Mooi, is ook verdiend, hij staat ook nog 14e in het algemeen klassement.quote:
Verschil met de nummer 2 is al enormquote:Op zondag 22 juli 2012 21:19 schreef sausagin het volgende:
wat een verschil tussen 1 en de rest (vooral de laatsten)
800 000 tegenover 9000
Prachtig gebalanceerd team. Hoewel Szmyd met toch wat tegenviel deze tour, maar die was wel fantastisch in de giro.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef Marcoss het volgende:
Liquigas voor de 11de! keer op rij een grote ronde uitgereden met alle 9 renners. Ter vergelijking: de afgelopen jaren is het geen enkele andere ploeg gelukt om 3 grote rondes in 1 jaar met alle 9 renners uit te rijden..
quote:Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef Marcoss het volgende:
Liquigas voor de 11de! keer op rij een grote ronde uitgereden met alle 9 renners. Ter vergelijking: de afgelopen jaren is het geen enkele andere ploeg gelukt om 3 grote rondes in 1 jaar met alle 9 renners uit te rijden..
Szmyd reed dit jaar juist een tegenvallende Giro in vergelijking met vorige jaren.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:16 schreef flyguy het volgende:
[..]
Prachtig gebalanceerd team. Hoewel Szmyd met toch wat tegenviel deze tour, maar die was wel fantastisch in de giro.
Daarin verschillen we dan van mening. Ik vond hem uitstekend knechten.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:38 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Szmyd reed dit jaar juist een tegenvallende Giro in vergelijking met vorige jaren.
quote:Spookt Lance Armstrong door Groot-Brittannië?
Juan Pelota. Digitale Epo. De ‘Banksy van het wielrennen’. Bij de start van de Tour ontspint zich een intrigerend verhaal, dat draait rond een specifieke vraag: zou het werkelijk zo zijn dat Lance Armstrong de mysterieuze renner ‘JP’ is die op wielerapp Strava alle Britse klimrecords naar de verdoemenis rijdt?
Kent u Strava? Dat is een app waarop wielrenners, profs en recreanten, de data publiceren van hun ritten. Op Strava zie je hartslag, trapfrequentie, afstand, calorieverbruik en de duur van een rit. De app maakt klassementen op van de snelste tijden op populaire routes, of zelfs van bepaalde segmenten daarvan.
Maar in Groot-Brittannië weten ze niet wie hun bergkoning is. Sinds oktober vorig jaar kaapt ene ‘JP’ het ene record na het andere weg. Hij begon vorig jaar in oktober met Box Hill, bekend van de Olympische Spelen van Londen 2012. Daarna veegde hij ook op Toys Hill and Ide Hill de besttijden van de tabellen. JP dook vervolgens onder, om nu opnieuw toptijden neer te zetten, dit keer op en rond het Tour-parcours in Yorkshire.
Sindsdien is de identiteit van ‘JP’ in Groot-Brittannië niet minder een mysterie dan die van Banksy, de straatartiest die ook anoniem opereert. ‘De Banksy van het wielrennen’, luidt zijn officiële bijnaam sinds hij vorig jaar de nationale media haalde.
JP wil heel hard dat iedereen denkt dat hij Lance Armstrong is. De foto bij zijn profiel is die van de Amerikaan en als residentie geeft hij Aspen op, waar Armstrong recent een huis kocht. JP zou bovendien de afkorting kunnen zijn van ‘Juan Peloto’, een alias die Armstrong vroeger vaak gebruikte en de naam van een koffieshop die hij bezit. Armstrong hield van de bijnaam ‘Juan Pelota’ omdat je het uitspreekt als ‘one pelota’, wat middels de juiste vertalingen ‘één bal’ betekent, een verwijzing naar zijn teelbalkanker.
quote:Kate Middleton overhandigt eerste gele trui
De hertogin van Cambridge, Kate Middleton, zal zaterdag in het Britse Harrogate de eerste gele trui van de 101e editie van de Ronde van Frankrijk overhandigen aan de winnaar van de eerste etappe. Dat meldden de organisatoren vrijdag.
Middleton zal voordien met haar echtgenoot, prins William, en haar schoonbroer, prins Harry, in Harewood House de cérémonie protocolaire voor het startschot van de Tour bijwonen.
De eerste etappe vertrekt zaterdag in Leeds. Na 190,5 kilometer ligt de aankomst in Harrogate.
quote:Scherpe Gilbert: ‘Ik begrijp de aanpak van BMC niet’
Twee weken na het slot van een voor Philippe Gilbert succesvolle Giro, staat de Belg nu ook aan de start van de Ronde van Zwitserland. Of we hem straks ook in de Tour zien? ‘Weet ik veel’, haalde Gilbert vreemd genoeg de schouders op.
Wie na twee ritzeges in de Giro een relaxte Philippe Gilbert aan de start in Risch-Rotkreuz verwachtte, kon al snel zijn mening herzien. Gilbert, auteur van een behoorlijke proloog afgesloten als 26ste, haalde al meteen pittig uit. ‘Met welke motivatie ik aan de start sta? Eigenlijk geen. Het is moeilijk om jezelf te motiveren als je geen zicht hebt op je programma.’
Dat is vreemd. BMC-Ploegleider Valerio Piva had al laten uitschijnen dat hij Gilbert er graag bij wilde in de Tour. En ook de renner zelf heeft er zin in. ‘Willen ze mij erbij? Tiens, nog niets van gehoord. Bel eens met Ochowitz (ploegmanager van BMC, red.). Heb je zijn nummer? Ik vind dit alvast een zeer bizarre situatie. Neen, ik begrijp hun aanpak niet.’
Misschien willen ze dat Gilbert in de Ronde van Zwitserland blijk geeft van een goede conditie? Gilbert: ‘Hallo, ik ben geen neoprof meer, hé. Ik moet hier toch niets meer bewijzen, zeker niet na mijn twee ritzeges in de Giro. Dat vertrouwen zouden ze me toch mogen geven. Ik ben fris uit de Giro gekomen, bergop reed ik makkelijker dan ooit zonder dat ik me hiervoor forceerde. Bovendien liggen er in de eerste week van de Tour heel wat mogelijkheden voor mij. Enfin, ik ga hier proberen aan te tonen dat ik goed ben. Welke etappe? Sorry, ik heb het profiel van de etappes nog niet bekeken.’
Ga je echter naar de PDF met reglementen die daar gelinkt staat (http://www.letour.com/le-tour/2015/docs/TDF15_Reglement-BD.pdf) dan staat er:quote:Seconds up for grabs
They had disappeared since 2008. Bonus seconds will again be awarded at the finishes of the 2nd to the 8th stage. The bonuses will be of 10, 6 and 4 seconds for the first three of each of these stages.
quote:ARTICLE 26 Bonuses
Time bonuses are awarded at all of road stage
finishes that is to say with the exception of the
individual and team time trial stages.
They are 10, 6 and 4 seconds to the first three
riders to finish.
Voor zover ik weet is dat laatste de nieuwste informatie, bij elke normale etappe boni's dus.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:00 schreef wimderon het volgende:
Wat is het nu?
Ga je naar de reglementen op de site (http://www.letour.com/le-tour/2015/us/sporting-stakes-rules.html) dan staat er:
[..]
Ga je echter naar de PDF met reglementen die daar gelinkt staat (http://www.letour.com/le-tour/2015/docs/TDF15_Reglement-BD.pdf) dan staat er:
[..]
Doet Blaudzun ook mee?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:11 schreef Chiappucci het volgende:
Eric Corton gaat de ploegenpresentatie doen.
Volgens mij is het al vrij zeker. De tunnel (die eerder dit jaar is ingestort) is niet op tijd gerepareerd. Ik heb van de week zelfs ergens gelezen dat het plan nu is om een weg aan de andere kant van het stuwmeer aan te leggen.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:44 schreef heywoodu het volgende:
Galibier mogelijk geschrapt uit etappe naar Alpe d'huez
En over de Galibier:quote:le conseil départemental de l'Isère a voté le principe du financement de la construction d'un itinéraire bis sur le versant opposé du tunnel pour un montant de 5 millions d'euros, en plus des travaux dans le tunnel (1,4 M€), des navettes lacustres (231.000€) et des mesures en faveur de l'activité touristique de l'Oisans (100.000€) et des entreprises en difficulté (100.000€).
quote:Le Galibier devrait être absent du Tour de France 2015
Quant à l'avant-dernière étape du Tour de France, prévue le 25 juillet entre Modane-ValFréjus et L'Alpe-d'Huez, elle devrait probablement éviter le Chambon. Elle empruntera vraisemblablement le col du Glandon pour redescendre vers la vallée de l'Eau d'Olle et arriver à L'Alpe-d'Huez quoi qu'il en soit. Le col du Galibier devrait donc être absent du Tour 2015.
Eigenlijk zelfs 3 dagen op rij als je de Glandon meetelt.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:08 schreef Ajacied422 het volgende:
Dus twee keer de La Croix de Fer in twee dagen.
Froomequote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Klopt volgens mij niet helemaal, er doen meer Britten mee.
Hoewel hij op zichzelf wel een punt heeft, vind ik sinds de laatste Parijs-Roubaix dat de renners niet zo moeten zeuren, maar eens goed in de spiegel moeten kijken (aangezien toen het halve peloton een serieuze poging deed een trein te koppen).quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:17 schreef Chiappucci het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)f-the-tour-de-france
Bauke slaat even de spijker op z'n kop.
Ja, hallo zeg, dat is simpelweg het parkoers verkennen, als je dat gedaan hebt, dan weet je waar je vooraan moet zitten en ben je niet zo afhankelijk van je ploegleider (ook als die evengoed nog in je oor zit tetteren). Dat hoort gewoon bij je vak, als je er nu pas achter komt dat je dat moet doen, ben je nog niet serieus bezig geweest.quote:I think it’s better to give more responsibility to the riders. Let the riders make their own choices as to where they need to be in the peloton. Let them review the parcours before the races so that they know when the climbs are coming, instead of the team directors feeding them all of this information through a radio during the races.
Op 3 km, dat doen ze dus al,(gedeeltelijk, want als er een gat valt op natuurlijke manier, wordt dat wel doorgerekend).quote:And why not take the times for GC at three kilometres to go? Or change the three-kilometre rule, as it is now, to five or 10 kilometres? There are definitely more things that could be done to help improve safety for the riders. This year already there have been so many riders with broken collarbones and other broken bones, so this is serious, we are talking about the health of the riders.
quote:Naïro Quintana is de enige van de Grote Vier die nog nooit de Tour won. Toch is de kopman van Movistar met dit parcours voor veel kenners de favoriet. Hij draagt de hoop van heel Colombia op de allereerste Tourzege ooit met zich mee. Meer zelfs: hij is de Messias van een heel continent dat al tientallen jaren snakt naar het geel in Parijs. ‘Uit respect voor de tegenstanders zeg ik niet dat ik gá winnen, ik wíl winnen.’
Vincenzo Nibali vroeg zich tijdens de Dauphiné af waar je na de Ronde van Romandië eigenlijk uithing. Begrijp je zijn opmerking?
‘Dat maakte me wel wat kwaad. Hij zei langs zijn neus weg: En waar is Quintana? Door bij mij thuis te trainen, sla ik twee vliegen in één klap. Ik kan toch niet een heel jaar door weg zijn van mijn familie, mijn vrienden, mijn leefwereld. Na twee maanden Europa was ik blij dat ik in mijn vertrouwde omgeving was.’
‘Ik heb nu eenmaal het voordeel dat ik bij mij thuis in Boyacá op grote hoogte kan trainen. Ik hoef daarvoor niet te kamperen op de vulkaan de Teide in Tenerife, zoals de anderen dat doen. Wees gerust, ik word daar ook gecontroleerd. Ze doen het voor alsof Colombia ergens een verloren land is, een jungle. Ver weg van alles en iedereen. Twee jaar geleden liet men ook al uitschijnen dat ik een kind ben van een straatarm gezin. Mijn ouders zijn niet rijk, maar ook niet arm.’
twitter:EricCorton twitterde op donderdag 02-07-2015 om 10:55:13Geen stem na dagenlang hoesten en benauwd zijn door acute bronchitis... Geen ploegenpresentatie voor mij vandaag 😔 Succes @HermanvdZandt 👍🏻 reageer retweet
twitter:rtvutrecht twitterde op donderdag 02-07-2015 om 12:36:09Kelderman valt tijdens trainingsrit http://t.co/i5cD8L03d0 #TDFUtrecht #utrecht reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |