Uiteindelijk wordt de beslissing om te pitten door de pitwall gemaakt, die hebben het overzicht. Maar die zaten duidelijk te pitten.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:20 schreef Xylos het volgende:
[..]
Ik lees verschillende berichten dat Lewis degene was die zijn banden wilde wisselen, hij ging er vanuit dat Rosberg en Vettel dit ook zouden doen. Het team ging daarin mee. Lewis had ook zelf kunnen beslissen om gewoon door kunnen rijden.
Klopt die banden hadden het nog wel uitgehouden tot het einde van de race, maar het lijkt toch echt zijn eigen beslissing geweest:quote:Op maandag 25 mei 2015 11:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Uiteindelijk wordt de beslissing om te pitten door de pitwall gemaakt, die hebben het overzicht. Maar die zaten duidelijk te pitten.
Het is geen rocketscience dat op Monaco trackposition key is. Er moet toch wel iemand van de pitwall bekend zijn met Monaco 1992? Mansell die moet pitten vanwege in lekke band, net achter Senna weer de baan opkomt, maar ondanks dat hij 2-3 seconde per ronde sneller is, er niet langs komt.
Op Monaco is inhalen zo goed als onmogelijk, dus je gaat niet banden wisselen op 12 ronden van het einde, tenzij het écht noodzakelijk is, want zelfs op houten banden blijf je nog voor.
Ik vind het niet erg overigens, beter voor het kampioenschap en een beetje tegenslag voor Lewis kan geen kwaad. Hij begint steeds meer kapsones te krijgen.quote:“Lewis heeft gezegd dat de banden niet goed meer functioneerden. Hij wou ze wisselen. Dat zou wel eens van invloed kunnen geweest zijn om de strategische beslissing te nemen om hem toch binnen te roepen,” aldus Niki Lauda.
Dat vond ik wel meevallen. Zijn reactie op het podium was prima. Dat 'ie in eerste instantie baalt, vind ik nogal logisch.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:27 schreef IBAZ het volgende:
Ik vind Hamilton een klein kind in zijn reacties.
Je bent niet de enige.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:27 schreef IBAZ het volgende:
Ik vind Hamilton een klein kind in zijn reacties.
Het bord expres omrijden was jammer, voor de rest begrijpelijk.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat vond ik wel meevallen. Zijn reactie op het podium was prima. Dat 'ie in eerste instantie baalt, vind ik nogal logisch.
Hij klaagde over koude banden. Dan had het team moeten reageren "daar hebben de anderen ook last van." Bottomline blijft dat het team beslist hem naar binnen te halen en dat hadden ze nooit moeten doen in dit geval,quote:Op maandag 25 mei 2015 11:29 schreef Xylos het volgende:
[..]
Klopt die banden hadden het nog wel uitgehouden tot het einde van de race, maar het lijkt toch echt zijn eigen beslissing geweest:
Precies,quote:Op maandag 25 mei 2015 11:24 schreef Rossdale het volgende:
Punten rijden is belangrijk, maar ik weet 100% zeker dat de sponsoren extreem blij met Max waren gisteren. Hoe vaak is hij wel niet in beeld geweest tijdens de race? Zelfs als Max tegen niemand aan het knokken was, was alsnog zijn auto continu in beeld.
Daar draait het bij sponsors om, exposure. Max krijgt nu dit seizoen al zoveel aandacht van alle media, sponsoren worden daar extreem blij van en Torro Rosso daardoor dus ook.
Punten zijn belangrijk maar in een geldgedreven sport als F1 slechts een van de factoren.
Voorspelbaar antwoord. Niet. Dit is Max zijn racestijl. Ziequote:Op maandag 25 mei 2015 11:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zonde dat Max ondanks zoveel intrinsieke snelheid uiteindelijk met lege handen staat. Zo'n fout als dit kan natuurlijk een keer gebeuren, maar een vervelende bijkomstigheid is wel dat er de volgende keer een dubbel vergrootglas op gericht is. Ben benieuwd hoe dit Max' racen gaat beïnvloeden.
Hij schoof het bord '3' even voorbij het bord '1'. Kinderachtig.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:31 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Het bord expres omrijden was jammer, voor de rest begrijpelijk.
Denk het ook niet nee. Maar dit is wel een nieuwe ervaring voor hem natuurlijk; een dusdanig breed uitgemeten fout maken. Tot nu toe gaat hij echter heel goed om met ophef over hem, dus ik heb er op zich vertrouwen in dat dat nu weer goed gaat komen.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:33 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Voorspelbaar antwoord. Niet. Dit is Max zijn racestijl. Zie
Wel grappigquote:Op maandag 25 mei 2015 11:34 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Hij schoof het bord '3' even voorbij het bord '1'. Kinderachtig.
Tijdens de virtual safety car lag hij 19 seconden voor. Op dat moment reden alle wagens dezelfde snelheid. Tijdens de pitstop kwam de echte safety car op de baan waardoor de wagens sneller konden rijden. Dit was waarschijnlijk de rede dat hij net achter ze weer de baan op reed.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij klaagde over koude banden. Dan had het team moeten reageren "daar hebben de anderen ook last van." Bottomline blijft dat het team beslist hem naar binnen te halen en dat hadden ze nooit moeten doen in dit geval,
Eerder dit jaar maakten ze ook al de fout om bij een vroege SC te pitten, terwijl Ferrari doorreed en Vettel won. De racestrategy bij Mercedes is niet goed.
In feite was de reden dat een Sauber ook binnenkwam toen Mercedes net klaar was met de pitstop, waardoor hij ongeveer een seconde langer moest stilstaan.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:39 schreef Xylos het volgende:
[..]
Tijdens de virtual safety car lag hij 19 seconden voor. Op dat moment reden alle wagens dezelfde snelheid. Tijdens de pitstop kwam de echte safety car op de baan waardoor de wagens sneller konden rijden. Dit was waarschijnlijk de rede dat hij net achter ze weer de baan op reed.
lijkt me ook, die is gewoon op z'n Duits genaaidquote:Op maandag 25 mei 2015 11:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat vond ik wel meevallen. Zijn reactie op het podium was prima. Dat 'ie in eerste instantie baalt, vind ik nogal logisch.
Een onnodig risico inderdaad, maar leuk voor het kampioenschap. Ik ben geen fan van Hamilton vandaar dat ik er stiekem wel van geniet wanneer het hem niet meezit.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In feite was de reden dat een Sauber ook binnenkwam toen Mercedes net klaar was met de pitstop, waardoor hij ongeveer een seconde langer moest stilstaan.
19 seconden is ook ongeveer het tijdsverlies door een pitstop. Tijdens een pitstop kan altijd wat verkeerde gaan, wat dus ook gebeurde. Het is een risico wat je niet moet nemen op Monaco, want trackposition is waar het om gaat.
maar Monaco is wel een race die je op je naam wil hebben en het kampioenschap wordt er wel wat spannender door maar dat geeft eigenlijk ook maar een vertekend beeld dan van de werkelijke verhouding dit seizoen, de enige manier waarop het Hamilton kan ontgaan is door dit soort cadeautjes.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:45 schreef Xylos het volgende:
[..]
Een onnodig risico inderdaad, maar leuk voor het kampioenschap. Ik ben geen fan van Hamilton vandaar dat ik er stiekem wel van geniet wanneer het hem niet meezit.
Hij is gewoon een smaakmaker. Die 'fout' van gisteren kan en mag hij maken. Als je het niet probeert kom je er ook nooit voorbij.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:37 schreef alwaysonhold het volgende:
Leuke quote nog over Max door Martin Brundle ( zit nu terug te kijken de Sky F1 race coverage):
"Every team out there, is keeping an extra eye on Max Verstappen's performance, i know that for sure.''
Mooie quote
Op Monaco kun je ook eigenlijk niet inhalen. Wat dat betref is het een kutcircuit. Dat is geen reden of excuus om dan maar zulke risico's te nemen, dus wat dat betreft is de straf terecht.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij is gewoon een smaakmaker. Die 'fout' van gisteren kan en mag hij maken. Als je het niet probeert kom je er ook nooit voorbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |