De Molen / Anchorage Mud & Funk is anders goed te drinken.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:24 schreef mckroket het volgende:
Een brett in een stout? Euwig zonde... wel de mooste fles die ik ooit heb gezien!
Heb hem net ook gedronken. Eerste van deze brouwerij, goede binnenkomer.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:07 schreef Seul het volgende:
Dringend wat gewoon raken aan zure bieren maat... Probeer de 3 Fonteinen Oude Geuze eens, perfecte beginnersgeuze!..
Ondertussen.. Ik hou zoveel van deze gekke Deense brouwerij.. Dit is wat mij betreft weer een voltreffer... Omschreven als een quad, vind ik 't meer een mix van een zeer sterke dipa en een zoetere (¤uropese) barleywine... Gevaarlijk makkelijk te drinken aan 11.3%...
http://www.ratebeer.com/b(...)-advertising/212971/
[ afbeelding ]
Naarmate ze meer stof vergaren wordt dat probleem ook steeds minderquote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:11 schreef Seul het volgende:
Ik zou me, in dit geval, meer zorgen maken om de hoeveelheid licht die deze flessen te verduren kregen...
Maar uh eigenlijk ben ik gewoon stikjaloers
Meer info, meer foto's!.. Hoe oud is dat Winterkoninkje?.. En die Chimay?..
Fantome is super, moeilijk te vinden.Was deze lekker? La moneuse heb ik een keer gevonden in Herent en is verrassend goedkoop, de andere bieren van dezelfde brouwerij tot nu toe enkel maar gevonden in Bergen.quote:Op maandag 18 mei 2015 07:39 schreef Seul het volgende:
Apéro met saisons, dan mattentaartjes met Yule Maelk (gedeeld door drie)...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de kelder van een café waar een vriend van me werkt. Heeft een hele kooi met oud spul staan.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:16 schreef Tism het volgende:
[..]
Wow!...Te gek!..
Waar vindt je zoiets?..![]()
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:16 schreef Seul het volgende:
Fantôme is altijd anders... Nieuwe batch, nieuwe smaak... Maar (bijna) altijd lekker... Ik verkies nog steeds de gewone Saison van hen...
De Belgische saisons kosten trouwens 2x niks man... Meestal 3-4 ¤ per 75cl fles... En heerlijk spul... Saison Dupont, La Moneuse, Saison d'Erpe Mere, Fantôme, La Rulles IV, Bon Voeux,...
Bij de (staats)slijter waar ik was hebben ze er nog een stuk of 10 staan. Als je wil kan ik er wel een (of meerdere) voor je kopen en hier bewaren tot er een keer een mogelijkheid tot overdracht komt.quote:Op zondag 31 mei 2015 07:28 schreef Seul het volgende:
Ja kijk dat is dan weer een fles die ik totnogtoe alleen online gevonden heb![]()
Dat ziet er wel tof uit, ook om die spullen in huis te hebben om met eigen ingredienten aan de slag te gaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:07 schreef larry_flynt het volgende:
Iemand ervaring met Hema brouwkitje van 35¤? Lijkt me wel grappig als project voor tussendoor. Ga binnenkort ook "echt" zelf bier brouwen.
Ja daar ga ik binnenkort heen met vrienden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:32 schreef Questular het volgende:
http://www.brouwmarkt.nl/bierbrouwen.html
Hier vind je ook een hoop.
Nope, maar klinkt grappig. Zal binnenkort de Hema eens binnenwandelen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:07 schreef larry_flynt het volgende:
Iemand ervaring met Hema brouwkitje van 35¤? Lijkt me wel grappig als project voor tussendoor. Ga binnenkort ook "echt" zelf bier brouwen.
Dat zal best wat gekost hebben, de prijzen van WV kennende?quote:
En de hoofdprijs betaald? Of viel dat mee? Zit hier ook een Mitra in de buurt, maar tis vast geen standaard assortiment.......quote:
¤9,99 per flesje. Duur maar valt opzich nog mee.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nope, maar klinkt grappig. Zal binnenkort de Hema eens binnenwandelen.
[..]
Dat zal best wat gekost hebben, de prijzen van WV kennende?
soort: india pale alequote:Op woensdag 3 juni 2015 13:37 schreef Seul het volgende:
^Niet veel soeps + prijzen Belgisch bier liggen belachelijk hoog...
https://www.mitra.nl/webs(...)e-72-45-61-0e-05-ba#
Ik weet niet eens wat IPA is joh, is dat dan bijzonderder bier?quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:00 schreef minilot het volgende:
Wat superfoods zijn in het nootjes- en gedroogdevruchtenschap is 'IPA' bij de bieren. Iedereen wil ineens IPA drinken, dus alles wordt een IPA. Waait vast weer over
Wie, wat? Ik weet echt niet wat IPA isquote:
Toch redelijk wat verschillende soorten, zie ik staan (daarnaast gratis verzenden). Informatie klopt bij sommige inderdaad niet helemaal.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:37 schreef Seul het volgende:
^Niet veel soeps + prijzen Belgisch bier liggen belachelijk hoog...
https://www.mitra.nl/webs(...)e-72-45-61-0e-05-ba#
Zoiets. Soms drink ik een belgische ipa die geen aroma of hop smaak heeft en die niet bitter is en zelfs een vage zoetigheid. Als ik dan geen etiket zie zou ik denken aan een belgische (blond) ale.quote:india Pale Ale, the modern version of which has largely been formed in the US, has an intense hop flavor, a golden to copper color, and a medium malty body. The aroma is moderate to very strong. IPAs work especially well at cutting the heat of chili, vindaloo or Sichuan cuisine. In England, IPA is often just another name for bitter although some micros are doing their own versions of an American IPA as well.
Ik fietste net langs een café en daar stond op het krijtbord ook iPA en toen viel me op dat ze de i met een kleine letter hadden geschreven en zo staat het dus ook in jouw citaat. Maar dat is een beetje gek, aangezien het eerste woord een land isquote:Op woensdag 3 juni 2015 16:58 schreef mckroket het volgende:
Zoiets. Soms drink ik een belgische ipa die geen aroma of hop smaak heeft en die niet bitter is en zelfs een vage zoetigheid. Als ik dan geen etiket zie zou ik denken aan een belgische (blond) ale.
Je bent gewoon de juiste nog niet tegengekomenquote:Op woensdag 3 juni 2015 19:09 schreef Seul het volgende:
Ik was te veel aan de enige variant van een IPA aan het denken die ik lust: de imperial IPA...
och, ik vind het niet vies en ik snap die fruitmand zeker! vooral de grapefruitsmaken etc kunnen soms fantastisch zijn. vorige week de hop ottin en heelchohops gedronken, die vond ik ook lekker. ik bestel gewoon vaak eerder wat anders. vorige week een white IPA (citra & mosaic van brew by numbers) gedronken - dat was fijn zomers.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:20 schreef mckroket het volgende:
Mooi. Meer voor mijkijk ze noemen een saison fruitig, en brand zwaar blond bijvoorbeeld ook. Maar een goede amerikaanse ipa is gewoon een fruitmand. Een amerikaanse pale ale is ook goed man. Eigenlijk bijna hetzelfde alleen niet zo bitter. Sommige goede apa's zijn beter dan nederlandse en belgische ipa's. Ik drink nu een caldera hopportunity knocks. Goed bier, erg bitter, niet super fruitig door de centennial hops. Goeie!
Leuk hoor.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:44 schreef larry_flynt het volgende:
Ik heb wat plantjes nodig op mijn balkon om het wat mooier te maken. Mij lijkt het leuk om een of twee hopplanten neer te zetten. Ik weet dat ze zes meter hoog kunnen worden, maar ik kan ze wel rond mij balkon wikkelen. En het is meer voor de sier dan dat ik ze echt zal gebruiken.
Weet iemand waar ik zaadjes of een stekje kan kopen? Of heeft iemand hier deze en zou ik die over kunnen nemen?
Een goeie IPA is heerlijk, alleen heb ik het meestal halverwege wel gehad... Een iets zoetere DIPA/ IIPA ligt me beter...quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:04 schreef mckroket het volgende:
Huh ipa vind ik zelf de beste bierstijl. Fris, fruitig, bitter, relatief weinig alcohol... geweldig!
Haal je nu bij elk biertje ook gelijk het bijbehorende glas?quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:59 schreef Seul het volgende:
Lekker. Mildere tropische toetsen, iets meer bitterheid. Prachtige, dikke, ivoorkleurige kraag.
http://www.ratebeer.com/b(...)-tattoo-dipa/194686/
[ afbeelding ]
Wat zijn die van Brouwerij t IJ?quote:Op donderdag 4 juni 2015 22:38 schreef Rvhkd het volgende:
Vandaag ook weer wat gekocht bij de plaatselijke slijter voor het weekend.
[ link | afbeelding ]
Ik probeer dat zelf wel :p van bier merken die ik regelmatig drink. Ik zoek nog een glas van ramses ( die heeft hij niet volgens mij? Beetje een aparte kerel want een glas zou ik als een van de eerste dingen maken) en een glas van dochter van de korenaar. Een glas van viven mag ook nog wel.quote:Op donderdag 4 juni 2015 22:49 schreef ursel het volgende:
[..]
Haal je nu bij elk biertje ook gelijk het bijbehorende glas?
Die laatste twee zijn makkelijk te vinden online:quote:Op vrijdag 5 juni 2015 05:07 schreef mckroket het volgende:
[..]
Ik probeer dat zelf wel :p van bier merken die ik regelmatig drink. Ik zoek nog een glas van ramses ( die heeft hij niet volgens mij? Beetje een aparte kerel want een glas zou ik als een van de eerste dingen maken) en een glas van dochter van de korenaar. Een glas van viven mag ook nog wel.
Ik ook! Al is het maar omdat ik er via Crowdfunding in geīnvesteerd hebquote:Op vrijdag 5 juni 2015 05:03 schreef mckroket het volgende:
Ik wil ook kees proeven! Een pale ale citra kan niet fout zijn! Ik woon niet eens ver weg van middelburg, maar ik heb het nog niet gezien;(
Speciale uitvoering, 't IJ American Wheat Ale. Samenwerking tussen 't IJ en Thornbrigde brewery.quote:
Voila. Een saison drink ik sowieso uit m'n Fantome glas. Barleywines uit m'n Mikkeller of Oerbier glas, impy stouts uit m'n teku glas, geuzes en ipa's uit m'n geuzeglazen, en van de trappisten heb 'k ook de glazen, omdat dat lekker drinktquote:Op vrijdag 5 juni 2015 05:07 schreef mckroket het volgende:
[..]
Ik probeer dat zelf wel :p van bier merken die ik regelmatig drink.
Oké bedankt! Eens kijken of ik er een aantal kan scoren danquote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:25 schreef Rvhkd het volgende:
[..]
Speciale uitvoering, 't IJ American Wheat Ale. Samenwerking tussen 't IJ en Thornbrigde brewery.
Zie: http://www.brouwerijhetij(...)t=38&tag=gelegenheid
Hoorde van de slijter gisteren wel dat er een pallet is omgedonderd van dit bier tijdens transport, niet zo mooi dus.
ok chill.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:42 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Die laatste twee zijn makkelijk te vinden online:
Glas van Dochter van de Korenaar : http://www.drankgigant.nl/de-dochter-van-de-korenaar-glas.html
Viven: http://www.marktplaats.nl(...)ierglazen-33-cl.html
De Citra heb ik net gekocht bij het Bierhuis in Breda, ook een mooie winkel met een meer dan prima assortiment.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 05:03 schreef mckroket het volgende:
Ik wil ook kees proeven! Een pale ale citra kan niet fout zijn! Ik woon niet eens ver weg van middelburg, maar ik heb het nog niet gezien;(
die ken ik wel ja. hadden ze daar toevallig de citruss mistress al?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:18 schreef bassieVL het volgende:
[..]
De Citra heb ik net gekocht bij het Bierhuis in Breda, ook een mooie winkel met een meer dan prima assortiment.
Oh dat is wel een goede om even de grens over te gaan!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:54 schreef bassieVL het volgende:
In regio Venlo ken ik eigenlijk geen echte goede bierwinkels. Bij de Klep (http://www.cafedeklep.nl/) hebben ze een aardig keuze, paar Limburgse bieren van het vat.
Net over de grens heb je een paar grote Getränkemärkte in Kaldenkirchen, met afwisselend aanbod. Sowieso goedkoop Weizen meenemen.
Niet op gelet, zal er volgende keer op letten.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:07 schreef mckroket het volgende:
[..]
die ken ik wel ja. hadden ze daar toevallig de citruss mistress al?
Doen!Heerlijk bier, licht bitter en fruitig.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:13 schreef Seul het volgende:
Notie maken van de Thornbridge collab... Klinkt goed...
quote:Opening Brouwschuur
Na een tijd van plannen, organiseren, verbouwen en brouwen is het zover; De Brouwschuur kan officieel open. Dit wordt gevierd tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen op 6 en 7 juni.
Er is leven in de Brouwerij!
De Brouwschuur brouwt op ambachtelijke wijze kleine partijen speciaalbier (tot circa 130 liter). Dit gebeurt geheel volgens moderne standaarden, maar zonder grote machines, lopende banden of computergestuurde ketels. Men brouwt in opdracht voor horeca, detailhandel, verenigingen en particulieren. Hierbij ontwikkelt De Brouwschuur meestal zelf een uniek recept. Hoewel het op deze manier ook mogelijk is voor opdrachtgevers om een eigen recept op de markt te brengen. Daarnaast brengt men enkele eigen bieren uit, vaak in limited edition, zoals bijvoorbeeld de Doef van d’n Daeke, Hoppakee en Paters Vaetje.
Naast brouwen kan het publiek bij De Brouwschuur ook terecht voor proeverijen en workshops om zo smaak en proces zelf te ervaren. Wilt u dit allemaal met eigen ogen komen zien, bezoek De Brouwschuur dan in het weekend van de Nederlandse Brouwerijdagen.
Zowel op zaterdag 6 juni als zondag 7 juni staan de deuren open van 15.00 tot 19.00 uur. U kunt dan uitleg krijgen over het brouwproces en tevens zijn er verschillende speciaalbieren te koop. Op zondag geeft men dit een extra feestelijk randje door een optreden van zangkoor Enjoy.
Voor meer informatie kunt u kijken op op de website (www.debrouwschuur.nl). De Brouwschuur vindt u op de Tungeler Dorpsstraat 33 in Tungelroy. Komt u met de auto, dan gelieve te parkeren op de parkeerplaats tegenover de kerk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |