Dit.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die knuppels bij de FIA hebben gewoon alleen gekeken naar het rempunt; gegarandeerd. Of alleen het punt van gas compleet los.
Duidelijk te zien dat hij eerder vertraagd. En dat kan prima met ineens ipv volgas gewoon ineens een heel klein beetje gas geven. Hoef je je rem niet voor aan te raken.
Ik wil de telemetrie wel eens zien op basis waarvan ze gezegd hebben dat Max schuld is.
Pfff, straks blijft er gewoon niet meer over van de normale kabel-zenders waar F1 op te zien isquote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zal ik dan nog maar met wat slecht nieuws komen?
RTL.DE lijkt ook haar uitzendrechten kwijt te gaan raken.
Er is uiteraard een alternatief voor de brakke streams, enige nadeel is is dat je een klein minuutje achterloopt tov de livetimingquote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
nouja was toch wel beter beeld dan op mijn brakke stream
wat is dat alternatief?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Pfff, straks blijft er gewoon niet meer over van de normale kabel-zenders waar F1 op te zien is
[..]
Er is uiteraard een alternatief voor de brakke streams, enige nadeel is is dat je een klein minuutje achterloopt tov de livetiming
http://acestream.org/quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
wat is dat alternatief?
dat blijft bagger, klein scherm, enz
Ik loop nooit meer dan 15s achter, echter meot ik zo nu en dan even vooruit spoelen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
http://acestream.org/
ace-id fixen voor het weekend, en zga HD beeld. Hang een laptop of pc aan een hdmi ingang en je hebt Sky F1 op je tv....
ow en 24/7
Die beelden geven helemaal geen uitsluitsel.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:48 schreef Ferry_76 het volgende:
En of Grosjean eerder van zijn gas gaat....
Ben je nog steeds aan het zeiken hier?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die beelden geven helemaal geen uitsluitsel.
Zonder de telemetrie data kun je er gewoon weinig van zeggen.
Niet Max onvoorwaardelijk aanbidden = zeiken volgens jou? Dan: ja. Dat zal ik dat tot mijn dood vol blijven houden, want ik aanbid geen enkele rijder.quote:
Nee, dat is niet duidelijk op de beelden omdat het beeld nu eenmaal wat vertekent doordat Max in de ronde daarvoor veel meer afstand heeft (en dus b.v. meer snelheid maakt omdat hij in de slipstream zit, maar ook de beelden gewoon niet 1:1 overlap hebben).quote:Het is duidelijk dat Grosjean eerder vaart minderde,
Ik heb dat hier vaak gelezen, maar de waarheid ligt behoorlijk genuanceerder. Maar goed, dat is niet van belang, want ook dat komt naar voren uit de data die voorhanden is.quote:echter remde hij niet eerder blijkbaar. Van je gas af in F1 is vergelijkbaar met vol remmen in een straatauto door alle aerodynamica.
De inschattingsfout hier is dat jij serieus meent dat jij op basis van de beelden een betere inschatting kan maken dan de mensen die alle data ter beschikking hebben.quote:Inschattingsfoutje van Max,jammer maar helaas en veel te zwaar bestraft raceincident.
Hoe graag ik het ook wil geloven, dat blijkt niet uit de video. Op het moment dat Max tegen hem aan botst zit Grosjean ongeveer op hetzelfde punt als de ronde ervoor. Max zit er in de rechter video de hele tijd dichter op en lijkt vlak voor de botsing zelfs harder te rijden als de ronde ervoor (volgens de toerenlampjes).quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:30 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ben je nog steeds aan het zeiken hier?Het is duidelijk dat Grosjean eerder vaart minderde, echter remde hij niet eerder blijkbaar. Van je gas af in F1 is vergelijkbaar met vol remmen in een straatauto door alle aerodynamica.
Inschattingsfoutje van Max,jammer maar helaas en veel te zwaar bestraft raceincident.
Zie zijn uitgebreidere post incl. bronvermelding in SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 178 Braketestquote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:51 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
O, dat is klote.
Waar heb je dat gehoord/gelezen?
Ik kijk altijd RTL, omdat ik in Duitsland woon. Een alternatief is alleen Sky en dat kost volgens mij minimaal 20 Euro per maand..
Echt exact dit. Al die knuppels hier in het topic die Max blijven verdedigenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:42 schreef DS4 het volgende:
De inschattingsfout hier is dat jij serieus meent dat jij op basis van de beelden een betere inschatting kan maken dan de mensen die alle data ter beschikking hebben.
Net zoals knuppels als jij die dat soort opmerkingen maken.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:56 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Echt exact dit. Al die knuppels hier in het topic die Max blijven verdedigenBegint bijna sneu te worden.
Natuurlijk.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Net zoals knuppels als jij die dat soort opmerkingen maken.
Er is gewoon geen echte schuldige aan te wijzen, beiden zaten fout, klaar.
Bekijk de beelden eens frame voor frame en kijk naar de positie op de baan van Grosjean. Die verschilt nauwelijks van de ronde ervoor.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Net zoals knuppels als jij die dat soort opmerkingen maken.
Er is gewoon geen echte schuldige aan te wijzen, beiden zaten fout, klaar.
Uiteindelijk is Max altijd fout omdat hij degene is die achterop reed maar het gaat wel om de omstandigheden en nu betreft het Max maar er is weinig consequentheid te ontdekken in de strafmaat per incident, voorlopig riekt dit wel naar "we zullen dit groentje even de oren wassen"quote:Op zondag 31 mei 2015 12:06 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]Zullen we anders weer op motorgeluid en 3D Max modellen bepalen of Max of Grosjean fout zat?
Na een volle week hebben Nederlanders blijkbaar nog steeds moeite te accepteren dat ook 'onze' ster een fout kan maken. Big deal man, volgende keer beter, hij staat geen half seizoen langs de kant ofzo.
Laten we eerlijk wezen, mocht het andersom geweest zijn of als Maldonado er bij betrokken was had iedereen zijn oordeel ook al klaar gehad. Het lijkt mij vrij evident dat de telemetrie niets verdachts heeft laten zien qua Grosjean. Plus wanneer de straf zwaar onterecht had geweest, op basis van telemetrie en geen vage 3D max modellen en motorgeluid analyses van Fok, had Toro Rosso ongetwijfeld protest aangetekend.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteindelijk is Max altijd fout omdat hij degene is die achterop reed maar het gaat wel om de omstandigheden en nu betreft het Max maar is weinig consequentheid te ontdekken in de strafmaat per incident, voorlopig riekt dit wel naar "we zullen dit groentje even de oren wassen"
daarom zeg ik dat het zijn fout was maar ik vind die strafmaat wat hoog, uiteindelijk scheelt het een cm of 5-10 en hij had hem niet geraakt, of hij dan de bocht wel gehaald had is weer een ander verhaalquote:Op zondag 31 mei 2015 12:14 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen, mocht het andersom geweest zijn of als Maldonado er bij betrokken was had iedereen zijn oordeel ook al klaar gehad. Het lijkt mij vrij evident dat de telemetrie niets verdachts heeft laten zien qua Grosjean. Plus wanneer de straf zwaar onterecht had geweest, op basis van telemetrie en geen vage 3D max modellen en motorgeluid analyses van Fok, had Toro Rosso ongetwijfeld protest aangetekend.
scheelt toch heel weinigtwitter:OneWorld_Race twitterde op zondag 31-05-2015 om 12:07:15Here is the accident from further back showing Max was going for a gap...#verstappen #monaco #f1 http://t.co/ewWJn0VOPA reageer retweet
Dit is ongeveer de laagste straf die je kan krijgen? Dus dan zou je opteren voor geen straf? Zou ik ook prima hebben gevonden overigens.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom zeg ik dat het zijn fout was maar ik vind die strafmaat wat hoog, uiteindelijk scheelt het een cm of 5-10 en hij had hem niet geraakt, of hij dan de bocht wel gehaald had is weer een ander verhaal
Tuurlijk had hij de bocht gehaald, nieuwe banden dit dat alles. Hij was minstens op het podium geeindigdquote:Op zondag 31 mei 2015 12:17 schreef Tarado het volgende:
uiteindelijk scheelt het een cm of 5-10 en hij had hem niet geraakt, of hij dan de bocht wel gehaald had is weer een ander verhaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |