Nog meer demagogie, je laat je wel weer kennen vandaagquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zijn de nieuwe onverdraagzamen, en die zijn minstens zo agressief. Ze vinden dat ze 'ook' recht op kinderen hebben want het lijkt hen wel leuk. Wat? Het belang van het kind? O ja, nee, daarvoor maakt het niks uit want we willen met zijn allen dat dat niks uit kan maken.
Een ouder die niet in het belang van zijn kind denkt is een slechte ouder, ongeacht geslacht of seksuele geaardheid.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zijn de nieuwe onverdraagzamen, en die zijn minstens zo agressief. Ze vinden dat ze 'ook' recht op kinderen hebben want het lijkt hen wel leuk. Wat? Het belang van het kind? O ja, nee, daarvoor maakt het niks uit want we willen met zijn allen dat dat niks uit kan maken.
Oke... Tja, ik vind dat iedereen het recht heeft zelf te moeten weten hoe die in deze discussie staat. Maar meestal zijn het gelovigen die er iets op tegen hebben. Vandaar mijn vraag.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:26 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben niet gelovig en heb niks tegen mensen ongeacht of ze homo, hetero of bi zijn. Ik snap niet waarom je niet gewoon je eigen mening mag hebben over zaken, zonder meteen voor bekrompen homohater door te gaan.
Waarom ben jij tegen?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:35 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Oke... Tja, ik vind dat iedereen het recht heeft zelf te moeten weten hoe die in deze discussie staat. Maar meestal zijn het gelovigen die er iets op tegen hebben. Vandaar mijn vraag.
LOL. Jij denkt dat je gedachten kunt lezen ??? Wie zegt dat er mensen de relatie van mijn ouders afkeurden ? Ken jij mijn ouders ?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:21 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik gok eigenlijk dat ze werkelijk niet door heeft dat ze exact dezelfde argumenten gebruikt als de mensen die de relatie van haar ouders afkeurden.
Aan de positieve kant: tenzij ze vindt dat ze beter niet had kunnen leven heeft ze haar eigen standpunt ontkracht.
Ik vind gewoon dat een vader en moeder de beste keus is. Niet dat een homo ouders kinderen niet goed zouden kunnen verzorgen. Ik vind het alleen niet de 1 ste keus.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Hoe een kind wordt opgevoed hangt niet af van het geslacht van de ouders. Er is niets wat een vader niet kan wat een moeder wel kan en vice versa (afgezien van borstvoeding geven misschien, maar dat krijgen sowieso niet alle kinderen ongeacht het geslacht van hun ouders).
Twee liefdevolle moeders of vaders kunnen prima een kind opvoeden. Twee slechte ouders van hetzelfde geslacht niet, maar dat risico heb je met een vader en een moeder net zo goed.
Ik geloof best dat je dat vindt. Ik vraag waar je dat op baseert, en daar krijg ik niet echt een antwoord op behalve "dat vind ik gewoon".quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind gewoon dat een vader en moeder de beste keus is. Niet dat een homo ouders kinderen niet goed zouden kunnen verzorgen. Ik vind het alleen niet de 1 ste keus.
Is dat nu echt zo moeilijk te verteren ?
Nou, dat is dan duidelijk bij mensen die al voordat ze het kind hebben niet in het belang van het kind denken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een ouder die niet in het belang van zijn kind denkt is een slechte ouder, ongeacht geslacht of seksuele geaardheid.
Waar tegen? Het homohuwelijk? Nee. Homo's die kinderen adopteren, tegen? Ook niet per sé. Maar ik vind het wel een wat onzinnige trend. Als je dan tot de ontdekking komt dat je homo bent, lijkt mij dat dit bepaalde consequenties heeft. Eén daarvan is in mijn ogen toch wel dat je het plaatje van een gezin stichten laat varen. Eén van de basics die afvalt in mijn ogen.quote:
Waarom zou dat afvallen?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:40 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Waar tegen? Het homohuwelijk? Nee. Homo's die kinderen adopteren, tegen? Ook niet per sé. Maar ik vind het wel een wat onzinnige trend. Als je dan tot de ontdekking komt dat je homo bent, lijkt mij dat dit bepaalde consequenties heeft. Eén daarvan is in mijn ogen toch wel dat je het plaatje van een gezin stichten laat varen. Eén van de basics die afvalt in mijn ogen.
En nog meer demagogie, je bent nogal bezigquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou, dat is dan duidelijk bij mensen die al voordat ze het kind hebben niet in het belang van het kind denken.
Hoppa daar gaan we dan weer. Ik val blijkbaar de heilige homo aan voor het gevoel van velen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Want twee ouders van hetzelfde geslacht zijn slechter dan twee van verschillend geslacht. Je maakt niet eens de nuance dat er uitzonderingen zijn of zo, twee ouders van hetzelfde geslacht is gewoon per definitie niet het beste.
Dus dan heb je wel iets tegen homo's. Je vindt ze namelijk minder goede ouders.
Nee, maar jij kent de homo-ouders waar we het over hebben ook niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
LOL. Jij denkt dat je gedachten kunt lezen ??? Wie zegt dat er mensen de relatie van mijn ouders afkeurden ? Ken jij mijn ouders ?
Ik redeneer juist *volledig* zoals jijquote:Jeetje probeer eens niet zo snel conclusies te trekken. Je hebt je oordeel wel heel erg snel klaar en redeneert van uit je eigen straatje. Klein beetje ruimer van gedachten zijn zou je erg van opknappen.
En dan zou ik bekrompen zijn ? LOL !
Wat te denken van gewoon ouderwets gezond verstand ? Een kind is graag net als de rest, valt liever niet op.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik geloof best dat je dat vindt. Ik vraag waar je dat op baseert, en daar krijg ik niet echt een antwoord op behalve "dat vind ik gewoon".
Datzelfde geldt voor heterostellen die een kind willen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoppa daar gaan we dan weer. Ik val blijkbaar de heilige homo aan voor het gevoel van velen.
Ik vind dat het het beste is voor een kind om een vader en een moeder te hebben. Ik vind het egoïstisch om als homostel om een baby die anders niet geboren zou worden te willen hebben.
Omdat voortplanting nu eenmaal niet aan de orde is bij homoseksualiteit. Als je ontdekt en accepteert homo te zijn, hoort daar in mijn ogen bij 'oke, kinderen krijgen gaat niet gebeuren'. Daar zou je dan berusting in moeten proberen te vinden. Althans, zo vind ik dat voor mezelf. Ik ga geen kinderen op de wereld zetten, dat hoort er voor mij gewoon bij. Eén van de eerste conclusies die je trekt bij de vaststelling van je geaardheid lijkt me.quote:
Kijk - en dat is nadrukkelijk NIET wat je eerder zei. Als je dit nu vanaf het begin had gezegd was het een hele andere discussie geworden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoppa daar gaan we dan weer. Ik val blijkbaar de heilige homo aan voor het gevoel van velen.
Ik vind dat het het beste is voor een kind om een vader en een moeder te hebben. Ik vind het egoïstisch om als homostel om een baby die anders niet geboren zou worden te willen hebben. Ik heb t niet over zielige ouderloze kindjes in Nepal![]()
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een ouder die niet in het belang van zijn kind denkt is een slechte ouder, ongeacht geslacht of seksuele geaardheid.
Dat is gewoon onzin, homo's zijn niet per definite onvruchtbaar.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:46 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Omdat voortplanting nu eenmaal niet aan de orde is bij homoseksualiteit.
Je vindt het omdat je het vindt. Uitstekende argumentatie.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind dat het het beste is voor een kind om een vader en een moeder te hebben. Ik vind het egoïstisch om als homostel om een baby die anders niet geboren zou worden te willen hebben. Ik heb t niet over zielige ouderloze kindjes in Nepal![]()
Ik heb t niet over eenoudergezinnen, mishandelende ouders, kinderen uit een gemengde relatie enz.
Ik vind de redenatie dat er wel ergere dingen zijn n.v.t. op wat ik zeg.
En hier ook wel ergens mee eens. Ik vraag me af in hoeverre het niet problematisch gaat zijn voor veel van zulke kinderen om zo'n 'afwijkende' basis te hebben en ze daarmee het (sociale) leven in te sturen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:46 schreef deedeetee het volgende:
Wat te denken van gewoon ouderwets gezond verstand ? Een kind is graag net als de rest, valt liever niet op.
Net zo problematisch als kinderen uit een gemengd huwelijkquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:48 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
En hier ook wel ergens mee eens. Ik vraag me af in hoeverre het niet problematisch gaat zijn voor veel van zulke kinderen om zo'n 'afwijkende' basis te hebben en ze daarmee het (sociale) leven in te sturen.
Ha ha jij denkt dat jij een spiegel bent ???quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:45 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, maar jij kent de homo-ouders waar we het over hebben ook niet.
[..]
Ik redeneer juist *volledig* zoals jijIk ben een spiegel, heb je dat nu nog niet door ? Ik heb het in een eerdere post zelfs al letterlijk gezegd
Een kind opvoeden is wel iets meer dan het "hetero" zijn. Als je hetero bent, ben je echt niet automatisch geschikter. Sowieso proberen we toch als samenleving het seksenverschil steeds kleiner te maken. De vaderfiguur en de moederfiguur kruipen denk ik steeds verder naar elkaar toe.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou, dat is dan duidelijk bij mensen die al voordat ze het kind hebben niet in het belang van het kind denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |