abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 25 mei 2015 @ 11:20:47 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152940154
150519_134184_header.jpg

Ronde 6 van het wereldkampioenschap Formule 1 brengt het circus naar het Prinsdom van Monaco. De smalle straten van Monte Carlo staan sinds de oprichting van het Formule 1-wereldkampioenschap in 1950 op de kalender. De races van 1951, 1953 en 1954 werden niet gehouden. In 1952 werd er wel gereden, maar de race telde niet mee voor het wereldkampioenschap. Vanaf 1955 stond de Grand Prix van Monaco op de Formule 1-kalender.

Ayrton Senna is nog altijd recordhouder met de meeste overwinningen in het Prinsdom. De Braziliaan kwam tussen 1987 en 1993 in totaal 6 keer als overwinnaar over de streep. Alleen in 1988 moest hij de overwinning laten aan Alain Prost. De Grand Prix van Monaco in 1996 was er ook één om niet te vergeten. Voor de start had het geregend en het asfalt was nat. Dat zorgde gelijk al voor problemen bij de start. Jos Verstappen crashte al in de eerste bocht terwijl ook Michael Schumacher vroeg in de race zou uitvallen. Uiteindelijk kwamen er drie auto's rijdend over de finish, waaronder de Fransman Olivier Panis, die daarmee zijn enige Grand Prix-overwinning heeft behaald.

De laatste twee edities van de Grand Prix van Monaco waren voor Nico Rosberg. De Duitser won vorig jaar voor zijn teamgenoot Lewis Hamilton. In Spanje pakte Rosberg twee weken geleden zijn eerste overwinning in 2015. Kan hij voor de derde opeenvolgende keer winnen in Monaco? En wat kan Max Verstappen in Monaco? In Spanje haalde hij weer eens de finish. Maar in Monaco gelden andere wetten. Eén klein foutje wordt hier hard afgestraft. Rond de klok van 16.00 uur weten wie de beste in Monaco is en wat Max Verstappen gedaan heeft.

150519_134184_kopje_montecarlo.jpg

150519_134184_circuit.jpg

FIA Grand Prix van Monaco informatie


150519_134184_kopje_kalender.jpg

150519_134184_kalender_forum.jpg

150519_134184_kopje_stand.jpg

Coureurs:

150519_134184_standcoureurs_forum.jpg

Constructeurs:

150519_134184_standconstructeurs_forum.jpg

150519_134184_kopje_tijdschema.jpg

150519_134184_tijdschema_forum.jpg

150519_134184_kopje_televisie.jpg

150519_134184_tvschema_forum.jpg

150519_134184_kopje_hetweer.jpg

150519_134184_weerplaatje.jpg

Actueel Weer
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 25 mei 2015 @ 11:24:21 #2
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152940205
Punten rijden is belangrijk, maar ik weet 100% zeker dat de sponsoren extreem blij met Max waren gisteren. Hoe vaak is hij wel niet in beeld geweest tijdens de race? Zelfs als Max tegen niemand aan het knokken was, was alsnog zijn auto continu in beeld.

Daar draait het bij sponsors om, exposure. Max krijgt nu dit seizoen al zoveel aandacht van alle media, sponsoren worden daar extreem blij van en Torro Rosso daardoor dus ook.

Punten zijn belangrijk maar in een geldgedreven sport als F1 slechts een van de factoren.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_152940212
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:20 schreef Xylos het volgende:

[..]

Ik lees verschillende berichten dat Lewis degene was die zijn banden wilde wisselen, hij ging er vanuit dat Rosberg en Vettel dit ook zouden doen. Het team ging daarin mee. Lewis had ook zelf kunnen beslissen om gewoon door kunnen rijden.
Uiteindelijk wordt de beslissing om te pitten door de pitwall gemaakt, die hebben het overzicht. Maar die zaten duidelijk te pitten.

Het is geen rocketscience dat op Monaco trackposition key is. Er moet toch wel iemand van de pitwall bekend zijn met Monaco 1992? Mansell die moet pitten vanwege in lekke band, net achter Senna weer de baan opkomt, maar ondanks dat hij 2-3 seconde per ronde sneller is, er niet langs komt.

Op Monaco is inhalen zo goed als onmogelijk, dus je gaat niet banden wisselen op 12 ronden van het einde, tenzij het écht noodzakelijk is, want zelfs op houten banden blijf je nog voor.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:27:53 #4
65918 IBAZ
broeinest
pi_152940259
Ik vind Hamilton een klein kind in zijn reacties.
pi_152940276
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Uiteindelijk wordt de beslissing om te pitten door de pitwall gemaakt, die hebben het overzicht. Maar die zaten duidelijk te pitten.

Het is geen rocketscience dat op Monaco trackposition key is. Er moet toch wel iemand van de pitwall bekend zijn met Monaco 1992? Mansell die moet pitten vanwege in lekke band, net achter Senna weer de baan opkomt, maar ondanks dat hij 2-3 seconde per ronde sneller is, er niet langs komt.

Op Monaco is inhalen zo goed als onmogelijk, dus je gaat niet banden wisselen op 12 ronden van het einde, tenzij het écht noodzakelijk is, want zelfs op houten banden blijf je nog voor.
Klopt die banden hadden het nog wel uitgehouden tot het einde van de race, maar het lijkt toch echt zijn eigen beslissing geweest:
quote:
“Lewis heeft gezegd dat de banden niet goed meer functioneerden. Hij wou ze wisselen. Dat zou wel eens van invloed kunnen geweest zijn om de strategische beslissing te nemen om hem toch binnen te roepen,” aldus Niki Lauda.
Ik vind het niet erg overigens, beter voor het kampioenschap en een beetje tegenslag voor Lewis kan geen kwaad. Hij begint steeds meer kapsones te krijgen.
pi_152940284
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:27 schreef IBAZ het volgende:
Ik vind Hamilton een klein kind in zijn reacties.
Dat vond ik wel meevallen. Zijn reactie op het podium was prima. Dat 'ie in eerste instantie baalt, vind ik nogal logisch.
pi_152940299
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:27 schreef IBAZ het volgende:
Ik vind Hamilton een klein kind in zijn reacties.
Je bent niet de enige.
pi_152940314
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat vond ik wel meevallen. Zijn reactie op het podium was prima. Dat 'ie in eerste instantie baalt, vind ik nogal logisch.
Het bord expres omrijden was jammer, voor de rest begrijpelijk.
pi_152940318
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:29 schreef Xylos het volgende:

[..]

Klopt die banden hadden het nog wel uitgehouden tot het einde van de race, maar het lijkt toch echt zijn eigen beslissing geweest:

Hij klaagde over koude banden. Dan had het team moeten reageren "daar hebben de anderen ook last van." Bottomline blijft dat het team beslist hem naar binnen te halen en dat hadden ze nooit moeten doen in dit geval,

Eerder dit jaar maakten ze ook al de fout om bij een vroege SC te pitten, terwijl Ferrari doorreed en Vettel won. De racestrategy bij Mercedes is niet goed.
pi_152940324
Zonde dat Max ondanks zoveel intrinsieke snelheid uiteindelijk met lege handen staat. Zo'n fout als dit kan natuurlijk een keer gebeuren, maar een vervelende bijkomstigheid is wel dat er de volgende keer een dubbel vergrootglas op gericht is. Ben benieuwd hoe dit Max' racen gaat beïnvloeden.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:31:45 #11
65918 IBAZ
broeinest
pi_152940326
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:24 schreef Rossdale het volgende:
Punten rijden is belangrijk, maar ik weet 100% zeker dat de sponsoren extreem blij met Max waren gisteren. Hoe vaak is hij wel niet in beeld geweest tijdens de race? Zelfs als Max tegen niemand aan het knokken was, was alsnog zijn auto continu in beeld.

Daar draait het bij sponsors om, exposure. Max krijgt nu dit seizoen al zoveel aandacht van alle media, sponsoren worden daar extreem blij van en Torro Rosso daardoor dus ook.

Punten zijn belangrijk maar in een geldgedreven sport als F1 slechts een van de factoren.
Precies,
en volgend jaar een ander om aandacht mee te trekken.
punten zijn dan ineens wel belangrijk voor je verdere carierre..
pi_152940362
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zonde dat Max ondanks zoveel intrinsieke snelheid uiteindelijk met lege handen staat. Zo'n fout als dit kan natuurlijk een keer gebeuren, maar een vervelende bijkomstigheid is wel dat er de volgende keer een dubbel vergrootglas op gericht is. Ben benieuwd hoe dit Max' racen gaat beïnvloeden.
Voorspelbaar antwoord. Niet. Dit is Max zijn racestijl. Zie
pi_152940363
Mercedes heeft gewoon door dat zij en Hamilton te dominant zijn, wat niet goed is voor de sport. Daarom forceren ze er maar wat spanning in :)
  maandag 25 mei 2015 @ 11:34:29 #14
65918 IBAZ
broeinest
pi_152940374
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:31 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Het bord expres omrijden was jammer, voor de rest begrijpelijk.
Hij schoof het bord '3' even voorbij het bord '1'. Kinderachtig.
pi_152940425
Leuke quote nog over Max door Martin Brundle ( zit nu terug te kijken de Sky F1 race coverage):

"Every team out there, is keeping an extra eye on Max Verstappen's performance, i know that for sure.''

Mooie quote :)
pi_152940428
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:33 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Voorspelbaar antwoord. Niet. Dit is Max zijn racestijl. Zie
Denk het ook niet nee. Maar dit is wel een nieuwe ervaring voor hem natuurlijk; een dusdanig breed uitgemeten fout maken. Tot nu toe gaat hij echter heel goed om met ophef over hem, dus ik heb er op zich vertrouwen in dat dat nu weer goed gaat komen.

Ik raad sommige mensen trouwens wel aan om weg te blijven van social media als max weer in een incident verzeild raakt, want de reacties zullen niet mals zijn :P
pi_152940459
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:34 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Hij schoof het bord '3' even voorbij het bord '1'. Kinderachtig.
Wel grappig :')
pi_152940460
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij klaagde over koude banden. Dan had het team moeten reageren "daar hebben de anderen ook last van." Bottomline blijft dat het team beslist hem naar binnen te halen en dat hadden ze nooit moeten doen in dit geval,

Eerder dit jaar maakten ze ook al de fout om bij een vroege SC te pitten, terwijl Ferrari doorreed en Vettel won. De racestrategy bij Mercedes is niet goed.
Tijdens de virtual safety car lag hij 19 seconden voor. Op dat moment reden alle wagens dezelfde snelheid. Tijdens de pitstop kwam de echte safety car op de baan waardoor de wagens sneller konden rijden. Dit was waarschijnlijk de rede dat hij net achter ze weer de baan op reed.
pi_152940521
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:39 schreef Xylos het volgende:

[..]

Tijdens de virtual safety car lag hij 19 seconden voor. Op dat moment reden alle wagens dezelfde snelheid. Tijdens de pitstop kwam de echte safety car op de baan waardoor de wagens sneller konden rijden. Dit was waarschijnlijk de rede dat hij net achter ze weer de baan op reed.
In feite was de reden dat een Sauber ook binnenkwam toen Mercedes net klaar was met de pitstop, waardoor hij ongeveer een seconde langer moest stilstaan.

19 seconden is ook ongeveer het tijdsverlies door een pitstop. Tijdens een pitstop kan altijd wat verkeerde gaan, wat dus ook gebeurde. Het is een risico wat je niet moet nemen op Monaco, want trackposition is waar het om gaat.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:43:18 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152940530
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat vond ik wel meevallen. Zijn reactie op het podium was prima. Dat 'ie in eerste instantie baalt, vind ik nogal logisch.
lijkt me ook, die is gewoon op z'n Duits genaaid
pi_152940579
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In feite was de reden dat een Sauber ook binnenkwam toen Mercedes net klaar was met de pitstop, waardoor hij ongeveer een seconde langer moest stilstaan.

19 seconden is ook ongeveer het tijdsverlies door een pitstop. Tijdens een pitstop kan altijd wat verkeerde gaan, wat dus ook gebeurde. Het is een risico wat je niet moet nemen op Monaco, want trackposition is waar het om gaat.
Een onnodig risico inderdaad, maar leuk voor het kampioenschap. Ik ben geen fan van Hamilton vandaar dat ik er stiekem wel van geniet wanneer het hem niet meezit. :P
  maandag 25 mei 2015 @ 11:50:38 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152940668
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:45 schreef Xylos het volgende:

[..]

Een onnodig risico inderdaad, maar leuk voor het kampioenschap. Ik ben geen fan van Hamilton vandaar dat ik er stiekem wel van geniet wanneer het hem niet meezit. :P
maar Monaco is wel een race die je op je naam wil hebben en het kampioenschap wordt er wel wat spannender door maar dat geeft eigenlijk ook maar een vertekend beeld dan van de werkelijke verhouding dit seizoen, de enige manier waarop het Hamilton kan ontgaan is door dit soort cadeautjes.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:56:13 #23
65918 IBAZ
broeinest
pi_152940780
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wel grappig :')
Ja,
maar daardoor lach ik Lewis uit, in plaats van toe.
Zielig verwend kereltje.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 mei 2015 @ 12:12:01 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152941193
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:37 schreef alwaysonhold het volgende:
Leuke quote nog over Max door Martin Brundle ( zit nu terug te kijken de Sky F1 race coverage):

"Every team out there, is keeping an extra eye on Max Verstappen's performance, i know that for sure.''

Mooie quote :)
Hij is gewoon een smaakmaker. Die 'fout' van gisteren kan en mag hij maken. Als je het niet probeert kom je er ook nooit voorbij.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152941354
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij is gewoon een smaakmaker. Die 'fout' van gisteren kan en mag hij maken. Als je het niet probeert kom je er ook nooit voorbij.
Op Monaco kun je ook eigenlijk niet inhalen. Wat dat betref is het een kutcircuit. Dat is geen reden of excuus om dan maar zulke risico's te nemen, dus wat dat betreft is de straf terecht.

Maar hij is nog zo jong, die wijsheden komen vanzelf wel.
pi_152941934
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In feite was de reden dat een Sauber ook binnenkwam toen Mercedes net klaar was met de pitstop, waardoor hij ongeveer een seconde langer moest stilstaan.

19 seconden is ook ongeveer het tijdsverlies door een pitstop. Tijdens een pitstop kan altijd wat verkeerde gaan, wat dus ook gebeurde. Het is een risico wat je niet moet nemen op Monaco, want trackposition is waar het om gaat.
Op het moment van beslissen was de marge groot genoeg (26s).
Hamilton verloor 9 seconden ten opzichte van Rosberg in sector 2 (53s vs 44s) voordat hij binnenkwam. Daardoor werd het verschil met Rosberg en Vettel kritiek. De Sauber maakte dat hij uiteindelijk achter hen op de baan kwam.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152942420
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Op Monaco kun je ook eigenlijk niet inhalen. Wat dat betref is het een kutcircuit. Dat is geen reden of excuus om dan maar zulke risico's te nemen, dus wat dat betreft is de straf terecht.

Maar hij is nog zo jong, die wijsheden komen vanzelf wel.
Misschien had het team hem even gas terug moeten laten nemen, maar die dachten waarschijnlijk dat P8 nog mogelijk was. Van de gekke eigenlijk, een 17 jarig ventje binnen halen, supersofts eronder zetten en dan denken dat hij van P14 in de punten rijdt, op een circuit waar je niet kunt inhalen. ik vind het fantastisch.
pi_152942475
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:47 schreef aesop het volgende:

[..]

Misschien had het team hem even gas terug moeten laten nemen, maar die dachten waarschijnlijk dat P8 nog mogelijk was. Van de gekke eigenlijk, een 17 jarig ventje binnen halen, supersofts eronder zetten en dan denken dat hij van P14 in de punten rijdt, op een circuit waar je niet kunt inhalen. ik vind het fantastisch.
Dit.
pi_152943070
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:47 schreef aesop het volgende:

[..]

Misschien had het team hem even gas terug moeten laten nemen, maar die dachten waarschijnlijk dat P8 nog mogelijk was. Van de gekke eigenlijk, een 17 jarig ventje binnen halen, supersofts eronder zetten en dan denken dat hij van P14 in de punten rijdt, op een circuit waar je niet kunt inhalen. ik vind het fantastisch.
Jep.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:15:55 #31
65918 IBAZ
broeinest
pi_152943107
quote:
Doet me denken aan de keren dat ik bij mijn vrouw in de auto zit.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:18:51 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152943202
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:47 schreef aesop het volgende:

[..]

Misschien had het team hem even gas terug moeten laten nemen, maar die dachten waarschijnlijk dat P8 nog mogelijk was. Van de gekke eigenlijk, een 17 jarig ventje binnen halen, supersofts eronder zetten en dan denken dat hij van P14 in de punten rijdt, op een circuit waar je niet kunt inhalen. ik vind het fantastisch.
Hij heeft wel van een saaie race een leuke gemaakt
  Redactie Sport maandag 25 mei 2015 @ 13:22:34 #33
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152943277
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:47 schreef aesop het volgende:

[..]

Misschien had het team hem even gas terug moeten laten nemen, maar die dachten waarschijnlijk dat P8 nog mogelijk was. Van de gekke eigenlijk, een 17 jarig ventje binnen halen, supersofts eronder zetten en dan denken dat hij van P14 in de punten rijdt, op een circuit waar je niet kunt inhalen. ik vind het fantastisch.
Nouja hadden ze dat niet gedaan was ie kleurloos 11e geworden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 25 mei 2015 @ 13:23:26 #34
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_152943296
quote:
:D
Jos moet zijn eigen omroep beginnen, 'Omroep Max'
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  maandag 25 mei 2015 @ 13:24:40 #35
194695 franklop
Fran knock
pi_152943326
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nouja hadden ze dat niet gedaan was ie kleurloos 11e geworden
mwoa denk dat zn plan was in iig een aantal rondes druk op grosjean te houden. Alleen net als bij Malledonna eerder zat hij er net iets te dicht op
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport maandag 25 mei 2015 @ 13:27:23 #36
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152943395
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:24 schreef franklop het volgende:

[..]

mwoa denk dat zn plan was in iig een aantal rondes druk op grosjean te houden. Alleen net als bij Malledonna eerder zat hij er net iets te dicht op
Ik bedoel als ze hem niet op nieuwe banden hadden gezet
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 25 mei 2015 @ 13:29:27 #37
194695 franklop
Fran knock
pi_152943441
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik bedoel als ze hem niet op nieuwe banden hadden gezet
Klopt, wat dat betreft prima call. Genoeg teams hadden dat niet gedaan om te hopen dat iemand zich uit de race knalt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 25 mei 2015 @ 13:40:54 #38
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152943747
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij is gewoon een smaakmaker. Die 'fout' van gisteren kan en mag hij maken. Als je het niet probeert kom je er ook nooit voorbij.
Hoe vaak heeft hij nu een grote fout gemaakt dit seizoen? In FP3 dat hij even de vangrail aanraakte en dit tijdens de race. Sainz heb ik meer fouten zien maken.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_152943780
Ik denk niet echt dat Verstappen fout zat. Verstappen remt op een normaal punt, Grosjean remt wat eerder. Misschien om zijn lijn te verdedigen en daarna snel uit de bocht te accelereren, misschien omdat zijn banden al ver op waren. Om eerlijk te zijn denk ik dat ervaring hier een crash had kunnen voorkomen. Verstappen had misschien wat eerder gas terug kunnen nemen of verder naar rechts kunnen gaan.

Niet dat ik daarmee wil zeggen dat er sprake is van een fout. Noem het gewoon een race incident en ga dan weer verder. Waarom bestraffen? Is een DNF niet voldoende? Dat nog even los van de schrik, de blauwe plekken en een flink beschadigde auto. Onbegrijpelijke beslissing.

Hoe dan ook, ik heb genoten van de race. En het is ook mooi dat de Renaults geen problemen hebben gehad. Erg knap ook van Kvyat en Ricciardo.
pi_152943850
Ik heb het opgezocht, Verstappen maakte gisteren echt zijn eerste crash mee in de autosport. Vorig jaar in de Formule 3 nog nooit een aanrijding gehad :o
  maandag 25 mei 2015 @ 13:47:16 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152943924
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:42 schreef Hartigan het volgende:
Ik denk niet echt dat Verstappen fout zat. Verstappen remt op een normaal punt, Grosjean remt wat eerder. Misschien om zijn lijn te verdedigen en daarna snel uit de bocht te accelereren, misschien omdat zijn banden al ver op waren. Om eerlijk te zijn denk ik dat ervaring hier een crash had kunnen voorkomen. Verstappen had misschien wat eerder gas terug kunnen nemen of verder naar rechts kunnen gaan.

Niet dat ik daarmee wil zeggen dat er sprake is van een fout. Noem het gewoon een race incident en ga dan weer verder. Waarom bestraffen? Is een DNF niet voldoende? Dat nog even los van de schrik, de blauwe plekken en een flink beschadigde auto. Onbegrijpelijke beslissing.

Hoe dan ook, ik heb genoten van de race. En het is ook mooi dat de Renaults geen problemen hebben gehad. Erg knap ook van Kvyat en Ricciardo.
Het feit dat hij gestraft wordt spreekt dan wel in zijn nadeel, als hij puur gestraft is omdat hij een lesje moet leren zou het zeer spijtig zijn.

Jammer dat we er geen betere uitleg over krijgen, ik had wel willen weten of Grosjean werkelijk eerder remde.
pi_152943925
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:34 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Op het moment van beslissen was de marge groot genoeg (26s).
Hamilton verloor 9 seconden ten opzichte van Rosberg in sector 2 (53s vs 44s) voordat hij binnenkwam. Daardoor werd het verschil met Rosberg en Vettel kritiek. De Sauber maakte dat hij uiteindelijk achter hen op de baan kwam.
Niet helemaal, ze namen de beslissing op het laatste moment, toen was de voorsprong al weer kleiner geworden
quote:
Zunächst einmal schien das virtuelle Safety Car Hamiltons Position zu festigen. Die Abstände werden ja eingefroren. Also kein Grund zur Panik. Tatsächlich gewann der Spitzenreiter zwischen der 63. und 64. Runde 6,6 Sekunden auf Nico Rosberg und Sebastian Vettel. In Runde 64 stieg Hamiltons Vorsprung von 19,1 auf 25,7 Sekunden an. Was damit zusammenhängt, dass er das VSC-Signal nach dem Zielstrich sah, während seine Gegner noch einen Teil der Runde mit gedrosseltem Tempo zurücklegen mussten.
http://www.auto-motor-und(...)schenkt-9603949.html

Wat ik trouwens niet snap, is hoe het kan dat onder de VSC, waar de verschillen hetzelfde moeten blijven, Hamilton kennelijk 6,6 seconden uit kan lopen. Die 19,1 seconden was dan dus de voorsprong die hij had moeten hebben.
pi_152943980
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:49 schreef S95Sedan het volgende:
De FIA zijn gewoon een stelletje incompetente prutsers.






Wat een incompetente prutser ja. :')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_152944326
Eigenlijk vind ik het wel jammer en triest dat door Verstappen zijn crash de grootste drama bij team Torros Rosso weg gesneeuwd is. De 20 seconden weggegeven door de pits bracht hem namelijk in de positie dat hij wel iets moest gaan doen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 mei 2015 @ 14:17:40 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152944876
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Niet helemaal, ze namen de beslissing op het laatste moment, toen was de voorsprong al weer kleiner geworden

[..]

http://www.auto-motor-und(...)schenkt-9603949.html

Wat ik trouwens niet snap, is hoe het kan dat onder de VSC, waar de verschillen hetzelfde moeten blijven, Hamilton kennelijk 6,6 seconden uit kan lopen. Die 19,1 seconden was dan dus de voorsprong die hij had moeten hebben.
De verschillen in afstand blijven dan hetzelfde, maar niet in tijd uiteraard, omdat langzamer gereden wordt zullen de tijdsverschillen gaan groeien. Als VSC weer opgeheven wordt zul je dezelfde tijdsverschillen hebben als voor de VSC
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 mei 2015 @ 14:19:09 #46
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_152944920
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:59 schreef MakkieR het volgende:
Eigenlijk vind ik het wel jammer en triest dat door Verstappen zijn crash de grootste drama bij team Torros Rosso weg gesneeuwd is. De 20 seconden weggegeven door de pits bracht hem namelijk in de positie dat hij wel iets moest gaan doen.
Tsja.. anderzijds bracht die mislukte pitstop hem weer in de positie om rete sneaky met Vettel langs Bottas en Sainz te geraken. Dat heeft iedereen gezien en daar werd hij om bejubeld.

Het was een merkwaardige race voor Max, met verschillende gezichten.
  maandag 25 mei 2015 @ 14:41:12 #47
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_152945433
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:49 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat een incompetente prutser ja. :')
Yup, incompetente prutsers ^O^
Als de strafmaat dusdanig verschilt dan doe je gewoon iets niet goed als wedstrijdleiding.

Neem aan dat je zelf ook wel snapt dat wat iemand gewonnen heeft daar ook geen bal mee te maken heeft.
pi_152945675
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat vond ik wel meevallen. Zijn reactie op het podium was prima. Dat 'ie in eerste instantie baalt, vind ik nogal logisch.
Ik heb hem vaak genoeg een verwend nest en een klein kind genoemd wanneer daar aanleiding voor was, maar die zag ik deze keer niet. Wat me wel ergert is dat anderen dat dan massaal voor hem gaan doen, het is meteen weer het grote boze Mercedes en de grandioze pech. Ja, het is pech, maar anderen hebben ook wel eens pech, en als hij zelf dan alles goed had gedaan, waarom neemt hij dan niet zelf de beslissing om Rosberg achter zich te houden op versleten banden? En als het dan eenmaal zo is dat je derde ligt, probeer dan ook iets meer met je veel betere banden en auto.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 25 mei 2015 @ 15:04:04 #49
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152945998
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het feit dat hij gestraft wordt spreekt dan wel in zijn nadeel, als hij puur gestraft is omdat hij een lesje moet leren zou het zeer spijtig zijn.

Jammer dat we er geen betere uitleg over krijgen, ik had wel willen weten of Grosjean werkelijk eerder remde.
Ik had eigenlijk ook wel wat meer uitleg verwacht. Nu blijft het achter gesloten deuren en blijft het gissen. Maar de stewards hadden dit weekend wel meer vreemde dingen zoals Raikkonen en Ricciardo.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 25 mei 2015 @ 15:22:05 #50
194695 franklop
Fran knock
pi_152946479
Vind het eigenlijk ook apart dat er niks is gedaan bij de teamorders van Red Bull. Ricciardo langs Kvyatt omdat hij op vers rubber stond en in de laatste ronde, volgens afspraak, de positie weer teruggeven..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')