Uiteindelijk wordt de beslissing om te pitten door de pitwall gemaakt, die hebben het overzicht. Maar die zaten duidelijk te pitten.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:20 schreef Xylos het volgende:
[..]
Ik lees verschillende berichten dat Lewis degene was die zijn banden wilde wisselen, hij ging er vanuit dat Rosberg en Vettel dit ook zouden doen. Het team ging daarin mee. Lewis had ook zelf kunnen beslissen om gewoon door kunnen rijden.
Klopt die banden hadden het nog wel uitgehouden tot het einde van de race, maar het lijkt toch echt zijn eigen beslissing geweest:quote:Op maandag 25 mei 2015 11:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Uiteindelijk wordt de beslissing om te pitten door de pitwall gemaakt, die hebben het overzicht. Maar die zaten duidelijk te pitten.
Het is geen rocketscience dat op Monaco trackposition key is. Er moet toch wel iemand van de pitwall bekend zijn met Monaco 1992? Mansell die moet pitten vanwege in lekke band, net achter Senna weer de baan opkomt, maar ondanks dat hij 2-3 seconde per ronde sneller is, er niet langs komt.
Op Monaco is inhalen zo goed als onmogelijk, dus je gaat niet banden wisselen op 12 ronden van het einde, tenzij het écht noodzakelijk is, want zelfs op houten banden blijf je nog voor.
Ik vind het niet erg overigens, beter voor het kampioenschap en een beetje tegenslag voor Lewis kan geen kwaad. Hij begint steeds meer kapsones te krijgen.quote:“Lewis heeft gezegd dat de banden niet goed meer functioneerden. Hij wou ze wisselen. Dat zou wel eens van invloed kunnen geweest zijn om de strategische beslissing te nemen om hem toch binnen te roepen,” aldus Niki Lauda.
Dat vond ik wel meevallen. Zijn reactie op het podium was prima. Dat 'ie in eerste instantie baalt, vind ik nogal logisch.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:27 schreef IBAZ het volgende:
Ik vind Hamilton een klein kind in zijn reacties.
Je bent niet de enige.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:27 schreef IBAZ het volgende:
Ik vind Hamilton een klein kind in zijn reacties.
Het bord expres omrijden was jammer, voor de rest begrijpelijk.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat vond ik wel meevallen. Zijn reactie op het podium was prima. Dat 'ie in eerste instantie baalt, vind ik nogal logisch.
Hij klaagde over koude banden. Dan had het team moeten reageren "daar hebben de anderen ook last van." Bottomline blijft dat het team beslist hem naar binnen te halen en dat hadden ze nooit moeten doen in dit geval,quote:Op maandag 25 mei 2015 11:29 schreef Xylos het volgende:
[..]
Klopt die banden hadden het nog wel uitgehouden tot het einde van de race, maar het lijkt toch echt zijn eigen beslissing geweest:
Precies,quote:Op maandag 25 mei 2015 11:24 schreef Rossdale het volgende:
Punten rijden is belangrijk, maar ik weet 100% zeker dat de sponsoren extreem blij met Max waren gisteren. Hoe vaak is hij wel niet in beeld geweest tijdens de race? Zelfs als Max tegen niemand aan het knokken was, was alsnog zijn auto continu in beeld.
Daar draait het bij sponsors om, exposure. Max krijgt nu dit seizoen al zoveel aandacht van alle media, sponsoren worden daar extreem blij van en Torro Rosso daardoor dus ook.
Punten zijn belangrijk maar in een geldgedreven sport als F1 slechts een van de factoren.
Voorspelbaar antwoord. Niet. Dit is Max zijn racestijl. Ziequote:Op maandag 25 mei 2015 11:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zonde dat Max ondanks zoveel intrinsieke snelheid uiteindelijk met lege handen staat. Zo'n fout als dit kan natuurlijk een keer gebeuren, maar een vervelende bijkomstigheid is wel dat er de volgende keer een dubbel vergrootglas op gericht is. Ben benieuwd hoe dit Max' racen gaat beïnvloeden.
Hij schoof het bord '3' even voorbij het bord '1'. Kinderachtig.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:31 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Het bord expres omrijden was jammer, voor de rest begrijpelijk.
Denk het ook niet nee. Maar dit is wel een nieuwe ervaring voor hem natuurlijk; een dusdanig breed uitgemeten fout maken. Tot nu toe gaat hij echter heel goed om met ophef over hem, dus ik heb er op zich vertrouwen in dat dat nu weer goed gaat komen.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:33 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Voorspelbaar antwoord. Niet. Dit is Max zijn racestijl. Zie
Wel grappigquote:Op maandag 25 mei 2015 11:34 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Hij schoof het bord '3' even voorbij het bord '1'. Kinderachtig.
Tijdens de virtual safety car lag hij 19 seconden voor. Op dat moment reden alle wagens dezelfde snelheid. Tijdens de pitstop kwam de echte safety car op de baan waardoor de wagens sneller konden rijden. Dit was waarschijnlijk de rede dat hij net achter ze weer de baan op reed.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij klaagde over koude banden. Dan had het team moeten reageren "daar hebben de anderen ook last van." Bottomline blijft dat het team beslist hem naar binnen te halen en dat hadden ze nooit moeten doen in dit geval,
Eerder dit jaar maakten ze ook al de fout om bij een vroege SC te pitten, terwijl Ferrari doorreed en Vettel won. De racestrategy bij Mercedes is niet goed.
In feite was de reden dat een Sauber ook binnenkwam toen Mercedes net klaar was met de pitstop, waardoor hij ongeveer een seconde langer moest stilstaan.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:39 schreef Xylos het volgende:
[..]
Tijdens de virtual safety car lag hij 19 seconden voor. Op dat moment reden alle wagens dezelfde snelheid. Tijdens de pitstop kwam de echte safety car op de baan waardoor de wagens sneller konden rijden. Dit was waarschijnlijk de rede dat hij net achter ze weer de baan op reed.
lijkt me ook, die is gewoon op z'n Duits genaaidquote:Op maandag 25 mei 2015 11:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat vond ik wel meevallen. Zijn reactie op het podium was prima. Dat 'ie in eerste instantie baalt, vind ik nogal logisch.
Een onnodig risico inderdaad, maar leuk voor het kampioenschap. Ik ben geen fan van Hamilton vandaar dat ik er stiekem wel van geniet wanneer het hem niet meezit.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In feite was de reden dat een Sauber ook binnenkwam toen Mercedes net klaar was met de pitstop, waardoor hij ongeveer een seconde langer moest stilstaan.
19 seconden is ook ongeveer het tijdsverlies door een pitstop. Tijdens een pitstop kan altijd wat verkeerde gaan, wat dus ook gebeurde. Het is een risico wat je niet moet nemen op Monaco, want trackposition is waar het om gaat.
maar Monaco is wel een race die je op je naam wil hebben en het kampioenschap wordt er wel wat spannender door maar dat geeft eigenlijk ook maar een vertekend beeld dan van de werkelijke verhouding dit seizoen, de enige manier waarop het Hamilton kan ontgaan is door dit soort cadeautjes.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:45 schreef Xylos het volgende:
[..]
Een onnodig risico inderdaad, maar leuk voor het kampioenschap. Ik ben geen fan van Hamilton vandaar dat ik er stiekem wel van geniet wanneer het hem niet meezit.
Hij is gewoon een smaakmaker. Die 'fout' van gisteren kan en mag hij maken. Als je het niet probeert kom je er ook nooit voorbij.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:37 schreef alwaysonhold het volgende:
Leuke quote nog over Max door Martin Brundle ( zit nu terug te kijken de Sky F1 race coverage):
"Every team out there, is keeping an extra eye on Max Verstappen's performance, i know that for sure.''
Mooie quote
Op Monaco kun je ook eigenlijk niet inhalen. Wat dat betref is het een kutcircuit. Dat is geen reden of excuus om dan maar zulke risico's te nemen, dus wat dat betreft is de straf terecht.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij is gewoon een smaakmaker. Die 'fout' van gisteren kan en mag hij maken. Als je het niet probeert kom je er ook nooit voorbij.
Op het moment van beslissen was de marge groot genoeg (26s).quote:Op maandag 25 mei 2015 11:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In feite was de reden dat een Sauber ook binnenkwam toen Mercedes net klaar was met de pitstop, waardoor hij ongeveer een seconde langer moest stilstaan.
19 seconden is ook ongeveer het tijdsverlies door een pitstop. Tijdens een pitstop kan altijd wat verkeerde gaan, wat dus ook gebeurde. Het is een risico wat je niet moet nemen op Monaco, want trackposition is waar het om gaat.
Misschien had het team hem even gas terug moeten laten nemen, maar die dachten waarschijnlijk dat P8 nog mogelijk was. Van de gekke eigenlijk, een 17 jarig ventje binnen halen, supersofts eronder zetten en dan denken dat hij van P14 in de punten rijdt, op een circuit waar je niet kunt inhalen. ik vind het fantastisch.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Op Monaco kun je ook eigenlijk niet inhalen. Wat dat betref is het een kutcircuit. Dat is geen reden of excuus om dan maar zulke risico's te nemen, dus wat dat betreft is de straf terecht.
Maar hij is nog zo jong, die wijsheden komen vanzelf wel.
Dit.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:47 schreef aesop het volgende:
[..]
Misschien had het team hem even gas terug moeten laten nemen, maar die dachten waarschijnlijk dat P8 nog mogelijk was. Van de gekke eigenlijk, een 17 jarig ventje binnen halen, supersofts eronder zetten en dan denken dat hij van P14 in de punten rijdt, op een circuit waar je niet kunt inhalen. ik vind het fantastisch.
Jep.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:47 schreef aesop het volgende:
[..]
Misschien had het team hem even gas terug moeten laten nemen, maar die dachten waarschijnlijk dat P8 nog mogelijk was. Van de gekke eigenlijk, een 17 jarig ventje binnen halen, supersofts eronder zetten en dan denken dat hij van P14 in de punten rijdt, op een circuit waar je niet kunt inhalen. ik vind het fantastisch.
Hij heeft wel van een saaie race een leuke gemaaktquote:Op maandag 25 mei 2015 12:47 schreef aesop het volgende:
[..]
Misschien had het team hem even gas terug moeten laten nemen, maar die dachten waarschijnlijk dat P8 nog mogelijk was. Van de gekke eigenlijk, een 17 jarig ventje binnen halen, supersofts eronder zetten en dan denken dat hij van P14 in de punten rijdt, op een circuit waar je niet kunt inhalen. ik vind het fantastisch.
Nouja hadden ze dat niet gedaan was ie kleurloos 11e gewordenquote:Op maandag 25 mei 2015 12:47 schreef aesop het volgende:
[..]
Misschien had het team hem even gas terug moeten laten nemen, maar die dachten waarschijnlijk dat P8 nog mogelijk was. Van de gekke eigenlijk, een 17 jarig ventje binnen halen, supersofts eronder zetten en dan denken dat hij van P14 in de punten rijdt, op een circuit waar je niet kunt inhalen. ik vind het fantastisch.
quote:
mwoa denk dat zn plan was in iig een aantal rondes druk op grosjean te houden. Alleen net als bij Malledonna eerder zat hij er net iets te dicht opquote:Op maandag 25 mei 2015 13:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja hadden ze dat niet gedaan was ie kleurloos 11e geworden
Ik bedoel als ze hem niet op nieuwe banden hadden gezetquote:Op maandag 25 mei 2015 13:24 schreef franklop het volgende:
[..]
mwoa denk dat zn plan was in iig een aantal rondes druk op grosjean te houden. Alleen net als bij Malledonna eerder zat hij er net iets te dicht op
Klopt, wat dat betreft prima call. Genoeg teams hadden dat niet gedaan om te hopen dat iemand zich uit de race knalt.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik bedoel als ze hem niet op nieuwe banden hadden gezet
Hoe vaak heeft hij nu een grote fout gemaakt dit seizoen? In FP3 dat hij even de vangrail aanraakte en dit tijdens de race. Sainz heb ik meer fouten zien maken.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij is gewoon een smaakmaker. Die 'fout' van gisteren kan en mag hij maken. Als je het niet probeert kom je er ook nooit voorbij.
Het feit dat hij gestraft wordt spreekt dan wel in zijn nadeel, als hij puur gestraft is omdat hij een lesje moet leren zou het zeer spijtig zijn.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:42 schreef Hartigan het volgende:
Ik denk niet echt dat Verstappen fout zat. Verstappen remt op een normaal punt, Grosjean remt wat eerder. Misschien om zijn lijn te verdedigen en daarna snel uit de bocht te accelereren, misschien omdat zijn banden al ver op waren. Om eerlijk te zijn denk ik dat ervaring hier een crash had kunnen voorkomen. Verstappen had misschien wat eerder gas terug kunnen nemen of verder naar rechts kunnen gaan.
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat er sprake is van een fout. Noem het gewoon een race incident en ga dan weer verder. Waarom bestraffen? Is een DNF niet voldoende? Dat nog even los van de schrik, de blauwe plekken en een flink beschadigde auto. Onbegrijpelijke beslissing.
Hoe dan ook, ik heb genoten van de race. En het is ook mooi dat de Renaults geen problemen hebben gehad. Erg knap ook van Kvyat en Ricciardo.
Niet helemaal, ze namen de beslissing op het laatste moment, toen was de voorsprong al weer kleiner gewordenquote:Op maandag 25 mei 2015 12:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Op het moment van beslissen was de marge groot genoeg (26s).
Hamilton verloor 9 seconden ten opzichte van Rosberg in sector 2 (53s vs 44s) voordat hij binnenkwam. Daardoor werd het verschil met Rosberg en Vettel kritiek. De Sauber maakte dat hij uiteindelijk achter hen op de baan kwam.
http://www.auto-motor-und(...)schenkt-9603949.htmlquote:Zunächst einmal schien das virtuelle Safety Car Hamiltons Position zu festigen. Die Abstände werden ja eingefroren. Also kein Grund zur Panik. Tatsächlich gewann der Spitzenreiter zwischen der 63. und 64. Runde 6,6 Sekunden auf Nico Rosberg und Sebastian Vettel. In Runde 64 stieg Hamiltons Vorsprung von 19,1 auf 25,7 Sekunden an. Was damit zusammenhängt, dass er das VSC-Signal nach dem Zielstrich sah, während seine Gegner noch einen Teil der Runde mit gedrosseltem Tempo zurücklegen mussten.
quote:Op maandag 25 mei 2015 10:49 schreef S95Sedan het volgende:
De FIA zijn gewoon een stelletje incompetente prutsers.
De verschillen in afstand blijven dan hetzelfde, maar niet in tijd uiteraard, omdat langzamer gereden wordt zullen de tijdsverschillen gaan groeien. Als VSC weer opgeheven wordt zul je dezelfde tijdsverschillen hebben als voor de VSCquote:Op maandag 25 mei 2015 13:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet helemaal, ze namen de beslissing op het laatste moment, toen was de voorsprong al weer kleiner geworden
[..]
http://www.auto-motor-und(...)schenkt-9603949.html
Wat ik trouwens niet snap, is hoe het kan dat onder de VSC, waar de verschillen hetzelfde moeten blijven, Hamilton kennelijk 6,6 seconden uit kan lopen. Die 19,1 seconden was dan dus de voorsprong die hij had moeten hebben.
Tsja.. anderzijds bracht die mislukte pitstop hem weer in de positie om rete sneaky met Vettel langs Bottas en Sainz te geraken. Dat heeft iedereen gezien en daar werd hij om bejubeld.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:59 schreef MakkieR het volgende:
Eigenlijk vind ik het wel jammer en triest dat door Verstappen zijn crash de grootste drama bij team Torros Rosso weg gesneeuwd is. De 20 seconden weggegeven door de pits bracht hem namelijk in de positie dat hij wel iets moest gaan doen.
Yup, incompetente prutsersquote:Op maandag 25 mei 2015 13:49 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een incompetente prutser ja.
Ik heb hem vaak genoeg een verwend nest en een klein kind genoemd wanneer daar aanleiding voor was, maar die zag ik deze keer niet. Wat me wel ergert is dat anderen dat dan massaal voor hem gaan doen, het is meteen weer het grote boze Mercedes en de grandioze pech. Ja, het is pech, maar anderen hebben ook wel eens pech, en als hij zelf dan alles goed had gedaan, waarom neemt hij dan niet zelf de beslissing om Rosberg achter zich te houden op versleten banden? En als het dan eenmaal zo is dat je derde ligt, probeer dan ook iets meer met je veel betere banden en auto.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat vond ik wel meevallen. Zijn reactie op het podium was prima. Dat 'ie in eerste instantie baalt, vind ik nogal logisch.
Ik had eigenlijk ook wel wat meer uitleg verwacht. Nu blijft het achter gesloten deuren en blijft het gissen. Maar de stewards hadden dit weekend wel meer vreemde dingen zoals Raikkonen en Ricciardo.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het feit dat hij gestraft wordt spreekt dan wel in zijn nadeel, als hij puur gestraft is omdat hij een lesje moet leren zou het zeer spijtig zijn.
Jammer dat we er geen betere uitleg over krijgen, ik had wel willen weten of Grosjean werkelijk eerder remde.
Vanavond miss even de Sky uitzending terugkijken, hopelijk hebben ze het er nog over met onboardbeeldenquote:Op maandag 25 mei 2015 15:04 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk ook wel wat meer uitleg verwacht. Nu blijft het achter gesloten deuren en blijft het gissen. Maar de stewards hadden dit weekend wel meer vreemde dingen zoals Raikkonen en Ricciardo.
Teamorder zijn niet illegaal meer.quote:Op maandag 25 mei 2015 15:22 schreef franklop het volgende:
Vind het eigenlijk ook apart dat er niks is gedaan bij de teamorders van Red Bull. Ricciardo langs Kvyatt omdat hij op vers rubber stond en in de laatste ronde, volgens afspraak, de positie weer teruggeven..
nou ja het is qua racen meestal geen moer aan maar het hoort gewoon bij F1quote:Op maandag 25 mei 2015 15:46 schreef Xylos het volgende:
Ik vind Monaco een geweldig event, maar misschien is het niet meer van deze tijd.
Qua veiligheid valt er veel over te zeggen, inhalen kan maar met veel risico's.
Wat wil je er precies mee zeggen? Het is immers een onzinnige voorspelling. Natuurlijk kan het uitkomen, maar je kan gewoon niet nu al zeggen of hij wereldkampioen gaat worden.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:02 schreef alwaysonhold het volgende:
En nog een positieve review over Max zijn race van the guardian
2. Max Verstappen is a future world champion
OK, the 17-year-old caused the crash that turned the grand prix upside down when he banged into the Lotus of Romain Grosjean, and Hamilton will not thank him for that. But before then he had put in the drive of the day, Hamilton included. He also bumped into the other Lotus, belonging to Pastor Maldonado, before overtaking him with a slick move. He was then hit by a 31-second pitstop that dumped him from eighth to 13th before battling back into the points. He is destined for a move to one of the bigger teams within the next three years.
De beste auto wint, weet niet of Max daar ooit in zal zitten.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:02 schreef alwaysonhold het volgende:
En nog een positieve review over Max zijn race van the guardian
2. Max Verstappen is a future world champion
OK, the 17-year-old caused the crash that turned the grand prix upside down when he banged into the Lotus of Romain Grosjean, and Hamilton will not thank him for that. But before then he had put in the drive of the day, Hamilton included. He also bumped into the other Lotus, belonging to Pastor Maldonado, before overtaking him with a slick move. He was then hit by a 31-second pitstop that dumped him from eighth to 13th before battling back into the points. He is destined for a move to one of the bigger teams within the next three years.
Dus jij denkt dat je het beter weet dan Tom? Stuur je C.V. maar op zou ik zeggen.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:41 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Yup, incompetente prutsers![]()
Als de strafmaat dusdanig verschilt dan doe je gewoon iets niet goed als wedstrijdleiding.
Neem aan dat je zelf ook wel snapt dat wat iemand gewonnen heeft daar ook geen bal mee te maken heeft.
Dat, ook al pakte dit niet goed uit, Verstappen het overall prima gedaan heeft? Dat men over het algemeen zeer positief is over Verstappen, ook al was dit een onhandige actie?quote:Op maandag 25 mei 2015 16:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat wil je er precies mee zeggen? Het is immers een onzinnige voorspelling. Natuurlijk kan het uitkomen, maar je kan gewoon niet nu al zeggen of hij wereldkampioen gaat worden.
Kennelijk is het ook iets wat de figuren die op ieder commentaar over Verstappen wat niet positief is reageren als door een wesp gestoken niet helemaal snappen. Kijk gewoon naar wat je ziet en beoordeel dat. En aan het eind van het seizoen maak je de balans op. Als het goed is zie je dan een bepaalde ontwikkeling en kun je ook over een seizoen bemeten zien wat de resultaten zijn.
Dat zijn deelname daarnaast kleurrijk is, is een tweede. Maar goed, dat is vooral leuk voor de kijker (niet dat die onbelangrijk is, integendeel) en met alleen leuk voor de kijker red je het niet. Hij moet dus zijn lef ook om gaan zetten in resultaten. En als de balans dan maar positief is, dan mag hij er zelfs af en toe af klappen.
Senna deed immers ook niet zelden iets idioots.
(de stomste fout deze race was overigens van Mercedes tav Hamilton, een fout die ik echt onbegrijpelijk vind tot op het punt dat ik mij zelfs afvraag waarom Hamilton luisterde naar de call)
Hierom:quote:Op maandag 25 mei 2015 13:47 schreef Wombcat het volgende:
Wat ik trouwens niet snap, is hoe het kan dat onder de VSC, waar de verschillen hetzelfde moeten blijven, Hamilton kennelijk 6,6 seconden uit kan lopen. Die 19,1 seconden was dan dus de voorsprong die hij had moeten hebben.
Ja? Wat is het verband tussen ervaring en snelheid?quote:Op maandag 25 mei 2015 18:13 schreef alwaysonhold het volgende:
Wat mensen trouwens ook vergeten over Sainz dat hij 4 jaar meer Formule ervaring heeft dan Max. Hij behoord dus gewoon sneller te zijn dan Max. Dat Max zo dicht bij de tijden blijft van Sainz en in de races regelmatig de overhand heeft, geeft aan hoe groot het talent van Max is.
quote:
Neem aan van wel, geen idee hoeveel tijd hij overhoudt naast trainen enzo eigenlijk.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Is Max al met zijn rijlessen bezig trouwens? Zal toch wat dingetjes moeten afleren wil hij dat roze pasje bemachtigen.
Kan in België pas op zijn 18e pas zijn rijbewijs halen, maar mag volgens mij wel lessenquote:Op maandag 25 mei 2015 19:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Is Max al met zijn rijlessen bezig trouwens? Zal toch wat dingetjes moeten afleren wil hij dat roze pasje bemachtigen.
er was ooit een NL coureur (dacht Albers ) die maar 1 rijles nodig had voor afrijden.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Is Max al met zijn rijlessen bezig trouwens? Zal toch wat dingetjes moeten afleren wil hij dat roze pasje bemachtigen.
Ik zou ook Hamilton afzuigen als ik aan zijn miljoentjes mag zitten.quote:Op maandag 25 mei 2015 20:44 schreef Max23 het volgende:
Nieuwe vlam van Hamilton
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/p(...)_Lewis_daten___.html
Ik nietquote:Op maandag 25 mei 2015 20:45 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik zou ook Hamilton afzuigen als ik aan zijn miljoentjes mag zitten.
Gefeliciteerd!quote:
Dat journalisten overdrijven is bekend. Er zijn al meer dan 100 voetballers uitgeroepen tot de nieuwe Cruyff en het is er toch bij één gebleven.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:52 schreef m0ridin het volgende:
Dat, ook al pakte dit niet goed uit, Verstappen het overall prima gedaan heeft?
Een DNF is altijd een slecht resultaat.
[quote]
Dat men over het algemeen zeer positief is over Verstappen, ook al was dit een onhandige actie?
Ik ben dus vooral benieuwd of hij daar toch aan het eind van het seizoen betere keuzes bij maakt.quote:Over het algemeen een dijk van een race gereden, uiteindelijk te veel risico (tja, je wil wat goedmake na zo'n mislukte pitstop) en daarmee (al dan niet mede dankzij een aktie van Grosjean) een crash veroorzaken doet daar niet heel veel aan af.
Dat is zoals gezegd een mechanisme. Het zegt niet zoveel. En daarnaast lees ik wel overal dat Verstappen fout zat en ik kreeg voor dezelfde constatering al 'troll' naar mijn hoofd, dus dat er wat opem zenuwen hier rondlopen lijkt mij evidend.quote:Als die criticasters hier lopen schreeuwen dat iedereen alles maar positief ziet omdat het verstappen is, is het toch niet erg om wat internationale (en onafhankelijke) bronnen te quoten die verstappen ook als een enorm positief iets zien?
Het was geen gedeelde schuld. Hoe kun je dat toch denken? Hij krijgt niet voor niets een straf!quote:Gisteren ging het mis, en het zal een gedeelde schuld zijn, maar helemaal met net wat midner materiaal moet je wat meer risicos nemen. Shit happens, hij heeft zich weer in de spotlights gereden en zolang de positieve (inhaal)akties de negatieve overstemmen komt het wel goed.
En Massa (vorig jaar), Grosjean (in 2013 op Monaco) en Webber (Valencia 2012).quote:Op maandag 25 mei 2015 19:32 schreef Fer het volgende:
Verstappen was te gretig en wilde korte metten maken met Grosjean om weer achter Vettel te kunnen blijven hangen.
Met meer geduld had hij buitenom kunnen gaan met zijn nieuwere banden en het puntje kunnen pakken.
Maar goed, ik heb Vettel, Hamilton en zelfs Schumacher dit soort acties zien doen vroeger.
Mensen denken dat omdat ze hun eigen mening als feit gaan beschouwen.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het was geen gedeelde schuld. Hoe kun je dat toch denken? Hij krijgt niet voor niets een straf!
Schumi meerdere malen, Spa 1998, en o.a. bij zijn terugkeer in Spanje en Singapore. Maar de grote vraag bij Schumi was dan weer of hij na zijn terugkeer nog wel genoeg inschattingsvermogen had voor de F1, op zijn leeftijd.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En Massa (vorig jaar), Grosjean (in 2013 op Monaco) en Webber (Valencia 2012).
Het was imho gewoon een inschattingsfout die zelfs ervaren coureurs wel eens maken.
Meh.quote:Op maandag 25 mei 2015 20:44 schreef Max23 het volgende:
Nieuwe vlam van Hamilton
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/p(...)_Lewis_daten___.html
quote:Op maandag 25 mei 2015 20:45 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik zou ook Hamilton afzuigen als ik aan zijn miljoentjes mag zitten.
Meh.quote:Op maandag 25 mei 2015 22:40 schreef twiFight het volgende:
Ik vond die Nicole anders best een babe. Maar veel te veel drama. Maar niemand kan tippen aan Button's vrouw
Doornbos is kneus.quote:
Zegt ook niks, natuurlijk.quote:
Beetje onzin idd. Voor de rest leuk.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:
"ABS en traction control komen uit de Formule 1."
![]()
![]()
![]()
Doornbosje heeft geen wiki kennis.
Prima verwoord inderdaad door Doornbos.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:21 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Beetje onzin idd. Voor de rest leuk.
Hoop dat ook. En dat Olav gelijk kort en metten maakt met massa over dat hij dat soort dingen in het verleden ook gedaan heeft.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:22 schreef Meike26 het volgende:
Kan op de tablet geen twitter quoten, maar Olav heeft daar laten weten dat hij interview aanvraag gedaan heeft bij Williams om Massa te interviewen + dat hij zeker er wat van gaat vragen/zeggen van zijn kritiek op Verstappen !
Hopelijk gaan ze in op de aanvraag
Was goed gisteren samen met Frank Weeink bij Indy.quote:
Godver, nu gaan we het krijgenquote:Op maandag 25 mei 2015 23:22 schreef Meike26 het volgende:
Kan op de tablet geen twitter quoten, maar Olav heeft daar laten weten dat hij interview aanvraag gedaan heeft bij Williams om Massa te interviewen + dat hij zeker er wat van gaat vragen/zeggen van zijn kritiek op Verstappen !
Hopelijk gaan ze in op de aanvraag
Idd, echt van kunnen genietenquote:Op maandag 25 mei 2015 23:29 schreef Marks het volgende:
[..]
Was goed gisteren samen met Frank Weeink bij Indy.
Hoe kan die Frank trouwens alle rijders van ZOVEEL raceklassen in een split second herkennen? Vraag ik me vaak af .Petje af.
Bij van Dam zat er wel altijd iemand naast (Coronel, Doornbos en Albers hebben het sowieso gedaan), maar bij Mol gebeurt het niet meer inderdaad.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Idd, echt van kunnen genieten
Zou mooi zijn als hij naast Olav kan komen, of misschien zelfs als pitreporter.
Echt als co-commentator ja, maar dat hoeft dan weer niet. Gewoon iemand die de andere schermen in de gaten houdt.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij van Dam zat er wel altijd iemand naast (Coronel, Doornbos en Albers hebben het sowieso gedaan), maar bij Mol gebeurt het niet meer inderdaad.
Hehe, mooie vondst.quote:Op maandag 25 mei 2015 22:34 schreef opreis het volgende:
Massa vond wat Max deed niet kunnen en heel erg gevaarlijk, laten we even kijken hoe Massa zelf in Monaca geraced heeft?
Ik vond vroeger de combi van Olav Mol en Alard Kalff wel goudquote:Op maandag 25 mei 2015 23:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt als co-commentator ja, maar dat hoeft dan weer niet. Gewoon iemand die de andere schermen in de gaten houdt.
Maar alsnog, liever een pitreporter
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 02:26 schreef lobotm het volgende:
De blauwe vlag acties zijn legitiem en legaal... Dat het te laat remmen voor een brake test van gros jean bestraft moet worden lijkt me niet. Eerder had gros jean bestraft moeten worden voor het opzettelijk en op eengevaarlijk punt spelletjes te spelen met het leven van andere coureurs.
Eens.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 02:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik vond vroeger de combi van Olav Mol en Alard Kalff wel goud
dus als Max het doet in Monaco is het mis maar als pak hem beet Massa het op Maleisie doet mag het? Echt......hoe hypocriet zijn die coureurs van tegenwoordig. Ik mis met de week meer de coureurs van toen ik F1 ging kijken (96/97). De Irvines/Villeneuves/Alesis/Trullis van deze wereld. Al waren er voor die tijd andere en wellicht grotere bazen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 02:17 schreef MakkieR het volgende:
Dat sommige coureurs niet erg blij waren met de blauwe vlag actie van Verstappen is mij inmiddels duidelijk. Maar hoe kijkt de FIA hier eigenlijk tegen aan? Heeft Verstappen daarmee ook een overtreding begaan of betreft dit alleen de actie van het te laat remmen voor de crash.
Helaas is Allard Kalff een beetje raar geworden, zoals hij Powned in het publiek ging zitten als een volleerde klapjosti, zie ik hem niet graag terugkeren in de paddock. Tenenkrommend die vent.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 02:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik vond vroeger de combi van Olav Mol en Alard Kalff wel goud
Volgens Massaquote:Op maandag 25 mei 2015 21:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En Massa (vorig jaar), Grosjean (in 2013 op Monaco) en Webber (Valencia 2012).
Het was imho gewoon een inschattingsfout die zelfs ervaren coureurs wel eens maken.
Hij is wat zuur geworden, ook toen bij Sport1 op die bank. OMG ook al klopt t wat ie zegt, hoe die 't brengt....quote:Op dinsdag 26 mei 2015 06:54 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Helaas is Allard Kalff een beetje raar geworden, zoals hij Powned in het publiek ging zitten als een volleerde klapjosti, zie ik hem niet graag terugkeren in de paddock. Tenenkrommend die vent.
Dat was een braketest door de teamgenoot van zijn concurrent in de titelstrijd, in de stromende regen en spray terwijl die voor de 3e keer die race op een ronde werd gezet en dus gewoon braaf, netjes en voorspelbaar aan de kant had moeten gaan.quote:
DC heeft er ook wel een paar gehad en Flaav natuurlijk ookquote:Op maandag 25 mei 2015 22:40 schreef twiFight het volgende:
Ik vond die Nicole anders best een babe. Maar veel te veel drama. Maar niemand kan tippen aan Button's vrouw
Volgens mij was het geen braketest maar ging Grosjean gewoon vroeg van het gas af. Je gas loslaten bij een F1-auto is schijnbaar ongeveer vergelijkbaar met hard remmen met een straatauto.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 02:26 schreef lobotm het volgende:
De blauwe vlag acties zijn legitiem en legaal... Dat het te laat remmen voor een brake test van gros jean bestraft moet worden lijkt me niet. Eerder had gros jean bestraft moeten worden voor het opzettelijk en op eengevaarlijk punt spelletjes te spelen met het leven van andere coureurs.
Zou dat misschien kunnen komen omdat ze EN veel meer informatie ter beschikking hebben EN gewoon verstand van zaken EN objectief zijn?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:17 schreef Rossdale het volgende:
Gewoon jammer en een raceongeluk. Helaas denkt de FIA daar anders over
De feit dat ze dit wel bestraffen en de beuk aan Kimi in dezelfde race niet, doet een beetje af van je laatste twee punten. Het eerste is natuurlijk wel zoquote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zou dat misschien kunnen komen omdat ze EN veel meer informatie ter beschikking hebben EN gewoon verstand van zaken EN objectief zijn?
Kortom: zou het misschien niet "gewoon een raceongeluk" kunnen zijn?
Natuurlijk wel. Dan is er in de meeste gevallen sprake van een gevaarlijke actie en moet diegene dan ook op basis daarvan gestraft worden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Of het een braketest was of niet moet eigenlijk ook niet uitmaken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |