quote:,,Het sleutelbeen is in diverse stukken gebroken, één stuk kwam zelfs door de huid heen'', zei dokter Helge Riepenhof van Etixx-QuickStep. ,,Een open breuk dus. Hoewel Tony vrijdag weer had willen starten, heb ik hem dat verboden.''
Niemandquote:Op donderdag 9 juli 2015 22:38 schreef -0- het volgende:
Wie rijdt er morgen eigenlijk in het geel als Martin niet start? Froome of niemand?
Martin heeft immers vandaag de trui nog wel uitgereikt gekregen.
Wat moeten ze eraan doen? De renners doen het toch echt zelf.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:06 schreef Sked het volgende:
Dumoulin, Albasini, Gerrans, Cancellara, Bouhanni en nu Martin. Hoe zonde.
En dan zijn jongens als Kelderman, Ten Dam en Matthews ook nog eens zwaar geblesseerd en zijn Nibali, Van Garderen en Quintana vandaag gevallen.
Ik kan niet wachten tot we in de bergen zijn, dan is deze onzin over en laat die tering ASO het nou eindelijk eens leren dat zo koersen niet werkt
http://www.nu.nl/wielrenn(...)rt-in-abbeville.htmlquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De Gendt beslissen ze morgenvroeg.
De ASO zou afspraken kunnen maken over de laatste vijf kilometer bijvoorbeeld, omdat de nervositeit daar het grootst is. Daarnaast ben ik er ook wel voorstander van om teams kleiner te maken en vind ik dat het peloton zelf ook veel te weinig doet om dit te veranderen. Maak als klassementsrenners de afspraak om in vlakke etappes gewoon rustig in de buik te gaan zitten bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat moeten ze eraan doen? De renners doen het toch echt zelf.
Dat wel, maar valpartijen worden steeds minder, zie de grafiek hier:quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Sked het volgende:
[..]
De ASO zou afspraken kunnen maken over de laatste vijf kilometer bijvoorbeeld, omdat de nervositeit daar het grootst is. Daarnaast ben ik er ook wel voorstander van om teams kleiner te maken en vind ik dat het peloton zelf ook veel te weinig doet om dit te veranderen. Maak als klassementsrenners de afspraak om in vlakke etappes gewoon rustig in de buik te gaan zitten bijvoorbeeld.
Ik word er echt schijtziek van en bijna elke winnaar deze Tour staat in de schaduw van valpartijen
Uitvallers en valpartijen zijn nog wel een verschil en natuurlijk heeft het aantal uitvallers van pakweg vijftien jaar geleden ook te maken met een slechte infrastructuur. Tegenwoordig heb je steeds minder slechte wegen en rijden ze daar vaker omheen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat wel, maar valpartijen worden steeds minder, zie de grafiek hier:
http://www.nu.nl/wielrenn(...)ordt-vrij-groot.html
Het is verschrikkelijk irritant inderdaad, maar de meeste valpartijen vinden plaats buiten die vijf kilometer. Die op weg naar Huy en die van gisteren ook. Dat ga je niet voorkomen door meer bescherming in de laatste kilometers.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Sked het volgende:
[..]
De ASO zou afspraken kunnen maken over de laatste vijf kilometer bijvoorbeeld, omdat de nervositeit daar het grootst is. Daarnaast ben ik er ook wel voorstander van om teams kleiner te maken en vind ik dat het peloton zelf ook veel te weinig doet om dit te veranderen. Maak als klassementsrenners de afspraak om in vlakke etappes gewoon rustig in de buik te gaan zitten bijvoorbeeld.
Ik word er echt schijtziek van en bijna elke winnaar deze Tour staat in de schaduw van valpartijen
Het zegt natuurlijk wel wat. De factoren die jij noemt tellen ook, maar ook het weer en dergelijke...quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:24 schreef Sked het volgende:
[..]
Uitvallers en valpartijen zijn nog wel een verschil en natuurlijk heeft het aantal uitvallers van pakweg vijftien jaar geleden ook te maken met een slechte infrastructuur. Tegenwoordig heb je steeds minder slechte wegen en rijden ze daar vaker omheen.
En zo'n grafiek is nooit representatief, omdat het parcours elk jaar verschilt en dat enorm van invloed is.
Ik word echt schijtziek van mensen die in kleinere teams de oplossing zien. De zwaarste valpartijen zie je gebeuren in uitgedunde groepen en dan op rechte wegen, in bochten die veel te hard genomen worden of als het spannend wordt,of een combinatie daarvan.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Sked het volgende:
[..]
Die regels zijn er deels natuurlijk met de 3KM regel in vlakke ritten. De beste oplossing is denk ik nog steeds gewoon starten met een paar flink zware bergritten i.p.v. met vlakke ritten. Dan is het klassement snel al deels gemaakt, er zal er veel minder nerveus gekoerst worden in de vlakke ritten erna, echter zal de parcoursbouwer dit nooit doen, want je neemt ook gelijk een flink stuk spanning weg.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Sked het volgende:
[..]
Starten met een lange tijdrit zou ook kunnen, maar dat is niet echt leuk voor de stad van het Grand Depart, die hebben liever een korte tijdrit.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:26 schreef Dennism het volgende:
[..]
Die regels zijn er deels natuurlijk met de 3KM regel in vlakke ritten. De beste oplossing is denk ik nog steeds gewoon starten met een paar flink zware bergritten i.p.v. met vlakke ritten. Dan is het klassement snel al deels gemaakt, er zal er veel minder nerveus gekoerst worden in de vlakke ritten erna, echter zal de parcoursbouwer dit nooit doen, want je neemt ook gelijk een flink stuk spanning weg.
Ik geloof inderdaad niet dat kleinere ploegen de oplossing is. Of het peloton nou 200 of 100 man is, de klassementsrenners willen van voren rijden bij elk mogelijk obstakel. Net als renners die denken kans te maken op de ritzege. Het gedrang zal blijven. Er moet een andere oplossing komen, maar wat?quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik word echt schijtziek van mensen die in kleinere teams de oplossing zien. De zwaarste valpartijen zie je gebeuren in uitgedunde groepen en dan op rechte wegen, in bochten die veel te hard genomen worden of als het spannend wordt,of een combinatie daarvan.
Onzin ook natuurlijk. Een meerdaagse wielerwedstrijd heeft nu eenmaal van alles wat.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:26 schreef Dennism het volgende:
[..]
Die regels zijn er deels natuurlijk met de 3KM regel in vlakke ritten. De beste oplossing is denk ik nog steeds gewoon starten met een paar flink zware bergritten i.p.v. met vlakke ritten. Dan is het klassement snel al deels gemaakt, er zal er veel minder nerveus gekoerst worden in de vlakke ritten erna, echter zal de parcoursbouwer dit nooit doen, want je neemt ook gelijk een flink stuk spanning weg.
En dan klapt de hele zooi in het midden onderuit waardoor die in de tweede groep komen, zit alleen die ene net niet klassementsrenner maar toch net wel voorin waardoor die een Pereiro Siotje kan doen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Sked het volgende:
Maak als klassementsrenners de afspraak om in vlakke etappes gewoon rustig in de buik te gaan zitten bijvoorbeeld.
Nee, dat gaat nergens over.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:54 schreef GotenSSJ het volgende:
Grootste probleem is dat alle klassementsrijders bij elke vluchtheuvel en brug vooraan willen zitten. In de etappe naar Huy zaten ze op 70km van de streep allemaal te vechten om vooraan te zitten op een heuveltje van de 4de categorie, dat gaat toch helemaal nergens meer over
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |