Maar om met mijn sfeerimpressie te beginnen.
Rond kwart voor twee kom ik aan bij het bierfestival. Helaas herkende ik er nog geen fokkers. Pokkelmans scheen er al rond te zwerven maar die kende ik nog niet. Na een tijdje alleen bier drinkend rondgehangen te hebben kwamen eindelijk Kaas, Euribob en Tosti. En ook Pokkelmans kwam ineens uit de menigte naar voren.
Toen op zoek naar een plaats om te kunnen staan. Dat viel nog niet mee. Maar op een gegeven moment hebben we een statafel kunnen veroveren tussen de gezellig drinkende studenten en ander links tuig. Niet lang daarna sloten ook Kowloon en Boze_Appel zich aan.
Na een tijdje hadden we genoeg van de drukte en gingen we in een straatje achteraf op het terras zitten. Erg commercieel waren ze niet ingesteld daar aangezien we in anderhalf uur tijd slechts een drankje hebben gekregen daar. Toen het tijd was om te eten bleek het voor Appel genoeg te zijn. Hij voelde zich niet zo erg lekker maar na aandringen wees hij ons erop dat we maar moesten gaan. Dus als Appel nooit meer komt posten hier dan kunnen we ons zorgen gaan maken.
Bij een goedkope gezellige tent vervolgens lekker gegeten. In de tussentijd vooral gesprekken gehad over de dood, het seksleven van Tosti en uiteraard speculaties over de afwezige Janneke141.
Daarna vond men het tijd voor wiet. In een coffeeshop wat gehaald. Helaas kreeg Kowloon niks vanwege het ontbreken van zijn ID. Dus zijn we met een voorraadje naar het studentencomplex van Pokkelmans gegaan. Daar in de vettige keuken op afgeragde banken blowen en bier drinken. Eerst bij DJ Shadow en later bij technomuziek van de telefoon van Kowloon. Kaas kon intussen niet meer met het OV in de uithoek van Alkmaar komen waar zijn schoonouders leven. Tot woede van zijn vriend meldde hij dat hij bleef slapen.
Om half 10 hield ik het voor gezien om de trein te gaan halen. Het gaygehalte was inmiddels goed opgelopen. Dus het zal me benieuwen hoe het verhaal verder is gegaan na dat ik ben vertrokken.