quote:Op zondag 31 mei 2015 16:07 schreef Toto69 het volgende:
Zo, weer thuis. Tof weekend gehad, erg gezellig. Redelijk veel gedaan, uitgaan, stukken gelopen, bukken, noem het maar. En net gecheckt, er is helemaal niets veranderd aan de situatie qua wonddus voor nu voorzichtig positief. Zeker na uren op een barkruk, en gewoon alles gedaan te hebben.
Sonic nogmaals bedankt voor de gezelligheid
En nu eerst eten:
quote:Op zondag 31 mei 2015 21:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En Ik maar denken wat is dat voor een topic..
Ja, is wel fijn. Maar ik blijf er gewoon nuchter onder denk ik. Rest van m'n leven.quote:
Gewoon Latijn voor Haarnestcystequote:Op zondag 31 mei 2015 21:31 schreef Maraca het volgende:
TT klinkt ook een beetje als een Harry Potter toverspreuk
Haha Ja dat is ook Latijnsquote:Op zondag 31 mei 2015 21:31 schreef Maraca het volgende:
TT klinkt ook een beetje als een Harry Potter toverspreuk
Nee, gewoon een TT change om het algemener te maken en voor evt. andere lotgenoten die het zo beter kunnen vinden.quote:
Owhquote:
Idd, was echt een genot om even wat te doenquote:Op zondag 31 mei 2015 21:36 schreef easy-t het volgende:
Eindelijk goed nieuws. Tof dat je weer dingen kunt doen. Hoe goed moet dat wel niet voelen? Daarbij is het idd goed dat je niet te hard van stapel loopt maar als ik het zo lees moet het wel goed komen.
Bij mij nu precies een jaar dicht nu en nog steeds een beetje gevoelig maar kan wel bijna alles weer.
of het is iig afgeleid van het Latijns. Rowling heeft Latijns gestudeerd..quote:
quote:Op zondag 31 mei 2015 21:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
of het is iig afgeleid van het Latijns. Rowling heeft Latijns gestudeerd..
Potterhead![]()
Dat!quote:Op zondag 31 mei 2015 21:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Kom ik nog op terug. Even aan iemand vragen wiens vak het is (schoonvader)quote:
We weten alles al over zijn kont en dan ga je hier moeilijk over doen?quote:Op zondag 31 mei 2015 22:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik wil niks weten over Toto zijn toverstokje
Ja maar konten zijn ook veel boeiender joh.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We weten alles al over zijn kont en dan ga je hier moeilijk over doen?
Ik ookquote:Op zondag 31 mei 2015 21:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
+1quote:Op zondag 31 mei 2015 22:53 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Dacht ik dat ik per ongeluk keer op volgen had gedrukt
Als er een gat ontstaat en er komt veel troep uit en hij gaat daarna weer dicht is dat niet echt goed, want het probleem/oorzaak zit er dan nog onder. Het is niet alleen dichtgaan waar het om gaat. Zoals jij zelf al zegt denk je niet dat hij dichtblijft dus zit er onder nog iets. Ik zou een MRI aanvragen om te kijken of er tunneltjes zijn!quote:Op maandag 1 juni 2015 07:47 schreef Aspergermeisje het volgende:
Vorige week in alle haast het ziekenhuis opgebeld, omdat er dus weer een gat ergens anders in het litteken zat waar vrij veel troep uit kwam. Chirurg niet aanwezig, dus kon pas vandaag terecht... is alles weer bijna dicht.Ik ben er blij mee hoor, behalve dat ik niet denk dat het dicht blijft... Maargoed, ik voorspel dat hij vanmiddag dus weer zegt dat het er goed uitziet en dan maar weer afwachten. Inmiddels is het 7 maanden sinds de laatste operatie. Je zou zeggen dat twee wonden van 2-3 centimeter moeten kunnen dichtgroeien in die tijd.
Dat vind ik een beetje een rare reden, het is tijdelijk en als het moet zodat dit voor altijd voorbij is.. graag!quote:Op maandag 1 juni 2015 11:28 schreef Toto69 het volgende:
Wowheftig.. zo jong een stoma is echt super kut. Hebben ze het bij mij ook over gehad maar ze vonden me echt te jong ervoor
Dat is zo, maar het is erg ingrijpend. Veel sterktequote:Op maandag 1 juni 2015 11:29 schreef Dolfijntje90 het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje een rare reden, het is tijdelijk en als het moet zodat dit voor altijd voorbij is.. graag!
Klopt, dank je. Eerst deze maand maar de second opinions afwachten. Wie weet heeft iemand anders DE oplossing hahaquote:Op maandag 1 juni 2015 11:29 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat is zo, maar het is erg ingrijpend. Veel sterkte
Ja goed idee, maar misschien moet je ook vragen dat ze verder zoeken en niet weer gewoon opereren en kijk maar wanneer de wond dichtgaat.. want dit klinkt bij jou ook alsof dat niet de manier is!quote:Op maandag 1 juni 2015 11:58 schreef Aspergermeisje het volgende:
@Dolfijntje90, MRI stond inderdaad op mijn lijstje van vragen. Meer voor als er weer een operatie nodig is, want dan kan ik een beetje inschatten met wat voor wond ik rond ga lopen.
Maar... ik vind het geen gek idee om het sowieso te vragen. Dan is het duidelijk of ik nog kan verwachten dat dit vanzelf dichtgaat of niet.
Klinkt allemaal erg ingrijpend en dan moet je nog maar afwachten of het helpt. Het zou natuurlijk wel mooi zijn als het helpt. In elk geval doen ze zo te zien wel hun best voor je.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:26 schreef Dolfijntje90 het volgende:
Dit is echt even slikken. Maar als het moet dan moet het. Maar ik ben wel bezig met second opinions omdat die stoma toch erg ingrijpend is.
Klopt zeker, daarom ook de second opinions.. En als t echt niet werkt pfff.. dan maar de beste int buitenland zoeken denk ik.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:16 schreef qltel het volgende:
[..]
Klinkt allemaal erg ingrijpend en dan moet je nog maar afwachten of het helpt. Het zou natuurlijk wel mooi zijn als het helpt. In elk geval doen ze zo te zien wel hun best voor je.
Was dat trouwens de enige reden om het niet te doen? Zou ik misschien een keer contact met jouw arts mogen opnemen, om te kijken of ze dit voor mij een verstandig idee vinden?quote:Op maandag 1 juni 2015 11:28 schreef Toto69 het volgende:
Wowheftig.. zo jong een stoma is echt super kut. Hebben ze het bij mij ook over gehad maar ze vonden me echt te jong ervoor
Van mij mag het. En voor zover ik weet wel ja. Al sta ik momenteel niet echt meer bij een chirurg onder behandeling, enkel wondconsulenten. Maar de plastisch chirurg die ik een tijd heb gehad zal ik je de naam van dm'enquote:Op maandag 1 juni 2015 12:59 schreef Dolfijntje90 het volgende:
[..]
Was dat trouwens de enige reden om het niet te doen? Zou ik misschien een keer contact met jouw arts mogen opnemen, om te kijken of ze dit voor mij een verstandig idee vinden?
Dit is wel herkenbaar van wat ik heel vaak gehoord heb inderdaad. Die onzekerheidquote:Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef Aspergermeisje het volgende:
Raar bericht gehad dat ik niet had zien aankomen. Chirurg zegt dat deze situatie niet meer overgaat. Er zit een soort diep putje, waar haren in zullen blijven komen en eens in de zoveel tijd zal dat dus open gaan om de troep eruit te laten. Hij zegt dat het medisch gezien niet nodig is om te opereren (op dit moment), tenzij ik vind dat ik er teveel last van ondervind. Dan kunnen ze gaan snijden, wat me waarschijnlijk een wond van zo'n 15 centimeter oplevert en de kans dat het er beter op wordt is onbekend. Oftewel, hij zegt: 'Je weet nu wat je hebt en als je gaat opereren weet je dat niet meer.' Dus hij adviseert het zo te laten en eens in de paar weken bij de huisarts de haren te laten verwijderen.
Ik moet het nog laten bezinken, maar ik heb een beslissing hierover in ieder geval uitgesteld tot na mijn verhuizing in augustus.
Wat ik me nu wel bedenk... als je het zo laat blijf je dus levenslang rondlopen met iets op je lijf dat elk moment kan gaan ontsteken. Dus je zit continu met die onzekerheid (gaat het goed?).
Eigenlijk soort van wat ik net zei haha. Ookal gaat hij dicht de oorzaak zit er nog.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef Aspergermeisje het volgende:
Raar bericht gehad dat ik niet had zien aankomen. Chirurg zegt dat deze situatie niet meer overgaat. Er zit een soort diep putje, waar haren in zullen blijven komen en eens in de zoveel tijd zal dat dus open gaan om de troep eruit te laten. Hij zegt dat het medisch gezien niet nodig is om te opereren (op dit moment), tenzij ik vind dat ik er teveel last van ondervind. Dan kunnen ze gaan snijden, wat me waarschijnlijk een wond van zo'n 15 centimeter oplevert en de kans dat het er beter op wordt is onbekend. Oftewel, hij zegt: 'Je weet nu wat je hebt en als je gaat opereren weet je dat niet meer.' Dus hij adviseert het zo te laten en eens in de paar weken bij de huisarts de haren te laten verwijderen.
Ik moet het nog laten bezinken, maar ik heb een beslissing hierover in ieder geval uitgesteld tot na mijn verhuizing in augustus.
Wat ik me nu wel bedenk... als je het zo laat blijf je dus levenslang rondlopen met iets op je lijf dat elk moment kan gaan ontsteken. Dus je zit continu met die onzekerheid (gaat het goed?).
Je hebt zeker geen bidetquote:Op woensdag 3 juni 2015 20:11 schreef Toto69 het volgende:
De onderste wond gaat nu heel snel. Echt nog een pennenpuntje, zowel lengte als diepte. De vraag is dan natuurlijk: blijven beide wonden ook écht dicht?
Daarnaast helaas wel weer een nieuw 'probleempje. De bilnaad ónder de onderste wond, dus richting de anus zeg maar () is behoorlijk geïrriteerd, onder andere door dat stokje er een paar keer in wat écht geen pretje is, maar ook vanwege het feit dat de ontlasting erg lastig weg te krijgen is bij mij en ik daarom een halve rol wc papier nodig heb en het dan nóg niet weg krijg. Daarna heb ik zelfs nog natte doekjes nodig. Gek, zal wel deels door haar komen, of zo. Vrijdag maar eens vragen.
Neequote:
Je ouders zouden een bidet zeker kunnen overwegen ja, stuk beter ook qua hygiënie met dit soort ongemakquote:Op woensdag 3 juni 2015 20:11 schreef Toto69 het volgende:
De onderste wond gaat nu heel snel. Echt nog een pennenpuntje, zowel lengte als diepte. De vraag is dan natuurlijk: blijven beide wonden ook écht dicht?
Daarnaast helaas wel weer een nieuw 'probleempje. De bilnaad ónder de onderste wond, dus richting de anus zeg maar () is behoorlijk geïrriteerd, onder andere door dat stokje er een paar keer in wat écht geen pretje is, maar ook vanwege het feit dat de ontlasting erg lastig weg te krijgen is bij mij en ik daarom een halve rol wc papier nodig heb en het dan nóg niet weg krijg. Daarna heb ik zelfs nog natte doekjes nodig. Gek, zal wel deels door haar komen, of zo. Vrijdag maar eens vragen.
Ik zal er eens naar kijken iigquote:Op woensdag 3 juni 2015 20:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je ouders zouden een bidet zeker kunnen overwegen ja, stuk beter ook qua hygiënie met dit soort ongemak
En gewoon meteen de douche in ipv wc-papier gebruiken. Kan je de wond volgens mij ook nog eens mee infecteren of niet?quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:11 schreef Toto69 het volgende:
Als er geen ruimte is voor een bidet (of geen afvoer): er zijn ook wc-potten met onderdouche. Zou voor jou ook een uitkomst zijn.quote:
behalve hygiënischer voelt het ook nog eens verrukkelijk. Ik zal de eerste keer dat die warme waterstraal mijn anus kietelde nooit vergetenquote:Op woensdag 3 juni 2015 20:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je ouders zouden een bidet zeker kunnen overwegen ja, stuk beter ook qua hygiënie met dit soort ongemak
Ja klopt, ontlasting is funest voor een wond. Zelfs als het dicht zit is het niet positief. Ik probeer het wel vaak te spoelen na de tijd ja, maar er is niet altijd tijd voorquote:Op woensdag 3 juni 2015 20:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En gewoon meteen de douche in ipv wc-papier gebruiken. Kan je de wond volgens mij ook nog eens mee infecteren of niet?
quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Als er geen ruimte is voor een bidet (of geen afvoer): er zijn ook wc-potten met onderdouche. Zou voor jou ook een uitkomst zijn.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
behalve hygiënischer voelt het ook nog eens verrukkelijk. Ik zal de eerste keer dat die warme waterstraal mijn anus kietelde nooit vergeten
quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
behalve hygiënischer voelt het ook nog eens verrukkelijk. Ik zal de eerste keer dat die warme waterstraal mijn anus kietelde nooit vergeten
Ja kloptquote:Op woensdag 3 juni 2015 20:20 schreef Negentiendertig het volgende:
Zo'n Japans toilet zou in jouw geval wel een uitkomst zijn. Warm water, sterkte van de straal kun je zelf bepalen, een föhn om de boel te drogen, en als bonus een verwarmde bril
Hou je er nog een mooie vriendin aan over ookquote:Op woensdag 3 juni 2015 20:21 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja klopt
Emigreren naar Japan dan maar
quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hou je er nog een mooie vriendin aan over ook
Ik ben geen dokter zoals je weet, maar ongeacht wonden zoals die van jou moet ontlasting eigenlijk niet/nauwelijks plakken aan je reet of aan de wc pot.quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:11 schreef Toto69 het volgende:
Aan de wc pot is het probleem nietquote:Op woensdag 3 juni 2015 20:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik ben geen dokter zoals je weet, maar ongeacht wonden zoals die van jou moet ontlasting eigenlijk niet/nauwelijks plakken aan je reet of aan de wc pot.
Vezels? Slechte vetvertering?quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:24 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Aan de wc pot is het probleem nietmaar aan m'n reet is het wel gigantisch veel hoor, erg lastig afvegen. Geen idee waarom, eet geen rare dingen. Eigenlijk gewoon zes broodjes hagelslag per dag, een beetje beleg, en avondeten. En dat is het eigenlijk wel...
Moet je die wond niet spoelen dan? Toen ik nog een open wond had op die plek moest ik 'm minimaal 3x per dag en in elk geval na elke grote boodschap 10 minuten spoelen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:18 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja klopt, ontlasting is funest voor een wond. Zelfs als het dicht zit is het niet positief. Ik probeer het wel vaak te spoelen na de tijd ja, maar er is niet altijd tijd voor
Ik heb even gelezen. Ik heb wel gewoon wat op die plaatjes staat. Blijft ook niet plakken aan de pot. Alleen dus erg lastig schoonmaken. Maar, maar... misschien is het ook deels de angst. Want ik DURF niet heel goed af te vegen na al die ellendequote:Op woensdag 3 juni 2015 20:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
Vezels? Slechte vetvertering?
Hier, leuk leesvoer voor onder het eten http://www.groenevrouw.nl/poepdokter/
Ik spoel met het douchen nog. Verder niet meer. Hoefde ook niet zeiden ze.quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:27 schreef qltel het volgende:
[..]
Moet je die wond niet spoelen dan? Toen ik nog een open wond had op die plek moest ik 'm minimaal 3x per dag en in elk geval na elke grote boodschap 10 minuten spoelen.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je daar geen zin meer in hebt, want je krijgt er behoorlijk snel genoeg van.
Nee, in het voorstukje was er iemand met een 'gapend gat' tussen zijn bilspleet. Maar kan ook een random voorstukje zijn geweest dat niet deze aflevering komt.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:33 schreef Negentiendertig het volgende:
Bedoel je deze man nu? Want volgens mij lekt er gewoon stront uit z'n kont, meer niet.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
Vezels? Slechte vetvertering?
Hier, leuk leesvoer voor onder het eten http://www.groenevrouw.nl/poepdokter/
Ik heb het ook een keer voorbij zien komen bij Grey's Anatomy! Toen moest ik wel een traantje wegpinken haha!quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:32 schreef Aspergermeisje het volgende:
Het was niet deze aflevering. Maar er is zowel in de Engelse als in de Nederlandse versie iemand met dit probleem geweest.
Voortaan Asian-style billen vegen met water?quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:11 schreef Toto69 het volgende:
Fijn! Dat is in ieder geval goed nieuws!quote:Op woensdag 10 juni 2015 13:21 schreef Toto69 het volgende:
Hoe gaat het Dolfijntje & Asperger?
Ik kreeg net een brief dat ik niet besmet ben met de VRE-Bacterie. Dat scheelt weer. Is het toch nog nuttig dat ik altijd wc papier op de toiletbril leg.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Voortaan Asian-style billen vegen met water?
Hij wil dus wel genezen, maar ook weer niet... kut is dat, ik weet er aleles vanquote:Op woensdag 10 juni 2015 17:19 schreef Dolfijntje90 het volgende:
[..]
Fijn! Dat is in ieder geval goed nieuws!
Lief dat je t vraagt, met mij wel oke, wond is al een flink stuk dicht gegroeid, waardoor er wat druk op staat, wat helaas dus meer pijn betekend. Ook heb ik wat vaker bloedingen doordat het soort van geneest en dan weer open gaat.
Verder erg moe.
Nu druk bezig met t regelen van de second opinions. Die wachten we eerst af en dan maken we een plan.
Vrijdag de uitslagen van de onderzoeken van de internist dus dat is erg spannend.
Hoe gaat het met jou dan?
Fijnquote:Op woensdag 10 juni 2015 13:21 schreef Toto69 het volgende:
Ik kreeg net een brief dat ik niet besmet ben met de VRE-Bacterie. Dat scheelt weer. Is het toch nog nuttig dat ik altijd wc papier op de toiletbril leg.
oké. Ik ga nog een keer dat smerige programma kijken.quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:35 schreef Negentiendertig het volgende:
Iemand met een sinus pilonidalis op RTL5 nu, bij Genante Lijven.
Fijn, Toot, dat je die bacterie niet hebt opgelopen. Scheelt weer.
Zit dat niet een beetje raar op wcpapierquote:Op woensdag 10 juni 2015 13:21 schreef Toto69 het volgende:
Dat was precies mijn gedachte de laatste dagen. En van de mensen om mij heen. Als ik er iets over vertel is dat wat ze zeggen: 'wat een gedoe, wat duurt het lang, dat allemaal om zo'n wondje...'quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:44 schreef Toto69 het volgende:
Hoe gaat het nu, Aspergermeisje en Dolfijn?
Ik kreeg net een overzicht van alle afspraken in het ZGT (dus Almelo & Hengelo) die ik gehad heb omtrent deze aandoening. 2012, 2013 en 2014 dus. Dan reken ik de opnames en spoedjes nog niet mee, dus alleen de afspraken. Dat zijn er maar liefst 71. Dan het Radboud in Nijmegen nog, dat waren er 3, maar wel een pokke-eind rijden natuurlijk. Enschede weet ik het totale aantal niet precies, maar qua afspraken + SEH + opnames gok ik minstens rond de 30-35. Dat betekent dus letterlijk meer dan 100 ziekenhuisbezoeken in een paar jaar tijd, en dat allemaal om een 'ingegroeide haar'
je hoeft voor epileren ook geen chirurg te zijn toch?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:37 schreef Aspergermeisje het volgende:
Whaha, kom ik vanmorgen bij die andere chirurg en ik zeg dat het even geëpileerd moet worden. Zegt hij: 'Dat doe ik niet.'Euh, ok... maar ik kóm hier om het te laten epileren (heb ik ook gezegd aan de telefoon). 'Wie heeft gezegd dat dat hier kon? De huisarts?' Euh nee, mijn eigen chirurg. 'Ok, maar ik doe dat niet, dus dan moet ik even kijken hoe we dit in gaan vliegen.' Gelukkig kon hij een verpleegkundige vinden die het kon doen.
Ik vind het ook prima dat een verpleegkundige het doet, maar ik was even bang dat het helemaal niet kon.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
je hoeft voor epileren ook geen chirurg te zijn toch?![]()
Bij gewone achterwerken doet iemand dat zonder enig diploma
is die haar nou eigenlijk al weg of zit die er nog ergens. Weg toch?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:44 schreef Toto69 het volgende:
Hoe gaat het nu, Aspergermeisje en Dolfijn?
Ik kreeg net een overzicht van alle afspraken in het ZGT (dus Almelo & Hengelo) die ik gehad heb omtrent deze aandoening. 2012, 2013 en 2014 dus. Dan reken ik de opnames en spoedjes nog niet mee, dus alleen de afspraken. Dat zijn er maar liefst 71. Dan het Radboud in Nijmegen nog, dat waren er 3, maar wel een pokke-eind rijden natuurlijk. Enschede weet ik het totale aantal niet precies, maar qua afspraken + SEH + opnames gok ik minstens rond de 30-35. Dat betekent dus letterlijk meer dan 100 ziekenhuisbezoeken in een paar jaar tijd, en dat allemaal om een 'ingegroeide haar'
die zit ergens in afrikaquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:15 schreef d4v1d het volgende:
[..]
is die haar nou eigenlijk al weg of zit die er nog ergens
Verkoopt nu telefoons.quote:
quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:56 schreef Voszje het volgende:
Stil hier... Hoe gaat het, Toto?
Ook benieuwd naar Aspergermeisje en Dolfijntje.
quote:
Rustig. Morgen weer naar het ziekenhuis, na 3 weken geleden voor 't laatst te zijn geweest. Gewoon een controle.quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:56 schreef Voszje het volgende:
Stil hier... Hoe gaat het, Toto?
Ook benieuwd naar Aspergermeisje en Dolfijntje.
Dat is positiefquote:Op donderdag 25 juni 2015 15:39 schreef Toto69 het volgende:
[..]
[..]
Rustig. Morgen weer naar het ziekenhuis, na 3 weken geleden voor 't laatst te zijn geweest. Gewoon een controle.
quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:39 schreef Toto69 het volgende:
[..]
[..]
Rustig. Morgen weer naar het ziekenhuis, na 3 weken geleden voor 't laatst te zijn geweest. Gewoon een controle.
quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:39 schreef Toto69 het volgende:
[..]
[..]
Dat is al.quote:Op donderdag 25 juni 2015 17:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]Ik duim voor zeer binnenkort een geheel dichte kont.
Nou ja, op één gaatje na dan.
quote:
Had ik dat niet gezegd?quote:
Jaquote:
waar zoek je werkquote:Op donderdag 25 juni 2015 18:23 schreef Toto69 het volgende:
[..]
[..]
Had ik dat niet gezegd?![]()
Sinds een paar weekjes al eigenlijk. Maar het is allemaal nog wel wat kwetsbaar, vooral waar de onderste wond gezeten heeft. Bovenaan begint het wat aan te sterken. Verwacht morgen geen rare updates eigenlijk.
Nu nog werk vindenin Nederland wel te verstaan. Nog lastig zat zonder opleiding, en fietsen etc durf ik allemaal nog niet echt aan. Sporten ook niet.
Eigenlijk gewoon in m'n eigen stad (Almelo) zodat ik er met de bus heen kan de eerste tijd, fietsen durf ik nog niet echt aan. Kan ik eerst nog een tijd sparen voor ik een studie ga doen o.i.d.quote:
o oke.quote:Op donderdag 25 juni 2015 18:33 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon in m'n eigen stad (Almelo) zodat ik er met de bus heen kan de eerste tijd, fietsen durf ik nog niet echt aan. Kan ik eerst nog een tijd sparen voor ik een studie ga doen o.i.d.
ja snap dat je nog wel voorzichtig doetquote:Op donderdag 25 juni 2015 18:27 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Jaheb het nog niet echt veel getest eigenlijk, alleen vorige week zaterdag naar Breda geweest de hele dag en daar wel veel gelopen en zo dus dat was wel een testje
Nee, in een huidplooi stapelen zich sowieso bacteriën op natuurlijk, maar of het niets toevoegt... Ben benieuwd wat je eigen artsen erop te zeggen hebben.quote:Eerste second opinion zegt dat een stoma misschien niet hoeft omdat het niet gegarandeerd 100% de bacteriën verwijderd, dus dat het dan niets toevoegt.
Dit vergat je even te melden? Daar waar de hele topicreeks over gaat, zeg maar?quote:Op donderdag 25 juni 2015 18:23 schreef Toto69 het volgende:
[..]
[..]
Had ik dat niet gezegd?![]()
Sinds een paar weekjes al eigenlijk. Maar het is allemaal nog wel wat kwetsbaar, vooral waar de onderste wond gezeten heeft. Bovenaan begint het wat aan te sterken. Verwacht morgen geen rare updates eigenlijk.
Nu nog werk vindenin Nederland wel te verstaan. Nog lastig zat zonder opleiding, en fietsen etc durf ik allemaal nog niet echt aan. Sporten ook niet.
Nou ja, vergeten... zal vast wel 'n keer ergens vermeld hebben hoe 't gingquote:Op woensdag 1 juli 2015 06:50 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dit vergat je even te melden? Daar waar de hele topicreeks over gaat, zeg maar?
Yepp. Heb er wel gaas tegenaan (tegen het hele litteken maar inmiddels), gewoon van de kruidvat. In de hoop dat dat het zweet weghoudt.quote:
Die gebruik ik ook. Heb je de 'non-woven' (blauwe verpakking) of die andere (groene verpakking)? Van de non-woven heb ik namelijk het idee dat er af en toe pluisjes achterblijven. Maar de woven schuurt weer wat meer. Dus ik wissel ze af.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:48 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Yepp. Heb er wel gaas tegenaan (tegen het hele litteken maar inmiddels), gewoon van de kruidvat. In de hoop dat dat het zweet weghoudt.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:43 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Nou ja, vergeten... zal vast wel 'n keer ergens vermeld hebben hoe 't gingmaar zoals je weet blijf ik ook sceptisch, zeker nu er al weer haarscheurtjes in het litteken vallen. Wat niet bepaald onverwacht komt met deze grafhitte. 35-36 graden, je kapot zweten, allemaal erg bevorderlijk voor 'n litteken
kun je douchen/spoelen/schoonmaken wat je wilt, daar is geen houden aan.
Oef, sterkte!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 00:34 schreef Dennisweb het volgende:
De Doktersdienst heeft 'm trouwens open gemaakt. Heb nog steeds een beetje een littekentje. Geneest sowieso niet snel door m'n reuma (en dan ben je 21..)
Sterkte.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 00:34 schreef Dennisweb het volgende:
Paar weken terug hier zelf last van gehad. Ik zat aan de Prednison en dan groeien haren een stuk sneller.
De Doktersdienst stelde dat het inderdaad een sinus p was. Volgens hem moest er op langere termijn geopereerd worden. Is niet gebeurd.
Teruggegaan naar mijn eigen huisarts. Hij denkt dat de oorzaak Prednison is. Weet niet of het jullie gaat helpen, maar ik heb vaker allerlei kleine wondjes op mijn billen. Daar leek deze sinus p ook sterk op. Ik kreeg hibiscrub voorgeschreven. Werkt bij mij goed.
De Doktersdienst heeft 'm trouwens open gemaakt. Heb nog steeds een beetje een littekentje. Geneest sowieso niet snel door m'n reuma (en dan ben je 21..)
Kan goed irritatie zzijn, ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:07 schreef Aspergermeisje het volgende:
Hoop voor je dat het wegblijft Dennisweb!
Bij mij zit er verder naar beneden nu een scheurtje in mijn huid. Daar ben ik nog nooit geopereerd en waren ook nooit problemen. Ik hoop zooo dat het gewoon irritatie is van het spoelen en de gaasjes. Het jeukt in ieder geval als een gek. Misschien maar wat Sudocrem op smeren.
Klote dat het weer open is.quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:56 schreef Northernlights86 het volgende:
Goed nieuws Toto! Fijn dat er nog progressie is geweest.
Ik kom hier denk ik ook maar weer eens voorzichtig meekijken. Was begin maart voor het eerst geopereerd en 5 weken later zat de wond al dicht wat erg fijn was.
Wond bleef wel altijd gevoelig en zo'n maandje of 1.5 geleden is deze helaas weer open gegaan. Nu zo'n 1.5 - 2 cm aan open wond waar beetjes vocht/bloed uit komen wat ook niet heel fijn ruikt af en toe. Al lang weer aan het spoelen en nu maar weer gaas er tegenaan.
Binnenkort weer naar laten kijken, maar heb al zo'n vemoeden dat het een nieuwe operatie zal worden. Alleen ontharen op die plek lukt me echt totaal niet, dus vrees dat het weinig zin heeft om een nieuwe operatie te ondergaan voor ik het definitief kan laten ontharen met laser, anders zal het vast wel weer opnieuw na een paar maanden weer open gaan.
Jeetje, jij ook alquote:Op woensdag 15 juli 2015 18:54 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Alweer flink wat reeksen terug meegepost. Kleine update. De knobbels waar ik aan geopereerd ben ( in mijn darmen ) zijn een paar van terug gegroeid. Controle gehad en Augustus weer terug naar Abdominale Chirurgie.
Straks ff lezen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:35 schreef Isegrim het volgende:
http://www.iflscience.com(...)e-end-chronic-wounds
als je maar niet van je fiets af flikkert omdat je bent vergetne hoe het moetquote:Op donderdag 16 juli 2015 12:19 schreef Toto69 het volgende:
In other news, ik ga zo een klein stukje fietsen (naar de winkel)
dat is serieus waar voor het eerst in 12 maanden. ben benieuwd
quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:25 schreef d4v1d het volgende:
[..]
als je maar niet van je fiets af flikkert omdat je bent vergetne hoe het moet
quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:19 schreef Toto69 het volgende:
In other news, ik ga zo een klein stukje fietsen (naar de winkel)
dat is serieus waar voor het eerst in 12 maanden. ben benieuwd
Ik ga straks pasquote:
heb je wel zo'n geinig fietspakje met lap zeem in kruis?quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:05 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik ga straks pas
Mentaal voorbereiden en zo (nee geintje)
de hoe van de wat?quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
heb je wel zo'n geinig fietspakje met lap zeem in kruis?
Thanks Toot. Komt vast wel goed. Ik heb tussendoor nog een afspraak staan bij de Proctologie.quote:
Ik ben benieuwd! Toch weer een mijlpaaltjequote:Op donderdag 16 juli 2015 13:05 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik ga straks pas
Mentaal voorbereiden en zo (nee geintje)
Ja, ben ook vies dik gewordenquote:Op donderdag 16 juli 2015 15:44 schreef Sylvana het volgende:
Fijn dat het goed ging
En haha dat was wel slim geweest ja
Die conditie moet je gewoon weer rustig opbouwen
is je HB afgelopen tijd wel eens gecontroleerd?quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:41 schreef Toto69 het volgende:
Oh en natuurlijk dat ik na 2 minuten een beetje snel fietsen bijna neerval van het buiten adem zijnconditie van -100
Bedankt voor je reactie. Ik kan op zich best zelfstandig wonen denk ik, een studiootje/kamer voldoet ook al lijkt me. In Portugal lukte het me ook prima, dus daar ben ik niet zo bang voor. Thanksquote:Op maandag 20 juli 2015 14:48 schreef Sylvana het volgende:
Wat rot zeg dat het thuis zo gaat
Wil/kun je echt zelfstandig wonen of is een begeleid project ook een optie? Vriendin van me gaat dat vanaf augustus hier in de stad doen. Heeft wel gewoon dr eigen huis, dus geen huisgenoten. Maar is wel goedkoper dan zelfstandig. Maar geen idee of je dat wilt en daar voor in aanmerking komt.
Sterkte en succes ermee iig, ik zal mn ogen en oren open houden voor je
Nee heb ik niet, en ja ik denk dat een kamer/studiootje ook de beste optie is, alleen zelfs dat is al lastig genoeg helaas, zeker omdat ik ook nog niet studeer, en dus nog geen werk heb. Flexibel ben ik wel, het maak niet veel uit of het nou in Gelderland/Brabant/Utrecht of zo is.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:52 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb je enige inschrijfduur bij een woningbouw? Zo niet, dan zou ik op zoek naar een kamer.
Maar heb je genoeg om een maand vaste lasten te betalen? Zo niet, dan is dat je eerste taak. En daarna kun je uitzien naar een kamer.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:59 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Ik kan op zich best zelfstandig wonen denk ik, een studiootje/kamer voldoet ook al lijkt me. In Portugal lukte het me ook prima, dus daar ben ik niet zo bang voor. Thanks
[..]
Nee heb ik niet, en ja ik denk dat een kamer/studiootje ook de beste optie is, alleen zelfs dat is al lastig genoeg helaas, zeker omdat ik ook nog niet studeer, en dus nog geen werk heb. Flexibel ben ik wel, het maak niet veel uit of het nou in Gelderland/Brabant/Utrecht of zo is.
Voor een maand nog wel ja.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar heb je genoeg om een maand vaste lasten te betalen? Zo niet, dan is dat je eerste taak. En daarna kun je uitzien naar een kamer.
Het is me niet duidelijk wat je van je ouders nog kan verwachten, maar dat moet je ook even op een rij hebben; zijn ze bereid je te helpen?
Al jaren op en af. Ik ging ook niet voor niks op mn 18e naar Portugal natuurlijk. Had ook zo z'n redenen.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:38 schreef Isegrim het volgende:
Jeetje, waarom gaat dat nu ineens zo mis dan? Of broeide dat al langer?
Pfff lastige situatie. Zonder geld en zonder baan wordt dat wel verrekte lastig.
Wat kunnen zij precies doen voor me?quote:
quote:Op maandag 20 juli 2015 15:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Je in de breedste zin helpen. Kijken naar de thuissituatie, of daar wat te verbeteren valt om de periode tot je uit huis gaat te overbruggen, je aanmelden bij verschillende instanties, enz enz. Ze hebben de functie dat ze samen met jou kunnen kijken wat mogelijk is.
Ergo, ze kunnen je vragen beantwoorden.
Nopequote:
Jep, lijkt me een goed begin dan maar, al ga ik er niet vanuit dat er iets te bemiddelen valt hier, maar met hulp om uit huis te gaan iig.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:56 schreef Isegrim het volgende:
Het lijkt me in dit geval ook in hun belang.
Maar ik zou doen wat cc zegt.
Jawel, Den Bosch is niks mis mee denk ik.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:09 schreef Voszje het volgende:
![]()
Zou Den Bosch een optie zijn? Dan houd ik het hier ook in de gaten voor je.
Natuurlijk is het eerst van belang dat je iets van een baantje vindt. Ben je uiteindelijk ook van plan om te gaan studeren? Dan zou je altijd nog kunnen lenen bij DUO.
Nee, dat lenen begint inderdaad dan pas wanneer je studiefinanciering krijgt. Geen idee of je ook in aanmerking komt voor een aanvullende beurs tegen die tijd, anders zou je dat nog extra bij mogen lenen.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:10 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Jawel, Den Bosch is niks mis mee denk ik.
Klopt. En ja, volgend jaar waarschijnlijk, dus dan kan ik nu nog niet lenen lijkt me.
Ben daar mentaal nog niet klaar voor ben ik bang.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:11 schreef computergirl het volgende:
Waarom niet dit jaar dan? Studiejaar begint bijna
Aha, helder.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:12 schreef Voszje het volgende:
[..]
Nee, dat lenen begint inderdaad dan pas wanneer je studiefinanciering krijgt. Geen idee of je ook in aanmerking komt voor een aanvullende beurs tegen die tijd, anders zou je dat nog extra bij mogen lenen.
Het is dan wel het nieuwe stelsel, maar de aanvullende beurs wordt geen lening voor zover ik weet. Ik meen te hebben begrepen dat het een gift blijft.
De regels weet ik niet exact, maar dat wordt tegen die tijd wel duidelijk dan. Zorg eerst maar dat je alles gewoon goed op een rijtje krijgt voor jezelf.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:14 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ben daar mentaal nog niet klaar voor ben ik bang.
[..]
Aha, helder.
Ga mn best doen, thnxquote:Op maandag 20 juli 2015 16:14 schreef Voszje het volgende:
[..]
De regels weet ik niet exact, maar dat wordt tegen die tijd wel duidelijk dan. Zorg eerst maar dat je alles gewoon goed op een rijtje krijgt voor jezelf.
Je mag me altijd appen hè!quote:
I knowquote:Op maandag 20 juli 2015 16:16 schreef Voszje het volgende:
[..]
Je mag me altijd appen hè!![]()
Hopelijk kan de MW je goed op weg helpen.
Yep.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:22 schreef Isegrim het volgende:
En misschien zet het helemaal niet door verder, maar die angst is er dan wel.
volgens mij kan 1 enkel haartje ook al verschil maken.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:23 schreef easy-t het volgende:
Mijn werd toen verteld nadat de wond net dicht was dat het kan voorkomen dat ie weer een beetje open kan gaan af en toe maar ook snel weer dicht gaat. Dat heeft te maken met het helingsproces ofzo. Dus ik zou je eigen nog nie druk maken ook al is dat heel moeilijk.
quote:
Hmm oké, ik ga wel even een afspraak maken denk ik, just to be sure.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:23 schreef easy-t het volgende:
Mijn werd toen verteld nadat de wond net dicht was dat het kan voorkomen dat ie weer een beetje open kan gaan af en toe maar ook snel weer dicht gaat. Dat heeft te maken met het helingsproces ofzo. Dus ik zou je eigen nog nie druk maken ook al is dat heel moeilijk.
Mooi dat je niet weer geopereerd hoeft te worden.quote:Op maandag 27 juli 2015 09:59 schreef The6thgate het volgende:
[..]
volgens mij kan 1 enkel haartje ook al verschil maken.
Hier net weer op controle geweest. Hoef gelukkig (nog) geen 2e operatie want de wond is redelijk oppervlakkig. Dat het weer open is en niet heelt komt vooral door de haren omdat ik het gewoon niet goed kan ontharen. Over 3 weken weer langs komen zodat de arts het kan scheren (dure scheerbeurtjes). Ik ga me informeren over laserbehandelingen want ik heb het idee dat dat de enige oplossing is (wil m'n vriendin het niet elke keer laten scheren de rest van m'n leven).
Ik heb me laten laseren. Maar ook toen zeiden ze dat het niet 100% garandeerd dat het niet meer kan gebeuren maar het scheelt wel een hoop. Heb 6 behandelingen gehad en toen was het nie meer nodig.quote:Op maandag 27 juli 2015 09:59 schreef The6thgate het volgende:
[..]
volgens mij kan 1 enkel haartje ook al verschil maken.
Hier net weer op controle geweest. Hoef gelukkig (nog) geen 2e operatie want de wond is redelijk oppervlakkig. Dat het weer open is en niet heelt komt vooral door de haren omdat ik het gewoon niet goed kan ontharen. Over 3 weken weer langs komen zodat de arts het kan scheren (dure scheerbeurtjes). Ik ga me informeren over laserbehandelingen want ik heb het idee dat dat de enige oplossing is (wil m'n vriendin het niet elke keer laten scheren de rest van m'n leven).
Nog geen verbetering?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:21 schreef Toto69 het volgende:
Volgende week vrijdag ga ik maar weer naar 't ziekenhuis
Ga er ook zeker niet vanuit dat het 100% garantie geeft, maar het zal sowieso een geruststelling geven dat het niet 2x per maand geschoren hoeft te worden :pquote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:23 schreef easy-t het volgende:
[..]
Ik heb me laten laseren. Maar ook toen zeiden ze dat het niet 100% garandeerd dat het niet meer kan gebeuren maar het scheelt wel een hoop. Heb 6 behandelingen gehad en toen was het nie meer nodig.
Je zou volgende week toch gaanquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:21 schreef Toto69 het volgende:
God-ver-domme. Dit gaat weer helemaal mis hoorga gewoon nu bellen dat ik nu heen wil. Pak de trein wel.
Wat ontzettend balen zegquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:36 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Eh ja, er zijn gaten in gevallen. Gaten ja. Dus zou me niet verbazen dat ik straks weer lig.
Jemigquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:36 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Eh ja, er zijn gaten in gevallen. Gaten ja. Dus zou me niet verbazen dat ik straks weer lig.
Zal wel weer een nieuwe cyste zitten of zo. T zou me niets verbazenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:40 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
JemigHoe kan dat zo ineens dan?
Dus vandaag nog naar het ziekenhuis? Kan dat op zo'n korte termijn?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:41 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Zal wel weer een nieuwe cyste zitten of zo. T zou me niets verbazen
ja ben om 3u aan de beurtquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:44 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dus vandaag nog naar het ziekenhuis? Kan dat op zo'n korte termijn?
Dat klinkt niet goed Wat een bummer weer zegquote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:10 schreef Toto69 het volgende:
Volgende week weer komen, krijg een MRI scan
Zeg datquote:
Thanks manquote:Op vrijdag 31 juli 2015 16:44 schreef SonicVolcano het volgende:
Jezus Toto![]()
Sterkte gozer! Je mag altijd je hart komen luchten bij me, no problem. Hopelijk steunt je chick je ook. Kun je wel gebruiken nu
Had ook niet anders verwachtquote:Op vrijdag 31 juli 2015 17:35 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Zeg dat
[..]
Thanks manmuch appreciated
Doet ze zeker
Dit iddquote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:57 schreef Negentiendertig het volgende:
En leuk, een vriendinnetje. Hopelijk kun je bij haar veel steun vinden, 't is je gegund
thnxquote:
meen t wel helaasquote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:57 schreef Negentiendertig het volgende:
Meen je nietHeel veel sterkte weer, vooral ook met de thuissituatie.
En leuk, een vriendinnetje. Hopelijk kun je bij haar veel steun vinden, 't is je gegund
Ja ach, ze willen zelf ook op termijn naar een flatje, kleiner wonen, en dat ik idd op mezelf ga en sta en mezelf ga redden. Dus.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:50 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar Toto, je ouders waren toch je steun en toeverlaat en woorden schoten te kort etc. Ik snap de omslag niet, geloof ik.Misschien wordt het hen gewoon ook te veel en willen ze dat je op eigen benen leert staan, óndanks en mét je ongemak? Je moet er als volwassen jongen vroeg of laat ook zelf een weg in vinden.
Veel sterkte met eventuele nieuwe wond-ellende. Hopelijk valt het mee.
Thanksquote:Op maandag 3 augustus 2015 13:25 schreef Jovatov het volgende:
Jemig wat klote weer.
Dan gaat t een tijdje (relatief) goed en dan krijg je alles weer voor de kiezen...
Sterkte.
(en dat klinkt echt heel schamel zo, maar meer weet ik ook niet te zeggen)
Succes morgen en sterkte voor je moeder zegquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:31 schreef Toto69 het volgende:
Korte update verder, moet morgen naar de chirurg en dan hoor ik hoe of wat. Hopelijk valt 't allemaal mee. Overigens is m'n moeder vanochtend met redelijke spoed opgenomen in t ziekenhuis en krijgt ze morgen een groot darmonderzoek, ze is best wel veel afgevallen (zonder te diëten of zo..) en heeft erg veel klachten en voelt zich al heel lang niet goed. Darmkanker zit aan haar vaders kant in de familie, dus erg geruststellend werkt dat allemaal niet. Hopen dat 't meevalt.
Thnxxquote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:06 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Succes morgen en sterkte voor je moeder zeg
Sjeez Toot wat een ellende weer voor jullie allemaal ...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:31 schreef Toto69 het volgende:
Korte update verder, moet morgen naar de chirurg en dan hoor ik hoe of wat. Hopelijk valt 't allemaal mee. Overigens is m'n moeder vanochtend met redelijke spoed opgenomen in t ziekenhuis en krijgt ze morgen een groot darmonderzoek, ze is best wel veel afgevallen (zonder te diëten of zo..) en heeft erg veel klachten en voelt zich al heel lang niet goed. Darmkanker zit aan haar vaders kant in de familie, dus erg geruststellend werkt dat allemaal niet. Hopen dat 't meevalt.
quote:
dank julliequote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:57 schreef maily het volgende:
[..]
Sjeez Toot wat een ellende weer voor jullie allemaal ...
Heel veel sterkte!!
och hemel.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:31 schreef Toto69 het volgende:
Ik kan mogelijk een baan krijgen in Tilburg, maar dan moet ik daar wel woonruimte hebben, anders kan dat dus niet. Klantenservice dus beste optiequote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:32 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik kom weer even uit lurkstand,.
Wat klinkt dit klote allemaal zeg,. Als je wil kan ik m'n ogen en oren openhouden in Rotterdam w.b. woningen?
Heel veel sterkte,.
was ook mijn gedachte.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:02 schreef Susi het volgende:
Succes met je moeder, Toto
@ Dolfijntje90: is het niet gek dat een arts over een andere patiënt gaat praten in jouw bijzijn?
Nee want ik moest uitleggen hoe ik bij hem kwam, en daar hebben Toto en ik het over gehad. Plus in ons geval is het fijn om zaken met elkaar te vergelijken om te kijken of we tot een oplossing kunnen komen die mij kan helpen maar ook Toto en anderenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:02 schreef Susi het volgende:
Succes met je moeder, Toto
@ Dolfijntje90: is het niet gek dat een arts over een andere patiënt gaat praten in jouw bijzijn?
Wow wtf ik ga morgen naar die dokter steenvoorde, rest ff lezenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:59 schreef Dolfijntje90 het volgende:
Hey ik ben ook een tijdje afwezig geweest, maar zeker niet rustig geweest.
Toto wat vervelend om te horen dat het weer mis is en verschrikkelijk van je moeder, sterkte!!
Ik ben bezig geweest met second opinions en het gaat helaas de laatste tijd ook steeds slechter. Gelukkig lekker een weekje weg geweest naar Spanje zonder problemen =)
Toto, ik ben gisteren naar jouw oude plastische chirurg geweest, en over het hele stoma verhaal gehad, hij zei me dat ze het bij jou toen niet gedaan hebben omdat ze eerst de vac pomp wilde proberen en die werkte toen. Hij zei dat mocht het wel terugkomen en dergelijke dat de combi met stoma misschien ook wel bij jou helpt.
Hij heeft mij doorverwezen naar een andere algemene chirurg, die meer van stoma's in combi met sinus pilonidalis doet, dus daar ga ik vrijdag heen. Dr. Steenvoorde heet hij. Ik las dat je morgen weer naar de chirurg ging, ik weet niet welke chirurg. Maar misschien is het een idee om naar hem te vragen. En bij dit soort dingen, laat je niet van het kastje naar de muur sturen, en nu weer gewoon simpel te opereren om het "nu te verhelpen", maar laat ze nadenken naar DE oplossing, zoals ik nu zoek.
Bij mij wil Amsterdam het ook zomaar overnemen en een grote plastiek doen, ik wil hun idee wel horen, maar ik heb inmiddels zoveel informatie gehoord en verzameld, dat ik niet zomaar iets wil doen en wil kijken of het werkt, maar alles op alles wil zetten.
Maargoed ik hoop dat je er wat aan hebt en dat het je kan helpen. Sterkte!
Ah oke wat toevallig of naja niet want de secretaresse zei wel dat ze steeds gespecialiseerder te werk willen gaan dus Dr Steenvoorde die dan alle zaken krijgt enzo volgens mij. Maar uh helaas/gelukkig zijn er niet zo gevallen als de onze dus ik heb de naam toto niet laten vallen maar je geval een beetje omschreven.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:04 schreef Toto69 het volgende:
Bedankt voor de sterktewensen. Kut dat t bij jou ook niet goed gaat dolfijntje.. maar je bent dus bij dr. Hamburg geweest? en hij wist meteen dat je t over mij had? De naam toto kent ie eenk ik niet
Ah zoquote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:07 schreef Dolfijntje90 het volgende:
[..]
Ah oke wat toevallig of naja niet want de secretaresse zei wel dat ze steeds gespecialiseerder te werk willen gaan dus Dr Steenvoorde die dan alle zaken krijgt enzo volgens mij. Maar uh helaas/gelukkig zijn er niet zo gevallen als de onze dus ik heb de naam toto niet laten vallen maar je geval een beetje omschreven.
Als ik jou was zou ik het met Dr. Steenvoorde ook even over een stoma en dergelijke hebben! Daar ziet Dr Hamburg wel iets in en mijn artsen in Groningen dus ook en hier is t ook een paar keer succesvol afgelopen dus wie weet.
Ik ga vrijdag, we houden elkaar op de hoogte
Wow sterkte manquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:31 schreef Toto69 het volgende:
Thanksquote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:32 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Wow sterkte manWat een kutnieuws...
Succesquote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:34 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Thanksals ik meer weet post ik het hier. Ben zelf zo aan de beurt.
Heel veel sterkte met je moeder, hopelijk valt het mee. Gelukkig weten jullie gauw meer.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:34 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Thanksals ik meer weet post ik het hier. Ben zelf zo aan de beurt.
Thanks.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Sterkte met je moeder Toto!
Heb je inmiddels (tijdelijke) woonruimte? Je moest stand te pede het huis uit, toch?
Maar is het ook dicht? Je had het pas nog over gaten?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:01 schreef Toto69 het volgende:
Letterlijk 60 seconden binnen geweest. Over 3 weken nog weer komen bij hem, maar het is dicht![]()
ik blijf dit alles heel raar vinden
Ik neem aan dat die chirurg weet waar ie over praatquote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar is het ook dicht? Je had het pas nog over gaten?
Ja, duimen voor je moeder!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:11 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die chirurg weet waar ie over praathoop ik.. er zat idd een wat groter gaatje vorige week en wat kleinere openingen. Maar volgens hem was het nu dicht en rustig. Dus over 3 weken weer checken. Ben er alleen maar blij mee natuurlijk. Al weet ik dat het wel vaker weer open kan gaan helaas. Blijft een rot situatie. Nu mn moeder nog..
Kan misschien wat oppervlakkig zijn. En bij mij ziet t er ook 'rustig' uit terwijl het helemaal mis zit, dus zegt vaak weinig, tis allemaal in combi hoe je je voelt en hoe het veranderd helaas. Heb je t nog over de stoma gehad of ga je dat pas later doen? Kijken wat hij me morgen zegt!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:11 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die chirurg weet waar ie over praathoop ik.. er zat idd een wat groter gaatje vorige week en wat kleinere openingen. Maar volgens hem was het nu dicht en rustig. Dus over 3 weken weer checken. Ben er alleen maar blij mee natuurlijk. Al weet ik dat het wel vaker weer open kan gaan helaas. Blijft een rot situatie. Nu mn moeder nog..
Nja hij heeft er ook op zitten drukken en zo en hij bleef erbij dat het nu dicht was, en mocht t ineens anders zijn over 3 weken dan kon die MRI dan geregeld worden zei hij. verder nergens over gehad, hij was wel heel snel..quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:29 schreef Dolfijntje90 het volgende:
[..]
Kan misschien wat oppervlakkig zijn. En bij mij ziet t er ook 'rustig' uit terwijl het helemaal mis zit, dus zegt vaak weinig, tis allemaal in combi hoe je je voelt en hoe het veranderd helaas. Heb je t nog over de stoma gehad of ga je dat pas later doen? Kijken wat hij me morgen zegt!
Kan wel nogmaals sterkte zeggen haha, mr ben wel benieuwd hoe t gaat joh, vervelend zoveel gedoe!
Moeder gekeken, ik kan dat zelf niet zien, zo lenig ben ik nietquote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:02 schreef Cue_ het volgende:
Maar hoe wist je dan dat het open was? Zelf / moeder geconstateerd of doordat er spul uit kwam?
In geval van eigen constatering, kan je toch zelf ook even weer kijken?
Dus voordat je naar de chirurg geen bloedde het neem ik aan dan ook niet meer?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:59 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Moeder gekeken, ik kan dat zelf niet zien, zo lenig ben ik niet![]()
Maar was niet zo moeilijk te zien hoor, het bloedde best. Dat doen wonden op die plek sowieso behoorlijk.
Klopt vorige week vrijdg dus behoorlijk. Toen wondpoli geweest, en weer kerlix gaas er tussen. Sinds toen ook eigenlijk niet echt meer bloed.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dus voordat je naar de chirurg geen bloedde het neem ik aan dan ook niet meer?
Thanksquote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:17 schreef Sylvana het volgende:
Fijn dat het nu toch weer dicht en rustig lijkt te zijn toto!
En hopelijk weet je snel meer over je moeder, wat een onzekere en heftige tijd voor jou/jullie zo zeg! Wel fijn dat het thuus weer iets bijgedraaid is. Heel veel sterkte
Die oogzalf? Das al een hele tijd geleden, mocht niet meer, en was ook niet meer nodigquote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:31 schreef computergirl het volgende:
Smeer je nu nog met die hormooncreme?
Het zal ook eens meezitten he ..... pff. Duimen maar!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:42 schreef Toto69 het volgende:
Update wat betreft mn moeder.
Op OK was een operatielamp geknapt, overal glaserg fijn
Verder had ze het uitgeschreeuwd van de pijn, ipv een slaapmiddeltje/roesje geven of zo gewoon laten verrekken...
Mn vader heeft haar net heel eventjes gesproken aan de telefoon maar ze was nog erg warrig
Het enige wat ik tot nu toe weet/begrepen heb is dat er wel wat weg is gehaald en onderzocht wordt (op kweek, denk ik?) Dus da's afwachten of dat goedaardig of kwaadaardig is.
Oh jeetje tochquote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:42 schreef Toto69 het volgende:
Verder had ze het uitgeschreeuwd van de pijn, ipv een slaapmiddeltje/roesje geven of zo gewoon laten verrekken...
Mn vader heeft haar net heel eventjes gesproken aan de telefoon maar ze was nog erg warrig
Het enige wat ik tot nu toe weet/begrepen heb is dat er wel wat weg is gehaald en onderzocht wordt (op kweek, denk ik?) Dus da's afwachten of dat goedaardig of kwaadaardig is.
duimen iddquote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:07 schreef maily het volgende:
[..]
Het zal ook eens meezitten he ..... pff. Duimen maar!
Ja, t blijft doorgaanquote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:18 schreef Negentiendertig het volgende:
Heh? Wat een bizarre plottwist inene. Beterschap voor je moeder, en hopelijk is het niks ernstig.
Thnxquote:
Welk ziekenhuis? Dan weten we in ieder geval waar we niet heen moeten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:42 schreef Toto69 het volgende:
Almelo, daar is het met mij ook zo uit de hand gelopen. Staat ook niet goed bekend.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Welk ziekenhuis? Dan weten we in ieder geval waar we niet heen moeten.
Zoiets verwacht je niet in Nederland.
Jezusquote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:42 schreef Toto69 het volgende:
Zeg da!quote:
Thanks broeder, ik duim met je mee uiteraard. Rekening houden met 't ergste, dan kan 't alleen maar meevallen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:53 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Jezus
Zal voor je moeder duimen TotoSterkte!
Poeh ik duim heel hard voor jullie dat het goedaardig is!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:48 schreef Toto69 het volgende:
Ze is thuis, in totaal hebben ze 4 of 5 stukjes weggeknipt, en dat gaat op kweek. Volgende week vrijdag dus de uitslag of het goed of kwaadaardig is.
Sterkte en hopen voor het beste!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:48 schreef Toto69 het volgende:
Ze is thuis, in totaal hebben ze 4 of 5 stukjes weggeknipt, en dat gaat op kweek. Volgende week vrijdag dus de uitslag of het goed of kwaadaardig is.
Dank je. Ik ben bij hem geweest en was een fijn gesprek. Zijn advies was simpel opereren en schoonmaken en dan behandelen met Kerlix. Begreep dat jij dit ook gebruikt. Goede resultaten mee gehad? Even kijken wat A'dam maandag zegt en daarna alles met mijn artsen bespreken en beslissen. Want we kunnen het eerst met kerlix proberen en als dat niet werkt dan drastischer met stoma of plastieken enzo.quote:
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:07 schreef Dolfijntje90 het volgende:
[..]
Dank je. Ik ben bij hem geweest en was een fijn gesprek. Zijn advies was simpel opereren en schoonmaken en dan behandelen met Kerlix. Begreep dat jij dit ook gebruikt. Goede resultaten mee gehad? Even kijken wat A'dam maandag zegt en daarna alles met mijn artsen bespreken en beslissen. Want we kunnen het eerst met kerlix proberen en als dat niet werkt dan drastischer met stoma of plastieken enzo.
Wat bedoel je met vervreet de huid, dat is toch ook niet goed..?quote:Op zondag 9 augustus 2015 00:45 schreef Toto69 het volgende:
[..]![]()
Ah ja, hij wil eerst het simpele doen. Nja dat Kerlix is antibiotica gaas. Vervreet je huid maar houdt twel schoon ja
nee het vervreet de huid idd, dus dan wordt het weekquote:Op zondag 9 augustus 2015 15:50 schreef Dolfijntje90 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met vervreet de huid, dat is toch ook niet goed..?
Maar las eerder dat je dit ook eerder gebruikt hebt, t is toen wel dicht gegaan maar ook weer open, dus dit zal t dan niet fixen..
Oef vervelend!! Hopelijk gaat alles goed. Sterkte!quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:07 schreef Toto69 het volgende:
Mn ma gaat nu naar de SEH, gaat 't ook niet goed meevreselijk erge buikpijn, uitstralend naar rechterzij/onderrug, dus ze kon direct langskomen gelukkig
thnxquote:Op zondag 9 augustus 2015 17:08 schreef Dolfijntje90 het volgende:
[..]
Oef vervelend!! Hopelijk gaat alles goed. Sterkte!
Fijn dat ze meteen langs kan komen, maar rot dat het met haar nu ook zo slecht gaat. Sterktequote:Op zondag 9 augustus 2015 17:07 schreef Toto69 het volgende:
Mn ma gaat nu naar de SEH, gaat 't ook niet goed meevreselijk erge buikpijn, uitstralend naar rechterzij/onderrug, dus ze kon direct langskomen gelukkig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |