quote:Dimanche 8 juillet – Belfort / Porrentruy
Jeudi 12 juillet – Albertville / La Toussuire – Les Sybelles
Vendredi 13 juillet – Saint-Jean-de-Maurienne / Annonay Davézieux
Lundi 16 juillet – Samatan / Pau
Mercredi 18 juillet – Pau / Bagnères-de-Luchon
Jeudi 19 juillet – Bagnères-de-Luchon / Peyragudes
Dimanche 22 juillet – Rambouillet / Paris Champs-Elysées
Bijzonder veel dank.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:21 schreef TheArt het volgende:
Voor alle nieuwtjes en andere zaken die niet in de andere topics passen.
Hier gevonden welke etappes door de Franse tv van de start tot de finish worden uitgezonden (en dus ook op alle andere zenders):
[..]
quote:Sharp nieuwe co-sponsor van Garmin
Garmin-Barracuda ondergaat met het oog op de komende Ronde van Frankrijk een naamswijziging. Barracuda doet een stap opzij en wordt vervangen als belangrijkste co-titelsponsor door technologiebedrijf Sharp, zo laat de ploeg weten in een persbericht.
Barracuda blijft evenwel co-spnsor van het team van Jonathan Vaughters, maar doodat UCI-regels stipuleren dat een teamnaam uit ten hoogste twee delen bestaat, zal de Amerikaanse formatie officieel Garmin-Sharp heten. Zelf zal de ploeg de volledige benaming Garmin-Sharp-Barracuda hanteren.
Ik ben benieuwd of dit nog gevolgen heeft, er zijn toch een paar korte etappes met veel klimmen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 07:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als je dit jaat buiten tijd eindigt, kan je alleen opgevist worden als er iets uitzonderlijks is gebeurd. Storm, staking, ongeval,...
Het grote peloton dat vorig jaar op de Galibier buiten tijd was, zou dus nu onherroepelijk naar huis kunnen.
quote:Weening wil bolletjestrui
Van onze speciale verslaggevers
LUIK - Pieter Weening heeft serieuze plannen om een gooi te doen naar de
bolletjestrui in de Tour de France. De 31-jarige Fries is naast Michael Albasini de
klimmer van Orica-GreenEdge, dat vooral met Matthew Goss aast op de groene trui.
Pieter Weening
„En etappewinst is een doel van de ploeg, maar voor mij persoonlijk zijn er ook
kansen. Ik ga deze Ronde van Frankrijk in met de motivatie om voor de bergtrui te
gaan. Dat is volgens mij ook wel reëel, al weet ik dat je een beetje geluk moet
hebben”, zegt Weening.
Hij kijkt in eerste instantie vooral naar de etappe van volgende week zondag naar
Porrentruy. „Dat is een rit waar je in één klap veel punten kunt pakken als je in de
aanval gaat. En dan heb je daarna vanzelf een doel om misschien wel tot Parijs door
te trekken”, zegt de Nederlander, die in 2005 in Gérardmer de laatste Nederlandse
ritwinnaar was in de Tour de France.
Weening kan zich op de bolletjestrui richten, aangezien hij een klassement in de Tour
de France zo goed als zeker uit zijn hoofd heeft gezet. „Ik heb vorig jaar in de Giro
d’Italia nog geprobeerd om een klassement te rijden. Ik had daar ook vier dagen het
roze, maar uiteindelijk kwam ik tekort. Ik weet niet hoe het nu zal lopen. Als na
anderhalve week blijkt dat ik er nog kort bij sta, is het altijd nog een optie om me op het
klassement te richten. Ik ben wel in uitstekende vorm”, aldus Weening, wiens
landgenoot Sebastian Langeveld ook deel uitmaakt van de Tourploeg.
quote:Fan aangereden door reclame-auto
AMSTERDAM - Een toeschouwer is tijdens de derde tourrit gewond geraakt nadat hij was aangereden door een reclamevoertuig.
Met een gebroken been en sleutelbeen werd het slachtoffer vanuit het dorpje Saint-Floris, 69 kilometer na de start in Orchies, naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gebracht.
De bestuurder van de wagen in de reclamekaravaan raakte niet gewond, maar was wel in shock.
Het is niet de eerste keer dat er ongelukken gebeuren met voertuigen uit de reclamekaravaan. In 2000 en 2002 overleden jongetjes nadat zij waren aangereden door reclamevoertuigen.
De tourdirectie verminderde daarop het aantal voertuigen op het parcours.
De reclamekaravaan in de Tour de France bestaat uit 160 voertuigen die 33 merken promoten. Zij rijden voor de renners uit over de route van de etappe.
bron: http://www.telegraaf.nl/t(...)ak-Armstrong___.htmlquote:USADA zou bekentenissen van vier Tour-renners stilhouden
'Bizarre deal in zaak-Armstrong'
door Raymond Kerckhoffs
AMSTERDAM - EXCLUSIEF Telesport kreeg gisteravond van goed ingevoerde bronnen informatie doorgespeeld dat het antidopingagentschap USADA een bizarre deal zou hebben afgesloten met vijf voormalige ploegmaten van Lance Armstrong die nu actief zijn in de Ronde van Frankrijk. Die afspraak zou inhouden dat deze renners dopegebruik bekenden, belastende informatie over Armstrong zouden geven en pas eind september voor slechts zes maanden geschorst worden.
Het gaat om Levi Leipheimer, George Hincapie, David Zabriskie en Christian Vande Velde. Ook Jonathan Vaughters heeft bekend, maar in zijn functie als teammanager van Garmin-Sharp kan hij niet buitenspel worden gezet. Bij de start van de huidige Tour, afgelopen zaterdag in Luik, voorspelde UCI-voorzitter Pat McQuaid reeds dat de zaak-Armstrong een schaduw zou werpen over 's werelds grootste wielerronde.
'Latere schorsing'
De vijf Amerikanen zouden in het grote dopingonderzoek naar de zevenvoudige Tour-winnaar Lance Armstrong bekend hebben dat ze zelf ook verboden middelen hebben gebruikt. Dit moet dus gaan over de jaren dat ze zelf bij US Postal, Discovery, Astana of RadioShack reden. Wonderbaarlijk kon met het USADA de regeling worden getroffen dat de schorsing pas tegen het einde van dit seizoen ingaat, zodat ze nog in staat zijn om de Tour de France en de Vuelta a España te rijden.
De vijf waren als ploegmaten bekend met de werkwijze van teammanager Johan Bruyneel en Lance Armstrong. Als getuigen werden zij vorig jaar opgeroepen voor een onderzoek van de federale justitie dat geleid werd door Fed-agent Jeff Novitsky. Toen deze zaak gesloten werd wegens gebrek aan bewijs, heeft USADA de zaak opnieuw opgepakt.
Dopingovertredingen
Het onlangs uitgelekte 15 pagina’s tellende document van USADA spreekt over verschillende dopingovertredingen in de wielersport. Verboden middelen als epo, bloedtransfusies, testosteron, HGH (hormonen), cortisonen en maskeringsmiddelen, zoals plasma-injecties komen aan de orde. Armstrong, Bruyneel en de beruchte Italiaanse sportarts Michele Ferrari zouden daarnaast renners in de ploegen US Postal, Discovery Channel, Astana en RadioShack aangezet hebben tot dopegebruik.
Wat is hier opmerkelijk aan? Dat ze dope gebruikt hebben of dat ze een paar maanden uitstel krijgen voor hun getuigenis? Het eerste lijkt me namelijk niet erg opmerkelijk.quote:Op donderdag 5 juli 2012 07:42 schreef baggerbaas het volgende:
Weliswaar Televaag, maar toch zeer opmerkelijk
[..]
bron: http://www.telegraaf.nl/t(...)ak-Armstrong___.html
Weet ik niet. Wel weet ik dat hij méér dan 500 controles ( ziek!!! ) heeft moeten laten doen en bij geen enkele was hij positief.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:07 schreef bierjoost het volgende:
Waarom is ie nooit gepakt tijdens zijn loopbaan?
Dit is de vraag waar onderzoek naar gedaan zou moeten worden. Idem bij andere renners.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:07 schreef bierjoost het volgende:
Waarom is ie nooit gepakt tijdens zijn loopbaan?
De naïviteit...quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:10 schreef JC14 het volgende:
[..]
Weet ik niet. Wel weet ik dat hij méér dan 500 controles ( ziek!!! ) heeft moeten laten doen en bij geen enkele was hij positief.
Ik weiger te geloven ( tenzij er sterke bewijzen opduiken, wat ik me ten zeerste afvraag ) dat die tests liegen.
Het opmerkelijke is inderdaad dat USADA akkoord gaat met het uitstellen van de straf tot na het seizoen en slechts voor een half jaar, waardoor de renners er vrijwel geen last van hebben.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:04 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Wat is hier opmerkelijk aan? Dat ze dope gebruikt hebben of dat ze een paar maanden uitstel krijgen voor hun getuigenis? Het eerste lijkt me namelijk niet erg opmerkelijk.
Wat betreft doping en dopinggebruik is de wielerwereld net de katholieke kerk, maar dan met 1000 pausen. Doping relateert tot de wielerwereld zoals kindermisbruik relateert tot de kerk.
Men zou daar eens dieper in moeten graven. Het zijn waarschijnlijk niet eens alleen de renners en de ploegleiders die op de hoogte zijn van dopegrebruik. Denk dat de autoriteiten ook in een regulatory catch gevangen zijn, idem voor organisatoren van grote rondes en de halve entourage daaromheen. Afkopen, dealtjes....iedereen gaat er op vooruit als de vuile was binnen blijft.
Andersom. Ze hebben het verhaal van De Telegraaf bij Cyclingnews gewoon in het Engels vertaald.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als je dit bericht erbij pakt...
Het zou kunnen dat de Telegraaf een roddelverhaal hierop heeft gebaseerd, maar dat lijkt me zelfs voor de Telgraaf zeer onwaarschijnlijk.
Idd....nu lijkt het er ook op dat een hele groep mensen hem aanwijst en er bewijzen voor aandraagt en dat men nog naar de negatieve testen wijst.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
De naïviteit...
Bij doping(tests) is het net een beetje als met computerbeveiliging / hackers... Je kan nog zulke slimme beveiliging ontwikkelen, maar er zijn altijd net zulke slimme hackers om het te kraken...
Met dopingtests is het hetzelfde, die tests worden ontwikkeld maar er zijn net zo goed doktoren die nadenken over het 'omzeilen' van zo'n test. Een Ferrari is zelfs door het CONI gevraagd om mee te werken aan anti-doping onderzoeken, dan verwerf je aardig wat kennis om resultaten dus ook negatief te laten lijken.
Zelfde in de jaren '80: Oost-Duitse atleten testten ook zelden positief hoor! Dus die gebruikten ook onomstotelijk niet volgens jouw redenering?![]()
Integendeel, hun dokteren hielpen met het ontwikkelen van de testosteron-test en toen die er eenmaal was wisten ze dat ze intern moest controleren voor wedstrijden en epitestosteron moesten toedienen naast anabolen om verhoudingen van waarden in het bloed weer naar 'natuurlijke' ratio's te krijgen...
Hetzelfde geldt nu voor het bloedpaspoort van de UCI waarin je geen schommelingen hoeft te zien als je de juiste mix van bloedtransfusies, plasma enzo gebruikt...
Dus het 'nooit positief geweest' is wel een erg slecht argument, want dat zeiden ze in de jaren '80 ook en een Zabel of zo heeft toch ook nooit positief getest, maar zelfs later toegegeven.
Daarnaast versloeg Lance ALLE notoire gebruikers in de jaren '90 / '00 met (speels) gemak... Van Pantani, tot Ullrich, Mayo, Vinokoerov, Landis en Hamilton... Prima dat hij met gelijke middelen streed, maar no-way dat het clean was. Daar zijn die beelden vs. een gedopeerde Pantani op de Ventoux of de demonstraties op de Alpe ook nog eens bewijs voor...
heftig en onwerkelijk O_Oquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:18 schreef Keano het volgende:
Rob Goris zat gisteravond nog bij Vive le Velo en is vannacht aan een hartaanval overleden,,,
http://www.sporza.be/cm/s(...)_rob_goris_overleden
Het zijn inderdaad opvallend vaak Belgen lijkt het welquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Pff wat bizar. Wat is dat toch met belgische wielrenners zeg, echt niet normaal
quote:Chris Anker Sörensen meest strijdlustige renner
Uitgegeven: 21 juli 2012 17:59
Laatst gewijzigd: 21 juli 2012 17:59
CHARTRES - De Deen Chris Anker Sörensen mag zich de meest strijdlustige renner van de Ronde van Frankrijk noemen.
© ANP
De renner van Saxo Bank kreeg zaterdag van de jury de bijbehorende trofee. Sörensen ging tijdens deze Tour vaak ten aanval, maar werd niet beloond met een ritzege.
De Deen volgt de Fransman Jérémy Roy op, die vorig jaar met het rode rugnummer naar Parijs mocht rijden.
Sörensen liep donderdag in de Pyreneeën een lelijke wond aan zijn hand op toen hij een krant uit zijn spaken probeerde te halen.
Behalve de Deen kregen ook zijn landgenoot Michael Morkov, Luis Leon Sanchez (Rabobank) en Thomas Voeckler stemmen van de jury.
Ik heb het niet geschrevenquote:
Weet ik.quote:
huh?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:40 schreef iGiorni het volgende:
behalve bij Radioshack wellicht maar die hebben Contador.
Mooi, is ook verdiend, hij staat ook nog 14e in het algemeen klassement.quote:
Verschil met de nummer 2 is al enormquote:Op zondag 22 juli 2012 21:19 schreef sausagin het volgende:
wat een verschil tussen 1 en de rest (vooral de laatsten)
800 000 tegenover 9000
Prachtig gebalanceerd team. Hoewel Szmyd met toch wat tegenviel deze tour, maar die was wel fantastisch in de giro.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef Marcoss het volgende:
Liquigas voor de 11de! keer op rij een grote ronde uitgereden met alle 9 renners. Ter vergelijking: de afgelopen jaren is het geen enkele andere ploeg gelukt om 3 grote rondes in 1 jaar met alle 9 renners uit te rijden..
quote:Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef Marcoss het volgende:
Liquigas voor de 11de! keer op rij een grote ronde uitgereden met alle 9 renners. Ter vergelijking: de afgelopen jaren is het geen enkele andere ploeg gelukt om 3 grote rondes in 1 jaar met alle 9 renners uit te rijden..
Szmyd reed dit jaar juist een tegenvallende Giro in vergelijking met vorige jaren.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:16 schreef flyguy het volgende:
[..]
Prachtig gebalanceerd team. Hoewel Szmyd met toch wat tegenviel deze tour, maar die was wel fantastisch in de giro.
Daarin verschillen we dan van mening. Ik vond hem uitstekend knechten.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:38 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Szmyd reed dit jaar juist een tegenvallende Giro in vergelijking met vorige jaren.
quote:Spookt Lance Armstrong door Groot-Brittannië?
Juan Pelota. Digitale Epo. De ‘Banksy van het wielrennen’. Bij de start van de Tour ontspint zich een intrigerend verhaal, dat draait rond een specifieke vraag: zou het werkelijk zo zijn dat Lance Armstrong de mysterieuze renner ‘JP’ is die op wielerapp Strava alle Britse klimrecords naar de verdoemenis rijdt?
Kent u Strava? Dat is een app waarop wielrenners, profs en recreanten, de data publiceren van hun ritten. Op Strava zie je hartslag, trapfrequentie, afstand, calorieverbruik en de duur van een rit. De app maakt klassementen op van de snelste tijden op populaire routes, of zelfs van bepaalde segmenten daarvan.
Maar in Groot-Brittannië weten ze niet wie hun bergkoning is. Sinds oktober vorig jaar kaapt ene ‘JP’ het ene record na het andere weg. Hij begon vorig jaar in oktober met Box Hill, bekend van de Olympische Spelen van Londen 2012. Daarna veegde hij ook op Toys Hill and Ide Hill de besttijden van de tabellen. JP dook vervolgens onder, om nu opnieuw toptijden neer te zetten, dit keer op en rond het Tour-parcours in Yorkshire.
Sindsdien is de identiteit van ‘JP’ in Groot-Brittannië niet minder een mysterie dan die van Banksy, de straatartiest die ook anoniem opereert. ‘De Banksy van het wielrennen’, luidt zijn officiële bijnaam sinds hij vorig jaar de nationale media haalde.
JP wil heel hard dat iedereen denkt dat hij Lance Armstrong is. De foto bij zijn profiel is die van de Amerikaan en als residentie geeft hij Aspen op, waar Armstrong recent een huis kocht. JP zou bovendien de afkorting kunnen zijn van ‘Juan Peloto’, een alias die Armstrong vroeger vaak gebruikte en de naam van een koffieshop die hij bezit. Armstrong hield van de bijnaam ‘Juan Pelota’ omdat je het uitspreekt als ‘one pelota’, wat middels de juiste vertalingen ‘één bal’ betekent, een verwijzing naar zijn teelbalkanker.
quote:Kate Middleton overhandigt eerste gele trui
De hertogin van Cambridge, Kate Middleton, zal zaterdag in het Britse Harrogate de eerste gele trui van de 101e editie van de Ronde van Frankrijk overhandigen aan de winnaar van de eerste etappe. Dat meldden de organisatoren vrijdag.
Middleton zal voordien met haar echtgenoot, prins William, en haar schoonbroer, prins Harry, in Harewood House de cérémonie protocolaire voor het startschot van de Tour bijwonen.
De eerste etappe vertrekt zaterdag in Leeds. Na 190,5 kilometer ligt de aankomst in Harrogate.
quote:Scherpe Gilbert: ‘Ik begrijp de aanpak van BMC niet’
Twee weken na het slot van een voor Philippe Gilbert succesvolle Giro, staat de Belg nu ook aan de start van de Ronde van Zwitserland. Of we hem straks ook in de Tour zien? ‘Weet ik veel’, haalde Gilbert vreemd genoeg de schouders op.
Wie na twee ritzeges in de Giro een relaxte Philippe Gilbert aan de start in Risch-Rotkreuz verwachtte, kon al snel zijn mening herzien. Gilbert, auteur van een behoorlijke proloog afgesloten als 26ste, haalde al meteen pittig uit. ‘Met welke motivatie ik aan de start sta? Eigenlijk geen. Het is moeilijk om jezelf te motiveren als je geen zicht hebt op je programma.’
Dat is vreemd. BMC-Ploegleider Valerio Piva had al laten uitschijnen dat hij Gilbert er graag bij wilde in de Tour. En ook de renner zelf heeft er zin in. ‘Willen ze mij erbij? Tiens, nog niets van gehoord. Bel eens met Ochowitz (ploegmanager van BMC, red.). Heb je zijn nummer? Ik vind dit alvast een zeer bizarre situatie. Neen, ik begrijp hun aanpak niet.’
Misschien willen ze dat Gilbert in de Ronde van Zwitserland blijk geeft van een goede conditie? Gilbert: ‘Hallo, ik ben geen neoprof meer, hé. Ik moet hier toch niets meer bewijzen, zeker niet na mijn twee ritzeges in de Giro. Dat vertrouwen zouden ze me toch mogen geven. Ik ben fris uit de Giro gekomen, bergop reed ik makkelijker dan ooit zonder dat ik me hiervoor forceerde. Bovendien liggen er in de eerste week van de Tour heel wat mogelijkheden voor mij. Enfin, ik ga hier proberen aan te tonen dat ik goed ben. Welke etappe? Sorry, ik heb het profiel van de etappes nog niet bekeken.’
Ga je echter naar de PDF met reglementen die daar gelinkt staat (http://www.letour.com/le-tour/2015/docs/TDF15_Reglement-BD.pdf) dan staat er:quote:Seconds up for grabs
They had disappeared since 2008. Bonus seconds will again be awarded at the finishes of the 2nd to the 8th stage. The bonuses will be of 10, 6 and 4 seconds for the first three of each of these stages.
quote:ARTICLE 26 Bonuses
Time bonuses are awarded at all of road stage
finishes that is to say with the exception of the
individual and team time trial stages.
They are 10, 6 and 4 seconds to the first three
riders to finish.
Voor zover ik weet is dat laatste de nieuwste informatie, bij elke normale etappe boni's dus.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:00 schreef wimderon het volgende:
Wat is het nu?
Ga je naar de reglementen op de site (http://www.letour.com/le-tour/2015/us/sporting-stakes-rules.html) dan staat er:
[..]
Ga je echter naar de PDF met reglementen die daar gelinkt staat (http://www.letour.com/le-tour/2015/docs/TDF15_Reglement-BD.pdf) dan staat er:
[..]
Doet Blaudzun ook mee?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:11 schreef Chiappucci het volgende:
Eric Corton gaat de ploegenpresentatie doen.
Volgens mij is het al vrij zeker. De tunnel (die eerder dit jaar is ingestort) is niet op tijd gerepareerd. Ik heb van de week zelfs ergens gelezen dat het plan nu is om een weg aan de andere kant van het stuwmeer aan te leggen.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:44 schreef heywoodu het volgende:
Galibier mogelijk geschrapt uit etappe naar Alpe d'huez
En over de Galibier:quote:le conseil départemental de l'Isère a voté le principe du financement de la construction d'un itinéraire bis sur le versant opposé du tunnel pour un montant de 5 millions d'euros, en plus des travaux dans le tunnel (1,4 M¤), des navettes lacustres (231.000¤) et des mesures en faveur de l'activité touristique de l'Oisans (100.000¤) et des entreprises en difficulté (100.000¤).
quote:Le Galibier devrait être absent du Tour de France 2015
Quant à l'avant-dernière étape du Tour de France, prévue le 25 juillet entre Modane-ValFréjus et L'Alpe-d'Huez, elle devrait probablement éviter le Chambon. Elle empruntera vraisemblablement le col du Glandon pour redescendre vers la vallée de l'Eau d'Olle et arriver à L'Alpe-d'Huez quoi qu'il en soit. Le col du Galibier devrait donc être absent du Tour 2015.
Eigenlijk zelfs 3 dagen op rij als je de Glandon meetelt.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:08 schreef Ajacied422 het volgende:
Dus twee keer de La Croix de Fer in twee dagen.
Froomequote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Klopt volgens mij niet helemaal, er doen meer Britten mee.
Hoewel hij op zichzelf wel een punt heeft, vind ik sinds de laatste Parijs-Roubaix dat de renners niet zo moeten zeuren, maar eens goed in de spiegel moeten kijken (aangezien toen het halve peloton een serieuze poging deed een trein te koppen).quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:17 schreef Chiappucci het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)f-the-tour-de-france
Bauke slaat even de spijker op z'n kop.
Ja, hallo zeg, dat is simpelweg het parkoers verkennen, als je dat gedaan hebt, dan weet je waar je vooraan moet zitten en ben je niet zo afhankelijk van je ploegleider (ook als die evengoed nog in je oor zit tetteren). Dat hoort gewoon bij je vak, als je er nu pas achter komt dat je dat moet doen, ben je nog niet serieus bezig geweest.quote:I think it’s better to give more responsibility to the riders. Let the riders make their own choices as to where they need to be in the peloton. Let them review the parcours before the races so that they know when the climbs are coming, instead of the team directors feeding them all of this information through a radio during the races.
Op 3 km, dat doen ze dus al,(gedeeltelijk, want als er een gat valt op natuurlijke manier, wordt dat wel doorgerekend).quote:And why not take the times for GC at three kilometres to go? Or change the three-kilometre rule, as it is now, to five or 10 kilometres? There are definitely more things that could be done to help improve safety for the riders. This year already there have been so many riders with broken collarbones and other broken bones, so this is serious, we are talking about the health of the riders.
quote:Naïro Quintana is de enige van de Grote Vier die nog nooit de Tour won. Toch is de kopman van Movistar met dit parcours voor veel kenners de favoriet. Hij draagt de hoop van heel Colombia op de allereerste Tourzege ooit met zich mee. Meer zelfs: hij is de Messias van een heel continent dat al tientallen jaren snakt naar het geel in Parijs. ‘Uit respect voor de tegenstanders zeg ik niet dat ik gá winnen, ik wíl winnen.’
Vincenzo Nibali vroeg zich tijdens de Dauphiné af waar je na de Ronde van Romandië eigenlijk uithing. Begrijp je zijn opmerking?
‘Dat maakte me wel wat kwaad. Hij zei langs zijn neus weg: En waar is Quintana? Door bij mij thuis te trainen, sla ik twee vliegen in één klap. Ik kan toch niet een heel jaar door weg zijn van mijn familie, mijn vrienden, mijn leefwereld. Na twee maanden Europa was ik blij dat ik in mijn vertrouwde omgeving was.’
‘Ik heb nu eenmaal het voordeel dat ik bij mij thuis in Boyacá op grote hoogte kan trainen. Ik hoef daarvoor niet te kamperen op de vulkaan de Teide in Tenerife, zoals de anderen dat doen. Wees gerust, ik word daar ook gecontroleerd. Ze doen het voor alsof Colombia ergens een verloren land is, een jungle. Ver weg van alles en iedereen. Twee jaar geleden liet men ook al uitschijnen dat ik een kind ben van een straatarm gezin. Mijn ouders zijn niet rijk, maar ook niet arm.’
twitter:EricCorton twitterde op donderdag 02-07-2015 om 10:55:13Geen stem na dagenlang hoesten en benauwd zijn door acute bronchitis... Geen ploegenpresentatie voor mij vandaag 😔 Succes @HermanvdZandt 👍🏻 reageer retweet
twitter:rtvutrecht twitterde op donderdag 02-07-2015 om 12:36:09Kelderman valt tijdens trainingsrit http://t.co/i5cD8L03d0 #TDFUtrecht #utrecht reageer retweet
quote:Gisteren raakte hij verdwaald in de stad toen hij van zijn woonplaats naar Utrecht was gefietst om zich te melden in het hotel.
Wielco en Froome in de mongolenwaaier tijdens de kasseienetappe, daar kunnen we donder op zeggen natuurlijk.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wielco kan echt niet fietsen gewoon.
Inb4 TheArt die zegt dat dat wel meevalt.
quote:Goed nieuws voor de wielerliefhebbers die ook wel eens graag met Lego-blokjes aan de slag gaan. Voor de 102de editie van de Tour de France komt het Deense speelgoedgigant op de proppen met een Lego-versie van de Tour-ploeg. Helaas is het een uniek item en kan slechts een gelukkige fan van Team Sky de speelgoedset winnen.
In het unieke pakketje zitten de Lego-versies van de negen renners die de Tour rijden, maar ook van ploegleider Sir Dave Brailsford, een Jaguar-volgauto en een Lego-versie van de Team Sky-bus. Hopelijk wordt Froome niet jaloers op zijn Lego-versie, want het gele mannetje heeft een opvallend rijkere, blonde haardos dan de levensechte versie.
De fan die het setje wil winnen moet een foto of video van zichzelf posten op een van de sociale mediakanalen van Team Sky waarin hij of zij hun steun tonen voor de Engelse ploeg voor de komende Tour.
quote:Triple al in hoofd
Bij Tourwinst denkt Alberto Contador stiekem aan deelname Vuelta
’Willen is kunnen’, fluisterde zijn moeder hem in het oor toen hij in 2004 uit de operatiekamer kwam na een urenlange operatie waarbij bloedklonters uit zijn hersenen werden verwijderd. Sindsdien is het de lijfspreuk van Alberto Contador geworden.
Uit deze woorden haalt de Madrileño de motivatie om in 2015 op jacht te gaan naar een bijzondere plek tussen de grootste kampioenen uit de wielergeschiedenis. De dubbel Giro d’Italia en Tour de France is zijn doel. Fysiek onmogelijk, beweren sommige wielerkenners. Contador is echter overtuigd van zijn eigen kunnen. Hij weet als geen ander dat je met de juiste motivatie extra krachten kunt oproepen. Als het hoofd het kan, kun je fysieke grenzen verleggen.
Stiekem kijkt de Spanjaard zelfs al verder. Wanneer hij op de Champs-Elysées met het ’maillot jaune’ om zijn schouders staat, dan is er een realistische kans dat hij de jacht op de triple aankondigt. Giro, Tour en Vuelta in één jaar winnen.
Ploegmaat Rafal Majka bevestigde het hersenspinsel van Contador gisteren in een gesprek met Telesport. Op de vraag of de Pool, vorig jaar winnaar van het bergklassement in de Tour, het kopmanschap in de Vuelta draagt, antwoordde Majka: „Misschien is Alberto daar ook. Er is zeker een kans dat hij de Vuelta rijdt.” Is zijn grote doel om als eerste wielrenner ooit de triple te realiseren? Majka: „Dat is het doel.”
Sportief manager Steven de Jongh gaf vervolgens een veelzeggend antwoord op de vraag of Contador al aan de grote drie denkt. „Laten we eerst maar eens deze Tour goed afronden.”
Vorig jaar voor de Tour sprak Contador reeds De Jongh aan om in 2015 iets unieks te doen. Nadat hij in Frankrijk zijn scheenbeen brak en ruim anderhalve maand later als eindwinnaar van de Vuelta werd gehuldigd, werd het besluit genomen. De dubbel Giro en Tour werd zijn grote doel, maar stiekem denkt hij dus al verder.
„Een grote ronde meer of minder maakt mijn lijst niet echt veel specialer, daarom wil ik graag voor de unieke combinatie gaan”, benadrukt Contador. Hierin wordt hij aangemoedigd door ploegeigenaar, en Russische miljardair, Oleg Tinkov die roept dat alle grote kampioenen in een jaar voor de drie grote rondes moeten gaan.
Contador zelf spreekt nog niet van de triple. Op 31 mei slaagde hij voor deel 1, de eindzege in de Giro d’Italia. De volgende dag werd hij gehuldigd in Pinto, maar vervolgens vertrok hij naar Lugano en later op hoogtestage in Livigno, waar zijn focus compleet op de Tour was gericht. In 2011 reed ik al de dubbel Giro en Tour, maar toen was het geen doel voor mij om beide rondes te winnen. Al haal ik juist uit die combinatie ook weer motivatie dat het met een specifieke voorbereiding moet kunnen.”
Contador telt dat er 33 dagen tussen het einde van de Giro en de start van de Tour zijn. „De eerste zestien dagen na Milaan stapte ik nog met zere benen uit mijn bed. Ik heb in die periode opnieuw alle opofferingen gedaan om hier in Utrecht optimaal voorbereid aan de start te staan. Elke dag getraind, voldoende rust genomen, op mijn voeding gelet en alle feesten en bezoeken afgezegd. Nee, ik kon mijn stoom niet afblazen en het zat er niet in om een dag afstand van de sport nemen.”
Mentaal ben ik er desondanks klaar voor. Dat komt omdat ik het als een uitdaging zie. Ik voel me fris. Fysiek sta ik op het gewenste niveau, al stond ik er twaalf maanden geleden conditioneel gezien wel iets beter voor. De vraag is echter hoe ik gedurende de Tour herstel. Breken de inspanningen van een zware Giro me op of ben ik voldoende uitgerust voor de komende Tour?”
De Jongh heeft het volste vertrouwen in zijn kopman. „Fysiek kan hij het aan, daar twijfel ik niet aan”, zegt de Noord-Hollander zelfverzekerd. „Een van Alberto’s grootste talenten is dat hij snel van zware inspanningen herstelt. Hij heeft in de Giro een gewogen wedstrijd gereden. Halverwege de ronde kon hij na zijn slag in de tijdrit de afweging maken of hij ritzeges weg zou geven of consoliderend ging rijden. We staan nu halverwege. Ik ben ervan overtuigd dat het een realistisch plan is.”
quote:Nijntje zit vast
Een reclamewagen van de Tour de France kwam aan de Kromme Steenweg in Helmond vast te zitten vrijdagochtend. Nijntje was namelijk toch iets te groot toen de wagen door een tunnel moest...
Bestuurder Patrick Houthooft, oud-amateurwielrenner, had de hoogte van de tunnel niet goed ingeschat. De oren van de meest favoriete konijn van Utrecht konden in eerste instantie net wel door de tunnel, maar halverwege kwam de wagen toch vast te zitten.
Het probleem was echter snel opgelost. Cees van Dijk die een foto van dit ongelukje op Twitter zette, zei tegen Eindhovens Dagblad: ,,We moeten met vijf zware mensen in die auto gaan zitten, dan lukt het wel."
Zo geschiedde het. Door een paar mensen uit te nodigen in de auto te zitten en een beetje lucht uit de autobanden te halen, kwam Nijntje heelhuids de tunnel uit. Bij de eerst volgende benzinepomp was het alleen wel belangrijk om de banden weer op te pompen.
De reclamewagen met Nijntje erop rijdt zaterdag en zondag mee in de reclamekaravaan tijdens de Tour de France om de Domstad te promoten.
twitter:EuroHoody twitterde op maandag 06-07-2015 om 21:53:38Due to a booking error - eh, hem - we are in a hotel in Liege that rents by the hour, with a lot lights and mirrors reageer retweet
Maak je over mij maar geen zorgen, zolderkamer autistje.quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:01 schreef DeeBee het volgende:
Als Syntix dit wint komt hij helemaal nooit meer buiten.
Wat stel je dan voor, dat de rijke ploegen hun belangrijkste renners in een camper kunnen stoppen en de rest het voortaan maar met deze rotzooi moeten doen?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 02:36 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Het 'bed' van Koen de Kort van gisteren![]()
En maar moeilijk doen als er iemand in een camper wil slapen.
Cancellara kwam binnen op grote achterstand en zou de gele trui zowieso kwijt zijn geraakt. Martin stond nog eerste na zijn finish.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 14:16 schreef Blue_note het volgende:
Nu is het vandaag zo dat Froome de trui niet mag dragen. Maar Cancellara is toch ook gewoon gefinished en daarna gestopt toen hij in het geel reed, of zit ik nu fout?
Verrek ja, klopt inderdaad vwb Cancellara.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 14:19 schreef kilon het volgende:
[..]
Cancellara kwam binnen op grote achterstand en zou de gele trui zowieso kwijt zijn geraakt. Martin stond nog eerste na zijn finish.
Volgens mij mocht Froome het zelf beslissen vandaag, net zoals Zoetemelk toen Hinault afstapte in jaar x (Zoetemelk is toen niet in het geel gestart)quote:Op vrijdag 10 juli 2015 14:16 schreef Blue_note het volgende:
Nu is het vandaag zo dat Froome de trui niet mag dragen. Maar Cancellara is toch ook gewoon gefinished en daarna gestopt toen hij in het geel reed, of zit ik nu fout?
Lijkt me prima.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor, dat de rijke ploegen hun belangrijkste renners in een camper kunnen stoppen en de rest het voortaan maar met deze rotzooi moeten doen?
Gewoon een eigen M-Line, Latexco of ander matras meenemen en dit probleem is opgelost.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 02:36 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Het 'bed' van Koen de Kort van gisteren![]()
En maar moeilijk doen als er iemand in een camper wil slapen.
twitter:nygaardbn twitterde op vrijdag 17-07-2015 om 22:00:19You see this and you still want to debate why some teams would like to bring their own camper vans to the Tour? #2015 http://t.co/nluZM6PVeQ reageer retweet
twitter:michellefroome twitterde op zaterdag 18-07-2015 om 18:06:41@JalabertLaurent @cedvasseur @lequipe @festinaboy @scienceofsport I hope you're paying attention. Ignorant, irresponsible fools. reageer retweet
Tja, het draait natuurlijk om de sponsorinkomsten.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:16 schreef INViCTuS het volgende:
Waarom zijn die bedragen eigenlijk zo belachelijk laag? 72580 verdienen in 2 weken tour? Ik denk dat zo'n ploeg meer dan het dubbele kwijt is, dus eigenlijk kost het je alleen maar geld
vergeet niet dat het grote geld (klassement) er voor veel ploegen nog bij moet komenquote:Op maandag 20 juli 2015 21:16 schreef INViCTuS het volgende:
Waarom zijn die bedragen eigenlijk zo belachelijk laag? 72580 verdienen in 2 weken tour? Ik denk dat zo'n ploeg meer dan het dubbele kwijt is, dus eigenlijk kost het je alleen maar geld
Denk zelfs dat hij in z'n eentje meer heeft verdiend dan Etixx bij elkaar ja, rest van het geld zal wel door Majka komenquote:Op maandag 20 juli 2015 20:22 schreef DeeBee het volgende:
Sagan fiets in z'n eentje de knaken bij elkaar.
quote:Op maandag 20 juli 2015 22:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk zelfs dat hij in z'n eentje meer heeft verdiend dan Etixx bij elkaar ja, rest van het geld zal wel door Majka komen
quote:Op maandag 20 juli 2015 21:57 schreef franklop het volgende:
[..]
vergeet niet dat het grote geld (klassement) er voor veel ploegen nog bij moet komen
Het blijft prijzengeld he, salaris hebben ze ook gewoon nog. Weet niet hoe ze het straks bij Sky gaan verdelen, maar als je 50 man in totaal mee heb kan iedereen (afhankelijk van verdeelsleutel) toch een aardig extratje kunnen opstrijkenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
Voor 3 weken fietsen stellen die bedragen toch geen zak voor?
[ afbeelding ]
Zeg dan gewoon dat je de informatie niet wilt delen met de buitenwereld.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat Skynet geen gewichten weet van renners
Ik las dat ie volgend jaar nog de Giro ging doen en dan wil stoppen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:56 schreef TheArt het volgende:
Peraud rijdt zijn laatste Tour en überhaupt zijn laatste jaar.
quote:Prijzenklassement:
1.Team Sky: 556.630 euro
2.Team Movistar: 442.080 euro
3.Tinkoff-Saxo: 176.350 euro
4.Astana: 112.950 euro
5.AG2R-La Mondiale: 95.330 euro
6.Lotto-Soudal: 75.520 euro
7.Giant-Alpecin: 65.810 euro
8.Etixx-Quick Step: 63.310 euro
9.BMC Racing Team: 52.910 euro
10.MTN-Qhubeka: 52.440 euro
11.FDJ: 44.960 euro
12.Europcar: 44.150 euro
13.LottoNL-Jumbo: 41.360 euro
14.Team Katjoesja: 39.120 euro
15.Cannondale-Garmin: 31.030 euro
16.Trek Factory Racing: 28.360 euro
17.IAM Cycling Team: 22.700 euro
18.Lampre-Mérida: 20.510 euro
19.Bretagne-Séché Environnement: 19.260 euro
20.Cofidis: 16.340 euro
21.Bora-Argon 18: 15.590 euro
22.Orica-GreenEdge: 10.940 euro
Renners rijden vooral voor hun maandloon en voor de prestige van hun prestaties, niet voor het prijzengeld dat ze daarvoor krijgen, want dat stelt toch meestal niet veel voor.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:24 schreef INViCTuS het volgende:
Haha, en daar fiets je je dan een rolberoerte, diverse brandwonden, tig kapotte fietsen en weet ik veel wat nog meer voor? Verdien je als lotto jumbo even 41000 euro, en dan moet je dat delen door de hele ploeg + staf, gemaakte onkosten en wellicht wel meer. Daar leg je dus op toe...
Ik begreep van wandelende encyclopedieën Ducrot en Dijkstra dat het decennia terug gebruikelijk was dat het grote geld uit de prijzenpot kwam, maar dat het nu inderdaad verschoven is naar sponsorinkomsten en dikke salarissen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Renners rijden vooral voor hun maandloon en voor de prestige van hun prestaties, niet voor het prijzengeld dat ze daarvoor krijgen, want dat stelt toch meestal niet veel voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |