Ik kwam met de trein langs het station van Kowloon, dus ik had hem verteld hoe laat ik daar langskwam waarop Kowloon reageerde dat hij toch liever alleen reist zodat hij in de trein kan FOK!ken dus dat gezamenlijk reizen kwam er niet van. Vanaf Utrecht reed Euribob wel mee, want die reisde liever een uur om om nog een half uurtje samen te kunnen treinen dan dat hij even een uurtje alleen in de trein vanaf Rotterdam moest zitten.
Om half twee al aangekomen op station Nijmegen en daar belde Hexagon me om te vragen waar we bleven, want die bleek al op het bierfestival aanwezig te zijn. TofastTG kwam ons ophalen met de fiets en we liepen gezamenlijk naar het festival, alwaar ik Hexagon direct al spotte met een biertje. Het was een graadje of 30 en de zon brandde op je bol, maar Hexagon leek het wel comfortabel om voor de gelegenheid een pak te dragen. Een minuut later kwam er een ietwat merkwaardig figuur aanlopen inclusief zonnebril als bescherming tegen de zon die hij duidelijk niet vaak ziet vanaf z'n zolderkamer en toen ik hem spotte dacht ik direct al dat het Pokkelmans was, een van de twee mensen van vandaag die ik nog niet kende, en dat klopte.
Pokkelmans was precies zoals ik me had voorgesteld: een irritant ventje die klappen nodig heeft en verder inhoudelijk niet zoveel te melden heeft. Hij wilde er direct met m'n tas vandoor om de inhoud ervan aan een zwerver te verpatsen, maar dat ging mooi niet door. Wat ik wel met hem deelde was dat ik die hele meet vooral een leuk excuus vond om serieus werk te maken van die bierproeverij. Ook is Pokkelmans de zuunigste nog niet; toen ik bij wijze van goede daad even voor een paar tientjes muntjes voor iedereen haalde en die op tafel gooide had ik me nog niet omgedraaid of die grijpgrage FOK!kers hadden al die munten al opgemaakt en enkel Pokkelmans gaf er nog wat voor terug.
Inmiddels hadden we een statafel afgepakt van een paar senioren toen die hun statafel even onbewaakt lieten om hun glas om te spoelen en sloot Kowloon ook aan, met wie ik de liefde voor praktisch alle bieren wel deelde maar zeker ook voor de vele aanwezige Duitse typen. Even later sloot Boze_Appel ook aan. Gelukkig sprak ik die ondanks de herrie van de band aardig veel in het begin, waardoor ik die redelijk heb leren kennen voordat hij al na een uur of anderhalf compleet bezopen bleek te zijn en niet veel meer uit wist te brengen.
We gingen even de drukte uit om ergens anders door te pilsen. Achteraf bleek de herrie van het festival beter, want het is vrij gênant om Euribob aan tafel te hebben wanneer er mensen omheen zitten. Zowel qua onderwerpen als vooral ook qua stemvolume heeft die jongen werkelijk niet door dat er nogal wat wenkbrauwen gefronst worden door ook op het terras zittende gezinnen. Goede FOK!-autist wat dat betreft.
Inmiddels had de combinatie van zon en bier zijn tol geëist voor Boze_Appel. Het leek allemaal wat langs hem heen te gaan en als je hem iets vroeg drong dat volgens mij ook niet echt tot hem door, dus ik maakte me zelfs even zorgen maar naar eigen zeggen ging het prima en toen was hij alweer gevlogen. Wel een hele toffe peer, die Appel, in het uurtje op de meet dat hij nuchter was althans. Maar echt goed doorzuipen is toch meer een mannending, zo bewezen de talrijke aanwezige hommo's.
Hierna gingen we ergens eten met een prima driegangenmenu en goede bieren. Tijdens het eten bestookte tofastTG de tafel constant met foto's van wie hij allemaal zoal lekker vindt en daar zaten wat verrassende keuzes tussen. Wel erg gelachen hier met z'n allen om allerlei lompe verhalen die Hexagon al prima samenvatte. Na elk biertje wist Hexagon een Limburgse mop te tappen die alle Nederlanders onder ons niet begrepen, wat een beetje awkward was, maar verder prima.
Inmiddels begon Pokkelmans z'n verslaving op te spelen, dus wilde de groep ineens naar een coffeeshop. Zo gezegd, zo gedaan en plotseling zaten we in zijn studentenkot met z'n allen te smoken, terwijl Pokkelmans huisgenoten wat om ons heen liepen. Kowloon zette wat van zijn favoriete technomuziek op en ging ineens los alsof er drie ecstacypillen in waren gegaan.
Hexagon ("Ach, zoveel mensen in de trein stinken dus wat maakt die wietlucht van me nu uit joh?") en Euribob vertrokken. Euri raadde me nog aan om mee te gaan om ruzie met meneer Kaas te voorkomen die kwaad aan de telefoon hing dat ik ineens dronken opbelde dat ik toch niet thuis sliep vannacht, maar daar gaf ik geen gehoor aan want je beslist altijd nog lekker zelf wat je doet. Toen gingen tofastTG, Pokkelmans, Kowloon en ik nog even door bij tosti thuis. We liepen volgens mij wel drie kwartier van het huis van Pokkelmans naar dat van tosti, omdat die vent de weg in z'n eigen stad niet kent.
Bij tosti thuis is er zo'n serieuze lading wiet en bier ingegaan dat ik echt amper meer aanspreekbaar was, maar allen vonden we de natuurdocumentaire van Planet Earth op dit moment echt prachtig. Hoogstens Kowloon wat minder, die plotseling lag te slapen. Nog best wel gelachen hier en Pokkelmans en tosti vraten beide nog even een kapsalon. Ik sloeg uiteraard over, want ben niet zo van het ongezonde eten. Om even een frisse neus te halen ging ik de kamer uit en bracht ik een minuut of vijf door op wc, die door de rest flink overdreven werd omdat ze waarschijnlijk geen tijdsbesef meer hadden.
Op een gegeven moment was ik echt te zat voor woorden, dus gaf ik de aanwezigen een hand en zocht ik een bed op in dat huis om lekker te gaan slapen. Net toen ik heerlijk sliep kreeg ik ineens een paar stompen om m'n bek met een of ander schoonmaakapparaat. Een nachtmerrie dacht ik, maar het bleek een afscheidscadeautje van Pokkelmans.
Om 5 uur 's nachts ben ik dat huis stilletjes uitgelopen en heb ik in de regen geprobeerd het station te vinden, wat toch nog een paar km lopen was. Ik had Kowloon beloofd hem wakker te maken zodat hij ook meekon, maar ik werd zo stoned wakker dat ik dat alweer compleet vergeten was. Enkele uren later was ik ook weer thuis en eenmaal daar aangekomen had ik geen gezeik, zoals het heurt.
Mooie meet! Weer gelachen met jullie
[ Bericht 0% gewijzigd door De_Kaas op 25-05-2015 16:18:35 ]