abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152459862
box hoef ik niet. B wil er wel een... we gaan het zien. Ik wil graag weer een bumbo en een boba drager, denk ik. Ohja en zo'n goedkope plastic witte ikea kinderstoel, wat een gouden ding is dat zeg.
Cosleeper wieg krijgen we te leen van de gastouder en kruiken/tummytub enzo heb k nog. De rest hoef ik niet of heeft geen prioriteit. Het lot van een derde :D :+
:)
pi_152460162
Ik gebruikte de wipstoel als we samen gedouched hadden. Eerst droogde ik dan L af en dan zette ik r ff in een handdoek in de stoel, kon ik daarna mezelf doen.

Over nieuw vs tweedehands, ik (en N ook) vind het dan weer dikke onzin om iets nieuws te (laten) fabriceren terwijl het al bestaat (en nog goed is). Aan dingen als een aankleedkussen en een wipstoel hecht ik totaal geen waarde, net als aan lakentjes, dekentjes en hydrofielen ed. Ik zie echt niet in waarom ik dat zelf zou moeten hebben, je gebruikt het maar zo kort. Die hele zooi heb ik dan ook tweedehands gekocht of gekregen (in de hydrofielen heeft N als baby nog gepoept :'D ) en vorig jaar heb ik het aan een vriendin uitgeleend die er net zo over denkt als ik. En nu we een tweede krijgen wil ik het graag weer terug. Ook mn aankleedkussen idd. Zo gek is dat toch niet? :?

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 10-05-2015 15:40:33 ]
pi_152460283
Oh ja, tummytub en box lenen we ook en een (ikea)co-sleeper heb ik van de moeder van een klasgenootje van L gekregen. O+

Kleding heb ik ook voornamelijk tweedehands. Ik vind het zelfs veel leuker om iets leuks voor een prikkie op een rommelmarkt te kopen dan om er in een kekke babywinkel de hoofdprijs voor te betalen. Daar is geen kunst aan. ;)
pi_152460314
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:22 schreef mignonne het volgende:
box hoef ik niet. B wil er wel een... we gaan het zien. Ik wil graag weer een bumbo en een boba drager, denk ik. Ohja en zo'n goedkope plastic witte ikea kinderstoel, wat een gouden ding is dat zeg.
Cosleeper wieg krijgen we te leen van de gastouder en kruiken/tummytub enzo heb k nog. De rest hoef ik niet of heeft geen prioriteit. Het lot van een derde :D :+
Schop je die niet de hele huiskamer door vanwege zn uitstekende poten?
Of gebruik je m juist voor onderweg?
  zondag 10 mei 2015 @ 15:45:25 #55
105850 Fuente
mamamuts
pi_152460610
Hier ook een boel uitgeleend en teruggekregen (kinderwagen, maxi-cosi, draagdoeken etc). Hydrofielen koop ik wel nieuw, maar die waren hier na 2 rondes op. Wipstoeltje doen we dit keer niet aan, bij de meiden nooit veel gebruikt. Kinderstoel van ikea O+ wereldding! Lakentjes, dekentjes etc had ik allemaal nog en een deel is zelfs nog van mijn vader geweest toen hij baby was O+
Box doen we wel, deze leen ik van een vriendin, aangezien ik dat ivm onze dierenhuishouding wel fijn vind. Eigenlijk heb ik op wat kleding na niets nieuws gekocht voor deze. Maar dat deed ik bij de eerdere 2 eigenlijk ook niet.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152460632
Is er al een vers geperste beeb? :9
Born to Lose, but Built to Win.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:46:03 #57
105850 Fuente
mamamuts
pi_152460643
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:37 schreef -Spring het volgende:

[..]

Valt best wel mee (hier nooit last van gehad). En ook voor onderweg is 't ideaal.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152460778
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:37 schreef -Spring het volgende:

[..]

vast wel. :Y
maar dat ding is zo ideaal met schoonmaken dat ik dat er wel voor over heb. Ik ben echt helemaal klaar met hippe stoelen met onhandige richeltjes en randjes waar allerlei gorigheid zich in gaat ophopen enzo. En idd daar komt bij dat ie ideaal is voor onderweg enzo :Y

En verder met je eens over tweedehands. Mijn oma heeft nog zo'n citruspers uit de jaren 60. Bruin met oranje en wit is ie :D zo'n ding waar je zelf je sinaasappels op moet persen. Prachtig vind ik dat, het ding functioneert toch nog? Waarom dan een nieuwe?
Kleertjes enzo hoef ik niet nieuw maar koop ik wel graag zelf. Verder zal het me worst wezen.
pi_152460828
(ohja en een tripptrapp vind ik zo godsgruwelijk lelijk dat ik em niet eens wil overwegen :') )
pi_152461846
Alleen het rechter pakje van de 50/56-garderobe is nieuw. :D

pi_152462004
Ik heb ook vrij weinig nieuw gekocht dit keer, ja kleertjes ( ook 2e hands ) en verder een Boxkleed lagen maken O+ wij hebben de box wel veel gebruikt maar een tweelingbox en dus weinig keus aan Boxkleden en een roze vond ik dan toch niet zo heel leuk voor een jongen...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_152462035
Start aan bijlezen ^^,

Nog een aantal pagina's terug doorworstelen ;)

Maar gisteren werken op het bluesfestival overleefd *O* Achter de tap gestaan en dat ging prima. Daarna nog lekker gedanst, ranzige loempia's naar binnen zitten werken (want dat hoort er nou eenmaal bij _O- ), chillen met de bands in de vipruimte (voordelen van daar werken) en meer van dat. Mijn meneer was (voor het eerst mee als gast) om op mij te letten en die vond het ook erg tof.
Hij wilde volgend jaar ook graag weer mee.. grappig om het te hebben over "waar gaat onze kleine wurm dan logeren? JA NIET BIJ MIJN OUDERS HOOR! JA OOK NIET BIJ DE MIJNE HOOR!"

Wel vroeger naar huis dan normaal, maar dat was niet voor mij maar omdat mijn meneer dooooooodmoe was van het vele en harde werken de afgelopen weken :D

Buik foto's staan gepost in het daarvoor bedoelde topic ;)

Zo en nu bijleesacties :D
Schudden voor gebruik
  zondag 10 mei 2015 @ 16:54:50 #63
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152462819
Da's een beste verzameling Spring. :D

Wb aankleedkussen: ik zou er geen probleem mee hebben om zoiets tweedehands te gebruiken (gaat toch een hoes omheen), maar 't ligt er denk ik heel erg aan hoe iemand het brengt. Dat het terug MOET of dat mocht je 't ooit weer kwijt hebben en 't is nog heel, dan graag weer terug.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_152462821
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 04:00 schreef klumsy het volgende:
Aangezien ik eruit moest om te plassen }:| en je nooit te vroeg kunt beginnen met jompelen...

*O* vandaag 40 weken *O*
*O*

Hoera!!

nu we weer even verder zijn...... voel je al wat? :9
Schudden voor gebruik
pi_152462916
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:54 schreef Mariposas het volgende:
Da's een beste verzameling Spring. :D

Wb aankleedkussen: ik zou er geen probleem mee hebben om zoiets tweedehands te gebruiken (gaat toch een hoes omheen), maar 't ligt er denk ik heel erg aan hoe iemand het brengt. Dat het terug MOET of dat mocht je 't ooit weer kwijt hebben en 't is nog heel, dan graag weer terug.
Da's woar. :)
pi_152463013
Die poten van de Ikea stoel breek ik echt m'n nek over iedere keer. We hebben er eentje voor 'on the road'. Voor de rest heb ik alles nog. Ik kocht wel een nieuw badje met standaard voor 15 want die had ik aan m'n zus gegeven. en een nieuw aankleedkussen voor 2 euro. Alleen kleertjes moet ik echt nieuwe kleren. Heb nog wel van S maar dat is echt outdated na 7 jaar.

Ik voel vandaag de kleine frummel heel goed en regelmatig :) fijn moederdagcadeau!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_152463252
Klumsy! *O* mijlpaal!!! Maar ik hoop dat je niet lang meer op je Fritsje hoeft te wachten...

Minarosa, woei 35 weken allebei! Dus nog 35 dagen te gaan!!! :o OMG, er komt hier binnenkort een baby bij! Ik geloof dat het langzaam begint te dagen dat het echt niet zo lang meer duurt :') babykamer is bijna klaar, geboortekaartje gisteravond gevonden wat we leuk vinden dus proefdrukje besteld om te zien of het in het echt ook leuk is en verder moeten er nog wel wat dingetjes gebeuren maar ach, komt goed! :@
pi_152463621
Fijn, Estrys!

En dat klinkt wel als een topdag,SR!
  zondag 10 mei 2015 @ 17:44:30 #69
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152464306
Oh hier bijna alles nieuw O+ t voelt echt als een eerste weer, heb na Max ook alles weg gedaan omdat ik bij een evt. volgende toch alles eindelijk eens nieuw en zelf kon kopen O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152464762
Hier een mix match...
Dingen gekregen (die ik niet terug hoef te geven ;) ) en eigen gemaakt met een lik verf.
Dingen gemaakt, dingen gekocht.....

Belangrijkste is denk ik dat je je eigen weg erin vind wat fijn voelt. Zaken zoals ik wil het wel terug hoor..... dan kan je ook bedanken voor het aanbod en zeggen dat je dan gewoon even verder kijkt ;)
Daar is helemaal niets mis mee.
Schudden voor gebruik
pi_152464988
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 10:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

mijn moeder en oma deden (doen!) dat veel maar ik kan het wel waarderen eigk. Ze willen liever iets kopen wat ik goed kan gebruiken dan pakje nummer 800 zeg maar.
Ik heb bij de oudste een lijst met benodigdheden gemaakt op www.lijstje.nl daar kan de persoon dan de items bekijken en als ze iets besluiten te kopen dan kunnen ze het afstrepen zodat je nie tig keer hetzelfde krijgt. Ideaal vond ik. Iedereen blij, zij blij want oeh babyspul, ik blij want nuttige spulletjes die we nog niet hadden.

Ik maak er nu weer een en zet daar dingen op als een setje kammetje/borsteltje, verzorgingsspul van bijvoorbeeld weleda, hydrofiele washandjes, neuspeertje, kruikenzakken en overslagrompers enz. Noem maar op xD
Goeie tip! Mijn moeder is helemaal losgegaan met shoppen (eerste kleinkind) en af en toe stuur ik ook maar een plaatje van iets door. Daarnaast kent ze mn smaak wel redelijk goed en houdt ze zich netjes aan het doorgegeven kleurenpalet, dat scheelt. (En ze mag nog niet weten wat het wordt, zelfbescherming zeg maar) Helaas zijn er hier ook genoeg mensen die constant vragen of we bepaalde dingen hebben zonder de intentie ons te sponsoren ;) (Heb je al een box/wipstoel/kinderstoel?) Ik krijg er af en toe de kriebels van, hoe lief ook bedoeld. (In mijn hoofd: shit dat hebben we idd nog niet, moet dat dan al??)
pi_152465427
Hier ook een mix van tweedehands en nieuw. Wieg waar man nog in gelegen heeft met de bijbehorende lakentjes. Wel een nieuw matrasje in gekocht.
Kinderwagen, commode en ledikant nieuw besteld, maar de kast is meer dan 200 jaar oud. Veel nieuwe kleertjes gekregen maar ik heb bijvoorbeeld voornamelijk tweedehands positiekleding.
We kijken vooral naar wat goed voelt. FamilyFix hebben we overgenomen, MaxiCosi koop ik nieuw.

Vanmorgen kwam ik beneden en er lag een cadeautje op mijn bord, voor Moederdag.
Nu ben ik niet zo van de commercie achter dit soort dagen (de zelfgemaakte knutsels van kinderen vind ik dan wel weer O+) maar ik vond het wel lief van hem.
pi_152466394
Ik zie een paar mijlpalen! *O* nog maar heel ff voor jullie!

Hier gisteren 2 korte broeken en 1 driekwarts legging gekocht bij Prenatal. Alles wat ik nu draag is, of afgeprijst nieuw gekocht, of tweedehands of al vd vorige zwangerschap.

Ben blij dat we dit keer niet de hele uitzet meer hoeven te kopen zeg!

Opa en oma willen wel vanalles kopen aan kleertjes, maar ze weten t geslacht niet 😊

Ik schrok gisteren wel.. Komen we bekenden tegen in de Prenatal.. Tsja.. T was duidelijk wat we nu krijgen.. Te zien aan de spulletjes in de winkelwagen.
pi_152467272
Wij hebben alles nieuw gekocht, behalve de babykamer en de box (Marktplaats). Verder hebben we vooral wat speeltjes en boekjes (ik heb al wel 20 prenten-/voorleesboekjes denk ik :') ) gekregen. Geen kleertjes, want het geslacht is voor iedereen (incl. wijzelf) nog onbekend. Ik kan niet wachten om na de geboorte los te mogen gaan! Ik heb in mijn omgeving al wel wat hints gedropt over dingen die ik qua kleertjes écht niet wil hebben, hopelijk is er geluisterd. :7
pi_152467844
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:22 schreef mignonne het volgende:
For what it's worth: geen box bij de tweede en werkelijk totaal niet gemist. Geen seconde.
pi_152467914
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 20:06 schreef WupWup het volgende:

[..]

For what it's worth: geen box bij de tweede en werkelijk totaal niet gemist. Geen seconde.
Wij kunnen er een lenen. Waar laat je die kleinste bijvoorbeeld tijdens het koken? :@
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152467992
In de doek of bij papa of in de wipstoel.
pi_152468030
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 20:06 schreef WupWup het volgende:

[..]

yea daarom. ik twijfelde al maar omdat jij er idd geen had dacht ik van kan prima zonder dus.
We hebben hem bij de tweede ook niet gebruikt maar hij stond er nog van de oudste.
pi_152468104
quote:
5s.gif Op zondag 10 mei 2015 20:08 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Wij kunnen er een lenen. Waar laat je die kleinste bijvoorbeeld tijdens het koken? :@
Op een speelkleed op de grond, in zn bed, voorbereidingen zoals snijden enzo kun je ook alvast doen als je kind tukt.
En anders in een stoeltje of in de doek. Ik zie niet zoveel reden voor een box. T is ook wel een beetje een Hollands ding vind ik.
pi_152468301
Ow ik vond de box juist heerlijk en zeker zo bij een 2e lijkt het me ideaal :) hij staat hier ook totaal niet in de weg dat scheelt wel... Zie straks vanzelf wel of we hem gebruiken, zo niet dan is ie ook zo weer weg :) vind het ook weg gezellig staan eigenlijk
pi_152468706
als ie niet in de weg staat dan scheelt dat heel veel ja :Y hier moet ik de halve hut verbouwen, het zou echt een enorme sta-in-de-weg zijn hier. We hebben niet zo'n grote woonkamer. Bovendien moet ik het opnieuw aanschaffen dus mja. alles bij elkaar... nah not worth it.

Maar goed ik ben erg makkelijk geworden nu geloof ik :') :+
pi_152469214
Onze box komt ook weer te staan, gaat nu voor de 5e keer (als het niet meer is, van vrienden met 3 kinderen gekregen) gebruikt worden. Op zich vind ik het wel handig dat Henk straks rustig ergens kan liggen zonder dat zijn zus hem per ongeluk omver loopt (want ja, zo'n lompe harrie is het wel, hoe lief ze ook is). En aangezien we hem toch nog hebben zie ik geen reden om het niet te doen. Wipstoeltje hebben we ook nog en zal vast nog gebruikt worden maar we hebben ook zo'n doomoo-seat-ding van vrienden overgekregen.
pi_152469646
Hier voornamelijk nieuw spul, alleen de wieg is een oudje (familiewieg).

[ Bericht 69% gewijzigd door coccinelle op 10-05-2015 21:59:16 ]
pi_152470049
Onze woonkamer is relatief groot, heb overwogen om na roan en Senna de tweelingbox te verkopen en een normale voor in de plaats te nemen, maar het leek me voor een baby wel zo fijn om lekker de ruimte te hebben :)
En net als bij Lijn, loopt hier ( naast 2 katten ) ook een ongeleid projectiel... Vind het zelf een prettiger idee om hem dan in een box te leggen ipv op de grond
( hebben een drive-in woning, dus wc beneden of boven, om dan elke keer 2 kids mee te slepen lijkt me ook erg onhandig, dan is de box waar Lola niet in kan toch wel zo een fijn idee )
pi_152470095
Wipstoeltje hadden we altijd op tafel staan onder het eten, zodat ze ons lekker in de gaten kon houden
pi_152470195
ik heb gelukkig geen huisdieren :) en mn kinders zijn ook ongeleide projectielen. maar ik ken mezelf, ik wil toch liefst baby de hele dag tegen me aan O+
pi_152470343
Ow ik ook hoor, leve de draagdoek(en) O+
Heb ik Lola ook veel in gehad of lekker op m'n buik liggend op de bank O+
Maar Lola is nog zo klein en snapt nog niet dat er een baby komt, wie weet vind ze het super en is de baby overal bij en mocht ze erg veel moeite hebben met wennen dan zal de baby waarschijnlijk vaker in de box liggen als ik een op een met haar speel :)
pi_152470366
Ik zag net mijn buik bewegen O+
pi_152470396
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:09 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik zag net mijn buik bewegen O+
O+
pi_152470410
De box komt hier wel weer te staan, maar daarvoor moeten wij ook spullen verzetten en wat naar boven doen.
pi_152470442
O+

Ik heb vanmiddag ook nog een filmpje gemaakt van het gehobbel. Vraag me soms echt af wat hij/zij aan het doen is op zo'n moment :D
pi_152470534
Gelukkig zijn die kleintjes nog zo lekker flexibel :') :+

zo voorzichtig als je nog met je eerste kind was, zoveel krijgt je tweede of volgende te verduren :') :D
pi_152470749
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:13 schreef mignonne het volgende:
Gelukkig zijn die kleintjes nog zo lekker flexibel :') :+

[ afbeelding ]

zo voorzichtig als je nog met je eerste kind was, zoveel krijgt je tweede of volgende te verduren :') :D
Dus mijn angst dat ik mijn baby ga laten vallen gaat ook over? :+
pi_152471056
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:20 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dus mijn angst dat ik mijn baby ga laten vallen gaat ook over? :+
tuuuurlijk!
je gaat je baby vast een keer met zn hoofd tegen de deurpost bonken of in zn vingers ipv nagels knippen en meer van dat :Y)
kunnen ze tegen ;)
  zondag 10 mei 2015 @ 21:30:56 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_152471114
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

tuuuurlijk!
je gaat je baby vast een keer met zn hoofd tegen de deurpost bonken of in zn vingers ipv nagels knippen en meer van dat :Y)
kunnen ze tegen ;)
vingertjes die halverwege in het mouwtje blijven haken en tóch doorsjorren ;(
disclaimer
pi_152471150
Roepen dat de tuindeur plotseling zo klemt, toch even goed doorduwen, met drie gekneusde peutervingertjes tot gevolg :')
pi_152471196
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:31 schreef L-E het volgende:
Roepen dat de tuindeur plotseling zo klemt, toch even goed doorduwen, met drie gekneusde peutervingertjes tot gevolg :')
O+ guilty :')
pi_152471252
Haha, heel bemoedigend :D
  zondag 10 mei 2015 @ 21:35:12 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_152471272
Je kind twee centimeter te vroeg loslaten boven de vloer :Y
disclaimer
pi_152471314

;)