Als je een hypotheek aangaat, daarbij advies krijgt van een "expert", akkoord gaat met heel veel voorwaarden, en daar je handtekening onder zet, dan mag je toch wel verwachten dat je iets meer snapt dan deze vraag...quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:20 schreef Ill-Skillz het volgende:
Jij hebt nooit in je leven een gekke vraag gesteld?
Of eentje waarvan iemand anders allang het antwoord wist?
Maar dat kan toch gewoon?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:30 schreef Renesite het volgende:
Nogmaals.
Je gaat een hypotheek aan met rente
Rente kan ook vast staan en vanuit die redenatie kan je bedenken dat het van de gecombineerde schuld+hypotheek af gaat.
En nu is het uitgelegd en kunnen we iedereen een knuffel geven.
Ik kreeg gisteren nog de vraag van iemand met schulden en een Wajong of hij/zij een hypotheek kon aanvragen omdat hij een leuk huis had gezien. Laten we dat even uitmelken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als men een hypotheekexamen zou invoeren zouden er 50% minder hypotheken verstrekt kunnen worden.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je een hypotheek aangaat, daarbij advies krijgt van een "expert", akkoord gaat met heel veel voorwaarden, en daar je handtekening onder zet, dan mag je toch wel verwachten dat je iets meer snapt dan deze vraag...
Oh, ik kan me nog een soortgelijke opmerking van FusionFreak herinneren....quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:30 schreef Renesite het volgende:
Nogmaals.
Je gaat een hypotheek aan met rente
Rente kan ook vast staan en vanuit die redenatie kan je bedenken dat het van de gecombineerde schuld+hypotheek af gaat.
En nu is het uitgelegd en kunnen we iedereen een knuffel geven.
Ik kreeg gisteren nog de vraag van iemand met schulden en een Wajong of hij/zij een hypotheek kon aanvragen omdat hij een leuk huis had gezien. Laten we dat even uitmelken
Wanneer de schulden niet bkr geregistreerd zijn zou het toch wel mogelijk moeten zijn? Als deze persoon dan lagere woonlasten per maand door deze koop zou krijgen heeft hij ook nog meer mogelijkheden om sneller af te lossen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:30 schreef Renesite het volgende:
Wajong is niet meer stabiel genoeg als vast inkomen..quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer de schulden niet bkr geregistreerd zijn zou het toch wel mogelijk moeten zijn? Als deze persoon dan lagere woonlasten per maand door deze koop zou krijgen heeft hij ook nog meer mogelijkheden om sneller af te lossen.
Ja, top! Koop ik ergens een huis van $ 30.000 (waar?) en moet ik toch gewoon in NL zijn voor werk, familie, vrienden.... lijkt me handig.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:01 schreef arjan1112 het volgende:
Als je een huis wil kopen en contant betalen; mijn advies doe het niet in Nederland
Dan heb je er namelijk belang bij de de prijs zo laag mogelijk is, en de grondprijzen in Nederland zijn extreem hoog.
Doe dat in een land waar ze niet aan lokale belastingen doen en waar een huis maar 30,000 usd/euro kost.
Platteland van Frankrijk en Duitsland , oost europa , portugal , mexico enz enz enzquote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, top! Koop ik ergens een huis van $ 30.000 (waar?)
Waarom wel.... als ik tevreden woon waar ik woon?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:07 schreef arjan1112 het volgende:
of Verkoop je huis in de randstad en koop een huis in het noorden terug, daar zijn de prijzen 40% lager...
moet je daar wel eerst een baan vinden
waarom niet
En waarom zou ik dat doen?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:07 schreef arjan1112 het volgende:
of Verkoop je huis in de randstad en koop een huis in het noorden terug, daar zijn de prijzen 40% lager...
waarom niet
donequote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:07 schreef arjan1112 het volgende:
waarom niet
Er zijn zat mensen die denken dat je een aflossingsvrije hypotheek nooit hoeft af te lossen... En er zijn ook een hoop mensen die niet weten dat je eerder mag aflossen. Zo vreemd is dat niet hoor. Die paar ton hypotheek krijg/kreeg je immers ook binnen een uur.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Echt... Hoe kan je een ton+ lenen zonder enig benul te hebben hoe het werkt?
En voor de zorg fietsen we naturlijk wel effe terug.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:09 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Platteland van Frankrijk en Duitsland , oost europa , portugal , mexico enz enz enz
Heb je beiden direct gekocht voor de verhuur, of heb je er ook zelf gewoond?quote:Op maandag 1 juni 2015 13:58 schreef misteriks het volgende:
Duplex hartje Praag binnen 3,5 jaar volledig afbetaald (80 procent eigen vermogen) Heb een vaste intrestvoet van 2.79 procent voor 5 jaar
Karaktervolle herenwoning in kleinere centrumstad in Vlaanderen : nog 9 jaartjes te gaan, met een jaarlijks herzienbare intrestvoet, die voor dit jaar op 1.27 procent staat. Wordt momenteel verhuurd waarbij de huurprijs bijna het dubbele is van de maandelijke aflossing. Huizenprijs in die regio ongeveer +85 procent sinds aankoop in 2003.
Met deze 2 aankopen bouw in sneller vermogen op dan te gaan werken; geeft een dubbel gevoel
Wat was de prijs van de duplex in Praag?quote:Op maandag 1 juni 2015 13:58 schreef misteriks het volgende:
Duplex hartje Praag binnen 3,5 jaar volledig afbetaald (80 procent eigen vermogen) Heb een vaste intrestvoet van 2.79 procent voor 5 jaar
Karaktervolle herenwoning in kleinere centrumstad in Vlaanderen : nog 9 jaartjes te gaan, met een jaarlijks herzienbare intrestvoet, die voor dit jaar op 1.27 procent staat. Wordt momenteel verhuurd waarbij de huurprijs bijna het dubbele is van de maandelijke aflossing. Huizenprijs in die regio ongeveer +85 procent sinds aankoop in 2003.
Met deze 2 aankopen bouw in sneller vermogen op dan te gaan werken; geeft een dubbel gevoel
Heb het pand gekocht met het oog er zelf te wonen, wat ik slechts voor 1 jaartje daadwerkelijk heb gedaan. Op zich niet echt ideaal, daar ik heb verbouwd met de idee het voor mijzelf in te richten. Veel hoogwaardige materialen gebruikt etc. Maar nu, een paar jaar later moet ik zeggen dat ik het in de verhuurprijs kan doorrekenen, en dat het pand een potentiele huurder kan verleiden er een stevige huurprijs voor te betalen. Mijn eerste huurder was bijna een ramp ( schadepost van ongeveer 2000 Euro), maar mijn nieuwe huurster (succesvolle gescheiden zakenvrouw) heeft de laatste 5procent zelf gerenoveerd en dmv een tuinarchitect er een 15.000Euro nieuwe tuin ingegoodquote:Op maandag 1 juni 2015 22:16 schreef dodoria het volgende:
[..]
Heb je beiden direct gekocht voor de verhuur, of heb je er ook zelf gewoond?
In 2010 gekocht voor 4.200.000Kc, en huidige waarde gaat ongeveer 5.500.000Kc zijn. Verbeteringwerken uitgevoerd en het aanliggende appartement dat ongeveer een 10 procent kleinere kopie is, is half jaartje terug voor 5.000.000Kc verkocht. Gaat over 90vierkante meter. In verhouding met gemiddelde lonen zijn appartementen in Praag, of toch tenminste in het oude Praag, relatief duur. Woonlasten gaan in vele gevallen boven de 50 procent van het salaris voor huurders. Niet in mijn gevalquote:Op maandag 1 juni 2015 23:10 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Wat was de prijs van de duplex in Praag?
Ik begrijp je punt, maar verhuur om de hypotheek af te lossen is voor sommigen wel relevant toch? Niet iedereen koopt een huis en blijft er in wonen totdat de hypotheek is afgelost.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:36 schreef Ill-Skillz het volgende:
Deze discussie heeft niet veel met dit topic te maken. Open een nieuw topic, zou ik zeggen.
Ga je dan ook automatisch naar beneden in rentepercentage?quote:Op donderdag 4 juni 2015 03:54 schreef dodoria het volgende:
Ik ga komende week 4000 extra aflossen. Dat brengt mijn LTV ratio voor dit huis net beneden 80%.
Precies wat ik wou vragenquote:Op donderdag 4 juni 2015 11:51 schreef agter het volgende:
[..]
Ga je dan ook automatisch naar beneden in rentepercentage?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |