Voor een nieuwe OP moet je niet bij mij zijn, maar bij die persoon die vergat een nieuw topic te openenquote:
quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gas loslaten zonder remmen = knipperend lampje achter. Die heb ik niet gezien.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wist niet dat dat lampje dan ging knipperen. Dacht alleen bij regen en pitlimiter.
Voor zover mij bekend is het knipperen bij vertraging vrijwillige functionaliteit, maar niet verplicht door de FIA. Ik kan wel wat additionele informatie vinden, maar dat gold niet in Grosjeans geval.quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als iemand branstof aan het sparen is ofzo zie je het lampje knipperen voor de bocht
(Bron: Charlie Whiting)quote:"If you are flat out on the straight and you are above a certain threshold - above 95% throttle for more than one second, and you are above 180km/h and you see a 120KW torque reduction - it flashes the rear light for a second to warn the driver behind."
(...)
This system only works on the automatic fuel saving modes, and does not cover the situation of drivers suddenly adopting 'lift and coast' tactics.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor een nieuwe OP moet je niet bij mij zijn, maar bij die persoon die vergat een nieuw topic te openen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Ik heb wel eens gehoord dat gas los in een F1 wagen, even hard vertraagd als vol remmen met een normale autoquote:Op woensdag 27 mei 2015 17:29 schreef twiFight het volgende:
Overigens wel interesssant dat in diezelfde statement gezegd wordt dat het bij 'handmatige' lift and coast de verwantwoordelijkheid van de coureur voorop is om te checken of er niet iemand vlak achter hem zit (duidelijker artikel).
Er is vast wel iemand die daar een mening over heeft.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:29 schreef Nober het volgende:
Gaan jullie die crash van Max en Romain nog bespreken?
En het feit dat hij crashtor raakte dan?quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:29 schreef Nober het volgende:
Gaan jullie die crash van Max en Romain nog bespreken?
Ik hoorde dat de muur in Canada nog een woordje wil spreken met Grosjean en net komt binnen dat ook Massa nog wat kan verwachtenquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:44 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Er is vast wel iemand die daar een mening over heeft.
Zal je zien dat die 2 elkaar er afdrukken en Max z'n oordeel gevraagd wordt bij het interview op het podium.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik hoorde dat de muur in Canada nog een woordje wil spreken met Grosjean en net komt binnen dat ook Massa nog wat kan verwachten
Mag je daar dan ook bij zijn als je voor de 4e keer je motor naar de klote helpt?quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:48 schreef MaGNeT het volgende:
Zal je zien dat die 2 elkaar er afdrukken en Max z'n oordeel gevraagd wordt bij het interview op het podium.
quote:Although deemed as the man at fault by the stewards, Verstappen stated he was "brake tested" by Grosjean, believing the Frenchman had braked earlier than normal on his approach into the first corner.
But Alan Permane, Lotus' trackside operations director, has made it clear data was handed to the stewards that cleared Grosjean.
Via social media, Permane said: "Romain Grosjean didn't brake test Max Verstappen. He braked five metres later than previous lap. Data accepted by the FIA so the penalty was for Max not RG.
"The FIA have all the information and they were very happy with RG's driving."
Permane also extolled the virtues of Verstappen despite his error on this occasion as he said: "Max will overcome - he is a huge, huge talent.
En daar heb je de reeds voorspelde backfire al...quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:
http://m.autosport.com/news/report.php/id/119187
Extract:
[..]
Ik meen me te herinneren dat veel mensen zeiden dat Grosjean zo vroeg remde.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
En daar heb je de reeds voorspelde backfire al...
Nee, klagen over een brake test terwijl dat aantoonbaar bullshit is, is gewoon dom.
(Weer een leermomentje)
twitter:AlanPermane twitterde op woensdag 27-05-2015 om 20:42:11Final word on this for the many people asking, @RGrosjean lifted off over 5m later than the previous lap and braked 5m later. reageer retweet
Alsof jij het beter weet. En weet hoe Max het ervaren heeft. Dat is gewoon dom.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
En daar heb je de reeds voorspelde backfire al...
Nee, klagen over een brake test terwijl dat aantoonbaar bullshit is, is gewoon dom.
(Weer een leermomentje)
Pastor is te jong voor F1.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:32 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En het feit dat hij crashtor raakte dan?
Er zullen veel mensen zijn die dat willen geloven. Maar een brake test komt gewoon uit de telemetrie naar voren. De straf voor Max (en het niet in beroep gaan) laat dus duidelijk zien dat er geen sprake was van een brake test.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:23 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik meen me te herinneren dat veel mensen zeiden dat Grosjean zo vroeg remde.
Het gaat om data die beschikbaar is. Het team van Max krijgt die data en dus weet hij van het bestaan van die data.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alsof jij het beter weet. En weet hoe Max het ervaren heeft. Dat is gewoon dom.
Of gewoon een dikke vinger naar Romain. Wij krijgen die data toch niet te zien. En het is niet mijn fout. Braketest lul. Volgende keer zal Romain een stuk voorzichtiger zijn als Max achter hem rijdt. Max weet dat nu.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:01 schreef DS4 het volgende:
Sorry, maar hoe je het wendt of keert is het onverstandig.
Nederlanders kunnen niet racen is de conclusie.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:31 schreef Geralt het volgende:
Overigens wel grappig, een Lotus F1 wordt van de baan gereden en die heeft volgens de data 5 meter later geremd en is dus niet schuld.
Hetzelfde weekend, dezelfde baan, in de Formule Renault 3.5 reed een Lotus iemand van de baan en die remde remde 30 meter eerder en knalde achterop maar was dus ook niet schuld.
2x een Lotus. 1x knalt eentje achterop iemand en 1x knalt iemand achterop die Lotus.
Allebei de keren de Lotus niet schuld want data. Nou laat maar zien dan zou ik zeggen
Hij riep het toch alleen direct na de crash/race? Volgens mij heb ik hem daarna er niet meer over gehoord? Of heb ik wat gemist?quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat om data die beschikbaar is. Het team van Max krijgt die data en dus weet hij van het bestaan van die data.
Het is gewoon een beetje kinderachtig om na een straf geen beroep in te stellen, maar wel nog even via social media met de vinger naar de ander gaan wijzen.
Sorry, maar hoe je het wendt of keert is het onverstandig.
Daarmee lijkt het alsof je Max het kapot gaan van de Renault motor aanrekent?quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mag je daar dan ook bij zijn als je voor de 4e keer je motor naar de klote helpt?
In de FR 3.5 kreeg de Lotus dus wel de schuld (10 plekken straf), ondanks dat hij 30 meter eerder remde. Dit omdat zijn voorligger op hetzelfde punt als de vorige ronde remde en van Buuren er toen nog niet zo dicht op zat, waardoor hij hem nu wel raakte.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:31 schreef Geralt het volgende:
Overigens wel grappig, een Lotus F1 wordt van de baan gereden en die heeft volgens de data 5 meter later geremd en is dus niet schuld.
Hetzelfde weekend, dezelfde baan, in de Formule Renault 3.5 reed een Lotus iemand van de baan en die remde remde 30 meter eerder en knalde achterop maar was dus ook niet schuld.
2x een Lotus. 1x knalt eentje achterop iemand en 1x knalt iemand achterop die Lotus.
Allebei de keren de Lotus niet schuld want data. Nou laat maar zien dan zou ik zeggen
Data was al bekend. Dat van die 5 meter later had ik ook al ergens vernomen, dus als ik het al wist, dan wist hij het zeker zou ik zo denken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:52 schreef kepler het volgende:
Hij riep het toch alleen direct na de crash/race? Volgens mij heb ik hem daarna er niet meer over gehoord? Of heb ik wat gemist?
edit: gevonden: "Na een ongelukkige pitstop vocht ik me door het veld naar voren, voordat ik in de eerste bocht een ‘brake test’ kreeg en hard crashte.” Uit bericht van gisteren
Kan ook zijn dat de data pas nu vrijgegeven is, maar heel verstandig is het niet als hij het wel wist. Alleen zullen we dat nooit weten
Nope: "ifted off over 5m later than the previous lap and braked 5m later."quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:11 schreef Geralt het volgende:
Ze zullen toch ook zeker wel gekeken hebben naar het punt van gas los laten en niet het punt van remmen alleen? Toch? Toch?
Dat lees ik namelijk nergens. Alleen dat data laat zien dat hij 5 meter later remt dan de ronde ervoor.
Maar als hij 15 meter eerder zijn gas los laat dan krijg je ook zulke taferelen. En dat kan Max verwarren met een braketest.
Maargoed, maakt niet uit, hij was smaakmaker van de wedstrijd en gelukkig niks over gehouden aan zijn crash en of hij nou wel of geen schuld heeft, hij heeft er allicht wat van opgestoken. Die crash zou er toch wel komen. Beter dan gewoon vroeg in het seizoen zeg ik dan maar
2 ronden ervoor was een prachtige overlay in beeld, en aan de hand van het motorgeluid heb ik de ronde van de crash kunnen plaatsenquote:
Ok, je kan het niet uitsluiten, maar de kans dat Lotus nu via twitter glashard liegt over de data is vrij sterk, aangezien dat dan sowieso (binnen enkele uren) uit zou komen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:17 schreef Nattekat het volgende:
Als ie echt 5m later remde stond niet Max, maar hij in de muur.
Een brake test was ook veel duidelijker aan de hand van de tv beelden zichtbaar geweest. Gewoon een race-incident dit.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok, je kan het niet uitsluiten, maar de kans dat Lotus nu via twitter glashard liegt over de data is vrij sterk, aangezien dat dan sowieso (binnen enkele uren) uit zou komen.
Dus die data zal er echt wel liggen en die is echt betrouwbaarder dan tv beelden analyseren.
Een brake test is overigens nog wel iets compleet anders dan iets eerder liften of remmen, dus de beschuldiging van Max gaat echt werkelijk nergens over.
Max zijn rempunt lag sowieso dieper vanwege betere banden. Hij was 3 seconde of iets per lap sneller.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Tenzij STR ook met data komt waaruit blijkt dat Max nog lang niet op zijn rempunt was, zullen we het nooit zeker weten.
Hij remde 5m later maar liet wel eerder zijn gas los, logische reactie wanneer iemand die sneller is vlak achter je zit en op elk gaatje aan het loeren is.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:29 schreef Nattekat het volgende:
En mocht ie de waarheid spreken, remde Grosjean gewoon 5m eerder tov 2 rondes ervoor
Op een paar versleten banden wel wat logischer natuurlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hij remde 5m later maar liet wel eerder zijn gas los, logische reactie wanneer iemand die sneller is vlak achter je zit en op elk gaatje aan het loeren is.
Ik word een beetje moe van die hordes mensen die dit van Max willen goedpraten, maar ook van die figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doenquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:32 schreef twiFight het volgende:
Tsja, ruig verhaal allemaal, maar ik geloof een vermaarde F1 reporter die de telemetrie gezien heeft, danwel mensen gesproken heeft die de telemetrie gezien hebben, toch echt eerder dan de mening en 3DMax skills van 100 fokkers.
Nog los van het feit dat de helft niet eens relevant is. Grosjean mag liften en Grosjean mag eerder/later remmen in een ander rondje. Dat doet elke coureur in elke race. De vraag is of Grosjean een ongeval veroorzaakt heeft terwijl dat te voorkomen was en de FIA concludeerde van niet, nota bene met telemetrie die aantoont dat Grosjean niet eerder liftte en niet eerder remde. Dezelfde vraag wordt bij Verstappen gesteld en gezien de telemetrie aangeeft dat Grosjean niets fout deed is de conclusie dat Verstappen het ongeluk wel had kunnen voorkomen, dus krijgt hij een straf. Dat betekent niet dat hij een saaie coureur is, dat betekent niet dat hij geen goede coureur is, dat betekent niet dat hij geen crashes mag hebben in zijn carriere. Het betekent simpelweg en alleen dat hij deze crash had kunnen voorkomen en daar krijgt hij een straf voor.
Beetje frappant dat je dat zegt terwijl je mijn reactie quote waarin ik zeg dat hij dat hij geen saaie coureur is en geen slechte coureur is en dat hij fouten mag maken.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van die hordes mensen die dit van Max willen goedpraten, maar ook van die figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doen![]()
![]()
Het was meer een aanvulling op je postquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef twiFight het volgende:
[..]
Beetje frappant dat je dat zegt terwijl je mijn reactie quote waarin ik zeg dat hij dat hij geen saaie coureur is en geen slechte coureur is en dat hij fouten mag maken.
Mensen hier hebben moeite om onderscheid te maken tussen opmerkingen over één crash en een coureur als geheel. Ik vind de crash zijn schuld, ja, maar daarmee zeg ik niets over hoe ik Max als coureur vindt. Dus als je begint over "figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doen" dan zou ik het waarderen dat je mij daar buiten laat.
Dat hij elke ronde 5 meter later had kunnen remmen hoeft ook weer niet, misschien zijn dat van die moves die je liever eenmalig uitvoert wanneer het zou moeten dan ze elke ronde te doen met bijkomende extra bandenslijtage waardoor je uiteindelijk alleen maar langzamer bent.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:40 schreef Gort het volgende:
Het is moeilijk om de waarheid te achterhalen, true. Maar ik denk niet dat Grosjean 'zomaar' 5 meter later van het gas kan én 5 meter later remmen. Dan zou Grosjean heel veel tijd weggooid hebben door elke vorige ronde te vroeg snelheid te minderen...
Overigens reageerde Max uitstekend door te remmen en naar rechts uit te wijken. Als Grosjean niet licht naar rechts gegaan was 't goed gegaan. Doordat Max rechtsvoor blokkeerde kon hij Grosjean niet meer ontwijken.
Mgoed, iedereen kan zien wat er gebeurde (incl. Brundle, Hakkinen etc) dus wat mij betreft zegt telemetrie veel, maar niet alles.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit.
Foutjes maken kan/mag, zeker zo vroeg in een F1 carrière, onafhankelijk van leeftijd.
Zowel medogenloos ophemelen als afkraken zijn beide niet echt reëel. Genieten van puike acties, balen van fouten, als je 't mij vraagt, zoals bij ieder ander coureur.
Dat is niet helemaal waar. Enerzijds omdat gedurende de wedstrijd zaken veranderen (gewicht van de auto, baanomstandigheden, bandenslijtage, enz, enz.) en reeds daarom het rempunt gedurende de wedstrijd steeds zal verschuiven en anderzijds omdat je met iemand in je nek een ander (later) rempunt kan kiezen om te voorkomen uitgeremd te kunnen worden. Als je altijd op het allerlaatste moment remt zul je meer bandenslijtage hebben, dus vandaar dat je ook op basis van dat soort ontwikkelingen jezelf aan zal moeten passen als coureur.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:40 schreef Gort het volgende:
Het is moeilijk om de waarheid te achterhalen, true. Maar ik denk niet dat Grosjean 'zomaar' 5 meter later van het gas kan én 5 meter later remmen. Dan zou Grosjean heel veel tijd weggooid hebben door elke vorige ronde te vroeg snelheid te minderen...
Tante Pollewop?quote:
Nou, dat is al weer een begin ten aanzien van de terugkeer van gridgirls. Ik zou zeggen: overall uit, bikini aan.quote:
quote:
quote:
Het is vooralsnog het F1 race bespreektopic en de GP van Canada is nog niet begonnen, dus we hebben weinig keus. Als je geen races wilt bespreken maar alleen nieuwtjes wilt lezen in het topic SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 178 Braketest beter voor je.quote:
Als het al zo is, dan zal het voor haar heel anders lopen, aangezien de regels een stuk strenger zijn. M.a.w. die zien we waarschijnlijk van verre af aankomen in de lagere klasses.quote:Op donderdag 28 mei 2015 18:07 schreef KingRadler het volgende:
Victoriazal zij ook in de F1 terecht komen
Ja. En ook op Veronica.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:34 schreef franklop het volgende:
Ah de discussie loopt nog?
Volgende week al Canada! Is die op de BBC?
Owwwwwww dat scheelt weer!quote:
Doe mij de BBC maar...quote:
Jammer dat die muur verder weg staat dan eind jaren 90.quote:
Is toch gewoon een reactie op dat Max zei dat het een brake-test was, terwijl dat dus niet zo is.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:57 schreef Nattekat het volgende:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)n-reed-te-agressief/
Ik krijg echt een hekel aan die gozer zo... afvoeren die handel
De titel van het artikel is de uitspraak die me irriteert... Dat is echt racen Crashjean...quote:Op vrijdag 29 mei 2015 21:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Is toch gewoon een reactie op dat Max zei dat het een brake-test was, terwijl dat dus niet zo is.
Hij heeft gewoon gelijk (al is dat ook een beetje de koe in de kont kijken) en is terecht pissig.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De titel van het artikel is de uitspraak die me irriteert... Dat is echt racen Crashjean...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verstappen reed duidelijk aggressiever dan op Monaco gebruikelijk is.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De titel van het artikel is de uitspraak die me irriteert... Dat is echt racen Crashjean...
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 21:38 schreef _Administr8or_ het volgende:
Grosjean heeft gelijk, dat bewijst blijkbaar ook de telemetrie anders had Grosjean een straf gekregen.
Verstappen heeft gewoon een fout gemaakt, kan gebeuren, op naar de volgende race.
Maar stop aub met dat verafgoden van Verstappen, want ik wordt daar echt schijtziek van zo langzamerhand.https://www.facebook.com/(...)=0&total_comments=28SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier vooral... Ziek word je ervan.., Spreekt in Max z,n nadeel dat hij zich eerder in de race zich misrekent heeft in het rempunt van een Lotus (met remproblemen )
het onnodig, en ongefundeerd, afzeiken ook....quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:00 schreef Toekito het volgende:
Raceincident volgens mij maar die Pro Max hype gaat nu te ver....
Sowieso de schuld van die anderquote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:41 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nog een weekje.
Dan rijdt Max tegen iemand anders aan en gaan we het daarover hebben.
Holy crap, ja...quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:48 schreef Ferry_76 het volgende:
En of Grosjean eerder van zijn gas gaat....
Die knuppels bij de FIA hebben gewoon alleen gekeken naar het rempunt; gegarandeerd. Of alleen het punt van gas compleet los.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:48 schreef Ferry_76 het volgende:
En of Grosjean eerder van zijn gas gaat....
Hoera! We kunnen weer verder met deze discussie.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:48 schreef Ferry_76 het volgende:
En of Grosjean eerder van zijn gas gaat....
Zelfs brakke streams waren beter dan de Duitser... met hun 5 minuten reclame.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zal ik dan nog maar met wat slecht nieuws komen?
RTL.DE lijkt ook haar uitzendrechten kwijt te gaan raken.
nouja was toch wel beter beeld dan op mijn brakke streamquote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs brakke streams waren beter dan de Duitser... met hun 5 minuten reclame.
O, dat is klote.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
RTL.DE lijkt ook haar uitzendrechten kwijt te gaan raken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |