Ze leert 't ook bij oma, en als we ergens anders zijn, dat is zo. Dat is ook niet het belangrijkste - al merken we wel dat ze zich niet zomaar iets laat vertellen en ze haar eigen plan trektquote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:22 schreef L-E het volgende:
Ergens anders zijn andere regels vind ik niet iets dat een kind alleen op de psz kan leren eigenlijk. Bovendien vind ik dat ook helemaal niet zo belangrijkAndere kindjes vindt hij sinds kort wel supertof, maar ik weet niet of dat ook leuk is als wij er niet meer zijn..
Jazeker wel! Ik ben wel blij dat het klaar is, de motivatie begon langzaam wat af te zakken en de groep begon zich steeds meer te splitsen en er ontstond wat irritatie her en der. Jammer maar ik zit er voor mezelf en niet voor anderen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:05 schreef L-E het volgende:
Wat fijn Spark! Was hard werken zeker? Heb je er iets aan gehad voor je gevoel?
Je verdient een standbeeld hoor, zo met jezelf aan de slag gaanquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:09 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Jazeker wel! Ik ben wel blij dat het klaar is, de motivatie begon langzaam wat af te zakken en de groep begon zich steeds meer te splitsen en er ontstond wat irritatie her en der. Jammer maar ik zit er voor mezelf en niet voor anderen.
Ik herken eerder wanneer emoties oplopen en kan ook plaatsen wanneer er een schema speelt (bepaalde negatieve denkpatronen) maar ze in de praktijk omzetten lukt helaas nog niet. Ik heb nu gevraagd om schematherapie te mogen volgen, een therapie die terug gaat naar de basis om te kijken waar bepaalde denkpatronen zijn ontstaan en om te leren dat die gevoelens horen bij toen en niet bij het heden.
Lief!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:13 schreef L-E het volgende:
[..]
Je verdient een standbeeld hoor, zo met jezelf aan de slag gaanDoet niet iedereen je na.
Herkenbaar. T. en ik zijn allebei heel voorwaardelijk opgevoed, en wij kennen veiligheid binnen de familie dan ook niet. Voor ons des te meer reden om dat prioriteit nr 1 te maken binnen ons eigen gezin, en het is echt een mooie ontwikkeling om te zien hoe je eigen kinderen veel steviger in hun schoenen staan dan jijzelf als kind, gewoon omdat ze een goede basis hebbenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:13 schreef elamanilo het volgende:
Thanks dames
L-E, dat is ook wat ik wil doen voor haar en hoe ik er wil zijn voor haar, haar laten weten dat ze bij mij in ieder geval _altijd_ terecht kan en veilig is, dat mijn armen altijd voor haar openstaanDat is iets wat mijn ouders mij hebben meegegeven (en nog steeds) en wat ik graag ook door wil geven, ook als ze groter is. Het tegenovergestelde ken ik van C. zijn ouders en hoe dat hem heeft gevormd
![]()
Herkenbaar... Mijn zoon wilde bij mama in bed slapen, en niet naar oma. Soit, hij moest vroeg op (6.15u), maar het was echt DRAMAquote:Op dinsdag 2 juni 2015 07:19 schreef Loj het volgende:
Nee, wil nog slapen. Wil niet naar schooltje. Ow wilt slapen! *Ow duikt onder de dekens en negeert mij verder*
Ela, heel herkenbaar, ik doe dat bij mijn jochie precies zo en dat werkt goed. Vooral om wat LE zegt, hij heeft behoefte aan die veiligheid en ik wil hem dat geven, hem dingen in zijn eigen tempo laten doen en niet dwingen. Maar deels ook wel omdat ik mezelf graag een beetje achter hem verschuil, dat sociaal awkward-idee, en dat vind ik dan een minder goed voorbeeldquote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:13 schreef elamanilo het volgende:
Sparkling, ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet makkelijk vind soms om mijn dochter te begeleiden om uit haar angst te komen in die situaties. Ik til haar op en koester haar en ze mag zich bij me verbergen, en na een poosje durft ze vaak meer uit haar schulp te kruipen. Maar ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen of doen om haar zekerder te maken behalve dan vertellen wie het is bijv. En dan heb ik ook wel eens het idee dat ik daar iets meer/actiever aan moet/kan doen. Ik ben ook al bij mezelf te rade of ik ergens een voorbeeld daarin geef, omdat ik zelf soms ook sociaal een beetje awkward ben Mocht je nog tips hebben, dan zijn ze welkom!
Het helpt al heel erg dat het helemaal niet zo gek isquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:48 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ela, heel herkenbaar, ik doe dat bij mijn jochie precies zo en dat werkt goed. Vooral om wat LE zegt, hij heeft behoefte aan die veiligheid en ik wil hem dat geven, hem dingen in zijn eigen tempo laten doen en niet dwingen. Maar deels ook wel omdat ik mezelf graag een beetje achter hem verschuil, dat sociaal awkward-idee, en dat vind ik dan een minder goed voorbeeld. Ik kijk soms een beetje afgunstig naar kindjes die wel meteen 'los' durven gaan, maar dat komt vooral omdat ik zelf heel verlegen was als kind en hem wat meer zelfvertrouwen gun. Maar ik weet ook dat hij het zelf wel regelt en dat het wel goed komt
![]()
Beetje wat deepfreeze ook zegt, die afweging, soms moet je even doorzetten (kdv inderdaad, ging hier ook zo) en soms kan ook het anders. En dat doe ik dan ook.
Ook heel mooi om te zien hoe het echt zulke eigen mensjes zijn, met eigen ideeën, gevoelens, persoonlijkheden, karakters <3 En ook voor jezelf blijft het telkens leerzaam, die kleintjesquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb nu een Daan, die is wat betreft dat sociale echt het tegen overgestelde van Chris. Daan klets met iedereen, gaat op ontdekkingstocht waar hij kan, en bij een oppas achterlaten is nooit een probleem. Die ben je dus af en toe kwijt in de winkel, vind je terug bovenin een klimtoren en op verjaardagen is hij direct weg richting speelgoed/mensen/kinderen..
En toch had dat van Chris ook wel iets. Ik kon hem veel beter "begeleiden" met sociale dingen, hem dingen aanleren. Daan doet dingen die je weer mag gaan afleren. (zeg maar "Chris spring eens van dat mini krukje", vs "Daan je mag niet van de eettafel springen")Chris deed het liever gewoon in 1 keer goed. Nou is Chris ook een kopietje van mij, dus ik kon hem ook goed begrijpen en sturen.
Het is allemaal een fase en ik denk dat het met allebei best wel goed komt
Lief! Dat doet Eva ook iedere dag, vind ik ook heel schattig. Daarbij wordt nu ook iedereen langs gegaan of ze een 'jomme' of 'meisje' zijn, ook iedere dag weer opnieuw. En zoals ze jongen zegt, nohhhhquote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:23 schreef Omentielvo het volgende:
Dat benoemen doet Riley ook. Ik zie mijn ouders en zus bijna elke dag en zij zijn voor Riley heel vertrouwd. Dus bijna elke morgen worden zij benoemd. Dan zegt ze bijvoorbeeld 'opa'. En dan vraag ik waar hij is? Eerst vraagt ze dan "op de pamping?" "Nee". "Thuis aan het slapen". En zo gaat ze iedereen (inclusief het hondje af). En daarna is het prima allemaal. Ik vind het elke ochtend weer een ontroerend momentje.
Dat snap ikquote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:18 schreef elamanilo het volgende:
En dan vind ik haar persoonlijk echt nog te jong om 'uit het nest te duwen', ze is pas net 2 jaar, nog maar zo kort hier op de aarde. Ik denk dat het loslaten ook met stappen kan gaan die voor ons allebei prettiger zijn.
Nu ik erover nadenk waren er nog meer van die wringende dingetjes, die ook een rol speelde, maar het helpt ook hier weer om het even voor mezelf op een rijtje te zetten
Hahahquote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:29 schreef elamanilo het volgende:
Ha grappig dat je dat zegt Sparkling, hier is ze echt helemaal nog niet bezig met jongen of meisje dingen! Ik vroeg me juist af wanneer dat eigenlijk gaat komen
Ze zei laatst wel toen ze d'r shirt omhoog deed: Kijk mijn pienol! Waarbij ze enthousiast haar navel aanwees<3
Haha, ik doelde daar vooral mee op mijn eigen gevoelquote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat snap ikDat is ook waarom ik de laatste zin toevoegde. Mijn kind werd al op jonge leeftijd 'uit het nest geduwd' (hoewel je snapt dat ik dat niet de meest prettige omschrijving vind
) maar omdat dat 99% van de tijd zo ontzettend goed gaat, heb ik daar vrede mee.
Hahaquote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:32 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
HahahDat is echt lief! Die interesse heeft Eva nog helemaal niet, die vraagt zich alleen af of iemand een jongen of meisje is. Inclusief dieren die we tegenkomen
![]()
Ik heb laatst aardbeien teva's gekocht voor op vakantie over een paar weken maar ze vindt ze zo leuk dat ze ze steeds aan wil. Vorige week had ze dus een hele leuke blauwe jurk met maillot aan en daaronder een paar aardbeien teva's. Het zag er belachelijk uit maar ze was helemaal in haar sas
Wow, ze gaat er dus echt verschil in zien/ontdekken! Ben heel benieuwd naar dat proces hier, over een poosje/binnenkort?!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:33 schreef Omentielvo het volgende:
Oh. Dat benoemen van jongen en meisje doet Riley ook nu.
Ik merk ook in de speeltuin dat ze meer lijkt te kijken hoe oudere meisjes spelen dan oudere jongetjes. Weet niet hoe dat uit te leggen. Maar bij spelende meisjes gaat ze echt op een afstandje even kijken wat ze doen. Om vervolgens ook naar het klimrek te lopen erin te gaan hangen.
Bij spelende jongetjes trekt ze haar eigen plan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liefquote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:44 schreef elamanilo het volgende:
Haha, ik doelde daar vooral mee op mijn eigen gevoel Ik begrijp ook dat jouw intenties hier gewoon vanuit liefde zijn <3 En dat het ook per kindje heel verschillend is, dat je zelf goed kunt aanvoelen hoe dat voor jouw kindje is!
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:58 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier ook, ik ben geen vriendje van papa Chris en Daan, want ik heb geen piemel. Of ik dan kapot was. En of apen eigenlijk ook piemels hebben.![]()
Voor dat loslaten moet je ook proberen te zorgen dat de omgeving ook veilig is. Op het kdv van Chris wisten ze hem goed op te vangen. Bij mijn koffiedrink groep niet. Chris volgde ook heel erg mijn gevoel. Vanaf heel mini al spiegelde hij mij. Zat ik net lekker in mijn vel, ging het afscheid ook moeilijker.Oh ja, dat ben ik helemaal met je eens. Laatst moest M even tijdelijk naar een andere groep omdat zijn eigen juf er nog niet was. Ik kreeg een beetje de kriebels van de juf (een invaller) en hij reageerde ook heel afwerend op haar. Bij zijn eigen juffies huppelt hij zo naar binnen, bijzonder hoe dat werkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het leuk om te lezen hoe ontzettend anders jouw kinderen zijn DF! Knap hoe je daarmee omgaat, ze allebei in hun waarde latend.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Ik hoor elke dag precies wie er allemaal wel en wie erg geen piemel hebben.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:31 schreef Clubsoda het volgende:
En práát me niet over piemelsGesprek van de dag hier
En als ik er iets van zeg is het: handen koudquote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:39 schreef Spirit82 het volgende:
Isa is helemaal in de ban van "brosjen". Kijk mama Isa ook brosjen! Ze graait ook de godganse tijd in m'n shirt als ik haar draag. Lekker awkward als je op straat loopt of in de winkel en je heb ineens een decolleté tot je navel of een kind tot aan haar oksel in je shirt hangen.
En "sdaaaat?", en dan random iets aanwijzen, is ook de bom. Liefst 100x achter elkaar.
Ik vind niet dat ik daar echt een keus in heb eigenlijk. Bij Chris moest ik hem wel volgen door zijn angsten. En Daan is eigenwijs genoeg om zijn eigen plan te trekken. Als ik hem anders wil hebben, dan moet ik mezelf ook veranderen(als in veel strenger worden). Zo past het gewoon bij ons en blijkbaar werkt het best goed.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het leuk om te lezen hoe ontzettend anders jouw kinderen zijn DF! Knap hoe je daarmee omgaat, ze allebei in hun waarde latend.
Ik vond dit heel mooi gezegd.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk dat je ook veiligheid kan bieden vanuit een zekere kordaatheid; 'zo gaan we het doen'. Ik merk zelf dat mijn kind juist onzeker wordt als ik teveel met zijn stemmingen meewaai, alsof het een bevestiging is van zijn angst dat het onveilig is.
Wat je als laatste aanstipt, dat probeerde ik eerder ook al te zeggen: dat ik er bewust voor kies haar naar de psz te brengen om te leren dat het daar anders is en dat ze dat ook móét leren. Want ze gaat later ook die wereld in. Dat gaat stap voor stap, meestal op haar tempo en soms op het mijne/ dat van een ander. Daar hoeft ze het niet mee eens te zijn, maar ze moet wel leren dat dat soms gebeurt en hoe je daar mee omgaat - van mij, en soms leert ze dat van een ander.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:02 schreef Shandaly het volgende:
Zo Spirit! Op de wc meteen?! Wat knap! Volgens mij heeft Femke nog geen idéé dat dat het ook anders kan dan met een luier...
Sparks, fijn is dat he, dat de opvang ook af en toe een fotootje stuurt. De nieuwe opvang van Femke heeft een eigen website/app waar ze dagelijks fotootjes en verhaaltjes op zetten gedurende de dag. Zo leuk! Ik betrap me er wel eens op dat ik daar op een woensdag zit te F5en, mopperend dat ze vandaag nog niets hebben laten horen, en dan pas besef dat ze gewoon thuis bij papa zijn
Femke is de laatste tijd een heel lief na-apertje. Echt álles doet ze na, met name van Lars tijdens het eten, maar ook papa en mama. Alle gebaartjes, mimiekjes... en een lol dat ze dan heeft!![]()
[..]
Ik vond dit heel mooi gezegd.
En ik ben al een tijdje nu aan het piekeren... en ik weet niet zo goed hoe ik dat uit mijn toetsenbord moet krijgen.
Zowel Lars als Femke gaan al naar kdv sinds ze 10 weken oud zijn. Ze hebben het er altijd prima naar hun zin gehad. Toen Femke 2 maanden geleden overstapte naar een geheel ander kdv - ander gebouw, andere juffen, andere kindjes - heeft ze daar maar twee dagen een paar traantjes om gelaten bij het afscheid, maar verder niks. Toen Lars vorig jaar naar school mocht, kon hij niet wachten!
Als ik dan lees hier over kindjes die zoveel veiligheid en geborgenheid zoeken bij mama, dan krijg ik bijna het gevoel dat ik iets fout doe. Waarom mist mijn kind mij niet? Of ben ik zo'n botte boer die dat soort signalen nooit opgepakt heeft, en zijn mijn kinderen al afgestompt en kan het ze gewoon niets meer schelen?
Nu wil ik daar ook eigenlijk niet over klagen hoor, want ik vind het ook wel heel fijn dat ik zulke makkelijke kinderen heb wbt opvang, eten en slapen.
Ik loop vast hier, weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu wilde zeggen.
Zijn jullie nou nooit bang om je kind(eren) té beschermend op te voeden? Altijd maar ver weg houden van lawaaimakend plastic speelgoed, tv/iPads/youtube, geraffineerde suikers en andere toevoegingen, vreemde mensen etc etc? Er zál een moment komen dat ze het toch tegenkomen, en zullen ze dan niet juist doorslaan?
Het ene kind is het andere niet, elk kind z'n eigen aanpakquote:Op woensdag 3 juni 2015 14:02 schreef Shandaly het volgende:
Zowel Lars als Femke gaan al naar kdv sinds ze 10 weken oud zijn. Ze hebben het er altijd prima naar hun zin gehad. Toen Femke 2 maanden geleden overstapte naar een geheel ander kdv - ander gebouw, andere juffen, andere kindjes - heeft ze daar maar twee dagen een paar traantjes om gelaten bij het afscheid, maar verder niks. Toen Lars vorig jaar naar school mocht, kon hij niet wachten!
Het bieden van veiligheid en geborgenheid zie ik niet als "beschermend opvoeden", maar als simpelweg inspelen op wat mijn kind volgens mij nodig heeft, en waar hij goed bij gedijt. Wat Deepfreeze zegt, gewoon je kind volgen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:02 schreef Shandaly het volgende:
Zijn jullie nou nooit bang om je kind(eren) té beschermend op te voeden? Altijd maar ver weg houden van lawaaimakend plastic speelgoed, tv/iPads/youtube, geraffineerde suikers en andere toevoegingen, vreemde mensen etc etc? Er zál een moment komen dat ze het toch tegenkomen, en zullen ze dan niet juist doorslaan?
Ik ben nooit bang dat ik mijn kinderen te beschermend opvoed, nee. Ik bied ze veiligheid en geborgenheid, dat is imo een basis die elk kind nodig heeft, de mate van bescherming is daarin geen vraagstuk. Dat heeft mi weinig te maken met suikers en de ipad, dat zijn gewoon opvoedkeuzes die verder hun gevoel van veiligheid niet zullen ondermijnen maar die we met mate toelaten omdat er in onze ogen meer na- dan voordelen aan zitten. En met een kind van inmiddels 7,5 kan ik zeggen: nee, doorslaan is hier niet gebeurd. Onze kinderen wordt ook veel vrijheid gegund, de vrijheid om zelf keuzes te maken. Als je zelf mag kiezen hoe vaak en hoe lang je op de ipad zit dan is het zo boeiend niet hoor, die ipadquote:Op woensdag 3 juni 2015 14:02 schreef Shandaly het volgende:
Ik weet niet of je dat uit mijn posts hebt gehaald, zo ja dan wil ik dat graag nog even aanvullen. Ik heb namelijk inderdaad het werken/kdv aspect aangehaald maar dat was meer voor de achterliggende gedachte omdat ik denk dat je er anders in staat omdat je kind nou eenmaal langer thuis is geweest en ouder is als je hem/haar los moet laten zeg maar. En dat merk ik nu ook. Ik heb voor alledrie mijn kinderen dezelfde opvoedvisie (ja echtquote:Op woensdag 3 juni 2015 19:32 schreef Franny_G het volgende:
Ik lees hier ook mee, en ik kan me van iedereen hier op zich wel voorstellen welke keuzes worden gemaakt en waarom. Maar soms komt het een beetje over alsof er maar twee keuzes zijn: of bewust kiezen voor wat dan 'onvoorwaardelijke veiligheid en geborgenheid bieden' inhoudt, of je kind al jong naar het kdv brengen, en dan lijkt daar een soort tegenstelling in te zijn.
Oh, dat heb ik niet zo ervaren. Ik denk iig niet dat het een het ander uitsluit, ik geloof niet dat elk kdv-kind onveilig gehecht is ofzoquote:Op woensdag 3 juni 2015 19:32 schreef Franny_G het volgende:
Ik lees hier ook mee, en ik kan me van iedereen hier op zich wel voorstellen welke keuzes worden gemaakt en waarom. Maar soms komt het een beetje over alsof er maar twee keuzes zijn: of bewust kiezen voor wat dan 'onvoorwaardelijke veiligheid en geborgenheid bieden' inhoudt, of je kind al jong naar het kdv brengen, en dan lijkt daar een soort tegenstelling in te zijn.
Een beetje wel ja, maar eigenlijk ben ik meer bang dat ik als te 'hard' word gezien... Alsof ik niet genoeg van mijn kinderen zou houden als ik op dinsdagochtend stiekum hartstikke blij ben dat ik ze op school/kdv kan achterlaten en heerlijk naar kantoor kan. Of dat ik ze als baby wel eens heb laten huilen. Of als ik soms de neiging heb Femke van een afstandje in haar bed te mikken als ze me weer eens helemaal lens schopt tijdens het verschonen...quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:53 schreef L-E het volgende:
Maar omdat ik denk dat je de vraag niet zomaar stelt: vind jij dat ik, of de mensen die mijn opvoedvisie delen, mijn/onze kinderen te beschermend opvoed?
Dan ben ik ook "hard". Ik vind het namelijk ook hartstikke fijn om 3 dagen in de week Anouk bij het kdv of bij mijn zus achter te laten.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:07 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Een beetje wel ja, maar eigenlijk ben ik meer bang dat ik als te 'hard' word gezien... Alsof ik niet genoeg van mijn kinderen zou houden als ik op dinsdagochtend stiekum hartstikke blij ben dat ik ze op school/kdv kan achterlaten en heerlijk naar kantoor kan. Of dat ik ze als baby wel eens heb laten huilen. Of als ik soms de neiging heb Femke van een afstandje in haar bed te mikken als ze me weer eens helemaal lens schopt tijdens het verschonen...
En ik ben ook bang dat ik zelf soms nog iets te onzeker ben van mezelf voor hier. Dat ik graag wat meer zoals L-E en Ela zou willen zijn, maar op sommige momenten als een viswijf sta te schreeuwen. En dan denk ik aan Fok, en schaam ik me dood...
Dat ik wegzwijmel bij de verjaardagsfoto's van N. van Ela, zo'n sprookjesachtige sfeer, dat krijg ik hier nooit voor elkaar.
Franny, wat omschrijf je dat mooi. (zit je bij Korein?)
Nog zoiets wat ik mis bij mezelf. Woorden om precies uit te drukken wat ik bedoel...
Ik ook, ik geniet echt van die twee ochtenden in de week zonder Eva.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:24 schreef Susie het volgende:
[..]
Dan ben ik ook "hard". Ik vind het namelijk ook hartstikke fijn om 3 dagen in de week Anouk bij het kdv of bij mijn zus achter te laten.Maar als ze ziek is dus niet
dus zo hard ben ik ook weer niet
En nog een edit; ik ben über "hard", want kan niet wachten tot ze naar school gaat, want dan heb ik heerlijk een ochtend h-e-l-e-m-a-a-l voor mezelf en mijn eigen![]()
Dat! +1quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:29 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ik ook, ik geniet echt van die twee ochtenden in de week zonder Eva.
Verder zou ik ook wel een tikje mee willen hebben van LE en Ela. Jullie lijken me echt oermoeders![]()
Ik ben meer een moeder die wat aanklungelt, niet altijd geduld heb en nou ja.. Ik had in mijn hoofd een ander beeld van moeder zijn dan hoe ik daadwerkelijk ben.
Ja, en nu jank ik echt...quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:43 schreef L-E het volgende:
En nog even voor Shandaly: ik heb vaker de indruk dat jij in general gewoon niet zo blij bent met jezelf. Ik weet niet hoe waar dat is, en hoe diep dat eventueel zit, maar het is imo echt heel misplaatst. Je legt de lat erg hoog, want je werkt 4 dagen (toch?) en je zit in de MR en je wil elke week met ze zwemmen, en je bent naast moeder dus ook echtgenote en werknemer en al die rollen kosten energie, ik heb het vaker gezegd: ik raak al overspannen als ik denk aan hoe druk jouw leven moet zijnDus los van dat ik vind dat je keihard je best doet alle ballen in de lucht te houden, mag je jezelf daarin ook wel wat meer ademruimte geven. Menig moeder doet het je niet na, ik niet iig.
Shandaly, lees dit eens. En nog eens en nog eens! Want dit is zo ontzettend waar!quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:43 schreef L-E het volgende:
En nog even voor Shandaly: ik heb vaker de indruk dat jij in general gewoon niet zo blij bent met jezelf. Ik weet niet hoe waar dat is, en hoe diep dat eventueel zit, maar het is imo echt heel misplaatst. Je legt de lat erg hoog, want je werkt 4 dagen (toch?) en je zit in de MR en je wil elke week met ze zwemmen, en je bent naast moeder dus ook echtgenote en werknemer en al die rollen kosten energie, ik heb het vaker gezegd: ik raak al overspannen als ik denk aan hoe druk jouw leven moet zijnDus los van dat ik vind dat je keihard je best doet alle ballen in de lucht te houden, mag je jezelf daarin ook wel wat meer ademruimte geven. Menig moeder doet het je niet na, ik niet iig.
En dit ook idd!quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:43 schreef L-E het volgende:
Oh ja, om moedeloos van te worden. NIKS is goed. Ik probeer M bij te brengen dat ik niet "neemama!" of "maarmama!" heet, want dat is de enige manier waarop ik aangesproken word de laatste tijdquote:Op woensdag 3 juni 2015 21:45 schreef .Sparkling. het volgende:
Dat denk ik ook. Ik word soms zo moe dat Eva overal een weerwoord 'nee' op heeft. Dan kan ik, zeker eind van de dag, echt mijn geduld verliezen soms hoor.
Ik: Eva, wil je een banaan?
Eva: Nee!
Dus ik leg de banaan weg.
Eva heel boos: Ava NAAAAAAAAAAAAN!
Wil ik die banaan geven
Eva: NEE! Naan tafel:
Leg ik de banaan op tafel
Eva: Nee! Naan HIERRR *wijst op 5 centimeter van waar ik de banaan neerleg*
En dat niet bij 1 ding maar de hele dag door! Argh.. Ik weet het, het hoort bij peuters maar soms heb ik daar zo geen geduld voor.
+1 maar dan zoon naar het kdv en juf ninnenijn. Hij is verliefd op juf ninnenijn. Al is juf tasja ook wel leuk. Maar juf ninnenijn krijgt zelfs kusjes. Die krijg ik niet eensquote:Op woensdag 3 juni 2015 21:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
Waarschijnlijk barst ik van het zelfvertrouwen (sinds wanneer), maar als ik bijvoorbeeld lees hoe ela het doet qua opvoeding heb ik niet het gevoel: oh wat doet ze het veel beter dan ik ofzo. Ze doet het (over het algemeen) heel anders dan hoe ik mijn kinderen opvoed. De manier waarop ik ze opvoed past bij mij en ela's manier bij hun.
Mijn kinderen zijn ook anders waarschijnlijk. Mijn dochter ging naar de peuterspeelzaal en ik werd weggeduwd: dag mama!
Ze vertelt vol enthousiasme over haar juffen, juf 'mita' is vanaf dag 1 al favoriet. En toen ze daar eens heel erg moest huilen (aan het eind vd dag, ze was ook net ziek geweest) zat ze gewoon bij een juf op schoot en werd mij gevraagd hoe ik haar benaderde op zo'n moment. Dus ook dat zit wel goed.
Er is in mijn ogen geen manier die heilig is, als de manier maar bij je past en bij je kinderen.
En tuurlijk is het niet leuk als je een keer schreeuwt tegen je kinderen, maar ik ben ook maar een mens. Ik ben soms ook moe, chagrijnig en heb dan een kort lontje. En ik voel me dan ook rot en dat laat ik ze dan ook merken, mama's kunnen ook fouten maken.
En zolang ze allebei regelmatig uit het niets zeggen dat ze me lief vinden geloof ik ook wel dat ik het goed doe.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:55 schreef L-E het volgende:
Ik heb juist, met name als mijn huis vol zit met kinderen, een whatwouldkyarado-momentje
Dit! Ik heb Eva twee jaar lang iedere dag de hele dag om mij heen gehad en dat benauwde me soms ontzettend. Nu gaat ze sinds een aantal maanden naar een gastouder omdat ik in therapie ging en ik merk echt dat die twee momenten per week mij heel veel rust brengen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:55 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb respect voor hoe bijvoorbeeld ela of Le het doen thuis, maar het staat zo ver van mij af. Ik vind mijn werk heerlijk en ik breng de kinderen wel eens een dag naar het kdv of nso om even een dagje niet te moederen. Ik geniet van die dagen. Enorm. Ik heb die dagen ook echt nodig om op dr rest van de dagen een leuke moeder te zijn.
Grappig hoe vaak iemand van hier gedurende de dag eens door je gedachten gaat. Hier vliegt er ook met enige regelmaat iemand door mijn hoofdquote:Op woensdag 3 juni 2015 21:55 schreef L-E het volgende:
Ik heb juist, met name als mijn huis vol zit met kinderen, een whatwouldkyarado-momentje
Mijnes was toen 1 van de oudsten volgens mij? Maar eerlijk gezegd weet ik niet meer zo goed hoeveel hij toen al praattequote:Op woensdag 3 juni 2015 22:32 schreef .Sparkling. het volgende:
Skoap, was het Luc nou die vorig jaar op de meet in Utrecht in januari mijn hart veroverde met zijn wijze praatjes? Ik ben steeds aan het denken wie het nou ook alweer was..
Tally, wat klink je verliefd!
Ach de jongste propt alles in dr mond en vind ze het niet lekker smeert ze het in dr haar, gooit ze het op de grond of neemt ze het (zonder dat ik het zie) de huiskamer in om het over mn bank uit te smerenquote:Op woensdag 3 juni 2015 22:26 schreef Skoap het volgende:
Oh de momenten dat Luc naast mij ligt in bed en ook heerlijk tegen mij aan kruipt. Smelt![]()
Ik heb echt een kleine knuffel koning gebakken en ik vind het heerlijk. Hij zit ook heel vaak bij mij op schoot. En hij heeft een rare tik, hij wil altijd mijn wenkbrauwen aaien als hij moe is
Nu hij kan praten vraagt hij er ook omMaar hij doet het "aaien" al sinds hij een paar maand oud is.
Koken doen wij ook veel samen hij vindt het geweldig.
Ik heb afgelopen jaar pepernoten gebakken samen dat was echt geen succes
Binnenkort maar weer eens wat proberen te bakken samen hij is nu een stukje ouder.
Ja! Jij zette later op Facebook nog een filmpje dat hij het hele huis doorstuiterde? Hij was zo ongelooflijk enthousiast bezig daar, echt geweldigquote:Op woensdag 3 juni 2015 22:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijnes was toen 1 van de oudsten volgens mij? Maar eerlijk gezegd weet ik niet meer zo goed hoeveel hij toen al praatte. Hij was toen 1,5 iig. En gefascineerd door die enorme kippen!
Hahaha ja dat was I. Ten voeten uitquote:Op woensdag 3 juni 2015 22:58 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ja! Jij zette later op Facebook nog een filmpje dat hij het hele huis doorstuiterde? Hij was zo ongelooflijk enthousiast bezig daar, echt geweldig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
Dit dus!quote:Op donderdag 4 juni 2015 07:49 schreef Cwen het volgende:
Ik denk dat het bij een deel gewoon onzekerheid is. We zijn druk, bezig en vliegen van hot naar her. Dan zien we hoe mensen de wereld stil zetten voor hun kind. Dat is zo anders, dat lijkt dan ideaal. Maar wat L-E zegt: niemand is perfect en nergens gaat alles altijd zen.
Dat hoeven we toch ook niet te verwachten? Ik vind dat we teveel vergelijken. We doen allemaal enorm ons best met en voor onze kinderen.
Ik heb 1,5 jaar thuisgezeten omdat ik fysiek en mentaal naar de knoppen was en dat was leuk maar ook enorm zwaar. Nu werk ik vanuit huis en hoewel ik van 7.00 tot 23.00 bezig ben, geniet ik van die paar uurtjes werk per dag. En als Ellie straks naar de psz gaat, komen daar nog wat heerlijke uurtjes bij.
Ik ben geen oermoeder, heb geen engelengeduld en schiet soms uit m'n slof om niets. Maar ze houdt heus wel van me, incl al die 'foutjes'. Daar ben ik van overtuigd.
Ik sluit me verder helemaal hierbij aan. Niet vergelijken, iedereen heeft een ander leven met andere verplichtingen, keuzes en mogelijkheden.quote:Op donderdag 4 juni 2015 07:49 schreef Cwen het volgende:
Ik denk dat het bij een deel gewoon onzekerheid is. We zijn druk, bezig en vliegen van hot naar her. Dan zien we hoe mensen de wereld stil zetten voor hun kind. Dat is zo anders, dat lijkt dan ideaal. Maar wat L-E zegt: niemand is perfect en nergens gaat alles altijd zen. Dat hoeven we toch ook niet te verwachten? Ik vind dat we teveel vergelijken. We doen allemaal enorm ons best met en voor onze kinderen. Ik heb 1,5 jaar thuisgezeten omdat ik fysiek en mentaal naar de knoppen was en dat was leuk maar ook enorm zwaar. Nu werk ik vanuit huis en hoewel ik van 7.00 tot 23.00 bezig ben, geniet ik van die paar uurtjes werk per dag. En als Ellie straks naar de psz gaat, komen daar nog wat heerlijke uurtjes bij. Ik ben geen oermoeder, heb geen engelengeduld en schiet soms uit m'n slof om niets. Maar ze houdt heus wel van me, incl al die 'foutjes'. Daar ben ik van overtuigd.
En de 10 punten voor herkenbaarheid gaan naaaaaaar: Shandaly!quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:07 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Een beetje wel ja, maar eigenlijk ben ik meer bang dat ik als te 'hard' word gezien... Alsof ik niet genoeg van mijn kinderen zou houden als ik op dinsdagochtend stiekum hartstikke blij ben dat ik ze op school/kdv kan achterlaten en heerlijk naar kantoor kan. Of dat ik ze als baby wel eens heb laten huilen. Of als ik soms de neiging heb Femke van een afstandje in haar bed te mikken als ze me weer eens helemaal lens schopt tijdens het verschonen...
En ik ben ook bang dat ik zelf soms nog iets te onzeker ben van mezelf voor hier. Dat ik graag wat meer zoals L-E en Ela zou willen zijn, maar op sommige momenten als een viswijf sta te schreeuwen. En dan denk ik aan Fok, en schaam ik me dood...
Dat ik wegzwijmel bij de verjaardagsfoto's van N. van Ela, zo'n sprookjesachtige sfeer, dat krijg ik hier nooit voor elkaar.
Franny, wat omschrijf je dat mooi. (zit je bij Korein?)
Nog zoiets wat ik mis bij mezelf. Woorden om precies uit te drukken wat ik bedoel...
Dat doet mijn jongste bij mijn oudste. En ook als ze huilt gaat ze er heen en roept: Kom maar... Kom maar bij Mama Nienequote:Op donderdag 4 juni 2015 12:56 schreef Omentielvo het volgende:
En even een leuk momentje nog. Gisteren was ik met Riley buiten en daar was een meisje van 8 en die ''moederde" over Riley. Hield haar handje vast bij de glijbaan, tilde haar. En Riley vond het allemaal best. Die liet zich gewoon helemaal in de watten leggen
quote:Op donderdag 4 juni 2015 12:36 schreef Clubsoda het volgende:
Phaidra, ik ging nog even +1-en op je zinloze 'waarom-vragen', de herkenning"Mama, waarom is die auto blauw?" Wat moet ik daar nou op zeggen
In de categorie slimme vragen vroeg M mij gisteren in de winkel om de amandelmelk die op was aan te wijzen. En hij werd oprecht boos toen ik hem het lege schap wees. "Waar is de amandelmelk dan mama, laat hem zien!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voel je niet meteen schuldig over een berg wasgoed die er nog ligt, als je dan toch eens met koffie op de bank zit. Die was loopt niet weg, en na tien minuten aan is een shirt toch weer gekreukt. Tuurlijk is het fijn als het opgevouwen en netjes in de kast ligt, maar even rustig op de bank zitten is ook heel wat waard. Bedenk eens hoe erg het is als iets niet gedaan wordt? Wat is het ergste dat kan gebeuren?Yay van je baan! goed zeg!quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
En de 10 punten voor herkenbaarheid gaan naaaaaaar: Shandaly!![]()
Even zwart-wit gezien zijn sommige hier van die sprookjes/goede feeën moeders en ik de boze stiefmoeder ofzo.![]()
Ik doe ontzettend mijn best maar er zijn echt dagen dat het gewoon niet zo geduldig gaat.Dat ligt aan mij want ik ben soms een ongeduldige, temperamentvolle trut.
![]()
Dat was ook mijn grootste valkuil toen Aiden zich aankondigde. Ik kan ook uit mijn vel schieten om niks en dan komt zo'n bui pas goed wanneer Aiden zijn middagdutje doet. Dan heb ik rust.
Ik vind zulke dagen een gigantische opgave en dan is het gauw teveel.
Aiden is wel echt dol op me. Een beetje verliefd denk ik weleens.![]()
Dus ik doe wel iets goed.
Dus ik wil je de hand schudden.![]()
Ik snap niet waar mensen de kalmte en het geduld vandaan halen.
Ik heb trouwens een 2e baan!Een avondje of 2 extra in de week naast mijn andere parttime baan.
En verder: dat vetgedrukte, dat is wat telt. Je bent helemaal geen boze stiefmoeder, je bent de allerleukste en liefste moeder voor A. Dat is toch waar het om draait? Wat wil je nog meer bereiken!
En ik denk dat heel veel mensen je frustraties herkennen. Ik ook. Het helpt mij erg om te bedenken dat de boog niet altijd gespannen kan zijn. Ik ben nu eenmaal niet altijd lief en aardig en geduldig, maar ook wel eens moe, kortaf, boos en geïrriteerd. Sorry omgeving, als je daar dan de pineut van bent, maar that's the way the cookie crumbles. Morgen is weer een dag en dan doe ik een nieuwe poging![]()
Spijker ende kop, goed verwoord! Ik ging me echt een beetje misplaatst opgelaten voelen omdat mijn naam steeds werd genoemd, maar het gaat niet om mij, of om ela, of anderen, het gaat om jezelf (en dan niet jij Spirit, maar alle mensen die zo opkijken tegen anderenquote:Op donderdag 4 juni 2015 13:39 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht maar wat ik eigenlijk probeer te zeggen, is dat als je altijd maar probeert om een ander te zijn, je nooit gelukkig kunt zijn met jezelf. Dat proef ik soms een beetje hier.
Jawel, maar het is eigenlijk de bedoeling dat je ze ingesmeerd brengt, en dan smeren zij na het middagdutje nog een keertje. Maar ik had er wel aan gedacht om het te melden, dus ze hebben haar daar idd gewoon ingesmeerd.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:25 schreef Spirit82 het volgende:
Shandaly hebben ze bij jouw kdv geen zonnebrandcreme? Ik breng altijd een schone Isa heen en aan het einde van de dag krijg ik een plakkerig, doodmoe, maar gelukkig snotkind terug
Dit is denk ik heel belangrijk!quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:40 schreef Mineola het volgende:
Een post hier is ook maar net wat iemand opschrijft. De een deelt zijn opvoedvisie, de ander gebruikt het als praatpaal om frustraties weg te schrijven, een derde beschrijft de happy happy joy joy geluksmomenten.
+1quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:25 schreef Spirit82 het volgende:
Shandaly hebben ze bij jouw kdv geen zonnebrandcreme? Ik breng altijd een schone Isa heen en aan het einde van de dag krijg ik een plakkerig, doodmoe, maar gelukkig snotkind terug
quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:50 schreef kaatjejannie het volgende:
Tof is dat hè LB. Ik kreeg pas op mn donder van een van de juffen van het kdv. Luuk gaat op verschillende dagen. Hoe ik het durfde m niet op haar dag te brengen die week. Ze mistte m![]()
Heb het boek gisteren besteld, en nu al in huis! Dank voor je tip.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:03 schreef Skoap het volgende:
Ik had zelf juist een bepaald beeld bij opvoeden. Ik zou vrij streng zijn en mijn kind zou naar mij luisteren en al dat overleggen kreeg ik altijd zo die kriebels van.... (ik ben zelf dus opgevoegd als bovenstaand dus weet eigenlijk niet beter) En als Luc een driftbui had zou hij een timeout krijgen... Zoiets had ik in mijn hoofd.
En toen had ik een kind dat hier helemaal niet mee om kan gaan. De eerste de beste driftbui die hij had en ik hem in de hoek zette, maakte hij een geluid als een gewond dier. Dus ik had zo het vermoeden dat dat niet ging werken. Ik had bijna elke dag "ruzie" met Luc, tussen de 11-15 maand heb ik echt gedacht dat ik professionele hulp nodig had, zo erg was het. Ik zag echt op tegen de vrijdag, de enige dag dat ik alleen met Luc was... Ik had zo'n gefrustreerd kind. Pfff.
Ik wist wel dat het zo niet door kon gaan en ben gaan lezen op internet.
Via/via kwam ik bij dit boek uit: http://www.bol.com/nl/p/t(...)en/9200000026145564/
Ik heb het boek in 1 ruk uitgelezen en herkende alles van Luc, maar erger was, ook uit mijn eigen jeugd. De manier waarop mijn ouders met mij omgingen had niet slechter kunnen zijn en verklaart ook alle ruzies en ellende die ik heb gehad tussen mijn 9de en 17de (Sinds ik uit huis ben gaat het weer prima) Jeetje wat heb ik zitten janken tijdens het lezen van dit boek. Het was zo confronterend.
Ik ben gelijk tips uit dit boek gaan toepassen maar het is een hele andere manier van opvoeden dan dat ik ooit had gedacht dat ik nog eens zou doen. Maar jeetje het werkt! En ik voel me er uiteindelijk ook heel erg prettig bij, al voelde het in het begin toch heel onnatuurlijk.
Maar natuurlijk zijn er dagen dat mijn geduld ook op is. En het niet gaat zoals het eigenlijk "hoort" En ik gewoon tegen Luc zeg "waarom? omdat ik het zeg!" Je bent toch ook maar een mens? Niemand is 100% perfect en we zijn allemaal wel eens moe en verliezen ons geduld. Lijkt me ook een wijze les voor je kind uiteindelijk. En als het mis gaat, praat ik, zodra we beide weer happy zijn, er nog eens over om het uit te leggen.
Verder werk ik ook 36 uur (4 dagen) en ik zou dit niet anders willen. Ik zou echt een K moeder worden dan en diep ongelukkig zijn. Ik ben gewoon niet gemaakt om thuis te zitten. Ik ben juist wel eens "jaloers" op moeders die daar wel gelukkig van worden!
Ik denk dat je bij de manier van opvoeden ook vooral moet kijken naar wat bij je kind & jezelf past.
Ieder kind is anders! Het is nog maar afwachten bij nummer 2 straks hoe dat zal gaan.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:55 schreef agter het volgende:
[..]
Heb het boek gisteren besteld, en nu al in huis! Dank voor je tip.
Luc is inderdaad ook zo. Bij ons op het KDV vinden ze dat gelukkig helemaal niet erg!quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:52 schreef agter het volgende:
Ik krijg altijd de feedback dat S over alles in discussie gaat, en overal een weerwoord op heeft. Geen brutale woorden, maar wel altijd willen weten waarom iets zo moet.
Geloof dat ze dat niet altijd als positief zien, of ieg niet als makkelijk. Maar ik hoop dat ze zo blijft.
Als ik haar ophaal en vraag hoe de dag is gegaan, krijg ik als eerste te horen of ze wel of niet haar bordje leeg gegeten heeft. En wij leggen zelf helemaal niet zo de nadruk op eten thuis. Maar dat wordt in het KDV (waar ze 's middags warm eten) kennelijk wel belangrijk gevonden.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:01 schreef Skoap het volgende:
[..]
Luc is inderdaad ook zo. Bij ons op het KDV vinden ze dat gelukkig helemaal niet erg!
geen gras helpt ook.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:18 schreef L-E het volgende:
Ik heb niet eens buren, als het gaat om je zen-heid vergroten kan ik dat iedereen aanraden![]()
Ja hoor. We hebben een familie abonnement. Juist voor deze leeftijd is dr een boel te doen. Soms moet je jezelf ook in een atractie proppen, maar als je kind t maar naar t zin heeft toch?quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:05 schreef Twinkle20 het volgende:
KJ is het wat ja?
Wij gaan 12 juni een weekendje Apeldoorn doen en Julianatoren staat ook op ons verlanglijstje, maar wist niet zeker of Djenna al groot zat zou zijn. Maar dikke pret dus zo te zien![]()
En wat issie al grooooot.. My god!
Wat kost een abo ongeveer?quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:17 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ja hoor. We hebben een familie abonnement. Juist voor deze leeftijd is dr een boel te doen. Soms moet je jezelf ook in een atractie proppen, maar als je kind t maar naar t zin heeft toch?
Heb je de bio of de gewone? Zit nl verschil in. De bio bevalt hier goed.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
Bij Floris op het kdv smeerden ze ook gewoon zonnebrand voor het naar buiten gaan.
Ik moet bij de psz eens navragen hoe ze dat daar doen... Aangezien mevrouw allergisch is voor zonnebrand. Althans ik heb geen idee wat het precies is waar ze op reageert. Het ene jaar gaat het goed, jaar erop zit ze onder de rode uitslag. Dit jaar is lovea aan de beurt. Zit geen chemische filter in, dus ik hoop dat dat de boosdoener is bij haar. Maar ze moeten dus niet zo maar gaan smeren bij haar
Luukwat is belachelijk groot joh!
Lastig hoor. Hopelijk gaat het goed - of elk jaar een nieuw merk kopenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 07:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
De bio. Iig met een minerale filter en vrij weinig ingrediënten. Ik weet ook niet precies waar ze op reageert, dat maakt het wel lastig. En ze lijkt het dus op te bouwen, nou ja we gaan het zien volgend jaar
Hahahaquote:Op donderdag 4 juni 2015 23:29 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik moest van de week bij het Kruidvat inwendig nogal lachen. Eva durft niet goed tegen vreemde mensen te praten en in de Kruidvat stond ze een Nijntje borstel te bekijken. Een oude mevrouw spreekt haar aan en zegt: 'wat een mooie borstel, is dat Kitty?'.
Ik zie Eva een beetje twijfelen en aarzelen wat ze nou moet doen en ik besloot even af te wachten om het aan te kijken. En echt, ze slaat haar armen over elkaar, kijkt ontzettend boos en trekt haar mondje open op volume 100 en zegt (schreeuwt): 'NIJNTJE!!!'
Ik was helemaal in shock dat ze zomaar tegen een vreemde praat en tegelijkertijd verbaasd over de toon die ze aansloeg maar ik moest er eigenlijk ook wel een beetje om lachen. Alsof ze dacht: je ziet toch zelf wel dat het nijntje is, dom mens![]()
En ze ziet er zo aandoenlijk uit met dat kleine lijfje en blonde haren
quote:
Wij hebben kunstgras. Wat zegt dat dan?quote:
Haha mooi verhaal!quote:Op donderdag 4 juni 2015 23:29 schreef .Sparkling. het volgende:
Ohh KJ, wat een liefje! Ik herkende hem ook helemaal niet meer, hij is inderdaad heel groot geworden!
LB, dat vind ik ook zo leuk, als andere mensen trots zijn/genieten van mijn kind. De mijne, natuurlijk is ze geweldig maar hoe leuk is het als dat andere mensen ook opvalt?![]()
Ik moest van de week bij het Kruidvat inwendig nogal lachen. Eva durft niet goed tegen vreemde mensen te praten en in de Kruidvat stond ze een Nijntje borstel te bekijken. Een oude mevrouw spreekt haar aan en zegt: 'wat een mooie borstel, is dat Kitty?'.
Ik zie Eva een beetje twijfelen en aarzelen wat ze nou moet doen en ik besloot even af te wachten om het aan te kijken. En echt, ze slaat haar armen over elkaar, kijkt ontzettend boos en trekt haar mondje open op volume 100 en zegt (schreeuwt): 'NIJNTJE!!!'
Ik was helemaal in shock dat ze zomaar tegen een vreemde praat en tegelijkertijd verbaasd over de toon die ze aansloeg maar ik moest er eigenlijk ook wel een beetje om lachen. Alsof ze dacht: je ziet toch zelf wel dat het nijntje is, dom mens![]()
Die zei alleen: 'oh.. Dat kan ook al' en liep verderquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Haha mooi verhaal!
Wat zei die mevrouw vervolgens?
quote:Op donderdag 4 juni 2015 23:29 schreef .Sparkling. het volgende:
Ohh KJ, wat een liefje! Ik herkende hem ook helemaal niet meer, hij is inderdaad heel groot geworden!
LB, dat vind ik ook zo leuk, als andere mensen trots zijn/genieten van mijn kind. De mijne, natuurlijk is ze geweldig maar hoe leuk is het als dat andere mensen ook opvalt?![]()
Waterpokken hebben ze hier al gehad, 5 en 6e ook denk ik, maar ze krijgen wel vaker vlekjes bij koorts.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:58 schreef L-E het volgende:
Hoe veel kinderziektes (en welke) hebben jullie peuters al gehad? Sticker heeft er nog geen een gehad, en ik weet niet zo goed of ik daar nu blij mee moet zijn. Hoe jonger ze iets krijgen, hoe milder het verloopt, heb ik in mijn hoofd, of geldt dat alleen voor waterpokken?
Ja best wel, ze komt nog elke ochtend eerst even bij mij in bed liggen terwijl mijn vriend gaat douchen, en dan dronk ze altijd best wel veel nog, maar dat is nu alleen een incidenteel keertje slikken nog!quote:
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:54 schreef L-E het volgende:
Mijn oudste is zo lieffff![]()
(Behalve als hij van de speeltuinvrijwilligers hoort dat hij zijn waterpistool niet mag gebruiken, zoals vandaag, toen riep hij 'Dit is ongehoord, wij moeten kunnen spelen hier, ik dien een klacht in! En die dikke meneer is heel irritant!'Hebben jullie soms ook dat je papa hoort praten als je kind iets zegt?
Klaagcultuur
Haha.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:54 schreef L-E het volgende:
Mijn oudste is zo lieffff![]()
(Behalve als hij van de speeltuinvrijwilligers hoort dat hij zijn waterpistool niet mag gebruiken, zoals vandaag, toen riep hij 'Dit is ongehoord, wij moeten kunnen spelen hier, ik dien een klacht in! En die dikke meneer is heel irritant!'Hebben jullie soms ook dat je papa hoort praten als je kind iets zegt?
Klaagcultuur
Het was niet mijn meest trotse momentquote:
Nou mooi is dat. De oudste van mijn zusje laatst: "Jij hebt best wel een dikke buik nog, net als mama. Ik zie dat."quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:01 schreef -mandy- het volgende:
De waarheid komt uit een kindermond zeggen ze toch ...
Wat knap dat je E nog zolang borstvoeding hebt kunnen geven LB.
Hoe oud is dat kind?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:39 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nou mooi is dat. De oudste van mijn zusje laatst: "Jij hebt best wel een dikke buik nog, net als mama. Ik zie dat."![]()
Stom kind. Het erge nog is dat die meid echt een stelt is, zit geen grammetje vet aan en daar is ze trots op. Laatst in de speeltuin had ze het met een ander kindje over " te dik" zijn en afvallen. Ik vind dat toch wel zorgwekkend eigenlijk, dat kinderen daar op die leeftijd al mee bezig zijn...
Het moment om over te slaan was vlak voordat we aan tafel gingen. Ik denk: als we nu lunchen, kunnen we straks weg. Maar hij ging zo jammeren en wou niet eten. Dus ik had of gelijk weg moeten gaan of naar bed.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 14:05 schreef Kyara het volgende:
Ik laat ze meestal hun middagslaap overslaan maar dan moet ik inderdaad wel doorpakken. Een doods moment of s middags weggaan gaat dan niet werken. Een hele dag weg gaat wel goed. Met slaapjes schuiven pikken ze niet meer.
+1quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:12 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn peuter doet geen middagdutjes meer. Das met t plannen van dingen best heel makkelijk. Maar ohw wat mis ik zijn dutjes.
Das pittig idd.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 14:15 schreef L-E het volgende:
Hier maakt Stick al een week nachten van max vijf uur slapen, wij zijn zooo kapotHetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase...
Ik zou willen dat die van mij dat ook niet meer nodig had. Maar o wee als ik het in mijn hoofd haal om hem over te slaan ...quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:12 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn peuter doet geen middagdutjes meer. Das met t plannen van dingen best heel makkelijk. Maar ohw wat mis ik zijn dutjes.
Dit ja.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:34 schreef Kyara het volgende:
Shandaly![]()
overigens vind ik het wel of niet slapen overdag niet echt iets leeftijdsgebonden maar meer wel of niet nodig. En dat kan voor elk kind verschillen.
En zelfs per kind per dag, om het even lekker makkelijk en voorspelbaar te houdenquote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:34 schreef Kyara het volgende:
Shandaly![]()
overigens vind ik het wel of niet slapen overdag niet echt iets leeftijdsgebonden maar meer wel of niet nodig. En dat kan voor elk kind verschillen.
Hahaha hier is het altijd 'een ander kindje'quote:Op maandag 8 juni 2015 09:20 schreef Omentielvo het volgende:
Hier was het vanmorgen vijf uur. Gelukkig wilde ze nog wel even in bed en kon ik het uitrekken tot een iets betere tijd.
Die fantasie is echt geweldig Spirit.![]()
Riley wijst alles aan en vertelt dan dat het kapot is. En als ik dan vraag wie het kapot heeft gemaakt beantwoordt ze standaard: "Een meneer"
PE, wat een kleine nachtbraker die peuter van jou. Pas om 23.00 naar bed
Ik kom ook bij de maten en ze komen ook met de gastouder bij laag buurlo en de maten. Binky is lekker om een rondje te lopen en hij gaat ook dr grote glijbanen af met ons en kabelbaan etcquote:Op maandag 8 juni 2015 23:08 schreef 2L het volgende:
Bedankt voor de linkjes!
Ik heb getwijfeld over malkenschoten, maar ga regelmatig naar zowel de maten als laag buurlo dus dit jaar maar niet
maar steeds als ik naar zkh moet en kids mee heb baal ik er wel van
helemaal omdat ze beide het van verweg herkennen en binkie roepen!
Ja, met 2+ nog in een slaapzak. Zijkant van het ledikant hebben we er ook nog niet uitgehaald, en dat hoop ik ook zo lang mogelijk zo te kunnen houden. Scheelt mij broodnodige uurtjes slaap.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Met 2 jaar+ nog in een slaapzak? Al voordat Bram 1 was heeft hij gewoon een dekbedje. Hij kan nu ook gewoon lekker zelf uit bedje komen als hij klaar is met slapen.
Haha, nou wij moesten vanmorgen alle kinderen wakkermaken om 7 uurquote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:22 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ja, met 2+ nog in een slaapzak. Zijkant van het ledikant hebben we er ook nog niet uitgehaald, en dat hoop ik ook zo lang mogelijk zo te kunnen houden. Scheelt mij broodnodige uurtjes slaap.
Bram oogt ook al zo grooooooot! Eva lijkt daar bijna nog een baby bijquote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:55 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik zie al dat wij een beetje afwijken dus
Niets mis mee lijkt mij? Ik kan me voorstellen als je een kindje hebt dat bovenin de curve zit daar wat voorzichtiger mee gedaan moet worden, Eva zit al eeuwen op -1,5quote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:59 schreef Omentielvo het volgende:
Ja, hier ook een kleintje. Al eet zij wel goed. Behalve brood, dat wil ze niet.
Belangrijkste is dat een kind op dezelfde lijn blijft mijn jongens zijn beide gestart op de +1, jan is met 2 jaar naar de 0 lijn gegaan, teun zit nu meestal rond de 0. Bij het cb gaven ze aan dat jan zijn lijn waarschijnlijk op de +1 ligt dat is zijn bouw dus kan zijn dat zonder raar te doen wua eten hij weer naar de +1 gaat en dat is primaquote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:01 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Niets mis mee lijkt mij? Ik kan me voorstellen als je een kindje hebt dat bovenin de curve zit daar wat voorzichtiger mee gedaan moet worden, Eva zit al eeuwen op -1,5
Riley heeft alleen met haar geboorte op de middelste lijn gezeten. Toen is ze ook gezakt naar de onderste lijn en die volgt ze keurigquote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:01 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Niets mis mee lijkt mij? Ik kan me voorstellen als je een kindje hebt dat bovenin de curve zit daar wat voorzichtiger mee gedaan moet worden, Eva zit al eeuwen op -1,5
Ze is ook zo'n lekker klein dingquote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:15 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Riley heeft alleen met haar geboorte op de middelste lijn gezeten. Toen is ze ook gezakt naar de onderste lijn en die volgt ze keurig
Jan had met kleine anderhalf zijn bed al maar na 2-3 nachten was opeens alles eng dus terug in het ledikant, donker was eng, de apen op de muur etc dus langzaam aan weer alle angsten weg en bij centerparcs geen keuze gewoon grote bed en thuis ook doorgezet.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:03 schreef 2L het volgende:
Wij hebben ook al vrij snel slaapzak weggelaten, weet niet meer precies
en ook geen ledikant meer
qua lijn houdt hij zn lijn goed vast en ik verwacht wel dat hij zn zus in gaat halen, maar beide zijn ze klein
meneer zit nog in 86 (soms br 80 en shirt 92)
en schoenmaat 23
Bij welke center parcs hebben ze geen kinderbedje standaard in de bungalow?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:08 schreef Goitske het volgende:
[..]
Jan had met kleine anderhalf zijn bed al maar na 2-3 nachten was opeens alles eng dus terug in het ledikant, donker was eng, de apen op de muur etc dus langzaam aan weer alle angsten weg en bij centerparcs geen keuze gewoon grote bed en thuis ook doorgezet.
Teun had ik ook mee die moest daar in had wel campingbed mee maar wilden kijken wat hij zou doenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij welke center parcs hebben ze geen kinderbedje standaard in de bungalow?
Oh 2 jonge kinderenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:13 schreef Goitske het volgende:
[..]
Teun had ik ook mee die moest daar in had wel campingbed mee maar wilden kijken wat hij zou doen
Hier zit op 2 weken na anderhalf jaar tussen...quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh 2 jonge kinderen. daar denk ik dan weer niet over na. Bij mijn kinderen zit er steeds 2,5 jaar tussen. (ongeveer)
Ongelofelijk is dat ook eigenlijk, dat toen Leyla zo oud was als Bram nu dat er een baby bijkwam. Best lekker om nu alles groter te zien worden en geen piepklein grut meer te hebben.
Slecht eten lijkt er een beetje bij te horen. Hier ook een hele periode gehad, afgelopen 2 dagen eten alle kinderen opeens als bootwerkers. Zal wel door het goede weer komen, de hele dag buiten rennen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:13 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk slaapt in een laken dunne slaapzak onder een dekbedje in een groot bed. Slaapzak weglaten lukt nog niet. Hij heeft maat 98/104 shirts en 86/92 broeken. Hij eet al tijden slecht. Was ie eerst nog te dik volgens het cb, nu is zn buikje en onderkin echt weg.
Ik weet dat mijn oudste, de meest makkelijke peuter die ooit heeft bestaan, ook echt een moeilijke periode doormaakte toen hij richting de 4 ging. Geen idee of dat leeftijdgebonden is, maar ingewikkeld was het wel.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:30 schreef Aventura het volgende:
Ventje is over twee maanden 4 en hij is moeilijker dan ooit. we zijn op dit moment helemaal stuk, want elke avond duurt het naar bed brengen ruim 2 uur. Druk heen en weer rennen, willen stoeien, niet willen tandenpoetsen en uitkleden, niet in bed willen gaan liggen, en als ie erin ligt dan komt hij eruit, hij komt zelfs naar beneden nu. Ik ben ten einde raad! Hoe gaat het bij jullie?
Hier een 2 jarige met streken maar wij blijven rustig, wisselen elkaar ook af en eerste paar x vertellen we dat hij moet slapen daarna leggen we terug zonder wat te zeggen laatst heeft hij het een paar avonden ruim 2 uur vol gehouden 1 avond was ik alleen thuis pffff. Laatste 2 avonden 2x terug gegaanquote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:30 schreef Aventura het volgende:
Ventje is over twee maanden 4 en hij is moeilijker dan ooit. we zijn op dit moment helemaal stuk, want elke avond duurt het naar bed brengen ruim 2 uur. Druk heen en weer rennen, willen stoeien, niet willen tandenpoetsen en uitkleden, niet in bed willen gaan liggen, en als ie erin ligt dan komt hij eruit, hij komt zelfs naar beneden nu. Hij ligt op dit moment wéer te roepen. Ik ben ten einde raad! Hoe gaat het bij jullie?
Ik heb Aiden vandaag zelf gemeten en die kwam uit op 92 cm en zijn schoenen 24 worden te klein. Is hij dan zo groot?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:56 schreef .Sparkling. het volgende:
Wauw! Eva zit wel in 92, was laatst bij de kinderarts 87,4 cm. En schoenmaat ook al 24, die zijn bizar hard gegaan in een jaar tijd
quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:00 schreef PureEvil het volgende:
Cristel is nu 3 jaar en 3 maanden.
Ze heeft maat 104 en schoenmaat 25/26
Strenger zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:30 schreef Aventura het volgende:
Ventje is over twee maanden 4 en hij is moeilijker dan ooit. we zijn op dit moment helemaal stuk, want elke avond duurt het naar bed brengen ruim 2 uur. Druk heen en weer rennen, willen stoeien, niet willen tandenpoetsen en uitkleden, niet in bed willen gaan liggen, en als ie erin ligt dan komt hij eruit, hij komt zelfs naar beneden nu. Hij ligt op dit moment wéer te roepen. Ik ben ten einde raad! Hoe gaat het bij jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |