abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2015 @ 08:10:12 #101
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_152550359
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik wou dat het zo was maar ik weet dit van iemand die voor het bedrijf werkte en die stukken in heeft gezien die niet voor iedereen zijn ogen bestemd zijn.
Een kennis met een hele grote duim, of iemand die rustig bedrijfsgeheimen verspreidt naar de buitenwereld?

Mogelijk is er ook sprake van een klok-klepelverhaal. Trans Link Systems (en niet de NS) heeft in het verleden een bankvergunning aangevraagd, die is er uiteindelijk niet gekomen omdat voor vervoersbedrijven een uitzondering is gemaakt. Een bericht uit 2009: http://www.nu.nl/economie(...)r-met-chipkaart.html
  woensdag 13 mei 2015 @ 08:19:51 #102
67670 Skv
Cynist.
pi_152550471
Ik snap niet goed waarom dat in en uitschenken nu hele stations afsluit. Waarom geen in en uitcheckapparaat in de trein, die alleen is geactiveerd wanneer de deuren zijn geopend? Werkt in de bus en tram ook aardig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 13 mei 2015 @ 08:21:45 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152550492
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 08:19 schreef Skv het volgende:
Ik snap niet goed waarom dat in en uitschenken nu hele stations afsluit. Waarom geen in en uitcheckapparaat in de trein, die alleen is geactiveerd wanneer de deuren zijn geopend? Werkt in de bus en tram ook aardig.
Spreiding/in en uitstappen. Enig idee hoeveel mensen er op de grote stations in en uitstappen in de spits?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 13 mei 2015 @ 11:52:16 #104
67670 Skv
Cynist.
pi_152554875
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 08:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Spreiding/in en uitstappen. Enig idee hoeveel mensen er op de grote stations in en uitstappen in de spits?
Ja, dat is wel aardig druk inderdaad. Vooral omdat de helft van de mensen naast het paaltje staat en dan begint met zoeken naar de chipkaart.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2015 @ 13:39:41 #105
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_152557504
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, dat is wel aardig druk inderdaad. Vooral omdat de helft van de mensen naast het paaltje staat en dan begint met zoeken naar de chipkaart.
Of uitgebreid bestuderen wat dat ding aangeeft, net als bejaarden die de bonnetje van de supermarkt helemaal na gaan pluizen.
Carpe Libertatem
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:10:27 #106
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152560428
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 08:10 schreef freako het volgende:
Mogelijk is er ook sprake van een klok-klepelverhaal. Trans Link Systems (en niet de NS) heeft in het verleden een bankvergunning aangevraagd, die is er uiteindelijk niet gekomen omdat voor vervoersbedrijven een uitzondering is gemaakt. Een bericht uit 2009: http://www.nu.nl/economie(...)r-met-chipkaart.html
Dan zie je dus dat dit een motivatie was voor de invoering van de OV-chipkaart. De vraag is of dat dit een doorslaggevende motivatie was.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:11:54 #107
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152560475
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Of uitgebreid bestuderen wat dat ding aangeeft, net als bejaarden die de bonnetje van de supermarkt helemaal na gaan pluizen.
Dat doe ik ook (even kijken of dat alles juist is verwerkt) maar langer dan een paar seconden duurt het niet. :)
Uiteraard blijf ik dan niet bij de kassa staan.
Ik denk dat ik daar ooit mee begonnen ben toen ik erachter kwam dat ik genaaid werd doordat een artikel dubbel werd gescand doordat het apparaat verkeerd (te gevoelig?) stond afgesteld.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:18:55 #108
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_152560693
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan zie je dus dat dit een motivatie was voor de invoering van de OV-chipkaart. De vraag is of dat dit een doorslaggevende motivatie was.
Nee, niet een motivatie. Het is een gevolg.
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:21:43 #109
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152560774
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:18 schreef freako het volgende:

[..]

Nee, niet een motivatie. Het is een gevolg.
Dat is de vraag. Waarom zouden ze een bankvergunning hebben gewild als ze niet als bank hadden willen functioneren?
Het verbaast me trouwens dat het parlement zo heeft zitten slapen met heel die OV-chipkaart. Op zijn minst had het parlement ervoor moeten zorgen dat er geen groter tegoed op hoeft te staan dan dat de reis zelf kost en dat je ogenblikkelijk kosteloos al het tegoed contant uitbetaald kan krijgen bij de stations.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:44:47 #110
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_152561487
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is de vraag. Waarom zouden ze een bankvergunning hebben gewild als ze niet als bank hadden willen functioneren?
Niet willen. Móeten. Als ik een huis ga bouwen, is het niet mijn doel om een bouwvergunning aan te vragen. De wet verplicht het mij echter wel.

TLS wil een chipkaartsysteem bouwen, waarmee de gebruikers geld deponeren op een soort lopende rekening bij TLS om OV-ritjes mee te betalen. Volgens de wet ben je dan boven een bepaald bedrag een bank. Een bank heeft volgens de wet een vergunning nodig. Later is er blijkbaar een uitzondering gekomen voor OV-bedrijven.
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:48:22 #111
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152561610
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:44 schreef freako het volgende:

[..]

Niet willen. Móeten. Als ik een huis ga bouwen, is het niet mijn doel om een bouwvergunning aan te vragen. De wet verplicht het mij echter wel.

TLS wil een chipkaartsysteem bouwen, waarmee de gebruikers geld deponeren op een soort lopende rekening bij TLS om OV-ritjes mee te betalen. Volgens de wet ben je dan boven een bepaald bedrag een bank. Een bank heeft volgens de wet een vergunning nodig. Later is er blijkbaar een uitzondering gekomen voor OV-bedrijven.
Kan er dan nu alsjeblieft ook nog een verbod komen voor OV-bedrijven om een creditcardbusiness te starten met die kaart?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:55:49 #112
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_152561849
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kan er dan nu alsjeblieft ook nog een verbod komen voor OV-bedrijven om een creditcardbusiness te starten met die kaart?
De proef met betalen bij de Kiosk met de OV-chipkaart is niet doorgezet. Er komt nu een proef voor de omgekeerde route: OV-ritjes betalen met je pinpas of mobiele telefoon, via de contactloos betalen-functionaliteit op de pas.
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:00:19 #113
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152561984
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:55 schreef freako het volgende:

[..]

De proef met betalen bij de Kiosk met de OV-chipkaart is niet doorgezet. Er komt nu een proef voor de omgekeerde route: OV-ritjes betalen met je pinpas of mobiele telefoon, via de contactloos betalen-functionaliteit op de pas.
En wat als ze meer afboeken dan dat ze mogen afboeken (meer dan dat de aangegeven prijs is), hoe krijg je dan je geld terug? Met andere woorden: hoe wordt er bewezen wat is afgeboekt en wat de aangekondigde prijs was op dat moment?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152568815
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik wou dat het zo was maar ik weet dit van iemand die voor het bedrijf werkte en die stukken in heeft gezien die niet voor iedereen zijn ogen bestemd zijn. Ik vermoed dat de NS het nu niet durft aangezien de OV-chipkaart nog op weinig sympathie kan rekenen. Voer dat nu in en het publiek reageert kwaad met als gevolg dat er druk komt te staan op politici om dat ding weer af te schaffen. Ze wachten rustig totdat de storm is gaan liggen en dan zullen ze het een keer gaan invoeren. Eerst voorzichtig, met kleine bedragen (je mag 50 Euro rood staan, tegen rente), dan met grotere bedragen.
is toch allemaal bullshit joh

die ov chipkaart mag gewoon niet veel afwijken van een normaal papieren vervoersbewijs

dus als ik een kaartje voor een retourtje van rotterdam naar den haag een papieren versie 10 euro was dan moet het met de ovkaart ook maar 10 euro kosten.....MAAR DAT DOET HET DUS NIET...je moet minimaal 20 euro als instaptarief hebben, dat is gewoon belachelijk.

Ik wil gewoon betalen voor de werkelijke kosten.

HET IS GEWOON ALEMAAL OPLICHTERij. Deze uitvinding is gedaan om extra geld te verdienen dmv mensen die vergeten uit te checken.

20 miljoen euro wordt zo verdient volgens de cijfers.
tyfes oplichters zijn het.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152568905
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:32 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

is toch allemaal bullshit joh

die ov chipkaart mag gewoon niet veel afwijken van een normaal papieren vervoersbewijs

dus als ik een kaartje voor een retourtje van rotterdam naar den haag een papieren versie 10 euro was dan moet het met de ovkaart ook maar 10 euro kosten.....MAAR DAT DOET HET DUS NIET...je moet minimaal 20 euro als instaptarief hebben, dat is gewoon belachelijk.

Ik wil gewoon betalen voor de werkelijke kosten.

HET IS GEWOON ALEMAAL OPLICHTERij. Deze uitvinding is gedaan om extra geld te verdienen dmv mensen die vergeten uit te checken.

20 miljoen euro wordt zo verdient volgens de cijfers.
tyfes oplichters zijn het.
Ja en flitspalen staan er voor mensen die vergeten op hun snelheidsmeter te kijken :')
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 mei 2015 @ 19:36:24 #116
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_152568953
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]
Op zijn minst had het parlement ervoor moeten zorgen dat er geen groter tegoed op hoeft te staan dan dat de reis zelf kost
hoe moet het systeem vooraf weten waar jij uitstapt?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_152568988
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:34 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja en flitspalen staan er voor mensen die vergeten op hun snelheidsmeter te kijken :')
lul niet zo dom...
snelheid heb je zelf in de hand

heel dat ov verhaal dat je vergeet uit te checkken zou niet mogelijk moeten zijn
dus een systeem bedenken dat als je het systeem verlaat automatische uitgecheckt wordt.
kan op vele manieren in de praktijk gebeuren

nu is het gewoon oplichterij

gesnopeN?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152569028
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:37 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

lul niet zo dom...
snelheid heb je zelf in de hand

heel dat ov verhaal dat je vergeet uit te checkken zou niet mogelijk moeten zijn
dus een systeem bedenken dat als je het systeem verlaat automatische uitgecheckt wordt.
kan op vele manieren in de praktijk gebeuren

nu is het gewoon oplichterij

gesnopeN?
Ja, dat systeem komt er ook. Gesloten poortjes.
pi_152569121
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:38 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, dat systeem komt er ook. Gesloten poortjes.
JA DUS????

DAN HOEFT ER GODVERDOMME OOK GEEN 20 EURO MINIMAAL OP MIJN PASJE TE STAAN

DAN GA IK ERGENS DOOR EEN POORTJE VAN STATION A NAAR STAtion b en dan als je uitlogt op station b moet gewoon de werkelijke kosten eraf gehaald worden....

WAAROM MOET JE DAN GVD 20 EURO EROP HEBBEN STAAN????/
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 mei 2015 @ 19:44:20 #120
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_152569297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

JA DUS????

DAN HOEFT ER GODVERDOMME OOK GEEN 20 EURO MINIMAAL OP MIJN PASJE TE STAAN

DAN GA IK ERGENS DOOR EEN POORTJE VAN STATION A NAAR STAtion b en dan als je uitlogt op station b moet gewoon de werkelijke kosten eraf gehaald worden....

WAAROM MOET JE DAN GVD 20 EURO EROP HEBBEN STAAN????/
wat snap je niet aan het concept "borg" ?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_152570042
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:44 schreef Tokus het volgende:

[..]

wat snap je niet aan het concept "borg" ?
WHAT THE FUCK MET JE BORG MAN

als ik in het vliegtuig stap hoef ik toch ook geen borg te betalen
ik betaal van a naar b en niet nog is een extra bedrag

het is heel simpel
waar ik vroeger mijn papieren kaartje kocht wil ik nu gewoon mijn bestemming uitkiezen, mijn pas voor dat ding houden en betalen. klaar

wat is daar moeilijk aan
bij een papieren kaartje kon dat zo, PAPIEREN KAARTJE BETAALDE IK TOCH OOK GEEN BORG

WHAT THE FUK MAN.....IK GA SO EEN PAAR FORUMLEDEN HIER MEPPEN
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 mei 2015 @ 20:19:11 #122
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_152570558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 21:34 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is echt een stuk leger in het winkelgedeelte van het station smorgens.

o ja, en dit was, zoals verwacht, complete nonsens. Maandag en vandaag was het net zo druk als voordat de poortjes sloten (en dus voordat het vakantie was). Afgezien van die ene stakker die elke dag z'n broodje van 3 euro kwam halen en alles weet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:29:39 #123
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_152576930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:05 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

WHAT THE FUCK MET JE BORG MAN

als ik in het vliegtuig stap hoef ik toch ook geen borg te betalen
ik betaal van a naar b en niet nog is een extra bedrag

het is heel simpel
waar ik vroeger mijn papieren kaartje kocht wil ik nu gewoon mijn bestemming uitkiezen, mijn pas voor dat ding houden en betalen. klaar

wat is daar moeilijk aan
bij een papieren kaartje kon dat zo, PAPIEREN KAARTJE BETAALDE IK TOCH OOK GEEN BORG

WHAT THE FUK MAN.....IK GA SO EEN PAAR FORUMLEDEN HIER MEPPEN
Dan koop je toch lekker een treinkaartje, mongol.
  woensdag 13 mei 2015 @ 23:46:49 #124
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152580376
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:34 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja en flitspalen staan er voor mensen die vergeten op hun snelheidsmeter te kijken :')
Niet alleen maar jij kan toch niet zo naïef zijn dat jij niet inziet dat het geld verdienen van een bijmotief werd gepromoveerd naar een hoofdmotief. Niet het enige motief maar als het om preventie gaat dan zouden de boetes lager zijn. Hierover gesproken, voer maar eens boetes naar inkomen en vermogen in! Als het je te doen is om verkeersveiligheid dan doe je dat. Niet dat er een simpele relatie is tussen snelheid en veiligheid, op de snelwegen maakt het in het algemeen weinig uit, buiten de snelwegen veel. Waar flitsen ze het meest? Nog maar eens een bewijs dat het de overheid meer om het geld te doen is dan om de verkeersveiligheid.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152580521
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet alleen maar jij kan toch niet zo naïef zijn dat jij niet inziet dat het geld verdienen van een bijmotief werd gepromoveerd naar een hoofdmotief. Niet het enige motief maar als het om preventie gaat dan zouden de boetes lager zijn. Hierover gesproken, voer maar eens boetes naar inkomen en vermogen in! Als het je te doen is om verkeersveiligheid dan doe je dat. Niet dat er een simpele relatie is tussen snelheid en veiligheid, op de snelwegen maakt het in het algemeen weinig uit, buiten de snelwegen veel. Waar flitsen ze het meest? Nog maar eens een bewijs dat het de overheid meer om het geld te doen is dan om de verkeersveiligheid.
Niemand kan ontkennen dat flitsboetes een behoorlijk centje opleveren voor de staat denk ik zo. En laten we hier niet de 'inkomensafhankelijke boetes'-discussie starten, want dan gaat het heel erg off-topic ;)
  donderdag 14 mei 2015 @ 00:01:04 #126
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152580858
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:50 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Niemand kan ontkennen dat flitsboetes een behoorlijk centje opleveren voor de staat denk ik zo. En laten we hier niet de 'inkomensafhankelijke boetes'-discussie starten, want dan gaat het heel erg off-topic ;)
Prima. Ik dacht dat dat inmiddels al geen discussie meer was, met uitzondering van een paar welgestelden die niet meer willen betalen voor boetes. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152580897
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Prima. Ik dacht dat dat inmiddels al geen discussie meer was, met uitzondering van een paar welgestelden die niet meer willen betalen voor boetes. ;)
Er is wmb nog genoeg discussie, maar nogmaals, in een ander topic ;)
  donderdag 14 mei 2015 @ 00:03:44 #128
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152580921
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:02 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Er is wmb nog genoeg discussie, maar nogmaals, in een ander topic ;)
Neem het initiatief maar, dan zie jij mij daar. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152584453
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 mei 2015 @ 09:19:23 #130
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_152584727
quote:
o, was jij die luidruchtige beller?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 mei 2015 @ 09:25:37 #131
862 Arcee
Look closer
pi_152584805
quote:
NS: poortjes Rotterdam CS succes


De nieuwe toegangspoortjes op Rotterdam Centraal doen hun werk goed volgens Nederlandse Spoorwegen. NS-personeel heeft in de afgelopen twee weken ruim duizend boetes kunnen uitdelen aan mensen die zich zonder geldig vervoersbewijs op het station bevonden.

Bovendien worden er meer kaartjes verkocht bij de automaten op Rotterdam Centraal. NS noteert een stijging van maar liefst 73 procent. Ook het aantal mensen dat hun OV-chipkaart aanvult op Rotterdam CS is toegenomen. Nederlandse Spoorwegen sluit steeds meer stations af voor mensen die geen vervoersbewijs hebben.

De politiek is minder positief over de poortjes. Zo wil de Tweede Kamer hogere poortjes, omdat veel zwartrijders er nu nog overheen springen.

Bron: Telegraaf
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_152585028
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
Het is een succes als ze zoveel boetes kunnen uitdelen. what the fuck :N

Die poortjes moeten dienen zodat er helemaal geen boetes meer uitgedeeld hoeven te worden.

Hebben ze expres lage poortjes daar neer gezet ofzo...

ben benieuwd of het nog zo een succes zal zijn als het aantal controleurs daar moet verminderen.

Die NS snapt het niet helemaal.

Ik geloof die getallen helemaal niet. Allemaal bullshit om hun eigen falen maar richting publiek niet toe te geven. Wie gaat er nu nog over die poortjes heen als er zoveel man daar staan. Ik geloof echt geen fuk van.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 mei 2015 @ 09:51:24 #133
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_152585155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
het werkt ook alleen als je op alle stations de poortjes sluit. Dat doen ze natuurlijk niet, want nu vangen ze dus de zwartrijders die elders opstappen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_152585284
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:51 schreef Tokus het volgende:

[..]

het werkt ook alleen als je op alle stations de poortjes sluit. Dat doen ze natuurlijk niet, want nu vangen ze dus de zwartrijders die elders opstappen.
Maar het ging toch om de veiligheid van de reiziger en het treinpersoneel ?
Waarom stelt de Telegraaf geen kritische vragen ;)
pi_152585411
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:36 schreef Tokus het volgende:

[..]

hoe moet het systeem vooraf weten waar jij uitstapt?
Dat je met het systeem ook een reis product van a naar b bij een automaat erop zou kunnen zetten? Ja dan moet je als klant vaker bij die automaten zijn, maar technisch lijkt me dit niet onmogelijk.

Net zoals Klaasweetalles een passeer product op zijn kaart kan zetten als hij niet genoeg saldo erop heeft maar wel een overpriced broodje bij kiosk wil halen.
pi_152585930
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat je met het systeem ook een reis product van a naar b bij een automaat erop zou kunnen zetten? Ja dan moet je als klant vaker bij die automaten zijn, maar technisch lijkt me dit niet onmogelijk.

Net zoals Klaasweetalles een passeer product op zijn kaart kan zetten als hij niet genoeg saldo erop heeft maar wel een overpriced broodje bij kiosk wil halen.
Dat zou wellicht nog een oplossing zijn voor sommigen.

Blijft alleen de vraag wat je doet met mensen die hun gekochte bestemming voorbij reizen. Poortjes niet open? Mogelijkheid tot extra bijkopen op het station?

Of je zou het VEEL makkelijker moeten maken om saldo terug te storten (retourpinnen als optie aanbieden bij de kaartautomaat bijvoorbeeld). Dat is wellicht de meest eenvoudige oplossing.
pi_152586535
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
Dit slaat inderdaad nergens op, deze zwartrijders hebben nog net als altijd gewoon in de trein gezeten en over de perrons gelopen, en daar was het toch allemaal om te doen qua veiligheid?

En dan staat er in het stuk dat er meer mensen hun saldo bij R'dam CS opladen, wat een succes! Ja logisch he, als je nu ook al 20 euro op je kaart moeten hebben staan om er naar een winkel te gaan of om iemand uit te zwaaien, terwijl daar voorheen geen sprake van was :')

Verder ben ik benieuwd hoe de beveiliging reageert om het volgende scenario (en in hoeverre deze dus ook als smoes te gebruiken is): Je gaat iemand uitzwaaien op R'dam CS of bezoekt een winkel, en verliest tijdens je aanwezigheid op het station je OV-chip of wordt gezakkenrold. Kortom, je hebt geen trein gezien, maar je kunt het station niet meer uit. Als je met dit verhaal afloopt op een beveiliger, kun je dan direct een boete verwachten?
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:29:43 #138
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152587029
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:07 schreef belanov het volgende:
gezakkenrold.
Dat kan niet he. De poortjes zijn dicht, dus het is veilig. Aldus de NS.
quote:
Als je met dit verhaal afloopt op een beveiliger, kun je dan direct een boete verwachten?
Die halve criminelen staan daar uitsluitend om boetes uit te delen, niet om de boel te beveiligen of mensen te helpen.
pi_152587681
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:07 schreef belanov het volgende:

[..]

Dit slaat inderdaad nergens op, deze zwartrijders hebben nog net als altijd gewoon in de trein gezeten en over de perrons gelopen, en daar was het toch allemaal om te doen qua veiligheid?

En dan staat er in het stuk dat er meer mensen hun saldo bij R'dam CS opladen, wat een succes! Ja logisch he, als je nu ook al 20 euro op je kaart moeten hebben staan om er naar een winkel te gaan of om iemand uit te zwaaien, terwijl daar voorheen geen sprake van was :')

Verder ben ik benieuwd hoe de beveiliging reageert om het volgende scenario (en in hoeverre deze dus ook als smoes te gebruiken is): Je gaat iemand uitzwaaien op R'dam CS of bezoekt een winkel, en verliest tijdens je aanwezigheid op het station je OV-chip of wordt gezakkenrold. Kortom, je hebt geen trein gezien, maar je kunt het station niet meer uit. Als je met dit verhaal afloopt op een beveiliger, kun je dan direct een boete verwachten?
Wellicht, je bent zuiver gezien in overtreding. Een beetje hetzelfde verhaal als dat je in de trein gecontroleerd wordt en je je kaartje opeens kwijt bent. Zulke verhalen horen ze natuurlijk elke dag..

Je kunt het oplossen door iemand de mogelijkheid te geven het maximale tarief te betalen (25 euro ofzo?).
pi_152589489
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:51 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Wellicht, je bent zuiver gezien in overtreding. Een beetje hetzelfde verhaal als dat je in de trein gecontroleerd wordt en je je kaartje opeens kwijt bent. Zulke verhalen horen ze natuurlijk elke dag..

Je kunt het oplossen door iemand de mogelijkheid te geven het maximale tarief te betalen (25 euro ofzo?).
Nou ja met het verschil dus dat je in dit geval mogelijk helemaal niet bij een trein in de buurt bent geweest. Dat is toch wel een redelijke verruiming van het boetebeleid.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:29 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat kan niet he. De poortjes zijn dicht, dus het is veilig. Aldus de NS.

_O-
pi_152589585
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:01 schreef belanov het volgende:

[..]

Nou ja met het verschil dus dat je in dit geval mogelijk helemaal niet bij een trein in de buurt bent geweest. Dat is toch wel een redelijke verruiming van het boetebeleid.

[..]

_O-
Het is altijd al strafbaar geweest om zonder vervoersbewijs op het perron aanwezig te zijn, ook al stap je de trein niet in. Dat gebied is nu inderdaad uitgebreid tot het hele station.
pi_152589773
Dat volgens de NS het sluiten van de poortjes een succes is lijkt mij meer een halve waarheid toe. Uiteraard waarbij de NS zelf positief in het daglicht is gesteld door de NS. Ik vraag me af in hoever de ondernemers op het station zijn meegeteld bij deze mening. En dan heb je nog het toerisme en al de reizigers die nu maar liever een alternatief nemen. Sinds de komst van de OV chipkaart heb ik het treinreizen afgezworen. Het is mij te ingewikkeld. te riskant en te onvriendelijk. Als ik reis dan wil ik zeker weten dat ik zorgeloos kan reizen en bij de NS heb ik dat niet meer.
pi_152589867
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:13 schreef MakkieR het volgende:
Dat volgens de NS het sluiten van de poortjes een succes is lijkt mij meer een halve waarheid toe. Uiteraard waarbij de NS zelf positief in het daglicht is gesteld door de NS. Ik vraag me af in hoever de ondernemers op het station zijn meegeteld bij deze mening. En dan heb je nog het toerisme en al de reizigers die nu maar liever een alternatief nemen. Sinds de komst van de OV chipkaart heb ik het treinreizen afgezworen. Het is mij te ingewikkeld. te riskant en te onvriendelijk. Als ik reis dan wil ik zeker weten dat ik zorgeloos kan reizen en bij de NS heb ik dat niet meer.
Nogmaals, het is persoonlijk, dat begrijp ik. Maar het is voor mij veel minder ingewikkeld geworden.

Inchecken en uitchecken, met hetzelfde pasje in de bus, trein en tram. Ik hoef niet meer in de rij te staan voor een kaartje, niet uit te rekenen hoeveel strippen ik af moet stempelen, etc.
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:33:58 #144
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152590412
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het is altijd al strafbaar geweest om zonder vervoersbewijs op het perron aanwezig te zijn, ook al stap je de trein niet in.
Dat zal wel wezen maar je bent volstrekt autistisch als je niet even kan bedenken dat mensen het kaartje weggooien (in een afvalbak) zo gauw ze op de eindbestemming zijn aangezien ze die rotzooi niet mee naar huis willen nemen. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152590582
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zal wel wezen maar je bent volstrekt autistisch als je niet even kan bedenken dat mensen het kaartje weggooien (in een afvalbak) zo gauw ze op de eindbestemming zijn aangezien ze die rotzooi niet mee naar huis willen nemen. :')
Ik snap de link met autisme even niet?
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:39:25 #146
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152590589
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nogmaals, het is persoonlijk, dat begrijp ik. Maar het is voor mij veel minder ingewikkeld geworden.
Een heel klein beetje minder bewerkelijk. Met ingewikkeld heeft het überhaupt niets te maken maar kom op, zo veel moeite kostte het toch niet om een kaartje te kopen. Die rij, god, wat erg. Maximaal twee minuten moeten wachten in het meest extreme geval, normaal gesproken minder dan 15 seconden te wachten.

Jij bent ook wel een extreem voorbeeld omdat jij naast de trein ook nog eens de tram en de bus neemt. Er zijn ook veel mensen die enkel de trein nemen, de rest wandelen of fietsen ze wel. Val die mensen niet lastig met 1 Euro extra per keer reizen of 7,50 + kosten pasfoto's en 20 Euro die je kwijt bent zolang je dat onding hebt. Had gewoon het papieren kaartje behouden naast de OV-chipkaart. Dat de NS hier een leuk handeltje in zag begrijp ik wel, het is de overheid die vooral iets te verwijten valt! Zij had de NS moeten verbieden om het papieren kaartje af te schaffen. Zij kon dat ook! Zij kan alsnog de NS verplichten het papieren kaartje terug in te voeren! Laat het de parlementariërs weten als je dat wil! Als genoeg mensen hun mailen met het verzoek dat terug in te voeren dan zal het terug worden ingevoerd! De overheid verleent de concessies, de overheid kan dus dit soort dingen bepalen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:40:45 #147
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152590631
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:39 schreef videonatic het volgende:

[..]

Ik snap de link met autisme even niet?
Het niet erbij stilstaan dat heel veel mensen het kaartje reeds hebben weggegooid op het moment dat ze nog op het station zijn. Het star denken, dat is de koppeling. Niet dat ik stel dat mensen met autisme per se star denken maar dat beeld bestaat bij veel mensen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 mei 2015 @ 13:54:41 #148
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_152590976
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het niet erbij stilstaan dat heel veel mensen het kaartje reeds hebben weggegooid op het moment dat ze nog op het station zijn. Het star denken, dat is de koppeling. Niet dat ik stel dat mensen met autisme per se star denken maar dat beeld bestaat bij veel mensen.
dat doen ze hooguit één keer.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:57:49 #149
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152591055
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:54 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat doen ze hooguit één keer.
Als je onnodig een hoop agressie wil uitlokken dan moet je je vooral zo dom opstellen. Verwacht niet mijn hulp als ik zie dat zo iemand wordt belaagd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 mei 2015 @ 14:00:07 #150
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_152591117
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je onnodig een hoop agressie wil uitlokken dan moet je je vooral zo dom opstellen. Verwacht niet mijn hulp als ik zie dat zo iemand wordt belaagd.
wou je zeggen dat jij zo dom bent om je kaartje bij de tweede keer weer weg te gooien, als je de eerste keer voor dichte poortjes kwam te staan toen je het station wou verlaten? Dat is wat ik bedoel met dat je het maar één keer doet: je kaartje vroegtijdig weggooien.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_152593442
Nederland is dankzij de ns een stuk veiliger geworden 8)7 :W

Nederland is 100 jaar ofzo toen de ov chip nog niet was heel erg onveilig geweest
er zijn 10tallen doden gevallen door geweld, en minstens 10000 geweldsdelicten per jaar

zo doet de ns het overkomen

HET IS allemaal bullshit, die verhalen die ze naar buiten brengen klopt geen ene fuck van, pure leugens om hun beleid maar te verdedigen

1000 boetes in anderhalve week? me reet dat geloof niemand, zowat 100 boetes per dag? hahahahah
wat een teringleugenaars zijn die gasten.

Ze willen met die verhalen die ze fantaseren zwartrijders afschrikken maar die lachen erom. Niemand gelooft die bullshit
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 14 mei 2015 @ 16:19:13 #152
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152594118
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Val die mensen niet lastig met 1 Euro extra per keer reizen
Heb vorig jaar een keer op de site van NS gelezen dat ze "geen winst maken op incidentele rezigers en het dus terecht is dat ze extra geld eisen van incidentele reizigers" .... hoe kansloos ben je dan?

Maar goed, het is wachten totdat alle anonieme varianten er ook uit gaan en alles verplicht gekoppeld wordt aan je (NS-)bankrekening.
pi_152594319
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:45 schreef klaasweetalles het volgende:
Nederland is dankzij de ns een stuk veiliger geworden 8)7 :W

Nederland is 100 jaar ofzo toen de ov chip nog niet was heel erg onveilig geweest
er zijn 10tallen doden gevallen door geweld, en minstens 10000 geweldsdelicten per jaar

zo doet de ns het overkomen

HET IS allemaal bullshit, die verhalen die ze naar buiten brengen klopt geen ene fuck van, pure leugens om hun beleid maar te verdedigen

1000 boetes in anderhalve week? me reet dat geloof niemand, zowat 100 boetes per dag? hahahahah
wat een teringleugenaars zijn die gasten.

Ze willen met die verhalen die ze fantaseren zwartrijders afschrikken maar die lachen erom. Niemand gelooft die bullshit
Het zit wel diep hè :')
  donderdag 14 mei 2015 @ 16:40:44 #154
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152594613
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:27 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het zit wel diep hè :')
Jou ook met "het heel erg veel moeite hebben moeten doen voor het kopen van een kaartje voordat dat onding er was." ;)
Jij bent net zo fanatiek dat onding hier aan het ophemelen als dat hij probeert aan te tonen waarom het zo'n onding is. Eerlijk is eerlijk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 14 mei 2015 @ 16:41:55 #155
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152594626
Wat betreft de zwartrijders, de mensen onder hen die geen cent te makken hebben laten zich sowieso niet afschrikken, van een kale kip kan je niets plukken dus dan boeit het niet hoe hoog die boetes zijn en hoeveel je er krijgt. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152594735
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jou ook met "het heel erg veel moeite hebben moeten doen voor het kopen van een kaartje voordat dat onding er was." ;)
Jij bent net zo fanatiek dat onding hier aan het ophemelen als dat hij probeert aan te tonen waarom het zo'n onding is. Eerlijk is eerlijk.
Gaat meer om alle krachttermen en frustratie die hij in zijn posts verwerkt ;)

En ophemelen valt ook wel mee, ik nuanceer hooguit het gezeik een beetje.
pi_152594817
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat betreft de zwartrijders, de mensen onder hen die geen cent te makken hebben laten zich sowieso niet afschrikken, van een kale kip kan je niets plukken dus dan boeit het niet hoe hoog die boetes zijn en hoeveel je er krijgt. :')
Klopt, maar de bulk van de zwartrijders heeft best geld; alleen geen zin om dat aan de NS te geven als ze dat even kunnen vermijden. Die mensen schoppen ook geen stennis als de conducteur ze betrapt (al zetten de 65+ers graag wel wat krokodolletraantjes in).
Die groep gaat als de poortjes dicht zijn toch maar betalen. Dit zijn duizenden reizigers- dus dat tikt lekker aan.

Maar voor de veiligheid doet dit natuurlijk helemaal niets.
pi_152595243
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:49 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Klopt, maar de bulk van de zwartrijders heeft best geld; alleen geen zin om dat aan de NS te geven als ze dat even kunnen vermijden. Die mensen schoppen ook geen stennis als de conducteur ze betrapt (al zetten de 65+ers graag wel wat krokodolletraantjes in).
Die groep gaat als de poortjes dicht zijn toch maar betalen. Dit zijn duizenden reizigers- dus dat tikt lekker aan.

Maar voor de veiligheid doet dit natuurlijk helemaal niets.
Juist
Ik zwaai naar dieren.
pi_152601893
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nogmaals, het is persoonlijk, dat begrijp ik. Maar het is voor mij veel minder ingewikkeld geworden.

Inchecken en uitchecken, met hetzelfde pasje in de bus, trein en tram. Ik hoef niet meer in de rij te staan voor een kaartje, niet uit te rekenen hoeveel strippen ik af moet stempelen, etc.
Probeer eens het treinreizen te vergelijken met het vliegreizen. Ik zelf heb familie wonen in Engeland wonen, waar ik drie keer in een jaar naar toe vlieg. Dan zie je hoe zorgeloos het vliegen is ( los van het neerstorten ;) ). Het is namelijk de verantwoordelijkheid van vliegmaatschappijen dat je hebt betaald na het inchecken en er is geen steward die het in zijn hoofd haalt om zich te bemoeien met zwartvliegen "zwartrijden" Dat is nou wat ik mis met treinreizen. Prima dat er goed gecontroleerd wordt tot aan het betreden van de trein, Maar eenmaal erin moeten ze mij echt niet meer gaan lastig vallen en wil ik enkel en alleen maar verwend worden.
pi_152602221
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
Jawel. Het poortjes-plan is zo bedacht dat maar een kwart van de stations wordt afgesloten, terwijl dan toch 90% van de reizigers bij het in óf uitstappen door een poortje moet (en dan, bij zwartrijden, tegen de lamp loopt).
pi_152602326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel. Het poortjes-plan is zo bedacht dat maar een kwart van de stations wordt afgesloten, terwijl dan toch 90% van de reizigers bij het in óf uitstappen door een poortje moet (en dan, bij zwartrijden, tegen de lamp loopt).
En op die 25% van de stations die afgesloten wordt blijft een legertje toezichthouders staan ?
pi_152602392
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En op die 25% van de stations die afgesloten wordt blijft een legertje toezichthouders staan ?
Dat moet dan wel ja. Dat moet trouwens sowieso ook voor assistentie bij probleemgevallen, bijv. als je te weinig saldo hebt om überhaupt uit te kunnen checken of als je een buitenlands papieren treinkaartje zonder QR-code hebt etc.

Alhoewel je het aantal toezichthouders natuurlijk wel kan verminderen naarmate er minder mensen zonder kaartje door de poortjes proberen te gaan.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2015 21:05:05 ]
pi_152604859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Probeer eens het treinreizen te vergelijken met het vliegreizen. Ik zelf heb familie wonen in Engeland wonen, waar ik drie keer in een jaar naar toe vlieg. Dan zie je hoe zorgeloos het vliegen is ( los van het neerstorten ;) ). Het is namelijk de verantwoordelijkheid van vliegmaatschappijen dat je hebt betaald na het inchecken en er is geen steward die het in zijn hoofd haalt om zich te bemoeien met zwartvliegen "zwartrijden" Dat is nou wat ik mis met treinreizen. Prima dat er goed gecontroleerd wordt tot aan het betreden van de trein, Maar eenmaal erin moeten ze mij echt niet meer gaan lastig vallen en wil ik enkel en alleen maar verwend worden.
Precies, en om van controles tijdens het reizen af te komen moet je dus controles houden bij het betreden van het station.

Maar ik ben het inderdaad met sommigen eens dat makkelijk, of desgewenst automatisch, het tegoed na het uitchecken teruggeboekt moet kunnen worden. Ik reis een paar keer per jaar met de trein, dus ik heb niet zoveel moeite met de maximaal 40 euro die op die kaart staat.
pi_152607595
Ik snap echt niet waarom reizigers in nederland na het invoeren van de borg van 20 euro massaal in protest zijn gegaan. Ik denk dat iedereen denkt dat het toch niet gaat helpen.

ov kaart gewoon afschaffen en papieren kaartje terug totdat de ns gewoon zijn klanten de mogelijkheid geeft om de werkelijke kosten af te rekenen bij de apparaten

PURE OPLICHTERIJ! volgens mij zijn wij het enige land in de wereld die een borg bedrag eist van zijn klanten.

het is nu gewoon wachten totdat de poortjes een storing gaan krijgen op cs :P
of de stoom moet een keer uitvallen in rotterdam :7

in trams heb ik al diverse keren meegemaakt dat die apparaten niet werkte door een storing en vervolgens kan je gratis reizen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 14 mei 2015 @ 23:10:34 #165
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152607772
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:06 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik snap echt niet waarom reizigers in nederland na het invoeren van de borg van 20 euro massaal in protest zijn gegaan.
Ik denk dat hier iets anders staat dan wat jij bedoelde, volgens mij ontbreekt er een niet in het tweede deel van de zin: "20 Euro niet massaal".
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 14 mei 2015 @ 23:11:11 #166
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_152607794
Is het echt borg ja? Ik krijg het nou niet echt terug hoor
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 14 mei 2015 @ 23:11:41 #167
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152607813
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:06 schreef NewHorizon het volgende:
Maar ik ben het inderdaad met sommigen eens dat makkelijk, of desgewenst automatisch, het tegoed na het uitchecken teruggeboekt moet kunnen worden. Ik reis een paar keer per jaar met de trein, dus ik heb niet zoveel moeite met de maximaal 40 euro die op die kaart staat.
Ik krijg liever rente over dat geld of investeer dat in een belegging dan dat het op een rekening van de NS (of wat voor bedrijf dan ook) staat. Nu heb ik momenteel de luxe dat ik voldoende in het zwart sta, maar stel je voor dat je elke maand net rondkomt en dat je steeds aan het einde van de maand een paar Euro op je bankrekening hebt staan, simpelweg omdat de vaste lasten niet verlaagd kunnen worden en de inkomsten niet kunnen worden verhoogd. Dan mag je maandelijks rood staan omdat je chronisch 20 Euro op de rekening van de NS (of wat voor bedrijf dan ook) moet stallen. Het er af laten halen is geen optie, dat kost je een paar Euro per keer terwijl het overboeken toch echt geen extra geld kost. Klootzakken zijn het, ik weet niet of dat de NS vroeger een fatsoenlijk bedrijf was maar dat is het nu zeker niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152607963
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Precies, en om van controles tijdens het reizen af te komen moet je dus controles houden bij het betreden van het station.

Maar ik ben het inderdaad met sommigen eens dat makkelijk, of desgewenst automatisch, het tegoed na het uitchecken teruggeboekt moet kunnen worden. Ik reis een paar keer per jaar met de trein, dus ik heb niet zoveel moeite met de maximaal 40 euro die op die kaart staat.
Dat mag dus niet ivm privacy anders was het wel een systeem geworden zonder saldo, maar meer als rekening rijden
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 14 mei 2015 @ 23:16:00 #169
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152607999
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel. Het poortjes-plan is zo bedacht dat maar een kwart van de stations wordt afgesloten, terwijl dan toch 90% van de reizigers bij het in óf uitstappen door een poortje moet (en dan, bij zwartrijden, tegen de lamp loopt).
En dus gaat het het zwartrijden niet tegen want je stapt gewoon in op een van de vele perifere stationnetjes. Heb je nog steeds evenveel personeel nodig in de trein maar ondertussen betaal je als reiziger wel weer nog meer omdat nu ook nog eens de poortjes en het toezicht bij het gebruik (of ontwijken van gebruik) van die poortjes betaald moet worden. Waarschijnlijk krijg je meer agressieve klanten dus heb je weer meer net-politieagenten nodig etc.
Wat een winst. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 14 mei 2015 @ 23:16:49 #170
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152608029
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat mag dus niet ivm privacy anders was het wel een systeem geworden zonder saldo, maar meer als rekening rijden
Jij hebt zeker nooit met SQL gewerkt?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152608041
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Probeer eens het treinreizen te vergelijken met het vliegreizen. Ik zelf heb familie wonen in Engeland wonen, waar ik drie keer in een jaar naar toe vlieg. Dan zie je hoe zorgeloos het vliegen is ( los van het neerstorten ;) ). Het is namelijk de verantwoordelijkheid van vliegmaatschappijen dat je hebt betaald na het inchecken en er is geen steward die het in zijn hoofd haalt om zich te bemoeien met zwartvliegen "zwartrijden" Dat is nou wat ik mis met treinreizen. Prima dat er goed gecontroleerd wordt tot aan het betreden van de trein, Maar eenmaal erin moeten ze mij echt niet meer gaan lastig vallen en wil ik enkel en alleen maar verwend worden.
Vliegreizen vergelijken met de trein :') |:( wat er op schiphol jaarlijks binnenkomt en gaat, doen de spoorwegen in 1 dag niet te vergelijken
Ik zwaai naar dieren.
pi_152608194
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En dus gaat het het zwartrijden niet tegen want je stapt gewoon in op een van de vele perifere stationnetjes. Heb je nog steeds evenveel personeel nodig in de trein maar ondertussen betaal je als reiziger wel weer nog meer omdat nu ook nog eens de poortjes en het toezicht bij het gebruik (of ontwijken van gebruik) van die poortjes betaald moet worden. Waarschijnlijk krijg je meer agressieve klanten dus heb je weer meer net-politieagenten nodig etc.
Wat een winst. :')
Eh, nee, als je in Amsterdam woont en je wil met de trein dan kun je niet ervoor kiezen om in Bovenkarspel-Flora in te stappen omdat daar geen poortjes zijn, omdat je je als Amsterdammer niet in Bovenkarspel bevindt.

En omgekeerd kan iemand die in Bovenkarspel-Flora woont en een dagje naar Amsterdam gaat, ook niet ervoor kiezen om de terugweg op station Maastricht-Randwyck te beginnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2015 23:21:56 ]
pi_152608212
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij hebt zeker nooit met SQL gewerkt?
Daar heb ik verder geen verstand van, dat is mij verteld dat dat niet zomaar kan
Ik zwaai naar dieren.
pi_152612061
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:17 schreef Geerd het volgende:

[..]

Vliegreizen vergelijken met de trein :') |:( wat er op schiphol jaarlijks binnenkomt en gaat, doen de spoorwegen in 1 dag niet te vergelijken
Dat snap ik ook heus wel, daarom zeg ik ook probeer het te vergelijken. Je kunt namelijk wel ervoor zorgen dat de controle zover toereikend is, dat na het betreden van de trein een extra controle in de trein niet meer nodig is. Dus ik pleit ervoor om te controleren voor je de trein in stapt in plaats van in de trein. OV-chipsysteem is daarvoor wel zeer geschikt , maar dan moet de NS ook zo volwassen zijn, dat eenmaal binnen het station, iedereen heeft betaald en de verantwoording bij zichzelf "de NS" legt in plaats van bij de reizigers wat de NS nu doet.
pi_152612246
Ik denk dat dat niet gaat lukken, daarbij willen mensen gewoon gecontroleerd worden in de trein itt het vliegtuig.

Ohw gelukkig controle heb ik toch niet voor niks betaald.
Dat ga je er niet uitkrijgen
Ik zwaai naar dieren.
pi_152612319
walgelijk dat de ns dit een succes noemt met het uitdelen van zoveel boetes. walgelijk kutbedrijf is het ook. met hun achterlijke regels. bah. Kut NS
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 07:18:11 #177
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_152613127
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 01:49 schreef Eenskijken het volgende:
walgelijk dat de ns dit een succes noemt met het uitdelen van zoveel boetes. walgelijk kutbedrijf is het ook. met hun achterlijke regels. bah. Kut NS
wat is er achterlijk aan de regels? De winkeliers wisten dit van te voren. En wij, reizigers, hebben na inchecken 35 min om gratisch te winkelen. Als je na 35 min pas uitvheckt kost het geld.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_152613343
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 07:18 schreef Toekito het volgende:

[..]

wat is er achterlijk aan de regels? De winkeliers wisten dit van te voren. En wij, reizigers, hebben na inchecken 35 min om gratisch te winkelen. Als je na 35 min pas uitvheckt kost het geld.
lees eens wat je zelf zegt en denk aan hoe het vroeger was...

Wat een achterlijke zooi.
There are only 151 Pokémon.
pi_152613383
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 08:04 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

lees eens wat je zelf zegt en denk aan hoe het vroeger was...
Een hek met een perronchef die je kaartje controleerde ;) ?
De NS is gewoon een jaartje of 50 terug in de tijd gegaan. Alleen moest het nu allemaal hightech en duur zijn.
pi_152614690
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 08:04 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

lees eens wat je zelf zegt en denk aan hoe het vroeger was...

Wat een achterlijke zooi.
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152618088
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, nee, als je in Amsterdam woont en je wil met de trein dan kun je niet ervoor kiezen om in Bovenkarspel-Flora in te stappen omdat daar geen poortjes zijn, omdat je je als Amsterdammer niet in Bovenkarspel bevindt.

En omgekeerd kan iemand die in Bovenkarspel-Flora woont en een dagje naar Amsterdam gaat, ook niet ervoor kiezen om de terugweg op station Maastricht-Randwyck te beginnen.
Amsterdam Sloterdijk (zonder poortjes) is in beide gevallen wellicht een wat realistischer voorbeeld...
  vrijdag 15 mei 2015 @ 12:26:00 #182
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152618318
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Probeer eens het treinreizen te vergelijken met het vliegreizen. Ik zelf heb familie wonen in Engeland wonen, waar ik drie keer in een jaar naar toe vlieg. Dan zie je hoe zorgeloos het vliegen is ( los van het neerstorten ;) ). Het is namelijk de verantwoordelijkheid van vliegmaatschappijen dat je hebt betaald na het inchecken en er is geen steward die het in zijn hoofd haalt om zich te bemoeien met zwartvliegen "zwartrijden" Dat is nou wat ik mis met treinreizen. Prima dat er goed gecontroleerd wordt tot aan het betreden van de trein, Maar eenmaal erin moeten ze mij echt niet meer gaan lastig vallen en wil ik enkel en alleen maar verwend worden.
Tja reizen met het vliegtuig vergelijken met het reizen per trein is als appels met peren.
Onmogelijk.
Het reizen per Eurostar is zoiets als het boeken van een vliegreis.(reservering ,van tevoren inchecken en door controle poortjes van douane gaan)

Maar je snapt natuurlijk wel als ik een treinrit van Eindhoven naar Weert moet gaan maken ik geen uren van tevoren moet gaan inchecken of moet gaan reserveren voor die reis.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_152618606


IK VIND HET HELEMAAL NIET GEK DAT ER ZOVEEL MENSEN OVER DE NS ZEIKEN _O_ _O_ _O_
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152618668
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:16 schreef belanov het volgende:

[..]

Amsterdam Sloterdijk (zonder poortjes) is in beide gevallen wellicht een wat realistischer voorbeeld...
Ik denk niet dat er veel zwartrijders helemaal naar Sloterdijk wandelen om een poortje te omzeilen.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 12:44:19 #185
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_152618700
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er veel zwartrijders helemaal naar Sloterdijk wandelen om een poortje te omzeilen.
Op Sloterdijk zijn poortjes gepland, maar nog niet geplaatst.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 12:48:54 #186
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152618787


Het hele land klaagt over NS dat het in het buitenland allemaal beter is. Nu gaan we naar een systeem toe zoals in de UK en dan is het weer niet goed :) En ook daar zijn de poortjes niet al te hoog.

Ook daar heb je poortjes om met de trein te kunnen reizen(niet alleen metro).
We staan in NL nog in de kinderschoenen Veel stations hebben nog niet de juiste infra. Dat is natuurlijk nog wel een probleem. Helaas
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_152618860
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:48 schreef Cherna het volgende:
[ afbeelding ]

Het hele land klaagt over NS dat het in het buitenland allemaal beter is. Nu gaan we naar een systeem toe zoals in de UK en dan is het weer niet goed :) En ook daar zijn de poortjes niet al te hoog.

Ook daar heb je poortjes om met de trein te kunnen reizen(niet alleen metro).
We staan in NL nog in de kinderschoenen Veel stations hebben nog niet de juiste infra. Dat is natuurlijk nog wel een probleem. Helaas
Dit.

Volgens mij werkt die Oystercard op hetzelfde principe als de OV-chipkaart toch? Van te voren saldo erop zetten en dan reizen. Eigenlijk werkt het dus nog hetzelfde als een strippenkaart. Ook die kocht je eerst en daarna ging je er pas gebruik van maken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_152618870
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:48 schreef Cherna het volgende:
[ afbeelding ]

Het hele land klaagt over NS dat het in het buitenland allemaal beter is. Nu gaan we naar een systeem toe zoals in de UK en dan is het weer niet goed :) En ook daar zijn de poortjes niet la te hoog.

Ook daar heb je poortjes om met de trein te kunnen reizen(niet alleen metro).
We staan in NL nog in de kinderschoenen Veel stations hebben nog niet de juiste infra. Dat is natuurlijk nog wel een probleem. Helaas
In Engeland staan de poortjes trouwens ook alleen op de grote stations. En vaak ook met een surveillant erbij; soms staan alle poortjes open als er geen toezicht is.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 13:01:16 #189
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152619054
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:52 schreef Igen het volgende:

[..]

In Engeland staan de poortjes trouwens ook alleen op de grote stations. En vaak ook met een surveillant erbij; soms staan alle poortjes open als er geen toezicht is.
Okies, Persoonlijk ben ik wel blij met poortjes. Helaas is niet ieder station zo geschikt dat winkels buiten de poortjes vallen. Dat is natuurlijk een ongemak. Dat is waar. Maar geen drama lijkt mij. Maar Den Haag CS is uitermate geschikt.

In Parijs heb je ook poortjes en daar staat altijd personeel bij. Ook dan is zwartrijden mogelijk Maar als je dan alsnog gepakt word dan heb je een probleem. De boetes zijn van een veel hoger niveau dan in NL. 50 euro per persoon aan boete contant te betalen. Al ben je per ongeluk een zone te ver. Dat is dan met het RER systeem. Lokale treinen rondom Parijs.

Betaal je niet contant word je bij het eerstvolgende station afgevoerd, door gasten gekleed in het zwart en bewapend die zo uit het legioen zijn gekomen. Nee daar flik je echt niets bij.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 15 mei 2015 @ 13:25:14 #190
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152619564
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er veel zwartrijders helemaal naar Sloterdijk wandelen om een poortje te omzeilen.
Er bestaat ook nog een geweldige uitvinding genaamd een fiets. Als je er 50 Euro mee uitspaart dan is dat best een stukje wandelen of fietsen waard.
Stel dat de NS niet meer zou controleren in de trein en enkel op de grotere stations, dan stap ik toch in in het dichtstbijliggende perifere stationnetje en stap ik uit bij het dichtsbijliggende perifere stationnetje bij de eindbestemming?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 15 mei 2015 @ 13:27:12 #191
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152619626
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Okies, Persoonlijk ben ik wel blij met poortjes.
Waarom? Het geeft geen enkel voordeel (niemand wordt geweerd!) en het kost wel geld en het levert ongemak op.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:48 schreef Cherna het volgende:
[ afbeelding ]

Het hele land klaagt over NS dat het in het buitenland allemaal beter is. Nu gaan we naar een systeem toe zoals in de UK en dan is het weer niet goed :) En ook daar zijn de poortjes niet al te hoog.
Volgens mij slaat dat beter op de prijs en de service, niet op dit soort fratsen van Corporate Holland.


quote:
We staan in NL nog in de kinderschoenen Veel stations hebben nog niet de juiste infra. Dat is natuurlijk nog wel een probleem. Helaas
Ja, het is geweldig dat wij weer miljoenen Euro's extra mogen betalen voor die poortjes en het toezicht daarbij. Dat geld komt 1 op 1 van de treinkaartjes en treinabonnementen, de reiziger betaalt ze.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 15 mei 2015 @ 13:42:29 #192
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152620036
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom? Het geeft geen enkel voordeel (niemand wordt geweerd!) en het kost wel geld en het levert ongemak op.
Het tuig zonder kaartje neemt wel degelijk af. De meest agressieve personen weer je weg van de perrons. Dan heb ik het niet over de zwartrijder die zijn verlies neemt, maar personen die echt de weg kwijt zijn en talloze uitstellen hebben en voor enorme problemen zorgen.

Als je met SenV praat en conducteurs zijn de meeste al bekend. Ze worden opgepakt maar een uur later lopen ze weer vrolijk over het perron. Drugsrunners, zwervers en ander tuig weer je dus wel degelijk af. Dat daar het overgrote deel de dupe van is moet je het spoor en andere openbare gelegenheden niet verwijten. Dat geld ook voor het voetbal waar helaas een klein deel voor enorme problemen zorgt.

Het aantal zwartrijders is niet toegenomen met een 20-30 jaar geleden, maar de agressiviteit en onsportiviteit is toegenomen.
777 meldingen van agressie in het jaar 2014. Het kost de spoorwegen een enorm vermogen aan ziektekosten aan personeel dat zich ziek meld. NS en andere vervoerders hebben er genoeg van. Buiten dat kost het uiteindelijk de maatschappij een behoorlijke duit.

En helaas is het zo dat het grootste tuig van NL zich altijd rondom stations en andere openbare gelegenheden ophoud.

En aangezien er geen sociale controle meer is zoals dat in het verleden was waar je op hulp kon rekenen heeft het tuig alle ruimte gekregen. En als je al ingrijpt als personeel moet je verdomd goed uitkijken. Big brother is watching you. Je staat zo op het net met halve waarheden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherna op 15-05-2015 13:57:01 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 15 mei 2015 @ 13:53:16 #193
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152620324
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er bestaat ook nog een geweldige uitvinding genaamd een fiets. Als je er 50 Euro mee uitspaart dan is dat best een stukje wandelen of fietsen waard.
Stel dat de NS niet meer zou controleren in de trein en enkel op de grotere stations, dan stap ik toch in in het dichtstbijliggende perifere stationnetje en stap ik uit bij het dichtsbijliggende perifere stationnetje bij de eindbestemming?
Dan zul je nog altijd vliegende teams hebben die controleren op de sprinter.En waarom zou je zwart rijden met opzet. Je gaat toch ook niet bij de bakker een brood stelen. Je betaalt voor een dienst van A naar B.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:02:39 #194
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152620598
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:42 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het tuig zonder kaartje neemt wel degelijk af. De meest agressieve personen weer je weg van de perrons. Dan heb ik het niet over de zwartrijder die zijn verlies neemt, maar personen die echt de weg kwijt zijn en talloze uitstellen hebben en voor enorme problemen zorgen.

Als je met SenV praat en conducteurs zijn de meeste al bekend. Ze worden opgepakt maar een uur later lopen ze weer vrolijk over het perron. Drugsrunners, zwervers en ander tuig weer je dus wel degelijk af. Dat daar het overgrote deel de dupe van is moet je het spoor en andere openbare gelegenheden niet verwijten. Dat geld ook voor het voetbal waar helaas een klein deel voor enorme problemen zorgt.

Het aantal zwartrijders is niet toegenomen met een 20-30 jaar geleden, maar de agressiviteit en onsportiviteit is toegenomen.
777 meldingen van agressie in het jaar 2014. Het kost de spoorwegen een enorm vermogen aan ziektekosten aan personeel dat zich ziek meld. NS en andere vervoerders hebben er genoeg van. Buiten dat kost het uiteindelijk de maatschappij een behoorlijke duit.

En helaas is het zo dat het grootste tuig van NL zich altijd rondom stations en andere openbare gelegenheden ophoud.

En aangezien er geen sociale controle meer is zoals dat in het verleden was waar je op hulp kon rekenen heeft het tuig alle ruimte gekregen. En als je al ingrijpt als personeel moet je verdomd goed uitkijken. Big brother is watching you. Je staat zo op het net met halve waarheden.
Van beide kanten is de agressie toegenomen, niet alleen van de reizigerskant. Je oogst wat je zaait.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:04:33 #195
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152620649
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:53 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan zul je nog altijd vliegende teams hebben die controleren op de sprinter.
Waarmee we terug bij af zijn: mijn stelling dat het alleen maar duurder zal worden.

Het is een nogal forse investering voor het weren van een paar junkies, hangjongeren etc.
Een investering die de reiziger voor 100% betaalt.

quote:
En waarom zou je zwart rijden met opzet. Je gaat toch ook niet bij de bakker een brood stelen. Je betaalt voor een dienst van A naar B.
Genoeg mensen zouden het doen als ze zeker zouden weten dat ze ermee wegkomen (ze mogen dan ook af en toe betrapt worden indien ze meer uitsparen dan dat de boetes kosten).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:10:31 #196
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152620798
In die 14 jaar heb ik genoeg gezien waavan je je afvraagt hoe het mogelijk is. Van potloodventers in een trein tot een meid dat een golden shot genomen heeft en in de trein een hartstilstand krijgt en haar vriend totaal in paniek geraakt. Van mensen die in de trein schijten tot idioten die reizigers en personeel lastig vallen. Dronken idioten etc etc

En ik heb het ooit meegemaakt dat ik een trein moest splitsen op het rangeerterrein in de nacht en door de trein liep ter controle dat een stel een wip lag te maken. Hilarisch dat wel. Zeker als je bedenkt dat je dan vraagt hoeveel tijd ze denken nog nodig te hebben. Tja dit soort situaties vergeet je nooit meer.
Je kunt er een boek over schrijven wat je allemaal zo meemaakt. Niet erg daar zijn we voor. Maar over het algemeen beland je wel leuke situaties.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:29:40 #197
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152621246
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is een nogal forse investering voor het weren van een paar junkies, hangjongeren etc.
Een investering die de reiziger voor 100% betaalt.

Je onderschat de kosten dat tuig maakt. Zie ook het voetbal. Het gaat niet om een paar junkies en hangjongeren. Het is wel meer dan dat. Er zijn lijnen waar totale anarchie heerst in de avonduren. Je zult als reiziger daar maar tussen moeten zitten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:30:43 #198
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152621272
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:29 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je onderschat de kosten dat tuig maakt. Zie ook het voetbal. Het gaat niet om een paar junkies en hangjongeren. Het is wel meer dan dat. Er zijn lijnen waar totale anarchie heerst in de avonduren. Je zult als reiziger daar maar tussen moeten zitten.
Ik heb er nooit iets van gemerkt terwijl ik, helaas, best veel met de trein heb gereisd. Misschien bundelen die problemen zich in Holland en Utrecht maar moet de rest van Nederland daar dan mee lastig worden gevallen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:36:29 #199
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152621405
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb er nooit iets van gemerkt terwijl ik, helaas, best veel met de trein heb gereisd. Misschien bundelen die problemen zich in Holland en Utrecht maar moet de rest van Nederland daar dan mee lastig worden gevallen?
Tja dan moet je dus het spoor opsplitsen zodat je dat probleem voorkomt. Dan betaal je geen landelijke belasting maar betaal je de provincie waar je woont voor geleverde diensten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:41:08 #200
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152621524
Wat mij stoort is dat men steeds roept om strenger optreden en maatregelingen. Maar als men dan iets onderneemt is het ook weer niet goed. Dat is eigenlijk de moraal van al mijn stukjes.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')