abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113262256
Voor alle nieuwtjes en andere zaken die niet in de andere topics passen.

Hier gevonden welke etappes door de Franse tv van de start tot de finish worden uitgezonden (en dus ook op alle andere zenders):
quote:
Dimanche 8 juillet – Belfort / Porrentruy
Jeudi 12 juillet – Albertville / La Toussuire – Les Sybelles
Vendredi 13 juillet – Saint-Jean-de-Maurienne / Annonay Davézieux
Lundi 16 juillet – Samatan / Pau
Mercredi 18 juillet – Pau / Bagnères-de-Luchon
Jeudi 19 juillet – Bagnères-de-Luchon / Peyragudes
Dimanche 22 juillet – Rambouillet / Paris Champs-Elysées
pi_113263311
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:21 schreef TheArt het volgende:
Voor alle nieuwtjes en andere zaken die niet in de andere topics passen.

Hier gevonden welke etappes door de Franse tv van de start tot de finish worden uitgezonden (en dus ook op alle andere zenders):

[..]

Bijzonder veel dank.
pi_113266660
Ah, Mooi. De mooiste bergetappes dus helemaal _O_
pi_113360305
Saxo Bank heet sinds vandaag Team Saxo Bank - Tinkoff Bank (jaja, Oleg Tinkoff is weer terug in het wielrennen) en daardoor ook een nieuw tenue.

pi_113360620
Ik vind het oude shirt mooier, al is deze wel herkenbaarder met het geel.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 25 juni 2012 @ 14:06:38 #6
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113362263
Kots :D Hoe verzinnen ze het.
pi_113364063
Bah, wat lelijk. Maar ja, het zal ook weer wennen zeker.
pi_113368146
Nog een naamswijziging:

quote:
Sharp nieuwe co-sponsor van Garmin

Garmin-Barracuda ondergaat met het oog op de komende Ronde van Frankrijk een naamswijziging. Barracuda doet een stap opzij en wordt vervangen als belangrijkste co-titelsponsor door technologiebedrijf Sharp, zo laat de ploeg weten in een persbericht.

Barracuda blijft evenwel co-spnsor van het team van Jonathan Vaughters, maar doodat UCI-regels stipuleren dat een teamnaam uit ten hoogste twee delen bestaat, zal de Amerikaanse formatie officieel Garmin-Sharp heten. Zelf zal de ploeg de volledige benaming Garmin-Sharp-Barracuda hanteren.
pi_113368795
Dat shirt is weer ouderwets lelijk :D
Neil LOVES Carrots!
pi_113374430
Welk shirt?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_113376309
Nieuwe shirt van Saxo, die kleurencombinatie werkt niet echt.
  maandag 25 juni 2012 @ 18:48:03 #12
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113376734
Het enige shirtje dat nog echt een beetje te doen was...

R.I.P.
pi_113376907
Nu zijn ze tenminste makkelijker te herkennen. Waarschijnlijk zouden Dijkstra en Ducrot anders de shirts van Garmin, Saxo en QS niet uit elkaar kunnen houden. :')
  maandag 25 juni 2012 @ 19:04:29 #14
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_113377512
Die gast op de foto staat er ook echt bij van "Ja ik weet dat ik voor lul sta in dat shirt, maar het is de Sponsor he"
  maandag 25 juni 2012 @ 20:10:10 #15
317370 Spies
They're gonna find us
pi_113381077
Het was een mooi shirt, maar nu... :N
pi_113456682
Nieuwe website van Letour: http://www.letour.fr/us/index.html
pi_113458743
Ook het nieuwe tenue van Orica-GreenEdge is uitgelekt. Stond per ongeluk kort op de website van de UCI:

vrijdag 29 juni 2012 @ 07:55:15 #18
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_113545034
Als je dit jaat buiten tijd eindigt, kan je alleen opgevist worden als er iets uitzonderlijks is gebeurd. Storm, staking, ongeval,...

Het grote peloton dat vorig jaar op de Galibier buiten tijd was, zou dus nu onherroepelijk naar huis kunnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_113545773
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 07:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als je dit jaat buiten tijd eindigt, kan je alleen opgevist worden als er iets uitzonderlijks is gebeurd. Storm, staking, ongeval,...

Het grote peloton dat vorig jaar op de Galibier buiten tijd was, zou dus nu onherroepelijk naar huis kunnen.
Ik ben benieuwd of dit nog gevolgen heeft, er zijn toch een paar korte etappes met veel klimmen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_113736431
Hier dan maar:

quote:
Weening wil bolletjestrui
Van onze speciale verslaggevers

LUIK - Pieter Weening heeft serieuze plannen om een gooi te doen naar de
bolletjestrui in de Tour de France. De 31-jarige Fries is naast Michael Albasini de
klimmer van Orica-GreenEdge, dat vooral met Matthew Goss aast op de groene trui.
Pieter Weening
„En etappewinst is een doel van de ploeg, maar voor mij persoonlijk zijn er ook
kansen. Ik ga deze Ronde van Frankrijk in met de motivatie om voor de bergtrui te
gaan. Dat is volgens mij ook wel reëel, al weet ik dat je een beetje geluk moet
hebben”, zegt Weening.
Hij kijkt in eerste instantie vooral naar de etappe van volgende week zondag naar
Porrentruy. „Dat is een rit waar je in één klap veel punten kunt pakken als je in de
aanval gaat. En dan heb je daarna vanzelf een doel om misschien wel tot Parijs door
te trekken”, zegt de Nederlander, die in 2005 in Gérardmer de laatste Nederlandse
ritwinnaar was in de Tour de France.
Weening kan zich op de bolletjestrui richten, aangezien hij een klassement in de Tour
de France zo goed als zeker uit zijn hoofd heeft gezet. „Ik heb vorig jaar in de Giro
d’Italia nog geprobeerd om een klassement te rijden. Ik had daar ook vier dagen het
roze, maar uiteindelijk kwam ik tekort. Ik weet niet hoe het nu zal lopen. Als na
anderhalve week blijkt dat ik er nog kort bij sta, is het altijd nog een optie om me op het
klassement te richten. Ik ben wel in uitstekende vorm”, aldus Weening, wiens
landgenoot Sebastian Langeveld ook deel uitmaakt van de Tourploeg.
pi_113750875
quote:
Fan aangereden door reclame-auto

AMSTERDAM - Een toeschouwer is tijdens de derde tourrit gewond geraakt nadat hij was aangereden door een reclamevoertuig.

Met een gebroken been en sleutelbeen werd het slachtoffer vanuit het dorpje Saint-Floris, 69 kilometer na de start in Orchies, naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gebracht.

De bestuurder van de wagen in de reclamekaravaan raakte niet gewond, maar was wel in shock.

Het is niet de eerste keer dat er ongelukken gebeuren met voertuigen uit de reclamekaravaan. In 2000 en 2002 overleden jongetjes nadat zij waren aangereden door reclamevoertuigen.

De tourdirectie verminderde daarop het aantal voertuigen op het parcours.

De reclamekaravaan in de Tour de France bestaat uit 160 voertuigen die 33 merken promoten. Zij rijden voor de renners uit over de route van de etappe.
pi_113794110
Weliswaar Televaag, maar toch zeer opmerkelijk

quote:
USADA zou bekentenissen van vier Tour-renners stilhouden

'Bizarre deal in zaak-Armstrong'

door Raymond Kerckhoffs
AMSTERDAM - EXCLUSIEF Telesport kreeg gisteravond van goed ingevoerde bronnen informatie doorgespeeld dat het antidopingagentschap USADA een bizarre deal zou hebben afgesloten met vijf voormalige ploegmaten van Lance Armstrong die nu actief zijn in de Ronde van Frankrijk. Die afspraak zou inhouden dat deze renners dopegebruik bekenden, belastende informatie over Armstrong zouden geven en pas eind september voor slechts zes maanden geschorst worden.

Het gaat om Levi Leipheimer, George Hincapie, David Zabriskie en Christian Vande Velde. Ook Jonathan Vaughters heeft bekend, maar in zijn functie als teammanager van Garmin-Sharp kan hij niet buitenspel worden gezet. Bij de start van de huidige Tour, afgelopen zaterdag in Luik, voorspelde UCI-voorzitter Pat McQuaid reeds dat de zaak-Armstrong een schaduw zou werpen over 's werelds grootste wielerronde.
'Latere schorsing'

De vijf Amerikanen zouden in het grote dopingonderzoek naar de zevenvoudige Tour-winnaar Lance Armstrong bekend hebben dat ze zelf ook verboden middelen hebben gebruikt. Dit moet dus gaan over de jaren dat ze zelf bij US Postal, Discovery, Astana of RadioShack reden. Wonderbaarlijk kon met het USADA de regeling worden getroffen dat de schorsing pas tegen het einde van dit seizoen ingaat, zodat ze nog in staat zijn om de Tour de France en de Vuelta a España te rijden.

De vijf waren als ploegmaten bekend met de werkwijze van teammanager Johan Bruyneel en Lance Armstrong. Als getuigen werden zij vorig jaar opgeroepen voor een onderzoek van de federale justitie dat geleid werd door Fed-agent Jeff Novitsky. Toen deze zaak gesloten werd wegens gebrek aan bewijs, heeft USADA de zaak opnieuw opgepakt.
Dopingovertredingen

Het onlangs uitgelekte 15 pagina’s tellende document van USADA spreekt over verschillende dopingovertredingen in de wielersport. Verboden middelen als epo, bloedtransfusies, testosteron, HGH (hormonen), cortisonen en maskeringsmiddelen, zoals plasma-injecties komen aan de orde. Armstrong, Bruyneel en de beruchte Italiaanse sportarts Michele Ferrari zouden daarnaast renners in de ploegen US Postal, Discovery Channel, Astana en RadioShack aangezet hebben tot dopegebruik.
bron: http://www.telegraaf.nl/t(...)ak-Armstrong___.html
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:50:04 #23
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_113794642
De Telegraaf is bij wielernieuws juist heel betrouwbaar.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_113794829
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 07:42 schreef baggerbaas het volgende:
Weliswaar Televaag, maar toch zeer opmerkelijk

[..]

bron: http://www.telegraaf.nl/t(...)ak-Armstrong___.html
Wat is hier opmerkelijk aan? Dat ze dope gebruikt hebben of dat ze een paar maanden uitstel krijgen voor hun getuigenis? Het eerste lijkt me namelijk niet erg opmerkelijk.

Wat betreft doping en dopinggebruik is de wielerwereld net de katholieke kerk, maar dan met 1000 pausen. Doping relateert tot de wielerwereld zoals kindermisbruik relateert tot de kerk.

Men zou daar eens dieper in moeten graven. Het zijn waarschijnlijk niet eens alleen de renners en de ploegleiders die op de hoogte zijn van dopegrebruik. Denk dat de autoriteiten ook in een regulatory catch gevangen zijn, idem voor organisatoren van grote rondes en de halve entourage daaromheen. Afkopen, dealtjes....iedereen gaat er op vooruit als de vuile was binnen blijft.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_113794876
Waarom is ie nooit gepakt tijdens zijn loopbaan?
pi_113794910
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:07 schreef bierjoost het volgende:
Weet ik niet. Wel weet ik dat hij méér dan 500 controles ( ziek!!! ) heeft moeten laten doen en bij geen enkele was hij positief.
Ik weiger te geloven ( tenzij er sterke bewijzen opduiken, wat ik me ten zeerste afvraag ) dat die tests liegen.
pi_113794964
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:07 schreef bierjoost het volgende:
Dit is de vraag waar onderzoek naar gedaan zou moeten worden. Idem bij andere renners.

Lance Armstrong zou in 2001 tijdens de Ronde van Zwitserland positief hebben getest op het verboden middel EPO. De UCI zou de Amerikaan vervolgens geholpen hebben het resultaat buiten de openbaarheid te houden. Dat vertelde zijn oud-ploeggenoot Tyler Hamilton tegen de Amerikaanse tv-zender CBS.

Hamilton en Armstrong waren dat jaar ploeggenoten bij de US Postal-ploeg. "Ik weet dat hij positief heeft getest op EPO tijdens de Ronde van Zwitserland in 2001. Dat heeft hij mij verteld. Hij was er heel rustig onder, zei het tussen neus en lippen door. Hij lachte er zelfs om," aldus Hamilton.

De positieve dopingtest bleef echter geheim. "Er is toen gezorgd dat de test verdween. Ik weet niet precies alle details, maar ik weet dat de mensen van Lance en de UCI een manier hebben gevonden om het geheim te houden. Dat heeft Lance mij zelf verteld." Armstrong en zijn ploegleider Bruyneel zouden kort daarna bedragen van 25.000 dollar en hebben overgemaakt aan de internationale wielerunie. Armstrong, Bruyneel en de UCI de ontkennen de beschuldigingen.

--

Voorzitter Pat McQuaid van de wielerunie bevestigde afgelopen week dat de Texaan in totaal 125.000 dollar overmaakte aan de UCI, in 2002 en 2005. De Ier haastte zich erbij te melden dat Armstrong geen voorkeursbehandeling krijgt.
Lemond denkt daar het zijne over. Zelf zei Armstrong jarenlang dat het om 20.000 dollar ging. Ik weet dat het werkelijke bedrag minimaal 500.000 dollar is, en dat er al in 2000 geld is overgemaakt, meldt de Amerikaan in de Süddeutsche Zeitung.
Als we dat geen corruptie mogen noemen, wat is het dan wel? Zwijgen, betalen, het is net de maffia.
Comeback
Verder plaatst de drievoudig winnaar van de Tour vraagtekens bij de gang van zaken rond Armstrongs pensioen in 2005 en comeback in 2008.
Hij werd onder druk gezet vanwege de naderende bekendmaking van zijn positieve dopingtest in de Tour van 1999. Hij moest een pauze nemen, het is allemaal in scène gezet. Waarom werd anders Patrice Clerc, zijn criticaster bij de ASO (de Tourorganisatie, red.), ontslagen in 2008? Armstrong schrijft al jaren de wet voor in het wielrennen, hij heeft iedereen in zijn greep.
Landis
Lemond noemt het een zegen voor de sport dat Armstrong momenteel bezig is aan zijn laatste koers in Europa.
Grappig, hij is snel van mening veranderd. Twee maanden geleden verklaarde hij dat hij nog jaren wil fietsen. Misschien voelt hij zich onder druk gezet door de aantijgingen van Floyd Landis en de onderzoeken die er naar aanleiding daarvan gaande zijn.

etc

Banken, Kerken, de wielrenwereld, FIFA, UCI....allemaal 1 spaghetti van belangen om elkaar een handje boven het hoofd houden. Je had vanmorgen van Vliet moeten horen op de radio. Met de staart tussen de benen zeggen dat hij "aan het stukje in de telegraaf was begonnen" maar het niet af kon lezen omdat hij "snel weg moest"....jaja...bah

[ Bericht 2% gewijzigd door dramatiek op 05-07-2012 09:28:44 ]
pi_113795728
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:10 schreef JC14 het volgende:

[..]

Weet ik niet. Wel weet ik dat hij méér dan 500 controles ( ziek!!! ) heeft moeten laten doen en bij geen enkele was hij positief.
Ik weiger te geloven ( tenzij er sterke bewijzen opduiken, wat ik me ten zeerste afvraag ) dat die tests liegen.
De naïviteit...

Bij doping(tests) is het net een beetje als met computerbeveiliging / hackers... Je kan nog zulke slimme beveiliging ontwikkelen, maar er zijn altijd net zulke slimme hackers om het te kraken...

Met dopingtests is het hetzelfde, die tests worden ontwikkeld maar er zijn net zo goed doktoren die nadenken over het 'omzeilen' van zo'n test. Een Ferrari is zelfs door het CONI gevraagd om mee te werken aan anti-doping onderzoeken, dan verwerf je aardig wat kennis om resultaten dus ook negatief te laten lijken.

Zelfde in de jaren '80: Oost-Duitse atleten testten ook zelden positief hoor! Dus die gebruikten ook onomstotelijk niet volgens jouw redenering? :P

Integendeel, hun dokteren hielpen met het ontwikkelen van de testosteron-test en toen die er eenmaal was wisten ze dat ze intern moest controleren voor wedstrijden en epitestosteron moesten toedienen naast anabolen om verhoudingen van waarden in het bloed weer naar 'natuurlijke' ratio's te krijgen...

Hetzelfde geldt nu voor het bloedpaspoort van de UCI waarin je geen schommelingen hoeft te zien als je de juiste mix van bloedtransfusies, plasma enzo gebruikt...

Dus het 'nooit positief geweest' is wel een erg slecht argument, want dat zeiden ze in de jaren '80 ook en een Zabel of zo heeft toch ook nooit positief getest, maar zelfs later toegegeven. :)

Daarnaast versloeg Lance ALLE notoire gebruikers in de jaren '90 / '00 met (speels) gemak... Van Pantani, tot Ullrich, Mayo, Vinokoerov, Landis en Hamilton... Prima dat hij met gelijke middelen streed, maar no-way dat het clean was. Daar zijn die beelden vs. een gedopeerde Pantani op de Ventoux of de demonstraties op de Alpe ook nog eens bewijs voor...
Jack does it in real time...
pi_113796257
Als je dit bericht erbij pakt...

Het zou kunnen dat de Telegraaf een roddelverhaal hierop heeft gebaseerd, maar dat lijkt me zelfs voor de Telgraaf zeer onwaarschijnlijk.
pi_113796293
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:04 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Wat is hier opmerkelijk aan? Dat ze dope gebruikt hebben of dat ze een paar maanden uitstel krijgen voor hun getuigenis? Het eerste lijkt me namelijk niet erg opmerkelijk.

Wat betreft doping en dopinggebruik is de wielerwereld net de katholieke kerk, maar dan met 1000 pausen. Doping relateert tot de wielerwereld zoals kindermisbruik relateert tot de kerk.

Men zou daar eens dieper in moeten graven. Het zijn waarschijnlijk niet eens alleen de renners en de ploegleiders die op de hoogte zijn van dopegrebruik. Denk dat de autoriteiten ook in een regulatory catch gevangen zijn, idem voor organisatoren van grote rondes en de halve entourage daaromheen. Afkopen, dealtjes....iedereen gaat er op vooruit als de vuile was binnen blijft.
Het opmerkelijke is inderdaad dat USADA akkoord gaat met het uitstellen van de straf tot na het seizoen en slechts voor een half jaar, waardoor de renners er vrijwel geen last van hebben.
pi_113796301
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als je dit bericht erbij pakt...

Het zou kunnen dat de Telegraaf een roddelverhaal hierop heeft gebaseerd, maar dat lijkt me zelfs voor de Telgraaf zeer onwaarschijnlijk.
Andersom. Ze hebben het verhaal van De Telegraaf bij Cyclingnews gewoon in het Engels vertaald.
pi_113796501
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:49 schreef DeeBee het volgende:

[..]

De naïviteit...

Bij doping(tests) is het net een beetje als met computerbeveiliging / hackers... Je kan nog zulke slimme beveiliging ontwikkelen, maar er zijn altijd net zulke slimme hackers om het te kraken...

Met dopingtests is het hetzelfde, die tests worden ontwikkeld maar er zijn net zo goed doktoren die nadenken over het 'omzeilen' van zo'n test. Een Ferrari is zelfs door het CONI gevraagd om mee te werken aan anti-doping onderzoeken, dan verwerf je aardig wat kennis om resultaten dus ook negatief te laten lijken.

Zelfde in de jaren '80: Oost-Duitse atleten testten ook zelden positief hoor! Dus die gebruikten ook onomstotelijk niet volgens jouw redenering? :P

Integendeel, hun dokteren hielpen met het ontwikkelen van de testosteron-test en toen die er eenmaal was wisten ze dat ze intern moest controleren voor wedstrijden en epitestosteron moesten toedienen naast anabolen om verhoudingen van waarden in het bloed weer naar 'natuurlijke' ratio's te krijgen...

Hetzelfde geldt nu voor het bloedpaspoort van de UCI waarin je geen schommelingen hoeft te zien als je de juiste mix van bloedtransfusies, plasma enzo gebruikt...

Dus het 'nooit positief geweest' is wel een erg slecht argument, want dat zeiden ze in de jaren '80 ook en een Zabel of zo heeft toch ook nooit positief getest, maar zelfs later toegegeven. :)

Daarnaast versloeg Lance ALLE notoire gebruikers in de jaren '90 / '00 met (speels) gemak... Van Pantani, tot Ullrich, Mayo, Vinokoerov, Landis en Hamilton... Prima dat hij met gelijke middelen streed, maar no-way dat het clean was. Daar zijn die beelden vs. een gedopeerde Pantani op de Ventoux of de demonstraties op de Alpe ook nog eens bewijs voor...
Idd....nu lijkt het er ook op dat een hele groep mensen hem aanwijst en er bewijzen voor aandraagt en dat men nog naar de negatieve testen wijst.

Beetje hetzelfde als 10 mensen getuigen dat ik de buurman afgeschoten heb maar dat ik me verdedig omdat er geen kruitsporen op mijn hand te vinden zijn. Misschien had ik wel een handschoen aan en hebben ze dat niet gezien. (sorry buurman)

Ik denk dat ze het onderzoek nu wel redelijk rond hebben. Ben benieuwd wat de tourdirectie vandaag gaat doen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 10:18:26 #33
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_113796600
Rob Goris zat gisteravond nog bij Vive le Velo en is vannacht aan een hartaanval overleden,,,

http://www.sporza.be/cm/s(...)_rob_goris_overleden
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  donderdag 5 juli 2012 @ 10:19:23 #34
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_113796627
Wtf.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_113796870
Wow. :{
pi_113797385
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:18 schreef Keano het volgende:
Rob Goris zat gisteravond nog bij Vive le Velo en is vannacht aan een hartaanval overleden,,,

http://www.sporza.be/cm/s(...)_rob_goris_overleden
heftig en onwerkelijk O_O
In the coolest little capital of the world
pi_113797660
Pff wat bizar. Wat is dat toch met belgische wielrenners zeg, echt niet normaal ;(
pi_113799168
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Pff wat bizar. Wat is dat toch met belgische wielrenners zeg, echt niet normaal ;(
Het zijn inderdaad opvallend vaak Belgen lijkt het wel :{
pi_113800213
Mensen die die verhalen van Landis en Hamilton geloven :')
Die gasten zijn veroordeeld, kunnen nergens meer aan de bak en om dan nog een paar centen te verdienen willen ze Armstrong in hun graf meenemen. Als ze mij een paar euro's geven verzin ik ook nog wel een mooi verhaal over Armstrong die aan de dope zat :{w
En de jaloezie van Lemond is echt lachwekkend! Ik vind het echt zielig als ik die man weer hoor praten.

Armstrong heeft kanker overwonnen, 7 TDFs gewonnen en helpt daarmee velen mensen in de wereld die met kanker te maken hebben. En bovendien is hij al gestopt met fietsen. Waarom zijn er dan nog steeds mensen die hem aan de schandpaal willen nagelen? Ik begrijp echt niet hoe Lemond kan zeggen dat Armstrong een kanker is voor de wielersport. Die vent is echt te zielig voor woorden!
if you ain't cheating you ain't trying
pi_113917870
Geen nieuws, maar kon het nergens anders kwijt.

Jensie _O-
  zondag 8 juli 2012 @ 11:16:46 #41
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_113918023
Thejensie _O_
pi_113923686
:D :D _O-
pi_114504705
quote:
Chris Anker Sörensen meest strijdlustige renner
Uitgegeven: 21 juli 2012 17:59
Laatst gewijzigd: 21 juli 2012 17:59
CHARTRES - De Deen Chris Anker Sörensen mag zich de meest strijdlustige renner van de Ronde van Frankrijk noemen.
© ANP

De renner van Saxo Bank kreeg zaterdag van de jury de bijbehorende trofee. Sörensen ging tijdens deze Tour vaak ten aanval, maar werd niet beloond met een ritzege.

De Deen volgt de Fransman Jérémy Roy op, die vorig jaar met het rode rugnummer naar Parijs mocht rijden.

Sörensen liep donderdag in de Pyreneeën een lelijke wond aan zijn hand op toen hij een krant uit zijn spaken probeerde te halen.

Behalve de Deen kregen ook zijn landgenoot Michael Morkov, Luis Leon Sanchez (Rabobank) en Thomas Voeckler stemmen van de jury.
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 juli 2012 @ 19:03:23 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_114505488
Christopher Froome lijkt een mogelijkheid te krijgen om zich elders als kopman te laten tonen. De, op dit moment, nummer twee van de Tour de France rijdt nu in dienst van Bradley Wiggins bij Team Sky, maar zou zich bij Astana kunnen gaan onderscheiden als kopman.

Volgens de Franse krant L’Équipe zou de Kazakse formatie de Brit willen overnemen van Sky, nu de onderhandelingen met de gebroeders Schleck zijn opgeschorst. Froome heeft nog een contract voor twee seizoenen bij de Britse formatie, maar Astana zou geen probleem hebben dit te willen afkopen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_114505506
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:03 schreef tong80 het volgende:
opgeschorst.
:')
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 juli 2012 @ 20:56:42 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_114508686
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:04 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik heb het niet geschreven :)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_114509345
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:56 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik heb het niet geschreven :)

Weet ik.

Tevens heeft Astana volgens mij interesse in iedereen die tegen een berg op kan fietsen.
pi_114509987
Froome zal falen bij een andere ploeg. Ik denk dat Froome en Wiggins vruchten zijn van een uitgebreide medische behandeling bij team Sky, iets wat hij nergens anders voorlopig kan krijgen, behalve bij Radioshack wellicht maar die hebben Contador.
pi_114511348
Astana. _O- De Kazakse olie raakt maar niet op, blijkbaar.
pi_114514853
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:40 schreef iGiorni het volgende:
behalve bij Radioshack wellicht maar die hebben Contador.
huh?
pi_114516433
Gebr. Schleck bedoel ik, my bad. Ik bedoelde dat hij bij Astana niet aan de bak zal gaan i.v.m. Contador
pi_114517268
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 18:30 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Mooi, is ook verdiend, hij staat ook nog 14e in het algemeen klassement.
Album top 100 2024
  Trouwste user 2022 zondag 22 juli 2012 @ 09:40:39 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_114522825
Wielrenner Wout Poels verwacht volgende week naar huis te kunnen. Dat zegt de 24-jarige Limburger op de website van zijn ploeg Vacansoleil. "De laatste paar dagen kan ik al af en toe uit mijn bed", laat Poels weten. "Mijn herstel kan zich binnenkort thuis voortzetten."

Poels viel in de zese etappe van de Tour en scheurde zijn milt en een nier, kneusde zijn longen en brak drie ribben. Vooral de schade aan zijn nier baart zorgen. "Ik begreep dat mijn beschadigde nier voor ongeveer 75 procent functioneert en dat het de komende tijd afwachten is of die volledig zal herstellen. Om dit herstel te bevorderen wordt mijn blaas kunstmatig geleegd zodat die niet op mijn nier drukt."

Poels, die eerst een tijd in Frankrijk op de intensive care lag voor hij naar een Nederlands ziekenhuis kon worden vervoerd, heeft zin om naar huis te gaan. "Ik ben thuis in goede handen en kan daar mijn rust pakken en verder aan mijn herstel werken."

Trouwste user 2022 zondag 22 juli 2012 @ 14:35:17 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_114529656
De ASO heeft Chris Anker Sørensen als meest strijdlustige renner van de 99e Tour de France. De Deen van Saxo Bank bleef daarmee Thomas Voeckler, Luis Leon Sanchez en zijn ploeggenoot Michael Mørkøv voor.

Sørensen was de enige die geen echte prijs aan zijn strijdlust overhield. Voeckler won twee etappes en krijgt vandaag de bolletjestrui omgehangen. Sanchez won één etappe en Mørkøv droeg enkele dagen de bolletjestrui. Vorig jaar werd Jeremy Roy als meest strijdlustige renner van de Tour uitgeroepen

Trouwste user 2022 zondag 22 juli 2012 @ 18:40:16 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_114537728
De slotetappe van de Tour de France is nog bezig, maar Tour-baas Christian Prudhomme heeft de 99e editie al geanalyseerd. De Fransman vindt Bradley Wiggins een goede winnaar en ziet het als een start van een nieuw tijdperk van de wielersport.

"Wiggins is een mooie naam op de erelijst", liet Prudhomme aan Sporza weten. "Wiggins is een winnaar zoals Miguel Indurain en Jacques Anquetil. Hij domineert in de tijdritten en volgt in de bergen. Wiggins heeft zelfs meer gedaan dan volgen. Alleen zijn teamgenoot Chris Froome was sterker dan hij in de cols."

"Het is misschien jammer dat er geen echt front is gekomen tegen Wiggins. Maar ik denk dat Nibali en Evans niet sterk genoeg waren om de dominantie van de Sky-ploeg te doorbreken. We moeten ook niet zeuren over het koersgedrag van Froome. Sky was hier met een duidelijk plan: winnen met Wiggins."

Prudhomme ziet door de winst van Wiggins een nieuw tijdperk aanbreken in de wielersport. "Dit is het begin van een nieuw tijdperk. Er is duidelijk een kentering in het wielrennen. De Angelsaksische landen nemen de plaats in van de traditionele landen zoals België, Italië en Spanje. Het is ongelooflijk hoe teams als Sky alles voorbereiden."

pi_114543802
Prijzengeld Tour 2012 in euro

Sky 824.840

Liquigas-Cannondale 204.110

Lotto-Belisol 136.700

BMC 134.190

RadioShack-Nissan-Trek 125.950

Team Europcar 107.360

FDJ-BigMat 71.470

Astana 70.400

Saxo Bank 66.690

Orica-GreenEdge 39.440

Rabobank 39.000

AG2R La Mondiale 27.770

Garmin-Sharp 26.970

Movistar 25.120

Euskatel-Euskadi 19.830

Omege Pharma-Quick.Step 19.370

Cofidis 18.570

Lampre-ISD 15.700

Katusha Team 12.830

Argos-Shimano 12.590

Saur-Sojasun 11.480

Vacansoleil-DCM 9.720
pi_114543867
wat een verschil tussen 1 en de rest (vooral de laatsten)

800 000 tegenover 9000 :o
sd
  Trouwste user 2022 zondag 22 juli 2012 @ 21:26:57 #58
7889 tong80
Spleenheup
pi_114544243
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:19 schreef sausagin het volgende:
wat een verschil tussen 1 en de rest (vooral de laatsten)

800 000 tegenover 9000 :o
Verschil met de nummer 2 is al enorm

pi_114547104
Liquigas voor de 11de! keer op rij een grote ronde uitgereden met alle 9 renners. Ter vergelijking: de afgelopen jaren is het geen enkele andere ploeg gelukt om 3 grote rondes in 1 jaar met alle 9 renners uit te rijden..
  maandag 23 juli 2012 @ 00:16:54 #60
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_114552488
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef Marcoss het volgende:
Liquigas voor de 11de! keer op rij een grote ronde uitgereden met alle 9 renners. Ter vergelijking: de afgelopen jaren is het geen enkele andere ploeg gelukt om 3 grote rondes in 1 jaar met alle 9 renners uit te rijden..
Prachtig gebalanceerd team. Hoewel Szmyd met toch wat tegenviel deze tour, maar die was wel fantastisch in de giro.
The more debt, the better
  Trouwste user 2022 maandag 23 juli 2012 @ 00:35:37 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_114553156
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef Marcoss het volgende:
_O_

Trouwste user 2022 maandag 23 juli 2012 @ 00:35:51 #62
7889 tong80
Spleenheup
pi_114553163
PARIJS (ANP) - De Amerikaanse wielrenner George Hincapie heeft zondag voor de 16e keer de finish van de Ronde van Frankrijk in Parijs gehaald. De 39-jarige coureur uit New York evenaarde daarmee het record van Joop Zoetemelk, die de Tour ook 16 keer uitreed. Hincapie verscheen weliswaar 17 keer aan de start van de Franse wielerronde, maar haalde Parijs één keer niet. De Amerikaan zet na dit seizoen een punt achter zijn lange carrière.
Hincapie, drievoudig kampioen van de Verenigde Staten, stond landgenoot Lance Armstrong bij tijdens al diens zeven tourzeges. Vorig jaar was hij bij BMC de meesterknecht van de Australiër Cadel Evans, die toen de Tour won. Hincapie eindigde in deze Tour als 38e, op ruim anderhalf uur van winnaar Bradley Wiggins.

pi_114553263
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:16 schreef flyguy het volgende:

[..]

Prachtig gebalanceerd team. Hoewel Szmyd met toch wat tegenviel deze tour, maar die was wel fantastisch in de giro.
Szmyd reed dit jaar juist een tegenvallende Giro in vergelijking met vorige jaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2012 00:38:51 ]
  maandag 23 juli 2012 @ 12:26:54 #64
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_114561582
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:38 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Szmyd reed dit jaar juist een tegenvallende Giro in vergelijking met vorige jaren.
Daarin verschillen we dan van mening. Ik vond hem uitstekend knechten.
The more debt, the better
pi_114561708
Ik vond het tegenvallen in de tour, als je ziet dat Nerz meer moet knechten in de bergen dan Szmyd is hij toch wat minder dan een paar jaar terug naar mijn mening.
Album top 100 2024
pi_141892400
quote:
Spookt Lance Armstrong door Groot-Brittannië?

Juan Pelota. Digitale Epo. De ‘Banksy van het wielrennen’. Bij de start van de Tour ontspint zich een intrigerend verhaal, dat draait rond een specifieke vraag: zou het werkelijk zo zijn dat Lance Armstrong de mysterieuze renner ‘JP’ is die op wielerapp Strava alle Britse klimrecords naar de verdoemenis rijdt?

Kent u Strava? Dat is een app waarop wielrenners, profs en recreanten, de data publiceren van hun ritten. Op Strava zie je hartslag, trapfrequentie, afstand, calorieverbruik en de duur van een rit. De app maakt klassementen op van de snelste tijden op populaire routes, of zelfs van bepaalde segmenten daarvan.

Maar in Groot-Brittannië weten ze niet wie hun bergkoning is. Sinds oktober vorig jaar kaapt ene ‘JP’ het ene record na het andere weg. Hij begon vorig jaar in oktober met Box Hill, bekend van de Olympische Spelen van Londen 2012. Daarna veegde hij ook op Toys Hill and Ide Hill de besttijden van de tabellen. JP dook vervolgens onder, om nu opnieuw toptijden neer te zetten, dit keer op en rond het Tour-parcours in Yorkshire.

Sindsdien is de identiteit van ‘JP’ in Groot-Brittannië niet minder een mysterie dan die van Banksy, de straatartiest die ook anoniem opereert. ‘De Banksy van het wielrennen’, luidt zijn officiële bijnaam sinds hij vorig jaar de nationale media haalde.

JP wil heel hard dat iedereen denkt dat hij Lance Armstrong is. De foto bij zijn profiel is die van de Amerikaan en als residentie geeft hij Aspen op, waar Armstrong recent een huis kocht. JP zou bovendien de afkorting kunnen zijn van ‘Juan Peloto’, een alias die Armstrong vroeger vaak gebruikte en de naam van een koffieshop die hij bezit. Armstrong hield van de bijnaam ‘Juan Pelota’ omdat je het uitspreekt als ‘one pelota’, wat middels de juiste vertalingen ‘één bal’ betekent, een verwijzing naar zijn teelbalkanker.
pi_141901504
quote:
Kate Middleton overhandigt eerste gele trui

De hertogin van Cambridge, Kate Middleton, zal zaterdag in het Britse Harrogate de eerste gele trui van de 101e editie van de Ronde van Frankrijk overhandigen aan de winnaar van de eerste etappe. Dat meldden de organisatoren vrijdag.

Middleton zal voordien met haar echtgenoot, prins William, en haar schoonbroer, prins Harry, in Harewood House de cérémonie protocolaire voor het startschot van de Tour bijwonen.

De eerste etappe vertrekt zaterdag in Leeds. Na 190,5 kilometer ligt de aankomst in Harrogate.
pi_153508616
quote:
Scherpe Gilbert: ‘Ik begrijp de aanpak van BMC niet’

Twee weken na het slot van een voor Philippe Gilbert succesvolle Giro, staat de Belg nu ook aan de start van de Ronde van Zwitserland. Of we hem straks ook in de Tour zien? ‘Weet ik veel’, haalde Gilbert vreemd genoeg de schouders op.

Wie na twee ritzeges in de Giro een relaxte Philippe Gilbert aan de start in Risch-Rotkreuz verwachtte, kon al snel zijn mening herzien. Gilbert, auteur van een behoorlijke proloog afgesloten als 26ste, haalde al meteen pittig uit. ‘Met welke motivatie ik aan de start sta? Eigenlijk geen. Het is moeilijk om jezelf te motiveren als je geen zicht hebt op je programma.’

Dat is vreemd. BMC-Ploegleider Valerio Piva had al laten uitschijnen dat hij Gilbert er graag bij wilde in de Tour. En ook de renner zelf heeft er zin in. ‘Willen ze mij erbij? Tiens, nog niets van gehoord. Bel eens met Ochowitz (ploegmanager van BMC, red.). Heb je zijn nummer? Ik vind dit alvast een zeer bizarre situatie. Neen, ik begrijp hun aanpak niet.’

Misschien willen ze dat Gilbert in de Ronde van Zwitserland blijk geeft van een goede conditie? Gilbert: ‘Hallo, ik ben geen neoprof meer, hé. Ik moet hier toch niets meer bewijzen, zeker niet na mijn twee ritzeges in de Giro. Dat vertrouwen zouden ze me toch mogen geven. Ik ben fris uit de Giro gekomen, bergop reed ik makkelijker dan ooit zonder dat ik me hiervoor forceerde. Bovendien liggen er in de eerste week van de Tour heel wat mogelijkheden voor mij. Enfin, ik ga hier proberen aan te tonen dat ik goed ben. Welke etappe? Sorry, ik heb het profiel van de etappes nog niet bekeken.’
pi_153591537
Wat is het nu?

Ga je naar de reglementen op de site (http://www.letour.com/le-tour/2015/us/sporting-stakes-rules.html) dan staat er:
quote:
Seconds up for grabs

They had disappeared since 2008. Bonus seconds will again be awarded at the finishes of the 2nd to the 8th stage. The bonuses will be of 10, 6 and 4 seconds for the first three of each of these stages.
Ga je echter naar de PDF met reglementen die daar gelinkt staat (http://www.letour.com/le-tour/2015/docs/TDF15_Reglement-BD.pdf) dan staat er:
quote:
ARTICLE 26 Bonuses
Time bonuses are awarded at all of road stage
finishes that is to say with the exception of the
individual and team time trial stages.
They are 10, 6 and 4 seconds to the first three
riders to finish.
pi_153593958
Eric Corton gaat de ploegenpresentatie doen.
pi_153597327
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:00 schreef wimderon het volgende:
Wat is het nu?

Ga je naar de reglementen op de site (http://www.letour.com/le-tour/2015/us/sporting-stakes-rules.html) dan staat er:

[..]

Ga je echter naar de PDF met reglementen die daar gelinkt staat (http://www.letour.com/le-tour/2015/docs/TDF15_Reglement-BD.pdf) dan staat er:

[..]

Voor zover ik weet is dat laatste de nieuwste informatie, bij elke normale etappe boni's dus.
pi_153608020
Gilbert gaat niet naar de Tour, toch een gemiste kans voor ze als ze naar de muur rijden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Sport woensdag 17 juni 2015 @ 13:28:35 #74
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153608975
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:11 schreef Chiappucci het volgende:
Eric Corton gaat de ploegenpresentatie doen.
Doet Blaudzun ook mee?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_153617740
quote:
9s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Doet Blaudzun ook mee?
Laten we hopen van niet. Al zal hij vast wel zijn Tour-nummer ten gehore brengen.
pi_153685167
Zeer waarschijnlijk geen Galibier.
pi_153686653
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 01:29 schreef wimderon het volgende:
Zeer waarschijnlijk geen Galibier.
Die weg is toch niet op tijd open?
sig verwijderd door FA
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 juni 2015 @ 11:44:39 #79
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153712690
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_153712768
quote:
Volgens mij is het al vrij zeker. De tunnel (die eerder dit jaar is ingestort) is niet op tijd gerepareerd. Ik heb van de week zelfs ergens gelezen dat het plan nu is om een weg aan de andere kant van het stuwmeer aan te leggen.

(Tunnel in de afdaling van de Lauteret is ingestort eerder dit jaar, ligt er al maanden uit. Ook de Marmotte moet over een ander parkoers).
pi_153712845
http://www.lemedia05.com/(...)r-le-versant-oppose/
quote:
le conseil départemental de l'Isère a voté le principe du financement de la construction d'un itinéraire bis sur le versant opposé du tunnel pour un montant de 5 millions d'euros, en plus des travaux dans le tunnel (1,4 M¤), des navettes lacustres (231.000¤) et des mesures en faveur de l'activité touristique de l'Oisans (100.000¤) et des entreprises en difficulté (100.000¤).
En over de Galibier:
quote:
Le Galibier devrait être absent du Tour de France 2015

Quant à l'avant-dernière étape du Tour de France, prévue le 25 juillet entre Modane-ValFréjus et L'Alpe-d'Huez, elle devrait probablement éviter le Chambon. Elle empruntera vraisemblablement le col du Glandon pour redescendre vers la vallée de l'Eau d'Olle et arriver à L'Alpe-d'Huez quoi qu'il en soit. Le col du Galibier devrait donc être absent du Tour 2015.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2015 11:53:26 ]
pi_153714602
Dan maar weer twee keer de Alpe d'Huez op. :P
pi_153826141
Galibier inderdaad geschrapt en vervangen door de Croix de Fer

Nieuwe profiel

pi_153826146
Ah, zie Marcosss
pi_153826161
Dus twee keer de La Croix de Fer in twee dagen.
pi_153829633
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:08 schreef Ajacied422 het volgende:
Dus twee keer de La Croix de Fer in twee dagen.
Eigenlijk zelfs 3 dagen op rij als je de Glandon meetelt.
pi_153957019

dinsdag 30 juni 2015 @ 17:52:34 #88
39333 Zelva
pi_153957188
België is in het rood omdat ze allemaal voor de rode lantaarn gaan?
pi_153957842
Slechts 3 Amerikanen. :o En dat met 3 Amerikaanse teams. Trek heeft zelfs een volledig vreemdelingenlegioen.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:27:51 #90
67640 SaintOfKillers
pi_153959423
Klopt volgens mij niet helemaal, er doen meer Britten mee.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:32:03 #91
194695 franklop
Fran knock
pi_153959485
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Klopt volgens mij niet helemaal, er doen meer Britten mee.
Froome
Kenneaugh
Dowsett
Rowe
Stannard
Thomas
Yates 1
Yates 2
Cavendish
Cummings

Zijn er iets meer idd

Ik tel ook maar 9 Zwitsers
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_153965682
http://www.cyclingnews.co(...)f-the-tour-de-france

Bauke slaat even de spijker op z'n kop.
pi_153966168
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:17 schreef Chiappucci het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)f-the-tour-de-france

Bauke slaat even de spijker op z'n kop.
Hoewel hij op zichzelf wel een punt heeft, vind ik sinds de laatste Parijs-Roubaix dat de renners niet zo moeten zeuren, maar eens goed in de spiegel moeten kijken (aangezien toen het halve peloton een serieuze poging deed een trein te koppen).
Nou heb ik niet de exacte gegevens in beeld, maar ik heb ook sterk de indruk dat zeker de helft van de valpartijen op mooie brede wegen rechtdoor zijn geweest. Vallen doen ze dus ook wel als het niet gevaarlijk is.

En zoiets als dit:
quote:
I think it’s better to give more responsibility to the riders. Let the riders make their own choices as to where they need to be in the peloton. Let them review the parcours before the races so that they know when the climbs are coming, instead of the team directors feeding them all of this information through a radio during the races.
Ja, hallo zeg, dat is simpelweg het parkoers verkennen, als je dat gedaan hebt, dan weet je waar je vooraan moet zitten en ben je niet zo afhankelijk van je ploegleider (ook als die evengoed nog in je oor zit tetteren). Dat hoort gewoon bij je vak, als je er nu pas achter komt dat je dat moet doen, ben je nog niet serieus bezig geweest.

quote:
And why not take the times for GC at three kilometres to go? Or change the three-kilometre rule, as it is now, to five or 10 kilometres? There are definitely more things that could be done to help improve safety for the riders. This year already there have been so many riders with broken collarbones and other broken bones, so this is serious, we are talking about the health of the riders.
Op 3 km, dat doen ze dus al,(gedeeltelijk, want als er een gat valt op natuurlijke manier, wordt dat wel doorgerekend).
En je kunt het idd naar 5 km verschuiven, maar ook dan zit je nog steeds met gaten die op natuurlijke manier vallen, die moet je wel meerekenen, dus je blijft het probleem houden dat ze voorin willen zitten. En dat die worden doorgerekend vind ik wel terecht.

Beste oplossing is volgens mij overigens een etappe op de 2e of 3e dag waar er al een voorselectie in het klassement wordt gemaakt, dan is er al een aantal uitgeschakeld voor het klassement, en is er een hoop druk van de ketel.

Kleinere ploegen en geen oortjes ben ik dan wel weer met hem eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2015 23:35:23 ]
pi_153984231
Wat is eigenlijk een fijne app voor de tour?
pi_153998581
quote:
Naïro Quintana is de enige van de Grote Vier die nog nooit de Tour won. Toch is de kopman van Movistar met dit parcours voor veel kenners de favoriet. Hij draagt de hoop van heel Colombia op de allereerste Tourzege ooit met zich mee. Meer zelfs: hij is de Messias van een heel continent dat al tientallen jaren snakt naar het geel in Parijs. ‘Uit respect voor de tegenstanders zeg ik niet dat ik gá winnen, ik wíl winnen.’

Vincenzo Nibali vroeg zich tijdens de Dauphiné af waar je na de Ronde van Romandië eigenlijk uithing. Begrijp je zijn opmerking?

‘Dat maakte me wel wat kwaad. Hij zei langs zijn neus weg: En waar is Quintana? Door bij mij thuis te trainen, sla ik twee vliegen in één klap. Ik kan toch niet een heel jaar door weg zijn van mijn familie, mijn vrienden, mijn leefwereld. Na twee maanden Europa was ik blij dat ik in mijn vertrouwde omgeving was.’

‘Ik heb nu eenmaal het voordeel dat ik bij mij thuis in ­Boyacá op grote hoogte kan trainen. Ik hoef daarvoor niet te kamperen op de vulkaan de Teide in Tenerife, zoals de anderen dat doen. Wees gerust, ik word daar ook gecontroleerd. Ze doen het voor alsof Colombia ergens een verloren land is, een jungle. Ver weg van alles en iedereen. Twee jaar geleden liet men ook al uitschijnen dat ik een kind ben van een straatarm gezin. Mijn ouders zijn niet rijk, maar ook niet arm.’
pi_153999944
Moet altijd zo lachen om dat 'thuis' trainen in Colombia.

Verder is Quintana dit jaar nog niet erg indrukwekkend geweest, ben erg benieuwd naar z'n vorm. Al was Nibali ook niet alle voorbereidingskoersen even sterk, maar die heeft zichzelf in ieder geval wel serieus getest regelmatig.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 2 juli 2015 @ 11:26:06 #97
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_154000132
EricCorton twitterde op donderdag 02-07-2015 om 10:55:13 Geen stem na dagenlang hoesten en benauwd zijn door acute bronchitis... Geen ploegenpresentatie voor mij vandaag 😔 Succes @HermanvdZandt 👍🏻 reageer retweet
pi_154001663
pi_154001828
Al voor de Tour begint jezelf blesseren, fantastisch.
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 12:46:18 #100
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_154001876
Wielco kan echt niet fietsen gewoon.

Inb4 TheArt die zegt dat dat wel meevalt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 12:48:14 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154001932
Ik heb net Edvald Boasson Hagen gespot op de dijk bij Wijk bij Duurstede *)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_154001939
quote:
Gisteren raakte hij verdwaald in de stad toen hij van zijn woonplaats naar Utrecht was gefietst om zich te melden in het hotel.
pi_154001985
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wielco kan echt niet fietsen gewoon.

Inb4 TheArt die zegt dat dat wel meevalt.
Wielco en Froome in de mongolenwaaier tijdens de kasseienetappe, daar kunnen we donder op zeggen natuurlijk.
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:24:40 #104
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_154002784
Wilco is een erkend brokkenpiloot.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_154009571
quote:
Goed nieuws voor de wielerliefhebbers die ook wel eens graag met Lego-blokjes aan de slag gaan. Voor de 102de editie van de Tour de France komt het Deense speelgoedgigant op de proppen met een Lego-versie van de Tour-ploeg. Helaas is het een uniek item en kan slechts een gelukkige fan van Team Sky de speelgoedset winnen.

In het unieke pakketje zitten de Lego-versies van de negen renners die de Tour rijden, maar ook van ploegleider Sir Dave Brailsford, een Jaguar-volgauto en een Lego-versie van de Team Sky-bus. Hopelijk wordt Froome niet jaloers op zijn Lego-versie, want het gele mannetje heeft een opvallend rijkere, blonde haardos dan de levensechte versie.

De fan die het setje wil winnen moet een foto of video van zichzelf posten op een van de sociale mediakanalen van Team Sky waarin hij of zij hun steun tonen voor de Engelse ploeg voor de komende Tour.

pi_154009861
Als Syntix dit wint komt hij helemaal nooit meer buiten.
pi_154010172
En de Tour is nog niet begonnen of de eerste 'chute' is er al :

Kelderman is gevallen ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_154021742
quote:
Triple al in hoofd

Bij Tourwinst denkt Alberto Contador stiekem aan deelname Vuelta

’Willen is kunnen’, fluisterde zijn moeder hem in het oor toen hij in 2004 uit de operatiekamer kwam na een urenlange operatie waarbij bloedklonters uit zijn hersenen werden verwijderd. Sindsdien is het de lijfspreuk van Alberto Contador geworden.

Uit deze woorden haalt de Madrileño de motivatie om in 2015 op jacht te gaan naar een bijzondere plek tussen de grootste kampioenen uit de wielergeschiedenis. De dubbel Giro d’Italia en Tour de France is zijn doel. Fysiek onmogelijk, beweren sommige wielerkenners. Contador is echter overtuigd van zijn eigen kunnen. Hij weet als geen ander dat je met de juiste motivatie extra krachten kunt oproepen. Als het hoofd het kan, kun je fysieke grenzen verleggen.

Stiekem kijkt de Spanjaard zelfs al verder. Wanneer hij op de Champs-Elysées met het ’maillot jaune’ om zijn schouders staat, dan is er een realistische kans dat hij de jacht op de triple aankondigt. Giro, Tour en Vuelta in één jaar winnen.

Ploegmaat Rafal Majka bevestigde het hersenspinsel van Contador gisteren in een gesprek met Telesport. Op de vraag of de Pool, vorig jaar winnaar van het bergklassement in de Tour, het kopmanschap in de Vuelta draagt, antwoordde Majka: „Misschien is Alberto daar ook. Er is zeker een kans dat hij de Vuelta rijdt.” Is zijn grote doel om als eerste wielrenner ooit de triple te realiseren? Majka: „Dat is het doel.”

Sportief manager Steven de Jongh gaf vervolgens een veelzeggend antwoord op de vraag of Contador al aan de grote drie denkt. „Laten we eerst maar eens deze Tour goed afronden.”

Vorig jaar voor de Tour sprak Contador reeds De Jongh aan om in 2015 iets unieks te doen. Nadat hij in Frankrijk zijn scheenbeen brak en ruim anderhalve maand later als eindwinnaar van de Vuelta werd gehuldigd, werd het besluit genomen. De dubbel Giro en Tour werd zijn grote doel, maar stiekem denkt hij dus al verder.

„Een grote ronde meer of minder maakt mijn lijst niet echt veel specialer, daarom wil ik graag voor de unieke combinatie gaan”, benadrukt Contador. Hierin wordt hij aangemoedigd door ploegeigenaar, en Russische miljardair, Oleg Tinkov die roept dat alle grote kampioenen in een jaar voor de drie grote rondes moeten gaan.

Contador zelf spreekt nog niet van de triple. Op 31 mei slaagde hij voor deel 1, de eindzege in de Giro d’Italia. De volgende dag werd hij gehuldigd in Pinto, maar vervolgens vertrok hij naar Lugano en later op hoogtestage in Livigno, waar zijn focus compleet op de Tour was gericht. In 2011 reed ik al de dubbel Giro en Tour, maar toen was het geen doel voor mij om beide rondes te winnen. Al haal ik juist uit die combinatie ook weer motivatie dat het met een specifieke voorbereiding moet kunnen.”

Contador telt dat er 33 dagen tussen het einde van de Giro en de start van de Tour zijn. „De eerste zestien dagen na Milaan stapte ik nog met zere benen uit mijn bed. Ik heb in die periode opnieuw alle opofferingen gedaan om hier in Utrecht optimaal voorbereid aan de start te staan. Elke dag getraind, voldoende rust genomen, op mijn voeding gelet en alle feesten en bezoeken afgezegd. Nee, ik kon mijn stoom niet afblazen en het zat er niet in om een dag afstand van de sport nemen.”

Mentaal ben ik er desondanks klaar voor. Dat komt omdat ik het als een uitdaging zie. Ik voel me fris. Fysiek sta ik op het gewenste niveau, al stond ik er twaalf maanden geleden conditioneel gezien wel iets beter voor. De vraag is echter hoe ik gedurende de Tour herstel. Breken de inspanningen van een zware Giro me op of ben ik voldoende uitgerust voor de komende Tour?”

De Jongh heeft het volste vertrouwen in zijn kopman. „Fysiek kan hij het aan, daar twijfel ik niet aan”, zegt de Noord-Hollander zelfverzekerd. „Een van Alberto’s grootste talenten is dat hij snel van zware inspanningen herstelt. Hij heeft in de Giro een gewogen wedstrijd gereden. Halverwege de ronde kon hij na zijn slag in de tijdrit de afweging maken of hij ritzeges weg zou geven of consoliderend ging rijden. We staan nu halverwege. Ik ben ervan overtuigd dat het een realistisch plan is.”
pi_154022045
Hij zou wel gek zijn om het niet te proberen natuurlijk
  vrijdag 3 juli 2015 @ 06:26:41 #110
194695 franklop
Fran knock
pi_154023131
Denk ook niet dat hij in de Giro al 100% was, buiten dat hij zich op bepaalde momenten zich dus al inhield
pi_154036430
quote:
Nijntje zit vast

Een reclamewagen van de Tour de France kwam aan de Kromme Steenweg in Helmond vast te zitten vrijdagochtend. Nijntje was namelijk toch iets te groot toen de wagen door een tunnel moest...

Bestuurder Patrick Houthooft, oud-amateurwielrenner, had de hoogte van de tunnel niet goed ingeschat. De oren van de meest favoriete konijn van Utrecht konden in eerste instantie net wel door de tunnel, maar halverwege kwam de wagen toch vast te zitten.

Het probleem was echter snel opgelost. Cees van Dijk die een foto van dit ongelukje op Twitter zette, zei tegen Eindhovens Dagblad: ,,We moeten met vijf zware mensen in die auto gaan zitten, dan lukt het wel."

Zo geschiedde het. Door een paar mensen uit te nodigen in de auto te zitten en een beetje lucht uit de autobanden te halen, kwam Nijntje heelhuids de tunnel uit. Bij de eerst volgende benzinepomp was het alleen wel belangrijk om de banden weer op te pompen.

De reclamewagen met Nijntje erop rijdt zaterdag en zondag mee in de reclamekaravaan tijdens de Tour de France om de Domstad te promoten.

pi_154037338
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 18:08 schreef j0rdiiii het volgende:
Bestuurder Patrick Houthooft
Hopelijk heeft Nijntje een flexibel hoofd. :P
pi_154126681
EuroHoody twitterde op maandag 06-07-2015 om 21:53:38 Due to a booking error - eh, hem - we are in a hotel in Liege that rents by the hour, with a lot lights and mirrors reageer retweet
:D
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:16:37 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154150837
quote:
9s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:01 schreef DeeBee het volgende:
Als Syntix dit wint komt hij helemaal nooit meer buiten.
Maak je over mij maar geen zorgen, zolderkamer autistje.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:10:19 #116
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154151133
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:48 schreef wimderon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
die poppen zijn veel te dik
pi_154213535

Het 'bed' van Koen de Kort van gisteren :')

En maar moeilijk doen als er iemand in een camper wil slapen.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 09:17:10 #118
39333 Zelva
pi_154215305
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 02:36 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Wat stel je dan voor, dat de rijke ploegen hun belangrijkste renners in een camper kunnen stoppen en de rest het voortaan maar met deze rotzooi moeten doen?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 juli 2015 @ 09:33:11 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_154215504

Giro >>> Tour, maar dat wist iedereen al.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_154221975
Nu is het vandaag zo dat Froome de trui niet mag dragen. Maar Cancellara is toch ook gewoon gefinished en daarna gestopt toen hij in het geel reed, of zit ik nu fout?
pi_154222041
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 14:16 schreef Blue_note het volgende:
Nu is het vandaag zo dat Froome de trui niet mag dragen. Maar Cancellara is toch ook gewoon gefinished en daarna gestopt toen hij in het geel reed, of zit ik nu fout?
Cancellara kwam binnen op grote achterstand en zou de gele trui zowieso kwijt zijn geraakt. Martin stond nog eerste na zijn finish.
pi_154222188
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 14:19 schreef kilon het volgende:

[..]

Cancellara kwam binnen op grote achterstand en zou de gele trui zowieso kwijt zijn geraakt. Martin stond nog eerste na zijn finish.
Verrek ja, klopt inderdaad vwb Cancellara.
pi_154222487
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 14:16 schreef Blue_note het volgende:
Volgens mij mocht Froome het zelf beslissen vandaag, net zoals Zoetemelk toen Hinault afstapte in jaar x (Zoetemelk is toen niet in het geel gestart)
pi_154222960
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 09:17 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor, dat de rijke ploegen hun belangrijkste renners in een camper kunnen stoppen en de rest het voortaan maar met deze rotzooi moeten doen?
Lijkt me prima.
pi_154223630
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 02:36 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Gewoon een eigen M-Line, Latexco of ander matras meenemen en dit probleem is opgelost.
pi_154282192
Prijzengeld tot nu toe:

zondag 12 juli 2015 @ 22:04:04 #127
194695 franklop
Fran knock
pi_154282223
LottoNL enkel Door de proloog zeker?
pi_154427783
nygaardbn twitterde op vrijdag 17-07-2015 om 22:00:19 You see this and you still want to debate why some teams would like to bring their own camper vans to the Tour? #2015 http://t.co/nluZM6PVeQ reageer retweet
  zaterdag 18 juli 2015 @ 18:15:59 #129
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154442014
michellefroome twitterde op zaterdag 18-07-2015 om 18:06:41 @JalabertLaurent @cedvasseur @lequipe @festinaboy @scienceofsport I hope you're paying attention. Ignorant, irresponsible fools. reageer retweet
pi_154496647
pi_154496886
Sagan fiets in z'n eentje de knaken bij elkaar. _O-
  maandag 20 juli 2015 @ 21:16:45 #132
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_154498692
Waarom zijn die bedragen eigenlijk zo belachelijk laag? 72580 verdienen in 2 weken tour? Ik denk dat zo'n ploeg meer dan het dubbele kwijt is, dus eigenlijk kost het je alleen maar geld _O-
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_154498936
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:16 schreef INViCTuS het volgende:
Waarom zijn die bedragen eigenlijk zo belachelijk laag? 72580 verdienen in 2 weken tour? Ik denk dat zo'n ploeg meer dan het dubbele kwijt is, dus eigenlijk kost het je alleen maar geld _O-
Tja, het draait natuurlijk om de sponsorinkomsten.
  maandag 20 juli 2015 @ 21:57:21 #134
194695 franklop
Fran knock
pi_154500043
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:16 schreef INViCTuS het volgende:
vergeet niet dat het grote geld (klassement) er voor veel ploegen nog bij moet komen
pi_154501201
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 20:22 schreef DeeBee het volgende:
Sagan fiets in z'n eentje de knaken bij elkaar. _O-
Denk zelfs dat hij in z'n eentje meer heeft verdiend dan Etixx bij elkaar ja, rest van het geld zal wel door Majka komen
pi_154520047
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:29 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Denk zelfs dat hij in z'n eentje meer heeft verdiend dan Etixx bij elkaar ja, rest van het geld zal wel door Majka komen
pi_154520438
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:11 schreef wimderon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh, dan heeft Majka met die ritzege nog genoeg verdiend
pi_154521367
Peraud rijdt zijn laatste Tour en überhaupt zijn laatste jaar.
pi_154521630
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:57 schreef franklop het volgende:

[..]

vergeet niet dat het grote geld (klassement) er voor veel ploegen nog bij moet komen
:') :') Voor 3 weken fietsen stellen die bedragen toch geen zak voor?

dinsdag 21 juli 2015 @ 20:07:59 #140
194695 franklop
Fran knock
pi_154521687
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 20:05 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

:') :') Voor 3 weken fietsen stellen die bedragen toch geen zak voor?

[ afbeelding ]
Het blijft prijzengeld he, salaris hebben ze ook gewoon nog. Weet niet hoe ze het straks bij Sky gaan verdelen, maar als je 50 man in totaal mee heb kan iedereen (afhankelijk van verdeelsleutel) toch een aardig extratje kunnen opstrijken
  dinsdag 21 juli 2015 @ 20:09:12 #141
194695 franklop
Fran knock
pi_154521723
Overigens kan je als Gesink of Mollema zijne alleen al voor het geld beter voor een ritzege gaan _O-
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:34:03 #142
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154534145
pi_154538474
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:34 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Waar gaat dit over?
  woensdag 22 juli 2015 @ 13:18:34 #144
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154538981
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 12:57 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Waar gaat dit over?
Dat Skynet geen gewichten weet van renners
pi_154539476
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 13:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat Skynet geen gewichten weet van renners
Zeg dan gewoon dat je de informatie niet wilt delen met de buitenwereld. :') Door dit soort dingen maakt Sky zich juist verdacht. :')
  woensdag 22 juli 2015 @ 13:41:14 #146
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_154539582
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:56 schreef TheArt het volgende:
Peraud rijdt zijn laatste Tour en überhaupt zijn laatste jaar.
Ik las dat ie volgend jaar nog de Giro ging doen en dan wil stoppen.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_154663245
quote:
Prijzenklassement:

1.Team Sky: 556.630 euro
2.Team Movistar: 442.080 euro
3.Tinkoff-Saxo: 176.350 euro
4.Astana: 112.950 euro
5.AG2R-La Mondiale: 95.330 euro
6.Lotto-Soudal: 75.520 euro
7.Giant-Alpecin: 65.810 euro
8.Etixx-Quick Step: 63.310 euro
9.BMC Racing Team: 52.910 euro
10.MTN-Qhubeka: 52.440 euro
11.FDJ: 44.960 euro
12.Europcar: 44.150 euro
13.LottoNL-Jumbo: 41.360 euro
14.Team Katjoesja: 39.120 euro
15.Cannondale-Garmin: 31.030 euro
16.Trek Factory Racing: 28.360 euro
17.IAM Cycling Team: 22.700 euro
18.Lampre-Mérida: 20.510 euro
19.Bretagne-Séché Environnement: 19.260 euro
20.Cofidis: 16.340 euro
21.Bora-Argon 18: 15.590 euro
22.Orica-GreenEdge: 10.940 euro
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:24:31 #148
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_154699041
Haha, en daar fiets je je dan een rolberoerte, diverse brandwonden, tig kapotte fietsen en weet ik veel wat nog meer voor? Verdien je als lotto jumbo even 41000 euro, en dan moet je dat delen door de hele ploeg + staf, gemaakte onkosten en wellicht wel meer. Daar leg je dus op toe... _O-
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:33:33 #149
67640 SaintOfKillers
pi_154699199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:24 schreef INViCTuS het volgende:
Haha, en daar fiets je je dan een rolberoerte, diverse brandwonden, tig kapotte fietsen en weet ik veel wat nog meer voor? Verdien je als lotto jumbo even 41000 euro, en dan moet je dat delen door de hele ploeg + staf, gemaakte onkosten en wellicht wel meer. Daar leg je dus op toe... _O-
Renners rijden vooral voor hun maandloon en voor de prestige van hun prestaties, niet voor het prijzengeld dat ze daarvoor krijgen, want dat stelt toch meestal niet veel voor.
pi_154699636
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Renners rijden vooral voor hun maandloon en voor de prestige van hun prestaties, niet voor het prijzengeld dat ze daarvoor krijgen, want dat stelt toch meestal niet veel voor.
Ik begreep van wandelende encyclopedieën Ducrot en Dijkstra dat het decennia terug gebruikelijk was dat het grote geld uit de prijzenpot kwam, maar dat het nu inderdaad verschoven is naar sponsorinkomsten en dikke salarissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')