abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153256082
Ik krijg altijd de feedback dat S over alles in discussie gaat, en overal een weerwoord op heeft. Geen brutale woorden, maar wel altijd willen weten waarom iets zo moet.

Geloof dat ze dat niet altijd als positief zien, of ieg niet als makkelijk. Maar ik hoop dat ze zo blijft. :D
Make my day!
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:53:42 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153256111
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:50 schreef kaatjejannie het volgende:
Tof is dat hè LB. Ik kreeg pas op mn donder van een van de juffen van het kdv. Luuk gaat op verschillende dagen. Hoe ik het durfde m niet op haar dag te brengen die week. Ze mistte m :D O+
O+

Ik zou m echt niet herkend hebben trouwens van die foto hierboven :o Lang en smal ineens!!
pi_153256141
Het ligt bij ons ook wel aan de juf hoor. Dr is dr een bij das een echte meisjes juf. Lekker tutten enzo. Luuk is bij haar altijd wat lastig, druk geweest en bozig. Maar de ander zegt dan, ach Luuk is een echte 2 jarige jongen.
*poef* nu is het weg
pi_153256151
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:03 schreef Skoap het volgende:
Ik had zelf juist een bepaald beeld bij opvoeden. Ik zou vrij streng zijn en mijn kind zou naar mij luisteren en al dat overleggen kreeg ik altijd zo die kriebels van.... (ik ben zelf dus opgevoegd als bovenstaand dus weet eigenlijk niet beter) En als Luc een driftbui had zou hij een timeout krijgen... Zoiets had ik in mijn hoofd.

En toen had ik een kind dat hier helemaal niet mee om kan gaan. De eerste de beste driftbui die hij had en ik hem in de hoek zette, maakte hij een geluid als een gewond dier. Dus ik had zo het vermoeden dat dat niet ging werken ;). Ik had bijna elke dag "ruzie" met Luc, tussen de 11-15 maand heb ik echt gedacht dat ik professionele hulp nodig had, zo erg was het. Ik zag echt op tegen de vrijdag, de enige dag dat ik alleen met Luc was... Ik had zo'n gefrustreerd kind. Pfff.

Ik wist wel dat het zo niet door kon gaan en ben gaan lezen op internet.
Via/via kwam ik bij dit boek uit: http://www.bol.com/nl/p/t(...)en/9200000026145564/

Ik heb het boek in 1 ruk uitgelezen en herkende alles van Luc, maar erger was, ook uit mijn eigen jeugd. De manier waarop mijn ouders met mij omgingen had niet slechter kunnen zijn en verklaart ook alle ruzies en ellende die ik heb gehad tussen mijn 9de en 17de (Sinds ik uit huis ben gaat het weer prima) Jeetje wat heb ik zitten janken tijdens het lezen van dit boek. Het was zo confronterend.

Ik ben gelijk tips uit dit boek gaan toepassen maar het is een hele andere manier van opvoeden dan dat ik ooit had gedacht dat ik nog eens zou doen. Maar jeetje het werkt! En ik voel me er uiteindelijk ook heel erg prettig bij, al voelde het in het begin toch heel onnatuurlijk.

Maar natuurlijk zijn er dagen dat mijn geduld ook op is. En het niet gaat zoals het eigenlijk "hoort" En ik gewoon tegen Luc zeg "waarom? omdat ik het zeg!" Je bent toch ook maar een mens? Niemand is 100% perfect en we zijn allemaal wel eens moe en verliezen ons geduld. Lijkt me ook een wijze les voor je kind uiteindelijk. En als het mis gaat, praat ik, zodra we beide weer happy zijn, er nog eens over om het uit te leggen.

Verder werk ik ook 36 uur (4 dagen) en ik zou dit niet anders willen. Ik zou echt een K moeder worden dan en diep ongelukkig zijn. Ik ben gewoon niet gemaakt om thuis te zitten. Ik ben juist wel eens "jaloers" op moeders die daar wel gelukkig van worden!

Ik denk dat je bij de manier van opvoeden ook vooral moet kijken naar wat bij je kind & jezelf past.
Ieder kind is anders! Het is nog maar afwachten bij nummer 2 straks hoe dat zal gaan.
Heb het boek gisteren besteld, en nu al in huis! Dank voor je tip. :)
Make my day!
pi_153256307
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:55 schreef agter het volgende:

[..]

Heb het boek gisteren besteld, en nu al in huis! Dank voor je tip. :)
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_153256340
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:52 schreef agter het volgende:
Ik krijg altijd de feedback dat S over alles in discussie gaat, en overal een weerwoord op heeft. Geen brutale woorden, maar wel altijd willen weten waarom iets zo moet.

Geloof dat ze dat niet altijd als positief zien, of ieg niet als makkelijk. Maar ik hoop dat ze zo blijft. :D
Luc is inderdaad ook zo. Bij ons op het KDV vinden ze dat gelukkig helemaal niet erg!
pi_153256421
KJ is het wat ja?
Wij gaan 12 juni een weekendje Apeldoorn doen en Julianatoren staat ook op ons verlanglijstje, maar wist niet zeker of Djenna al groot zat zou zijn. Maar dikke pret dus zo te zien ^O^
En wat issie al grooooot :o .. My god!
pi_153256573
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:01 schreef Skoap het volgende:

[..]

Luc is inderdaad ook zo. Bij ons op het KDV vinden ze dat gelukkig helemaal niet erg!
Als ik haar ophaal en vraag hoe de dag is gegaan, krijg ik als eerste te horen of ze wel of niet haar bordje leeg gegeten heeft. En wij leggen zelf helemaal niet zo de nadruk op eten thuis. Maar dat wordt in het KDV (waar ze 's middags warm eten) kennelijk wel belangrijk gevonden.
Dus ze vraagt dan ook "waarom moet ik mijn bordje leegeten?" "Waarom mag ik niet alleen vlees/appels/yoghurt als ik daar zin in heb?"

Of "ja maar ik wil helemaal niet helpen opruimen!" En dan zit daar achter dat ze nog zo graag door wil spelen. Zo leuk vind ik dat.
Maar ik kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is als alle peuters zich zo gaan opstellen. :D

En eens in de zoveel tijd gaan de oudere peuters met het KDV een uurtje naar een bejaardentehuis om samen met de opa's en oma's wat te doen (paaseieren schilderen, oude liedjes zingen etc). En dan vraagt ze ook gewoon aan zo'n bejaarde 'oma, waarom zijn jouw kindjes er niet?'
Ik lig in een deuk als ik dat hoor!

[ Bericht 10% gewijzigd door agter op 04-06-2015 21:18:11 ]
Make my day!
pi_153256597
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:00 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Ga ik in de vakantie eens flink de tijd voor nemen. :)
Make my day!
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:12:33 #160
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153256643
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:18 schreef L-E het volgende:
Ik heb niet eens buren, als het gaat om je zen-heid vergroten kan ik dat iedereen aanraden O+ :P
geen gras helpt ook.
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:16:24 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153256778
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:12 schreef Kyara het volgende:

[..]

geen gras helpt ook.
Shit! Ik ging juist graszoden leggen in de tuin! :D
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:17:27 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153256809
Kijk, daar begint het gedonder al :P
pi_153256813
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:05 schreef Twinkle20 het volgende:
KJ is het wat ja?
Wij gaan 12 juni een weekendje Apeldoorn doen en Julianatoren staat ook op ons verlanglijstje, maar wist niet zeker of Djenna al groot zat zou zijn. Maar dikke pret dus zo te zien ^O^
En wat issie al grooooot :o .. My god!
Ja hoor. We hebben een familie abonnement. Juist voor deze leeftijd is dr een boel te doen. Soms moet je jezelf ook in een atractie proppen, maar als je kind t maar naar t zin heeft toch?
*poef* nu is het weg
pi_153256947
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:17 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ja hoor. We hebben een familie abonnement. Juist voor deze leeftijd is dr een boel te doen. Soms moet je jezelf ook in een atractie proppen, maar als je kind t maar naar t zin heeft toch?
Wat kost een abo ongeveer?
We zijn een beetje uitgekeken op de dierentuin hier, waar we een abo voor hebben. Gaan we wsl niet verlengen. Dus op zoek naar iets anders.
Make my day!
pi_153257095
Helaas ligt het niet zo in de buurt voor ons, anders was dat misschien ook het overwegen waard ^O^
Super tof om te horen! Krijg er alleen maar meer zin in.
pi_153257125
230 per gezin volgens mij. We hebben t in de voorverkoop gedaan. Je mag dr mee met het gezin plus 4 opa's en oma's. Daarnaast krijg je kortingsbonnen voor andere parken en elk bezoek een gratis parkeer munt.
*poef* nu is het weg
pi_153257322
quote:

[..]

geen gras helpt ook.
Vandaar.
pi_153257374
Bij Floris op het kdv smeerden ze ook gewoon zonnebrand voor het naar buiten gaan.
Ik moet bij de psz eens navragen hoe ze dat daar doen... Aangezien mevrouw allergisch is voor zonnebrand. Althans ik heb geen idee wat het precies is waar ze op reageert. Het ene jaar gaat het goed, jaar erop zit ze onder de rode uitslag. Dit jaar is lovea aan de beurt. Zit geen chemische filter in, dus ik hoop dat dat de boosdoener is bij haar. Maar ze moeten dus niet zo maar gaan smeren bij haar :')

Luuk O+ wat is belachelijk groot joh!
pi_153258647
KJ, wat is hij al groot O+
pi_153261376
Ohh KJ, wat een liefje! Ik herkende hem ook helemaal niet meer, hij is inderdaad heel groot geworden!

LB, dat vind ik ook zo leuk, als andere mensen trots zijn/genieten van mijn kind. De mijne, natuurlijk is ze geweldig maar hoe leuk is het als dat andere mensen ook opvalt? O+

Ik moest van de week bij het Kruidvat inwendig nogal lachen. Eva durft niet goed tegen vreemde mensen te praten en in de Kruidvat stond ze een Nijntje borstel te bekijken. Een oude mevrouw spreekt haar aan en zegt: 'wat een mooie borstel, is dat Kitty?'.
Ik zie Eva een beetje twijfelen en aarzelen wat ze nou moet doen en ik besloot even af te wachten om het aan te kijken. En echt, ze slaat haar armen over elkaar, kijkt ontzettend boos en trekt haar mondje open op volume 100 en zegt (schreeuwt): 'NIJNTJE!!!'
Ik was helemaal in shock dat ze zomaar tegen een vreemde praat en tegelijkertijd verbaasd over de toon die ze aansloeg maar ik moest er eigenlijk ook wel een beetje om lachen. Alsof ze dacht: je ziet toch zelf wel dat het nijntje is, dom mens :(
En ze ziet er zo aandoenlijk uit met dat kleine lijfje en blonde haren :D
E.
pi_153265810
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
Bij Floris op het kdv smeerden ze ook gewoon zonnebrand voor het naar buiten gaan.
Ik moet bij de psz eens navragen hoe ze dat daar doen... Aangezien mevrouw allergisch is voor zonnebrand. Althans ik heb geen idee wat het precies is waar ze op reageert. Het ene jaar gaat het goed, jaar erop zit ze onder de rode uitslag. Dit jaar is lovea aan de beurt. Zit geen chemische filter in, dus ik hoop dat dat de boosdoener is bij haar. Maar ze moeten dus niet zo maar gaan smeren bij haar :')

Luuk O+ wat is belachelijk groot joh!
Heb je de bio of de gewone? Zit nl verschil in. De bio bevalt hier goed.

Spark _O-

LE :*

Shandaly, fijn, zo'n topdag!

Venco, gefeliciteerd! *O* Wat ga je doen?

KJ, toffe foto.

Insmeren doe ik hier ook in dikke lagen, want rood haar, maar wat ze vandaag aan moet??

/oeps... Ik hoor hier nog niet echt :@. Maar ze is ook niet echt een dreumes meer!
Home is where the O+ is...
pi_153265839
De bio. Iig met een minerale filter en vrij weinig ingrediënten. Ik weet ook niet precies waar ze op reageert, dat maakt het wel lastig. En ze lijkt het dus op te bouwen, nou ja we gaan het zien volgend jaar ;)
pi_153265852
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 07:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
De bio. Iig met een minerale filter en vrij weinig ingrediënten. Ik weet ook niet precies waar ze op reageert, dat maakt het wel lastig. En ze lijkt het dus op te bouwen, nou ja we gaan het zien volgend jaar ;)
Lastig hoor. Hopelijk gaat het goed - of elk jaar een nieuw merk kopen ;)
Home is where the O+ is...
pi_153266846
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:29 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik moest van de week bij het Kruidvat inwendig nogal lachen. Eva durft niet goed tegen vreemde mensen te praten en in de Kruidvat stond ze een Nijntje borstel te bekijken. Een oude mevrouw spreekt haar aan en zegt: 'wat een mooie borstel, is dat Kitty?'.
Ik zie Eva een beetje twijfelen en aarzelen wat ze nou moet doen en ik besloot even af te wachten om het aan te kijken. En echt, ze slaat haar armen over elkaar, kijkt ontzettend boos en trekt haar mondje open op volume 100 en zegt (schreeuwt): 'NIJNTJE!!!'
Ik was helemaal in shock dat ze zomaar tegen een vreemde praat en tegelijkertijd verbaasd over de toon die ze aansloeg maar ik moest er eigenlijk ook wel een beetje om lachen. Alsof ze dacht: je ziet toch zelf wel dat het nijntje is, dom mens :(
Hahaha _O- Ik zie het zo voor me, beledigd tot op het bot omdat Nijntje met Kitty verward wordt _O-

Wat is Luuk groot zeg! Echt een kleuter al :o Hij lijkt heel lang ook, klopt dat? Wat leuk zo'n dagje met zn tweeen O+
pi_153267287
Mwahaha Spark!
:D

Ik vind het trouwens zo bijzonder hoe die peuters beslissen waar ze aan toe zijn.
Zo zei Ow gisteren opeens: mama, Ow moet plassen, potje!
(En ja hij deed een plas op het potje, waar hij tot nu toe absoluut niet op wou zitten)
En vanochtend zei Ow tegen mij: mama wil geen romper aan, wil onderbroek!

Dus ik ga nu snel naar de winkels, klein cadeautje voor m'n kanjer kopen O+ (En zonnebrand ;) ) oja, want hij kan ook opeens de dagen! (Als ik zeg, gisteren was het donderdag, dan weet hij het!)
pi_153267371
Nou he Loj! Van het ene op het andere moment! Hier was het een paar dagen terug 'ik wil geen slaapzak meer aan mama!'. En sindsdien slaapt hij onder een lakentje en een dekentje. Klaar.

Knap van Ow zeg, zomaar op het potje. Zou fijn zijn als zindelijk worden zo makkelijk gaat!
pi_153271393
Oja die slaapzak! Hier kreeg ze dus vorige week een groot bed en toen besloot ze dat ze geen slaapzak mee wilde. Blijkbaar associeert ze dat met babies ofzo:? en als het even kan ook geen pyjamabroek :P Maar dan krijgt truus het natuurlijk weer koud snachts, want dekens trapt ze af, dus we zitten weer in de fase waarbij we minimaal 1 a 2 keer ons bed uitgebruld worden :') :@

En dat anderen zo trost zijn op mijn kind vind ik ook zo tof O+ De leidster van haar nieuwe groep is een man (noem je het dan leider :? ). Eerst vond ik dat een beetje vreemd, vooral omdat mannen zo vaak negatief in het nieuws komen als het gaat om kindermisbruik. Maar het is zo'n leuke vent. Hij zit helemaal in dat peuterniveau, zo leuk om te zien :) En hij is dus gek op Isa. Hij was zo trots als een pauw aan het vertellen dat ze op de wc had gepoept en dat ook zelf aangeeft. Ze had al 5 stickers :') En hij blijft maar herhalen hoe ontzettend snel ze met alles is. Dat doen ze vast bij alle kindjes, zeggen hoe geweldig ze zijn, maar toch O+
Sarcasme. Herken het.
pi_153271569
Leuk he als andere zien hoe goed ze zijn ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:43 schreef Spirit82 het volgende:

Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_153277416
quote:

[..]

geen gras helpt ook.
Wij hebben kunstgras. Wat zegt dat dan? :P

Ik hoor de laatste tijd ook vooral dat I niet zo goed geluisterd heeft. Thuis is hij ook niet op zijn best idd. Maar ik merk ook dat het niet helpt dat de leidsters veel wisselen momenteel. En dat hij nu veel bij een heel jong net afgestudeerd meisje zit. Heb het idee dat ze het niet altijd goed aanpakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 05-06-2015 16:58:07 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153285205
Hoe veel kinderziektes (en welke) hebben jullie peuters al gehad? Sticker heeft er nog geen een gehad, en ik weet niet zo goed of ik daar nu blij mee moet zijn. Hoe jonger ze iets krijgen, hoe milder het verloopt, heb ik in mijn hoofd, of geldt dat alleen voor waterpokken?
pi_153285676
LE, Eva heeft alleen nog maar de vijfde of zesde (die waar ze eerst ziek van worden en dan vlekjes) gehad. Ik hoop net als jij eigenlijk sowieso nog op de waterpokken zo snel mogelijk.
Ik denk dat kindjes die naar de opvang gaan en veel met andere kinderen in contact komen wel sneller de kinderziektes oppikken. Eva ging 1 keer kijken op de psz en kreeg even erna die kinderziekte, kon precies met de incubatietijd :')
Sinds ze naar de opvang gaat is ze sowieso vaker verkouden maar een kinderziekte heb ik nog niet gezien verder.
E.
pi_153285691
quote:
Ohh KJ, wat een liefje! Ik herkende hem ook helemaal niet meer, hij is inderdaad heel groot geworden!

LB, dat vind ik ook zo leuk, als andere mensen trots zijn/genieten van mijn kind. De mijne, natuurlijk is ze geweldig maar hoe leuk is het als dat andere mensen ook opvalt? O+

Haha mooi verhaal!
Wat zei die mevrouw vervolgens? ;)
pi_153285750
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:08 schreef vencodark het volgende:

[..]

Haha mooi verhaal!
Wat zei die mevrouw vervolgens? ;)
Die zei alleen: 'oh.. Dat kan ook al' en liep verder :D
E.
pi_153286101
Volgens mij heeft Djenna ook nog geen echte kinderziekte gehad. Ze gaat vanaf dat ze 7 maanden is naar de gastouder en komt daar toch altijd wel met andere kindjes in aanraking.
pi_153286113
quote:

_O- _O-
pi_153286170
Mijn peuter en kleuter hebben beiden alleen de 6e ziekte gehad. Verder niets.
Regelmatig hingen er bordjes 'er heerst waterpokken/rode hond/oid' maar ze hebben het Tot nu toe niet opgepikt.
Ik wacht maar af.
Ik was zelf 19 toen ik de waterpokken kreeg (ook tevens de enige kinderziekte die ik heb gehad) en had er bijzonder weinig last van. Blaasjes op mijn buik en een enkele op mijn (voor)hoofd, maar niet ziek ofzo.
pi_153286207
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 20:58 schreef L-E het volgende:
Hoe veel kinderziektes (en welke) hebben jullie peuters al gehad? Sticker heeft er nog geen een gehad, en ik weet niet zo goed of ik daar nu blij mee moet zijn. Hoe jonger ze iets krijgen, hoe milder het verloopt, heb ik in mijn hoofd, of geldt dat alleen voor waterpokken?
Waterpokken hebben ze hier al gehad, 5 en 6e ook denk ik, maar ze krijgen wel vaker vlekjes bij koorts.
Dus ik dacht het ergste gehad te hebben, kregen ze hand voet en mond ziekte, blijkbaar ookeen soort kinderziekte en best een gemene.
Voorde rest zijn ze gevaccineerd denk ik.
Misschien dat ze nog een keer roodvonk krijgen ofzo, maar dat is niet echt een kinderziekte geloof ik.

Ik had zelf waterpokken met mijn 10e jaar en weet het nog goed, maar zo'n ramp was het nou ook weer niet.
pi_153286376
Sorry dat ik zo zonder bij te lezen ff binnen val, maar ben zo trots!

Mijn mini man is zindelijk!

Zo nu bijlezen gaat, we hebben vorige week avond vierdaagse gehad en een te drukke agenda. ..
pi_153286716
Spark, die peuter van je. :D

L-E, Riley heeft van de kinderziektes alleen maar de zesde ziekte gehad nog.
pi_153286726
2L goed van je mannetje *O*
pi_153286750
Oh fijn, zo uitzonderlijk is het dus niet van Stick :)
pi_153286805
2L, hartstikke knap!

Her valt mij ook hartstikke mee hoe weinig kinderen hier kinderziektes hebben gehad. Ik dacht ook dat Eva heel erg achter liep met ziektes oppikken ofzo.
E.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 21:37:50 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153286942
L-E, E heeft volgens mij ook alleen nog maar zesde ziekte gehad.... vind er niks aan, want inderdaad, als ze nu de waterpokken nog gaat krijgen is ze zich daar zo veel meer bewust van -O- En toen ze kleiner was had ik haar dan gewoon met de borst kunnen troosten, en dat wordt ook steeds onwaarschijnlijker.

Ze kan ze ook niet krijgen natuurlijk, maarja..... dan moet je er later weer verdacht op zijn. Blegh.
pi_153287012
Ik heb heel wat gelezen over opvoeden , huishouden etc, ik zou het bij ons graag opgeruimder zien; beide kids zijn naar psz om buiten voorbereiden school ook andere dingen te leren en voor mij een rust puntje te creëren

Ik merk wel dat ik vaak onzeker kan zijn maar als ik 2 glunderen koppies zie denk ik ach het zit wel goed
een ieder doet het op zijn / haar manier en niemand is perfect

ik las ook wat over de julianatoren, ik zeg doen! Wij hebben nu voor het tweede jaar een abonnement
en het was heel tof om KJ te zien van de week

qua kinderziektes heeft meisjes L er minder op zitten als jongetjes L, die laatste doet ook gewoon 2x waterpokken (beide keren na 1ste jaar)
Wat komt dat komt denk ik dan....
pi_153287257
Had ik trouwens verteld dat we een muis als huisdier hebben sinds deze week? Oudste kwam ermee aanlopen (mijn oudste is echtechtecht zo'n jongetje van 7 dat dieren 'redt' en insecten en kikkervisjes vangt en met gevaar voor eigen leven plastic uit de sloot haalt omdat dat gevaarlijk is voor de eendjes, noh O+ ) en nu zit er hier een muis in een hok. Een heel lief pluizig klein muisje. Hij heet Timmie Trippel, ( :') ) en Sticker roept steeds TIMMEEEEE! - a la Southpark, en rent dan weg (hysterisch lachend, en met zijn linkerarm alle kanten op zwaaiend terwijl hij rent, want dat doet hij, het is zijn handelsmerk weetje) roepend en wel: ENG! :'( LEUK! *O* ENGGG! :'( LEUKKK! *O*

Never a dull moment! O+
  vrijdag 5 juni 2015 @ 21:46:44 #196
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153287305
:D!
pi_153287384
Lb, loopt de bv bij jou op het einde? :*

L-E, die oudste van jou lijkt me zo'n lief mannetje qua karakter O+
Je peuter klinkt als een klein clowntje O+
  vrijdag 5 juni 2015 @ 21:53:32 #198
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153287508
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:49 schreef Omentielvo het volgende:
Lb, loopt de bv bij jou op het einde? :*
Ja best wel, ze komt nog elke ochtend eerst even bij mij in bed liggen terwijl mijn vriend gaat douchen, en dan dronk ze altijd best wel veel nog, maar dat is nu alleen een incidenteel keertje slikken nog!

En soms wil ze ook helemaal niet bij me komen liggen maar gelijk naar beneden, naar de kat *O* O+

Ik vind t fantastisch dat t zo loopt, gaat helemaal vanzelf _O_
pi_153287547
Mijn oudste is zo lieffff O+

(Behalve als hij van de speeltuinvrijwilligers hoort dat hij zijn waterpistool niet mag gebruiken, zoals vandaag, toen riep hij 'Dit is ongehoord, wij moeten kunnen spelen hier, ik dien een klacht in! En die dikke meneer is heel irritant!' :') Hebben jullie soms ook dat je papa hoort praten als je kind iets zegt? :D

Klaagcultuur O+
  vrijdag 5 juni 2015 @ 21:55:23 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153287571
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:54 schreef L-E het volgende:

(Behalve als hij van de speeltuinvrijwilligers hoort dat hij zijn waterpistool niet mag gebruiken, zoals vandaag, toen riep hij 'Dit is ongehoord, wij moeten kunnen spelen hier, ik dien een klacht in! En die dikke meneer is heel irritant!' :') Hebben jullie soms ook dat je papa hoort praten als je kind iets zegt? :D

Klaagcultuur O+
_O- OMG!!
pi_153287600
Dit lijkt mij ook de meest mooie manier. Als het van je kind zelf komt die het aangeeft. O+
Maar als dat zo is, betekent dat dan dat je voor je gewenste tweede kan gaan. (Als het te persoonlijk is hoef je niet te antwoorden hoor) O+
pi_153287630
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:54 schreef L-E het volgende:

Klaagcultuur O+
Haha. O+
pi_153287632
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:55 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

_O- OMG!!
Het was niet mijn meest trotse moment :@ Hij stond echt luidkeels te verkondigen hoe belachelijk het was.

Fijn van die bv zeg! Ik wens dat het hier ook zo zal lopen :)
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:01:50 #204
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153287831
De waarheid komt uit een kindermond zeggen ze toch ...

Wat knap dat je E nog zolang borstvoeding hebt kunnen geven LB.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153288060
Fijn lb als je zo de borstvoeding kan afbouwen

Ik moest wel lachen om het luidkeels protest LE
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:09:13 #206
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153288092
Dat was juist t mooie mandy, na een jaar was er weinig knaps meer aan: geen must, alleen maar fijn O+

Het motto was: doorgaan tot een van ons niet meer wil, en dat gaat heerlijk gelijk op zo ^O^
pi_153289353
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:01 schreef -mandy- het volgende:
De waarheid komt uit een kindermond zeggen ze toch ...

Wat knap dat je E nog zolang borstvoeding hebt kunnen geven LB.
Nou mooi is dat. De oudste van mijn zusje laatst: "Jij hebt best wel een dikke buik nog, net als mama. Ik zie dat." :'( :( Stom kind. Het erge nog is dat die meid echt een stelt is, zit geen grammetje vet aan en daar is ze trots op. Laatst in de speeltuin had ze het met een ander kindje over " te dik" zijn en afvallen. Ik vind dat toch wel zorgwekkend eigenlijk, dat kinderen daar op die leeftijd al mee bezig zijn...
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:39:38 #208
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153289357
Wat mooi!
Ik ben stiekem wel jaloers op je dat het bij jou zo goed gaat/ging met borstvoeding en ik hier na 2 maanden gestopt ben en naar fv overgestapt ben.
Het is ook zo knus bv.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153289443
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:39 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nou mooi is dat. De oudste van mijn zusje laatst: "Jij hebt best wel een dikke buik nog, net als mama. Ik zie dat." :'( :( Stom kind. Het erge nog is dat die meid echt een stelt is, zit geen grammetje vet aan en daar is ze trots op. Laatst in de speeltuin had ze het met een ander kindje over " te dik" zijn en afvallen. Ik vind dat toch wel zorgwekkend eigenlijk, dat kinderen daar op die leeftijd al mee bezig zijn...
Hoe oud is dat kind?

Afvallen uit een kindermond vind ik ook niet zo fijn. Verder is het wel des kinds om dingen te benoemen: of iemand dik is of dun, of grote voeten heeft of gele tanden, etc etc. Dat is soms heel onprettig ja :'(
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:51:45 #210
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153289719
Even over dat onweer van vanavond.
Onze peuter heeft daar prima doorheen geslapen. Toch knap als je bedenkt hoe hard het tekeer ging.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 12:01:12 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153297643
LE, jouw grote :D en je nieuwe huisdier.....hier wappert M nog best wel met zijn handen als hij opgewonden is of zo.

Hier eigenlijk alleen de waterpokken geloof ik. Ik ben verder nog wel eens her en der vlekjes tegen gekomen en koortsig en zo dus ik sluit niet uit dat er niet nog een andere vlekjesziekte voorbij is gekomen. Maar eerlijk gezegd ben ik wel blij dat we de waterpokken hebben gehad want daar zag ik wel een beetje tegenop als ze dat alledrie tegelijk zouden krijgen.

Mandy, denk dat LB bedoelt dat het langvoeden an sich niet een grote prestatie is of hoeft te zijn omdat als het eenmaal loopt, de rest ook vanzelf gaat. Maar dat wil zeker niet zeggen dat het dus altijd vlekkeloos is verlopen ;) Want dat was bij LB ook zeker niet het geval.

LB, fijn dat her op deze manier afgesloten kan worden. Hoop inderdaad ook dat het hier zo zal gaan. Maar het is wel weer het afsluiten van een periode en dat is ook wel even slikken soms :*
pi_153299255
Hoe doen jullie dat eigenlijk als je weg wilt maar je peuter moet nog slapen? Doe je een korter dutje, of later? Sla je hm over of laat je hem/haar uitgebreid slapen en blijf je dus thuis?
Ik zit weleens in dubio. Ik zou rond 13:30 weggaan maar Aiden was echt ontzettend moe en huilerig. Maar de afspraak werd net verzet dus Aiden toch even naar bed gegaan.
Laat ik hem uitslapen dan komt van weggaan niets terecht. Maak ik hem wakker, dan was het maar een klein uur slapen.
Dubio! Wil niet egoïstisch zijn. :@
  zaterdag 6 juni 2015 @ 14:05:54 #213
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153299880
Ik laat ze meestal hun middagslaap overslaan maar dan moet ik inderdaad wel doorpakken. Een doods moment of s middags weggaan gaat dan niet werken. Een hele dag weg gaat wel goed. Met slaapjes schuiven pikken ze niet meer.
pi_153299943
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:05 schreef Kyara het volgende:
Ik laat ze meestal hun middagslaap overslaan maar dan moet ik inderdaad wel doorpakken. Een doods moment of s middags weggaan gaat dan niet werken. Een hele dag weg gaat wel goed. Met slaapjes schuiven pikken ze niet meer.
Het moment om over te slaan was vlak voordat we aan tafel gingen. Ik denk: als we nu lunchen, kunnen we straks weg. Maar hij ging zo jammeren en wou niet eten. Dus ik had of gelijk weg moeten gaan of naar bed.
Heb net de afspraak maar afgezegd, was toch meer een pleziertje dan noodzakelijk.
Ná zijn dutje maar eventjes weg dan.
Soms baal ik dan wel hoor. Je moet zo meegaan met ze of het zó ombuigen dat het goed is.
Spontaan op eigen timing weg zit er dan niet in. Lastig vind ik dat soms.
Bij een hele dag weg slaapt hij altijd een keer in de wandelwagen.
pi_153299971
Slaapt hij onderweg niet venco?
pi_153300005
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:10 schreef L-E het volgende:
Slaapt hij onderweg niet venco?
Die 10 min in de auto is dan frustrerend kort. ;)
pi_153300055
Hm lastig Venco. Op een gegeven moment kun je doorpakken (en daarna is het effe doorbijten vaak haha).

Hier is het vandaag open dag bij de brandweer. Billie heeft z'n ogen uitgekeken. Wij ook trouwens. Indrukwekkend, die wagens.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153300069
Hier maakt Stick al een week nachten van max vijf uur slapen, wij zijn zooo kapot ;( Hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase...
  zaterdag 6 juni 2015 @ 14:23:29 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153300215
Spontaan op eigen timing weg heb ik sowieso al opgegeven dus dat scheelt :D

Kuuks, wat tof! Volgens mij doen ze dat soort dingen hier niet in de regio. Of ik weet ik het steeds niet. Mijn grote zou dat ook heel erg tof vinden inderdaad.

Oef L-E, dat zijn korte nachtjes. Iets wat je nu eigenlijk ook niet kunt gebruiken. Hoe is het met jouw lichamelijke herstel? Je was toch ook best veel bloed verloren? Hopelijk snel weer betere nachten :*
pi_153300330
Hier is of het middagslaapje over laten slaan of pas naar het middagslaapje.

Jeetje l-e. Korte nachten :*
pi_153301181
Mijn peuter doet geen middagdutjes meer. Das met t plannen van dingen best heel makkelijk. Maar ohw wat mis ik zijn dutjes.
*poef* nu is het weg
pi_153301358
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:12 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn peuter doet geen middagdutjes meer. Das met t plannen van dingen best heel makkelijk. Maar ohw wat mis ik zijn dutjes.
+1
pi_153301529
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:15 schreef L-E het volgende:
Hier maakt Stick al een week nachten van max vijf uur slapen, wij zijn zooo kapot ;( Hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase...
Das pittig idd.

Kyara, misschien een keer googlen? Er waren meer korpsen bij (hier is maar 1 wagen normaal gesproken). Schijnt dat het wel vaker wordt gedaan in omliggende dorpen.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 15:30:05 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153301633
Ja, bij jullie wel inderdaad. Heb vorig jaar al eens gegoogled toen ik hoorde dat er in het zuiden zo'n open dag was, maar hier is amper wat terug te vinden, laatste open dag was ergens in 2005 of zo.
pi_153301700
Nah. Stom!
  zaterdag 6 juni 2015 @ 15:35:46 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153301751
Ja, ik kijk wel even of er een keer iets een korpsje verder is of zo :D
pi_153301802
Zelf kun je dan nog leuk brandweermannen spotten.
pi_153303782
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:12 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik zou willen dat die van mij dat ook niet meer nodig had. Maar o wee als ik het in mijn hoofd haal om hem over te slaan ... :') (zoals vandaag .. :X )
pi_153304737
Femke heeft vandaag ook geen middagdutje gedaan. En vooralsnog gaat het prima. Papa vindt haar nu met 2 jaar groot genoeg om niet meer te slapen overdag, maar ik weet zelf eigenlijk niet of ik er wel aan toe ben om dat momentje rust te missen...

Vanochtend had ze weer iets nieuws... ik kom haar kamertje binnen om haar uit bed te halen, en ze stond al rechtop in bed en reikte mij iets aan. Best donker op haar kamer, dus kon niet goed zien wat. "Luijuh!" vertelde ze heel trots. En verrek, ik had inderdaad een luier in mijn handen! Had madam het toch helemaal zelf voor elkaar gekregen haar slaapzak uit, haar romper los, en haar luier uit te krijgen! 8)7 (en te plassen in een hoekje, gelukkig niet over d'r knuffels ;) ) De boef! O+ O+
pi_153305007
Shandaly, haha. Wat een geweldige actie van die peuter van je. Om te lezen dan _O-

Hier dus wel nog een middagslaapje. De tijd is wisselend van een kwartier tot 2 uur. En soms wil ze gewoon niet :o
  zaterdag 6 juni 2015 @ 19:34:22 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153306425
Shandaly :D _O-
overigens vind ik het wel of niet slapen overdag niet echt iets leeftijdsgebonden maar meer wel of niet nodig. En dat kan voor elk kind verschillen.
pi_153306979
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 19:34 schreef Kyara het volgende:
overigens vind ik het wel of niet slapen overdag niet echt iets leeftijdsgebonden maar meer wel of niet nodig. En dat kan voor elk kind verschillen.
Dit ja.

Om op je andere vraag terug te komen: mijn bloedwaardes zijn gelukkig weer goed (en die waren echt heel slecht in het zkhs), ijzer is alleen nog wat laag (7.1 waar het 7.6 moet zijn, maar het was 4.0 na de bevalling dus ik moest van ver komen), op dit moment heb ik geen last van de fysieke gevolgen van de placentaloslating maar ben ik vooral moe door een spokende peuter :')
  zaterdag 6 juni 2015 @ 19:55:53 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153307045
Femke! :o

Sta je daar met die luier in je handen _O- :')

L-E jemig dat was wel laag ja. Fijn dat t zo goed weer is opgekropen. Hopelijk slapen jullie gauw weer beter!
pi_153307148
Ohja, die luier, hehe :D

Hier ook steeds vaker de vraag of de luier af mag, eens kijken of er iets gaat gebeuren mbt zindelijk worden :)
pi_153307158
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 19:34 schreef Kyara het volgende:
En zelfs per kind per dag, om het even lekker makkelijk en voorspelbaar te houden :P
Lars had helemaal geen middagdutjes meer nodig toen hij ongeveer een maand of vier twee was. Idd, precies toen ik positief testte voor Femke en zelf eigenlijk wel middagdutjes kon gebruiken. Lekkere timing. Maar daar ging toen ook zo'n paar maanden aan wel/niet/wel/niet aan vooraf. Meestal op het kdv nog wel, want én vroeger wakker, én veel drukkere dag, en thuis in het weekend niet meer.

Ik was overigens wel heel blij dat ze tegenwoordig niet meer zulke hele dikke plasluiers heeft in de ochtend, en dat poepluiers na de nacht al helemaal zeldzaam zijn :)

Fijn dat het fysieke stuk in ieder geval goed afgelopen is, L-E. :*
  zaterdag 6 juni 2015 @ 20:05:21 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153307316
Ja, wij zitten in zo'n wel/niet periode met M. Die gaat niet echt naar bed maar valt gewoon achter de ipad (op ons bed) in slaap :D (of op de grond of bank of waar dan ook).

Meiden hebben ook een tijdje gehad dat ze niet wilden maar nu gaan ze weer graag. Maar met name D heeft op dit moment ook een beetje moeite met de grote wereld. Blijft erg aan mij plakken, wil veel controle houden etc. Best sneu en soms ook best wel irritant want ze sleept haar zus er ook in mee (met name in het controle verhaal).

L-E, fijn dat het lichamelijk beter gaat :* Maar dat maakt de slechte nachten ook nog steeds ruk natuurlijk
pi_153308290
L-e, wat Kyara zegt dus :*
En hopelijk snapt Sticker het snel mbt zindelijkheid.

Kyara, sneu voor D. dat ze zo moeite heeft met de grote wereld :*
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:26:19 #238
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153309977
Die Femke ...

Mooi dat je bloedwaardes weer goed zijn nu LE! En een :* voor de slechte nachten.

De middagslaapjes zijn hier ook onvoorspelbaar, dat varieert van een half uur tot meer dan 2 uur, tot slaapjes overslaan in het weekend.

Oh die D, de grote wereld is ook byzonder als je nog zo klein bent.

Succes met de zindelijkheidstraining LE!
pi_153311964
Venco ik zit zo vaak met exact hetzelfde dilemma, maar Isa heeft haar slaapjes wel echt nog nodig. Ze slaapt meestal een uur of 2. Soms anderhalf, soms snurkt ze 3 uur en moet ik haar nog wakker maken. En die dutjes vind ik zelf ook echt heerlijk, even bijtanken.
Sarcasme. Herken het.
pi_153312563
Die peuter van mij is zo heerlijk ondeugend. Die pakt dan mijn telefoontje en rent keihard lachend weg. Ik ren haar dan achterna om hem terug te pakken. Daarna pakt ze mijn zus haar telefoon en rent daarmee weg, zodat mijn zus achter haar aan moet. Gisteren had ze onze beide telefoons en rende er mee weg. Maar goed dat het keukenhekhe dicht was, want ze vertelde heel kief dat ze de telefoontjes in het water (zwembadje) wilde gooien :D

En alles maakt haar blij. Was heel ontroerend toen mijn moeder donderdag meeging om haar naar het kdv te brengen: "Oma maakt mij blij" O+
pi_153317152
Whahaha femke toch!

Die van mij red het niet om zn slaapje over te slaan maar slaapt savonds ook laat als hij te laat middag dutje of te lang doet.
meestal slaat hij over of probeer ik dan hem wat eerder op bed te doen

Ah hoe lief omen, oma maakt mij blij

le :*
pi_153320298
Shandaly onze oplossing daarvoor was slaapzak achterstevoren aan... Het lukte Jan namelijk ook...

Gisteren naar de opendag van de brandweer in ugchelen geweest Jan vond het echt super! Het is echt een jongetje autos hulpdiensten vliegtuigen en treinen 💙

Helaas vanmorgen om 5.29 was het wakker tijd! -O-
pi_153320880
Leuke foto's.

Hier was ze ook zo vroeg wakker. En helaas niet vrolijk. :D
pi_153330310
Hier gelukkig vrolijk maar adhd...
pi_153336420
Ik houd van fotospams O+
Hier was ze in de ochtend wat minder vrolijk. Ze kwam wel goed uit haar middagslaapje. O+
  zondag 7 juni 2015 @ 23:37:04 #246
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_153341231
❤ leuke foto's. En zo'n open dag is geweldig voor kids 👍

Hier ging mevrouw pas om 23.00 naar bed. Ze wou niet slapen 😔
Was op de bank in slaap gevallen en weer wakker geworden toen we dr naar bed wilden brengen. ...

En volgens mij heeft mn middelste kind waterpokken 😠
Morgen maar ff naar de dokter
pi_153345600
Wat ik ook zo leuk vind aan mijn peuter is dat ze hele verhalen begint te vertellen, zo uit haar fantasie. Dat begint nu echt te leven! Ik gaf haar gisteren een zakje nootjes om vast te houden in de supermarkt en toen ging ze me denkbeeldige nootjes voeren. In de auto had ze het over een monster en daar moest haar knuffel zich voor verstoppen. Ik vind het zo leuk O+ Alleen snachts vind ik het toch iets minder.... *gaap*
Sarcasme. Herken het.
pi_153345789
Hier was het vanmorgen vijf uur. Gelukkig wilde ze nog wel even in bed en kon ik het uitrekken tot een iets betere tijd.

Die fantasie is echt geweldig Spirit. O+
Riley wijst alles aan en vertelt dan dat het kapot is. En als ik dan vraag wie het kapot heeft gemaakt beantwoordt ze standaard: "Een meneer"

PE, wat een kleine nachtbraker die peuter van jou. Pas om 23.00 naar bed :o
pi_153346275
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 09:20 schreef Omentielvo het volgende:
Hier was het vanmorgen vijf uur. Gelukkig wilde ze nog wel even in bed en kon ik het uitrekken tot een iets betere tijd.

Die fantasie is echt geweldig Spirit. O+
Riley wijst alles aan en vertelt dan dat het kapot is. En als ik dan vraag wie het kapot heeft gemaakt beantwoordt ze standaard: "Een meneer"

PE, wat een kleine nachtbraker die peuter van jou. Pas om 23.00 naar bed :o
Hahaha hier is het altijd 'een ander kindje' :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 juni 2015 @ 10:01:46 #250
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_153346424
Ma Flodder

Superheld
pi_153346830
PE, die bovenste foto is zooo grappig O+
Die onderste is ze echt een kleine powergirl O+
pi_153362193
Slaapzak achterstevoren werkt weer perfect! Thx voor de reminder!
(Zo stom eigenlijk, heb het met Lars ook eens een tijdje gedaan, ik raad het zelfs andere mama's aan, maar nu ik zelf weer met een slaapzap-uittrekkend-peutertje zit, denk ik er niet aan 8)7 )

Bij het babypeuterzwemmen is Femke inmiddels doorgestroomd naar de volgende groep, de van-2-tot-3-jarigen. Zo grappig eigenlijk, is ze meteen weer de kleinste van het stel, maar het lijkt wel alsof ze ook ineens met grote sprongen vooruit gaat, om dat rest bij te kunnen houden. O+
  maandag 8 juni 2015 @ 21:05:44 #253
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153363652
Hier wordt de slaapzak eigenlijk alleen uitgetrokken als hij vindt dat ik niet snel genoeg ben met uit bed halen.

Wat goed van Femke! Zo met sprongen vooruit gaan tijdens het zwemmen!

Leuke foto's PE en Goitske!

D besloot vandaag dat overdag slapen er vandaag niet bij was. 8)7 . Dag rustig uurtje :W
Om iets over 18u was zijn energie wel helemaal op, dus hup bed in, en hij sliep vrijwel meteen.
Vanaf 7u wakker zijn tot 18:15u vind ik een hele prestatie voor mijn prille 2-jarige.
pi_153364281
Wat goed can femke!

En ik zag leuke foto spam!

(Voortaan beter de lokale berichten in de gaten houden, zo'n opendag had meneer wel leuk gevonden)
Heb je abonnement bij malkenschoten goitske?

Wij waren gister varen met mijn schoonouders die sindskort een bootje hebben
het zwemvest was geen succes, mogen sturen wel!

En nog een mijlpaal: al duurt het nog even
hij is ingeschreven op school!
pi_153366470
PE super fotos!

2L ja hebben abonnement geloof dit jaar totaal 45 euro voor het hele gezin, hebben hem er al lang uit! Ideaal om ze uit te laten razen! Ook klimdeel enzo vindt jan super zit al alleen op de kabelbaan!
Voor locale berichten de stadsblaadjes maar ook fb
- https://m.facebook.com/profile.php?id=173672692821830

https://m.facebook.com/ei(...)8234&rk=2&fbtype=274
pi_153369116
Bedankt voor de linkjes!

Ik heb getwijfeld over malkenschoten, maar ga regelmatig naar zowel de maten als laag buurlo dus dit jaar maar niet
maar steeds als ik naar zkh moet en kids mee heb baal ik er wel van
helemaal omdat ze beide het van verweg herkennen en binkie roepen!
pi_153373207
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:08 schreef 2L het volgende:
Bedankt voor de linkjes!

Ik heb getwijfeld over malkenschoten, maar ga regelmatig naar zowel de maten als laag buurlo dus dit jaar maar niet
maar steeds als ik naar zkh moet en kids mee heb baal ik er wel van
helemaal omdat ze beide het van verweg herkennen en binkie roepen!
Ik kom ook bij de maten en ze komen ook met de gastouder bij laag buurlo en de maten. Binky is lekker om een rondje te lopen en hij gaat ook dr grote glijbanen af met ons en kabelbaan etc
pi_153375541
Ziet er heerlijk uit Goitske!

Wat goed van Femke! Wij zouden eigenlijk ook meer moeten zwemmen met haar maar ze hebben het zwembad in het dorp gesloten afgelopen jaar -O-

PE, die superheldenfoto O+

Spirit, genieten he? Eva speelt ook heel veel fantasiespelletjes. Dat ze taartjes bakt, aaaaaaltijd appeltaart, en ons thee komt brengen of een ijsje. Of pop heeft buikpijn en mama moet er dan een kusje opgeven O+
E.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:35:28 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153375901
Met 2 jaar+ nog in een slaapzak? Al voordat Bram 1 was heeft hij gewoon een dekbedje. Hij kan nu ook gewoon lekker zelf uit bedje komen als hij klaar is met slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153376631
Riley heeft ook nog een slaapzak. De ene keer trekt ze hem uit. Dan houdt ze hem een paar dagen weer aan :D

Zwemmen wil ik ook weer gaan doen met peuter. Ze lijkt behoorlijk vrij in het water.
pi_153376876
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Met 2 jaar+ nog in een slaapzak? Al voordat Bram 1 was heeft hij gewoon een dekbedje. Hij kan nu ook gewoon lekker zelf uit bedje komen als hij klaar is met slapen.
Ja, met 2+ nog in een slaapzak. Zijkant van het ledikant hebben we er ook nog niet uitgehaald, en dat hoop ik ook zo lang mogelijk zo te kunnen houden. Scheelt mij broodnodige uurtjes slaap. :+
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:23:02 #262
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153376890
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:22 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ja, met 2+ nog in een slaapzak. Zijkant van het ledikant hebben we er ook nog niet uitgehaald, en dat hoop ik ook zo lang mogelijk zo te kunnen houden. Scheelt mij broodnodige uurtjes slaap. :+
Haha, nou wij moesten vanmorgen alle kinderen wakkermaken om 7 uur :D
pi_153376981
Hier ligt Djen onder een dekbed in een peuterledikant maar ze kruipt er nooit zonder 'toestemming' uit haha.
pi_153377041
Hier ook nog een slaapzak (tot vorige week) en een ledikant, met ruim 2.5. Bevalt iedereen meer dan prima.

Al zou ik het nu wel handig vinden om niet meer in en uit het ledikant te hoeven tillen, mijn buik zit in de weg. Over een maandje krijgt hij een nieuw kamertje, dan is de bedoeling wel ook om een groter bed neer te zetten. Het ledikant schuift dan door naar de baby.
pi_153377189
Nena lag ook nog heel lang in een ledikant, wel zonder slaapzak. Ik dacht zolang ze prima slaapt hou ik het zo.
Maar toen ging ze ineens heel slecht slapen en bedacht ik me, als we over gaan als ze slecht slaapt gaat het zo helemaal waardeloos :{

Dus toen het slapen weer goed ging zijn we toch overgestapt naar een peuterbedje met 2,5 jaar en dat ging heel soepel. De eerste avonden kwam ze er natuurlijk wel 100x uit, maar we zijn streng gebleven en sindsdien gaat het helemaal goed.
Soms komt ze nu wel naar ons in de nacht, maar ja, dat mag ook wel na al die jaren alleen en goed geslapen te hebben.
pi_153377324
Eva slaapt ook nog in een slaapzak hoor. En ook in een ledikant. We zijn voorlopig ook niet van plan die slaapzak af te bouwen voorlopig, Eva vindt het heerlijk om er in te gaan. Ze ontspant dan helemaal en gaat lekker rustig nog even knuffelen.

Maar goed, Eva drinkt ook nog steeds pap voor het slapen :+
E.
pi_153377380
Spark, dat doet Riley dus ook nog. Schrijf het toevallig net in een ander topic
En die slaapzak doe ik ook niet weg. Afgelopen vrijdag toen het zo warm was, had ik hem niet aangedaan en het duurde echt wat langer voordat ze sliep. Dus voortaan doe ik hem aan en kan ze hem (als ze wil) zelf uitdoen :D
pi_153377471
Wij hebben Jan tot bijna 2 1/2 in het ledikant gehad en in de slaapzak. Dekbed mag pas vanaf 2 jaar plus dat hij anders zn benen vast had tussen de spijlen
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:55:26 #269
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153377491
Oh ik zie al dat wij een beetje afwijken dus :D
pi_153377505
Riley is ook nog een kleintje toch? Eva ook, eet ook slecht overdag. We hebben het laatst met de kinderarts besproken en die vond er helemaal niets geks aan. Ze heeft het blijkbaar nodig.
Als ze overdag heel erg slecht eet dan drinkt ze in de avond een fles en vaak in de nacht nog eentje. En anders sowieso nog 1 fles van 180/6 voor het slapen.
E.
pi_153377531
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:55 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik zie al dat wij een beetje afwijken dus :D
Bram oogt ook al zo grooooooot! Eva lijkt daar bijna nog een baby bij :D
E.
pi_153377572
Ja, hier ook een kleintje. Al eet zij wel goed. Behalve brood, dat wil ze niet.
pi_153377619
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:59 schreef Omentielvo het volgende:
Ja, hier ook een kleintje. Al eet zij wel goed. Behalve brood, dat wil ze niet.
Niets mis mee lijkt mij? Ik kan me voorstellen als je een kindje hebt dat bovenin de curve zit daar wat voorzichtiger mee gedaan moet worden, Eva zit al eeuwen op -1,5 :+
E.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:10:51 #274
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153377822
Hier ook nog slaapzak en ledikantje hoor! En nog geen plannen daar verandering in aan te brengen. Laatst lag ze in een dunne slaapzak en had ik een dekentje over haar gelegd. Dat lag opgefrommeld in een hoek de volgende dag. Ze woelt enorm en ligt vaak nog in allerlei hoeken en posities in bed, dus volgens mij is ze er echt nog niet klaar voor :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_153377937
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:01 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Niets mis mee lijkt mij? Ik kan me voorstellen als je een kindje hebt dat bovenin de curve zit daar wat voorzichtiger mee gedaan moet worden, Eva zit al eeuwen op -1,5 :+
Belangrijkste is dat een kind op dezelfde lijn blijft mijn jongens zijn beide gestart op de +1, jan is met 2 jaar naar de 0 lijn gegaan, teun zit nu meestal rond de 0. Bij het cb gaven ze aan dat jan zijn lijn waarschijnlijk op de +1 ligt dat is zijn bouw dus kan zijn dat zonder raar te doen wua eten hij weer naar de +1 gaat en dat is prima
pi_153377939
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:01 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Riley heeft alleen met haar geboorte op de middelste lijn gezeten. Toen is ze ook gezakt naar de onderste lijn en die volgt ze keurig O+
pi_153378139
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:15 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Riley heeft alleen met haar geboorte op de middelste lijn gezeten. Toen is ze ook gezakt naar de onderste lijn en die volgt ze keurig O+
Ze is ook zo'n lekker klein ding O+
Eva zat met haar geboorte op +1 volgens mij. Ze was echt een beetje een bolle toen :D
E.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:29:41 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153378307
Bram is nog maar een paar cm kleiner als Leyla. Bram zit in maat 98 en Leyla in 104 :D.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:41:43 #279
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153378634
Wehehe, de reus! Noor zit in 86/92. Wel vaker 92 dan 86, hoewel ze 86 in centimeters nog niet haalt denk ik, geen idee. Heb de 2-jr oproep nog niet gehad.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:51:27 #280
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153378892
Maat 24 schoenen.. Dat vind ik ook al zo groot.

86 past hij echt niet meer, broeken 92 gaan vaak nog wel hoor.
pi_153379063
Wauw! Eva zit wel in 92, was laatst bij de kinderarts 87,4 cm. En schoenmaat ook al 24, die zijn bizar hard gegaan in een jaar tijd :o
E.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:25:47 #282
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153379840
Noor zit net in 22 van schoenen :D. Ik heb 41, maar mn vriend ook.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:26:34 #283
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_153379861
Om me heen zie ik allemaal kleine kindjes, dus ik heb altijd het gevoel dat Nora echt heel groot is. Maar ze heeft altijd nog precies de middenlijn gevolgd.
Ze zit nu ook echt in maat 92. Had al eerder maat 92 shirtjes terwijl broeken nog 86 waren, maar haar bolle buik paste niet meer mooi in maat 86 shirtjes :P Nu moeten broeken ook echt maat 92 zijn.

Ben wel benieuwd hoe lang ze nu is, ze kan ineens bij allemaal dingen waarvan ik nog helemaal niet had gedacht dat ze er bij kan. Was ik ineens mijn sleutels kwijt die normaal altijd in een bakje op een (naar ik dacht te hoog voor Nora) tafeltje lag.
En als de balkondeur open staat doe ik de gangdeur altijd dicht zodat de kat niet kan ontsnappen. Staat ineens tot 2 keer toe de kat naast me op het balkon. Ik dacht nog 'wat stom, heb ik de deur niet goed gesloten'. Een minuut later staat de kat weer naast me, ik snapte er niks van. Zie ik Nora (die naast de deur met haar keukentje aan het spelen was) ineens de gangdeur weer netjes dichtdoen :+

Met schoentjes zijn we net over naar maat 23.

Ik post even illegaal mee :+

[ Bericht 5% gewijzigd door Sylver_ op 09-06-2015 13:35:07 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_153380948
Wij hebben ook al vrij snel slaapzak weggelaten, weet niet meer precies
en ook geen ledikant meer

qua lijn houdt hij zn lijn goed vast en ik verwacht wel dat hij zn zus in gaat halen, maar beide zijn ze klein
meneer zit nog in 86 (soms br 80 en shirt 92)
en schoenmaat 23
pi_153381136
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:03 schreef 2L het volgende:
Wij hebben ook al vrij snel slaapzak weggelaten, weet niet meer precies
en ook geen ledikant meer

qua lijn houdt hij zn lijn goed vast en ik verwacht wel dat hij zn zus in gaat halen, maar beide zijn ze klein
meneer zit nog in 86 (soms br 80 en shirt 92)
en schoenmaat 23
Jan had met kleine anderhalf zijn bed al maar na 2-3 nachten was opeens alles eng dus terug in het ledikant, donker was eng, de apen op de muur etc dus langzaam aan weer alle angsten weg en bij centerparcs geen keuze gewoon grote bed en thuis ook doorgezet.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:12:22 #286
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153381279
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:08 schreef Goitske het volgende:

[..]

Jan had met kleine anderhalf zijn bed al maar na 2-3 nachten was opeens alles eng dus terug in het ledikant, donker was eng, de apen op de muur etc dus langzaam aan weer alle angsten weg en bij centerparcs geen keuze gewoon grote bed en thuis ook doorgezet.
Bij welke center parcs hebben ze geen kinderbedje standaard in de bungalow?
pi_153381308
Luuk slaapt in een laken dunne slaapzak onder een dekbedje in een groot bed. Slaapzak weglaten lukt nog niet. Hij heeft maat 98/104 shirts en 86/92 broeken. Hij eet al tijden slecht. Was ie eerst nog te dik volgens het cb, nu is zn buikje en onderkin echt weg.
*poef* nu is het weg
pi_153381314
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij welke center parcs hebben ze geen kinderbedje standaard in de bungalow?
Teun had ik ook mee die moest daar in had wel campingbed mee maar wilden kijken wat hij zou doen
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:16:34 #289
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153381376
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:13 schreef Goitske het volgende:

[..]

Teun had ik ook mee die moest daar in had wel campingbed mee maar wilden kijken wat hij zou doen
Oh 2 jonge kinderen :D . daar denk ik dan weer niet over na. Bij mijn kinderen zit er steeds 2,5 jaar tussen. (ongeveer)

Ongelofelijk is dat ook eigenlijk, dat toen Leyla zo oud was als Bram nu dat er een baby bijkwam. Best lekker om nu alles groter te zien worden en geen piepklein grut meer te hebben.
pi_153381488
Sneu idd als alles ineens eng is

gek idee ja tico! Al scheelt het hier net iets meer
pi_153381705
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh 2 jonge kinderen :D . daar denk ik dan weer niet over na. Bij mijn kinderen zit er steeds 2,5 jaar tussen. (ongeveer)

Ongelofelijk is dat ook eigenlijk, dat toen Leyla zo oud was als Bram nu dat er een baby bijkwam. Best lekker om nu alles groter te zien worden en geen piepklein grut meer te hebben.
Hier zit op 2 weken na anderhalf jaar tussen...
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:30:11 #292
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153381743
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:13 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk slaapt in een laken dunne slaapzak onder een dekbedje in een groot bed. Slaapzak weglaten lukt nog niet. Hij heeft maat 98/104 shirts en 86/92 broeken. Hij eet al tijden slecht. Was ie eerst nog te dik volgens het cb, nu is zn buikje en onderkin echt weg.
Slecht eten lijkt er een beetje bij te horen. Hier ook een hele periode gehad, afgelopen 2 dagen eten alle kinderen opeens als bootwerkers. Zal wel door het goede weer komen, de hele dag buiten rennen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 21:30:18 #293
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_153394208
Ventje is over twee maanden 4 en hij is moeilijker dan ooit. we zijn op dit moment helemaal stuk, want elke avond duurt het naar bed brengen ruim 2 uur. Druk heen en weer rennen, willen stoeien, niet willen tandenpoetsen en uitkleden, niet in bed willen gaan liggen, en als ie erin ligt dan komt hij eruit, hij komt zelfs naar beneden nu. Hij ligt op dit moment wéer te roepen. Ik ben ten einde raad! Hoe gaat het bij jullie?
pi_153394291
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 21:30 schreef Aventura het volgende:
Ventje is over twee maanden 4 en hij is moeilijker dan ooit. we zijn op dit moment helemaal stuk, want elke avond duurt het naar bed brengen ruim 2 uur. Druk heen en weer rennen, willen stoeien, niet willen tandenpoetsen en uitkleden, niet in bed willen gaan liggen, en als ie erin ligt dan komt hij eruit, hij komt zelfs naar beneden nu. Ik ben ten einde raad! Hoe gaat het bij jullie?
Ik weet dat mijn oudste, de meest makkelijke peuter die ooit heeft bestaan, ook echt een moeilijke periode doormaakte toen hij richting de 4 ging. Geen idee of dat leeftijdgebonden is, maar ingewikkeld was het wel.

Dat gezegd hebbende: waarom gaat hij zo druk doen en stoeien etc? Hier is het vaak een teken van vermoeidheid: als ze over een bepaald punt komen dan gaan ze de vermoeidheid overschreeuwen. En dan is er geen land meer mee te bezeilen :P

Moet hij van jullie op een bepaalde tijd in bed liggen? Kan hij aangeven hoe hij graag wil dat zijn bedritueel gaat?
pi_153394379
quote:
Ventje is over twee maanden 4 en hij is moeilijker dan ooit. we zijn op dit moment helemaal stuk, want elke avond duurt het naar bed brengen ruim 2 uur. Druk heen en weer rennen, willen stoeien, niet willen tandenpoetsen en uitkleden, niet in bed willen gaan liggen, en als ie erin ligt dan komt hij eruit, hij komt zelfs naar beneden nu. Hij ligt op dit moment wéer te roepen. Ik ben ten einde raad! Hoe gaat het bij jullie?
Hier een 2 jarige met streken maar wij blijven rustig, wisselen elkaar ook af en eerste paar x vertellen we dat hij moet slapen daarna leggen we terug zonder wat te zeggen laatst heeft hij het een paar avonden ruim 2 uur vol gehouden 1 avond was ik alleen thuis pffff. Laatste 2 avonden 2x terug gegaan
pi_153394512

Meneer heeft ook smorgens fratsen! Al het grote speelgoed is nu vsn de kamer en raam clips worden vervangen...
pi_153400575
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:56 schreef .Sparkling. het volgende:
Wauw! Eva zit wel in 92, was laatst bij de kinderarts 87,4 cm. En schoenmaat ook al 24, die zijn bizar hard gegaan in een jaar tijd :o
Ik heb Aiden vandaag zelf gemeten en die kwam uit op 92 cm en zijn schoenen 24 worden te klein. Is hij dan zo groot? :?

Oh en zijn taal heeft eindelijk een sprongetje gemaakt. In een week hebben we nu ook: 'op', 'leeuw', 'aap' en 'weg' in zijn vocabulaire.
Hèhè. :P
  woensdag 10 juni 2015 @ 09:00:12 #298
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_153402563
Cristel is nu 3 jaar en 3 maanden.
Ze heeft maat 104 en schoenmaat 25/26
  woensdag 10 juni 2015 @ 09:37:17 #299
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153403077
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:00 schreef PureEvil het volgende:
Cristel is nu 3 jaar en 3 maanden.
Ze heeft maat 104 en schoenmaat 25/26
:')
Leyla wordt in september 5, zelfde stats.
  woensdag 10 juni 2015 @ 09:37:52 #300
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153403089
quote:
Strenger zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')