abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2015 @ 16:25:44 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153011101
150602_134184_Header_canada.jpg

Na twee races in Europa gedaan te hebben verhuist het hele Formule 1-circus zich naar de andere kant van de plas. In Montreal, Canada, vindt de zevende ronde van het wereldkampioenschap plaats. Lewis Hamilton is nog altijd de leider in het kampioenschap ondanks dat hij de laatste twee races de overwinning aan teamgenoot Nico Rosberg moest laten. Vorig jaar kende race op het Gilles Villeneuve-circuit een verrassende winnaar. Red Bull-coureur Daniel Ricciardo wist zijn allereerste overwinning uit zijn F1-carrière te behalen, nadat de beide Mercedes-coureurs met problemen kampten. Lewis Hamilton moest de race vroegtijdig staken, terwijl Nico Rosberg wel als tweede eindigde na de nodige problemen eerder in race gehad te hebben.

Nog even terugkijkend op de race in Monaco, waar Max Verstappen met de vele inhaalacties de smaakmaker van de race was maar toch met lege handen stond na de crash met Romain Grosjean. Ook Lewis Hamilton had zich een andere voorstelling van Monaco gedacht. De wereldkampioen reed lang aan de leiding, maar door een verkeerd geplande pitsstop moest de Brit genoegen nemen met slechts een derde plaats.

De Grand Prix van Canada staat sinds 1967 op de kalender. In de eerste jaren werd de race op Mosport park en Mont-Tremblant verreden, maar sinds 1978 wordt er gereden op het Circuit Gilles Villeneuve in de stad Montreal. De eerste winnaar op dit circuit toen nog circuit Ile de Notre Dame genaamd was de Canadees Gilles Villeneuve. Villeneuve verongelukte op het circuit van Zolder in 1982. Na zijn dood is het circuit omgedoopt tot Circuit Gilles Villeneuve.

150602_134184_kopje_circuit.jpg

150602_134184_circuit.jpg

FIA informatie Grand Prix van Canada


150602_134184_kopje_kalender.jpg

150602_134184_canada_kalender_forum.jpg

150602_134184_kopje_stand.jpg

Coureurs:

150602_134184_canada_standcoureurs_forum.jpg

Constructeurs:

150602_134184_canada_standconstructeurs_forum.jpg

150602_134184_kopje_tijdschema.jpg

150602_134184_canada_tijdschema_forum.jpg

150602_134184_kopje_televisie.jpg

150602_134184_canada_TVgids_forum.jpg

150602_134184_kopje_hetweer.jpg

150602_134184_weerbericht.jpg

Actueel Weerbericht

[ Bericht 29% gewijzigd door WEST op 03-06-2015 11:48:04 ]
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153011327
oude op
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2015 @ 16:33:30 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153011367
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:32 schreef Beach het volgende:
oude op
Voor een nieuwe OP moet je niet bij mij zijn, maar bij die persoon die vergat een nieuw topic te openen :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 27 mei 2015 @ 17:24:14 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153012694
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gas loslaten zonder remmen = knipperend lampje achter. Die heb ik niet gezien.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Wist niet dat dat lampje dan ging knipperen. Dacht alleen bij regen en pitlimiter.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als iemand branstof aan het sparen is ofzo zie je het lampje knipperen voor de bocht :Y
Voor zover mij bekend is het knipperen bij vertraging vrijwillige functionaliteit, maar niet verplicht door de FIA. Ik kan wel wat additionele informatie vinden, maar dat gold niet in Grosjeans geval.

quote:
"If you are flat out on the straight and you are above a certain threshold - above 95% throttle for more than one second, and you are above 180km/h and you see a 120KW torque reduction - it flashes the rear light for a second to warn the driver behind."

(...)

This system only works on the automatic fuel saving modes, and does not cover the situation of drivers suddenly adopting 'lift and coast' tactics.
(Bron: Charlie Whiting)

Dit gaat over 2014, ik weet niet of er aanpassingen zijn gedaan voor 2015.

[edit] Ik kan in de 2015 technical of sporting regulations niets terug vinden hierover behalve dat het verplicht is bij regen set-ups.

[ Bericht 2% gewijzigd door twiFight op 27-05-2015 17:43:41 ]
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153012787
Gaan jullie die crash van Max en Romain nog bespreken?
  woensdag 27 mei 2015 @ 17:29:56 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153012800
Overigens wel interesssant dat in diezelfde statement gezegd wordt dat het bij 'handmatige' lift and coast de verwantwoordelijkheid van de coureur voorop is om te checken of er niet iemand vlak achter hem zit (duidelijker artikel).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 27 mei 2015 @ 17:57:35 #7
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_153013468
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voor een nieuwe OP moet je niet bij mij zijn, maar bij die persoon die vergat een nieuw topic te openen :)
:@

Volgende week wel een kakelverse OP :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:25:12 #8
34586 kepler
No bounce, no play
pi_153016166
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:29 schreef twiFight het volgende:
Overigens wel interesssant dat in diezelfde statement gezegd wordt dat het bij 'handmatige' lift and coast de verwantwoordelijkheid van de coureur voorop is om te checken of er niet iemand vlak achter hem zit (duidelijker artikel).
Ik heb wel eens gehoord dat gas los in een F1 wagen, even hard vertraagd als vol remmen met een normale auto :D
The line is a dot to you!
pi_153016769
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:29 schreef Nober het volgende:
Gaan jullie die crash van Max en Romain nog bespreken?
Er is vast wel iemand die daar een mening over heeft.
  woensdag 27 mei 2015 @ 20:32:08 #10
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153018575
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:29 schreef Nober het volgende:
Gaan jullie die crash van Max en Romain nog bespreken?
En het feit dat hij crashtor raakte dan?
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 mei 2015 @ 20:33:35 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_153018640
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:44 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Er is vast wel iemand die daar een mening over heeft.
Ik hoorde dat de muur in Canada nog een woordje wil spreken met Grosjean en net komt binnen dat ook Massa nog wat kan verwachten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_153019299
quote:
12s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik hoorde dat de muur in Canada nog een woordje wil spreken met Grosjean en net komt binnen dat ook Massa nog wat kan verwachten
Zal je zien dat die 2 elkaar er afdrukken en Max z'n oordeel gevraagd wordt bij het interview op het podium.
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:06:08 #13
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153020180
Of zijn Renault gaat weer stuk en uit frustratie hoekt 'ie elke franstalige canadees in elkaar.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153020366
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:48 schreef MaGNeT het volgende:

Zal je zien dat die 2 elkaar er afdrukken en Max z'n oordeel gevraagd wordt bij het interview op het podium.
Mag je daar dan ook bij zijn als je voor de 4e keer je motor naar de klote helpt?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_153020925
http://m.autosport.com/news/report.php/id/119187

Extract:

quote:
Although deemed as the man at fault by the stewards, Verstappen stated he was "brake tested" by Grosjean, believing the Frenchman had braked earlier than normal on his approach into the first corner.

But Alan Permane, Lotus' trackside operations director, has made it clear data was handed to the stewards that cleared Grosjean.

Via social media, Permane said: "Romain Grosjean didn't brake test Max Verstappen. He braked five metres later than previous lap. Data accepted by the FIA so the penalty was for Max not RG.

"The FIA have all the information and they were very happy with RG's driving."

Permane also extolled the virtues of Verstappen despite his error on this occasion as he said: "Max will overcome - he is a huge, huge talent.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_153021007
quote:
En daar heb je de reeds voorspelde backfire al...

Nee, klagen over een brake test terwijl dat aantoonbaar bullshit is, is gewoon dom.

(Weer een leermomentje)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_153021099
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

En daar heb je de reeds voorspelde backfire al...

Nee, klagen over een brake test terwijl dat aantoonbaar bullshit is, is gewoon dom.

(Weer een leermomentje)
Ik meen me te herinneren dat veel mensen zeiden dat Grosjean zo vroeg remde.

Hier nog de desbetreffende twitter:

AlanPermane twitterde op woensdag 27-05-2015 om 20:42:11 Final word on this for the many people asking, @RGrosjean lifted off over 5m later than the previous lap and braked 5m later. reageer retweet
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_153022587
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

En daar heb je de reeds voorspelde backfire al...

Nee, klagen over een brake test terwijl dat aantoonbaar bullshit is, is gewoon dom.

(Weer een leermomentje)
Alsof jij het beter weet. En weet hoe Max het ervaren heeft. Dat is gewoon dom.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153022688
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:32 schreef Rossdale het volgende:

[..]

En het feit dat hij crashtor raakte dan?
Pastor is te jong voor F1.
pi_153022906
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:23 schreef Patrice_Consigny het volgende:

Ik meen me te herinneren dat veel mensen zeiden dat Grosjean zo vroeg remde.

Er zullen veel mensen zijn die dat willen geloven. Maar een brake test komt gewoon uit de telemetrie naar voren. De straf voor Max (en het niet in beroep gaan) laat dus duidelijk zien dat er geen sprake was van een brake test.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_153023016
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alsof jij het beter weet. En weet hoe Max het ervaren heeft. Dat is gewoon dom.
Het gaat om data die beschikbaar is. Het team van Max krijgt die data en dus weet hij van het bestaan van die data.

Het is gewoon een beetje kinderachtig om na een straf geen beroep in te stellen, maar wel nog even via social media met de vinger naar de ander gaan wijzen.

Sorry, maar hoe je het wendt of keert is het onverstandig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_153023929
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:01 schreef DS4 het volgende:
Sorry, maar hoe je het wendt of keert is het onverstandig.
Of gewoon een dikke vinger naar Romain. Wij krijgen die data toch niet te zien. En het is niet mijn fout. Braketest lul. Volgende keer zal Romain een stuk voorzichtiger zijn als Max achter hem rijdt. Max weet dat nu.

Goeie actie om gewoon te roepen van Max. :7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153024428
Overigens wel grappig, een Lotus F1 wordt van de baan gereden en die heeft volgens de data 5 meter later geremd en is dus niet schuld.

Hetzelfde weekend, dezelfde baan, in de Formule Renault 3.5 reed een Lotus iemand van de baan en die remde remde 30 meter eerder en knalde achterop maar was dus ook niet schuld.

2x een Lotus. 1x knalt eentje achterop iemand en 1x knalt iemand achterop die Lotus.

Allebei de keren de Lotus niet schuld want data. Nou laat maar zien dan zou ik zeggen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153025409
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:31 schreef Geralt het volgende:
Overigens wel grappig, een Lotus F1 wordt van de baan gereden en die heeft volgens de data 5 meter later geremd en is dus niet schuld.

Hetzelfde weekend, dezelfde baan, in de Formule Renault 3.5 reed een Lotus iemand van de baan en die remde remde 30 meter eerder en knalde achterop maar was dus ook niet schuld.

2x een Lotus. 1x knalt eentje achterop iemand en 1x knalt iemand achterop die Lotus.

Allebei de keren de Lotus niet schuld want data. Nou laat maar zien dan zou ik zeggen :)
Nederlanders kunnen niet racen is de conclusie.
  woensdag 27 mei 2015 @ 22:52:20 #25
34586 kepler
No bounce, no play
pi_153025446
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat om data die beschikbaar is. Het team van Max krijgt die data en dus weet hij van het bestaan van die data.

Het is gewoon een beetje kinderachtig om na een straf geen beroep in te stellen, maar wel nog even via social media met de vinger naar de ander gaan wijzen.

Sorry, maar hoe je het wendt of keert is het onverstandig.
Hij riep het toch alleen direct na de crash/race? Volgens mij heb ik hem daarna er niet meer over gehoord? Of heb ik wat gemist?

edit: gevonden: "Na een ongelukkige pitstop vocht ik me door het veld naar voren, voordat ik in de eerste bocht een ‘brake test’ kreeg en hard crashte.” Uit bericht van gisteren

Kan ook zijn dat de data pas nu vrijgegeven is, maar heel verstandig is het niet als hij het wel wist. Alleen zullen we dat nooit weten :D

[ Bericht 11% gewijzigd door kepler op 27-05-2015 22:57:34 ]
The line is a dot to you!
pi_153025532
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mag je daar dan ook bij zijn als je voor de 4e keer je motor naar de klote helpt?
Daarmee lijkt het alsof je Max het kapot gaan van de Renault motor aanrekent?
pi_153026001
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:31 schreef Geralt het volgende:
Overigens wel grappig, een Lotus F1 wordt van de baan gereden en die heeft volgens de data 5 meter later geremd en is dus niet schuld.

Hetzelfde weekend, dezelfde baan, in de Formule Renault 3.5 reed een Lotus iemand van de baan en die remde remde 30 meter eerder en knalde achterop maar was dus ook niet schuld.

2x een Lotus. 1x knalt eentje achterop iemand en 1x knalt iemand achterop die Lotus.

Allebei de keren de Lotus niet schuld want data. Nou laat maar zien dan zou ik zeggen :)
In de FR 3.5 kreeg de Lotus dus wel de schuld (10 plekken straf), ondanks dat hij 30 meter eerder remde. Dit omdat zijn voorligger op hetzelfde punt als de vorige ronde remde en van Buuren er toen nog niet zo dicht op zat, waardoor hij hem nu wel raakte.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153026074
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:52 schreef kepler het volgende:

Hij riep het toch alleen direct na de crash/race? Volgens mij heb ik hem daarna er niet meer over gehoord? Of heb ik wat gemist?

edit: gevonden: "Na een ongelukkige pitstop vocht ik me door het veld naar voren, voordat ik in de eerste bocht een ‘brake test’ kreeg en hard crashte.” Uit bericht van gisteren

Kan ook zijn dat de data pas nu vrijgegeven is, maar heel verstandig is het niet als hij het wel wist. Alleen zullen we dat nooit weten :D
Data was al bekend. Dat van die 5 meter later had ik ook al ergens vernomen, dus als ik het al wist, dan wist hij het zeker zou ik zo denken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_153026283
Ze zullen toch ook zeker wel gekeken hebben naar het punt van gas los laten en niet het punt van remmen alleen? Toch? Toch?

Dat lees ik namelijk nergens. Alleen dat data laat zien dat hij 5 meter later remt dan de ronde ervoor.

Maar als hij 15 meter eerder zijn gas los laat dan krijg je ook zulke taferelen. En dat kan Max verwarren met een braketest.

Maargoed, maakt niet uit, hij was smaakmaker van de wedstrijd en gelukkig niks over gehouden aan zijn crash en of hij nou wel of geen schuld heeft, hij heeft er allicht wat van opgestoken. Die crash zou er toch wel komen. Beter dan gewoon vroeg in het seizoen zeg ik dan maar :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:13:00 #30
34586 kepler
No bounce, no play
pi_153026349
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:11 schreef Geralt het volgende:
Ze zullen toch ook zeker wel gekeken hebben naar het punt van gas los laten en niet het punt van remmen alleen? Toch? Toch?

Dat lees ik namelijk nergens. Alleen dat data laat zien dat hij 5 meter later remt dan de ronde ervoor.

Maar als hij 15 meter eerder zijn gas los laat dan krijg je ook zulke taferelen. En dat kan Max verwarren met een braketest.

Maargoed, maakt niet uit, hij was smaakmaker van de wedstrijd en gelukkig niks over gehouden aan zijn crash en of hij nou wel of geen schuld heeft, hij heeft er allicht wat van opgestoken. Die crash zou er toch wel komen. Beter dan gewoon vroeg in het seizoen zeg ik dan maar :P
Nope: "ifted off over 5m later than the previous lap and braked 5m later."
Maar goed, voor Max voelde het vast als een brake-test door nieuwe banden en DRS.

Ach kan me er ook niet superdruk om maken, hoort bij het spelletje :)
The line is a dot to you!
pi_153026367
Ahh okay dat liften had ik nog niet gelezen. Thanks :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2015 @ 23:15:15 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153026416
Oja... nieuw topic...

Dit is de plek waar de motor van Grosjean in toeren terugging (als in: schakelde)


Dit is precies dezelfde plek als die camera, maar dan met de Lotus op de plek waar hij 2 ronden ervoor terugschakelde:


Conclusie: Lulverhaal
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2015 @ 23:17:52 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153026500
Als ie echt 5m later remde stond niet Max, maar hij in de muur.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153026501
Hoe kom je aan die gegevens? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2015 @ 23:19:26 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153026559
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:17 schreef Geralt het volgende:
Hoe kom je aan die gegevens? :)
2 ronden ervoor was een prachtige overlay in beeld, en aan de hand van het motorgeluid heb ik de ronde van de crash kunnen plaatsen :)

2 ronden ervoor was het niet eens liften, maar direct keihard op de rem.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153026769
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:17 schreef Nattekat het volgende:
Als ie echt 5m later remde stond niet Max, maar hij in de muur.
Ok, je kan het niet uitsluiten, maar de kans dat Lotus nu via twitter glashard liegt over de data is vrij sterk, aangezien dat dan sowieso (binnen enkele uren) uit zou komen.

Dus die data zal er echt wel liggen en die is echt betrouwbaarder dan tv beelden analyseren.

Een brake test is overigens nog wel iets compleet anders dan iets eerder liften of remmen, dus de beschuldiging van Max gaat echt werkelijk nergens over.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2015 @ 23:29:17 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153026916
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ok, je kan het niet uitsluiten, maar de kans dat Lotus nu via twitter glashard liegt over de data is vrij sterk, aangezien dat dan sowieso (binnen enkele uren) uit zou komen.

Dus die data zal er echt wel liggen en die is echt betrouwbaarder dan tv beelden analyseren.

Een brake test is overigens nog wel iets compleet anders dan iets eerder liften of remmen, dus de beschuldiging van Max gaat echt werkelijk nergens over.
Een brake test was ook veel duidelijker aan de hand van de tv beelden zichtbaar geweest. Gewoon een race-incident dit.

En mocht ie de waarheid spreken, remde Grosjean gewoon 5m eerder tov 2 rondes ervoor :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153026931
Tenzij STR ook met data komt waaruit blijkt dat Max nog lang niet op zijn rempunt was, zullen we het nooit zeker weten.
pi_153026983
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Tenzij STR ook met data komt waaruit blijkt dat Max nog lang niet op zijn rempunt was, zullen we het nooit zeker weten.
Max zijn rempunt lag sowieso dieper vanwege betere banden. Hij was 3 seconde of iets per lap sneller.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153027083
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:29 schreef Nattekat het volgende:

En mocht ie de waarheid spreken, remde Grosjean gewoon 5m eerder tov 2 rondes ervoor :')
Hij remde 5m later maar liet wel eerder zijn gas los, logische reactie wanneer iemand die sneller is vlak achter je zit en op elk gaatje aan het loeren is.
pi_153027317
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:33 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hij remde 5m later maar liet wel eerder zijn gas los, logische reactie wanneer iemand die sneller is vlak achter je zit en op elk gaatje aan het loeren is.
Op een paar versleten banden wel wat logischer natuurlijk.
pi_153027357
Misschien remde hij ook wel harder de tweede keer dan de eerste keer, hoe dan ook op naar de volgende
pi_153031248
Overigens is het sowieso geen brake-test, want die doe je IN de bocht, en niet in de remzone er voor. Een brake test is wanneer je niet direct op het gas gaat, en wellicht zelfs nog even wat inhoudt, op het moment dat de coureur achter je verwacht dat je uit een bocht gaat accelereren. Hierdoor gaat die coureur ook op de rem als reactie, en op dat moment trap jij vol je gas in en trek je een gat.

Maar als de telemetrie aangeeft dat RG later vertraagde, dan is het inderdaad gewoon Max z'n fout. Kan gebeuren. Het is z'n eerste, dus het mag ook, en al helemaal op Monaco.

Op naar de volgende. Als Max zorgt dat ie achter iemand zit op het lange rechte stuk, en de wagen het toestaat om er aan te blijven plakken tot de laatste chicane denk ik dat het wel weer een mooie race kan worden voor Max.
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:32:38 #44
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153031730
Tsja, ruig verhaal allemaal, maar ik geloof een vermaarde F1 reporter die de telemetrie gezien heeft, danwel mensen gesproken heeft die de telemetrie gezien hebben, toch echt eerder dan de mening en 3DMax skills van 100 fokkers.

Nog los van het feit dat de helft niet eens relevant is. Grosjean mag liften en Grosjean mag eerder/later remmen in een ander rondje. Dat doet elke coureur in elke race. De vraag is of Grosjean een ongeval veroorzaakt heeft terwijl dat te voorkomen was en de FIA concludeerde van niet, nota bene met telemetrie die aantoont dat Grosjean niet eerder liftte en niet eerder remde. Dezelfde vraag wordt bij Verstappen gesteld en gezien de telemetrie aangeeft dat Grosjean niets fout deed is de conclusie dat Verstappen het ongeluk wel had kunnen voorkomen, dus krijgt hij een straf. Dat betekent niet dat hij een saaie coureur is, dat betekent niet dat hij geen goede coureur is, dat betekent niet dat hij geen crashes mag hebben in zijn carriere. Het betekent simpelweg en alleen dat hij deze crash had kunnen voorkomen en daar krijgt hij een straf voor.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153031909
Het is moeilijk om de waarheid te achterhalen, true. Maar ik denk niet dat Grosjean 'zomaar' 5 meter later van het gas kan én 5 meter later remmen. Dan zou Grosjean heel veel tijd weggooid hebben door elke vorige ronde te vroeg snelheid te minderen...
Overigens reageerde Max uitstekend door te remmen en naar rechts uit te wijken. Als Grosjean niet licht naar rechts gegaan was 't goed gegaan. Doordat Max rechtsvoor blokkeerde kon hij Grosjean niet meer ontwijken.

Mgoed, iedereen kan zien wat er gebeurde (incl. Brundle, Hakkinen etc) dus wat mij betreft zegt telemetrie veel, maar niet alles.
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2015 @ 09:44:42 #46
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153032030
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:32 schreef twiFight het volgende:
Tsja, ruig verhaal allemaal, maar ik geloof een vermaarde F1 reporter die de telemetrie gezien heeft, danwel mensen gesproken heeft die de telemetrie gezien hebben, toch echt eerder dan de mening en 3DMax skills van 100 fokkers.

Nog los van het feit dat de helft niet eens relevant is. Grosjean mag liften en Grosjean mag eerder/later remmen in een ander rondje. Dat doet elke coureur in elke race. De vraag is of Grosjean een ongeval veroorzaakt heeft terwijl dat te voorkomen was en de FIA concludeerde van niet, nota bene met telemetrie die aantoont dat Grosjean niet eerder liftte en niet eerder remde. Dezelfde vraag wordt bij Verstappen gesteld en gezien de telemetrie aangeeft dat Grosjean niets fout deed is de conclusie dat Verstappen het ongeluk wel had kunnen voorkomen, dus krijgt hij een straf. Dat betekent niet dat hij een saaie coureur is, dat betekent niet dat hij geen goede coureur is, dat betekent niet dat hij geen crashes mag hebben in zijn carriere. Het betekent simpelweg en alleen dat hij deze crash had kunnen voorkomen en daar krijgt hij een straf voor.
Ik word een beetje moe van die hordes mensen die dit van Max willen goedpraten, maar ook van die figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doen :Z :z :O
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:49:38 #47
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153032152
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van die hordes mensen die dit van Max willen goedpraten, maar ook van die figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doen :Z :z :O
Beetje frappant dat je dat zegt terwijl je mijn reactie quote waarin ik zeg dat hij dat hij geen saaie coureur is en geen slechte coureur is en dat hij fouten mag maken.

Mensen hier hebben moeite om onderscheid te maken tussen opmerkingen over één crash en een coureur als geheel. Ik vind de crash zijn schuld, ja, maar daarmee zeg ik niets over hoe ik Max als coureur vindt. Dus als je begint over "figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doen" dan zou ik het waarderen dat je mij daar buiten laat.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2015 @ 09:50:11 #48
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153032161
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef twiFight het volgende:

[..]

Beetje frappant dat je dat zegt terwijl je mijn reactie quote waarin ik zeg dat hij dat hij geen saaie coureur is en geen slechte coureur is en dat hij fouten mag maken.

Mensen hier hebben moeite om onderscheid te maken tussen opmerkingen over één crash en een coureur als geheel. Ik vind de crash zijn schuld, ja, maar daarmee zeg ik niets over hoe ik Max als coureur vindt. Dus als je begint over "figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doen" dan zou ik het waarderen dat je mij daar buiten laat.
Het was meer een aanvulling op je post ;) Ben het namelijk volledig met je eens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_153032243
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:40 schreef Gort het volgende:
Het is moeilijk om de waarheid te achterhalen, true. Maar ik denk niet dat Grosjean 'zomaar' 5 meter later van het gas kan én 5 meter later remmen. Dan zou Grosjean heel veel tijd weggooid hebben door elke vorige ronde te vroeg snelheid te minderen...
Overigens reageerde Max uitstekend door te remmen en naar rechts uit te wijken. Als Grosjean niet licht naar rechts gegaan was 't goed gegaan. Doordat Max rechtsvoor blokkeerde kon hij Grosjean niet meer ontwijken.

Mgoed, iedereen kan zien wat er gebeurde (incl. Brundle, Hakkinen etc) dus wat mij betreft zegt telemetrie veel, maar niet alles.
Dat hij elke ronde 5 meter later had kunnen remmen hoeft ook weer niet, misschien zijn dat van die moves die je liever eenmalig uitvoert wanneer het zou moeten dan ze elke ronde te doen met bijkomende extra bandenslijtage waardoor je uiteindelijk alleen maar langzamer bent.

Verder racing incident, shit happens. Op naar de volgende race.
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:54:19 #50
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153032248
Oh, excuses dan. Laat ik vroemvroembloem quoten als positieve noot

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dit.

Foutjes maken kan/mag, zeker zo vroeg in een F1 carrière, onafhankelijk van leeftijd.

Zowel medogenloos ophemelen als afkraken zijn beide niet echt reëel. Genieten van puike acties, balen van fouten, als je 't mij vraagt, zoals bij ieder ander coureur.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')