Nattekat | woensdag 27 mei 2015 @ 16:25 |
![]() Na twee races in Europa gedaan te hebben verhuist het hele Formule 1-circus zich naar de andere kant van de plas. In Montreal, Canada, vindt de zevende ronde van het wereldkampioenschap plaats. Lewis Hamilton is nog altijd de leider in het kampioenschap ondanks dat hij de laatste twee races de overwinning aan teamgenoot Nico Rosberg moest laten. Vorig jaar kende race op het Gilles Villeneuve-circuit een verrassende winnaar. Red Bull-coureur Daniel Ricciardo wist zijn allereerste overwinning uit zijn F1-carrière te behalen, nadat de beide Mercedes-coureurs met problemen kampten. Lewis Hamilton moest de race vroegtijdig staken, terwijl Nico Rosberg wel als tweede eindigde na de nodige problemen eerder in race gehad te hebben. Nog even terugkijkend op de race in Monaco, waar Max Verstappen met de vele inhaalacties de smaakmaker van de race was maar toch met lege handen stond na de crash met Romain Grosjean. Ook Lewis Hamilton had zich een andere voorstelling van Monaco gedacht. De wereldkampioen reed lang aan de leiding, maar door een verkeerd geplande pitsstop moest de Brit genoegen nemen met slechts een derde plaats. De Grand Prix van Canada staat sinds 1967 op de kalender. In de eerste jaren werd de race op Mosport park en Mont-Tremblant verreden, maar sinds 1978 wordt er gereden op het Circuit Gilles Villeneuve in de stad Montreal. De eerste winnaar op dit circuit toen nog circuit Ile de Notre Dame genaamd was de Canadees Gilles Villeneuve. Villeneuve verongelukte op het circuit van Zolder in 1982. Na zijn dood is het circuit omgedoopt tot Circuit Gilles Villeneuve. ![]() ![]() FIA informatie Grand Prix van Canada ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel Weerbericht [ Bericht 29% gewijzigd door WEST op 03-06-2015 11:48:04 ] | |
Beach | woensdag 27 mei 2015 @ 16:32 |
oude op | |
Nattekat | woensdag 27 mei 2015 @ 16:33 |
Voor een nieuwe OP moet je niet bij mij zijn, maar bij die persoon die vergat een nieuw topic te openen ![]() | |
twiFight | woensdag 27 mei 2015 @ 17:24 |
Voor zover mij bekend is het knipperen bij vertraging vrijwillige functionaliteit, maar niet verplicht door de FIA. Ik kan wel wat additionele informatie vinden, maar dat gold niet in Grosjeans geval. (Bron: Charlie Whiting) Dit gaat over 2014, ik weet niet of er aanpassingen zijn gedaan voor 2015. [edit] Ik kan in de 2015 technical of sporting regulations niets terug vinden hierover behalve dat het verplicht is bij regen set-ups. [ Bericht 2% gewijzigd door twiFight op 27-05-2015 17:43:41 ] | |
Nober | woensdag 27 mei 2015 @ 17:29 |
Gaan jullie die crash van Max en Romain nog bespreken? | |
twiFight | woensdag 27 mei 2015 @ 17:29 |
Overigens wel interesssant dat in diezelfde statement gezegd wordt dat het bij 'handmatige' lift and coast de verwantwoordelijkheid van de coureur voorop is om te checken of er niet iemand vlak achter hem zit (duidelijker artikel). | |
WEST | woensdag 27 mei 2015 @ 17:57 |
![]() Volgende week wel een kakelverse OP ![]()
| |
kepler | woensdag 27 mei 2015 @ 19:25 |
Ik heb wel eens gehoord dat gas los in een F1 wagen, even hard vertraagd als vol remmen met een normale auto ![]() | |
Scrutinizer | woensdag 27 mei 2015 @ 19:44 |
Er is vast wel iemand die daar een mening over heeft. | |
Rossdale | woensdag 27 mei 2015 @ 20:32 |
En het feit dat hij crashtor raakte dan? | |
Peterselieman | woensdag 27 mei 2015 @ 20:33 |
Ik hoorde dat de muur in Canada nog een woordje wil spreken met Grosjean en net komt binnen dat ook Massa nog wat kan verwachten | |
TheFreshPrince | woensdag 27 mei 2015 @ 20:48 |
Zal je zien dat die 2 elkaar er afdrukken en Max z'n oordeel gevraagd wordt bij het interview op het podium. | |
twiFight | woensdag 27 mei 2015 @ 21:06 |
Of zijn Renault gaat weer stuk en uit frustratie hoekt 'ie elke franstalige canadees in elkaar. | |
DS4 | woensdag 27 mei 2015 @ 21:09 |
Mag je daar dan ook bij zijn als je voor de 4e keer je motor naar de klote helpt? | |
Patrice_Consigny | woensdag 27 mei 2015 @ 21:19 |
http://m.autosport.com/news/report.php/id/119187 Extract:
| |
DS4 | woensdag 27 mei 2015 @ 21:21 |
En daar heb je de reeds voorspelde backfire al... Nee, klagen over een brake test terwijl dat aantoonbaar bullshit is, is gewoon dom. (Weer een leermomentje) | |
Patrice_Consigny | woensdag 27 mei 2015 @ 21:23 |
Ik meen me te herinneren dat veel mensen zeiden dat Grosjean zo vroeg remde. Hier nog de desbetreffende twitter:
| |
sasquatsch | woensdag 27 mei 2015 @ 21:52 |
Alsof jij het beter weet. En weet hoe Max het ervaren heeft. Dat is gewoon dom. | |
Nober | woensdag 27 mei 2015 @ 21:54 |
Pastor is te jong voor F1. | |
DS4 | woensdag 27 mei 2015 @ 21:59 |
Er zullen veel mensen zijn die dat willen geloven. Maar een brake test komt gewoon uit de telemetrie naar voren. De straf voor Max (en het niet in beroep gaan) laat dus duidelijk zien dat er geen sprake was van een brake test. | |
DS4 | woensdag 27 mei 2015 @ 22:01 |
Het gaat om data die beschikbaar is. Het team van Max krijgt die data en dus weet hij van het bestaan van die data. Het is gewoon een beetje kinderachtig om na een straf geen beroep in te stellen, maar wel nog even via social media met de vinger naar de ander gaan wijzen. Sorry, maar hoe je het wendt of keert is het onverstandig. | |
Geralt | woensdag 27 mei 2015 @ 22:21 |
Of gewoon een dikke vinger naar Romain. Wij krijgen die data toch niet te zien. En het is niet mijn fout. Braketest lul. Volgende keer zal Romain een stuk voorzichtiger zijn als Max achter hem rijdt. Max weet dat nu. Goeie actie om gewoon te roepen van Max. ![]() | |
Geralt | woensdag 27 mei 2015 @ 22:31 |
Overigens wel grappig, een Lotus F1 wordt van de baan gereden en die heeft volgens de data 5 meter later geremd en is dus niet schuld. Hetzelfde weekend, dezelfde baan, in de Formule Renault 3.5 reed een Lotus iemand van de baan en die remde remde 30 meter eerder en knalde achterop maar was dus ook niet schuld. 2x een Lotus. 1x knalt eentje achterop iemand en 1x knalt iemand achterop die Lotus. Allebei de keren de Lotus niet schuld want data. Nou laat maar zien dan zou ik zeggen ![]() | |
Nober | woensdag 27 mei 2015 @ 22:51 |
Nederlanders kunnen niet racen is de conclusie. | |
kepler | woensdag 27 mei 2015 @ 22:52 |
Hij riep het toch alleen direct na de crash/race? Volgens mij heb ik hem daarna er niet meer over gehoord? Of heb ik wat gemist? edit: gevonden: "Na een ongelukkige pitstop vocht ik me door het veld naar voren, voordat ik in de eerste bocht een ‘brake test’ kreeg en hard crashte.” Uit bericht van gisteren Kan ook zijn dat de data pas nu vrijgegeven is, maar heel verstandig is het niet als hij het wel wist. Alleen zullen we dat nooit weten ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door kepler op 27-05-2015 22:57:34 ] | |
TheFreshPrince | woensdag 27 mei 2015 @ 22:54 |
Daarmee lijkt het alsof je Max het kapot gaan van de Renault motor aanrekent? | |
sasquatsch | woensdag 27 mei 2015 @ 23:04 |
In de FR 3.5 kreeg de Lotus dus wel de schuld (10 plekken straf), ondanks dat hij 30 meter eerder remde. Dit omdat zijn voorligger op hetzelfde punt als de vorige ronde remde en van Buuren er toen nog niet zo dicht op zat, waardoor hij hem nu wel raakte. | |
DS4 | woensdag 27 mei 2015 @ 23:06 |
Data was al bekend. Dat van die 5 meter later had ik ook al ergens vernomen, dus als ik het al wist, dan wist hij het zeker zou ik zo denken. | |
Geralt | woensdag 27 mei 2015 @ 23:11 |
Ze zullen toch ook zeker wel gekeken hebben naar het punt van gas los laten en niet het punt van remmen alleen? Toch? Toch? Dat lees ik namelijk nergens. Alleen dat data laat zien dat hij 5 meter later remt dan de ronde ervoor. Maar als hij 15 meter eerder zijn gas los laat dan krijg je ook zulke taferelen. En dat kan Max verwarren met een braketest. Maargoed, maakt niet uit, hij was smaakmaker van de wedstrijd en gelukkig niks over gehouden aan zijn crash en of hij nou wel of geen schuld heeft, hij heeft er allicht wat van opgestoken. Die crash zou er toch wel komen. Beter dan gewoon vroeg in het seizoen zeg ik dan maar ![]() | |
kepler | woensdag 27 mei 2015 @ 23:13 |
Nope: "ifted off over 5m later than the previous lap and braked 5m later." Maar goed, voor Max voelde het vast als een brake-test door nieuwe banden en DRS. Ach kan me er ook niet superdruk om maken, hoort bij het spelletje ![]() | |
Geralt | woensdag 27 mei 2015 @ 23:13 |
Ahh okay dat liften had ik nog niet gelezen. Thanks ![]() | |
Nattekat | woensdag 27 mei 2015 @ 23:15 |
Oja... nieuw topic... Dit is de plek waar de motor van Grosjean in toeren terugging (als in: schakelde) ![]() Dit is precies dezelfde plek als die camera, maar dan met de Lotus op de plek waar hij 2 ronden ervoor terugschakelde: ![]() Conclusie: Lulverhaal | |
Nattekat | woensdag 27 mei 2015 @ 23:17 |
Als ie echt 5m later remde stond niet Max, maar hij in de muur. | |
Geralt | woensdag 27 mei 2015 @ 23:17 |
Hoe kom je aan die gegevens? ![]() | |
Nattekat | woensdag 27 mei 2015 @ 23:19 |
2 ronden ervoor was een prachtige overlay in beeld, en aan de hand van het motorgeluid heb ik de ronde van de crash kunnen plaatsen ![]() 2 ronden ervoor was het niet eens liften, maar direct keihard op de rem. | |
DS4 | woensdag 27 mei 2015 @ 23:25 |
Ok, je kan het niet uitsluiten, maar de kans dat Lotus nu via twitter glashard liegt over de data is vrij sterk, aangezien dat dan sowieso (binnen enkele uren) uit zou komen. Dus die data zal er echt wel liggen en die is echt betrouwbaarder dan tv beelden analyseren. Een brake test is overigens nog wel iets compleet anders dan iets eerder liften of remmen, dus de beschuldiging van Max gaat echt werkelijk nergens over. | |
Nattekat | woensdag 27 mei 2015 @ 23:29 |
Een brake test was ook veel duidelijker aan de hand van de tv beelden zichtbaar geweest. Gewoon een race-incident dit. En mocht ie de waarheid spreken, remde Grosjean gewoon 5m eerder tov 2 rondes ervoor ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 27 mei 2015 @ 23:29 |
Tenzij STR ook met data komt waaruit blijkt dat Max nog lang niet op zijn rempunt was, zullen we het nooit zeker weten. | |
Geralt | woensdag 27 mei 2015 @ 23:30 |
Max zijn rempunt lag sowieso dieper vanwege betere banden. Hij was 3 seconde of iets per lap sneller. | |
#ANONIEM | woensdag 27 mei 2015 @ 23:33 |
Hij remde 5m later maar liet wel eerder zijn gas los, logische reactie wanneer iemand die sneller is vlak achter je zit en op elk gaatje aan het loeren is. | |
Ferry_76 | woensdag 27 mei 2015 @ 23:41 |
Op een paar versleten banden wel wat logischer natuurlijk. | |
opreis | woensdag 27 mei 2015 @ 23:42 |
Misschien remde hij ook wel harder de tweede keer dan de eerste keer, hoe dan ook op naar de volgende | |
TagForce | donderdag 28 mei 2015 @ 09:08 |
Overigens is het sowieso geen brake-test, want die doe je IN de bocht, en niet in de remzone er voor. Een brake test is wanneer je niet direct op het gas gaat, en wellicht zelfs nog even wat inhoudt, op het moment dat de coureur achter je verwacht dat je uit een bocht gaat accelereren. Hierdoor gaat die coureur ook op de rem als reactie, en op dat moment trap jij vol je gas in en trek je een gat. Maar als de telemetrie aangeeft dat RG later vertraagde, dan is het inderdaad gewoon Max z'n fout. Kan gebeuren. Het is z'n eerste, dus het mag ook, en al helemaal op Monaco. Op naar de volgende. Als Max zorgt dat ie achter iemand zit op het lange rechte stuk, en de wagen het toestaat om er aan te blijven plakken tot de laatste chicane denk ik dat het wel weer een mooie race kan worden voor Max. | |
twiFight | donderdag 28 mei 2015 @ 09:32 |
Tsja, ruig verhaal allemaal, maar ik geloof een vermaarde F1 reporter die de telemetrie gezien heeft, danwel mensen gesproken heeft die de telemetrie gezien hebben, toch echt eerder dan de mening en 3DMax skills van 100 fokkers. Nog los van het feit dat de helft niet eens relevant is. Grosjean mag liften en Grosjean mag eerder/later remmen in een ander rondje. Dat doet elke coureur in elke race. De vraag is of Grosjean een ongeval veroorzaakt heeft terwijl dat te voorkomen was en de FIA concludeerde van niet, nota bene met telemetrie die aantoont dat Grosjean niet eerder liftte en niet eerder remde. Dezelfde vraag wordt bij Verstappen gesteld en gezien de telemetrie aangeeft dat Grosjean niets fout deed is de conclusie dat Verstappen het ongeluk wel had kunnen voorkomen, dus krijgt hij een straf. Dat betekent niet dat hij een saaie coureur is, dat betekent niet dat hij geen goede coureur is, dat betekent niet dat hij geen crashes mag hebben in zijn carriere. Het betekent simpelweg en alleen dat hij deze crash had kunnen voorkomen en daar krijgt hij een straf voor. | |
Gort | donderdag 28 mei 2015 @ 09:40 |
Het is moeilijk om de waarheid te achterhalen, true. Maar ik denk niet dat Grosjean 'zomaar' 5 meter later van het gas kan én 5 meter later remmen. Dan zou Grosjean heel veel tijd weggooid hebben door elke vorige ronde te vroeg snelheid te minderen... Overigens reageerde Max uitstekend door te remmen en naar rechts uit te wijken. Als Grosjean niet licht naar rechts gegaan was 't goed gegaan. Doordat Max rechtsvoor blokkeerde kon hij Grosjean niet meer ontwijken. Mgoed, iedereen kan zien wat er gebeurde (incl. Brundle, Hakkinen etc) dus wat mij betreft zegt telemetrie veel, maar niet alles. | |
Mexicanobakker | donderdag 28 mei 2015 @ 09:44 |
Ik word een beetje moe van die hordes mensen die dit van Max willen goedpraten, maar ook van die figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doen ![]() ![]() ![]() | |
twiFight | donderdag 28 mei 2015 @ 09:49 |
Beetje frappant dat je dat zegt terwijl je mijn reactie quote waarin ik zeg dat hij dat hij geen saaie coureur is en geen slechte coureur is en dat hij fouten mag maken. Mensen hier hebben moeite om onderscheid te maken tussen opmerkingen over één crash en een coureur als geheel. Ik vind de crash zijn schuld, ja, maar daarmee zeg ik niets over hoe ik Max als coureur vindt. Dus als je begint over "figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doen" dan zou ik het waarderen dat je mij daar buiten laat. | |
Mexicanobakker | donderdag 28 mei 2015 @ 09:50 |
Het was meer een aanvulling op je post ![]() | |
Bluurgh | donderdag 28 mei 2015 @ 09:54 |
Dat hij elke ronde 5 meter later had kunnen remmen hoeft ook weer niet, misschien zijn dat van die moves die je liever eenmalig uitvoert wanneer het zou moeten dan ze elke ronde te doen met bijkomende extra bandenslijtage waardoor je uiteindelijk alleen maar langzamer bent. Verder racing incident, shit happens. Op naar de volgende race. | |
twiFight | donderdag 28 mei 2015 @ 09:54 |
Oh, excuses dan. Laat ik vroemvroembloem quoten als positieve noot
| |
motorbloempje | donderdag 28 mei 2015 @ 10:12 |
vroemvroembloem! ![]() ![]() | |
DS4 | donderdag 28 mei 2015 @ 10:24 |
Dat is niet helemaal waar. Enerzijds omdat gedurende de wedstrijd zaken veranderen (gewicht van de auto, baanomstandigheden, bandenslijtage, enz, enz.) en reeds daarom het rempunt gedurende de wedstrijd steeds zal verschuiven en anderzijds omdat je met iemand in je nek een ander (later) rempunt kan kiezen om te voorkomen uitgeremd te kunnen worden. Als je altijd op het allerlaatste moment remt zul je meer bandenslijtage hebben, dus vandaar dat je ook op basis van dat soort ontwikkelingen jezelf aan zal moeten passen als coureur. | |
Fopje | donderdag 28 mei 2015 @ 14:01 |
Gaat het er hier nog steeds over? ![]() | |
nils7 | donderdag 28 mei 2015 @ 14:04 |
3x raden wie er vandaag jarig is ![]() | |
DS4 | donderdag 28 mei 2015 @ 14:06 |
Tante Pollewop? | |
Fopje | donderdag 28 mei 2015 @ 14:10 |
http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9143&lang Mooi om te lezen ![]() | |
TargaFlorio | donderdag 28 mei 2015 @ 14:14 |
Inderdaad ![]() | |
sasquatsch | donderdag 28 mei 2015 @ 14:17 |
![]() | |
DS4 | donderdag 28 mei 2015 @ 14:20 |
Nou, dat is al weer een begin ten aanzien van de terugkeer van gridgirls. Ik zou zeggen: overall uit, bikini aan. | |
nils7 | donderdag 28 mei 2015 @ 14:39 |
![]() | |
Kanjer | donderdag 28 mei 2015 @ 15:12 |
De schoonmoeder van mijn zoon. *feit* | |
ZaZoe | donderdag 28 mei 2015 @ 17:58 |
http://www.gpupdate.net/n(...)pen-straf-onterecht/ Mika ![]() Ondertussen Max met zusje Victoria ![]() http://www.gpupdate.net/n(...)in-actie-op-de-kart/ | |
KingRadler | donderdag 28 mei 2015 @ 18:07 |
Victoria ![]() | |
twiFight | donderdag 28 mei 2015 @ 19:14 |
Het is vooralsnog het F1 race bespreektopic en de GP van Canada is nog niet begonnen, dus we hebben weinig keus. Als je geen races wilt bespreken maar alleen nieuwtjes wilt lezen in het topic SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 178 Braketest beter voor je. Als het al zo is, dan zal het voor haar heel anders lopen, aangezien de regels een stuk strenger zijn. M.a.w. die zien we waarschijnlijk van verre af aankomen in de lagere klasses. | |
Nober | donderdag 28 mei 2015 @ 22:45 |
Zijn er nog ex-F1 coureurs die het opnemen voor Max zoals Häkkinen post het hier want die hebben gelijk! | |
LWD-Godius | vrijdag 29 mei 2015 @ 11:33 |
Het was mijn inziens gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden waar Max meer schuld had dan Grosjean maar ik zou het toch vooral als een race-incident willen beschrijven. Dat FIA hiervoor toch een straf uitdeelt aan Max is wel begrijpelijk omdat het gaat om een rookie en minderjarige. | |
franklop | vrijdag 29 mei 2015 @ 11:34 |
Ah de discussie loopt nog? ![]() Volgende week al Canada! Is die op de BBC? | |
sasquatsch | vrijdag 29 mei 2015 @ 11:47 |
Ja. En ook op Veronica. | |
franklop | vrijdag 29 mei 2015 @ 11:48 |
Owwwwwww dat scheelt weer! | |
Breaker.Faker | vrijdag 29 mei 2015 @ 12:46 |
Vanaf 19:55 ook zendt veronica Verenigde Staten op 25 oktober uit en een week later 1 november Mexico Stad. | |
DS4 | vrijdag 29 mei 2015 @ 13:54 |
Doe mij de BBC maar... | |
THEFXR | vrijdag 29 mei 2015 @ 14:43 |
Montreal 20.00 uur race op BBC1! | |
Beach | vrijdag 29 mei 2015 @ 14:48 |
wie gaat er nou vrijwillig naar veronica kijken | |
twiFight | vrijdag 29 mei 2015 @ 15:02 |
Ik, wanneer de race niet op de BBC is. Maar anders wint de BBC altijd (goed commentaar en zit niet achter de decoder). | |
Nattekat | vrijdag 29 mei 2015 @ 20:57 |
http://m.gpupdate.net/nl/(...)n-reed-te-agressief/ Ik krijg echt een hekel aan die gozer zo... afvoeren die handel ![]() | |
Dos37 | vrijdag 29 mei 2015 @ 21:03 |
Volgende GP in Canada de mooiste ![]() | |
Toekito | vrijdag 29 mei 2015 @ 21:03 |
Jammer dat die muur verder weg staat dan eind jaren 90. | |
Patrice_Consigny | vrijdag 29 mei 2015 @ 21:19 |
Is toch gewoon een reactie op dat Max zei dat het een brake-test was, terwijl dat dus niet zo is. | |
Nattekat | vrijdag 29 mei 2015 @ 21:23 |
De titel van het artikel is de uitspraak die me irriteert... Dat is echt racen Crashjean... | |
DS4 | vrijdag 29 mei 2015 @ 21:34 |
Hij heeft gewoon gelijk (al is dat ook een beetje de koe in de kont kijken) en is terecht pissig. Max beschuldigt volstrekt ten ontechte de persoon wiens race hij verneukt heeft. Dat is gewoon niet netjes en uiteraard krijg je dan een draai om je oren. | |
_Administr8or_ | vrijdag 29 mei 2015 @ 21:38 |
Grosjean heeft gelijk, dat bewijst blijkbaar ook de telemetrie anders had Grosjean een straf gekregen. Verstappen heeft gewoon een fout gemaakt, kan gebeuren, op naar de volgende race. Maar stop aub met dat verafgoden van Verstappen, want ik wordt daar echt schijtziek van zo langzamerhand.
| |
Nieuwschierig | vrijdag 29 mei 2015 @ 21:39 |
Verstappen reed duidelijk aggressiever dan op Monaco gebruikelijk is. Hij zat waarschijnlijk in een flow van 'mij kan niets gebeuren' Dat is het nadeel als je geen rijbewijs hebt Overigens is Grosjean die periode ook nog maar net voorbij. | |
Beach | vrijdag 29 mei 2015 @ 22:27 |
Gaat het nog steeds over Max en Grosjean ![]() | |
Scrutinizer | vrijdag 29 mei 2015 @ 22:41 |
Nog een weekje. Dan rijdt Max tegen iemand anders aan en gaan we het daarover hebben. | |
King_Merc | vrijdag 29 mei 2015 @ 22:53 |
https://www.facebook.com/(...)=0&total_comments=28 Hier vooral... Ziek word je ervan.., Spreekt in Max z,n nadeel dat hij zich eerder in de race zich misrekent heeft in het rempunt van een Lotus (met remproblemen ) | |
King_Merc | vrijdag 29 mei 2015 @ 22:55 |
En als je er een andere mening er op na houd word je haast bedreigd/afgemaakt T zijn net moslimfundamentalisten... ![]() | |
Benoves | vrijdag 29 mei 2015 @ 22:57 |
Als ik Grosjean voor mn auto kreeg zou ik ook gas bij geven ![]() | |
Toekito | vrijdag 29 mei 2015 @ 23:00 |
Raceincident volgens mij maar die Pro Max hype gaat nu te ver.... | |
Sinister-D- | zaterdag 30 mei 2015 @ 10:47 |
het onnodig, en ongefundeerd, afzeiken ook.... | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 30 mei 2015 @ 11:28 |
Sowieso de schuld van die ander | |
Weltschmerz | zaterdag 30 mei 2015 @ 11:43 |
Verstappen had het woord braketest niet moeten gebruiken. Hij mag het zo ervaren hebben dat zijn reflexen getest werden over het punt dat die faalden, het impliceert opzet en is daarmee een zware beschuldiging. | |
Ferry_76 | zaterdag 30 mei 2015 @ 11:48 |
En of Grosjean eerder van zijn gas gaat.... | |
TheFreshPrince | zaterdag 30 mei 2015 @ 11:53 |
Holy crap, ja... | |
Geralt | zaterdag 30 mei 2015 @ 12:03 |
Die knuppels bij de FIA hebben gewoon alleen gekeken naar het rempunt; gegarandeerd. Of alleen het punt van gas compleet los. Duidelijk te zien dat hij eerder vertraagd. En dat kan prima met ineens ipv volgas gewoon ineens een heel klein beetje gas geven. Hoef je je rem niet voor aan te raken. Ik wil de telemetrie wel eens zien op basis waarvan ze gezegd hebben dat Max schuld is. | |
Scrutinizer | zaterdag 30 mei 2015 @ 12:27 |
Hoera! We kunnen weer verder met deze discussie. | |
Mexicanobakker | zaterdag 30 mei 2015 @ 12:32 |
Zal ik dan nog maar met wat slecht nieuws komen? RTL.DE lijkt ook haar uitzendrechten kwijt te gaan raken. | |
Nattekat | zaterdag 30 mei 2015 @ 12:37 |
Zelfs brakke streams waren beter dan de Duitser... met hun 5 minuten reclame. | |
Mexicanobakker | zaterdag 30 mei 2015 @ 12:39 |
nouja was toch wel beter beeld dan op mijn brakke stream | |
Kleffe_Dop | zaterdag 30 mei 2015 @ 12:48 |
Ja, Montreal ![]() | |
_Administr8or_ | zaterdag 30 mei 2015 @ 12:51 |
O, dat is klote. Waar heb je dat gehoord/gelezen? Ik kijk altijd RTL, omdat ik in Duitsland woon. Een alternatief is alleen Sky en dat kost volgens mij minimaal 20 Euro per maand.. | |
Smacked_Actor | zaterdag 30 mei 2015 @ 13:00 |
Dit. | |
Sinister-D- | zaterdag 30 mei 2015 @ 13:00 |
Pfff, straks blijft er gewoon niet meer over van de normale kabel-zenders waar F1 op te zien is ![]() Er is uiteraard een alternatief voor de brakke streams, enige nadeel is is dat je een klein minuutje achterloopt tov de livetiming ![]() | |
Mexicanobakker | zaterdag 30 mei 2015 @ 13:01 |
wat is dat alternatief? dat blijft bagger, klein scherm, enz | |
tralalala | zaterdag 30 mei 2015 @ 13:02 |
Heb één keer Acestream gebruikt, werkte perfect. Voor de rest nog niet nodig gehad. | |
Sinister-D- | zaterdag 30 mei 2015 @ 13:03 |
http://acestream.org/ ace-id fixen voor het weekend, en zga HD beeld. Hang een laptop of pc aan een hdmi ingang en je hebt Sky F1 op je tv.... ow en 24/7 ![]() | |
Nattekat | zaterdag 30 mei 2015 @ 13:08 |
Ik loop nooit meer dan 15s achter, echter meot ik zo nu en dan even vooruit spoelen. | |
DS4 | zaterdag 30 mei 2015 @ 14:11 |
Die beelden geven helemaal geen uitsluitsel. Zonder de telemetrie data kun je er gewoon weinig van zeggen. | |
Rossdale | zaterdag 30 mei 2015 @ 14:30 |
Ben je nog steeds aan het zeiken hier? ![]() Inschattingsfoutje van Max,jammer maar helaas en veel te zwaar bestraft raceincident. | |
Mexicanobakker | zaterdag 30 mei 2015 @ 14:41 |
Ja, leuk, kunnen we er niet gewoon over ophouden? Het wordt een beetje vermoeiend. | |
DS4 | zaterdag 30 mei 2015 @ 14:42 |
Niet Max onvoorwaardelijk aanbidden = zeiken volgens jou? Dan: ja. Dat zal ik dat tot mijn dood vol blijven houden, want ik aanbid geen enkele rijder. Nee, dat is niet duidelijk op de beelden omdat het beeld nu eenmaal wat vertekent doordat Max in de ronde daarvoor veel meer afstand heeft (en dus b.v. meer snelheid maakt omdat hij in de slipstream zit, maar ook de beelden gewoon niet 1:1 overlap hebben). Ik heb dat hier vaak gelezen, maar de waarheid ligt behoorlijk genuanceerder. Maar goed, dat is niet van belang, want ook dat komt naar voren uit de data die voorhanden is. De inschattingsfout hier is dat jij serieus meent dat jij op basis van de beelden een betere inschatting kan maken dan de mensen die alle data ter beschikking hebben. | |
Fopje | zaterdag 30 mei 2015 @ 14:47 |
Is het raar dat ik mezelf schaam als ik sommige reacties lees op social media afkomstig van die Nederlandse paupers die Max helemaal verafgoden en Lotus/Grosjean als enige schuldige aanwijzen? Damn man. Dat verneukt het allemaal wel een beetje. Nederlandse "fans" ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 30 mei 2015 @ 15:12 |
Hoe graag ik het ook wil geloven, dat blijkt niet uit de video. Op het moment dat Max tegen hem aan botst zit Grosjean ongeveer op hetzelfde punt als de ronde ervoor. Max zit er in de rechter video de hele tijd dichter op en lijkt vlak voor de botsing zelfs harder te rijden als de ronde ervoor (volgens de toerenlampjes). | |
Kanjer | zaterdag 30 mei 2015 @ 18:01 |
Max Verstappen op Spa in een RBR. https://twitter.com/sophiekumpen12/status/604666871464534016 | |
twiFight | zaterdag 30 mei 2015 @ 18:52 |
Zie zijn uitgebreidere post incl. bronvermelding in SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 178 Braketest | |
GotenSSJ | zondag 31 mei 2015 @ 11:56 |
Echt exact dit. Al die knuppels hier in het topic die Max blijven verdedigen ![]() | |
Nattekat | zondag 31 mei 2015 @ 11:59 |
Net zoals knuppels als jij die dat soort opmerkingen maken. Er is gewoon geen echte schuldige aan te wijzen, beiden zaten fout, klaar. | |
GotenSSJ | zondag 31 mei 2015 @ 11:59 |
Natuurlijk. ![]() | |
GotenSSJ | zondag 31 mei 2015 @ 12:06 |
![]() Na een volle week hebben Nederlanders blijkbaar nog steeds moeite te accepteren dat ook 'onze' ster een fout kan maken. Big deal man, volgende keer beter, hij staat geen half seizoen langs de kant ofzo. [ Bericht 34% gewijzigd door WEST op 31-05-2015 14:02:55 ] | |
sasquatsch | zondag 31 mei 2015 @ 12:10 |
Bekijk de beelden eens frame voor frame en kijk naar de positie op de baan van Grosjean. Die verschilt nauwelijks van de ronde ervoor. | |
Tarado | zondag 31 mei 2015 @ 12:12 |
Uiteindelijk is Max altijd fout omdat hij degene is die achterop reed maar het gaat wel om de omstandigheden en nu betreft het Max maar er is weinig consequentheid te ontdekken in de strafmaat per incident, voorlopig riekt dit wel naar "we zullen dit groentje even de oren wassen" | |
GotenSSJ | zondag 31 mei 2015 @ 12:14 |
Laten we eerlijk wezen, mocht het andersom geweest zijn of als Maldonado er bij betrokken was had iedereen zijn oordeel ook al klaar gehad. Het lijkt mij vrij evident dat de telemetrie niets verdachts heeft laten zien qua Grosjean. Plus wanneer de straf zwaar onterecht had geweest, op basis van telemetrie en geen vage 3D max modellen en motorgeluid analyses van Fok, had Toro Rosso ongetwijfeld protest aangetekend. | |
Tarado | zondag 31 mei 2015 @ 12:17 |
daarom zeg ik dat het zijn fout was maar ik vind die strafmaat wat hoog, uiteindelijk scheelt het een cm of 5-10 en hij had hem niet geraakt, of hij dan de bocht wel gehaald had is weer een ander verhaal | |
Tarado | zondag 31 mei 2015 @ 12:18 |
scheelt toch heel weinig | |
GotenSSJ | zondag 31 mei 2015 @ 12:19 |
Dit is ongeveer de laagste straf die je kan krijgen? Dus dan zou je opteren voor geen straf? Zou ik ook prima hebben gevonden overigens. | |
flipsen | zondag 31 mei 2015 @ 12:19 |
Tuurlijk had hij de bocht gehaald, nieuwe banden dit dat alles. Hij was minstens op het podium geeindigd ![]() | |
Tarado | zondag 31 mei 2015 @ 12:20 |
![]() | |
Tarado | zondag 31 mei 2015 @ 12:21 |
2 punten in mindering op zijn licentie vind ik nogal zwaar | |
GotenSSJ | zondag 31 mei 2015 @ 12:23 |
Die straf is voor de show joh. Je hebt 12 punten per jaar, dan moet die nog 5x een ongeluk als dit veroorzaken. Gaat natuurlijk niet gebeuren, en zelfs in het extreme geval dat hij 12 punten in mindering krijgt, mist hij 1 race. ![]() | |
Tarado | zondag 31 mei 2015 @ 12:27 |
dat is dus het punt, de show, daar heb ik wat moeite mee, het is echt zo van we zullen hem even een lesje leren, terwijl het een vrij onschuldig incident was wat met een klapper afloopt. | |
GotenSSJ | zondag 31 mei 2015 @ 12:31 |
Okay, op die manier. Ben het met je eens dat het vreemd is en onnodig. Maar het beinvloed Verstappen niet op een negatieve manier in ieder geval. | |
Tarado | zondag 31 mei 2015 @ 12:34 |
Ik meen dat Weltschmerz al eerder zei dat deze straf het close racen ontmoedigt en dat is juist wat we als kijker leuk vinden | |
Patrice_Consigny | zondag 31 mei 2015 @ 12:44 |
Hoe staat het met het ongeluk op Monaco? Al beelden binnen van de Amerikaanse satellieten? | |
Ferry_76 | zondag 31 mei 2015 @ 12:47 |
Stel dat Grosjean wel schuldig was bevonden, hadden ze hem dan kunnen aanklagen wegens kindermishandeling? ![]() | |
Tarado | zondag 31 mei 2015 @ 12:47 |
deze is ook wel leuk | |
MrStock | zondag 31 mei 2015 @ 15:12 |
Sow heej, close one... Leek meer op geluk dan wijsheid ![]() | |
flipsen | zondag 31 mei 2015 @ 16:18 |
![]() | |
JDx | zondag 31 mei 2015 @ 17:11 |
Op welke zender in Nederland kan je dit live kijken? | |
Mano_ | zondag 31 mei 2015 @ 17:17 |
Sport1 en (de Duitse) RTL en een aantal races op Veronica en BBC. | |
Nattekat | zondag 31 mei 2015 @ 17:19 |
Holy shit ![]() Net dat kleine beetje wat Max tekort kwam. | |
JDx | zondag 31 mei 2015 @ 17:49 |
Ok, dus ik moet op de Duitse RTL kijken, want ik heb geen Sport1. Oh BBC ook, dat is makkelijker te volgen dan duits, die zit standaard wel bij Ziggo toch? | |
twiFight | zondag 31 mei 2015 @ 19:34 |
Hoezo? 12 punten is een gigantisch grote buffer. Even in perspectief, dan moet je elke 3 races een 'groot' verwijtbaar ongeluk veroorzaken (met groot bedoel ik een aardige crash, niet een bargeboard beschadigd of zo). En even over consequent gedrag van de FIA gesproken, Button reed in China achterop Maldonado en kreeg ook 2 strafpunten op zijn licentie. Of wilde de FIA Button ook wel even 'een lesje leren'. Dat lijkt mij een drogreden. De FIA wil best close racing, daar verdienen zij meer geld mee. Wat de FIA niet wil zijn crashes die voorkomen hadden kunnen worden. "Onschuldig incident". Ik denk dat Grosjean zijn mening daarover heel anders is. Hij reed in de punten (of beter gezegd: punt). Er zitten in dat segment van het drivers championship drie coureurs binnen 1 punt van elkaar. Zo'n 'onschuldig incident' kan je dus gewoon 2 plaatsen in het kampioenschap kosten, of opleveren. Zo onschuldig vind ik dat helemaal niet. | |
Weltschmerz | zondag 31 mei 2015 @ 19:58 |
Deze nuance zal waarschijnlijk wel weer helemaal verloren gaan in de geschiedschrijving, | |
Mano_ | zondag 31 mei 2015 @ 21:49 |
Het is op BBC1 of 2, die zitten inderdaad in het basispakket. Bij Ziggo ook wel denk ik. Maar die hebben dus maar een aantal races: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/30704154 | |
aesop | zondag 31 mei 2015 @ 21:53 |
Ik lees niks nieuws eerlijk gezegd. | |
DS4 | zondag 31 mei 2015 @ 22:15 |
Ik had meteen al vraagtekens bij de beoordeling van Hamilton. Het is Monaco: als jouw auto niet volledig prut is komt niemand voorbij als je zelf goed oplet en verdedigt. Zelfs als men je binnen roept hoor je dan gewoon te roepen dat ze een verdomd goede reden moeten geven of hun mond moeten houden. | |
Nattekat | zondag 31 mei 2015 @ 22:21 |
Le-zen Hamilton had er twijfels bij en had de voorkeur om naar binnen te gaan, aan de hand van de berekeningen van zijn team. Hij was nooit binnengekomen als hij wist dat hij er misschien achter zou komen. | |
DS4 | zondag 31 mei 2015 @ 22:23 |
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat jij mij iets nieuws vertelt. Een pitstop is altijd een risico. Kennelijk vertrouwde hij zijn eigen kwaliteiten niet icm iets mindere banden (en nog altijd veruit de beste auto samen met zijn teamgenoot). Nee, dit vind ik wat zeggen over Hamilton. | |
sasquatsch | zondag 31 mei 2015 @ 22:27 |
Hamilton dacht dat Rosberg gepit had en was bang dat hij geen temperatuur in zijn banden kon krijgen. Vandaar dat hij banden wilde wisselen. | |
#ANONIEM | zondag 31 mei 2015 @ 22:28 |
Hamilton was in de veronderstelling dat Rosberg en Vettel gepit hadden en nieuwe banden hadden. Daarbij had hij toen hij het vroeg 25 sec voorsprong, dus genoeg om te pitten. Vervolgens houdt het team er geen rekening mee dat hij tijd verliest achter de SC. Uiteindelijk maakt het team altijd de call om te pitten, niet de rijder. Neemt niet weg dat Hamilton het in gang zette met zijn vraag, maar het team besluit foutief om het risico te nemen, denkende dat het geen risico was. | |
DS4 | zondag 31 mei 2015 @ 22:32 |
Ja, dus? Wat zegt dat over zijn zelfvertrouwen? Het is Monaco. Misschien dat zo het kwartje valt: ik geloof dat iemand als Max als die in een SC situatie eerste komt te liggen met banden die helemaal gaar zijn denkt 'dat lukt mij wel om 10 ronden alles achter mij te houden op dit circuit'. Het is Monaco. | |
DS4 | zondag 31 mei 2015 @ 22:33 |
Pitstop is ALTIJD een risico. | |
Fir3fly | zondag 31 mei 2015 @ 22:34 |
Het was Grosjeans fout. | |
Nattekat | zondag 31 mei 2015 @ 22:35 |
Het zegt helemaal niks, inhalen is niet onmogelijk en een foutje is zo gemaakt op koude banden. | |
DS4 | zondag 31 mei 2015 @ 23:13 |
En Hamilton denk dus dat hij zo'n fout maakt. Het is een teken van zelftwijfel. Tsja, ik vind dat niet sterk. Op ieder ander circuit kan ik het begrijpen omdat je met DRS al snel het bokje bent, maar hier vind ik het een onbegrijpelijke call. | |
Nattekat | zondag 31 mei 2015 @ 23:35 |
Zelfs de beste coureurs blijven mensen, en kunnen dus fouten maken. Op koudere banden ben je het bokje, zelfs op Monaco. | |
twiFight | maandag 1 juni 2015 @ 00:36 |
Als je voldoende tijd denkt te hebben bij een pitstop, waarom zou je het niet doen? Op slechte en koude banden rijden terwijl 2 snelle rijders achter je warme en verse banden hebben is altijd een risico ([edit ter verduidelijking] ja, ik weet dat ze niet gepit waren, maar dat wist Hamilton niet). Een pitstop is alleen een risico als deze fout gaat, wat het overigens niet (!) ging (zelfs niet als je meerekent dat hij even in moest houden voordat hij kon wegrijden). Maar dan moet je natuurlijk wel het gat naar je tegenstanders goed hebben. En daar is het team voor, Hamilton kan dat niet eens weten. Had het team de achterstand goed ingeschat dan was het lof geweest omdat Hamilton al het risico afgedekt had. Heeft mijn inziens geen bal te maken met zelftwijfel, maar met het verkeerd inschatten van de situatie. Als het trouwens puur op op de baan strijden was aangekomen dan had ik mijn geld sowieso op Hamilton gezet. Die is een bak sterker dan Rosberg. Vettel had misschien een groot risico kunnen vormen, maar die had dan eerst Rosberg nog in moeten halen. | |
sasquatsch | maandag 1 juni 2015 @ 10:28 |
Ook op Monaco kun je inhalen, want je kunt niet meer zoals vroeger (Senna vs Mansell) over de baan zigzaggen. Zeker met nieuwe banden en DRS. | |
Weltschmerz | maandag 1 juni 2015 @ 10:44 |
Hamilton is in zijn element met de perfecte auto en banden die hij beide dan helemaal af kan trappen terwijl hij vrij baan heeft of op topsnelheid en DRS overal makkelijk langs kan. Als hij tegenslag heeft, moet improviseren en moet managen dan hangt hij aan de radio omdat het team iets voor hem moet doen. Dat is ook een extra risico, een pitstop is immers altijd een risico op een onwillige wielmoer of iets dergelijks en bij een SC kun je zelfs in de file komen. Het is een fout van het team en het is pech, maar niet alleen maar. Het is ook zijn zwakke punt. | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 10:51 |
De andere banden waren allemaal niet afgekoeld? Dat was een specifiek probleem van Lewis waar hij rondenlang last van zou hebben en de rest niet? Hij kon niet door net iets minder op de grens te rijden de kans op fouten minimaliseren? Echt? | |
sasquatsch | maandag 1 juni 2015 @ 10:55 |
Niet als ze (zoals hij dacht) gepit hadden voor nieuwe banden. | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 10:58 |
Kennelijk oordelen wij totaal anders, dat mag. Een auto die niet perfect is (en dat gebeurt nogal een in de racerij) verlangt dat de coureur zich aanpast. De ene coureur vertrouwt meer op zijn aanpassingsvermogen, de ander gaat eerder de pit in om zaken aan te laten passen indien mogelijk. Als je rondetijd aangeeft dat je niet anders kan: logisch dat je naar binnen gaat. Maar als het de auto alleen maar listig maakt blijf ik buiten. Listig is alleen maar harder werken. | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 10:59 |
Hij heeft de snelste auto, weet je nog? Natuurlijk is een teamgenoot met betere banden nog sneller, maar dat verschil is te verdedigen daar. | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 11:00 |
Ook zoiets: dat check je dan toch bij je team? | |
Benoves | maandag 1 juni 2015 @ 11:00 |
Ja, want Hammilton haalde iedereen links en rechts in op zn nieuwe banden vs anderen op oude banden. | |
twiFight | maandag 1 juni 2015 @ 11:29 |
Zoals gezegd wist Hamilton dat niet, dat kon hij ook niet weten. Daar is het team voor. Blijkbaar is die informatie verloren gegaan of niet meegenomen in het besluit om te pitten. Lauda zei in het interview vlak na de race dat het radioverkeer (binnen het team) erg chaotisch was op dat moment. Dat is natuurlijk supermakkelijk oordelen langs de kant, nadertijd, met alle informatie. Maar je veroordeelt Hamilton zijn acties. Bekijk het dan ook vanuit zijn perspectief. 1. Hij dacht dat Rosberg en Vettel gepit waren en warmere en verse banden hadden. 2. Hamilton had al aangegeven dat zijn banden op dat moment sowieso niet goed meer waren. 3. Hamilton had voor zover hij wist ruim de tijd voor een veilige pitstop. 4. Hamilton dacht dat het beter was om binnen te komen en vroeg zijn team (die wel wisten dat Rosberg en Vettel niet gepit hadden en de gap beter hadden moeten kunnen inschatten) of hij moest gaan pitten. Die zeiden ja. Wat is er dan zo raar of 'slecht' aan om dan binnen te willen komen? Ja, hij heeft de race er door verloren, dat weten we nu, dat kon Hamilton na de race je zelf ook wel vertellen. Het gaat er om wat hij op dat moment wist en op dat moment dacht dat het beste was. En daar is mijns inziens niets onzeker, slecht of zwak aan. Het probleem is niet zozeer de snelheid op de baan, maar het risico op verremmen. Met slechte en koude banden sta je zelfs op Monaco onder druk en als je je dan verremd ben je de plek kwijt. Dat hebben we bij Rosberg meerdere malen zien gebeuren in de afgelopen 1,5 jaar. Dat heeft hij dus ook gedaan. Hamilton heeft niet a la YOLO zijn wagen de pits ingestuurd, maar heeft zijn team gevraagd of hij moest pitten. Die zeiden ja. Als zijn team had gezegd "don't pit, Rosberg and Vettel did not pit" dan was Hamilton ook echt de pit niet ingegaan. Compleet irrelevant. Het is een risico. En in eerste instantie was het gat er om met 6 seconden (!) marge een pitstop te maken. Dan is zo'n keuze vrij makkelijk. Het team had alleen in moeten zien dat dat gat er in realiteit niet was en een pit niet nodig was omdat Rosberg en Vettel niet gestopt waren. Het is wel eindeloos makkelijk om nadertijd vanaf de bank met alle informatie uit verschillende bronnen een oordeel te hebben. Captain Hindsight to the resque! Hamilton had een andere keuze kunnen maken (er is tenslotte maar één persoon die die wagen de pits in kan sturen), maar het is het team dat met de informatie die ze hebben een beter besluit hadden moeten nemen. | |
Weltschmerz | maandag 1 juni 2015 @ 11:49 |
Volgens mij is het pas een paar jaar geleden dat Vettel op compleet afgetrapte banden in een andere dan de snelste auto het hele veld achter zich hield. Als ik het me goed herinner had hij toen grote pech met één SC maar wist die de andere SC in zijn voordeel te gebruiken en zo de overwinning over de streep te trekken. Maar dat vraagt een andere mentaliteit dan Hamilton heeft. | |
Nattekat | maandag 1 juni 2015 @ 12:00 |
Dat groepje vond aansluiting vlak voor de rode vlag, van een echt gevecht was nog maar net sprake. | |
Benoves | maandag 1 juni 2015 @ 12:07 |
Waarom is het compleet irrelevant? Men meldt dat het verstandig was om te pitten ivm de verse banden van andere coureurs. Nu had hij verse banden en lag hij op derde positie. Hij kon dus niet inhalen met verse banden en de snelste auto. M.a.w. al had hij niet gepit dan was hij waarschijnlijk nog eerste geworden, ook met anderen op verse banden. Dus ik ben het met anderen eens dat pitten m.i. een slecht idee was, als het gat slecht in te schatten is. | |
Ferry_76 | maandag 1 juni 2015 @ 12:22 |
Volgens mij kwam er toen een rode vlag (Door de Maldonado crash?) en kon Vettel toen zijn banden laten wisselen, anders had hij zeker niet gewonnen. | |
Weltschmerz | maandag 1 juni 2015 @ 12:25 |
Hij had pech met een safetycar, hij had ook een miscommunicatie met zijn team waardoor hij op de verkeerde banden stond, en toen moest hij zich rondenlang breed maken. Hoewel het moeilijk was zag het ernaar uit dat hij het vol ging houden. Dat hij dan op het laatst een meevallertje krijgt doet er niet aan af dat het een voorbeeld is van hoe een coureur ook kan omgaan met situaties in zijn nadeel en het niet hebben van de beste auto op de beste banden. | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 12:55 |
Maar dan onderstreept dit mijn punt: uit onzekerheid neemt hij een beslissing. Of beter: uit 'angst'. Dat we de koe in de kont kijken is een feit en als hij ervoor was gekomen was de teneur vast geweest dat het verstandig was geweest, maar goed, we zijn nu eenmaal op dit punt gekomen... Hij had kennelijk die vrees... op basis van niets anders dan "misschien is dat wel zo". Vind ik geen plusje. Wat met een aanpassing van de rijstijl voldoende is om de rest van het veld achter je te houden als je een Mercedes onder je reet hebt. Tenzij de banden echt totaal klote waren, maar daar kom ik zo dan nog op. Maar nam het risico dat de tijd die hij had onvoldoende zou blijken. Minpuntje naar mijn nimmer bescheiden mening, gelet op wat er op dat moment gespeeld moet hebben. Maar als jouw rijder er om vraagt dan heb je als team al snel de gedachte dat er iets echt niet goed is. De rijder voelt wat de auto doet, het team heeft die info alleen voor zover het wordt geregistreerd door de telemetrie en de rijder voor zover hij het communiceert. Als een rijder aandringt op een stop zul je als team het niet snel weigeren "want hij zal er wel een reden voor hebben". Je moet dan wel een goede reden verzinnen om hem buiten te houden. Onder druk moeten ze die reden verzinnen en die druk bleek in dit geval teveel. Minpunt voor het team, maar ik vind het dus ook een minpunt dat Hamilton naar het zich laat aanzien erg snel kiest voor veranderingen aan de auto. Tenzij de auto echt heel erg slecht reed, maar dan moet hij niet zo zeiken over zijn derde plaats, aangezien in zo'n geval inderdaad nummer 2 en 3 in de race hem dan voorbij gestoken zouden hebben en wellicht nog nummer 6 (die later op 4 zou rijden totdat hij die plek terug gaf). Maar gelet op de discussie achteraf was het dus niet zodanig dat dat heel erg in de rede lag en daarom was hij ook zo pissig. Ik denk dus wel dat het iets zegt over je gesteldheid. Iedere beslissing die je neemt heeft een deel ratio en een deel gevoel in zich. En hij voelde kennelijk dat hij nieuwe banden nodig had en niet op zijn eigen kwaliteiten kon vertrouwen. Rosberg heeft Monaco nu drie keer op rij gewonnen, dus dat hebben we in Monaco niet gezien bij Rosberg. Door de smalle straten icm veel downforce is Monaco juist veel eenvoudiger te verdedigen en is het risico veel minder, nog afgezien van het feit dat zijn banden als de SC weg gaat ook snel weer op temperatuur zullen zijn. Sowieso is het al vreemd om te denken dat hij op dat punt tov Vettel een probleem zou hebben, omdat Ferrari nu juist een van de teams was waarbij de banden ook minder snel op temperatuur zouden komen. Tel daarbij op dat op raceday de baan warm was... Hij stelde dus de verkeerde vraag. Zie ook mijn opmerking over dat het team niet precies weet wat de rijder in de auto voelt. Wat dat betreft is het ook wel raar als jouw team eerst aangeeft dat je buiten moet blijven om te denken dat nummers 2 en 3 in de race op nieuwe banden staan en veel sneller zullen zijn. Dan zou jouw team (als het goed is) daar toch iets over melden lijkt mij zo, maar goed, kennelijk was de communicatie suboptimaal op dat moment om wat voor reden dan ook. Het team heeft de grootste fout gemaakt, maar ik ben dus van mening dat de mindset van Hamilton eea heeft ingeleid. En dat is dan toch een mindere kant. Nou lijk je er vanuit te gaan dat de fout of helemaal bij het team moet liggen of helemaal bij Hamilton. Mijn punt is dat de rijder ook een verantwoordelijkheid heeft als het gaat om pitten en ik zie in de keuze van Hamilton een zwakte. Jij niet en dat mag ook. Het is geen exacte wetenschap. | |
ruudbackus | maandag 1 juni 2015 @ 15:00 |
De call was onbegrijpelijk. Inhalen is op Monaco een zeldzaamheid, vraag maar eens aan Coulthard hoe makkelijk die Bernoldi voorbij kwam. Daarbij waren de banden van Hamilton nog neit overdreven oud. Volgens mij reed Vettel een paar jaar gel3eden op veeeeeeeel oudere banden toen de race afgevlagd werd. Op elk ander cirquit had Hamilton nog naar de 1ste plaats kunnen rijden op verse slofjes maar hier? Maar goed voor het kampioenschap is het wel leuk al verwacht ik in Canada een getergde Hamilton. | |
Nattekat | maandag 1 juni 2015 @ 16:30 |
Weet niet wat ik irritanter vind, trolls of mensen die de F1 nooit gevolgd hebben (iig niet de laatste jaren) en nu de wijsneus uithangen... Alsjeblieft, hartstikke leuk dat je er gezellig bij komt, maar hou op met die zinloze discussies over zaken die je pas echt begrijpt als je de F1 al een tijdje volgt. | |
Rossdale | maandag 1 juni 2015 @ 16:34 |
Dit dus ja, ineens allemaal nieuwbakken experts hierzo ![]() | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 16:48 |
Nog zo iemand die meent dat je verstand krijgt van racen door er naar te kijken... | |
Nattekat | maandag 1 juni 2015 @ 17:05 |
En jij spant dus de kroon met je betweterpraat. Je haalt serieus het bloed onder de nagels vandaan bij vele fans die de F1 al jaren intensief volgen. | |
Patrice_Consigny | maandag 1 juni 2015 @ 17:07 |
Je moet eerst naar de race-universiteit en dan minstens twintig seizoenen van minimaal vijf klassen hebben gevolgd eer je postgemachtigd bent. | |
Nattekat | maandag 1 juni 2015 @ 17:20 |
Nee, het staat iedereen hartstikke vrij om te posten wat ie wilt, maar sommigen moeten even doorkrijgen dat ze met hun eindeloze discussies over onderwerpen, waar anderen die wel weten waar het over gaat er allemaal hetzelfde over denken, met de ene drogreden na de andere komen. Discussies zijn niet erg, sta vrij om je standpunt te verdedigen, maar dram het er niet doorheen bij de rest. | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 17:21 |
Sorry, maar dit is een open forum en je hoeft niet minimaal 5 jaar lang minimaal 15 races van begin tot het eind gezien te hebben om hier te mogen reageren. Als je zoiets wenst, dan kun je beter een eigen forum oprichten met beperkte toegang. | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 17:22 |
Ja, ik ram mijn mening echt werkelijk door eenieders strot heen.
| |
Sinister-D- | maandag 1 juni 2015 @ 17:25 |
het tegenovergestelde is hier anders ook te vinden: denken dat ze hun mening de strot kunnen aframmen omdat ze 'n praktijk beoefenen. | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 17:27 |
Wat? | |
Boarderzip | maandag 1 juni 2015 @ 17:28 |
Tja, bad call, shit happens. Zwakte van Hamilton lijkt me niet, gewoon een foutje in the heat of the moment. | |
Nattekat | maandag 1 juni 2015 @ 17:29 |
Iets letterlijk zeggen en zo overkomen zijn twee verschillende dingen. Je haalt de hele tijd Hamilton onderuit, zegt dat hij uit angst handelde of gewoon niet kan racen. Anderen blijven jou uitleggen dat er meer achter zit en dat Hamilton niet in zijn eentje die beslissing heeft gemaakt. Al jouw argumenten zijn talloze keren onderuit gehaald en toch blijf je proberen iedereen van jouw gelijk te overtuigen. Dat vat ik op als je mening bij anderen opdringen. Vergeet niet dat jij als iemand die waarschijnlijk pas sinds dit jaar (intensief) kijkt, veel minder kennis van zaken hebt dan sommige anderen hier, die al jaren in dit forum te vinden zijn en daarvoor ook al jaren de F1 hebben gevolgd. Wat jij hier doet is als vakkenvuller proberen de manager de les te lezen. | |
Sinister-D- | maandag 1 juni 2015 @ 17:30 |
fixed ![]() Smartphone autocorrect ![]() | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 17:45 |
Het is volgens mij WS die Hamilton steeds onderuit haalt, want die vindt het als ik mij niet vergis geen groot kampioen. Ik heb alleen maar aangegeven dat ik in dezen vind dat Hamilton ook een rol heeft en dat het mij iets zegt over zijn vermoedelijke mindset. Nergens heb ik gezegd dat hij niet kan racen. Alleen al de gedachte dat die anderen mijn mening onderuit gehaald hebben is vrij bespottelijk. Het is een andere mening en wat er exact in het hoofd van Hamilton om is gegaan weet alleen hij (en zelfs dat hoeft niet eens!). Verder is er mij niets nieuws verteld, want ik kan ook de berichtgeving lezen. Je vergist je enorm. Ik kom mijn hele leven al op de diverse circuits en ken diverse takken van autosport omdat ik nu eenmaal uit een familie kom waar autosport bedreven wordt en zoiets pleegt nu eenmaal ook doorgegeven te worden. Ik volg derhalve ook de F1 (waarbij ik niet de tijd heb die anderen wellicht hebben om daadwerkelijk iedere race van begin tot eind te volgen) en dat al zo lang ik mij kan heugen. Decennia lang derhalve en al ruim voordat Jos Verstappen meedeed in ieder geval. Ik heb Lauda nog wereldkampioen zien worden. En dat was niet voor de buis zittend. Daarnaast heb ik zelf uiteraard ook autosport bedreven en draai ik nog steeds af en toe recreatief wat rondjes. Als je dan jouw vergelijking moet doortrekken ben jij nu de manager die iemand van het hoofdkantoor aanziet voor een vakkenvuller. En dat omdat ik hier normaliter niet meelul? Beetje vreemd. Voor hetzelfde geld verlies ik mijn interesse in het gelul hier straks weer en laat ik het weer schieten. En dat staat verder helemaal los van hoe vaak ik kijk. Verder raad ik je aan om zeker als mod gewoon ook respect te hebben voor mensen die niet zo heel veel verstand van zaken hebben en toch lekker mee willen lullen, want dat is ruim de meerderheid van je publiek. ![]() | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 17:47 |
Zelfs dan moet ik gokken wat je nu precies bedoelt. Wat daar ook van moge zijn: discussies lopen soms op, zeker op het internet. Beste is om daarmee te leren leven. Alternatief is geen internet en dat is tegenwoordig ook geen doen meer. | |
Nattekat | maandag 1 juni 2015 @ 18:01 |
Jouw constatering is iets waar iedereen het over eens is, Hamilton heeft er een rol in gespeeld, de conclusie dat hij een mietje is, complete onzin. Discussies zijn niet erg, van mij mag iedereen een eigen mening vormen, maar het probleem nu is dat er mensen zijn die zich enorm ergeren aan jou, en ik kan me prima daarin vinden. Je gaat coureurs geen mietjes noemen omdat hun team hen ervan heeft verzekerd heeft dat ze veilig kunnen pitten en ze dus besluiten om de pit in te gaan. Het probleem dat mensen met jou vervolgens hebben, is dat jou meerdere keren is uitgelegd dat dit een logische keus van Hamilton is geweest, omdat het net dat beetje extra zekerheid geeft en dat hij door een rekenfout van zijn team per ongeluk achter Rosberg en Vettel terecht gekomen, en jij deze mensen ongelijk geeft en vervolgens je standpunt met telkens weer diezelfde (onderuitgehaalde) drogredens gaat verdedigen. Iedereen er moe van telkens diezelfde drogredens te moeten aanhoren, wetende dat ze niet waar zijn. Je komt over als een betweter/troll zo, iets wat maar niet door wilt dringen bij je. Er haken zelfs al mensen af omdat ze moe worden van types als jij, en ik kan ze niet ongelijk geven. | |
WEST | maandag 1 juni 2015 @ 18:15 |
Dat dus DS4 dus nu graag kappen. Het moet wel gezellig blijven. Anders volgen er maatregelen. | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 18:18 |
Er volgen maatregelen omdat je een andere mening hebt? Nou succes daarmee hoor, want dan laat je je wel enorm kennen. | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 18:19 |
Drammen dat Verstappen een brake test heeft gekregen is wel volstrekt normaal natuurlijk... Maar daar zal de kern wel liggen. | |
WEST | maandag 1 juni 2015 @ 18:22 |
Jongen het gaat niet over mijn mening. Leer eerst maar eens lezen. Jij jaagt mensen weg die deze discussie nu helemaal zat zijn geworden door jou. | |
Weltschmerz | maandag 1 juni 2015 @ 18:34 |
Ik moet zeggen dat de onzindichtheid hier wat lager ligt dan in zijn andere bijdragen op fok. Misschien dat die rondjes in de Toyota Yaris Cup toch nog wat hebben geholpen. | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 23:14 |
Ik waag het ernstig te betwijfelen. | |
DS4 | maandag 1 juni 2015 @ 23:15 |
Komkom... Ook jij weet best dat ik niet vrijwillig in een toyota ga rijden... ![]() | |
Tarado | dinsdag 2 juni 2015 @ 08:14 |
Goeiemorgen, nog even en we hebben weer een nieuwe GP om over te discussiëren | |
nils7 | dinsdag 2 juni 2015 @ 08:55 |
Denk dat we weinig van de Renault powered teams kunnen verwachten met de lange rechte stukken... | |
twiFight | dinsdag 2 juni 2015 @ 08:57 |
Ben benieuwd of Williams wat waar kan maken van hun verwachtingen. Upgrades, ja, leuk. Maar de andere teams zitten ook niet stil. | |
Tarado | dinsdag 2 juni 2015 @ 08:58 |
Die vallen me wel tegen tot nu toe, nog steeds een auto die alleen maar hard rechtuit kan | |
Geralt | dinsdag 2 juni 2015 @ 08:58 |
Ik las wel dat op dat moment het radioverkeer binnen het team nogal hectisch was. Nu weet ik niet wat er allemaal gezegd werd, maar ik kan me zo voorstellen dat Lewis nogal wat riep over de boordradio. Dat is nogal een paniekvogel in situaties als deze imo. Maargoed, hij heeft verloren en Nico gewonnen. Hopelijk is dit een keerpunt. Zal wel niet, want Nico zn ballen zijn niet groot genoeg. | |
Boarderzip | dinsdag 2 juni 2015 @ 09:09 |
Ja en in die hectiek besluit je dan te pitten, kan het me wel voorstellen. Nico is imo zo'n eeuwige tweede, en dan dat grijnsje op zijn smoel na de overwinning ![]() | |
twiFight | dinsdag 2 juni 2015 @ 09:10 |
Klopt. Erg zonde voor zo'n historisch team (en go #teamclaire ![]() Ik heb gelezen dat Williams dit jaar veel problemen heeft met de banden en daardoor in alle opzichten gelimiteerd wordt. Zou kunnen natuurlijk. Niet alleen heeft Ferrari ze ingehaald, maar ze zijn zelf ook achteruit gegaan. "Please don't talk to me when I'm in the corners man" ![]() | |
opreis | dinsdag 2 juni 2015 @ 09:21 |
Ik vind ook dat ze bij Williams zelf vaak ook niet he maximale eruit halen, zijn het niet de drivers, dan wel de tactiek of pitstops bijvoorbeeld | |
pvdplanet | dinsdag 2 juni 2015 @ 09:53 |
Ik had een schurfhekel aan Vettel maar nu hij in een rood pak rondloopt lijkt de arrogantie er een beetje vanaf en gun 'm wel een klein succesje. | |
Boarderzip | dinsdag 2 juni 2015 @ 10:00 |
Ik wilde het niet meteen zo verwoorden maar hier idem dito ![]() Gun hem dit jaar ook wel een overwinning. | |
Fir3fly | dinsdag 2 juni 2015 @ 10:18 |
Al die succeshaters ![]() | |
DS4 | dinsdag 2 juni 2015 @ 10:20 |
Seb is juist altijd een vrij toegankelijke gozer gebleven met humor om te lachen ook nog (wat volgens velen niet eens kan, want Duitser). Dus arrogant? Odd... | |
motorbloempje | dinsdag 2 juni 2015 @ 10:21 |
Godverdomme, nu wil ik naar Silverstone, maar de goedkoopste kaarten zijn 155 pond ![]() ![]() | |
twiFight | dinsdag 2 juni 2015 @ 10:23 |
Wil jij wel even opbokken met je 'kaartjes'? ![]() ![]() ![]() | |
nils7 | dinsdag 2 juni 2015 @ 10:25 |
Als ik de gemiddelde voetbalwedstrijd zie kunnen ze beter de kaartjes zo duur laten ![]() Moet er niet aan denken dat dat tokkievolk naast je op de tribune zit en je in elkaar mept als Rosberg eraf vliegt. | |
DS4 | dinsdag 2 juni 2015 @ 10:31 |
Als ik kaarten kan verkopen voor 155 pond, dan ga ik ze niet aanbieden voor 55 pond natuurlijk... De prijzen worden gewoon bepaald door de bekende wet van vraag en aanbod. (je kan dan ook beter voor duurdere kaarten gaan, zodat je op een mooie plek zit, dan heb je een mooiere ervaring voor relatief niet teveel extra als je reis en verblijf meerekent) | |
Nattekat | dinsdag 2 juni 2015 @ 10:34 |
Je kan ook gewoon voor 121¤ naar de FOK!Meet op Spa ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 2 juni 2015 @ 10:34 |
+ reiskosten ![]() | |
Nattekat | dinsdag 2 juni 2015 @ 10:35 |
Dit is exclusief camping, die betaalt de rest wel ![]() Ik vind stiekem nog steeds dat we hier plannen voor moeten maken. | |
Mano_ | dinsdag 2 juni 2015 @ 11:14 |
Kaarten voor Spa vond ik nog wel enigszins acceptabel als je niet voor Silver of Gold gaat, maar 185 euro voor de camping slaat weer helemaal nergens op ![]() ![]() | |
Nattekat | dinsdag 2 juni 2015 @ 11:16 |
Gewoon een grote tent waar je met 10 man in kan, opgelost ![]() Campingkaart Francorchamps (Jaune, ca 40m²) (zou je ook 40 krijgen?) Maar echt, zou er interesse zijn? ![]() | |
Nattekat | dinsdag 2 juni 2015 @ 11:31 |
Eikels ![]() Wat moet je dan met die 40m2 | |
Mano_ | dinsdag 2 juni 2015 @ 11:34 |
Inclusief parkeerplaats is wel mooi, dat scheelt weer 50 euro ![]() Sterker: als je met een paar auto's gaat kan je beter een campingplaats nemen en daar alle auto's parkeren ![]() | |
Nattekat | dinsdag 2 juni 2015 @ 11:36 |
Ik heb geen goede ervaring met Spa camping en parkeren... als in: Ik heb al meerdere auto's in de problemen zien komen daar ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 2 juni 2015 @ 12:03 |
Dit, dus ze zullen dit weekend wel weer om de plaatsen vijf en zes gaan strijden | |
nils7 | dinsdag 2 juni 2015 @ 12:50 |
Nou ik heb van het weekend op P4 gestaan, lekker vlakbij maar die heuvel klim als je terug naar de auto gaat ![]() ![]() | |
twiFight | dinsdag 2 juni 2015 @ 13:16 |
Niet helemaal waar. Een substantieel deel van de circuits komt met dure kaarten alsnog in de financiele problemen. Dat komt door de prijs die ze aan Bernie moeten betalen om 'F1 daar te mogen laten racen'. Verschillende circuits zijn al gesneuveld en ik vermoed dat er nog wel enkele volgen (waaronder, en het zou eeuwig zonde zijn, Spa). Kaarten zijn dus duur, maar niet omdat ze maar 55 pond kosten en de organisator er lekker 100 pond op kan cachen. Veel organisatoren zouden om een bescheiden winst te maken de kaarten nog duurder moeten maken, maar dan koopt helemaal niemand ze meer. Ik heb eerder in een kort rekenvoorbeeldje laten zien hoe ridicuul die fee van Bernie is. Verscheidene circuits moeten 10 miljoen betalen om de F1 te ontvangen (en er zijn circuits die nog veel meer betalen). Met een hedendaags ruim bezoekersaantal van 100.000 man betekent dat de organisator per bezoeker al 100 pond ergens vandaan moet halen, alleen nog maar om die fee te kunnen betalen. Ik vind nog steeds dat de F1 de circuits zou moeten betalen om er te mogen racen en dan zijn ze ook in één klap uit de financiele problemen. Kun je tenminste een seizoen samenstellen met mooie en uitdagende circuits. | |
DS4 | dinsdag 2 juni 2015 @ 13:27 |
Deze zaken zijn mij goed bekend en ik ken wel wat cijfers met name gelet op het mislukte avontuur om de Nürburgring om te vormen tot een familieuitje, maar ook daar geldt de wet van vraag en aanbod. Er staan andere circuits te trappelen om een GP te mogen organiseren. Het blijft toch ook gewoon een sport waar geld leidend is. Daar is de F1 geen uitzondering in en hoezeer ik ook jouw standpunt begrijp en ondersteun dat de mooie circuits behouden moeten blijven... weet ik ook dat het nu eenmaal zo niet werkt. | |
sasquatsch | dinsdag 2 juni 2015 @ 13:29 |
De circuits wel, maar de teams niet. Die komen dan alleen maar meer in de problemen omdat de FOM minder geld binnen krijgt en dus minder aan de teams uitkeert. | |
nils7 | dinsdag 2 juni 2015 @ 13:44 |
Als ze bekend zijn bij je waarom typ je dan eerst dit? Zoals TwiFight als schrijft is een deel van de hoge kaartjes vanwege dat de circuits gewoon jaarlijks dikke flappen moeten betalen (met als uitschieter Marina Bay = 65 miljoen dollar). Da's geen kattenpis. De reclameborden zijn voor de FOM dus die inkomsten hebben ze al niet dus kunnen ze het (mits de (lokale) overheid niet mee sponsort) alleen terug verdienen met de kaartverkoop en die verdwaalde bokworst en cola die verkocht worden. | |
DS4 | dinsdag 2 juni 2015 @ 13:57 |
Omdat de prijs die je voor de kaarten vraagt veel minder te maken heeft met de kosten. Het is immers gewoon een kwestie van "hoe kan ik mijn inkomsten maximeren". En dat is dus een kwestie van prijselasticiteit. Dat daarnaast de kostenpost op zeker moment zo hoog is dat het niet meer te dragen is op basis van de maximaal te genereren inkomsten, is vers 2. Maar dan moet je er maar vanaf zien of het verlies nemen op basis van eender welke redenering dan ook. Als de kosten veel lager worden, dan wil dat niet zeggen dat je de kaarten dan maar goedkoper gaat maken. Dan ga je (in beginsel) voor winstmaximalisatie. | |
IJsdraakje | dinsdag 2 juni 2015 @ 14:49 |
Gewoon je matties te voet aan laten komen, geen haan die kraait naar de 15 man extra. Ik koester nog steeds een blinde haat jegens de lui die continue koffie gingen zetten om half 4, want generator die ging loeien. ![]() ![]() | |
twiFight | dinsdag 2 juni 2015 @ 15:57 |
Nou ja, als ze je dan wakker hebben gemaakt kunnen ze je wel gelijk een bakje koffie aanbieden. | |
Ferry_76 | dinsdag 2 juni 2015 @ 16:00 |
Gary Hartstein heeft er in het verleden al een prima stuk over geschreven: https://formerf1doc.wordp(...)g-with-this-picture/ | |
Beach | dinsdag 2 juni 2015 @ 16:20 |
dit is goedkoper voor je | |
motorbloempje | dinsdag 2 juni 2015 @ 16:24 |
Die link gaat naar 'n error ![]() | |
Beach | dinsdag 2 juni 2015 @ 16:25 |
gek, hier niet | |
motorbloempje | dinsdag 2 juni 2015 @ 16:26 |
https://shop.silverstone.(...)lientscriptless=true | |
Jolige_Joffer | dinsdag 2 juni 2015 @ 16:32 |
Misschien een beetje off topic, maar heb je wel ervaring met Sunparcs wat vlak bij Spa ligt? | |
IJsdraakje | dinsdag 2 juni 2015 @ 16:47 |
Het was meer het wakker houden. ![]() Maar, zoals ik zei, ze waren wel gezellig en vriendelijk verder. En ze zaten uiteindelijk met z'n veel meer dan 5 in een enorme tent. Inclusief extra tentje op "ons" stukje. Dus zolang je niet met een buslading tegelijk op de donderdag aankomt, is meer dan 5 niet echt een punt blijkbaar. ![]() Hier nog in dubio of we naar Spa gaan dit jaar. Ik zie wel wat het wordt. ![]() | |
twiFight | dinsdag 2 juni 2015 @ 17:34 |
Inderdaad een prima stuk. Gary weet veel van de sport en kan de vinger op de zere plek leggen. Als ik mij niet vergis heeft hij ook al eens geschreven over de schrijnende situatie waarbij de marshalls en hulpdiensten grotendeels als vrijwilligers zich uit staat te sloven, terwijl er nagenoeg geen geld beschikbaar is voor (onderzoek naar) veiligheidsmaatregelen. En dat terwijl er... wat was het ook alweer, 800 miljoen pond per jaar in omgaat (in één raceklasse!)! Ik snap wel dat er niet veel gaat veranderen, omdat de mensen die de macht hebben hele andere doelen hebben dan de sport zelf. Geld staat voorop en een populaire sport is slechts een middel om dat geld te krijgen. En ja, ik weet dat Ecclestone de sport groot heeft gemaakt. Maar het enige dat hij dit millennium heeft groot gemaakt zijn de bankrekeningen van CVC en zichzelf. Mijns inziens kan er met een paar niet zo heel schokkende veranderingen een hele hoop veranderd worden aan de sport, in positieve zin. Maar als ik mijn jaarlijke inkomsten zag slinken met 10 miljoen pond dan dacht ik daar waarschijnlijk ook anders over ![]() | |
DS4 | dinsdag 2 juni 2015 @ 18:01 |
Staan wel een aantal zaken in die niet zo sterk zijn. Ik vind zijn voorbeeld met de fabriek niet zo gelukkig (er zijn zat podia bijvoorbeeld die een act inkopen en met de ticketverkoop (en drank + eten) dat weer terug moeten verdienen en dat is gewoon de situatie hier) en een kartel vormen is gewoon niet toegestaan, in ieder geval niet binnen Europa waar hij het over heeft. Natuurlijk kunnen circuits ieder voor zich besluiten dat ze alleen nog maar voor b.v. een bedrag van 5 mio de F1 in gaan kopen en anders houdt het maar op en als ze dat allemaal gaan doen, dan heb je natuurlijk op zeker moment het punt bereikt dat 0 Europese circuits aangedaan worden en daar worden bepaalde deelnemers dan weer heel ongelukkig van, wat weer kan zorgen voor een andere houding, maar ja... het eerste schaap over de dam breekt wel zijn been. En dan kijken de schapen meestal naar elkaar wie als eerste gaat en blijven ze doorgaans aan het eind van het liedje daar waar ze zijn. | |
Nattekat | dinsdag 2 juni 2015 @ 22:01 |
Helaas, vorig jaar wel in een vakantiehuis overnacht maar dat was centerparcs. | |
sasquatsch | dinsdag 2 juni 2015 @ 22:19 |
De F1 kan niet zonder circuits in Europa. Minimaal de helft van de races moeten in Europa en Noord-Amerika gehouden volgens de contracten met de teams. | |
Wertha | dinsdag 2 juni 2015 @ 22:19 |
Beste modbreak sinds jaren. ![]() | |
Rickertman96 | dinsdag 2 juni 2015 @ 22:38 |
Dit weekend GP van Canada op Veronica toch? | |
twiFight | dinsdag 2 juni 2015 @ 22:52 |
En de BBC. (Hadden ze dat niet even wat beter met elkaar kunnen verdelen ![]() | |
Spooky4u | dinsdag 2 juni 2015 @ 23:00 |
![]() Niet vergeten dat WEST ook ooit een kutusert was. ![]() | |
WEST | dinsdag 2 juni 2015 @ 23:04 |
Ooit ja ![]() | |
Spooky4u | dinsdag 2 juni 2015 @ 23:11 |
Ja, nu ben je een kut-SA ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 2 juni 2015 @ 23:15 |
Onder welke steen kruip jij vandaan? Het heet al tig jaren ER ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 2 juni 2015 @ 23:16 |
Veronica heeft toch reclameonderbrekingen? Dat heeft de BBC gelukkig niet | |
Spooky4u | dinsdag 2 juni 2015 @ 23:30 |
Nog zo een ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 2 juni 2015 @ 23:33 |
ik kan tenminste nog wat verzuurd doen als ik wil ![]() | |
WEST | dinsdag 2 juni 2015 @ 23:35 |
BBC zend het hele weekend uit. En de kwalificatie is een uur eerder dan normaal dus van 19:00 tot 20:00
| |
Nattekat | dinsdag 2 juni 2015 @ 23:55 |
SPT / [Formule 1] FOK!ers op Spa Zo, die knoop is doorgehakt ![]() | |
twiFight | woensdag 3 juni 2015 @ 00:02 |
Die vraag gaat toch nog wel 24 keer gesteld worden dit weekend ![]() Ik zet de BBC gewoon altijd een uur eerder aan. Weet ik tenminste zeker dat ik op tijd ben. | |
WEST | woensdag 3 juni 2015 @ 00:04 |
Ja maar ik zeg het vast. Morgen de voorbeschouwing. | |
opreis | woensdag 3 juni 2015 @ 00:09 |
zou dom geweest zijn als ze tijdens de CL finale zouden rijden | |
WEST | woensdag 3 juni 2015 @ 00:14 |
klopt, maar de kwalificatie in Canada is volgens mij altijd al om 19:00 geweest. | |
DS4 | woensdag 3 juni 2015 @ 07:45 |
Kunnen er nog steeds enkele afvallen en wie wil dan het eerste schaap zijn? | |
KingRadler | woensdag 3 juni 2015 @ 08:04 |
ook op de Duitse RTL, er is genoeg keus om te zappen. | |
THEFXR | woensdag 3 juni 2015 @ 08:09 |
dat kijkt niemand vrijwillig op de pruis | |
KingRadler | woensdag 3 juni 2015 @ 08:10 |
er zijn nog genoeg Nederlanders in grensgebied die beter Duits kunnen dan Engels. | |
Schunckelstar | woensdag 3 juni 2015 @ 08:38 |
Die zijn net zo goed als de BBC ![]() | |
THEFXR | woensdag 3 juni 2015 @ 09:35 |
![]() | |
Rolstoelvandaal | woensdag 3 juni 2015 @ 09:48 |
Ik kijk het liefst bbc, maar anders rtl. En die moeten zeker niet onder doen voor bbc. Bbc, sky en rtl hebben elk een ex F1 rijder in hun team. Rtl met Lauda kan ik zeker wel van genieten. Alleen erg veel reclame op rtl, voor mij het enige nadeel. | |
Schunckelstar | woensdag 3 juni 2015 @ 09:51 |
Rtl is volgens mij de enige die ook echt bijna een uur lang livebbelden in hun voorbeschouwing hebben, ipv 3 kwartier te vullen met terugblikken op de vrije trainingen en de kwali | |
Nattekat | woensdag 3 juni 2015 @ 09:52 |
Dit. En de BBC is ook al niet meer zo sterk, zeker als ik Sky ernaast leg. | |
Schunckelstar | woensdag 3 juni 2015 @ 10:00 |
Vooruit, mischien was mijn woordkeuze niet goed ![]() Qua kwaliteit is hetmischien niet beter. Maar persoonlijk vind ik rtl interessanter qua beelden. Voor mij hoeft een voorbeschouwing ook niet een mooie show te zijn, ik wil gewoon mooie live-beelden zien en interviews die ook echt over de zondag gaan ipv hh van de zaterdagen want al die info heb ik al gezien/gelezen. de BBC maakt er een prachtige show van met de meest geweldige beelden, maar die zijn wel ongeveer elk jaar hetzelfde. Beelden van vroeger en daarna komt jordan in beeld met een gek shirt aan om 10 minuten lang onzin te vertellen ![]() | |
Rolstoelvandaal | woensdag 3 juni 2015 @ 10:01 |
Ik kan van sky enkel een slechte stream vinden. Is dat mogelijk de race live te volgen op skye via een hd stream? Ik ben sowieso al een tijd aan het overwegen om mijn tv abbo weg te doen en alles te gaan streamen/downloaden. Alleen nog even goed uitzoeken waar ik goede kwaliteit streams vind. | |
Nattekat | woensdag 3 juni 2015 @ 10:03 |
Acestream downloaden en hopen dat een Nattekat of een Sinister-D een linkje voor je heeft ![]() | |
Rolstoelvandaal | woensdag 3 juni 2015 @ 10:15 |
Dat heb ik een tijd geleden geinstalleerd, de streams die ik tot nu toe vond waren geen hd. Ook nog niet uitgebreid kunnen zoeken naar andere streams. | |
twiFight | woensdag 3 juni 2015 @ 10:50 |
De Ace stream die hier genoemd is heeft prima kwaliteit. Is het HD? Mja hangt een beetje af wat je HD noemt. Op mijn 24" monitor gaf het iig prima beeld. Niet zo mooi als een 720p download nadertijd, maar honderd keer beter dan die 270 kbps streampjes die je anders moet kijken ![]() | |
WEST | woensdag 3 juni 2015 @ 11:49 |
![]() Na twee races in Europa gedaan te hebben verhuist het hele Formule 1-circus zich naar de andere kant van de plas. In Montreal, Canada, vindt de zevende ronde van het wereldkampioenschap plaats. Lewis Hamilton is nog altijd de leider in het kampioenschap ondanks dat hij de laatste twee races de overwinning aan teamgenoot Nico Rosberg moest laten. Vorig jaar kende race op het Gilles Villeneuve-circuit een verrassende winnaar. Red Bull-coureur Daniel Ricciardo wist zijn allereerste overwinning uit zijn F1-carrière te behalen, nadat de beide Mercedes-coureurs met problemen kampten. Lewis Hamilton moest de race vroegtijdig staken, terwijl Nico Rosberg wel als tweede eindigde na de nodige problemen eerder in race gehad te hebben. Nog even terugkijkend op de race in Monaco, waar Max Verstappen met de vele inhaalacties de smaakmaker van de race was maar toch met lege handen stond na de crash met Romain Grosjean. Ook Lewis Hamilton had zich een andere voorstelling van Monaco gedacht. De wereldkampioen reed lang aan de leiding, maar door een verkeerd geplande pitsstop moest de Brit genoegen nemen met slechts een derde plaats. De Grand Prix van Canada staat sinds 1967 op de kalender. In de eerste jaren werd de race op Mosport park en Mont-Tremblant verreden, maar sinds 1978 wordt er gereden op het Circuit Gilles Villeneuve in de stad Montreal. De eerste winnaar op dit circuit toen nog circuit Ile de Notre Dame genaamd was de Canadees Gilles Villeneuve. Villeneuve verongelukte op het circuit van Zolder in 1982. Na zijn dood is het circuit omgedoopt tot Circuit Gilles Villeneuve. ![]() ![]() FIA informatie Grand Prix van Canada ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel Weerbericht | |
DS4 | woensdag 3 juni 2015 @ 11:56 |
Ik tip Vettel als winnaar. | |
Benoves | woensdag 3 juni 2015 @ 15:26 |
Misschien regen op de vrijdag! ![]() | |
DS4 | woensdag 3 juni 2015 @ 15:32 |
Dat schiet niet op. | |
WEST | woensdag 3 juni 2015 @ 15:44 |
Dan gaat er bijna geen hond rijden omdat het de rest van het weekend droog weer is. | |
franklop | woensdag 3 juni 2015 @ 17:36 |
Ik heb ooit eens op Pole position gestaan in Montreal. Circuit is vrij toegankelijk als er niet geracet wordt dus kon er zo op staan ![]() | |
DS4 | woensdag 3 juni 2015 @ 17:39 |
Dat geldt voor wel meer circuits. In het verleden ook Spa. Dus half Nederland heeft dat op Spa gedaan. (Ik overdrijf een beetje, maar toch) | |
twiFight | woensdag 3 juni 2015 @ 17:48 |
Toen ik bij Spa kwam was het dicht ![]() Wel een supermooi uitzicht iets hoger op de heuvel en dan heel spa onder een halve meter sneeuw ![]() | |
DS4 | woensdag 3 juni 2015 @ 18:15 |
Zou wel een mooie ronde geweest zijn... ![]() | |
Nattekat | woensdag 3 juni 2015 @ 21:17 |
En voor wie het gemist heeft, nogmaals mijn oproep: SPT / [Formule 1] FOK!ers op Spa Laat gerust een reactie achter, al is het een 'ik vind het niks' ![]() | |
motorbloempje | woensdag 3 juni 2015 @ 23:41 |
Zoo.... eigen twitterlijstje gemaakt met coureurs en teams ![]() Ben klaar voor 't weekend ![]() | |
WEST | woensdag 3 juni 2015 @ 23:48 |
ik heb ooit op pole gestaan op Circuit van Zandvoort. Tijdens de masters of F3 nog wel ![]() | |
VacaLoca | woensdag 3 juni 2015 @ 23:49 |
Ik heb ooit in een formule 1 auto gezeten, maar niet op pole ![]() | |
Fir3fly | woensdag 3 juni 2015 @ 23:51 |
Ik werd bijna omver gereden door een paar zeer onbeleefde wielrenners ![]() | |
tralalala | woensdag 3 juni 2015 @ 23:51 |
Ik zit dit weekend in een vakantiehuisje, maar net dit weekend is het op Veronica. Perfect ![]() ![]() | |
tralalala | woensdag 3 juni 2015 @ 23:53 |
Ik heb al jaren niet meer gekeken, zit die bocht er nog in net voor de finish waar vroegah altijd wel iemand tegen de zijkant aanknalde? | |
WEST | woensdag 3 juni 2015 @ 23:55 |
Ja die zit er nog en die muur is the wall of champions | |
tralalala | donderdag 4 juni 2015 @ 00:06 |
Nice ![]() | |
MrStock | donderdag 4 juni 2015 @ 08:40 |
Wellicht gokje wagen wie er allemaal tegen die muur aan gaan? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 4 juni 2015 @ 08:43 |
Mag ik een opmerking maken over Max, inhalen en die muur? | |
twiFight | donderdag 4 juni 2015 @ 08:56 |
Maldonado zou de voorspelbare keus zijn, maar juist daarom zeg ik dat niet ![]() | |
Peterselieman | donderdag 4 juni 2015 @ 09:05 |
Felipe Massa natuurlijk | |
MrStock | donderdag 4 juni 2015 @ 09:07 |
Tuurlijk, ik zie het zomaar gebeuren. Verraderlijke plek... | |
#ANONIEM | donderdag 4 juni 2015 @ 09:09 |
Ik hoop het uiteraard niet. | |
MrStock | donderdag 4 juni 2015 @ 09:09 |
Nee, ik hoop het absoluut ook niet. Maar als je ziet dat Schumacher en co daar ook crashen, kan het letterlijk iedereen overkomen (nouja, degene die aan de race deelnemen dan, mij zal het nooit overkomen omdat ik nooit in die situatie terecht kom ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 4 juni 2015 @ 09:12 |
Ondanks alle regels blijft het randje tussen hard rond gaan of hard de muur in dun. | |
MrStock | donderdag 4 juni 2015 @ 09:14 |
Ik zou de eerste bocht al niet halen, schijt zeven kleuren stront met die snelheden ![]() | |
Bluurgh | donderdag 4 juni 2015 @ 09:26 |
Lijstje van Wiki:Dan zou Max zich in een mooi lijstje plaatsen ![]() | |
twiFight | donderdag 4 juni 2015 @ 09:40 |
Verreweg de meeste fokkers, incl. ik, zullen al een hele kluif hebben om normaal met dat ding weg te rijden. Gaat even wat anders dan in een Ford Focus, zeg maar. | |
#ANONIEM | donderdag 4 juni 2015 @ 09:43 |
1 PK per Kg toch ongeveer? | |
RingBewoner | donderdag 4 juni 2015 @ 13:18 |
Maldonado doet het dit weekend ook wel maar ik denk dat Kvyat de eerste is in VT1. | |
DS4 | donderdag 4 juni 2015 @ 13:46 |
Meer dan 1 PK per kg zelfs. Het vermogen is niet zo uitzonderlijk (die station van mij heeft ruwweg hetzelfde vermogen) maar juist het extreem lage gewicht icm de downforce, maakt dat het niet zo simpel is. Je moet zeg maar voor je gevoel harder rijden dan mogelijk is. Als je dat niet doet heb je te weinig snelheid, waardoor je en te weinig downforce genereert en de banden te koud zijn met als gevolg dat je ook weinig grip hebt. Waardoor je ook juist het signaal krijgt dat harder ook echt niet kan. Kwestie van gewenning... Maar vanwege bovenstaande karakteristiek is het lastiger om het goed onder de knie te krijgen. |