter is door de manier waarop ze nu rijden dan zonder dit kansloze gedrang. Wellicht moeten er eerst 1 of 2 tours verloren worden door het gedrang oid voor dat de renner dat in zien.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_154220527
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:12 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Goed punt. Een oplossing voor dat soort dingen zal er niet zijn, valpartijen kan je natuurlijk niet compleet uitbannen, helaas. Maar ik denk persoonlijk dat het risico op zo'n scenario, laten we zeggen 30 man tegen de grond en volk erachter, groter is door de manier waarop ze nu rijden dan zonder dit kansloze gedrang. Wellicht moeten er eerst 1 of 2 tours verloren worden door het gedrang oid voor dat de renner dat in zien.
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er een ongeschreven regel moet komen in het peloton: grote val, dan leggen de renners zelf de boel stil, ter bescherming van hunzelf ook. Dan krijg je dus niet dat iedereen op elk moment voorin moet zitten, omdat ze weten dat er toch gewacht wordt en misschien, heel misschien zorgt dat ervoor dat de nervositeit wat minder wordt.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:30:16 #107
14505 OProg
A Life in Music
pi_154220844
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:12 schreef GotenSSJ het volgende:
Wellicht moeten er eerst 1 of 2 tours verloren worden door het gedrang oid voor dat de renner dat in zien.
Dan proberen ze zich de keer daarop gewoon nog verder naar voren te dringen in de hoop dat het deze keer wel goed gaat. ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:17 schreef TheArt het volgende:

[..]

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er een ongeschreven regel moet komen in het peloton: grote val, dan leggen de renners zelf de boel stil, ter bescherming van hunzelf ook. Dan krijg je dus niet dat iedereen op elk moment voorin moet zitten, omdat ze weten dat er toch gewacht wordt en misschien, heel misschien zorgt dat ervoor dat de nervositeit wat minder wordt.
Tsjah, Dan gaan ze weer zeuren omdat er willekeur is omdat ze bij Jantje wel reden en bij Pietje niet. Dus dat gaat in praktijk toch niet landen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_154221122
Lekker overzichtelijk topic dit zo.
U MAD?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 10 juli 2015 @ 13:44:39 #109
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_154221200
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:41 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker overzichtelijk topic dit zo.
Ja wtf man :') Hou die discussie ergens anders in TDF.
pi_154221356
quote:
4s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:29 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het zegt natuurlijk wel wat. De factoren die jij noemt tellen ook, maar ook het weer en dergelijke...

In de Noordelijke landen waar ze rijden (GB, Nederland, Belgie, Noord-Frankrijk etc.) regent het meer dan rond de Mediterannee, met glad wegdek tot gevolg...
Vergeet niet dat als het in Mediterane landen regent, het vaak heel glad is omdat er veel olieachtig materiaal op het wegdek ligt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_154221385
quote:
4s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:19 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat wel, maar valpartijen worden steeds minder, zie de grafiek hier:

http://www.nu.nl/wielrenn(...)ordt-vrij-groot.html
Dat zijn uitvallers, vroeger vielen er ook veel meer mensen uit omdat ze gewoon buiten tijd binnen kwamen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 juli 2015 @ 13:58:12 #112
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_154221573
tonymartin85 twitterde op donderdag 09-07-2015 om 22:13:31 How a compound fracture of a collarbone looks like. Sry guys. Thnx to all of @Etixx_QuickStep Congrats @zdenekstybar http://t.co/Aow11Szhvn reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 juli 2015 @ 13:59:22 #113
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_154221608
En Henderson dus DNS met een ribblessure na de val in de tweede etappe.

Verder mag het hier wel weer over de daadwerkelijk geblesseerde/uitgevallen renners gaan ipv het voorkomen van valpartijen :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154221992
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:59 schreef heywoodu het volgende:
En Henderson dus DNS met een ribblessure na de val in de tweede etappe.

Verder mag het hier wel weer over de daadwerkelijk geblesseerde/uitgevallen renners gaan ipv het voorkomen van valpartijen :)
De meeste blessures komen door valpartijen, dus die discussie is geheel ontopic
  Redactie Sport / Supervogel zondag 12 juli 2015 @ 15:12:01 #115
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_154269931
Overzicht uitvallers tot en met etappe 8:

Etappe 3:
22 - William Bonnet (FRA) - Francaise des Jeux. Opgegeven na valpartij. Meerdere breuken in tweede nekwervel.
85 - Tom Dumoulin (NED) - Team Giant-Alpecin. Opgegeven na valpartij. Breuk in schoudergewricht en schouder uit kom.
95 - Dmitry Kozontchuk (RUS) - Team Katusha. Opgegeven na valpartij. Sleutelbeenbreuk.
101 - Simon Gerrans (AUS) - Orica GreenEDGE. Opgegeven na valpartij. Polsbreuk.

Etappe 4:
104 - Daryl Impey (ZAF) - Orica GreenEDGE. Niet meer gestart als gevolg van valpartij etappe 3. Sleutelbeenbreuk.
143 - Fabian Cancellara (ZWI) - Trek Factory Racing. Niet meer gestart als gevolg van valpartij etappe 3. Twee gebroken rugwervels.
193 - Andreas Schillinger (DUI) - Bora - Argon 18. Niet meer gestart als gevolg van infectie.

Etappe 5:
162 - Jack Bauer (NZE) - Team Cannondale - Garmin. Opgegeven na valpartij. Kneuzing van linkerheup.
171 - Nacer Bouhanni (FRA) - Team Cofidis. Opgegeven na valpartij. Kneuzing van rib en pijnlijke rechter elleboog.

Etappe 6:
102 - Michael Albasini (ZWI) - Orica GreenEDGE. Niet meer gestart als gevolg van valpartijen etappe 5. Gebroken linkerarm.

Etappe 7:
77 - Gregory Henderson (NZE) - Lotto-Soudal. Niet meer gestart als gevolg van valpartij in etappe 3. Twee gebroken ribben.
114 - Tony Martin (DUI) - Etixx Quick-Step. Niet meer gestart als gevolg van valpartij in etappe 6. Sleutelbeenbreuk.

Etappe 8:
99 - Luca Paolini (ITA) - Katusha. Niet meer gestart na het falen van een dopingtest na etappe 3. Cocaine.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 juli 2015 @ 14:43:58 #116
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_154299058
Ivan Basso verlaat de Tour, heeft vanmorgen gehoord dat ie teelbalkanker heeft :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport maandag 13 juli 2015 @ 14:44:18 #117
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_154299065
quote:
15s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:43 schreef heywoodu het volgende:
Ivan Basso verlaat de Tour, heeft vanmorgen gehoord dat ie teelbalkanker heeft :{
Wtf
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 juli 2015 @ 14:45:08 #118
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_154299089
Gevallen in de vijfde etappe, waarna hij erg veel last van 1 bal had. Vandaag een scan gedaan met dat als uitslag. Contador zit schijnbaar naast hem te huilen op de persco
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport maandag 13 juli 2015 @ 14:45:32 #119
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_154299100
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:45 schreef heywoodu het volgende:
Gevallen in de vijfde etappe, waarna hij erg veel last van 1 bal had. Vandaag een scan gedaan met dat als uitslag. Contador zit schijnbaar naast hem te huilen op de persco
wielerman twitterde op maandag 13-07-2015 om 14:43:20 Basso: "Ik ben gevallen in rit 5, had last van L-teelbal, vandaag naar ziekenhuis, klein gezwel vastgesteld. Ik ga nu naar huis." #tdf15 reageer retweet
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_154299176
quote:
9s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:45 schreef DeLuna het volgende:

[..]

wielerman twitterde op maandag 13-07-2015 om 14:43:20 Basso: "Ik ben gevallen in rit 5, had last van L-teelbal, vandaag naar ziekenhuis, klein gezwel vastgesteld. Ik ga nu naar huis." #tdf15 reageer retweet
Ook nog kwaadaardig dus. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')