Ik ken één kind van ouders van hetzelfde geslacht en dat is, verbazingwekkend, een volkomen normaal persoon die gigantisch veel van haar ouders houdt. En vice versa.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:48 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
En hier ook wel ergens mee eens. Ik vraag me af in hoeverre het niet problematisch gaat zijn voor veel van zulke kinderen om zo'n 'afwijkende' basis te hebben en ze daarmee het (sociale) leven in te sturen.
Ik geef t op dit is echt klinkklare onzin......quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor heterostellen die een kind willen.
Ja, ik weet dat het tot nu toe allemaal wel behoorlijk goed lijkt te gaan volgens de resultaten tot nu toe. Maar ja, wat als zoiets echt gemeengoed wordt en op grote schaal gaat voorkomen?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:49 schreef Tchock het volgende:
Ik ken één kind van ouders van hetzelfde geslacht en dat is, verbazingwekkend, een volkomen normaal persoon die gigantisch veel van haar ouders houdt. En vice versa.
Dan wordt het alleen maar normaler, toch? Vijftig jaar geleden was het idioot als je moeder werkte. Dat is nu ook totaal verdwenen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:51 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat het tot nu toe allemaal wel behoorlijk goed lijkt te gaan volgens de resultaten tot nu toe. Maar ja, wat als zoiets echt gemeengoed wordt en op grote schaal gaat voorkomen?
Wat je zegt is inderdaad onzin. Kinderen nemen is per definitie gedeeltelijk egoïstisch en daar is verder ook niets mis mee.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik geef t op dit is echt klinkklare onzin......
Zeg dat tegen Garry Glitter...quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat je zegt is inderdaad onzin. Kinderen nemen is per definitie gedeeltelijk egoïstisch en daar is verder ook niets mis mee.
Dat vind ik niet zo'n heel sterk argument, omdat het iets van maatschappelijke afkeuring veronderstelt, die dan weer reden zou zijn om het af te keuren. Praktisch zit er misschien wel wat in, maar als principieel argument deugt het niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:48 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
En hier ook wel ergens mee eens. Ik vraag me af in hoeverre het niet problematisch gaat zijn voor veel van zulke kinderen om zo'n 'afwijkende' basis te hebben en ze daarmee het (sociale) leven in te sturen.
je post hier de ene demagogie na de andere en zeurt dan over argumenten?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo'n heel sterk argument,
Hoeft niet. En bovendien geldt dat ook voor mensen in homorelaties.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Man en vrouw zijn nou eenmaal verschillend,
In andere culturen is de input van beide ouders ook anders dan in Nederland. Dat betekent verder niet dat het kind daadwerkelijk iets mist.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo'n heel sterk argument, omdat het iets van maatschappelijke afkeuring veronderstelt, die dan weer reden zou zijn om het af te keuren. Praktisch zit er misschien wel wat in, maar als principieel argument deugt het niet.
Man en vrouw zijn nou eenmaal verschillend, een moeder geeft andere input aan een kind dan een vader, dat weet iedereen die het geluk heeft gehad er van beide een te hebben. Dat is anders bij een homohuwelijk, dat dat voor het kind niets zou uitmaken is een aanname vanuit wensdenken, en niet wensdenken uit het belang van het kind maar wensdenken vanuit het belang van de ouder en het veronderstelde belang van de homo-emancipatie.
Elke man en elke vrouw zijn ook anders. Ik garandeer je dat jij totaal andere dingen van je vader hebt meegekregen dan ik en voor je moeder geldt hetzelfde. Dat betekent toch niet per definitie dat één van ons een mislukte jeugd heeft gehad of nu een gehavend kind is?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo'n heel sterk argument, omdat het iets van maatschappelijke afkeuring veronderstelt, die dan weer reden zou zijn om het af te keuren. Praktisch zit er misschien wel wat in, maar als principieel argument deugt het niet.
Man en vrouw zijn nou eenmaal verschillend, een moeder geeft andere input aan een kind dan een vader, dat weet iedereen die het geluk heeft gehad er van beide een te hebben. Dat is anders bij een homohuwelijk, dat dat voor het kind niets zou uitmaken is een aanname vanuit wensdenken, en niet wensdenken uit het belang van het kind maar wensdenken vanuit het belang van de ouder en het veronderstelde belang van de homo-emancipatie.
Het betekent ook niet dat een kind niks mist. Het zijn wel de kerels die zelf een moeder hebben gehad die om het hardst roepen dat een kind prima zonder moeder kan.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:02 schreef Bramito het volgende:
[..]
In andere culturen is de input van beide ouders ook anders dan in Nederland. Dat betekent verder niet dat het kind daadwerkelijk iets mist.
Dat zegt helemaal niets.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het betekent ook niet dat een kind niks mist. Het zijn wel de kerels die zelf een moeder hebben gehad die om het hardst roepen dat een kind prima zonder moeder kan.
Ik geloof best dat het kind dingen mist. Met twee moeders is leren scheren natuurlijk een avontuur, zoals maandverband kopen dat is met twee vaders. De vraag is: heeft het kind daar schade van? Zijn dat soort problemen dermate groot dat het de normale verschillen in opvoeding tussen kinderen overstijgt?quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het betekent ook niet dat een kind niks mist. Het zijn wel de kerels die zelf een moeder hebben gehad die om het hardst roepen dat een kind prima zonder moeder kan.
En nog meer demagogiequote:Op woensdag 27 mei 2015 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als dat de vraag is is daarmee de conclusie duidelijk lijkt me.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het kind dingen mist. Met twee moeders is leren scheren natuurlijk een avontuur, zoals maandverband kopen dat is met twee vaders. De vraag is: heeft het kind daar schade van? Zijn dat soort problemen dermate groot dat het de normale verschillen in opvoeding tussen kinderen overstijgt?
Het was geen retorische vraag.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als dat de vraag is is daarmee de conclusie duidelijk lijkt me.
Het gaat denk ik meer om de individuen. Je kan toch ook niet beweren dat 2 gelijke seksen ouders zich identiek gedragen. Er bestaat toch altijd een of andere rolverdeling.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet het antwoord niet en jij ook niet, en iedereen die dat wel pretendeert doet dat vanuit een kinderwens of homorechtenagenda, niet vanuit het belang van het kind.quote:
Met die redenering is kinderen nemen nooit in het belang van het kind en sterft de mens uit.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet het antwoord niet en jij ook niet, en iedereen die dat wel pretendeert doet dat vanuit een kinderwens of homorechtenagenda, niet vanuit het belang van het kind.
quote:Als twee volwassen mensen die van elkaar houden elkaar trouw willen beloven en voor de wet (en God, als ze gelovig zijn) dit vast willen leggen, is dat hun goed recht en in mijn ogen een van de mooie momenten in het leven. Daarbij maakt het wat mij betreft niks uit of die twee mensen van verschillend of van hetzelfde geslacht zijn.
Ik weet ook dat niet iedereen deze opvatting deelt, dat is ieders goed recht. Maar als iemand in het Vaticaan de uitslag van het referendum in Ierland, waarbij ruim 60% van de Ieren van oordeel is dat het burgerlijk huwelijk moet worden opengesteld aan mensen van hetzelfde geslacht, een "nederlaag voor de mensheid" noemt, gaat dit mijn inlevingsvermogen ver te boven. Voor mij is liefde een teken van medemenselijkheid en daarmee een triomf voor de mensheid.
Mijn hemel wat is Timmermans toch een toffe peer. Die man zegt alleen maar mooie dingen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:45 schreef Elfletterig het volgende:
Op Facebook schrijft Frans Timmermans het volgende:
[..]
Timmermans geeft een mooi statement af, daar waar ik de werkelijke politieke leiders in Nederland niet hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn hemel wat is Timmermans toch een toffe peer. Die man zegt alleen maar mooie dingen.
Het belangrijkste is dat je het doet met de gedacht het allerbeste voor het kind te willen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat je zegt is inderdaad onzin. Kinderen nemen is per definitie gedeeltelijk egoïstisch en daar is verder ook niets mis mee.
dus het niet volstoppen met bekrompen gedachtenquote:Op woensdag 27 mei 2015 17:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat je het doet met de gedacht het allerbeste voor het kind te willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |