Zoek anders nog een openstaande deur op...quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je zou moeten raden hoe die grafiek er uitziet dan zou je zoiets tekenen, het is volstrekt logisch. Ten gevolge van WOII werd het leger tijdelijk een grotere prioriteit voor de Europeanen, nu we alweer 70 jaar vrede hebben in Europa, Europa misschien wel de meest stabiele regio in de wereld is, ondanks die Eurocrisis, en Frankrijk, Duitsland en Engeland gebroederlijk samen optrekken (hell, Duitsland is de leider van Europa en niemand doet er moeilijk over) vinden we het leger weer wat minder belangrijk.
In het ideale geval.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:58 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, de "weg met ons" mentaliteit is ook in dit topic weer volop aanwezig.
Als we met ons allen weer bloemetjes in ons haar doen, vredestekens op de muren schilderen, naar Jefferson Airplane luisteren en het leger afschaffen komt het allemaal wel goed.
Jij bent degeen die over die openstaande deur begint door dat grafiekje te plaatsen. Wat had je anders verwacht?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoek anders nog een openstaande deur op...
Inderdaad, als we met ons leger een serieuze strijd willen leveren dan hebben we niet 2 keer zo veel budget nodig maar een factor die dichter in de buurt van de 20 ligt. Good luck with that. Zolang de totale NATO maar in staat is om elk lid te verdedigen tegen vijandige niet-NATO leden is het prima. Het is zoiets als met het voetbal, met enkele miljoenen of zelfs tientallen miljoenen Euro's voor PSV en Ajax per jaar blijven ze evengoed kansloos om de CL te winnen met tegenstanders die een budget van 200-400 miljoen Euro per jaar te besteden hebben. Nederland is nu eenmaal een klein landje.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
De laatste slag die Nederland voornamelijk met de hulp van de Pruisen en de Engelsen gewonnen heeft is de slag bij Waterloo. Daarna is het een groot debacle met WO2, Indonesië, en de Balkan. Afghanistan, Jemen in gedachte. Nederland heeft sinds Waterloo nooit meer een oorlog gewonnen. Geld uitgeven aan iets wat niet werkt is denk ik wel verspilling.
Sociale zaken, zorg, osw en de pot algemene middelen die nu voornamelijk gespekt wordt door de automobilist.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In het ideale geval.![]()
Als je pleit voor dubbel zoveel geld of wat dan ook dan zal je ook moeten aangeven ten koste van wat het mag gaan.
Het onderwijs?
De wetenschap en het onderzoek?
Sociale zekerheid?
Binnenlandse Zaken?
Justitie?
Buitenlandse Zaken?
Landbouw?
Ontwikkelingssamenwerking?
Infrastructuur?
...
Welke bezuinigingen zou jij in de zorg en in sociale zaken willen maken? Hoeveel geld en welke posten?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sociale zaken, zorg, osw en de pot algemene middelen die nu voornamelijk gespekt wordt door de automobilist.
let ff op wat je zegt en wat voor termen je gebruiktquote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus daar heeft Nederland dus volgens jou gewonnen? En is dat is nog een deel van Nederland? Volgens mij heeft Nederland nog wat corrupte eilanden in de Antillen en dat is het dan wel. Maar kan me vergissen en zaken als de politionele acties en dergelijke is inderdaad lastig daar goede boeken over te vinden.
Ik postte die grafiek dan ook als reactie op dat jaren 30 verhaal...quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent degeen die over die openstaande deur begint door dat grafiekje te plaatsen. Wat had je anders verwacht?
In deze tijd is er nauwelijks dreiging.
Niet verderkijken dan de horizon is daartegen niet sociaal geaccepteerd als je negertjes in Afrika wil laten doodhongeren door de ontwikkelingshulp af te schaffen. Onze blanke bondgenoten in oost Europa mogen best in letterlijke doodsangst leven voor hun grotere buurman.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:14 schreef Perrin het volgende:
Ach als het er echt op aankomt verdedigen we ons grondgebied toch niet succesvol tegen een inval.
Eerder eilandjes, in 2009 hadden ze 283 935 inwoners. Dat ligt tussen het aantal inwoners van Eindhoven en Utrecht in.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus daar heeft Nederland dus volgens jou gewonnen? En is dat is nog een deel van Nederland? Volgens mij heeft Nederland nog wat corrupte eilanden in de Antillen en dat is het dan wel. Maar kan me vergissen en zaken als de politionele acties en dergelijke is inderdaad lastig daar goede boeken over te vinden.
Probeer je nu weer een hele offtopic discussie uit te lokken?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Welke bezuinigingen zou jij in de zorg en in sociale zaken willen maken? Hoeveel geld en welke posten?
Volgens mij werden we al vriendjes voordat die muur viel, dat was een van de oorzaken van het vallen van de muur. Je kan wat interessante anekdotes vinden over een politicus die begin jaren 80 al voorspelde dat die muur rond die tijd zou gaan vallen. Maar inderdaad, we zijn nu allemaal vriendjes in Europa, we zijn vriendjes met de Americanen en we zijn vriendjes met de Aziaten (Japan, China, Zuid-Korea). We zijn enkel geen vriendjes met een paar landen die geen al te indrukwekkend leger hebben (lees: totaal niets in vergelijking met de huidige NATO, zelfs als de USA niet mee zou doen).quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:26 schreef AchJa het volgende:
En in 1989 viel de muur en waren we allemaal vriendjes...
Het werd door een van onze groene forumgenoten (AchJa als ik me niet vergis) aangehaald als een van de drie bestaansredenen van ons leger. Gezien het geringe aantal inwoners, het geringe oppervlakte en het totaal geïsoleerd liggen van deze eilandjes zie ik ik geen legitimatie om extra te investeren in ons leger voor dat specifiek.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:32 schreef Erasmo het volgende:
Dat zijn meer inwoners dan op de meeste Nederlandse eilanden. Maar ik vraag me af hoe dit relevant is.
Welke politici waren dat?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens mij werden we al vriendjes voordat die muur viel, dat was een van de oorzaken van het vallen van de muur. Je kan wat interessante anekdotes vinden over een politicus die begin jaren 80 al voorspelde dat die muur rond die tijd zou gaan vallen. Maar inderdaad, we zijn nu allemaal vriendjes in Europa, we zijn vriendjes met de Americanen en we zijn vriendjes met de Aziaten (Japan, China, Zuid-Korea). We zijn enkel geen vriendjes met een paar landen die geen al te indrukwekkend leger hebben (lees: totaal niets in vergelijking met de huidige NATO, zelfs als de USA niet mee zou doen).
Cheap shot.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Probeer je nu weer een hele offtopic discussie uit te lokken?
Moet enig sinds denken aan de rol van Pakistan in Azië met mede hulp van Nederland waar een klein land groot in kan zijn en in huis heeft.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Inderdaad, als we met ons leger een serieuze strijd willen leveren dan hebben we niet 2 keer zo veel budget nodig maar een factor die dichter in de buurt van de 20 ligt. Good luck with that. Zolang de totale NATO maar in staat is om elk lid te verdedigen tegen vijandige niet-NATO leden is het prima. Het is zoiets als met het voetbal, met enkele miljoenen of zelfs tientallen miljoenen Euro's voor PSV en Ajax per jaar blijven ze evengoed kansloos om de CL te winnen met tegenstanders die een budget van 200-400 miljoen Euro per jaar te besteden hebben. Nederland is nu eenmaal een klein landje.
Je hebt gelijk, ik verwarde het met Shell.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij heeft alleen Shell op basis van sociaal economische en demografische data de val van de muur correct weten te voorspellen.
Ik zei al eerder OWS op heffen, en het budget bij defensie, defensie doet sowieso meer voor derde wereldlanden dan die CDA clubjes die aan de OWS tiet zuigenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Cheap shot.
Nee, ik probeer jou juist ontopic te houden. Jij pleit voor extra geld voor het leger, onderbouw dan maar dat dat extra geld er is! Dat er op andere zaken bezuinigd kan worden die van minder belang zijn dan een groter leger wat nog steeds geen deukje in een pakje boter zou kunnen slaan aangezien wij nu eenmaal een piepklein landje zijn wat niet een belachelijk groot leger kunnen financieren, zelfs niet met inhumane bezuinigingen op zorg, sociale zekerheid etc.
Het is gemakkelijk lullen voor jou dat je wel even wat kan bezuinigen op die domeinen, onderbouw dan hoe je dat wil doen!
Ik blijf het geniaal vinden hoe de DDR ophield te bestaan, met deze persconferentiequote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik verwarde het met Shell.
Om onze grondwettelijke vastgestelde taak even te benadrukken. Want dat was toch iets meer dan wat de helft hier weer dacht.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het werd door een van onze groene forumgenoten (AchJa als ik me niet vergis) aangehaald als een van de drie bestaansredenen van ons leger. Gezien het geringe aantal inwoners, het geringe oppervlakte en het totaal geïsoleerd liggen van deze eilandjes zie ik ik geen legitimatie om extra te investeren in ons leger voor dat specifiek.
LOLquote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Moet enig sinds denken aan de rol van Pakistan in Azië met mede hulp van Nederland waar een klein land groot in kan zijn en in huis heeft.
Er zijn financiële problemen in de EU maar dat zal niet leiden tot een oorlog. De grote landen in de EU hebben hier geen zin in en hebben niets te winnen met een oorlog. We zouden enkel onszelf collectief verzwakken als we intern een oorlog voeren, in Azië zouden ze zich een deuk lachen als we zo onnozel zouden zijn.quote:Maar los daarvan er vanuit gaan dat binnen de NAVO of de EU alles rustig blijft is denk ik een foute gedachte. Zeker gezien de financiële problemen binnen de EU. Ik zou mogelijk ook als Nederland wat rekening gaan houden met vijanden dichter bij huis los van de Russen. En dat kan ook met relatief goedkope massavernietigingswapens. Als stok achter de deur. En dan heb je niet zo een groot leger nodig. De dreiging is dan wellicht al voldoende.
Ik vind het schrikbarend hoe sommige "idealisten" onze rijksgenoten over zee gewoon willen laten stikkenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Om onze grondwettelijke vastgestelde taak even te benadrukken. Want dat was toch iets meer dan wat de helft hier weer dacht.
Die had ik nog niet gezien, ik ga eens kijken.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik blijf het geniaal vinden hoe de DDR ophield te bestaan, met deze persconferentie
Weg met ons!!!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Cheap shot.
Nee, ik probeer jou juist ontopic te houden. Jij pleit voor extra geld voor het leger, onderbouw dan maar dat dat extra geld er is! Dat er op andere zaken bezuinigd kan worden die van minder belang zijn dan een groter leger wat nog steeds geen deukje in een pakje boter zou kunnen slaan aangezien wij nu eenmaal een piepklein landje zijn wat niet een belachelijk groot leger kunnen financieren, zelfs niet met inhumane bezuinigingen op zorg, sociale zekerheid etc.
Het is gemakkelijk lullen voor jou dat je wel even wat kan bezuinigen op die domeinen, onderbouw dan hoe je dat wil doen!
OWS is inderdaad een relatief gemakkelijke bezuiniging waar wij Nederlanders niets van zouden merken. Nu ja, we zouden misschien wat goodwill verliezen, zo doneerde Nederland (van OWS) een leuk bedrag aan de Clinton Foundation wat weer zou kunnen helpen als Hillary de presdient zou worden.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zei al eerder OWS op heffen, en het budget bij defensie, defensie doet sowieso meer voor derde wereldlanden dan die CDA clubjes die aan de OWS tiet zuigen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |