Ik vermoed dat het bij Rabo/Blanco/Belkin wel aan Mollema gevraagd werd om te verkennen maar dat hij weinig interesse had en vervolgens drong de ploeg ook niet verder aan. Bij Trek wordt er wel meer op aangedrongen. Het zelfde met voorbereiding op tijdrijden. Dus nu meer verplichte sturing vanuit de ploeg in tegenstelling tot het verleden. Of zou hij zelf als renner meer ontwikkeling doormaken dat hij het nu wel belangrijk vindt?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 19:58 schreef franklop het volgende:
Mollema vond bij Rabo/Belkin etappes verkennen nog onzin. Met Trek nu wel oa de Tourmalet op gereden
Wat betreft het tijdrijden waren die mogelijkheden er vorig seizoen toch juist niet?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het bij Rabo/Blanco/Belkin wel aan Mollema gevraagd werd om te verkennen maar dat hij weinig interesse had en vervolgens drong de ploeg ook niet verder aan. Bij Trek wordt er wel meer op aangedrongen. Het zelfde met voorbereiding op tijdrijden. Dus nu meer verplichte sturing vanuit de ploeg in tegenstelling tot het verleden. Of zou hij zelf als renner meer ontwikkeling doormaken dat hij het nu wel belangrijk vindt?
Vorig jaar inderdaad niet maar daarvoor wel.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Wat betreft het tijdrijden waren die mogelijkheden er vorig seizoen toch juist niet?
Je moet het hele parkoers kennen. Niet alleen de bergetappes, maar ook de overgangsetappes. Parkoerskennis maakt heel veel uit.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:30 schreef wimderon het volgende:
Denk dat er nog meer te halen valt in het kennen van afdalingen.
donequote:
Leuk, dan komen al die figuren weer tevoorschijn die nooit wielrennen kijken verder maar het wel allemaal even haarfijn uit kunnen leggen.quote:
Rabobankskkltjs die niet eens eerste worden haahahahhahahaquote:Op zondag 31 mei 2015 11:04 schreef OProg het volgende:
[..]
Leuk, dan komen al die figuren weer tevoorschijn die nooit wielrennen kijken verder maar het wel allemaal even haarfijn uit kunnen leggen.
Geesink kan er geen klote van.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:04 schreef OProg het volgende:
[..]
Leuk, dan komen al die figuren weer tevoorschijn die nooit wielrennen kijken verder maar het wel allemaal even haarfijn uit kunnen leggen.
Gesink, Ten Dam, Kelderman, Kruijswijk, Vanmarcke, Leezer en Tankink staan vast. Daarnaast gaan Van Emden en Martens denk ik. Eventueel Wynants nog, maar daar twijfel ik aan. Er wordt in ieder geval gekozen uit die 10.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:54 schreef Pedroso het volgende:
Welke renners zullen onze gele brigade gaan vertegenwoordigen in de Tour ?
Gesink, Ten Dam, Kelderman, Kruiswijk, Vanmarcke, Tankink, van Emden, Bennet en Wynants gok ik.
Bennet geen kans nu hij de Giro niet gereden heeft ?quote:Op zondag 31 mei 2015 12:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gesink, Ten Dam, Kelderman, Kruijswijk, Vanmarcke, Leezer en Tankink staan vast. Daarnaast gaan Van Emden en Martens denk ik. Eventueel Wynants nog, maar daar twijfel ik aan. Er wordt in ieder geval gekozen uit die 10.
Neuh. Zal de Vuelta wel gaan rijden. Daarnaast hebben ze hem niet echt nodig in de Tour. Ze hebben genoeg renners die goed bergop kunnen.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:09 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Bennet geen kans nu hij de Giro niet gereden heeft ?
Dat is waar. Sowieso moeten ze nog wat 'frisse' renners overhouden voor de Vuelta, alle toppers en semi-toppers (voor LottoNLJumbo begrippen) rijden de Tour.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:10 schreef TheArt het volgende:
[..]
Neuh. Zal de Vuelta wel gaan rijden. Daarnaast hebben ze hem niet echt nodig in de Tour. Ze hebben genoeg renners die goed bergop kunnen.
Met o.a. de opmerkingen "ik herken toch niks meer als ik de berg oprijd in een wedstrijd" en "ach, bergop gaat het toch, daarvoor hoef ik te verkennen"quote:Op zaterdag 30 mei 2015 19:58 schreef franklop het volgende:
Mollema vond bij Rabo/Belkin etappes verkennen nog onzin. Met Trek nu wel oa de Tourmalet op gereden
quote:Steven Kruijswijk mag zich gaan voorbereiden op de Tour de France. Volgens De Telegraaf heeft hij definitief een plek veroverd in de Tour-ploeg van de LottoNL-Jumbo. De selectie van de Brabander is mede het gevolg van zijn goede prestaties in de Ronde van Italië, die Kruijswijk gisteren afsloot als zevende in het algemeen klassement.
“Al voor de Giro d’Italia was het de bedoeling dat Steven na de Ronde van Italië ook in actie zou komen in de Ronde van Frankrijk. Zijn goede Giro heeft dat alleen nog maar eens bevestigd”, zegt ploegleider Nico Verhoeven in de krant.
In welke rol de 27-jarige renner volgende maand in Utrecht aan de start zal verschijnen is nog niet helder. De concurrentie binnen de geelzwarte-ploeg om het predicaat ‘kopman’ is groot. Robert Gesink, Wilco Kelderman en Laurens ten Dam starten met de wens een goed klassement te rijden. “Hoe de verhoudingen tussen die renners zijn is nu nog moeilijk te stellen”, laat Verhoeven weten. De ploegleiding denkt erover om pas na de eerste Tour-week een leider aan te wijzen.
Ze gaan geen bedreiging vormen voor de grote 4 naar alle waarschijnlijkheid nee. Maar ja, daarvoor zijn het ook de grote 4. 5e plaats zou ook heel mooi zijn natuurlijk.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:17 schreef Felagund het volgende:
Ze hebben inderdaad een brede ploeg (bleek ook al vorig jaar met 3 man in de top 15), maar jammer genoeg niet iemand die er echt bovenuit steekt.
Kelderman doet de Dauphiné, Gesink en Ten Dam naar Zwitserlandquote:Op maandag 1 juni 2015 11:22 schreef INViCTuS het volgende:
Neem aan dat Kruijswijk nu een tijd rust zal nemen en de rest `gewoon` blijft koersen. Zonder te zoeken: wordt het de ronde van Zwitserland of de Dauphine als voorbereiding?
Kelderman reed vorig jaar zo gruwelijk goed in de Dauphiné toch? Benieuwd wat hij er dit jaar van maakt.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kelderman doet de Dauphiné, Gesink en Ten Dam naar Zwitserland
Ja, maar toen nam hij zijn goede vorm mee vanuit de Giro en was hij dus eigenlijk op zijn piekmoment. Nu is hij, net als veel anderen, in voorbereiding op de Tour en dus nog niet in topvorm. En zonder individuele tijdrit verwacht ik geen topklassement eigenlijk.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:30 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Kelderman reed vorig jaar zo gruwelijk goed in de Dauphiné toch? Benieuwd wat hij er dit jaar van maakt.
Niet slechter dan vorig jaar in dezelfde wedstrijden. Moest toen ook vroeger in vorm zijn omdat hij de Giro reed.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:43 schreef Mani89 het volgende:
We moeten nog maar afwachten in welke vorm Kelderman steekt, het houdt nog niet over dit seizoen.
Het seizoen van de mooie etappekoersen is onderweg. Een week na de Giro gaat het Critérium du Dauphiné van start met een imposante startlijst. Zo doen Bauke Mollema, Wilco Kelderman, Tim Wellens, Vincenzo Nibali, Chris Froome, Alejandro Valverde en titelverdediger Andrew Talansky mee aan de bergachtige race in de Franse Alpen.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:33 schreef DecoAoreste het volgende:
Kwenie, Mollema heeft bepaald niet zijn beste voorseizoen ooit gedraaid. Hopelijk is hij op tijd in vorm.
Rijdt hij RvZ of Dauphiné?
Ik had Gesink hier ook graag zien rijden. Maar ik ben benieuwd naar het niveau van Bauke en Wilco.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het seizoen van de mooie etappekoersen is onderweg. Een week na de Giro gaat het Critérium du Dauphiné van start met een imposante startlijst. Zo doen Bauke Mollema, Wilco Kelderman, Tim Wellens, Vincenzo Nibali, Chris Froome, Alejandro Valverde en titelverdediger Andrew Talansky mee aan de bergachtige race in de Franse Alpen.
Laat dat maar aan Luicito over.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:43 schreef Mani89 het volgende:
We moeten nog maar afwachten in welke vorm Kelderman steekt, het houdt nog niet over dit seizoen.
Nieuw voor dit jaar zijn de selfie sticks....quote:Op maandag 1 juni 2015 17:30 schreef wimderon het volgende:
Oh, en ik heb nu al geen zin in de walgelijke Nederlandse bocht op Alpe d'Huez met al dat Schatje mag ik je foto-volk.
Hopelijk heeft Bert al snel zijn klassement verspild zodat hij alle selfiesticks kapot kan slaan naar hartenlust.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nieuw voor dit jaar zijn de selfie sticks....
quote:Op maandag 1 juni 2015 18:33 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hopelijk heeft Bert al snel zijn klassement verspild zodat hij alle selfiesticks kapot kan slaan naar hartenlust.
Komt mooi uit. Vaak rijd ik op zondagochtend een trainingskoersje in Nieuwegein, dan kom ik op de terugweg tegen 12 uur in Vleuten/De Meern, mooi op tijd voor de reclamekaravaan, daarna de renners langs zien komen en naar huis voor de finale op TV.quote:Op maandag 1 juni 2015 21:21 schreef Sjoerd102 het volgende:
Niet de routekaart
Wel de doorkomsttijden online
http://www.letour.fr/le-tour/2015/fr/etape-2.html
Van Dam kan er niks van.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:51 schreef Poolhond39 het volgende:
Ben bang dat Lotto Jumbo er toch een beetje doorheen gaat zakken deze toer.
Volgens mij zal Kruiswijk toch aardig opgebrand raken na 1 of 2 weken, hoewel hij dat misschien nu niet denkt.
Van Dam heeft niets gepresteerd sinds zijn laatste tour en Gesink is volgens mij nog echt in een opbouwfase. Misschien dat hij voor een ritwinst kan gaan, maar het klassement?
Over Kelderman zijn velen hoopvol, maar deze toer is toch echt wel erg goed bezet qua klassementsrenners en topknechten. Ik zie hem eerder in de top 15 belanden dan in de top 10, maar.. who knows...
Ben ik niet met je eens. Ik vind het een goede, betrouwbare knecht als hij er echt voor gaat, maar hij doet het meer op wilskracht dan op souplesse.quote:
Hij bedoelt dat Van Dam niet bestaat, maar Ten Dam wel.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:56 schreef Poolhond39 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Ik vind het een goede, betrouwbare knecht als hij er echt voor gaat, maar hij doet het meer op wilskracht dan op souplesse.
Die top-12 noteringen in zijn laatste 2 tours waren ook vooral het gevolg van zijn doorzettingsvermogen en taaiheid. Hij steeg daarmee boven zichzelf uit. Maar een echte klassementsrenner zou ik het niet willen noemen, eerder een goede knecht met op zijn tijd (als alles meezit) een uitschieter naar boven in het klassement.
Slagter rijdt de Tour niet eens. En Poels moet gewoon puur in dienst.quote:Op maandag 1 juni 2015 23:03 schreef Poolhond39 het volgende:
Ook wat Mollema betreft heb ik trouwens sterke twijfels voor deze tour. Hij heeft echt een rampzalig voorjaar gereden, met uitzondering van de Tirreno-Adriatico. Hij gaf eerder dit jaar aan top 5 en misschien wel top 3 in de tour te willen rijden... tja, dat zie ik echt niet gebeuren.
En wat betreft de rest van de Nederlanders:
- Boom... misschien een winnaar van de kasseien-etappe of andere etappe voor 'vluchters..
- Tom Jelte Slagter... bakte er echt niets van in de Giro.. er wordt altijd veel van hem verwacht, maar het komt er vaak niet uit.
- Wout Poels... ik denk dat hij zo veel en vaak moet knechten voor Froome dat top 20, misschien top 15, het hoogst haalbare is.. als hij niet zijn befaamde slechte dag heeft.
- Tom Dumoulin... zou het er nu eindelijk eens van komen: nummer 1 in een tijdrit, in plaats van nummer 2 achter Tony Martin? ik hoop het!
Genot, ik had hem ooit geupload / gebookmarked, maar kon hem niet meer vinden. De Angliru-politieman zouden ze echt op ELKE col OOIT moeten inhuren.quote:
Vertelquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:31 schreef OProg het volgende:
Aru eventueel toch naar de tour.
Ik kan het niet laten elke keer te denken aan de vorige keer dat de nummer twee in de Giro - die ook de witte trui won net als nu - alsnog naar de tour ging daarna.
De meest lachwekkende sprint bergop die ik ooit gezien hebquote:
Die inderdaad.quote:
En dit:quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:33 schreef Mani89 het volgende:
Die eindsprint van Ricky op Super Besse was ook prachtig.
Was wel een mooie tour qua dopeurs maar verder toch wel een zwakke bende die elkaar bestookte.quote:
Denk dat we op 18 max. gaan uitkomen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:29 schreef aesop het volgende:
Hoeveel Nederlanders kunnen we op schrijven?
Dit was ook wel een freak hoor, net zoals Kirchen. Lekker heuvelklassiekers en tijdritten winnen in de Tour.quote:
quote:Edvald Boasson Hagen
Louis Meintjes
Jacques Janse van Rensburg
Stephen Cummings
Tyler Farrar
Reinhardt Janse van Rensburg
Serge Pauwels
Merhawi Kudus
Daniel Teklehaimanot
Natnael Berhane
Youcef Reguigui
Dan blijft die afgang hem gelukkig bespaard.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:16 schreef Marcoss het volgende:
Schokkend nieuws!
http://www.wielerflits.nl(...).html/comment-page-1
Youcef Regui, Youcef Reguiguiquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:41 schreef wimderon het volgende:
Reguigui zal wel populair zijn voor het adoptatie-topic.
Kruijswijk moet idd voor de bolletjestrui gaan. Goed voor de publiciteit, zelfs al haal je het (net) niet, want D&D zullen het wel gigantisch gaan hypen.quote:
Is in de Tour sowieso (afgezien van het nog sterkere veld en nog grotere belang van een nevenklassement) veel lastiger door de dubbele punten op de slotklim steeds. Majka kon hem vorig jaar net pakken omdat hij bij de beste drie klimmers hoorde in de slotweek. In 2013 waren Quintana en Froome eerste en tweede.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kruijswijk moet idd voor de bolletjestrui gaan. Goed voor de publiciteit, zelfs al haal je het (net) niet, want D&D zullen het wel gigantisch gaan hypen.
Vrees wel dat Kruijswijk niet explosief genoeg is voor de bolletjestrui...dat zag je deze Giro ook, hij werd keer op keer door mindere klimmers in die sprintjes verslagen.
Zie mijn laatste alinea.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Is in de Tour sowieso (afgezien van het nog sterkere veld en nog grotere belang van een nevenklassement) veel lastiger door de dubbele punten op de slotklim steeds. Majka kon hem vorig jaar net pakken omdat hij bij de beste drie klimmers hoorde in de slotweek. In 2013 waren Quintana en Froome eerste en tweede.
Maar dan nog. Majka kon nog (veel) punten pakken als hij met het peloton aan de slotklim begon, dat zie ik Kruijswijk zelfs met het niveau van de Giro niet doen. Majka werd 2e (vanuit peloton), 1e (kopgroep), 1e (kopgroep) en 3e (peloton) in de aankomsten bergop. Alleen op Planche des Belles Filles scoorde hij niet.quote:
Ik denk dat Teklehaimanot wel eens kan gaan afvallen. Zo sterk rijdt ie dit jaar niet en met Meintjes, Kudus, Cummings, Pauwels en Jacques Janse van Rensburg hebben ze genoeg klimmers in hun team.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:48 schreef Slobeend het volgende:
Reinhardt en Berhane/Reguigui zullen wel afvallen.
1ste kan ook Dekker zijn, die crashte behoorlijk hard in MSR dat jaar en maakte z'n rentree in de Tour, geloof ik.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:27 schreef Mani89 het volgende:
Uit het Tourboekje van Maik, weten de kenners hier welke 2 helden dit zijn? Ik neem aan dat eentje Karsten Kroon is.
[ afbeelding ]
Da's 13 jaar geledenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:27 schreef Mani89 het volgende:
Uit het Tourboekje van Maik, weten de kenners hier welke 2 helden dit zijn? Ik neem aan dat eentje Karsten Kroon is.
[ afbeelding ]
De naam komt iig uit dit rijtje. Deze kwamen gezamenlijk binnen. De Groot en Engels waren gelost in die ploegentijdrit:quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
1ste kan ook Dekker zijn, die crashte behoorlijk hard in MSR dat jaar en maakte z'n rentree in de Tour, geloof ik.
Dekker lijkt me inderdaad de meest logische voor dat eerste stuk.quote:56 Beat Zberg (Swi) Rabobank 2.16
57 Erik Dekker (Ned) Rabobank
58 Grischa Niermann (Ger) Rabobank
59 Karsten Kroon (Ned) Rabobank
60 Levi Leipheimer (USA) Rabobank
61 Marc Wauters (Bel) Rabobank
62 Michael Boogerd (Ned) Rabobank
Ben nog niet ver maar leest lekker weg, zo kwam ik er zojuist achter dat Rabo de Tour in 2001 clean heeft gereden en dat Maik zijn vrouw na La Plagne helemaal uit elkaar heeft getrokken. Oh en dat ze Reinbert Wielinga voor de TTT zo bang hebben gemaakt dat hij alleen maar in het laatste wiel durfde te bungelen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Da's 13 jaar geledenGeen idee wie er toen geblesseerd was of niet...
Verders wel een leuk boekje?
Wel veel letters op zo'n pagina...als representant van de VI-achterban lijkt het me zware kost.
Impliciete bekenning dat Boogerd de overige jaren wel een spuitje en/of pilletje heeft genomen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:46 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ben nog niet ver maar leest lekker weg, zo kwam ik er zojuist achter dat Rabo de Tour in 2001 clean heeft gereden en dat Maik zijn vrouw na La Plagne helemaal uit elkaar heeft getrokken. Oh en dat ze Reinbert Wielinga voor de TTT zo bang hebben gemaakt dat hij alleen maar in het laatste wiel durfde te bungelen.
Dat heeft ie toch ook al bekend......quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Impliciete bekenning dat Boogerd de overige jaren wel een spuitje en/of pilletje heeft genomen.
Leuk boekje, wellicht binnenkort 's op de kop tikken...heb nog een paar VVV-bonnen.
Ook die etappe in 2002? Daar deed hij nog al vaag over toch? (in de angst dat ze hem die zege zouden ontnemen)quote:
Hij heeft nooit echt hard ontkend dat die zege ook met doping behaald is, dus ik ging daar gelijk wel van uit. Het was inderdaad meer vanuit het oogpunt van zege afnemen dat hij daarover wat vaag deed, maar het was me wel direct duidelijk ja.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook die etappe in 2002? Daar deed hij nog al vaag over toch? (in de angst dat ze hem die zege zouden ontnemen)
Hij heeft nooit een jaartal genoemd dat hij zeker gebruikt heeft, alleen dat hij tussen 1997 en 2007 doping heeft gebruikt en dat hij ook een aantal Tours schoon heeft gereden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook die etappe in 2002? Daar deed hij nog al vaag over toch? (in de angst dat ze hem die zege zouden ontnemen)
In 1996 dus wel clean een Touretappe gewonnen?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij heeft nooit een jaartal genoemd dat hij zeker gebruikt heeft, alleen dat hij tussen 1997 en 2007 doping heeft gebruikt..
Begrijp hem wel...heb wel het gevoel dat hij harder is gestraft dan zijn generatiegenoten.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:04 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij heeft nooit echt hard ontkend dat die zege ook met doping behaald is, dus ik ging daar gelijk wel van uit. Het was inderdaad meer vanuit het oogpunt van zege afnemen dat hij daarover wat vaag deed, maar het was me wel direct duidelijk ja.
Dat is ie absoluut. Heel veel harder. Alleen Armstrong is nog dieper door het stof moeten gaan, maar verder niemand.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Begrijp hem wel...heb wel het gevoel dat hij harder is gestraft dan zijn generatiegenoten.
Hij heeft altijd 1997 als beginjaar genoemd ja, gaf volgens mij ook een keer aan dat hij wel eens naar lijstjes keek met klimtijden op beklimmingen en dan vooral naar zijn tijd in 1996 keek omdat het toen nog clean was..quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In 1996 dus wel clean een Touretappe gewonnen?
Yep, in de categorie nooit betrapt maar toch publiekelijk aan de schandpaal genageld, zijn zij de enige twee...of we moeten het hebben over het Gewiss-clubje waar iedereen nu tegenwoordig ook wat schamper over doet.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is ie absoluut. Heel veel harder. Alleen Armstrong is nog dieper door het stof moeten gaan, maar verder niemand.
Ben het eens dat hij harder aangepakt is (niet dat ik medelijden heb) dan vele anderen (b.v. E. Dekker, Knaven) maar schamper praten doen we toch over heel die generatie?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, in de categorie nooit betrapt maar toch publiekelijk aan de schandpaal genageld, zijn zij de enige twee...of we moeten het hebben over het Gewiss-clubje waar iedereen nu tegenwoordig ook wat schamper over doet.
Dat is ook dan weer zo. Heb het eigenlijk meer over de serieuze media dan de FOK!-onderbuik (waar ik onderdeel van maak).quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ben het eens dat hij harder aangepakt is (niet dat ik medelijden heb) dan vele anderen (b.v. E. Dekker, Knaven) maar schamper praten doen we toch over heel die generatie?
Dat vinden ze in respectievelijk Frankrijk en Italie ook nog steeds.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is ook dan weer zo. Heb het eigenlijk meer over de serieuze media dan de FOK!-onderbuik (waar ik onderdeel van maak).Die vinden een Virenque en Pantani nog steeds helden.
Voor die etappe in 2002 had hij dus die bloedtransfusie gedaan met het bloed van zijn broer.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij gaat zelfs een eigen topic krijgen.quote:
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:20 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Mad, jelly, het zit diep.
[ afbeelding ]
Ik wil je best mijn boek sturen hoor, ik weet dat jij een groot fan bent van Maik.
Hij is op 18 juni online, ik gun jou de eer!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik ga de Tourpoule aanmaken, dan win ik de DVD van Bauke.
Legt Maik hierin uit hoe je een infuus aanlegt enzo?quote:
In die etappe dalen ze de Croix de Fer richting St. Jean de Maurienne af. Dus naar Alpe d'Huez gaan ze dan van die kant er op.quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:17 schreef DeeBee het volgende:
Glandon / Croix de Fer gaan ze al op als ze naar Toussuire gaan toch? Lijkt mij niet dat ze die dan nogmaals doen of komen ze van de andere kant dan?
Als je helemaal op en top prepareert tot de tour alleen bij de wedstrijd zelf niks mee durft te nemen voelt dat voor sommigen ook aan als 'schoon rijden'. Terwijl er wel degelijk veel voordeel is van de periode daarvoor en het allerminst schoon te noemen is.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:53 schreef Van_Poppel het volgende:
Vraag me wel af hoe je het cleane rijden in 2001 kunt rijmen met de Wereldbekerwinst van Dekker, maar dat geheel terzijde...
Vind het shirt van Lotto Jumbo nog wel oke. Die van Tinkoff Saxo, weet niet wat ik daarvan moet vinden. Die trainingsshirts zijn inderdaad mooier.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:21 schreef Mani89 het volgende:
En het Lotto shirt is nu nog lelijker geworden. Wat is dat zwart toch gruwelijk lelijk.
Idd. Beter dan al die zwarte/donkere eenheidsworst.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Zowel dit Lotto shirt en het normale shirt vind ik best mooi.
Steekt er wel tussenuit in het peleton.
Wow, wat een geniaal shirtquote:Op woensdag 3 juni 2015 11:20 schreef Mani89 het volgende:
Jammer, had ze liever terug in deze bazige shirts gezien.
[ afbeelding ]
Toevallig zag ik net dat ze gewoon overal te koop zijn, ga er gelijk eentje bestellen.quote:
Vooral die van Mercatone Uno natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:29 schreef Wombcat het volgende:
Ik vond die roze shirts die ONCE en Mercatone Uno in de Tour hadden altijd mooi.
quote:Since he signed a contract with the Tinkoff-Saxo team, it has always been the plan that Peter Sagan would be part of the Tour de France team. Now it seems that the Slovakian may be overlooked by the team management.
Peter Sagan was signed by Tinkoff-Saxo as the leader in the classics but he was also expected to be given a free role in a Tour de France team that would be built around Alberto Contador. However, after his disappointing classics season, team owner Oleg Tinkov indicated that the Slovakian star was may no longer guaranteed a spot on the roster when he said that the Slovakian would mainly go to France to work for the team.
Now it seems that he may not even be guaranteed a spot on the roster. According to teammate Michael Valgren, Sagan is one of a few candidates for the final spots.
"As things are right now, I don't know where I stand and a lot can still happen," the Dane told BT. "I still hope to be there but nothing is guaranteed before I have pinned the number on my back
"The candidates are Daniele Bennati, Maciej Bodnar and maybe Peter Sagan. I have had good indications and in my dialogue with the team, I get the impression that I will do the Tour but I have not had any confirmation."
Depending on the outcome of Roman Kreuziger's biological passport case, an extra spot may be opened. The Czech is widely expected to be guaranteed a spot on the roster if he avoids getting suspended when CAS hears his case next week.
Deze voor de Tour lijkt wel erg op Trek.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Zowel dit Lotto shirt en het normale shirt vind ik best mooi.
Steekt er wel tussenuit in het peleton.
Er zit geen geel in het shirt van Trek hoor.quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Deze voor de Tour lijkt wel erg op Trek.
Ja, leuk. Dat geel is niet super opvallend in dit shirt natuurlijk.quote:Op donderdag 4 juni 2015 16:02 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Er zit geen geel in het shirt van Trek hoor.
Het zou wel uitzonderlijk onverstandig zijn om Sagan thuis te houden. Misschien vallen zijn resultaten lichtelijk tegen, maar zelfs op halve kracht fietsend kan hij die groene trui nog even komen ophalen in Parijs. Vorig jaar had hij werkelijk geen enkele vorm van concurrentie en dat gaat echt niet anders zijn nu. Waarom zou je dat laten liggen?quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:29 schreef Marcoss het volgende:
Sagan blijkbaar helemaal nog niet zeker van een plek in de Tour bij Tinkoff..
[..]
Oh ik ben ook geen voorstander van dit soort management, begrijp me niet verkeerd. Ik bedoel alleen te zeggen dat de soep niet zo heet is als-ie wordt opgediend.quote:Op donderdag 4 juni 2015 16:18 schreef Ericr het volgende:
Tinkov is leuk als trol maar als ploegleider/eigenaar is het gewoon een asshole. Dat zogenaamde prikkelen van zijn renners omdat hij betaalt en dus ook bepaalt is niet echt gezond. De keuze om (meer) te gaan doperen ligt voor de hand als je hoofd op het hakblok ligt. Net zoals Vino kan wielrennen dit soort figuren missen als kiespijn.
Bennati, Bodnar en ook Sagan lijken me gewoon zekerheidjes. Die eerste twee sowieso voor de ploegentijdrit en om Contador op het vlakke veilig te houden.quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:29 schreef Marcoss het volgende:
Sagan blijkbaar helemaal nog niet zeker van een plek in de Tour bij Tinkoff..
[..]
Dit idd. Zijn manier van 'motiveren' werkt gewoon niet of averechts op de meeste mensen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 16:18 schreef Ericr het volgende:
Tinkov is leuk als trol maar als ploegleider/eigenaar is het gewoon een asshole. Dat zogenaamde prikkelen van zijn renners omdat hij betaalt en dus ook bepaalt is niet echt gezond. De keuze om (meer) te gaan doperen ligt voor de hand als je hoofd op het hakblok ligt. Net zoals Vino kan wielrennen dit soort figuren missen als kiespijn.
quote:Na de diepe dalen van de voorbije maanden voelt het verblijf op hoogte in Sierra Nevada nog meer als thuiskomen voor sprinter Marcel Kittel. Geen training is te zwaar, geen beklimming te lang en geen inspanning te veel.
De Duitser van Giant-Alpecin merkt weer dat de coureur in hem ontwaakt. Die ervaring spoort hem extra aan bergen werk te verzetten. Maar of dat genoeg zal zijn om straks opnieuw de tornado van de Tour te zijn? "Ik doe geen voorspelling. Ik hoop alleen dat ik op tijd klaar ben voor die wedstrijd. En het is geen optie te vertrekken met de intentie een halve ronde mee te doen’’, zegt een vrolijke Kittel aan het slot van de tweede week van de hoogtestage op onderhand vertrouwd terrein.
’s Morgens is er serieus gespurt, met beklijvende duels tussen hem, John Degenkolb en leadout-man Koen de Kort. Op een lange rechte weg, drie kilometer verwijderd van het trainingscentrum CAR waar het altijd wemelt van de duursporters met een missie, zijn er tien sprints gedaan. Steeds twee man tegen elkaar, de derde fungeert als gangmaker. Kittel heeft z’n klasse getoond door de meeste confrontaties met Degenkolb in zijn voordeel te beslissen. "Ach’’, zo relativeert hij als eerste die niemendalletjes, "het draait natuurlijk niet om de winst. Ik voel dat ik verbeter, dag in dag uit. Het diepgaan doet pijn aan mijn benen en in m’n hele lichaam. Maar tegelijkertijd tank ik zelfvertrouwen, iets dat ik toch geruime tijd ben kwijt geweest.’’
Logisch, noemt hij dat, verwijzend naar de periode waarin een virus en griepaanvallen hem compleet uit het lood sloegen. "Dat zijn situaties die onbekend zijn en je aan het twijfelen brengen. De wanhoop nabij? Zo wil ik het niet noemen, al bekroop me zo’n soort gevoel wel een enkele keer. Bijvoorbeeld aan de vooravond van Tirreno-Adriatico, een koers die ik zo graag wilde rijden, maar moest skippen omdat ik me realiseerde dat ik er niets had te zoeken.’’
Hij heeft lastige maanden achter de rug. "Als je niet veel fietst, heb je meer tijd om na te denken. Dat heb ik veel gedaan, vooral over mijn leven en welke richting ik op wil. Al die vragen zijn beantwoord. En nu kan ik me hier weer volledig focussen op trainen en wielrennen. Terug naar het oorspronkelijke plan.’’
Op wie dan, LollerMajka? Ze hebben een paar echte toppers, maar daarnaast flink mindere renners.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Het lijkt me sterk dat ze bij Tinkoff volledig op Contador gokken. Het was een veeg teken hoe hij in de Giro de laatste dagen, in een matig deelnemersveld, toch behoorlijk terug viel. Denk niet dat hij is opgewassen tegen Froome, Quintana en Nibali.
Als Majka zich vol op de Tour richt kan hij top 5 rijden, hij lijkt me best een geschikte schaduwkopman als Contador door het ijs zakt ivm te zware inspanning na de Giro. Ik schat hem momenteel een stuk hoger in dan Kreuziger.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:08 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Op wie dan, LollerMajka? Ze hebben een paar echte toppers, maar daarnaast flink mindere renners.
Contador was natuurlijk ook flink gevallen en stond zonder ploeg aan de start. Echt kapot ging hij ook weer niet en Aru en Landa waren aardig aan het vliegen.
Vind Nibali en Quintana ook nog wel onzekere factor, vooral Quintana is dit jaar nog niet geniaal. Nibali zal er wel staan, want brief van Vino, dit dat.
quote:Sir Dave Brailsford has revealed it is "more likely than not" that Chris Froome will live in a motorhome at next month's Tour de France. Team Sky trialled the concept at May's Giro d'Italia, when Richie Porte stayed in the Winnebago-style truck rather than the team hotel.
Idd, dat maakt de helikopterview niet overzichtelijker...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:36 schreef Wombcat het volgende:
Apart dat die achterkant zo geel mag zijn.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:46 schreef DeeBee het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat het hem maar net zoveel succes mag brengen als Porte.
Porte en Froome kruipen het liefste nog 3 weken lepeltje lepeltje tegen elkaar in die camper.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je bent een beetje jaloers op de kwaliteitscampers waar Porte in mag slapen.
Is wel de bedoeling ja.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:50 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Porte en Froome kruipen het liefste nog 3 weken lepeltje lepeltje tegen elkaar in die camper.
Gaat Porte naar de Tour trouwens?
Dat laatste vinden de gasten aan tafel ook een hoogtepuntquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dit dus...'s middags de etappe kijken en 's avonds de rondemiss beoordelen bij TDJ.
En daarna onder het genot van een glaasje wijn met brie naar Mart kijken. Oh wachtquote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dit dus...'s middags de etappe kijken en 's avonds de rondemiss beoordelen bij TDJ.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Idd, dat maakt de helikopterview niet overzichtelijker...
Wordt erg verwarrend voor D&D, al die gele truien.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Idd, dat maakt de helikopterview niet overzichtelijker...
Zouden de rondemissen elke dag naar de camping willen komen?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toch wel opvallend ja, geen Trek ditquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:35 schreef Mani89 het volgende:
Achterkant is prima ja, omdat geen zwart.
[ afbeelding ]
Ik heb opeens zo'n gevoel, Wilco op de Alpe D'Huez.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:30 schreef Chiappucci het volgende:
http://www.routetourdefra(...)n-de-tour-de-france/
Mooi filmpje met alle Nederlandse etappe-overwinningen sinds 1980.
Staat hij dan de anderen al aan te moedigen, na het jammerlijke uitstappen op de eerste rustdag?quote:Op zondag 7 juni 2015 00:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik heb opeens zo'n gevoel, Wilco op de Alpe D'Huez.
Nee man. Steven Kruijswijk na een monsterontsnapping.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik heb opeens zo'n gevoel, Wilco op de Alpe D'Huez.
Het is wel moeilijk om weg te komen in die etappe vrees ik want het is maar een etappe van 110 km en voor de klassement mannen is het de laatste kans om nog wat te doen. Ze beginnen vrij snel aan de col du Telegraphe gevolgd door de Galibier en dan een lange afdaling tot Alpe-D'Huez.quote:Op zondag 7 juni 2015 16:32 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Nee man. Steven Kruijswijk na een monsterontsnapping.
Het is in week 3. Als Kruijswijk de eerste twee weken een beetje rustig aan doet, begint hij aardig fris aan deze etappe, heeft hij geen klassement meer om zich druk om te maken, en dan kan hij met de allerbesten mee omhoog. Als hij dan een minuutje of wat voorsprong heeft halen de klassementsmannen hem niet zomaar meer bij. Dat is zijn kans om een etappe te pakken.quote:Op zondag 7 juni 2015 17:10 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Het is wel moeilijk om weg te komen in die etappe vrees ik want het is maar een etappe van 110 km en voor de klassement mannen is het de laatste kans om nog wat te doen. Ze beginnen vrij snel aan de col du Telegraphe gevolgd door de Galibier en dan een lange afdaling tot Alpe-D'Huez.
Erg leukquote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:30 schreef Chiappucci het volgende:
http://www.routetourdefra(...)n-de-tour-de-france/
Mooi filmpje met alle Nederlandse etappe-overwinningen sinds 1980.
quote:NOS-presentatoren Dione de Graaff en Gert van 't Hof zijn tijdens de Tour de France elke avond op tv met een nieuwe actualiteitenshow over het wielerevenement.
Na twaalf jaar neemt de omroep afscheid van de populaire late night-talkshow De Avondetappe, dat onder leiding stond van Mart Smeets.
De Graaff zou eigenlijk Henry Schut aan haar zijde krijgen, maar die wordt door zijn werkgever ontzien. "Schut neemt volgend jaar de Olympische Spelen en het EK voetbal voor zijn rekening, als hij ook het Tour-programma erbij zou doen, zou dat een beetje te veel worden", aldus de NOS woensdag.
De nieuwe avondshow tijdens de ronde van Frankrijk krijgt de naam Studio Tour en is vanaf begin juli elke dag tussen 19.00 en 19.55 uur te zien op NPO1.
Hoofdredacteur Pim Marks benadrukt dat Studio Tour een heel ander programma is dan De Avondetappe. "Dit is geen talkshow, meer vers van de pers. Dankzij het nieuwe tijdstip zitten we dichter op de koers en krijgen we de renners nog met het zweet op het voorhoofd in de uitzending."
De Graaff reist met de tour mee. Van 't Hof maakt Studio Tour vanuit de studio in Hilversum. Daar schuiven elke avond deskundigen aan voor een analyse van de koers van die dag. Onder de vaste studiogasten zijn Henk Lubberding, Karsten Kroon en Theo Bos.
Mart Smeets blijft betrokken bij het programma. Hij maakt elke dag een historische rubriek over het wielerspektakel. Hij zal niet in beeld zijn.
Dus omdat Henry over een jaar een programma doet over het EK en de OS kan hij nu geen programma doen over de Tour? Wat zijn dat voor luie apen daar bij de NOS joh.quote:
Heeft Henry ook niet gewoon bar weinig met wielrennen? Hij zal er vermoedelijk niet rouwig om zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dus omdat Henry over een jaar een programma doet over het EK en de OS kan hij nu geen programma doen over de Tour? Wat zijn dat voor luie apen daar bij de NOS joh.
twitter:NOSsport twitterde op woensdag 10-06-2015 om 14:41:08De analisten van Studio Tour: @theo_bos @HenkLubberding @RobHarmeling @KarstenKroon @marijnfietst @NikiTerpstra en @michielelijzen. #tdf reageer retweet
quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:58 schreef Marcoss het volgende:
twitter:NOSsport twitterde op woensdag 10-06-2015 om 14:41:08De analisten van Studio Tour: @theo_bos @HenkLubberding @RobHarmeling @KarstenKroon @marijnfietst @NikiTerpstra en @michielelijzen. #tdf reageer retweet
Maakt anders een Studio Tour topic in het TDF subforum.quote:
Wtf, is die er nu al?quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:51 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
[..]
Maakt anders een Studio Tour topic in het TDF subforum.
We zijn er vroeg bij dit jaar.quote:
Harmeling voor de drama, als je even knijpt gaat ie al janken.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:58 schreef Marcoss het volgende:
Ik geloof niet dat hij die kasseienrit heel doorkomt.quote:Op maandag 22 juni 2015 17:23 schreef THEFXR het volgende:
ik zie Froome al bij de eerste rij kasseien eraf stuiteren met zijn gekke houding.
wat?quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:49 schreef bianconeri het volgende:
Politie gaat de Tour stil leggen in Rotterdam![]()
Sukkels.... Hoe wil je de mensen tegen je krijgen ipv ervoor te zorgen dat mensen voor je zijn?
Ze moeten in de leer bij de Belgische boeren.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:49 schreef bianconeri het volgende:
Politie gaat de Tour stil leggen in Rotterdam![]()
Sukkels.... Hoe wil je de mensen tegen je krijgen ipv ervoor te zorgen dat mensen voor je zijn?
Staat in TDFquote:Op donderdag 25 juni 2015 13:00 schreef vaarsuvius het volgende:
heeft iemand het nieuwe parcours voor de ex-koninginnerit waar de Galibier en Telegraaf geschrapt zijn?
ja, sorry zag achteraf dat ik in de verkeerde sub zat.quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:36 schreef franklop het volgende:
[..]
Staat in TDF
TDF / Algemeen Nieuwstopic #1
De eerste renner start om 14:00, de laatste renner finished naar verwachting rond 17:30.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe laat is morgen de proloog en tot hoe laat duurt het? Wanneer wordt het podium bepaald?
Hoogste nummer eerst, 1 als laatste?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:17 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De eerste renner start om 14:00, de laatste renner finished naar verwachting rond 17:30.
http://wielrennen.blog.nl(...)orde-proloog-utrechtquote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoogste nummer eerst, 1 als laatste?
ja, hij is te lang voor die hotel beddenquote:Op zaterdag 4 juli 2015 12:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mag Froome nu in zijn camper slapen?
Hoop niet dat het de reden is, maar ik kan me sws niet voorstellen dat er wat op tegen is. Controle kan je ook prima doen in een camper en het is logistiek gewoon veel makkelijkerquote:Op zaterdag 4 juli 2015 12:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, hij is te lang voor die hotel bedden
Tour de France 2015quote:Op zaterdag 4 juli 2015 14:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niemand zit te kijken dus
Ben benieuwd of Geesink goed gaat rijden? Wat is zijn beste prestatie in de tour ooit bij de proloog?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |