Dan feliciteer ik je graag met deze mijlpaal der mijlpalen!quote:Op zondag 10 mei 2015 04:00 schreef klumsy het volgende:
Aangezien ik eruit moest om te plassenen je nooit te vroeg kunt beginnen met jompelen...
vandaag 40 weken
Dan bestel je lekker Chinees voor het ontbijt, misschien dat er dan wat op gang komtquote:Op zondag 10 mei 2015 04:18 schreef klumsy het volgende:
Dankjewie weet doet Frits nog eenno verwachts cadeau, maar echt 0,0 tekenen dat er ook maar iets gaande is helaas
Ik ben er nog! Drukke dag gisteren, maar geen actie.quote:Op zondag 10 mei 2015 07:44 schreef Mariposas het volgende:
Twist heeft gisteravond nog gepost, maar selvaria heb ik gisteren de hele dag niet gezien.
Uiteindelijk bleek dus dat ze eigenlijk alle meubeltjes en spullen op wat rompertjes en molton / hoeslakens etc. terug wil hebben.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:23 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind dat niet stom Jantina, ik zou hetzelfde hebben. Gewoon aangeven inderdaad. Als het niet goed voelt, gewoon lekker zelf kopen.
Wij hebben ook veel gehad van schoonzus. Ze heeft het nooit over lenen of krijgen gehad maar als wij er weer van af zoiden willen, zou ik haar wel vragen of ze het terug wilde. Maar dat is anders dan als iemand bij voorbaat zegt het terug te willen.
sommige dingen wilden we gewoon in onze smaak/voorkeur hebben, en voor sommige dingen, rompers of onderleggers ofzo, die koop ik dan liever helemaal nieuw aangezien het toch al weinig kost. Of het was me net iets te zichtbaar dat er al twee kinderen gebruik van hadden gemaakt.
Dat is mannen vs. Vrouwen logica hoor meis, dat gaat hier net zo. Ik wil nieuw en vriend vindt voor eigenlijk alles 2ehands ook wel prima. 'T wordt hier dus een mix van. Spullen die je leent zou ik ook lastig vinden; wat dan als er iets stuk gaat? Als je moet lenen ivm de financieen is het fijn dat het kan, maar ik zou anders marktplaats e.d. Is in de gaten houden! Zeker voor zaken als wipstoeltjes e.d!quote:Op zondag 10 mei 2015 10:38 schreef JantinaGr het volgende:
Klumsy UD mijnpaal!![]()
Twist, is het nog wat vol te houden? Je bent vast reuze nieuwsgierig.
[..]
Uiteindelijk bleek dus dat ze eigenlijk alle meubeltjes en spullen op wat rompertjes en molton / hoeslakens etc. terug wil hebben.
Dus toen heb ik gewoon gezegd dat ik het wel zelf koop. Het is ook weer niet zo dat het spul wat ze heeft er zo geweldig uit ziet en de wereld kost![]()
Nouja, uiteindelijk (met wat tegenzin)een aankleedkussen, boxkleed en wipstoel meegenomen, maar moeten uiteraard ook terug. Dus zit mij sinds die tijd al de hele tijd te bedenken of ik die ook niet gewoon zelf wil kopen. Wipstoeltje is echt duidelijk af te zien gebruikt... aankleedkussen wat kost dat nou? En ik wil sowieso zelf nog een boxkleed kopen, want deze is rechthoekig en mijn box is vierkant.
![]()
Mijn vriend er gisteren over gesproken, maar die vind dat ik me er veel te druk om maak en dat het prima geleend kan worden. Ik werd er een beetje emotioneel van en half huilend riep ik dat ik het toch wel belangrijk vind. Ik wil eigen spulletjes, ook met het oog op een tweede. Ik wil niet jaren lang lenen??! Tja, hormonen?
mijn moeder en oma deden (doen!) dat veel maar ik kan het wel waarderen eigk. Ze willen liever iets kopen wat ik goed kan gebruiken dan pakje nummer 800 zeg maar.quote:Op zondag 10 mei 2015 10:47 schreef kazy het volgende:
Gefeliciteerd met je mijlpaal der mijlpalen Klumsy![]()
En andere beebjes schiet eens op, jullie mama's en papa's zitten te wachten! Moederdag is mooie dag om geboren te worden
Jantina: ik begrijp je helemaal.. Als je het liever zelf (nieuw) koopt, dan moet je dat gewoon doen. Gooi het lekker op de hormonen ;-)
Hier word ik een beetje gek van al die mensen die blijven vragen of ik 'zus' of 'zo' al heb gekocht voor de baby. (En als je dat dan in huis hebt, verzinnen ze weer wat nieuws.) We hebben helaas nog steeds geen geldboom in de tuin en sommige dingen kan ik straks ook heus wel kopen..
Ik voel me weer dom, maarre, wat is een neuspeertje?quote:Op zondag 10 mei 2015 10:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
mijn moeder en oma deden (doen!) dat veel maar ik kan het wel waarderen eigk. Ze willen liever iets kopen wat ik goed kan gebruiken dan pakje nummer 800 zeg maar.
Ik heb bij de oudste een lijst met benodigdheden gemaakt op www.lijstje.nl daar kan de persoon dan de items bekijken en als ze iets besluiten te kopen dan kunnen ze het afstrepen zodat je nie tig keer hetzelfde krijgt. Ideaal vond ik. Iedereen blij, zij blij want oeh babyspul, ik blij want nuttige spulletjes die we nog niet hadden.
Ik maak er nu weer een en zet daar dingen op als een setje kammetje/borsteltje, verzorgingsspul van bijvoorbeeld weleda, hydrofiele washandjes, neuspeertje, kruikenzakken en overslagrompers enz. Noem maar op xD
zo'n ding om snot uit te zuigenquote:Op zondag 10 mei
2015 10:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik voel me weer dom, maarre, wat is een neuspeertje?
maar jij kan je neus snuitenquote:Op zondag 10 mei 2015 11:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nog noooit van gehoord...zou wel makkelijk zijn als het ook bij jezelf kan!
Ja, de nieuwsgierigheid neemt wel flink toe nu ja! Had gisteren even een momentje dat ik het echt beu was, maar dat kwam vooral door alle vragen "wanneer ze nu eindelijk eens kwam?" want "het is zo spannend en duurt zo lang". Ja fijn dat het voor jullie ook spannend is, maar wat dacht je van ons?!quote:Op zondag 10 mei 2015 10:38 schreef JantinaGr het volgende:
Twist, is het nog wat vol te houden? Je bent vast reuze nieuwsgierig.
Ik had ze beide niet willen missen... de wipstoel is ze nu ontgroeit maar daar kon ze echt even in bijkomen na de fles.. en de box is nu haar rustplekje..quote:Op zondag 10 mei 2015 13:48 schreef Mariposas het volgende:
Dat klinkt als een super babyshower, minarosa! Wat leuk!
Een wipstoel is niet ergonomisch, net als een MaxiCosi. Voor even kan het geen kwaad, maar niet langer dan noodzakelijk. In mijn opvatting belemmert het sowieso de vrije bewegingsontwikkeling van een baby, net als een box. Het is dat ik een box heb gekregen anders had ik m niet gekocht. Maar goed we zullen zien, misschien maak ik er veel gebruik van als de baby er is.
Onze kleine zit er geweldig in!quote:Op zondag 10 mei 2015 14:10 schreef -ik86- het volgende:
Wij hebben de stokke steps wipstoel in combinatie met de kinderstoel ervan, zo kan de kleine er bij "zitten" als we gaan eten. Wij hebben hem vooral voor de momenten dat je even je handen vrij moet hebben maar hem wel in de buurt wil hebben, zoals ook bijvoorbeeld koken. De stokke steps lijkt een vrij rechte zitting/leuning te hebben. Maar nog is het niet de bedoeling dat hij er de hele dag in zit.
Minarosa, wat leuk die babyshower! Die van mij was ook vooral gezellig kletsen en eten en we hebben allemaal een rompertje gemaakt.
![]()
voor de weekwissels en het lekkere weer!
Dat laatste snap ik ook echt niet..quote:Op zondag 10 mei 2015 14:52 schreef mousemicky het volgende:
Hier een BabyBjorn wipstoel, met dank aan Tante Soesa, die m in een mega-doos naar me opgestuurd heeft. Is meer een soort hangmat-achtig zitje, vormt dus mee met de rug en wel ergonomisch idd. Mij een raadsel waarom ze dat bij BB dus wel kunnen met een wipstoel, maar wel die achterlijke babydragers blijven maken
Schop je die niet de hele huiskamer door vanwege zn uitstekende poten?quote:Op zondag 10 mei 2015 15:22 schreef mignonne het volgende:
box hoef ik niet. B wil er wel een... we gaan het zien. Ik wil graag weer een bumbo en een boba drager, denk ik. Ohja en zo'n goedkope plastic witte ikea kinderstoel, wat een gouden ding is dat zeg.
Cosleeper wieg krijgen we te leen van de gastouder en kruiken/tummytub enzo heb k nog. De rest hoef ik niet of heeft geen prioriteit. Het lot van een derde![]()
Valt best wel mee (hier nooit last van gehad). En ook voor onderweg is 't ideaal.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:37 schreef -Spring het volgende:
[..]
Schop je die niet de hele huiskamer door vanwege zn uitstekende poten?
Of gebruik je m juist voor onderweg?
vast wel.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:37 schreef -Spring het volgende:
[..]
Schop je die niet de hele huiskamer door vanwege zn uitstekende poten?
Of gebruik je m juist voor onderweg?
quote:Op zondag 10 mei 2015 04:00 schreef klumsy het volgende:
Aangezien ik eruit moest om te plassenen je nooit te vroeg kunt beginnen met jompelen...
vandaag 40 weken
Da's woar.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:54 schreef Mariposas het volgende:
Da's een beste verzameling Spring.
Wb aankleedkussen: ik zou er geen probleem mee hebben om zoiets tweedehands te gebruiken (gaat toch een hoes omheen), maar 't ligt er denk ik heel erg aan hoe iemand het brengt. Dat het terug MOET of dat mocht je 't ooit weer kwijt hebben en 't is nog heel, dan graag weer terug.
Goeie tip! Mijn moeder is helemaal losgegaan met shoppen (eerste kleinkind) en af en toe stuur ik ook maar een plaatje van iets door. Daarnaast kent ze mn smaak wel redelijk goed en houdt ze zich netjes aan het doorgegeven kleurenpalet, dat scheelt. (En ze mag nog niet weten wat het wordt, zelfbescherming zeg maar) Helaas zijn er hier ook genoeg mensen die constant vragen of we bepaalde dingen hebben zonder de intentie ons te sponsorenquote:Op zondag 10 mei 2015 10:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
mijn moeder en oma deden (doen!) dat veel maar ik kan het wel waarderen eigk. Ze willen liever iets kopen wat ik goed kan gebruiken dan pakje nummer 800 zeg maar.
Ik heb bij de oudste een lijst met benodigdheden gemaakt op www.lijstje.nl daar kan de persoon dan de items bekijken en als ze iets besluiten te kopen dan kunnen ze het afstrepen zodat je nie tig keer hetzelfde krijgt. Ideaal vond ik. Iedereen blij, zij blij want oeh babyspul, ik blij want nuttige spulletjes die we nog niet hadden.
Ik maak er nu weer een en zet daar dingen op als een setje kammetje/borsteltje, verzorgingsspul van bijvoorbeeld weleda, hydrofiele washandjes, neuspeertje, kruikenzakken en overslagrompers enz. Noem maar op xD
For what it's worth: geen box bij de tweede en werkelijk totaal niet gemist. Geen seconde.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:22 schreef mignonne het volgende:
box hoef ik niet. B wil er wel een... we gaan het zien. Ik wil graag weer een bumbo en een boba drager, denk ik. Ohja en zo'n goedkope plastic witte ikea kinderstoel, wat een gouden ding is dat zeg.
Cosleeper wieg krijgen we te leen van de gastouder en kruiken/tummytub enzo heb k nog. De rest hoef ik niet of heeft geen prioriteit. Het lot van een derde![]()
Wij kunnen er een lenen. Waar laat je die kleinste bijvoorbeeld tijdens het koken?quote:Op zondag 10 mei 2015 20:06 schreef WupWup het volgende:
[..]
For what it's worth: geen box bij de tweede en werkelijk totaal niet gemist. Geen seconde.
yea daarom. ik twijfelde al maar omdat jij er idd geen had dacht ik van kan prima zonder dus.quote:Op zondag 10 mei 2015 20:06 schreef WupWup het volgende:
[..]
For what it's worth: geen box bij de tweede en werkelijk totaal niet gemist. Geen seconde.
Op een speelkleed op de grond, in zn bed, voorbereidingen zoals snijden enzo kun je ook alvast doen als je kind tukt.quote:Op zondag 10 mei 2015 20:08 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Wij kunnen er een lenen. Waar laat je die kleinste bijvoorbeeld tijdens het koken?
Dus mijn angst dat ik mijn baby ga laten vallen gaat ook over?quote:Op zondag 10 mei 2015 21:13 schreef mignonne het volgende:
Gelukkig zijn die kleintjes nog zo lekker flexibel![]()
![]()
[ afbeelding ]
zo voorzichtig als je nog met je eerste kind was, zoveel krijgt je tweede of volgende te verduren![]()
tuuuurlijk!quote:Op zondag 10 mei 2015 21:20 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Dus mijn angst dat ik mijn baby ga laten vallen gaat ook over?
vingertjes die halverwege in het mouwtje blijven haken en tóch doorsjorrenquote:Op zondag 10 mei 2015 21:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
tuuuurlijk!
je gaat je baby vast een keer met zn hoofd tegen de deurpost bonken of in zn vingers ipv nagels knippen en meer van dat![]()
kunnen ze tegen
quote:Op zondag 10 mei 2015 21:31 schreef L-E het volgende:
Roepen dat de tuindeur plotseling zo klemt, toch even goed doorduwen, met drie gekneusde peutervingertjes tot gevolg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |