aiiiiii dat is een dooddoener.....quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zegt veel meer over jou dan over deze mensen
Maar je zou die kinderen wel een beter leven kunnen geven.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Reden te meer om daar niet nog meer kinderen aan toe te voegen
Uit je posts tot dusver. Tenzij je het uitsluitend over biologische kinderen hebt die het stel zelf verwerkt.quote:Waar trek jij die conclusie uit ?
Iedereen die kinderen krijgt is een experimentquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus er moet in het kader van de homo-emancipatie met kinderen geexperimenteerd worden?
Jij zou dat moeten weten, jij grossiert in dooddoenersquote:
Ik vind het ook onzin dat homostellen kinderen willen (en ik ben verder pro-gay). Maar goed, ben jij gelovig of iets? Aangezien je de indruk wekt tegen homoseksualiteit te zijn. Wat natuurlijk prima is, maar dan heb ik het effe duidelijk.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:04 schreef deedeetee het volgende:
En zo vind ik het egoïstisch van een homo stel om een kind te willen hebben.
Ik begrijp dat jij een ander graag je eigen gedachten in de mond legt ?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik begrijp hier uit dat je ook tegen kinderen uit "gemengde" huwelijken bent (blank en zwart), kinderen uit een huwelijk met een groot niveauverschil tussen man en vrouw etc ?
Dat lijkt mij dan weer niet zo prima. Maar ik trek eigenlijk vrij slecht dat in de discussie tegenstanders van het homohuwelijk op een hoop worden gegooid met homohaters. Achterbakse demagogie is dat.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:10 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik vind het ook onzin dat homostellen kinderen willen (en ik ben verder pro-gay). Maar goed, ben jij gelovig of iets? Aangezien je de indruk wekt tegen homoseksualiteit te zijn. Wat natuurlijk prima is, maar dan heb ik het effe duidelijk.
Ga je mijn vraag nog beantwoorden?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij een ander graag je eigen gedachten in de mond legt ?
Ik ben een kind uit een gemengd huwelijkEnne mijn ma is van zeer goede familie en mijn pa gewoon middenstand.
![]()
Ik sta ervan te kijken hoe snel men met zijn oordeel klaar staat als iemand het lef heeft er eens een andere, dan de meest populaire mening op na te houden.
Hey - het is JOUW redenering. Jij zegt dat je een kind niet in een niet-standaard gezin moet laten opgroeien als dat vermeden kan worden. Ik geef slechts aan wat de gevolgen van dat standpunt zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben een kind uit een gemengd huwelijkEnne mijn ma is van zeer goede familie en mijn pa gewoon middenstand.
![]()
Ik sta ervan te kijken hoe snel men met zijn oordeel klaar staat als iemand het lef heeft er eens een andere, dan de meest populaire mening op na te houden.
Dit is achterbakse demagogie:quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan weer niet zo prima. Maar ik trek eigenlijk vrij slecht dat in de discussie tegenstanders van het homohuwelijk op een hoop worden gegooid met homohaters. Achterbakse demagogie is dat.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus er moet in het kader van de homo-emancipatie met kinderen geexperimenteerd worden?
ha ha de overbekende * maar jij doet t óók * ????quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij zou dat moeten weten, jij grossiert in dooddoeners
Fixed.quote:Op woensdag 27 mei 2015 06:42 schreef Richestorags het volgende:
Het Vaticaan Religie is een nederlaag voor de mensheid.
Ah, je loopt te trollenquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
![]()
Ik gok eigenlijk dat ze werkelijk niet door heeft dat ze exact dezelfde argumenten gebruikt als de mensen die de relatie van haar ouders afkeurden.quote:
Het is vooral afleiden van de schandalen in hun toko.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:20 schreef Tchock het volgende:
Ja, te verwachten toch? Toegenomen acceptatie voor dingen als abortus en huwelijken tussen mensen van gelijke sekse zijn een teken van afname van de invloed van de Kerk, en ik snap wel dat ze daarvan in paniek raken. Dus dan maar lekker schoppen en keten.
Waar baseer je dit op? Hoe een kind wordt opgevoed hangt niet af van het geslacht van de ouders. Er is niets wat een vader niet kan wat een moeder wel kan en vice versa (afgezien van borstvoeding geven misschien, maar dat krijgen sowieso niet alle kinderen ongeacht het geslacht van hun ouders).quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat een kind het recht heeft op het allerbeste. En 2 *ouders * van het zelfde geslacht is dat niet.
Je hebt gelijk, en ik maak me meer zorgen over haar kinderen en in wat voor een onverdraagzame omgeving die gaan opgroeien. Niet echt het allerbeste voor een kindquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:21 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik gok eigenlijk dat ze werkelijk niet door heeft dat ze exact dezelfde argumenten gebruikt als de mensen die de relatie van haar ouders afkeurden.
Aan de positieve kant: tenzij ze vindt dat ze beter niet had kunnen leven heeft ze haar eigen standpunt ontkracht.
Ik ben niet gelovig en heb niks tegen mensen ongeacht of ze homo, hetero of bi zijn. Ik snap niet waarom je niet gewoon je eigen mening mag hebben over zaken, zonder meteen voor bekrompen homohater door te gaan.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:10 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik vind het ook onzin dat homostellen kinderen willen (en ik ben verder pro-gay). Maar goed, ben jij gelovig of iets? Aangezien je de indruk wekt tegen homoseksualiteit te zijn. Wat natuurlijk prima is, maar dan heb ik het effe duidelijk.
Tja, dat komt wellicht omdat jij niet wilt weten dat je nogal bekrompen en vol vooroordelen bentquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig en heb niks tegen mensen ongeacht of ze homo, hetero of bi zijn. Ik snap niet waarom je niet gewoon je eigen mening mag hebben over zaken, zonder meteen voor bekrompen homohater door te gaan.
Blijkbaar wel. Want twee ouders van hetzelfde geslacht zijn slechter dan twee van verschillend geslacht. Je maakt niet eens de nuance dat er uitzonderingen zijn of zo, twee ouders van hetzelfde geslacht is gewoon per definitie niet het beste.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig en heb niks tegen mensen ongeacht of ze homo, hetero of bi zijn.
quote:
Dat zijn de nieuwe onverdraagzamen, en die zijn minstens zo agressief. Ze vinden dat ze 'ook' recht op kinderen hebben want het lijkt hen wel leuk. Wat? Het belang van het kind? O ja, nee, daarvoor maakt het niks uit want we willen met zijn allen dat dat niks uit kan maken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig en heb niks tegen mensen ongeacht of ze homo, hetero of bi zijn. Ik snap niet waarom je niet gewoon je eigen mening mag hebben over zaken, zonder meteen voor bekrompen homohater door te gaan.
Nog meer demagogie, je laat je wel weer kennen vandaagquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zijn de nieuwe onverdraagzamen, en die zijn minstens zo agressief. Ze vinden dat ze 'ook' recht op kinderen hebben want het lijkt hen wel leuk. Wat? Het belang van het kind? O ja, nee, daarvoor maakt het niks uit want we willen met zijn allen dat dat niks uit kan maken.
Een ouder die niet in het belang van zijn kind denkt is een slechte ouder, ongeacht geslacht of seksuele geaardheid.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zijn de nieuwe onverdraagzamen, en die zijn minstens zo agressief. Ze vinden dat ze 'ook' recht op kinderen hebben want het lijkt hen wel leuk. Wat? Het belang van het kind? O ja, nee, daarvoor maakt het niks uit want we willen met zijn allen dat dat niks uit kan maken.
Oke... Tja, ik vind dat iedereen het recht heeft zelf te moeten weten hoe die in deze discussie staat. Maar meestal zijn het gelovigen die er iets op tegen hebben. Vandaar mijn vraag.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:26 schreef deedeetee het volgende:
Waarom ben jij tegen?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:35 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Oke... Tja, ik vind dat iedereen het recht heeft zelf te moeten weten hoe die in deze discussie staat. Maar meestal zijn het gelovigen die er iets op tegen hebben. Vandaar mijn vraag.
LOL. Jij denkt dat je gedachten kunt lezen ??? Wie zegt dat er mensen de relatie van mijn ouders afkeurden ? Ken jij mijn ouders ?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:21 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik gok eigenlijk dat ze werkelijk niet door heeft dat ze exact dezelfde argumenten gebruikt als de mensen die de relatie van haar ouders afkeurden.
Aan de positieve kant: tenzij ze vindt dat ze beter niet had kunnen leven heeft ze haar eigen standpunt ontkracht.
Ik vind gewoon dat een vader en moeder de beste keus is. Niet dat een homo ouders kinderen niet goed zouden kunnen verzorgen. Ik vind het alleen niet de 1 ste keus.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Hoe een kind wordt opgevoed hangt niet af van het geslacht van de ouders. Er is niets wat een vader niet kan wat een moeder wel kan en vice versa (afgezien van borstvoeding geven misschien, maar dat krijgen sowieso niet alle kinderen ongeacht het geslacht van hun ouders).
Twee liefdevolle moeders of vaders kunnen prima een kind opvoeden. Twee slechte ouders van hetzelfde geslacht niet, maar dat risico heb je met een vader en een moeder net zo goed.
Ik geloof best dat je dat vindt. Ik vraag waar je dat op baseert, en daar krijg ik niet echt een antwoord op behalve "dat vind ik gewoon".quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind gewoon dat een vader en moeder de beste keus is. Niet dat een homo ouders kinderen niet goed zouden kunnen verzorgen. Ik vind het alleen niet de 1 ste keus.
Is dat nu echt zo moeilijk te verteren ?
Nou, dat is dan duidelijk bij mensen die al voordat ze het kind hebben niet in het belang van het kind denken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een ouder die niet in het belang van zijn kind denkt is een slechte ouder, ongeacht geslacht of seksuele geaardheid.
Waar tegen? Het homohuwelijk? Nee. Homo's die kinderen adopteren, tegen? Ook niet per sé. Maar ik vind het wel een wat onzinnige trend. Als je dan tot de ontdekking komt dat je homo bent, lijkt mij dat dit bepaalde consequenties heeft. Eén daarvan is in mijn ogen toch wel dat je het plaatje van een gezin stichten laat varen. Eén van de basics die afvalt in mijn ogen.quote:
Waarom zou dat afvallen?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:40 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Waar tegen? Het homohuwelijk? Nee. Homo's die kinderen adopteren, tegen? Ook niet per sé. Maar ik vind het wel een wat onzinnige trend. Als je dan tot de ontdekking komt dat je homo bent, lijkt mij dat dit bepaalde consequenties heeft. Eén daarvan is in mijn ogen toch wel dat je het plaatje van een gezin stichten laat varen. Eén van de basics die afvalt in mijn ogen.
En nog meer demagogie, je bent nogal bezigquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou, dat is dan duidelijk bij mensen die al voordat ze het kind hebben niet in het belang van het kind denken.
Hoppa daar gaan we dan weer. Ik val blijkbaar de heilige homo aan voor het gevoel van velen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Want twee ouders van hetzelfde geslacht zijn slechter dan twee van verschillend geslacht. Je maakt niet eens de nuance dat er uitzonderingen zijn of zo, twee ouders van hetzelfde geslacht is gewoon per definitie niet het beste.
Dus dan heb je wel iets tegen homo's. Je vindt ze namelijk minder goede ouders.
Nee, maar jij kent de homo-ouders waar we het over hebben ook niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
LOL. Jij denkt dat je gedachten kunt lezen ??? Wie zegt dat er mensen de relatie van mijn ouders afkeurden ? Ken jij mijn ouders ?
Ik redeneer juist *volledig* zoals jijquote:Jeetje probeer eens niet zo snel conclusies te trekken. Je hebt je oordeel wel heel erg snel klaar en redeneert van uit je eigen straatje. Klein beetje ruimer van gedachten zijn zou je erg van opknappen.
En dan zou ik bekrompen zijn ? LOL !
Wat te denken van gewoon ouderwets gezond verstand ? Een kind is graag net als de rest, valt liever niet op.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik geloof best dat je dat vindt. Ik vraag waar je dat op baseert, en daar krijg ik niet echt een antwoord op behalve "dat vind ik gewoon".
Datzelfde geldt voor heterostellen die een kind willen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoppa daar gaan we dan weer. Ik val blijkbaar de heilige homo aan voor het gevoel van velen.
Ik vind dat het het beste is voor een kind om een vader en een moeder te hebben. Ik vind het egoïstisch om als homostel om een baby die anders niet geboren zou worden te willen hebben.
Omdat voortplanting nu eenmaal niet aan de orde is bij homoseksualiteit. Als je ontdekt en accepteert homo te zijn, hoort daar in mijn ogen bij 'oke, kinderen krijgen gaat niet gebeuren'. Daar zou je dan berusting in moeten proberen te vinden. Althans, zo vind ik dat voor mezelf. Ik ga geen kinderen op de wereld zetten, dat hoort er voor mij gewoon bij. Eén van de eerste conclusies die je trekt bij de vaststelling van je geaardheid lijkt me.quote:
Kijk - en dat is nadrukkelijk NIET wat je eerder zei. Als je dit nu vanaf het begin had gezegd was het een hele andere discussie geworden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoppa daar gaan we dan weer. Ik val blijkbaar de heilige homo aan voor het gevoel van velen.
Ik vind dat het het beste is voor een kind om een vader en een moeder te hebben. Ik vind het egoïstisch om als homostel om een baby die anders niet geboren zou worden te willen hebben. Ik heb t niet over zielige ouderloze kindjes in Nepal![]()
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een ouder die niet in het belang van zijn kind denkt is een slechte ouder, ongeacht geslacht of seksuele geaardheid.
Dat is gewoon onzin, homo's zijn niet per definite onvruchtbaar.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:46 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Omdat voortplanting nu eenmaal niet aan de orde is bij homoseksualiteit.
Je vindt het omdat je het vindt. Uitstekende argumentatie.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind dat het het beste is voor een kind om een vader en een moeder te hebben. Ik vind het egoïstisch om als homostel om een baby die anders niet geboren zou worden te willen hebben. Ik heb t niet over zielige ouderloze kindjes in Nepal![]()
Ik heb t niet over eenoudergezinnen, mishandelende ouders, kinderen uit een gemengde relatie enz.
Ik vind de redenatie dat er wel ergere dingen zijn n.v.t. op wat ik zeg.
En hier ook wel ergens mee eens. Ik vraag me af in hoeverre het niet problematisch gaat zijn voor veel van zulke kinderen om zo'n 'afwijkende' basis te hebben en ze daarmee het (sociale) leven in te sturen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:46 schreef deedeetee het volgende:
Wat te denken van gewoon ouderwets gezond verstand ? Een kind is graag net als de rest, valt liever niet op.
Net zo problematisch als kinderen uit een gemengd huwelijkquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:48 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
En hier ook wel ergens mee eens. Ik vraag me af in hoeverre het niet problematisch gaat zijn voor veel van zulke kinderen om zo'n 'afwijkende' basis te hebben en ze daarmee het (sociale) leven in te sturen.
Ha ha jij denkt dat jij een spiegel bent ???quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:45 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, maar jij kent de homo-ouders waar we het over hebben ook niet.
[..]
Ik redeneer juist *volledig* zoals jijIk ben een spiegel, heb je dat nu nog niet door ? Ik heb het in een eerdere post zelfs al letterlijk gezegd
Een kind opvoeden is wel iets meer dan het "hetero" zijn. Als je hetero bent, ben je echt niet automatisch geschikter. Sowieso proberen we toch als samenleving het seksenverschil steeds kleiner te maken. De vaderfiguur en de moederfiguur kruipen denk ik steeds verder naar elkaar toe.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou, dat is dan duidelijk bij mensen die al voordat ze het kind hebben niet in het belang van het kind denken.
Ik ken één kind van ouders van hetzelfde geslacht en dat is, verbazingwekkend, een volkomen normaal persoon die gigantisch veel van haar ouders houdt. En vice versa.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:48 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
En hier ook wel ergens mee eens. Ik vraag me af in hoeverre het niet problematisch gaat zijn voor veel van zulke kinderen om zo'n 'afwijkende' basis te hebben en ze daarmee het (sociale) leven in te sturen.
Ik geef t op dit is echt klinkklare onzin......quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor heterostellen die een kind willen.
Ja, ik weet dat het tot nu toe allemaal wel behoorlijk goed lijkt te gaan volgens de resultaten tot nu toe. Maar ja, wat als zoiets echt gemeengoed wordt en op grote schaal gaat voorkomen?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:49 schreef Tchock het volgende:
Ik ken één kind van ouders van hetzelfde geslacht en dat is, verbazingwekkend, een volkomen normaal persoon die gigantisch veel van haar ouders houdt. En vice versa.
Dan wordt het alleen maar normaler, toch? Vijftig jaar geleden was het idioot als je moeder werkte. Dat is nu ook totaal verdwenen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:51 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat het tot nu toe allemaal wel behoorlijk goed lijkt te gaan volgens de resultaten tot nu toe. Maar ja, wat als zoiets echt gemeengoed wordt en op grote schaal gaat voorkomen?
Wat je zegt is inderdaad onzin. Kinderen nemen is per definitie gedeeltelijk egoïstisch en daar is verder ook niets mis mee.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik geef t op dit is echt klinkklare onzin......
Zeg dat tegen Garry Glitter...quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat je zegt is inderdaad onzin. Kinderen nemen is per definitie gedeeltelijk egoïstisch en daar is verder ook niets mis mee.
Dat vind ik niet zo'n heel sterk argument, omdat het iets van maatschappelijke afkeuring veronderstelt, die dan weer reden zou zijn om het af te keuren. Praktisch zit er misschien wel wat in, maar als principieel argument deugt het niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:48 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
je post hier de ene demagogie na de andere en zeurt dan over argumenten?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo'n heel sterk argument,
Hoeft niet. En bovendien geldt dat ook voor mensen in homorelaties.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Man en vrouw zijn nou eenmaal verschillend,
In andere culturen is de input van beide ouders ook anders dan in Nederland. Dat betekent verder niet dat het kind daadwerkelijk iets mist.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo'n heel sterk argument, omdat het iets van maatschappelijke afkeuring veronderstelt, die dan weer reden zou zijn om het af te keuren. Praktisch zit er misschien wel wat in, maar als principieel argument deugt het niet.
Man en vrouw zijn nou eenmaal verschillend, een moeder geeft andere input aan een kind dan een vader, dat weet iedereen die het geluk heeft gehad er van beide een te hebben. Dat is anders bij een homohuwelijk, dat dat voor het kind niets zou uitmaken is een aanname vanuit wensdenken, en niet wensdenken uit het belang van het kind maar wensdenken vanuit het belang van de ouder en het veronderstelde belang van de homo-emancipatie.
Elke man en elke vrouw zijn ook anders. Ik garandeer je dat jij totaal andere dingen van je vader hebt meegekregen dan ik en voor je moeder geldt hetzelfde. Dat betekent toch niet per definitie dat één van ons een mislukte jeugd heeft gehad of nu een gehavend kind is?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo'n heel sterk argument, omdat het iets van maatschappelijke afkeuring veronderstelt, die dan weer reden zou zijn om het af te keuren. Praktisch zit er misschien wel wat in, maar als principieel argument deugt het niet.
Man en vrouw zijn nou eenmaal verschillend, een moeder geeft andere input aan een kind dan een vader, dat weet iedereen die het geluk heeft gehad er van beide een te hebben. Dat is anders bij een homohuwelijk, dat dat voor het kind niets zou uitmaken is een aanname vanuit wensdenken, en niet wensdenken uit het belang van het kind maar wensdenken vanuit het belang van de ouder en het veronderstelde belang van de homo-emancipatie.
Het betekent ook niet dat een kind niks mist. Het zijn wel de kerels die zelf een moeder hebben gehad die om het hardst roepen dat een kind prima zonder moeder kan.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:02 schreef Bramito het volgende:
[..]
In andere culturen is de input van beide ouders ook anders dan in Nederland. Dat betekent verder niet dat het kind daadwerkelijk iets mist.
Dat zegt helemaal niets.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het betekent ook niet dat een kind niks mist. Het zijn wel de kerels die zelf een moeder hebben gehad die om het hardst roepen dat een kind prima zonder moeder kan.
Ik geloof best dat het kind dingen mist. Met twee moeders is leren scheren natuurlijk een avontuur, zoals maandverband kopen dat is met twee vaders. De vraag is: heeft het kind daar schade van? Zijn dat soort problemen dermate groot dat het de normale verschillen in opvoeding tussen kinderen overstijgt?quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het betekent ook niet dat een kind niks mist. Het zijn wel de kerels die zelf een moeder hebben gehad die om het hardst roepen dat een kind prima zonder moeder kan.
En nog meer demagogiequote:Op woensdag 27 mei 2015 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als dat de vraag is is daarmee de conclusie duidelijk lijkt me.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het kind dingen mist. Met twee moeders is leren scheren natuurlijk een avontuur, zoals maandverband kopen dat is met twee vaders. De vraag is: heeft het kind daar schade van? Zijn dat soort problemen dermate groot dat het de normale verschillen in opvoeding tussen kinderen overstijgt?
Het was geen retorische vraag.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als dat de vraag is is daarmee de conclusie duidelijk lijkt me.
Het gaat denk ik meer om de individuen. Je kan toch ook niet beweren dat 2 gelijke seksen ouders zich identiek gedragen. Er bestaat toch altijd een of andere rolverdeling.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet het antwoord niet en jij ook niet, en iedereen die dat wel pretendeert doet dat vanuit een kinderwens of homorechtenagenda, niet vanuit het belang van het kind.quote:
Met die redenering is kinderen nemen nooit in het belang van het kind en sterft de mens uit.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet het antwoord niet en jij ook niet, en iedereen die dat wel pretendeert doet dat vanuit een kinderwens of homorechtenagenda, niet vanuit het belang van het kind.
quote:Als twee volwassen mensen die van elkaar houden elkaar trouw willen beloven en voor de wet (en God, als ze gelovig zijn) dit vast willen leggen, is dat hun goed recht en in mijn ogen een van de mooie momenten in het leven. Daarbij maakt het wat mij betreft niks uit of die twee mensen van verschillend of van hetzelfde geslacht zijn.
Ik weet ook dat niet iedereen deze opvatting deelt, dat is ieders goed recht. Maar als iemand in het Vaticaan de uitslag van het referendum in Ierland, waarbij ruim 60% van de Ieren van oordeel is dat het burgerlijk huwelijk moet worden opengesteld aan mensen van hetzelfde geslacht, een "nederlaag voor de mensheid" noemt, gaat dit mijn inlevingsvermogen ver te boven. Voor mij is liefde een teken van medemenselijkheid en daarmee een triomf voor de mensheid.
Mijn hemel wat is Timmermans toch een toffe peer. Die man zegt alleen maar mooie dingen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:45 schreef Elfletterig het volgende:
Op Facebook schrijft Frans Timmermans het volgende:
[..]
Timmermans geeft een mooi statement af, daar waar ik de werkelijke politieke leiders in Nederland niet hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn hemel wat is Timmermans toch een toffe peer. Die man zegt alleen maar mooie dingen.
Het belangrijkste is dat je het doet met de gedacht het allerbeste voor het kind te willen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat je zegt is inderdaad onzin. Kinderen nemen is per definitie gedeeltelijk egoïstisch en daar is verder ook niets mis mee.
dus het niet volstoppen met bekrompen gedachtenquote:Op woensdag 27 mei 2015 17:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat je het doet met de gedacht het allerbeste voor het kind te willen.
Mooiquote:Op woensdag 27 mei 2015 16:45 schreef Elfletterig het volgende:
Op Facebook schrijft Frans Timmermans het volgende:
[..]
Het grootste deel van de mensheid is hetero dus dat zal niet zo snel gebeuren. Maar als het wél op grote schaal gaat voorkomen wordt het beter voor de kinderen die dan geen uitzonderingspositie meer hebben.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:51 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat het tot nu toe allemaal wel behoorlijk goed lijkt te gaan volgens de resultaten tot nu toe. Maar ja, wat als zoiets echt gemeengoed wordt en op grote schaal gaat voorkomen?
zo heftig reageren op iets als kritiek of een andere mening is ook bekrompen hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dus het niet volstoppen met bekrompen gedachten
quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
zo heftig reageren op iets als kritiek of een andere mening is ook bekrompen hoor.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
ha ha de overbekende * maar jij doet t óók * ????
Als mensen nou eens ophouden met denken kinderen te kunnen nemen, en dat geldt ook voor de kerk, en gewoon proberen helemaal zelf kinderen te krijgen, is er niets aan de hand.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met die redenering is kinderen nemen nooit in het belang van het kind en sterft de mens uit.
Want DAT is in het belang van het kind ?quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als mensen nou eens ophouden met denken kinderen te kunnen nemen, en dat geldt ook voor de kerk, en gewoon proberen helemaal zelf kinderen te krijgen, is er niets aan de hand.
kijk dat bedoel ik nou....quote:
Een andere mening hebben is heel wat anders dan de kwalificaties die de religieuze gek uit Vaticaanstad eraan geeft. Die zegt niet zoiets als "ik vind het afkeurenswaardig" of "als kerk zijn we hier op tegen", nee: hij noemt het een nederlaag voor de mensheid.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
zo heftig reageren op iets als kritiek of een andere mening is ook bekrompen hoor.
Het is een idioot dramatische opmerking idd. Maar ik vind * religieuze gek *ook niet echt geweldig klinken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een andere mening hebben is heel wat anders dan de kwalificaties die de religieuze gek uit Vaticaanstad eraan geeft. Die zegt niet zoiets als "ik vind het afkeurenswaardig" of "als kerk zijn we hier op tegen", nee: hij noemt het een nederlaag voor de mensheid.
Als je willens en wetens zulke taal gebruikt, kun je ook stevige repliek verwachten. Sterker nog: dat MOET zelfs. We kunnen dit soort religieuze gekken namelijk niet krachtig genoeg met woorden bestrijden. Ze zaaien namelijk haat en verdeeldheid met hun zieke statements.
Als je haat jegens andere mensen zo ver gaat dat je zulke taal willens en wetens uitkraamt, dan lijkt "religieuze gek" me nog mild uitgedrukt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is een idioot dramatische opmerking idd. Maar ik vind * religieuze gek *ook niet echt geweldig klinken.
Heeft de man het dan over haten gehad ? Ik stoor me er aan dat alles meteen maar voor homohaat wordt uitgemaakt. Potenrammen in het park dát is homohaat. Idiote opmerkingen maken is IMO van een heel ander kaliber.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je haat jegens andere mensen zo ver gaat dat je zulke taal willens en wetens uitkraamt, dan lijkt "religieuze gek" me nog mild uitgedrukt.
Het homohuwelijk "een nederlaag voor de mensheid" noemen is zo dicht als je bij homohaat kunt zijn zonder "ik haat homo's" te zeggen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Heeft de man het dan over haten gehad ? Ik stoor me er aan dat alles meteen maar voor homohaat wordt uitgemaakt. Potenrammen in het park dát is homohaat. Idiote opmerkingen maken is IMO van een heel ander kaliber.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Heeft de man het dan over haten gehad ? Ik stoor me er aan dat alles meteen maar voor homohaat wordt uitgemaakt. Potenrammen in het park dát is homohaat. Idiote opmerkingen maken is IMO van een heel ander kaliber.
Ik had het niet beter kunnen zeggen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het homohuwelijk "een nederlaag voor de mensheid" noemen is zo dicht als je bij homohaat kunt zijn zonder "ik haat homo's" te zeggen.
Ik kan echt geen haat vinden in die opmerking hoor. Ik kan me wel voorstellen dat homo's zich er flink gekwetst door kunnen voelen. Maar dat maakt het nog geen haat. De meeste reacties van mensen hier die wel geloven in het homohuwelijk spreken veel meer haat uit vind ik.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het homohuwelijk "een nederlaag voor de mensheid" noemen is zo dicht als je bij homohaat kunt zijn zonder "ik haat homo's" te zeggen.
Stel je voor, negers kregen het stemrecht, of burgerrechten, en het vaticaan roept, een Nederlaag voor de mensheid..quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik kan echt geen haat vinden in die opmerking hoor. Ik kan me wel voorstellen dat homo's zich er flink gekwetst door kunnen voelen. Maar dat maakt het nog geen haat. De meeste reacties van mensen hier die wel geloven in het homohuwelijk spreken veel meer haat uit vind ik.
Er was toch juist een enorme dubbele regenboog boven Dublin te zien toen de uitslag bekend werdquote:Op woensdag 27 mei 2015 18:39 schreef crystal_meth het volgende:
Als Ierland door een natuurramp getroffen wordt moeten ze niet komen klagen.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:49 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Er was toch juist een enorme dubbele regenboog boven Dublin te zien toen de uitslag bekend werd?
Geef gewoon toe, jij ziet ook liever geen homo's trouwenquote:Op woensdag 27 mei 2015 13:22 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Tis fok forum he,niet Marokko forum.
De eindtijdquote:Op woensdag 27 mei 2015 18:31 schreef Duikbril112 het volgende:
Tja, hij is tenminste eerlijk en eens niet zo smerig politiek-correct.Dat kan ik eigenlijk alleen maar waarderen... Hij zegt tenminste waar die voor staat. En ja, de Bijbel keurt homoseksualiteit nu eenmaal af. En één van de tekenen van de Eindtijd is dat dingen als homoseksualiteit normaal worden in de ogen van de mensen, en de boel helemaal ontspoort. Toch raar dan om van iemand te vragen die daar voor staat en daarin gelooft, mee te gaan in die waanzin van de waan van de dag?
"ik denk zo en dus doet iedereen die anders denkt maar alsof".quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:54 schreef Szikha het volgende:
[..]
Geef gewoon toe, jij ziet ook liever geen homo's trouwen
Ik geef het gewoon toe. Ik doe niet aan schijnheiligheid. Ik vind homo's vies en zie het liefst die gay parades verdwijnen.
Het huwelijk is iets tussen een man en een vrouw. Zo is dat geregeld door moeder natuur. Zo zie ik dat. Ik hoef geen vinger wijzen
Ik denk dat meesten hier precies zo denken.
Het Vaticaan neem ik niet serieus. Maar dat men zo schijnheilig reageert op de visie van het Vaticaan is lachwekkend te noemen vooral omdat we allemaal een beetje iets tegen homo's hebben. Of je nu Berber , Rus of Nederlander bent. Ongeacht je religieus bent of niet.
Face it : acceptatie van homoseksuelen is er niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |