En voor de zorg fietsen we naturlijk wel effe terug.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:09 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Platteland van Frankrijk en Duitsland , oost europa , portugal , mexico enz enz enz
Heb je beiden direct gekocht voor de verhuur, of heb je er ook zelf gewoond?quote:Op maandag 1 juni 2015 13:58 schreef misteriks het volgende:
Duplex hartje Praag binnen 3,5 jaar volledig afbetaald (80 procent eigen vermogen) Heb een vaste intrestvoet van 2.79 procent voor 5 jaar
Karaktervolle herenwoning in kleinere centrumstad in Vlaanderen : nog 9 jaartjes te gaan, met een jaarlijks herzienbare intrestvoet, die voor dit jaar op 1.27 procent staat. Wordt momenteel verhuurd waarbij de huurprijs bijna het dubbele is van de maandelijke aflossing. Huizenprijs in die regio ongeveer +85 procent sinds aankoop in 2003.
Met deze 2 aankopen bouw in sneller vermogen op dan te gaan werken; geeft een dubbel gevoel
Wat was de prijs van de duplex in Praag?quote:Op maandag 1 juni 2015 13:58 schreef misteriks het volgende:
Duplex hartje Praag binnen 3,5 jaar volledig afbetaald (80 procent eigen vermogen) Heb een vaste intrestvoet van 2.79 procent voor 5 jaar
Karaktervolle herenwoning in kleinere centrumstad in Vlaanderen : nog 9 jaartjes te gaan, met een jaarlijks herzienbare intrestvoet, die voor dit jaar op 1.27 procent staat. Wordt momenteel verhuurd waarbij de huurprijs bijna het dubbele is van de maandelijke aflossing. Huizenprijs in die regio ongeveer +85 procent sinds aankoop in 2003.
Met deze 2 aankopen bouw in sneller vermogen op dan te gaan werken; geeft een dubbel gevoel
Heb het pand gekocht met het oog er zelf te wonen, wat ik slechts voor 1 jaartje daadwerkelijk heb gedaan. Op zich niet echt ideaal, daar ik heb verbouwd met de idee het voor mijzelf in te richten. Veel hoogwaardige materialen gebruikt etc. Maar nu, een paar jaar later moet ik zeggen dat ik het in de verhuurprijs kan doorrekenen, en dat het pand een potentiele huurder kan verleiden er een stevige huurprijs voor te betalen. Mijn eerste huurder was bijna een ramp ( schadepost van ongeveer 2000 Euro), maar mijn nieuwe huurster (succesvolle gescheiden zakenvrouw) heeft de laatste 5procent zelf gerenoveerd en dmv een tuinarchitect er een 15.000Euro nieuwe tuin ingegoodquote:Op maandag 1 juni 2015 22:16 schreef dodoria het volgende:
[..]
Heb je beiden direct gekocht voor de verhuur, of heb je er ook zelf gewoond?
In 2010 gekocht voor 4.200.000Kc, en huidige waarde gaat ongeveer 5.500.000Kc zijn. Verbeteringwerken uitgevoerd en het aanliggende appartement dat ongeveer een 10 procent kleinere kopie is, is half jaartje terug voor 5.000.000Kc verkocht. Gaat over 90vierkante meter. In verhouding met gemiddelde lonen zijn appartementen in Praag, of toch tenminste in het oude Praag, relatief duur. Woonlasten gaan in vele gevallen boven de 50 procent van het salaris voor huurders. Niet in mijn gevalquote:Op maandag 1 juni 2015 23:10 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Wat was de prijs van de duplex in Praag?
Ik begrijp je punt, maar verhuur om de hypotheek af te lossen is voor sommigen wel relevant toch? Niet iedereen koopt een huis en blijft er in wonen totdat de hypotheek is afgelost.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:36 schreef Ill-Skillz het volgende:
Deze discussie heeft niet veel met dit topic te maken. Open een nieuw topic, zou ik zeggen.
Ga je dan ook automatisch naar beneden in rentepercentage?quote:Op donderdag 4 juni 2015 03:54 schreef dodoria het volgende:
Ik ga komende week 4000 extra aflossen. Dat brengt mijn LTV ratio voor dit huis net beneden 80%.
Precies wat ik wou vragenquote:Op donderdag 4 juni 2015 11:51 schreef agter het volgende:
[..]
Ga je dan ook automatisch naar beneden in rentepercentage?
Voor zover ik weet niet. Ik zou het weer even opnieuw op moeten zoeken, maar volgens mij komt dat doordat ik al rentekorting heb met NHG.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:51 schreef agter het volgende:
[..]
Ga je dan ook automatisch naar beneden in rentepercentage?
Nee, dan heb je daar geen last van. Dat is één enkel percentage, onafhankelijk van de LTV-ratio.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 00:13 schreef dodoria het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet. Ik zou het weer even opnieuw op moeten zoeken, maar volgens mij komt dat doordat ik al rentekorting heb met NHG.
En vrijwel altijd het laagste rentepercentage wat een bank aanbiedt i.v.m. het kleine risico.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 06:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nee, dan heb je daar geen last van. Dat is één enkel percentage, onafhankelijk van de LTV-ratio.
'Vrijwel' maar niet altijd:quote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:06 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
En vrijwel altijd het laagste rentepercentage wat een bank aanbiedt i.v.m. het kleine risico.
Sowieso een weinig concurrerende bank voor een hypotheek.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:54 schreef agter het volgende:
[..]
'Vrijwel' maar niet altijd:
https://www.ing.nl/partic(...)heekrente/index.html
NHG is hier niet altijd goedkoper.![]()
Kijk maar eens bij 20 jaar vast.
Wat een goede hypotheek is, is van meer zaken afhankelijk dan enkel de rente.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:55 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Sowieso een weinig concurrerende bank voor een hypotheek.
Maar goed, vandaar ook het woordje 'vrijwel'.
Dat klopt, maar ook bij vergelijking van algemene voorwaarden is ING heus niet beter dan andere aanbieders die wel een veel lagere rente bieden. Maar ik ben het met je eens dat er meer belangrijk is.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:15 schreef agter het volgende:
[..]
Wat een goede hypotheek is, is van meer zaken afhankelijk dan enkel de rente.
Maar NHG is zeker niet altijd goedkoper. En dat viel me al bij meer verstrekkers op.
Wel lullig, omdat je voor NHG flink betaald hebt.
Als je versneld aflost, kom je daar wel snel aan.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:00 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ook bij vergelijking van algemene voorwaarden is ING heus niet beter dan andere aanbieders die wel een veel lagere rente bieden. Maar ik ben het met je eens dat er meer belangrijk is.
De enige situatie die ik ken wanneer NHG niet goedkoper is dan een andere rente, is wanneer er heel veel eigen geld wordt meegenomen. Bijvoorbeeld doordat de hypotheek maar 50% van de marktwaarde is. Maar hoe vaak komt dat nou voor?
Ik ging uit van de situatie van een nieuw af te sluiten hypotheek, vandaar.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:23 schreef agter het volgende:
[..]
Als je versneld aflost, kom je daar wel snel aan.
Hoeveel betaal je eigenlijk voor NHG?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:43 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Ik ging uit van de situatie van een nieuw af te sluiten hypotheek, vandaar.
rendement van +-3.7procent tgo intrestlast van 1.27procent. Ik tel mijn winst uitquote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:29 schreef dodoria het volgende:
Klinkt goed misteriks, maar als ik het goed begrijp heb je dus meer dan een ton euro eigen geld ingelegd? Wat is de huur in verhouding tot de waarde vd woning?
Bereken je dat rendement over de huidige waarde van de woning, of over de waarde min de hypotheekschuld?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:15 schreef misteriks het volgende:
[..]
rendement van +-3.7procent tgo intrestlast van 1.27procent. Ik tel mijn winst uit
Het is weer zover.....de beer is weer los op de huizenmarkt en prijzen in Amsterdam, Den Haag, Utrecht schieten weer omhoog. De rest is nog rustig. Hebben we van de dip geleerd of gaan we daar verder waar we 2008 zijn gestopt?quote:Op maandag 25 mei 2015 18:33 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Totdat we weer 2008 schrijven.... gratis geld bestaat niet.
Ik heb onlangs in de gekte en huis gekocht in Utrecht, in een populaire wijk....quote:Op zondag 6 september 2015 21:54 schreef Ozoo het volgende:
[..]
Het is weer zover.....de beer is weer los op de huizenmarkt en prijzen in Amsterdam, Den Haag, Utrecht schieten weer omhoog. De rest is nog rustig. Hebben we van de dip geleerd of gaan we daar verder waar we 2008 zijn gestopt?
(Nog even doorgaan met aflossen dan maar....is er er al iemand klaar? En nu?)
Maar betekent dat dat je de hypotheek ook al 15-20 jaar hebt lopen, of ben je bezig met versnellen?quote:
Aan het einde van het jaar kijken we wel weer hoeveel we extra af willen lossen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 08:34 schreef Ill-Skillz het volgende:
En. hoe staat het met de enthousiaste aflossers op Fok? De lage rente en het economisch herstel lijken de boel een beetje op slot te hebben gegooid, de laatste post in dit topic is al van bijna een jaar geleden...
Erfenis, loterij of veel gespaard?quote:Op zondag 21 augustus 2016 09:39 schreef Blue_note het volgende:
Ik ook vrijnooit hypo gehad. Wel koophuis.
Yup rente is zo laag dat aflossen niet zo veel zoden aan de dijk meer zet.quote:Op zondag 21 augustus 2016 08:34 schreef Ill-Skillz het volgende:
En. hoe staat het met de enthousiaste aflossers op Fok? De lage rente en het economisch herstel lijken de boel een beetje op slot te hebben gegooid, de laatste post in dit topic is al van bijna een jaar geleden...
Paar jaar, ben idd wel versneld bezig.quote:Op zondag 21 augustus 2016 09:00 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Maar betekent dat dat je de hypotheek ook al 15-20 jaar hebt lopen, of ben je bezig met versnellen?
Op 70% van de woningwaarde?quote:Op zondag 21 augustus 2016 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Paar jaar, ben idd wel versneld bezig.En sowieso al op 70% ipv 100% begonnen.
Dat idd, ik ga alleen maar uit van de oorspronkelijke hypotheek, wat het huis nu waard is maakt niet uit (maar dat heeft sowieso nooit onderwater gestaan).quote:Op zondag 21 augustus 2016 11:07 schreef Basp1 het volgende:
De woningwaarde boeit toch eigenlijk niet want het is voor mij de schuld die ik uit heb staan en daar het liefst vanaf wil komen. De woningwaarde fluctueert sowieso in de tijd dat je een woning bezit.
Het onder water staan van huizen was alleen mogelijk omdat er hypotheken met vage constructies afgesloten konden worden. Dat kan tegenwoordig niet meer wil je HRA krijgen. Veel mensen die wel zulke constructies hebben zijn in de afgelopen jaren wel wakker geschud.quote:Op zondag 21 augustus 2016 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat idd, ik ga alleen maar uit van de oorspronkelijke hypotheek, wat het huis nu waard is maakt niet uit (maar dat heeft sowieso nooit onderwater gestaan).
3, en 1 gaat ooit komen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 10:27 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Erfenis, loterij of veel gespaard?
Onze hypotheek is net 3 jaar oud, als wij het huis en de bijkomende kosten allemaal hadden moeten financieren had het ook wel even onderwater kunnen staan, en in de tijd dat de overdrachtsbelasting 6% was duurde het ook met een volledige annuïteitenhypotheek vaak zo'n 5 jaar voor je hypotheek minder was dan de waarde van je huis.quote:Op zondag 21 augustus 2016 11:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het onder water staan van huizen was alleen mogelijk omdat er hypotheken met vage constructies afgesloten konden worden. Dat kan tegenwoordig niet meer wil je HRA krijgen. Veel mensen die wel zulke constructies hebben zijn in de afgelopen jaren wel wakker geschud.
In 30 jaar aflossen, dus 3.3% per jaar, dan heb je na 2 jaar die 6% afgelost, oké het zal iets minder zijn door de annuïteit maar 5 jaar lijkt me erg veel ik ben benieuwd naar jou berekening daarvan.quote:Op zondag 21 augustus 2016 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onze hypotheek is net 3 jaar oud, als wij het huis en de bijkomende kosten allemaal hadden moeten financieren had het ook wel even onderwater kunnen staan, en in de tijd dat de overdrachtsbelasting 6% was duurde het ook met een volledige annuïteitenhypotheek vaak zo'n 5 jaar voor je hypotheek minder was dan de waarde van je huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |