Ik heb anders niet de indruk dat dit thema erg leeft in de islamitische wereld. En het is niet alleen SA, in de hele islamitische wereld hebben religieuze minderheden grote problemen. Ook daar is weinig opwinding over.quote:Op zondag 17 mei 2015 09:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de gemiddelde moslim het voor het zeggen had in SA. Maar nogmaals, goed idee, laten we hier hetzelfde doen! Gewoon ideeen jatten van SA!
Het is net als bestralen, soms moet je rigoreus te werk gaan om de kanker uit te roeien.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:07 schreef agter het volgende:
Triest dat juist Frankrijk godsdienstvrijheid aan banden wil liggen.
Dat klopt, ze hebben de luxe niet om zich daarover op te winden, aangezien ze als meerderheid al vervolgd worden en zelf strijden voor basisvoorzieningen. Laat staan dat ze zich gaan bezighouden met minderheden.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:37 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik heb anders niet de indruk dat dit thema erg leeft in de islamitische wereld. En het is niet alleen SA, in de hele islamitische wereld hebben religieuze minderheden grote problemen. Ook daar is weinig opwinding over.
Vrijheid van godsdienst met kanker vergelijken.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het is net als bestralen, soms moet je rigoreus te werk gaan om de kanker uit te roeien.
Niet zozeer vrijheid van godsdienst als wel specifiek de Islamquote:Op zondag 17 mei 2015 11:53 schreef agter het volgende:
[..]
Vrijheid van godsdienst met kanker vergelijken.
Klinkt als IS.
Mensen verbieden. De bron van 100% van alle oorlogen.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niet zozeer vrijheid van godsdienst als wel specifiek de Islam
Al zou ik er geen traan om laten als álle religie verboden wordt. De bron van 99,99% van alle oorlogen
Of Joden in Star Trek.quote:Op zondag 17 mei 2015 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik kom toch weinig Katharen tegen. Of aanhangers van Mithras. Of druïdes.
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Zodra er in islamitische landen meer ruimte komt voor de stem van het volk zie je een tendens richting minder ruimte voor minderheden, meer oppressie van dissidenten, en meer ruimte voor een fanatieke voorhoedebeweging. Niet dat de reguliere potentaten er uiteraard best op staan, maar zijn zij zo uit overtuiging, of gedwongen door de omstandigheden? Blijkbaar is voor een functionerende democratie en het implementeren van mensenrechten toch iets meer nodig dan alleen de techniek.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt, ze hebben de luxe niet om zich daarover op te winden, aangezien ze als meerderheid al vervolgd worden en zelf strijden voor basisvoorzieningen. Laat staan dat ze zich gaan bezighouden met minderheden.
Maar goed, over opwinden gesproken, ik zie ook weinig opwindingen vanuit het Westen als het gaat om de positie van moslims in landen als Birma of China. Dat terwijl die in tegenstelling tot de meeste moslims wel in de luxepositie bevinden om zich daarover druk te maken. In plaats van: overleven we morgen nog. Wat dat betreft kunnen we vaststellen dat er altijd andere belangen zijn die toch net wat zwaarder wegen dan mensenrechten.
Dat blijkt nergens uit. Zie bijvoorbeeld Tunesie en Marokko waarbij er juist steeds meer en meer ruimte komt voor minderheden. Feit is dat de meerderheid binnen de meeste islamitische landen geen basisrechten heeft, terwijl jij al aan het kijken bent naar de minderheden. Je vindt de minderheden kennelijk belangrijker dan de meerderheid zelf. Dat is uitermate frappant.quote:Op zondag 17 mei 2015 12:08 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Zodra er in islamitische landen meer ruimte komt voor de stem van het volk zie je een tendens richting minder ruimte voor minderheden, meer oppressie van dissidenten, en meer ruimte voor een fanatieke voorhoedebeweging. Niet dat de reguliere potentaten er uiteraard best op staan, maar zijn zij zo uit overtuiging, of gedwongen door de omstandigheden? Blijkbaar is voor een functionerende democratie en het implementeren van mensenrechten toch iets meer nodig dan alleen de techniek.
Ja, nou, dan moeten ze in opstand komen hè.... o, nee wacht...quote:Op zondag 17 mei 2015 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat blijkt nergens uit. Zie bijvoorbeeld Tunesie en Marokko waarbij er juist steeds meer en meer ruimte komt voor minderheden. Feit is dat de meerderheid binnen de meeste islamitische landen geen basisrechten heeft, terwijl jij al aan het kijken bent naar de minderheden. Je vindt de minderheden kennelijk belangrijker dan de meerderheid zelf. Dat is uitermate frappant.
Je verwacht dat de meerderheid aan de minderheden denkt, terwijl de meerderheid zelf geen zeggenschap heeft?
Klopt - zonder inmenging van.. o wacht.quote:Op zondag 17 mei 2015 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou, dan moeten ze in opstand komen hè.... o, nee wacht...
Dat hebben ze geprobeerd en toen werd het grosso modo nog een grotere tyfusbende, bedoel ik met o, nee wacht...quote:Op zondag 17 mei 2015 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt - zonder inmenging van.. o wacht.
Je begrijpt niet wat ik bedoel met zonder inmenging. Grosso modo werd het een tyfusbende zodra andere landen zich ermee gingen bemoeien. In andere landen, waar soortgelijke protesten waren en er nagenoeg geen inmenging van buitenlandse machten waren, ging het er toch echt ietsjes anders aan toe. Maar goed, revoluties vormen een markt.quote:Op zondag 17 mei 2015 12:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat hebben ze geprobeerd en toen werd het grosso modo nog een grotere tyfusbende, bedoel ik met o, nee wacht...
Ben je daar voorstander van ?quote:Op zondag 17 mei 2015 11:57 schreef Metro2005 het volgende:
Al zou ik er geen traan om laten als álle religie verboden wordt.
Dat doen we ook met de pedofielen club, ja.quote:Op zondag 17 mei 2015 08:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
En gaan we dat dan alleen met de islam doen? Of gaan we ook die pedofielen club in Rome inperken?
Koran en hadith bezit strafbaar stellen. Openbare executies op dorpspleinen voor diegenen die deze wet overtreden.quote:
Laat eens cijfers zien hoe groot het verloop is bij autotochtonen en zitten er nu alleen maar roomblanke Nederlanders in het schoonmaakgilde?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En heb je gezien hoe hoog het verloop is onder die groep toevallig?
Het zou ook zo'n lekker effectief verbod zijn hè. Goed te handhaven ook.quote:
Stap 1: http://lmgtfy.com/?q=Quranquote:Op zondag 17 mei 2015 12:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Koran en hadith bezit strafbaar stellen.
Je ziet iig geen hoofdoekwijken meer.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zou ook zo'n lekker effectief verbod zijn hè. Goed te handhaven ook.
En als we het niet zien, is het weg. Toch?quote:Op zondag 17 mei 2015 13:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je ziet iig geen hoofdoekwijken meer.
Gewoon Google vragen om die resultaten niet meer zichtbaar te maken.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:08 schreef Irakees het volgende:
[..]
Stap 1: http://lmgtfy.com/?q=Quran
Stap 2: Lezen.
Provider geeft je naam en adres wel even door.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:08 schreef Irakees het volgende:
[..]
Stap 1: http://lmgtfy.com/?q=Quran
Stap 2: Lezen.
engerdquote:Op zondag 17 mei 2015 12:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Koran en hadith bezit strafbaar stellen. Openbare executies op dorpspleinen voor diegenen die deze wet overtreden.
Ze weten niet hoe snel ze boel weer moeten sussen hè? 'onaanvaardbaar!', 'we moeten 'm ontslaan!!'quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:04 schreef pietba het volgende:
De Franse conservatieve partij UMP wil burgemeester Robert Chardon royeren. De maire van de zuidelijke stad Venelles twitterde donderdagavond dat de islam verboden moet worden.
Later tekende de Franse krant Le Monde uit Chardons mond op dat moslims hun religie voortaan maar ‘in hun land van afkomst’ moeten gaan belijden. Meerdere kopstukken van de UMP, die onder leiding van oud-president Nicolas Sarkozy oppositie voert tegen de sociaaldemocraten van de huidige president François Hollande, noemden beide uitlatingen onaanvaardbaar.
Hoog tijd dat de aliens landen om uit te leggen dat God niet bestaat.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zou ook zo'n lekker effectief verbod zijn hè. Goed te handhaven ook.
Angola denies it has banned Islamquote:Op zondag 17 mei 2015 13:13 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Deze land weet: https://ejbron.wordpress.(...)oskeeen-vernietigen/
Absoluut. Ik ben géén voorstander van een gedachtepoltie, mensen mogen geloven wat ze willen maar georganiseerde religies die tevens een politieke inslag hebben: Wegwezen ermee.quote:
Denk je dat een moslim zich daar iets van aan zal trekken? Die zijn compleet gebrainwashed man.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoog tijd dat de aliens landen om uit te leggen dat God niet bestaat.
Leuk alleen dat het een fabeltje bleek te zijn. Jammer voor u.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:13 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ze weten niet hoe snel ze boel weer moeten sussen hè? 'onaanvaardbaar!', 'we moeten 'm ontslaan!!'terwijl ze stiekem diep van binnen precies hetzelfde denken. Nep tyfuszooitje...
Deze land weet: https://ejbron.wordpress.(...)oskeeen-vernietigen/
En wat zal er, anders dan wat uiterlijke verschijning, precies veranderen?quote:Op zondag 17 mei 2015 13:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je ziet iig geen hoofdoekwijken meer.
Denk dat ze zich opofferen door zelfmoordaanslagen te plegen op de aliensquote:Op zondag 17 mei 2015 13:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Denk je dat een moslim zich daar iets van aan zal trekken? Die zijn compleet gebrainwashed man.
Het wij vs hun gevoel zal daardoor op zijn minst afnemen. Als je je compleet anders kleed als autochtonen ben je al snel een buitenbeentje. Dat geldt niet alleen voor moslims maar ook voor mensen die hun hele kop vol tatoeëren of hippies.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat zal er, anders dan wat uiterlijke verschijning, precies veranderen?
Uiteraard ben ik geen voorstander van een verbod op welke religie dan ook. Ik zie wel iets in een verbod op excessen, zoals salafisme.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat zal er, anders dan wat uiterlijke verschijning, precies veranderen?
What's next? Iemand die een misvormd gezicht heeft ook maar als een outcast behandelen?quote:Op zondag 17 mei 2015 13:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het wij vs hun gevoel zal daardoor op zijn minst afnemen. Als je je compleet anders kleed als autochtonen ben je al snel een buitenbeentje. Dat geldt niet alleen voor moslims maar ook voor mensen die hun hele kop vol tatoeëren of hippies.
Dat je daarna een sociale outcast wordt omdat geen werkgever je wil hebben en je dus maar in een wijk gaat wonen met gelijkdenkenden en gelijkkledende versterkt het 'outcast' gevoel natuurlijk alleen maar. Radicale gedachtengoed komt daarna vanzelf want boehoe je wordt niet geaccepteerd. En zoals het een goede moslim betaamt is natuurlijk niet jouw schuld maar van de complete maatschappij.
Nee, verbieden.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:26 schreef Falco het volgende:
[..]
What's next? Iemand die een misvormd gezicht heeft ook maar als een outcast behandelen?
Ohja natuurlijk, op weg naar de grote eenheidsworst-staatquote:
Ja dat is echt precies hetzelfdequote:Op zondag 17 mei 2015 13:26 schreef Falco het volgende:
[..]
What's next? Iemand die een misvormd gezicht heeft ook maar als een outcast behandelen?
Inderdaad, want je serveert iemand af (outcast) op uiterlijke verschijnselen.quote:
"Ja maar zij kiezen ervoor om zich als een outcast te dragen en iemand met een misvormd gezicht kan daar niets aan doen"quote:Op zondag 17 mei 2015 13:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Inderdaad, want je serveert iemand af (outcast) op uiterlijke verschijnselen.
Als een salafist niet oproept tot geweld of niet geweld voorbereidt dan is een bestraffing van die persoon premature zaadlozing.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uiteraard ben ik geen voorstander van een verbod op welke religie dan ook. Ik zie wel iets in een verbod op excessen, zoals salafisme.
Ik heb anders al de nodige keren gelezen dat vrouwen met een hoofddoek daar ook helemaal niet zelf voor kiezen. Of heb ik dan weer iets verkeerd begrepen?quote:Op zondag 17 mei 2015 13:29 schreef Falco het volgende:
[..]
"Ja maar zij kiezen ervoor om zich als een outcast te dragen en iemand met een misvormd gezicht kan daar niets aan doen"
Nu heb je kortsluiting veroorzaakt in die PVV-hersenpannetjesquote:Op zondag 17 mei 2015 13:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb anders al de nodige keren gelezen dat vrouwen met een hoofddoek daar ook helemaal niet zelf voor kiezen. Of heb ik dan weer iets verkeerd begrepen?
quote:Op zondag 17 mei 2015 13:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Nu heb je kortsluiting veroorzaakt in die PVV-hersenpannetjes.
Weer een reden om het te verbieden.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb anders al de nodige keren gelezen dat vrouwen met een hoofddoek daar ook helemaal niet zelf voor kiezen. Of heb ik dan weer iets verkeerd begrepen?
Je spreekt jezelf tegen. Continu. Los daarvan is het een uitermate achterlijk idee. Je streeft naar een eenheidsworst ten koste van basale mensenrechten. Je argumentatie is van hetzelfde niveau als: ze draagt een kort rokje, valt daarmee op en vraagt er dus om om verkracht te worden.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |