abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 25 mei 2015 @ 11:20:47 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152940154
150519_134184_header.jpg

Ronde 6 van het wereldkampioenschap Formule 1 brengt het circus naar het Prinsdom van Monaco. De smalle straten van Monte Carlo staan sinds de oprichting van het Formule 1-wereldkampioenschap in 1950 op de kalender. De races van 1951, 1953 en 1954 werden niet gehouden. In 1952 werd er wel gereden, maar de race telde niet mee voor het wereldkampioenschap. Vanaf 1955 stond de Grand Prix van Monaco op de Formule 1-kalender.

Ayrton Senna is nog altijd recordhouder met de meeste overwinningen in het Prinsdom. De Braziliaan kwam tussen 1987 en 1993 in totaal 6 keer als overwinnaar over de streep. Alleen in 1988 moest hij de overwinning laten aan Alain Prost. De Grand Prix van Monaco in 1996 was er ook één om niet te vergeten. Voor de start had het geregend en het asfalt was nat. Dat zorgde gelijk al voor problemen bij de start. Jos Verstappen crashte al in de eerste bocht terwijl ook Michael Schumacher vroeg in de race zou uitvallen. Uiteindelijk kwamen er drie auto's rijdend over de finish, waaronder de Fransman Olivier Panis, die daarmee zijn enige Grand Prix-overwinning heeft behaald.

De laatste twee edities van de Grand Prix van Monaco waren voor Nico Rosberg. De Duitser won vorig jaar voor zijn teamgenoot Lewis Hamilton. In Spanje pakte Rosberg twee weken geleden zijn eerste overwinning in 2015. Kan hij voor de derde opeenvolgende keer winnen in Monaco? En wat kan Max Verstappen in Monaco? In Spanje haalde hij weer eens de finish. Maar in Monaco gelden andere wetten. Eén klein foutje wordt hier hard afgestraft. Rond de klok van 16.00 uur weten wie de beste in Monaco is en wat Max Verstappen gedaan heeft.

150519_134184_kopje_montecarlo.jpg

150519_134184_circuit.jpg

FIA Grand Prix van Monaco informatie


150519_134184_kopje_kalender.jpg

150519_134184_kalender_forum.jpg

150519_134184_kopje_stand.jpg

Coureurs:

150519_134184_standcoureurs_forum.jpg

Constructeurs:

150519_134184_standconstructeurs_forum.jpg

150519_134184_kopje_tijdschema.jpg

150519_134184_tijdschema_forum.jpg

150519_134184_kopje_televisie.jpg

150519_134184_tvschema_forum.jpg

150519_134184_kopje_hetweer.jpg

150519_134184_weerplaatje.jpg

Actueel Weer
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 25 mei 2015 @ 11:24:21 #2
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152940205
Punten rijden is belangrijk, maar ik weet 100% zeker dat de sponsoren extreem blij met Max waren gisteren. Hoe vaak is hij wel niet in beeld geweest tijdens de race? Zelfs als Max tegen niemand aan het knokken was, was alsnog zijn auto continu in beeld.

Daar draait het bij sponsors om, exposure. Max krijgt nu dit seizoen al zoveel aandacht van alle media, sponsoren worden daar extreem blij van en Torro Rosso daardoor dus ook.

Punten zijn belangrijk maar in een geldgedreven sport als F1 slechts een van de factoren.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_152940212
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:20 schreef Xylos het volgende:

[..]

Ik lees verschillende berichten dat Lewis degene was die zijn banden wilde wisselen, hij ging er vanuit dat Rosberg en Vettel dit ook zouden doen. Het team ging daarin mee. Lewis had ook zelf kunnen beslissen om gewoon door kunnen rijden.
Uiteindelijk wordt de beslissing om te pitten door de pitwall gemaakt, die hebben het overzicht. Maar die zaten duidelijk te pitten.

Het is geen rocketscience dat op Monaco trackposition key is. Er moet toch wel iemand van de pitwall bekend zijn met Monaco 1992? Mansell die moet pitten vanwege in lekke band, net achter Senna weer de baan opkomt, maar ondanks dat hij 2-3 seconde per ronde sneller is, er niet langs komt.

Op Monaco is inhalen zo goed als onmogelijk, dus je gaat niet banden wisselen op 12 ronden van het einde, tenzij het écht noodzakelijk is, want zelfs op houten banden blijf je nog voor.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:27:53 #4
65918 IBAZ
broeinest
pi_152940259
Ik vind Hamilton een klein kind in zijn reacties.
pi_152940276
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Uiteindelijk wordt de beslissing om te pitten door de pitwall gemaakt, die hebben het overzicht. Maar die zaten duidelijk te pitten.

Het is geen rocketscience dat op Monaco trackposition key is. Er moet toch wel iemand van de pitwall bekend zijn met Monaco 1992? Mansell die moet pitten vanwege in lekke band, net achter Senna weer de baan opkomt, maar ondanks dat hij 2-3 seconde per ronde sneller is, er niet langs komt.

Op Monaco is inhalen zo goed als onmogelijk, dus je gaat niet banden wisselen op 12 ronden van het einde, tenzij het écht noodzakelijk is, want zelfs op houten banden blijf je nog voor.
Klopt die banden hadden het nog wel uitgehouden tot het einde van de race, maar het lijkt toch echt zijn eigen beslissing geweest:
quote:
“Lewis heeft gezegd dat de banden niet goed meer functioneerden. Hij wou ze wisselen. Dat zou wel eens van invloed kunnen geweest zijn om de strategische beslissing te nemen om hem toch binnen te roepen,” aldus Niki Lauda.
Ik vind het niet erg overigens, beter voor het kampioenschap en een beetje tegenslag voor Lewis kan geen kwaad. Hij begint steeds meer kapsones te krijgen.
pi_152940284
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:27 schreef IBAZ het volgende:
Ik vind Hamilton een klein kind in zijn reacties.
Dat vond ik wel meevallen. Zijn reactie op het podium was prima. Dat 'ie in eerste instantie baalt, vind ik nogal logisch.
pi_152940299
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:27 schreef IBAZ het volgende:
Ik vind Hamilton een klein kind in zijn reacties.
Je bent niet de enige.
pi_152940314
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat vond ik wel meevallen. Zijn reactie op het podium was prima. Dat 'ie in eerste instantie baalt, vind ik nogal logisch.
Het bord expres omrijden was jammer, voor de rest begrijpelijk.
pi_152940318
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:29 schreef Xylos het volgende:

[..]

Klopt die banden hadden het nog wel uitgehouden tot het einde van de race, maar het lijkt toch echt zijn eigen beslissing geweest:

Hij klaagde over koude banden. Dan had het team moeten reageren "daar hebben de anderen ook last van." Bottomline blijft dat het team beslist hem naar binnen te halen en dat hadden ze nooit moeten doen in dit geval,

Eerder dit jaar maakten ze ook al de fout om bij een vroege SC te pitten, terwijl Ferrari doorreed en Vettel won. De racestrategy bij Mercedes is niet goed.
pi_152940324
Zonde dat Max ondanks zoveel intrinsieke snelheid uiteindelijk met lege handen staat. Zo'n fout als dit kan natuurlijk een keer gebeuren, maar een vervelende bijkomstigheid is wel dat er de volgende keer een dubbel vergrootglas op gericht is. Ben benieuwd hoe dit Max' racen gaat beïnvloeden.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:31:45 #11
65918 IBAZ
broeinest
pi_152940326
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:24 schreef Rossdale het volgende:
Punten rijden is belangrijk, maar ik weet 100% zeker dat de sponsoren extreem blij met Max waren gisteren. Hoe vaak is hij wel niet in beeld geweest tijdens de race? Zelfs als Max tegen niemand aan het knokken was, was alsnog zijn auto continu in beeld.

Daar draait het bij sponsors om, exposure. Max krijgt nu dit seizoen al zoveel aandacht van alle media, sponsoren worden daar extreem blij van en Torro Rosso daardoor dus ook.

Punten zijn belangrijk maar in een geldgedreven sport als F1 slechts een van de factoren.
Precies,
en volgend jaar een ander om aandacht mee te trekken.
punten zijn dan ineens wel belangrijk voor je verdere carierre..
pi_152940362
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zonde dat Max ondanks zoveel intrinsieke snelheid uiteindelijk met lege handen staat. Zo'n fout als dit kan natuurlijk een keer gebeuren, maar een vervelende bijkomstigheid is wel dat er de volgende keer een dubbel vergrootglas op gericht is. Ben benieuwd hoe dit Max' racen gaat beïnvloeden.
Voorspelbaar antwoord. Niet. Dit is Max zijn racestijl. Zie
pi_152940363
Mercedes heeft gewoon door dat zij en Hamilton te dominant zijn, wat niet goed is voor de sport. Daarom forceren ze er maar wat spanning in :)
  maandag 25 mei 2015 @ 11:34:29 #14
65918 IBAZ
broeinest
pi_152940374
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:31 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Het bord expres omrijden was jammer, voor de rest begrijpelijk.
Hij schoof het bord '3' even voorbij het bord '1'. Kinderachtig.
pi_152940425
Leuke quote nog over Max door Martin Brundle ( zit nu terug te kijken de Sky F1 race coverage):

"Every team out there, is keeping an extra eye on Max Verstappen's performance, i know that for sure.''

Mooie quote :)
pi_152940428
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:33 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Voorspelbaar antwoord. Niet. Dit is Max zijn racestijl. Zie
Denk het ook niet nee. Maar dit is wel een nieuwe ervaring voor hem natuurlijk; een dusdanig breed uitgemeten fout maken. Tot nu toe gaat hij echter heel goed om met ophef over hem, dus ik heb er op zich vertrouwen in dat dat nu weer goed gaat komen.

Ik raad sommige mensen trouwens wel aan om weg te blijven van social media als max weer in een incident verzeild raakt, want de reacties zullen niet mals zijn :P
pi_152940459
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:34 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Hij schoof het bord '3' even voorbij het bord '1'. Kinderachtig.
Wel grappig :')
pi_152940460
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij klaagde over koude banden. Dan had het team moeten reageren "daar hebben de anderen ook last van." Bottomline blijft dat het team beslist hem naar binnen te halen en dat hadden ze nooit moeten doen in dit geval,

Eerder dit jaar maakten ze ook al de fout om bij een vroege SC te pitten, terwijl Ferrari doorreed en Vettel won. De racestrategy bij Mercedes is niet goed.
Tijdens de virtual safety car lag hij 19 seconden voor. Op dat moment reden alle wagens dezelfde snelheid. Tijdens de pitstop kwam de echte safety car op de baan waardoor de wagens sneller konden rijden. Dit was waarschijnlijk de rede dat hij net achter ze weer de baan op reed.
pi_152940521
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:39 schreef Xylos het volgende:

[..]

Tijdens de virtual safety car lag hij 19 seconden voor. Op dat moment reden alle wagens dezelfde snelheid. Tijdens de pitstop kwam de echte safety car op de baan waardoor de wagens sneller konden rijden. Dit was waarschijnlijk de rede dat hij net achter ze weer de baan op reed.
In feite was de reden dat een Sauber ook binnenkwam toen Mercedes net klaar was met de pitstop, waardoor hij ongeveer een seconde langer moest stilstaan.

19 seconden is ook ongeveer het tijdsverlies door een pitstop. Tijdens een pitstop kan altijd wat verkeerde gaan, wat dus ook gebeurde. Het is een risico wat je niet moet nemen op Monaco, want trackposition is waar het om gaat.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:43:18 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152940530
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat vond ik wel meevallen. Zijn reactie op het podium was prima. Dat 'ie in eerste instantie baalt, vind ik nogal logisch.
lijkt me ook, die is gewoon op z'n Duits genaaid
pi_152940579
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In feite was de reden dat een Sauber ook binnenkwam toen Mercedes net klaar was met de pitstop, waardoor hij ongeveer een seconde langer moest stilstaan.

19 seconden is ook ongeveer het tijdsverlies door een pitstop. Tijdens een pitstop kan altijd wat verkeerde gaan, wat dus ook gebeurde. Het is een risico wat je niet moet nemen op Monaco, want trackposition is waar het om gaat.
Een onnodig risico inderdaad, maar leuk voor het kampioenschap. Ik ben geen fan van Hamilton vandaar dat ik er stiekem wel van geniet wanneer het hem niet meezit. :P
  maandag 25 mei 2015 @ 11:50:38 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152940668
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:45 schreef Xylos het volgende:

[..]

Een onnodig risico inderdaad, maar leuk voor het kampioenschap. Ik ben geen fan van Hamilton vandaar dat ik er stiekem wel van geniet wanneer het hem niet meezit. :P
maar Monaco is wel een race die je op je naam wil hebben en het kampioenschap wordt er wel wat spannender door maar dat geeft eigenlijk ook maar een vertekend beeld dan van de werkelijke verhouding dit seizoen, de enige manier waarop het Hamilton kan ontgaan is door dit soort cadeautjes.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:56:13 #23
65918 IBAZ
broeinest
pi_152940780
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wel grappig :')
Ja,
maar daardoor lach ik Lewis uit, in plaats van toe.
Zielig verwend kereltje.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 mei 2015 @ 12:12:01 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152941193
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:37 schreef alwaysonhold het volgende:
Leuke quote nog over Max door Martin Brundle ( zit nu terug te kijken de Sky F1 race coverage):

"Every team out there, is keeping an extra eye on Max Verstappen's performance, i know that for sure.''

Mooie quote :)
Hij is gewoon een smaakmaker. Die 'fout' van gisteren kan en mag hij maken. Als je het niet probeert kom je er ook nooit voorbij.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152941354
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij is gewoon een smaakmaker. Die 'fout' van gisteren kan en mag hij maken. Als je het niet probeert kom je er ook nooit voorbij.
Op Monaco kun je ook eigenlijk niet inhalen. Wat dat betref is het een kutcircuit. Dat is geen reden of excuus om dan maar zulke risico's te nemen, dus wat dat betreft is de straf terecht.

Maar hij is nog zo jong, die wijsheden komen vanzelf wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')