Een kennis met een hele grote duim, of iemand die rustig bedrijfsgeheimen verspreidt naar de buitenwereld?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wou dat het zo was maar ik weet dit van iemand die voor het bedrijf werkte en die stukken in heeft gezien die niet voor iedereen zijn ogen bestemd zijn.
Spreiding/in en uitstappen. Enig idee hoeveel mensen er op de grote stations in en uitstappen in de spits?quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:19 schreef Skv het volgende:
Ik snap niet goed waarom dat in en uitschenken nu hele stations afsluit. Waarom geen in en uitcheckapparaat in de trein, die alleen is geactiveerd wanneer de deuren zijn geopend? Werkt in de bus en tram ook aardig.
Ja, dat is wel aardig druk inderdaad. Vooral omdat de helft van de mensen naast het paaltje staat en dan begint met zoeken naar de chipkaart.quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Spreiding/in en uitstappen. Enig idee hoeveel mensen er op de grote stations in en uitstappen in de spits?
Of uitgebreid bestuderen wat dat ding aangeeft, net als bejaarden die de bonnetje van de supermarkt helemaal na gaan pluizen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, dat is wel aardig druk inderdaad. Vooral omdat de helft van de mensen naast het paaltje staat en dan begint met zoeken naar de chipkaart.
Dan zie je dus dat dit een motivatie was voor de invoering van de OV-chipkaart. De vraag is of dat dit een doorslaggevende motivatie was.quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:10 schreef freako het volgende:
Mogelijk is er ook sprake van een klok-klepelverhaal. Trans Link Systems (en niet de NS) heeft in het verleden een bankvergunning aangevraagd, die is er uiteindelijk niet gekomen omdat voor vervoersbedrijven een uitzondering is gemaakt. Een bericht uit 2009: http://www.nu.nl/economie(...)r-met-chipkaart.html
Dat doe ik ook (even kijken of dat alles juist is verwerkt) maar langer dan een paar seconden duurt het niet.quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Of uitgebreid bestuderen wat dat ding aangeeft, net als bejaarden die de bonnetje van de supermarkt helemaal na gaan pluizen.
Nee, niet een motivatie. Het is een gevolg.quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan zie je dus dat dit een motivatie was voor de invoering van de OV-chipkaart. De vraag is of dat dit een doorslaggevende motivatie was.
Dat is de vraag. Waarom zouden ze een bankvergunning hebben gewild als ze niet als bank hadden willen functioneren?quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:18 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, niet een motivatie. Het is een gevolg.
Niet willen. Móeten. Als ik een huis ga bouwen, is het niet mijn doel om een bouwvergunning aan te vragen. De wet verplicht het mij echter wel.quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Waarom zouden ze een bankvergunning hebben gewild als ze niet als bank hadden willen functioneren?
Kan er dan nu alsjeblieft ook nog een verbod komen voor OV-bedrijven om een creditcardbusiness te starten met die kaart?quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:44 schreef freako het volgende:
[..]
Niet willen. Móeten. Als ik een huis ga bouwen, is het niet mijn doel om een bouwvergunning aan te vragen. De wet verplicht het mij echter wel.
TLS wil een chipkaartsysteem bouwen, waarmee de gebruikers geld deponeren op een soort lopende rekening bij TLS om OV-ritjes mee te betalen. Volgens de wet ben je dan boven een bepaald bedrag een bank. Een bank heeft volgens de wet een vergunning nodig. Later is er blijkbaar een uitzondering gekomen voor OV-bedrijven.
De proef met betalen bij de Kiosk met de OV-chipkaart is niet doorgezet. Er komt nu een proef voor de omgekeerde route: OV-ritjes betalen met je pinpas of mobiele telefoon, via de contactloos betalen-functionaliteit op de pas.quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kan er dan nu alsjeblieft ook nog een verbod komen voor OV-bedrijven om een creditcardbusiness te starten met die kaart?
En wat als ze meer afboeken dan dat ze mogen afboeken (meer dan dat de aangegeven prijs is), hoe krijg je dan je geld terug? Met andere woorden: hoe wordt er bewezen wat is afgeboekt en wat de aangekondigde prijs was op dat moment?quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:55 schreef freako het volgende:
[..]
De proef met betalen bij de Kiosk met de OV-chipkaart is niet doorgezet. Er komt nu een proef voor de omgekeerde route: OV-ritjes betalen met je pinpas of mobiele telefoon, via de contactloos betalen-functionaliteit op de pas.
is toch allemaal bullshit johquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wou dat het zo was maar ik weet dit van iemand die voor het bedrijf werkte en die stukken in heeft gezien die niet voor iedereen zijn ogen bestemd zijn. Ik vermoed dat de NS het nu niet durft aangezien de OV-chipkaart nog op weinig sympathie kan rekenen. Voer dat nu in en het publiek reageert kwaad met als gevolg dat er druk komt te staan op politici om dat ding weer af te schaffen. Ze wachten rustig totdat de storm is gaan liggen en dan zullen ze het een keer gaan invoeren. Eerst voorzichtig, met kleine bedragen (je mag 50 Euro rood staan, tegen rente), dan met grotere bedragen.
Ja en flitspalen staan er voor mensen die vergeten op hun snelheidsmeter te kijkenquote:Op woensdag 13 mei 2015 19:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
is toch allemaal bullshit joh
die ov chipkaart mag gewoon niet veel afwijken van een normaal papieren vervoersbewijs
dus als ik een kaartje voor een retourtje van rotterdam naar den haag een papieren versie 10 euro was dan moet het met de ovkaart ook maar 10 euro kosten.....MAAR DAT DOET HET DUS NIET...je moet minimaal 20 euro als instaptarief hebben, dat is gewoon belachelijk.
Ik wil gewoon betalen voor de werkelijke kosten.
HET IS GEWOON ALEMAAL OPLICHTERij. Deze uitvinding is gedaan om extra geld te verdienen dmv mensen die vergeten uit te checken.
20 miljoen euro wordt zo verdient volgens de cijfers.
tyfes oplichters zijn het.
hoe moet het systeem vooraf weten waar jij uitstapt?quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op zijn minst had het parlement ervoor moeten zorgen dat er geen groter tegoed op hoeft te staan dan dat de reis zelf kost
lul niet zo dom...quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:34 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja en flitspalen staan er voor mensen die vergeten op hun snelheidsmeter te kijken
Ja, dat systeem komt er ook. Gesloten poortjes.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
lul niet zo dom...
snelheid heb je zelf in de hand
heel dat ov verhaal dat je vergeet uit te checkken zou niet mogelijk moeten zijn
dus een systeem bedenken dat als je het systeem verlaat automatische uitgecheckt wordt.
kan op vele manieren in de praktijk gebeuren
nu is het gewoon oplichterij
gesnopeN?
JA DUS????quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, dat systeem komt er ook. Gesloten poortjes.
wat snap je niet aan het concept "borg" ?quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:40 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
JA DUS????
DAN HOEFT ER GODVERDOMME OOK GEEN 20 EURO MINIMAAL OP MIJN PASJE TE STAAN
DAN GA IK ERGENS DOOR EEN POORTJE VAN STATION A NAAR STAtion b en dan als je uitlogt op station b moet gewoon de werkelijke kosten eraf gehaald worden....
WAAROM MOET JE DAN GVD 20 EURO EROP HEBBEN STAAN????/
WHAT THE FUCK MET JE BORG MANquote:Op woensdag 13 mei 2015 19:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
wat snap je niet aan het concept "borg" ?
o ja, en dit was, zoals verwacht, complete nonsens. Maandag en vandaag was het net zo druk als voordat de poortjes sloten (en dus voordat het vakantie was). Afgezien van die ene stakker die elke dag z'n broodje van 3 euro kwam halen en alles weet.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:34 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is echt een stuk leger in het winkelgedeelte van het station smorgens.
Dan koop je toch lekker een treinkaartje, mongol.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:05 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
WHAT THE FUCK MET JE BORG MAN
als ik in het vliegtuig stap hoef ik toch ook geen borg te betalen
ik betaal van a naar b en niet nog is een extra bedrag
het is heel simpel
waar ik vroeger mijn papieren kaartje kocht wil ik nu gewoon mijn bestemming uitkiezen, mijn pas voor dat ding houden en betalen. klaar
wat is daar moeilijk aan
bij een papieren kaartje kon dat zo, PAPIEREN KAARTJE BETAALDE IK TOCH OOK GEEN BORG
WHAT THE FUK MAN.....IK GA SO EEN PAAR FORUMLEDEN HIER MEPPEN
Niet alleen maar jij kan toch niet zo naïef zijn dat jij niet inziet dat het geld verdienen van een bijmotief werd gepromoveerd naar een hoofdmotief. Niet het enige motief maar als het om preventie gaat dan zouden de boetes lager zijn. Hierover gesproken, voer maar eens boetes naar inkomen en vermogen in! Als het je te doen is om verkeersveiligheid dan doe je dat. Niet dat er een simpele relatie is tussen snelheid en veiligheid, op de snelwegen maakt het in het algemeen weinig uit, buiten de snelwegen veel. Waar flitsen ze het meest? Nog maar eens een bewijs dat het de overheid meer om het geld te doen is dan om de verkeersveiligheid.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:34 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja en flitspalen staan er voor mensen die vergeten op hun snelheidsmeter te kijken
Niemand kan ontkennen dat flitsboetes een behoorlijk centje opleveren voor de staat denk ik zo. En laten we hier niet de 'inkomensafhankelijke boetes'-discussie starten, want dan gaat het heel erg off-topicquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet alleen maar jij kan toch niet zo naïef zijn dat jij niet inziet dat het geld verdienen van een bijmotief werd gepromoveerd naar een hoofdmotief. Niet het enige motief maar als het om preventie gaat dan zouden de boetes lager zijn. Hierover gesproken, voer maar eens boetes naar inkomen en vermogen in! Als het je te doen is om verkeersveiligheid dan doe je dat. Niet dat er een simpele relatie is tussen snelheid en veiligheid, op de snelwegen maakt het in het algemeen weinig uit, buiten de snelwegen veel. Waar flitsen ze het meest? Nog maar eens een bewijs dat het de overheid meer om het geld te doen is dan om de verkeersveiligheid.
Prima. Ik dacht dat dat inmiddels al geen discussie meer was, met uitzondering van een paar welgestelden die niet meer willen betalen voor boetes.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:50 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Niemand kan ontkennen dat flitsboetes een behoorlijk centje opleveren voor de staat denk ik zo. En laten we hier niet de 'inkomensafhankelijke boetes'-discussie starten, want dan gaat het heel erg off-topic
Er is wmb nog genoeg discussie, maar nogmaals, in een ander topicquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Prima. Ik dacht dat dat inmiddels al geen discussie meer was, met uitzondering van een paar welgestelden die niet meer willen betalen voor boetes.
Neem het initiatief maar, dan zie jij mij daar.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:02 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Er is wmb nog genoeg discussie, maar nogmaals, in een ander topic
o, was jij die luidruchtige beller?quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:53 schreef klaasweetalles het volgende:
www.klacht.nl/perron-rotterdam-centraal/
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?quote:NS: poortjes Rotterdam CS succes
De nieuwe toegangspoortjes op Rotterdam Centraal doen hun werk goed volgens Nederlandse Spoorwegen. NS-personeel heeft in de afgelopen twee weken ruim duizend boetes kunnen uitdelen aan mensen die zich zonder geldig vervoersbewijs op het station bevonden.
Bovendien worden er meer kaartjes verkocht bij de automaten op Rotterdam Centraal. NS noteert een stijging van maar liefst 73 procent. Ook het aantal mensen dat hun OV-chipkaart aanvult op Rotterdam CS is toegenomen. Nederlandse Spoorwegen sluit steeds meer stations af voor mensen die geen vervoersbewijs hebben.
De politiek is minder positief over de poortjes. Zo wil de Tweede Kamer hogere poortjes, omdat veel zwartrijders er nu nog overheen springen.
Bron: Telegraaf
Het is een succes als ze zoveel boetes kunnen uitdelen. what the fuckquote:Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
het werkt ook alleen als je op alle stations de poortjes sluit. Dat doen ze natuurlijk niet, want nu vangen ze dus de zwartrijders die elders opstappen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
Maar het ging toch om de veiligheid van de reiziger en het treinpersoneel ?quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:51 schreef Tokus het volgende:
[..]
het werkt ook alleen als je op alle stations de poortjes sluit. Dat doen ze natuurlijk niet, want nu vangen ze dus de zwartrijders die elders opstappen.
Dat je met het systeem ook een reis product van a naar b bij een automaat erop zou kunnen zetten? Ja dan moet je als klant vaker bij die automaten zijn, maar technisch lijkt me dit niet onmogelijk.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:36 schreef Tokus het volgende:
[..]
hoe moet het systeem vooraf weten waar jij uitstapt?
Dat zou wellicht nog een oplossing zijn voor sommigen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat je met het systeem ook een reis product van a naar b bij een automaat erop zou kunnen zetten? Ja dan moet je als klant vaker bij die automaten zijn, maar technisch lijkt me dit niet onmogelijk.
Net zoals Klaasweetalles een passeer product op zijn kaart kan zetten als hij niet genoeg saldo erop heeft maar wel een overpriced broodje bij kiosk wil halen.
Dit slaat inderdaad nergens op, deze zwartrijders hebben nog net als altijd gewoon in de trein gezeten en over de perrons gelopen, en daar was het toch allemaal om te doen qua veiligheid?quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
Dat kan niet he. De poortjes zijn dicht, dus het is veilig. Aldus de NS.quote:
Die halve criminelen staan daar uitsluitend om boetes uit te delen, niet om de boel te beveiligen of mensen te helpen.quote:Als je met dit verhaal afloopt op een beveiliger, kun je dan direct een boete verwachten?
Wellicht, je bent zuiver gezien in overtreding. Een beetje hetzelfde verhaal als dat je in de trein gecontroleerd wordt en je je kaartje opeens kwijt bent. Zulke verhalen horen ze natuurlijk elke dag..quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:07 schreef belanov het volgende:
[..]
Dit slaat inderdaad nergens op, deze zwartrijders hebben nog net als altijd gewoon in de trein gezeten en over de perrons gelopen, en daar was het toch allemaal om te doen qua veiligheid?
En dan staat er in het stuk dat er meer mensen hun saldo bij R'dam CS opladen, wat een succes! Ja logisch he, als je nu ook al 20 euro op je kaart moeten hebben staan om er naar een winkel te gaan of om iemand uit te zwaaien, terwijl daar voorheen geen sprake van was
Verder ben ik benieuwd hoe de beveiliging reageert om het volgende scenario (en in hoeverre deze dus ook als smoes te gebruiken is): Je gaat iemand uitzwaaien op R'dam CS of bezoekt een winkel, en verliest tijdens je aanwezigheid op het station je OV-chip of wordt gezakkenrold. Kortom, je hebt geen trein gezien, maar je kunt het station niet meer uit. Als je met dit verhaal afloopt op een beveiliger, kun je dan direct een boete verwachten?
Nou ja met het verschil dus dat je in dit geval mogelijk helemaal niet bij een trein in de buurt bent geweest. Dat is toch wel een redelijke verruiming van het boetebeleid.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:51 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wellicht, je bent zuiver gezien in overtreding. Een beetje hetzelfde verhaal als dat je in de trein gecontroleerd wordt en je je kaartje opeens kwijt bent. Zulke verhalen horen ze natuurlijk elke dag..
Je kunt het oplossen door iemand de mogelijkheid te geven het maximale tarief te betalen (25 euro ofzo?).
quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:29 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat kan niet he. De poortjes zijn dicht, dus het is veilig. Aldus de NS.
Het is altijd al strafbaar geweest om zonder vervoersbewijs op het perron aanwezig te zijn, ook al stap je de trein niet in. Dat gebied is nu inderdaad uitgebreid tot het hele station.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:01 schreef belanov het volgende:
[..]
Nou ja met het verschil dus dat je in dit geval mogelijk helemaal niet bij een trein in de buurt bent geweest. Dat is toch wel een redelijke verruiming van het boetebeleid.
[..]
Nogmaals, het is persoonlijk, dat begrijp ik. Maar het is voor mij veel minder ingewikkeld geworden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:13 schreef MakkieR het volgende:
Dat volgens de NS het sluiten van de poortjes een succes is lijkt mij meer een halve waarheid toe. Uiteraard waarbij de NS zelf positief in het daglicht is gesteld door de NS. Ik vraag me af in hoever de ondernemers op het station zijn meegeteld bij deze mening. En dan heb je nog het toerisme en al de reizigers die nu maar liever een alternatief nemen. Sinds de komst van de OV chipkaart heb ik het treinreizen afgezworen. Het is mij te ingewikkeld. te riskant en te onvriendelijk. Als ik reis dan wil ik zeker weten dat ik zorgeloos kan reizen en bij de NS heb ik dat niet meer.
Dat zal wel wezen maar je bent volstrekt autistisch als je niet even kan bedenken dat mensen het kaartje weggooien (in een afvalbak) zo gauw ze op de eindbestemming zijn aangezien ze die rotzooi niet mee naar huis willen nemen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:06 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het is altijd al strafbaar geweest om zonder vervoersbewijs op het perron aanwezig te zijn, ook al stap je de trein niet in.
Ik snap de link met autisme even niet?quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zal wel wezen maar je bent volstrekt autistisch als je niet even kan bedenken dat mensen het kaartje weggooien (in een afvalbak) zo gauw ze op de eindbestemming zijn aangezien ze die rotzooi niet mee naar huis willen nemen.
Een heel klein beetje minder bewerkelijk. Met ingewikkeld heeft het überhaupt niets te maken maar kom op, zo veel moeite kostte het toch niet om een kaartje te kopen. Die rij, god, wat erg. Maximaal twee minuten moeten wachten in het meest extreme geval, normaal gesproken minder dan 15 seconden te wachten.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nogmaals, het is persoonlijk, dat begrijp ik. Maar het is voor mij veel minder ingewikkeld geworden.
Het niet erbij stilstaan dat heel veel mensen het kaartje reeds hebben weggegooid op het moment dat ze nog op het station zijn. Het star denken, dat is de koppeling. Niet dat ik stel dat mensen met autisme per se star denken maar dat beeld bestaat bij veel mensen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:39 schreef videonatic het volgende:
[..]
Ik snap de link met autisme even niet?
dat doen ze hooguit één keer.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het niet erbij stilstaan dat heel veel mensen het kaartje reeds hebben weggegooid op het moment dat ze nog op het station zijn. Het star denken, dat is de koppeling. Niet dat ik stel dat mensen met autisme per se star denken maar dat beeld bestaat bij veel mensen.
Als je onnodig een hoop agressie wil uitlokken dan moet je je vooral zo dom opstellen. Verwacht niet mijn hulp als ik zie dat zo iemand wordt belaagd.quote:
wou je zeggen dat jij zo dom bent om je kaartje bij de tweede keer weer weg te gooien, als je de eerste keer voor dichte poortjes kwam te staan toen je het station wou verlaten? Dat is wat ik bedoel met dat je het maar één keer doet: je kaartje vroegtijdig weggooien.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je onnodig een hoop agressie wil uitlokken dan moet je je vooral zo dom opstellen. Verwacht niet mijn hulp als ik zie dat zo iemand wordt belaagd.
Heb vorig jaar een keer op de site van NS gelezen dat ze "geen winst maken op incidentele rezigers en het dus terecht is dat ze extra geld eisen van incidentele reizigers" .... hoe kansloos ben je dan?quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Val die mensen niet lastig met 1 Euro extra per keer reizen
Het zit wel diep hèquote:Op donderdag 14 mei 2015 15:45 schreef klaasweetalles het volgende:
Nederland is dankzij de ns een stuk veiliger geworden![]()
![]()
Nederland is 100 jaar ofzo toen de ov chip nog niet was heel erg onveilig geweest
er zijn 10tallen doden gevallen door geweld, en minstens 10000 geweldsdelicten per jaar
zo doet de ns het overkomen
HET IS allemaal bullshit, die verhalen die ze naar buiten brengen klopt geen ene fuck van, pure leugens om hun beleid maar te verdedigen
1000 boetes in anderhalve week? me reet dat geloof niemand, zowat 100 boetes per dag? hahahahah
wat een teringleugenaars zijn die gasten.
Ze willen met die verhalen die ze fantaseren zwartrijders afschrikken maar die lachen erom. Niemand gelooft die bullshit
Jou ook met "het heel erg veel moeite hebben moeten doen voor het kopen van een kaartje voordat dat onding er was."quote:
Gaat meer om alle krachttermen en frustratie die hij in zijn posts verwerktquote:Op donderdag 14 mei 2015 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jou ook met "het heel erg veel moeite hebben moeten doen voor het kopen van een kaartje voordat dat onding er was."
Jij bent net zo fanatiek dat onding hier aan het ophemelen als dat hij probeert aan te tonen waarom het zo'n onding is. Eerlijk is eerlijk.
Klopt, maar de bulk van de zwartrijders heeft best geld; alleen geen zin om dat aan de NS te geven als ze dat even kunnen vermijden. Die mensen schoppen ook geen stennis als de conducteur ze betrapt (al zetten de 65+ers graag wel wat krokodolletraantjes in).quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat betreft de zwartrijders, de mensen onder hen die geen cent te makken hebben laten zich sowieso niet afschrikken, van een kale kip kan je niets plukken dus dan boeit het niet hoe hoog die boetes zijn en hoeveel je er krijgt.
Juistquote:Op donderdag 14 mei 2015 16:49 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Klopt, maar de bulk van de zwartrijders heeft best geld; alleen geen zin om dat aan de NS te geven als ze dat even kunnen vermijden. Die mensen schoppen ook geen stennis als de conducteur ze betrapt (al zetten de 65+ers graag wel wat krokodolletraantjes in).
Die groep gaat als de poortjes dicht zijn toch maar betalen. Dit zijn duizenden reizigers- dus dat tikt lekker aan.
Maar voor de veiligheid doet dit natuurlijk helemaal niets.
Probeer eens het treinreizen te vergelijken met het vliegreizen. Ik zelf heb familie wonen in Engeland wonen, waar ik drie keer in een jaar naar toe vlieg. Dan zie je hoe zorgeloos het vliegen is ( los van het neerstortenquote:Op donderdag 14 mei 2015 13:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nogmaals, het is persoonlijk, dat begrijp ik. Maar het is voor mij veel minder ingewikkeld geworden.
Inchecken en uitchecken, met hetzelfde pasje in de bus, trein en tram. Ik hoef niet meer in de rij te staan voor een kaartje, niet uit te rekenen hoeveel strippen ik af moet stempelen, etc.
Jawel. Het poortjes-plan is zo bedacht dat maar een kwart van de stations wordt afgesloten, terwijl dan toch 90% van de reizigers bij het in óf uitstappen door een poortje moet (en dan, bij zwartrijden, tegen de lamp loopt).quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
En op die 25% van de stations die afgesloten wordt blijft een legertje toezichthouders staan ?quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Het poortjes-plan is zo bedacht dat maar een kwart van de stations wordt afgesloten, terwijl dan toch 90% van de reizigers bij het in óf uitstappen door een poortje moet (en dan, bij zwartrijden, tegen de lamp loopt).
Dat moet dan wel ja. Dat moet trouwens sowieso ook voor assistentie bij probleemgevallen, bijv. als je te weinig saldo hebt om überhaupt uit te kunnen checken of als je een buitenlands papieren treinkaartje zonder QR-code hebt etc.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:02 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En op die 25% van de stations die afgesloten wordt blijft een legertje toezichthouders staan ?
Precies, en om van controles tijdens het reizen af te komen moet je dus controles houden bij het betreden van het station.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Probeer eens het treinreizen te vergelijken met het vliegreizen. Ik zelf heb familie wonen in Engeland wonen, waar ik drie keer in een jaar naar toe vlieg. Dan zie je hoe zorgeloos het vliegen is ( los van het neerstorten). Het is namelijk de verantwoordelijkheid van vliegmaatschappijen dat je hebt betaald na het inchecken en er is geen steward die het in zijn hoofd haalt om zich te bemoeien met zwartvliegen "zwartrijden" Dat is nou wat ik mis met treinreizen. Prima dat er goed gecontroleerd wordt tot aan het betreden van de trein, Maar eenmaal erin moeten ze mij echt niet meer gaan lastig vallen en wil ik enkel en alleen maar verwend worden.
Ik denk dat hier iets anders staat dan wat jij bedoelde, volgens mij ontbreekt er een niet in het tweede deel van de zin: "20 Euro niet massaal".quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:06 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik snap echt niet waarom reizigers in nederland na het invoeren van de borg van 20 euro massaal in protest zijn gegaan.
Ik krijg liever rente over dat geld of investeer dat in een belegging dan dat het op een rekening van de NS (of wat voor bedrijf dan ook) staat. Nu heb ik momenteel de luxe dat ik voldoende in het zwart sta, maar stel je voor dat je elke maand net rondkomt en dat je steeds aan het einde van de maand een paar Euro op je bankrekening hebt staan, simpelweg omdat de vaste lasten niet verlaagd kunnen worden en de inkomsten niet kunnen worden verhoogd. Dan mag je maandelijks rood staan omdat je chronisch 20 Euro op de rekening van de NS (of wat voor bedrijf dan ook) moet stallen. Het er af laten halen is geen optie, dat kost je een paar Euro per keer terwijl het overboeken toch echt geen extra geld kost. Klootzakken zijn het, ik weet niet of dat de NS vroeger een fatsoenlijk bedrijf was maar dat is het nu zeker niet.quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:06 schreef NewHorizon het volgende:
Maar ik ben het inderdaad met sommigen eens dat makkelijk, of desgewenst automatisch, het tegoed na het uitchecken teruggeboekt moet kunnen worden. Ik reis een paar keer per jaar met de trein, dus ik heb niet zoveel moeite met de maximaal 40 euro die op die kaart staat.
Dat mag dus niet ivm privacy anders was het wel een systeem geworden zonder saldo, maar meer als rekening rijdenquote:Op donderdag 14 mei 2015 22:06 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Precies, en om van controles tijdens het reizen af te komen moet je dus controles houden bij het betreden van het station.
Maar ik ben het inderdaad met sommigen eens dat makkelijk, of desgewenst automatisch, het tegoed na het uitchecken teruggeboekt moet kunnen worden. Ik reis een paar keer per jaar met de trein, dus ik heb niet zoveel moeite met de maximaal 40 euro die op die kaart staat.
En dus gaat het het zwartrijden niet tegen want je stapt gewoon in op een van de vele perifere stationnetjes. Heb je nog steeds evenveel personeel nodig in de trein maar ondertussen betaal je als reiziger wel weer nog meer omdat nu ook nog eens de poortjes en het toezicht bij het gebruik (of ontwijken van gebruik) van die poortjes betaald moet worden. Waarschijnlijk krijg je meer agressieve klanten dus heb je weer meer net-politieagenten nodig etc.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Het poortjes-plan is zo bedacht dat maar een kwart van de stations wordt afgesloten, terwijl dan toch 90% van de reizigers bij het in óf uitstappen door een poortje moet (en dan, bij zwartrijden, tegen de lamp loopt).
Jij hebt zeker nooit met SQL gewerkt?quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat mag dus niet ivm privacy anders was het wel een systeem geworden zonder saldo, maar meer als rekening rijden
Vliegreizen vergelijken met de treinquote:Op donderdag 14 mei 2015 20:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Probeer eens het treinreizen te vergelijken met het vliegreizen. Ik zelf heb familie wonen in Engeland wonen, waar ik drie keer in een jaar naar toe vlieg. Dan zie je hoe zorgeloos het vliegen is ( los van het neerstorten). Het is namelijk de verantwoordelijkheid van vliegmaatschappijen dat je hebt betaald na het inchecken en er is geen steward die het in zijn hoofd haalt om zich te bemoeien met zwartvliegen "zwartrijden" Dat is nou wat ik mis met treinreizen. Prima dat er goed gecontroleerd wordt tot aan het betreden van de trein, Maar eenmaal erin moeten ze mij echt niet meer gaan lastig vallen en wil ik enkel en alleen maar verwend worden.
Eh, nee, als je in Amsterdam woont en je wil met de trein dan kun je niet ervoor kiezen om in Bovenkarspel-Flora in te stappen omdat daar geen poortjes zijn, omdat je je als Amsterdammer niet in Bovenkarspel bevindt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En dus gaat het het zwartrijden niet tegen want je stapt gewoon in op een van de vele perifere stationnetjes. Heb je nog steeds evenveel personeel nodig in de trein maar ondertussen betaal je als reiziger wel weer nog meer omdat nu ook nog eens de poortjes en het toezicht bij het gebruik (of ontwijken van gebruik) van die poortjes betaald moet worden. Waarschijnlijk krijg je meer agressieve klanten dus heb je weer meer net-politieagenten nodig etc.
Wat een winst.
Daar heb ik verder geen verstand van, dat is mij verteld dat dat niet zomaar kanquote:Op donderdag 14 mei 2015 23:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nooit met SQL gewerkt?
Dat snap ik ook heus wel, daarom zeg ik ook probeer het te vergelijken. Je kunt namelijk wel ervoor zorgen dat de controle zover toereikend is, dat na het betreden van de trein een extra controle in de trein niet meer nodig is. Dus ik pleit ervoor om te controleren voor je de trein in stapt in plaats van in de trein. OV-chipsysteem is daarvoor wel zeer geschikt , maar dan moet de NS ook zo volwassen zijn, dat eenmaal binnen het station, iedereen heeft betaald en de verantwoording bij zichzelf "de NS" legt in plaats van bij de reizigers wat de NS nu doet.quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
Vliegreizen vergelijken met de trein![]()
wat er op schiphol jaarlijks binnenkomt en gaat, doen de spoorwegen in 1 dag niet te vergelijken
wat is er achterlijk aan de regels? De winkeliers wisten dit van te voren. En wij, reizigers, hebben na inchecken 35 min om gratisch te winkelen. Als je na 35 min pas uitvheckt kost het geld.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 01:49 schreef Eenskijken het volgende:
walgelijk dat de ns dit een succes noemt met het uitdelen van zoveel boetes. walgelijk kutbedrijf is het ook. met hun achterlijke regels. bah. Kut NS
lees eens wat je zelf zegt en denk aan hoe het vroeger was...quote:Op vrijdag 15 mei 2015 07:18 schreef Toekito het volgende:
[..]
wat is er achterlijk aan de regels? De winkeliers wisten dit van te voren. En wij, reizigers, hebben na inchecken 35 min om gratisch te winkelen. Als je na 35 min pas uitvheckt kost het geld.
Een hek met een perronchef die je kaartje controleerdequote:Op vrijdag 15 mei 2015 08:04 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
lees eens wat je zelf zegt en denk aan hoe het vroeger was...
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 08:04 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
lees eens wat je zelf zegt en denk aan hoe het vroeger was...
Wat een achterlijke zooi.
Amsterdam Sloterdijk (zonder poortjes) is in beide gevallen wellicht een wat realistischer voorbeeld...quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee, als je in Amsterdam woont en je wil met de trein dan kun je niet ervoor kiezen om in Bovenkarspel-Flora in te stappen omdat daar geen poortjes zijn, omdat je je als Amsterdammer niet in Bovenkarspel bevindt.
En omgekeerd kan iemand die in Bovenkarspel-Flora woont en een dagje naar Amsterdam gaat, ook niet ervoor kiezen om de terugweg op station Maastricht-Randwyck te beginnen.
Tja reizen met het vliegtuig vergelijken met het reizen per trein is als appels met peren.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Probeer eens het treinreizen te vergelijken met het vliegreizen. Ik zelf heb familie wonen in Engeland wonen, waar ik drie keer in een jaar naar toe vlieg. Dan zie je hoe zorgeloos het vliegen is ( los van het neerstorten). Het is namelijk de verantwoordelijkheid van vliegmaatschappijen dat je hebt betaald na het inchecken en er is geen steward die het in zijn hoofd haalt om zich te bemoeien met zwartvliegen "zwartrijden" Dat is nou wat ik mis met treinreizen. Prima dat er goed gecontroleerd wordt tot aan het betreden van de trein, Maar eenmaal erin moeten ze mij echt niet meer gaan lastig vallen en wil ik enkel en alleen maar verwend worden.
Ik denk niet dat er veel zwartrijders helemaal naar Sloterdijk wandelen om een poortje te omzeilen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:16 schreef belanov het volgende:
[..]
Amsterdam Sloterdijk (zonder poortjes) is in beide gevallen wellicht een wat realistischer voorbeeld...
Op Sloterdijk zijn poortjes gepland, maar nog niet geplaatst.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel zwartrijders helemaal naar Sloterdijk wandelen om een poortje te omzeilen.
Dit.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:48 schreef Cherna het volgende:
[ afbeelding ]
Het hele land klaagt over NS dat het in het buitenland allemaal beter is. Nu gaan we naar een systeem toe zoals in de UK en dan is het weer niet goedEn ook daar zijn de poortjes niet al te hoog.
Ook daar heb je poortjes om met de trein te kunnen reizen(niet alleen metro).
We staan in NL nog in de kinderschoenen Veel stations hebben nog niet de juiste infra. Dat is natuurlijk nog wel een probleem. Helaas
In Engeland staan de poortjes trouwens ook alleen op de grote stations. En vaak ook met een surveillant erbij; soms staan alle poortjes open als er geen toezicht is.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:48 schreef Cherna het volgende:
[ afbeelding ]
Het hele land klaagt over NS dat het in het buitenland allemaal beter is. Nu gaan we naar een systeem toe zoals in de UK en dan is het weer niet goedEn ook daar zijn de poortjes niet la te hoog.
Ook daar heb je poortjes om met de trein te kunnen reizen(niet alleen metro).
We staan in NL nog in de kinderschoenen Veel stations hebben nog niet de juiste infra. Dat is natuurlijk nog wel een probleem. Helaas
Okies, Persoonlijk ben ik wel blij met poortjes. Helaas is niet ieder station zo geschikt dat winkels buiten de poortjes vallen. Dat is natuurlijk een ongemak. Dat is waar. Maar geen drama lijkt mij. Maar Den Haag CS is uitermate geschikt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:52 schreef Igen het volgende:
[..]
In Engeland staan de poortjes trouwens ook alleen op de grote stations. En vaak ook met een surveillant erbij; soms staan alle poortjes open als er geen toezicht is.
Er bestaat ook nog een geweldige uitvinding genaamd een fiets. Als je er 50 Euro mee uitspaart dan is dat best een stukje wandelen of fietsen waard.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel zwartrijders helemaal naar Sloterdijk wandelen om een poortje te omzeilen.
Waarom? Het geeft geen enkel voordeel (niemand wordt geweerd!) en het kost wel geld en het levert ongemak op.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Okies, Persoonlijk ben ik wel blij met poortjes.
Volgens mij slaat dat beter op de prijs en de service, niet op dit soort fratsen van Corporate Holland.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:48 schreef Cherna het volgende:
[ afbeelding ]
Het hele land klaagt over NS dat het in het buitenland allemaal beter is. Nu gaan we naar een systeem toe zoals in de UK en dan is het weer niet goedEn ook daar zijn de poortjes niet al te hoog.
Ja, het is geweldig dat wij weer miljoenen Euro's extra mogen betalen voor die poortjes en het toezicht daarbij. Dat geld komt 1 op 1 van de treinkaartjes en treinabonnementen, de reiziger betaalt ze.quote:We staan in NL nog in de kinderschoenen Veel stations hebben nog niet de juiste infra. Dat is natuurlijk nog wel een probleem. Helaas
Het tuig zonder kaartje neemt wel degelijk af. De meest agressieve personen weer je weg van de perrons. Dan heb ik het niet over de zwartrijder die zijn verlies neemt, maar personen die echt de weg kwijt zijn en talloze uitstellen hebben en voor enorme problemen zorgen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom? Het geeft geen enkel voordeel (niemand wordt geweerd!) en het kost wel geld en het levert ongemak op.
Dan zul je nog altijd vliegende teams hebben die controleren op de sprinter.En waarom zou je zwart rijden met opzet. Je gaat toch ook niet bij de bakker een brood stelen. Je betaalt voor een dienst van A naar B.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog een geweldige uitvinding genaamd een fiets. Als je er 50 Euro mee uitspaart dan is dat best een stukje wandelen of fietsen waard.
Stel dat de NS niet meer zou controleren in de trein en enkel op de grotere stations, dan stap ik toch in in het dichtstbijliggende perifere stationnetje en stap ik uit bij het dichtsbijliggende perifere stationnetje bij de eindbestemming?
Van beide kanten is de agressie toegenomen, niet alleen van de reizigerskant. Je oogst wat je zaait.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:42 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het tuig zonder kaartje neemt wel degelijk af. De meest agressieve personen weer je weg van de perrons. Dan heb ik het niet over de zwartrijder die zijn verlies neemt, maar personen die echt de weg kwijt zijn en talloze uitstellen hebben en voor enorme problemen zorgen.
Als je met SenV praat en conducteurs zijn de meeste al bekend. Ze worden opgepakt maar een uur later lopen ze weer vrolijk over het perron. Drugsrunners, zwervers en ander tuig weer je dus wel degelijk af. Dat daar het overgrote deel de dupe van is moet je het spoor en andere openbare gelegenheden niet verwijten. Dat geld ook voor het voetbal waar helaas een klein deel voor enorme problemen zorgt.
Het aantal zwartrijders is niet toegenomen met een 20-30 jaar geleden, maar de agressiviteit en onsportiviteit is toegenomen.
777 meldingen van agressie in het jaar 2014. Het kost de spoorwegen een enorm vermogen aan ziektekosten aan personeel dat zich ziek meld. NS en andere vervoerders hebben er genoeg van. Buiten dat kost het uiteindelijk de maatschappij een behoorlijke duit.
En helaas is het zo dat het grootste tuig van NL zich altijd rondom stations en andere openbare gelegenheden ophoud.
En aangezien er geen sociale controle meer is zoals dat in het verleden was waar je op hulp kon rekenen heeft het tuig alle ruimte gekregen. En als je al ingrijpt als personeel moet je verdomd goed uitkijken. Big brother is watching you. Je staat zo op het net met halve waarheden.
Waarmee we terug bij af zijn: mijn stelling dat het alleen maar duurder zal worden.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dan zul je nog altijd vliegende teams hebben die controleren op de sprinter.
Genoeg mensen zouden het doen als ze zeker zouden weten dat ze ermee wegkomen (ze mogen dan ook af en toe betrapt worden indien ze meer uitsparen dan dat de boetes kosten).quote:En waarom zou je zwart rijden met opzet. Je gaat toch ook niet bij de bakker een brood stelen. Je betaalt voor een dienst van A naar B.
Je onderschat de kosten dat tuig maakt. Zie ook het voetbal. Het gaat niet om een paar junkies en hangjongeren. Het is wel meer dan dat. Er zijn lijnen waar totale anarchie heerst in de avonduren. Je zult als reiziger daar maar tussen moeten zitten.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is een nogal forse investering voor het weren van een paar junkies, hangjongeren etc.
Een investering die de reiziger voor 100% betaalt.
Ik heb er nooit iets van gemerkt terwijl ik, helaas, best veel met de trein heb gereisd. Misschien bundelen die problemen zich in Holland en Utrecht maar moet de rest van Nederland daar dan mee lastig worden gevallen?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:29 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je onderschat de kosten dat tuig maakt. Zie ook het voetbal. Het gaat niet om een paar junkies en hangjongeren. Het is wel meer dan dat. Er zijn lijnen waar totale anarchie heerst in de avonduren. Je zult als reiziger daar maar tussen moeten zitten.
Tja dan moet je dus het spoor opsplitsen zodat je dat probleem voorkomt. Dan betaal je geen landelijke belasting maar betaal je de provincie waar je woont voor geleverde diensten.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb er nooit iets van gemerkt terwijl ik, helaas, best veel met de trein heb gereisd. Misschien bundelen die problemen zich in Holland en Utrecht maar moet de rest van Nederland daar dan mee lastig worden gevallen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |