abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153240088
Perfectionisme gepaard met onzekerheid ken ik ook. Met mijn huishouden is zo'n voorbeeld. Ik wil het zo graag perfect doen en dat lukt me niet en dan doe ik dus alleen maar het minimale en voel ik me daar schuldig over.

Cwen, hele mooie woorden O+

Spark :*

Shandaly :*
pi_153240639
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:07 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Een beetje wel ja, maar eigenlijk ben ik meer bang dat ik als te 'hard' word gezien... Alsof ik niet genoeg van mijn kinderen zou houden als ik op dinsdagochtend stiekum hartstikke blij ben dat ik ze op school/kdv kan achterlaten en heerlijk naar kantoor kan. Of dat ik ze als baby wel eens heb laten huilen. Of als ik soms de neiging heb Femke van een afstandje in haar bed te mikken als ze me weer eens helemaal lens schopt tijdens het verschonen...

En ik ben ook bang dat ik zelf soms nog iets te onzeker ben van mezelf voor hier. Dat ik graag wat meer zoals L-E en Ela zou willen zijn, maar op sommige momenten als een viswijf sta te schreeuwen. En dan denk ik aan Fok, en schaam ik me dood...
Dat ik wegzwijmel bij de verjaardagsfoto's van N. van Ela, zo'n sprookjesachtige sfeer, dat krijg ik hier nooit voor elkaar.

Franny, wat omschrijf je dat mooi. (zit je bij Korein? ;) )

Nog zoiets wat ik mis bij mezelf. Woorden om precies uit te drukken wat ik bedoel... :@
En de 10 punten voor herkenbaarheid gaan naaaaaaar: Shandaly! :D
Even zwart-wit gezien zijn sommige hier van die sprookjes/goede feeën moeders en ik de boze stiefmoeder ofzo. :P
Ik doe ontzettend mijn best maar er zijn echt dagen dat het gewoon niet zo geduldig gaat. :') Dat ligt aan mij want ik ben soms een ongeduldige, temperamentvolle trut. :@
Dat was ook mijn grootste valkuil toen Aiden zich aankondigde. Ik kan ook uit mijn vel schieten om niks en dan komt zo'n bui pas goed wanneer Aiden zijn middagdutje doet. Dan heb ik rust.
Ik vind zulke dagen een gigantische opgave en dan is het gauw teveel.
Aiden is wel echt dol op me. Een beetje verliefd denk ik weleens. :P
Dus ik doe wel iets goed.

Dus ik wil je de hand schudden. ;)
Ik snap niet waar mensen de kalmte en het geduld vandaan halen.

Ik heb trouwens een 2e baan! *O* Een avondje of 2 extra in de week naast mijn andere parttime baan.
pi_153243901
Shandaly, weet je, je eigen temperament en dat van je kinderen kun je niet wezenlijk veranderen. Maar dat wat er op je bord ligt en hoe je daarmee omgaat voor een deel wel. Dat betekent niet dat je ontslag moet nemen om huismoeder te worden, maar het verlichten van de druk zit hem vaak in hele kleine dingen. Een uur later thuiskomen of twee avonden in een week met afspraken zijn bij mij al dingen die me het gevoel kunnen geven dat ik enorm overloop, terwijl ik met een uurtje eerder thuis volkomen ontspannen ben. Zit er bij jou niet ruimte om de druk wat omlaag te brengen? Eén keer in de week afhaaleten, de boodschappen thuis bezorgen, een avond niet de kinderen naar bed brengen maar languit op de bank liggen, zulke oplossingen? En ik heb het al eens eerder gevraagd, maar heb je wel eens tijd voor jezelf? Gewoon een middag doen waar jij zin in hebt? Dan kun je misschien ook wat meer met afstand naar jezelf kijken. Ik probeer een avond in de week te yogaën en ik probeer dan bewust na te denken over de dingen waarvan ik vind dat ze niet lekker lopen en ze tijdens de meditatie van me af te laten glijden.

Enne, je hóeft niet alles op te pakken wat een ander niet doet he? Hoe bot het ook klinkt, feitelijk ben je nergens echt onmisbaar: op je werk niet, op vrijwilligerswerk niet, voor de afwas niet, nergens, behalve bij je kinderen. Ze hebben maar één mama ;) De rest van de wereld draait ook door als jij er met de pet naar gooit.

Omen, tegenover wie voel je je schuldig dan? Heb jij als volwassen vrouw tegenover iemand verantwoording af te leggen wat ze met haar huishouden doet? Schuldgevoelens zijn zo zinloos en nemen zoveel ruimte in je hoofd in die je veel leuker kunt besteden. Als je er iets aan kunt en wilt veranderen: doe het dan. Kun je dat niet, dan is het dus blijkbaar goed zoals het is.

Phaidra, ik ging nog even +1-en op je zinloze 'waarom-vragen', de herkenning _O- "Mama, waarom is die auto blauw?" Wat moet ik daar nou op zeggen :') In de categorie slimme vragen vroeg M mij gisteren in de winkel om de amandelmelk die op was aan te wijzen. En hij werd oprecht boos toen ik hem het lege schap wees. "Waar is de amandelmelk dan mama, laat hem zien!" 8)7
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_153243970
Oh en Skoap, ik heb het boek ook al tijden in mijn nachtkastje liggen maar nog niet aan toegekomen om te lezen (te druk :') ) Maar ik vond haar blog al het feest der herkenning en ik herken er ook het één en ander van mezelf in (*kuch* O-) ) Herinner ik me nou goed dat je ook naar één van haar workshops was geweest? Vond je dat de moeite waard? Ik overweeg dat ook tijden, maar daar komt die drukte weer om de hoek kijken en nu staat er niets meer gepland zie ik op de site.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 4 juni 2015 @ 12:50:53 #130
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153244262
Misschien is ze dit jaar weer op het kiind festival? kan je iig kijken of het iets voor je is.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153244434
Clubsoda, ik voel me schuldig tegenover mezelf. Dus meer als falen zie ik het dat ik,het huishouden niet zo onder controle heb als ik zou willen. Soms heb ik was te vouwen van meerdere weken en haal ik wat ik nodig heb uit de wasmand. Terwijl ik dan maar 15 tot 20 minuten bezig zou zijn met het vouwen.

Ik heb gisteren een fragmentje gelezen uit dat boek. Echt herkenning ook.

En even een leuk momentje nog. Gisteren was ik met Riley buiten en daar was een meisje van 8 en die ''moederde" over Riley. Hield haar handje vast bij de glijbaan, tilde haar. En Riley vond het allemaal best. Die liet zich gewoon helemaal in de watten leggen :D
pi_153244505
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:56 schreef Omentielvo het volgende:
En even een leuk momentje nog. Gisteren was ik met Riley buiten en daar was een meisje van 8 en die ''moederde" over Riley. Hield haar handje vast bij de glijbaan, tilde haar. En Riley vond het allemaal best. Die liet zich gewoon helemaal in de watten leggen :D
Dat doet mijn jongste bij mijn oudste. En ook als ze huilt gaat ze er heen en roept: Kom maar... Kom maar bij Mama Niene O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_153245009
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:36 schreef Clubsoda het volgende:
Phaidra, ik ging nog even +1-en op je zinloze 'waarom-vragen', de herkenning _O- "Mama, waarom is die auto blauw?" Wat moet ik daar nou op zeggen :') In de categorie slimme vragen vroeg M mij gisteren in de winkel om de amandelmelk die op was aan te wijzen. En hij werd oprecht boos toen ik hem het lege schap wees. "Waar is de amandelmelk dan mama, laat hem zien!" 8)7
:D!

Mijn antwoord: omdat de meneer of mevrouw van wie die auto is, dat een mooie kleur vond, misschien (daar volgt 99% zeker ook weer een waarom?? op, maar dat is sowieso bijna altijd zo. Iets met laatste woord willen ;)).

Of, als ik minder in de stemming ben: omdat hij niet rood is! :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153245183
Maar jongens, zijn wij niet allemaal oermoeders? Ik weet niet hoor, maar zodra ik hoor dat Isa echt verdriet heeft, laat ik alles vallen om naar haar toe te rennen en NIEMAND kan haar troosten zoals ik. Niemand voelt tot in haar diepste wezen wat ze nodig heeft en niemand hoeft er ook maar aan te denken om mijn kind 1 haar te krenken want ik vreet ze op met huid en haar :(

De verdere invulling... heeft dat met oermoederschap te maken? Of heeft dat te maken met levensvisie (ipadm, suiker), persoonlijkheid (geduld, temperament) en omgeving en je kind zelf?

Afgelopen weekend kwamen vrienden langs met hun zoontje die 5 maanden jonger is dan Isa. Dat kind kon niet praten, niet lopen, moeders had nog nooit met hem gekleurd, hij wist niet hoe hij een potlood vast moest houden en het enige wat hij deed was dingen op de grond gooien. Maar dat geeft niet, want hij was awesome. En zijn ouders waren stapelgek op hem. Kan ik er wat aan doen dat Isa een tank is? Ondernemend, recht door zee, leergierig, etc. Daar speel je als ouder op in en dat past bij elkaar. En het vormt elkaar en het groeit samen tot wat het is. Ik zou gillend gek worden als ik Ela was, want ik ben haar niet en dat past voor geen meter bij me. Ik vind het leuk om samen met mijn kind popcorn uit de magnetron te eten en Aladin te kijken op de bank. Ik vind het heerlijk dat ze zichzelf kan vermaken met de ipad, voor mijn part de hele ochtend omdat ik te gaar ben om iets met haar te doen. Ik ben mezelf en Isa is zichzelf en juist daarom is zij mijn dochter en past het zo goed O+
Sarcasme. Herken het.
pi_153245248
CS, jij tikt precies wat ik wilde zeggen maar waar ik vanmorgen niet het geduld en de tijd voor had of wilde nemen :) Dat van dat uur later thuis of twee avonden weg en dan al overlopen herken ik trouwens erg ja.

Shandaly, ik hoop zo dat je de onvrede over jezelf wat kunt wegnemen door wat simpele veranderingen, en je daardoor wat beter in je vel komt te zitten! Besteed (voor mijn part op je werk) eens een uurtje aan opschrijven waarover je tevreden bent, en waarover niet, en schrijf er achter wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn. Maak het helder voor jezelf en ga ermee aan de slag. Sommige dingen kosten meer moeite dan andere, dus begin met iets makkelijks.

Bijvoorbeeld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voel je niet meteen schuldig over een berg wasgoed die er nog ligt, als je dan toch eens met koffie op de bank zit. Die was loopt niet weg, en na tien minuten aan is een shirt toch weer gekreukt. Tuurlijk is het fijn als het opgevouwen en netjes in de kast ligt, maar even rustig op de bank zitten is ook heel wat waard. Bedenk eens hoe erg het is als iets niet gedaan wordt? Wat is het ergste dat kan gebeuren?

quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

En de 10 punten voor herkenbaarheid gaan naaaaaaar: Shandaly! :D
Even zwart-wit gezien zijn sommige hier van die sprookjes/goede feeën moeders en ik de boze stiefmoeder ofzo. :P
Ik doe ontzettend mijn best maar er zijn echt dagen dat het gewoon niet zo geduldig gaat. :') Dat ligt aan mij want ik ben soms een ongeduldige, temperamentvolle trut. :@
Dat was ook mijn grootste valkuil toen Aiden zich aankondigde. Ik kan ook uit mijn vel schieten om niks en dan komt zo'n bui pas goed wanneer Aiden zijn middagdutje doet. Dan heb ik rust.
Ik vind zulke dagen een gigantische opgave en dan is het gauw teveel.
Aiden is wel echt dol op me. Een beetje verliefd denk ik weleens. :P
Dus ik doe wel iets goed.

Dus ik wil je de hand schudden. ;)
Ik snap niet waar mensen de kalmte en het geduld vandaan halen.

Ik heb trouwens een 2e baan! *O* Een avondje of 2 extra in de week naast mijn andere parttime baan.
Yay van je baan! goed zeg!

En verder: dat vetgedrukte, dat is wat telt. Je bent helemaal geen boze stiefmoeder, je bent de allerleukste en liefste moeder voor A. Dat is toch waar het om draait? Wat wil je nog meer bereiken!

En ik denk dat heel veel mensen je frustraties herkennen. Ik ook. Het helpt mij erg om te bedenken dat de boog niet altijd gespannen kan zijn. Ik ben nu eenmaal niet altijd lief en aardig en geduldig, maar ook wel eens moe, kortaf, boos en geïrriteerd. Sorry omgeving, als je daar dan de pineut van bent, maar that's the way the cookie crumbles. Morgen is weer een dag en dan doe ik een nieuwe poging :)
pi_153245594
Ik heb er nog eens over nagedacht maar wat ik eigenlijk probeer te zeggen, is dat als je altijd maar probeert om een ander te zijn, je nooit gelukkig kunt zijn met jezelf. Dat proef ik soms een beetje hier.
Sarcasme. Herken het.
pi_153247078
Spirit jouw stukje is helemaal waar. Eigenlijk zijn we allemaal oermoeders. Want bij elke moeder hier merk je gewoon dat ze ontzettend haar best doet. O+
pi_153254741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:39 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht maar wat ik eigenlijk probeer te zeggen, is dat als je altijd maar probeert om een ander te zijn, je nooit gelukkig kunt zijn met jezelf. Dat proef ik soms een beetje hier.
Spijker ende kop, goed verwoord! Ik ging me echt een beetje misplaatst opgelaten voelen omdat mijn naam steeds werd genoemd, maar het gaat niet om mij, of om ela, of anderen, het gaat om jezelf (en dan niet jij Spirit, maar alle mensen die zo opkijken tegen anderen ;) ), echt helemaal. Ik las gisteren iets als 'Als je te druk bent met bekijken hoe het gras bij anderen groener is, vergeet je je eigen gras water te geven' en ik moest meteen aan dit topic denken :)

[ Bericht 23% gewijzigd door L-E op 04-06-2015 21:32:05 ]
pi_153255113
Jullie hebben gelijk natuurlijk, maar ik wil het wel een beetje nuanceren... 'als je nooit kijkt naar hoe de buren hun gras verzorgen om het zo mooi groen te krijgen, zul je ook niet leren hoe je eigen gras moet verzorgen'... of zoiets... Alleen maar gefocust zijn op anderen is niet goed, alleen op jezelf natuurlijk ook niet. Van af en toe een "what-would-kyara-do"-momentje kan je ook groeien.

En verder had ik vandaag een topdag! Heerlijke ochtendspits waarbij bij alles op rolletjes liep (was alleen weer eens vergeten de kindjes in te smeren met zonnebrandcreme voordat ik ze naar school/kdv bracht... daar ben ik echt zó slecht in!) Lekker gewerkt, allemaal kleine probeempjes weten op te lossen, fijn opgeschoten met het grote project. En natuurlijk heerlijk weer, dus lekker gewandeld in de lunchpauze en de fietstochtjes naar en van werk waren ook een feestje. En als klap op de vuurpijl heerlijk gegeten (heel fout frietjes met spinazie :9 ), een vrolijke peuter naar bed gebracht en zometeen de kleuter nog voorlezen. O+ O+ En aangezien ik gisteravond de droger vergeten ben, kan ik nog niet strijken vanavond, dus ga ik straksjes fijn bezig met mijn borduurwerkje O+
[/einde dagboek]
pi_153255152
Ik heb niet eens buren, als het gaat om je zen-heid vergroten kan ik dat iedereen aanraden O+ :P
pi_153255167
Ik ben vandaag heerlijk met Luuk naar de Julianatoren geweest (nanatowen volgens Luuk). Hij vondt t er weer geweldig. Heeft een boel attracties gedaan. En naar de voorstelling van Fien en Teun geweest. Hij ging zowaar los van me zitten en is de hele voorstelling blijven zitten. Speeltuin was ook helemaal te gek. Hoger mamma, hoger!!!!
*poef* nu is het weg
pi_153255300
Jemigdepemig KJ, wat is hij niet normaal groot al! Ik vind dat zo mooi om te zien, die verandering van baby naar dreumes naar peuter etc. Dat het gewoon echte mensjes worden O+

Shandaly hebben ze bij jouw kdv geen zonnebrandcreme? Ik breng altijd een schone Isa heen en aan het einde van de dag krijg ik een plakkerig, doodmoe, maar gelukkig snotkind terug :+

En ik bedoelde niet te zeggen dat je niet naar andere mag kijken, maar pik op wat bij jou past en hou vast aan jezelf en je eigen stijl en zie daar ook de positieve kanten van in in plaats van te focussen op de negatieve kanten.
Sarcasme. Herken het.
pi_153255452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:25 schreef Spirit82 het volgende:
Shandaly hebben ze bij jouw kdv geen zonnebrandcreme? Ik breng altijd een schone Isa heen en aan het einde van de dag krijg ik een plakkerig, doodmoe, maar gelukkig snotkind terug :+
Jawel, maar het is eigenlijk de bedoeling dat je ze ingesmeerd brengt, en dan smeren zij na het middagdutje nog een keertje. Maar ik had er wel aan gedacht om het te melden, dus ze hebben haar daar idd gewoon ingesmeerd.
Krijg je 's avonds zo'n kindje mee dat ruikt naar een combinatie van zonnebrandcreme en zandbak... heerlijk geurtje! O+
pi_153255534
Belachelijk groot hè? En dat zonder te eten. Eten is zo overrated.

Hier smeert t kdv ook, maar dan wel met factor 30. Ik heb dus zelf een fles 50 in Luuk zn bakkie gedaan. Sofie kwam uit school ook met een glimmend koppie, die hadden ook gesmeerd voor t buiten spelen. Zo fijn!
*poef* nu is het weg
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:40:19 #145
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153255729
Dat is geen peuter meer maar een kleuter KJ!
Klinkt als een hele leuke dag!

Shandaly, je bent een topmoeder! :*
En alle andere mama's zijn ook toppers!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:43:35 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153255830
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:40 schreef Mineola het volgende:
Een post hier is ook maar net wat iemand opschrijft. De een deelt zijn opvoedvisie, de ander gebruikt het als praatpaal om frustraties weg te schrijven, een derde beschrijft de happy happy joy joy geluksmomenten.
Dit is denk ik heel belangrijk!

Ik kom hier vaak vertellen hoeveel pit er in E zit, dat ze zo enorm driftig kan worden, of dat ik haar nooit dr kleren aan krijg..... en dat ik zo van mezelf baal als ik daar dan inderdaad heel boos en ruw door word ;( Maar dat springt er zo uit omdat de rest van de tijd het echt een supermakkelijk, rustig en lief kind is, waar we mee kunnen lachen, knuffelen, aankeutelen en tegenwoordig ook opruimen O+

Als ik dat allemaal weg zou laten zouden jullie ook heus denken dat ik Le Zen had hoor *)

Nee grapje, maar wat al heel vaak is gezegd is de pure waarheid: iedereen doet hoe t goed voelt, en zo niet dan kun je iets aan de tips (of herkenning) hier hebben, maar leg niet de lat buiten bereik!
pi_153255951
Ik heb S ook wel eens op bed gesmeten, en wel eens boze nare dingen tegen haar gezegd. Terwijl ik absoluut in natuurlijk ouderschap geloof.
Niet menselijks is ons moeders (en vaders) vreemd.
Make my day!
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:47:57 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153255958
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:25 schreef Spirit82 het volgende:

+1 _O-

Oh en ik vond t zo lief: gisteren haalde ik E op, en kwam ik binnen al haar leidster tegen. We keken naar de tuin, en daar klom E net bovenop de glijbaan. De leidster keek gespannen toe, en toen E naar beneden gleed juichte ze dat ze zo trots op dr was, want dat had ze vandaag met haar geoefend!! O+

Iemand die zooooooveel kindjes ziet en begeleidt, en die dan nog zo gelukkig kan worden van de mijne O+
pi_153256015
Ja, die zonnebrandcreme...vooral in haar haren. Die wassen we normaal maar eens in de week ofzo, of nog minder. Ze houdt niet van haren wassen.
Maar als het zo plakt en vol met zand zit...tja, dan moet het soms wel extra gebeuren.
Make my day!
pi_153256021
Tof is dat hè LB. Ik kreeg pas op mn donder van een van de juffen van het kdv. Luuk gaat op verschillende dagen. Hoe ik het durfde m niet op haar dag te brengen die week. Ze mistte m :D O+
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')