Een kennis met een hele grote duim, of iemand die rustig bedrijfsgeheimen verspreidt naar de buitenwereld?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wou dat het zo was maar ik weet dit van iemand die voor het bedrijf werkte en die stukken in heeft gezien die niet voor iedereen zijn ogen bestemd zijn.
Spreiding/in en uitstappen. Enig idee hoeveel mensen er op de grote stations in en uitstappen in de spits?quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:19 schreef Skv het volgende:
Ik snap niet goed waarom dat in en uitschenken nu hele stations afsluit. Waarom geen in en uitcheckapparaat in de trein, die alleen is geactiveerd wanneer de deuren zijn geopend? Werkt in de bus en tram ook aardig.
Ja, dat is wel aardig druk inderdaad. Vooral omdat de helft van de mensen naast het paaltje staat en dan begint met zoeken naar de chipkaart.quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Spreiding/in en uitstappen. Enig idee hoeveel mensen er op de grote stations in en uitstappen in de spits?
Of uitgebreid bestuderen wat dat ding aangeeft, net als bejaarden die de bonnetje van de supermarkt helemaal na gaan pluizen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, dat is wel aardig druk inderdaad. Vooral omdat de helft van de mensen naast het paaltje staat en dan begint met zoeken naar de chipkaart.
Dan zie je dus dat dit een motivatie was voor de invoering van de OV-chipkaart. De vraag is of dat dit een doorslaggevende motivatie was.quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:10 schreef freako het volgende:
Mogelijk is er ook sprake van een klok-klepelverhaal. Trans Link Systems (en niet de NS) heeft in het verleden een bankvergunning aangevraagd, die is er uiteindelijk niet gekomen omdat voor vervoersbedrijven een uitzondering is gemaakt. Een bericht uit 2009: http://www.nu.nl/economie(...)r-met-chipkaart.html
Dat doe ik ook (even kijken of dat alles juist is verwerkt) maar langer dan een paar seconden duurt het niet.quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Of uitgebreid bestuderen wat dat ding aangeeft, net als bejaarden die de bonnetje van de supermarkt helemaal na gaan pluizen.
Nee, niet een motivatie. Het is een gevolg.quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan zie je dus dat dit een motivatie was voor de invoering van de OV-chipkaart. De vraag is of dat dit een doorslaggevende motivatie was.
Dat is de vraag. Waarom zouden ze een bankvergunning hebben gewild als ze niet als bank hadden willen functioneren?quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:18 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, niet een motivatie. Het is een gevolg.
Niet willen. Móeten. Als ik een huis ga bouwen, is het niet mijn doel om een bouwvergunning aan te vragen. De wet verplicht het mij echter wel.quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Waarom zouden ze een bankvergunning hebben gewild als ze niet als bank hadden willen functioneren?
Kan er dan nu alsjeblieft ook nog een verbod komen voor OV-bedrijven om een creditcardbusiness te starten met die kaart?quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:44 schreef freako het volgende:
[..]
Niet willen. Móeten. Als ik een huis ga bouwen, is het niet mijn doel om een bouwvergunning aan te vragen. De wet verplicht het mij echter wel.
TLS wil een chipkaartsysteem bouwen, waarmee de gebruikers geld deponeren op een soort lopende rekening bij TLS om OV-ritjes mee te betalen. Volgens de wet ben je dan boven een bepaald bedrag een bank. Een bank heeft volgens de wet een vergunning nodig. Later is er blijkbaar een uitzondering gekomen voor OV-bedrijven.
De proef met betalen bij de Kiosk met de OV-chipkaart is niet doorgezet. Er komt nu een proef voor de omgekeerde route: OV-ritjes betalen met je pinpas of mobiele telefoon, via de contactloos betalen-functionaliteit op de pas.quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kan er dan nu alsjeblieft ook nog een verbod komen voor OV-bedrijven om een creditcardbusiness te starten met die kaart?
En wat als ze meer afboeken dan dat ze mogen afboeken (meer dan dat de aangegeven prijs is), hoe krijg je dan je geld terug? Met andere woorden: hoe wordt er bewezen wat is afgeboekt en wat de aangekondigde prijs was op dat moment?quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:55 schreef freako het volgende:
[..]
De proef met betalen bij de Kiosk met de OV-chipkaart is niet doorgezet. Er komt nu een proef voor de omgekeerde route: OV-ritjes betalen met je pinpas of mobiele telefoon, via de contactloos betalen-functionaliteit op de pas.
is toch allemaal bullshit johquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wou dat het zo was maar ik weet dit van iemand die voor het bedrijf werkte en die stukken in heeft gezien die niet voor iedereen zijn ogen bestemd zijn. Ik vermoed dat de NS het nu niet durft aangezien de OV-chipkaart nog op weinig sympathie kan rekenen. Voer dat nu in en het publiek reageert kwaad met als gevolg dat er druk komt te staan op politici om dat ding weer af te schaffen. Ze wachten rustig totdat de storm is gaan liggen en dan zullen ze het een keer gaan invoeren. Eerst voorzichtig, met kleine bedragen (je mag 50 Euro rood staan, tegen rente), dan met grotere bedragen.
Ja en flitspalen staan er voor mensen die vergeten op hun snelheidsmeter te kijkenquote:Op woensdag 13 mei 2015 19:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
is toch allemaal bullshit joh
die ov chipkaart mag gewoon niet veel afwijken van een normaal papieren vervoersbewijs
dus als ik een kaartje voor een retourtje van rotterdam naar den haag een papieren versie 10 euro was dan moet het met de ovkaart ook maar 10 euro kosten.....MAAR DAT DOET HET DUS NIET...je moet minimaal 20 euro als instaptarief hebben, dat is gewoon belachelijk.
Ik wil gewoon betalen voor de werkelijke kosten.
HET IS GEWOON ALEMAAL OPLICHTERij. Deze uitvinding is gedaan om extra geld te verdienen dmv mensen die vergeten uit te checken.
20 miljoen euro wordt zo verdient volgens de cijfers.
tyfes oplichters zijn het.
hoe moet het systeem vooraf weten waar jij uitstapt?quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op zijn minst had het parlement ervoor moeten zorgen dat er geen groter tegoed op hoeft te staan dan dat de reis zelf kost
lul niet zo dom...quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:34 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja en flitspalen staan er voor mensen die vergeten op hun snelheidsmeter te kijken
Ja, dat systeem komt er ook. Gesloten poortjes.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
lul niet zo dom...
snelheid heb je zelf in de hand
heel dat ov verhaal dat je vergeet uit te checkken zou niet mogelijk moeten zijn
dus een systeem bedenken dat als je het systeem verlaat automatische uitgecheckt wordt.
kan op vele manieren in de praktijk gebeuren
nu is het gewoon oplichterij
gesnopeN?
JA DUS????quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, dat systeem komt er ook. Gesloten poortjes.
wat snap je niet aan het concept "borg" ?quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:40 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
JA DUS????
DAN HOEFT ER GODVERDOMME OOK GEEN 20 EURO MINIMAAL OP MIJN PASJE TE STAAN
DAN GA IK ERGENS DOOR EEN POORTJE VAN STATION A NAAR STAtion b en dan als je uitlogt op station b moet gewoon de werkelijke kosten eraf gehaald worden....
WAAROM MOET JE DAN GVD 20 EURO EROP HEBBEN STAAN????/
WHAT THE FUCK MET JE BORG MANquote:Op woensdag 13 mei 2015 19:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
wat snap je niet aan het concept "borg" ?
o ja, en dit was, zoals verwacht, complete nonsens. Maandag en vandaag was het net zo druk als voordat de poortjes sloten (en dus voordat het vakantie was). Afgezien van die ene stakker die elke dag z'n broodje van 3 euro kwam halen en alles weet.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:34 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is echt een stuk leger in het winkelgedeelte van het station smorgens.
Dan koop je toch lekker een treinkaartje, mongol.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:05 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
WHAT THE FUCK MET JE BORG MAN
als ik in het vliegtuig stap hoef ik toch ook geen borg te betalen
ik betaal van a naar b en niet nog is een extra bedrag
het is heel simpel
waar ik vroeger mijn papieren kaartje kocht wil ik nu gewoon mijn bestemming uitkiezen, mijn pas voor dat ding houden en betalen. klaar
wat is daar moeilijk aan
bij een papieren kaartje kon dat zo, PAPIEREN KAARTJE BETAALDE IK TOCH OOK GEEN BORG
WHAT THE FUK MAN.....IK GA SO EEN PAAR FORUMLEDEN HIER MEPPEN
Niet alleen maar jij kan toch niet zo naïef zijn dat jij niet inziet dat het geld verdienen van een bijmotief werd gepromoveerd naar een hoofdmotief. Niet het enige motief maar als het om preventie gaat dan zouden de boetes lager zijn. Hierover gesproken, voer maar eens boetes naar inkomen en vermogen in! Als het je te doen is om verkeersveiligheid dan doe je dat. Niet dat er een simpele relatie is tussen snelheid en veiligheid, op de snelwegen maakt het in het algemeen weinig uit, buiten de snelwegen veel. Waar flitsen ze het meest? Nog maar eens een bewijs dat het de overheid meer om het geld te doen is dan om de verkeersveiligheid.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:34 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja en flitspalen staan er voor mensen die vergeten op hun snelheidsmeter te kijken
Niemand kan ontkennen dat flitsboetes een behoorlijk centje opleveren voor de staat denk ik zo. En laten we hier niet de 'inkomensafhankelijke boetes'-discussie starten, want dan gaat het heel erg off-topicquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet alleen maar jij kan toch niet zo naïef zijn dat jij niet inziet dat het geld verdienen van een bijmotief werd gepromoveerd naar een hoofdmotief. Niet het enige motief maar als het om preventie gaat dan zouden de boetes lager zijn. Hierover gesproken, voer maar eens boetes naar inkomen en vermogen in! Als het je te doen is om verkeersveiligheid dan doe je dat. Niet dat er een simpele relatie is tussen snelheid en veiligheid, op de snelwegen maakt het in het algemeen weinig uit, buiten de snelwegen veel. Waar flitsen ze het meest? Nog maar eens een bewijs dat het de overheid meer om het geld te doen is dan om de verkeersveiligheid.
Prima. Ik dacht dat dat inmiddels al geen discussie meer was, met uitzondering van een paar welgestelden die niet meer willen betalen voor boetes.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:50 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Niemand kan ontkennen dat flitsboetes een behoorlijk centje opleveren voor de staat denk ik zo. En laten we hier niet de 'inkomensafhankelijke boetes'-discussie starten, want dan gaat het heel erg off-topic
Er is wmb nog genoeg discussie, maar nogmaals, in een ander topicquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Prima. Ik dacht dat dat inmiddels al geen discussie meer was, met uitzondering van een paar welgestelden die niet meer willen betalen voor boetes.
Neem het initiatief maar, dan zie jij mij daar.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:02 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Er is wmb nog genoeg discussie, maar nogmaals, in een ander topic
o, was jij die luidruchtige beller?quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:53 schreef klaasweetalles het volgende:
www.klacht.nl/perron-rotterdam-centraal/
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?quote:NS: poortjes Rotterdam CS succes
De nieuwe toegangspoortjes op Rotterdam Centraal doen hun werk goed volgens Nederlandse Spoorwegen. NS-personeel heeft in de afgelopen twee weken ruim duizend boetes kunnen uitdelen aan mensen die zich zonder geldig vervoersbewijs op het station bevonden.
Bovendien worden er meer kaartjes verkocht bij de automaten op Rotterdam Centraal. NS noteert een stijging van maar liefst 73 procent. Ook het aantal mensen dat hun OV-chipkaart aanvult op Rotterdam CS is toegenomen. Nederlandse Spoorwegen sluit steeds meer stations af voor mensen die geen vervoersbewijs hebben.
De politiek is minder positief over de poortjes. Zo wil de Tweede Kamer hogere poortjes, omdat veel zwartrijders er nu nog overheen springen.
Bron: Telegraaf
Het is een succes als ze zoveel boetes kunnen uitdelen. what the fuckquote:Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
het werkt ook alleen als je op alle stations de poortjes sluit. Dat doen ze natuurlijk niet, want nu vangen ze dus de zwartrijders die elders opstappen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
Maar het ging toch om de veiligheid van de reiziger en het treinpersoneel ?quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:51 schreef Tokus het volgende:
[..]
het werkt ook alleen als je op alle stations de poortjes sluit. Dat doen ze natuurlijk niet, want nu vangen ze dus de zwartrijders die elders opstappen.
Dat je met het systeem ook een reis product van a naar b bij een automaat erop zou kunnen zetten? Ja dan moet je als klant vaker bij die automaten zijn, maar technisch lijkt me dit niet onmogelijk.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:36 schreef Tokus het volgende:
[..]
hoe moet het systeem vooraf weten waar jij uitstapt?
Dat zou wellicht nog een oplossing zijn voor sommigen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat je met het systeem ook een reis product van a naar b bij een automaat erop zou kunnen zetten? Ja dan moet je als klant vaker bij die automaten zijn, maar technisch lijkt me dit niet onmogelijk.
Net zoals Klaasweetalles een passeer product op zijn kaart kan zetten als hij niet genoeg saldo erop heeft maar wel een overpriced broodje bij kiosk wil halen.
Dit slaat inderdaad nergens op, deze zwartrijders hebben nog net als altijd gewoon in de trein gezeten en over de perrons gelopen, en daar was het toch allemaal om te doen qua veiligheid?quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
Dat kan niet he. De poortjes zijn dicht, dus het is veilig. Aldus de NS.quote:
Die halve criminelen staan daar uitsluitend om boetes uit te delen, niet om de boel te beveiligen of mensen te helpen.quote:Als je met dit verhaal afloopt op een beveiliger, kun je dan direct een boete verwachten?
Wellicht, je bent zuiver gezien in overtreding. Een beetje hetzelfde verhaal als dat je in de trein gecontroleerd wordt en je je kaartje opeens kwijt bent. Zulke verhalen horen ze natuurlijk elke dag..quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:07 schreef belanov het volgende:
[..]
Dit slaat inderdaad nergens op, deze zwartrijders hebben nog net als altijd gewoon in de trein gezeten en over de perrons gelopen, en daar was het toch allemaal om te doen qua veiligheid?
En dan staat er in het stuk dat er meer mensen hun saldo bij R'dam CS opladen, wat een succes! Ja logisch he, als je nu ook al 20 euro op je kaart moeten hebben staan om er naar een winkel te gaan of om iemand uit te zwaaien, terwijl daar voorheen geen sprake van was
Verder ben ik benieuwd hoe de beveiliging reageert om het volgende scenario (en in hoeverre deze dus ook als smoes te gebruiken is): Je gaat iemand uitzwaaien op R'dam CS of bezoekt een winkel, en verliest tijdens je aanwezigheid op het station je OV-chip of wordt gezakkenrold. Kortom, je hebt geen trein gezien, maar je kunt het station niet meer uit. Als je met dit verhaal afloopt op een beveiliger, kun je dan direct een boete verwachten?
Nou ja met het verschil dus dat je in dit geval mogelijk helemaal niet bij een trein in de buurt bent geweest. Dat is toch wel een redelijke verruiming van het boetebeleid.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:51 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wellicht, je bent zuiver gezien in overtreding. Een beetje hetzelfde verhaal als dat je in de trein gecontroleerd wordt en je je kaartje opeens kwijt bent. Zulke verhalen horen ze natuurlijk elke dag..
Je kunt het oplossen door iemand de mogelijkheid te geven het maximale tarief te betalen (25 euro ofzo?).
quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:29 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat kan niet he. De poortjes zijn dicht, dus het is veilig. Aldus de NS.
Het is altijd al strafbaar geweest om zonder vervoersbewijs op het perron aanwezig te zijn, ook al stap je de trein niet in. Dat gebied is nu inderdaad uitgebreid tot het hele station.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:01 schreef belanov het volgende:
[..]
Nou ja met het verschil dus dat je in dit geval mogelijk helemaal niet bij een trein in de buurt bent geweest. Dat is toch wel een redelijke verruiming van het boetebeleid.
[..]
Nogmaals, het is persoonlijk, dat begrijp ik. Maar het is voor mij veel minder ingewikkeld geworden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:13 schreef MakkieR het volgende:
Dat volgens de NS het sluiten van de poortjes een succes is lijkt mij meer een halve waarheid toe. Uiteraard waarbij de NS zelf positief in het daglicht is gesteld door de NS. Ik vraag me af in hoever de ondernemers op het station zijn meegeteld bij deze mening. En dan heb je nog het toerisme en al de reizigers die nu maar liever een alternatief nemen. Sinds de komst van de OV chipkaart heb ik het treinreizen afgezworen. Het is mij te ingewikkeld. te riskant en te onvriendelijk. Als ik reis dan wil ik zeker weten dat ik zorgeloos kan reizen en bij de NS heb ik dat niet meer.
Dat zal wel wezen maar je bent volstrekt autistisch als je niet even kan bedenken dat mensen het kaartje weggooien (in een afvalbak) zo gauw ze op de eindbestemming zijn aangezien ze die rotzooi niet mee naar huis willen nemen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:06 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het is altijd al strafbaar geweest om zonder vervoersbewijs op het perron aanwezig te zijn, ook al stap je de trein niet in.
Ik snap de link met autisme even niet?quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zal wel wezen maar je bent volstrekt autistisch als je niet even kan bedenken dat mensen het kaartje weggooien (in een afvalbak) zo gauw ze op de eindbestemming zijn aangezien ze die rotzooi niet mee naar huis willen nemen.
Een heel klein beetje minder bewerkelijk. Met ingewikkeld heeft het überhaupt niets te maken maar kom op, zo veel moeite kostte het toch niet om een kaartje te kopen. Die rij, god, wat erg. Maximaal twee minuten moeten wachten in het meest extreme geval, normaal gesproken minder dan 15 seconden te wachten.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nogmaals, het is persoonlijk, dat begrijp ik. Maar het is voor mij veel minder ingewikkeld geworden.
Het niet erbij stilstaan dat heel veel mensen het kaartje reeds hebben weggegooid op het moment dat ze nog op het station zijn. Het star denken, dat is de koppeling. Niet dat ik stel dat mensen met autisme per se star denken maar dat beeld bestaat bij veel mensen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:39 schreef videonatic het volgende:
[..]
Ik snap de link met autisme even niet?
dat doen ze hooguit één keer.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het niet erbij stilstaan dat heel veel mensen het kaartje reeds hebben weggegooid op het moment dat ze nog op het station zijn. Het star denken, dat is de koppeling. Niet dat ik stel dat mensen met autisme per se star denken maar dat beeld bestaat bij veel mensen.
Als je onnodig een hoop agressie wil uitlokken dan moet je je vooral zo dom opstellen. Verwacht niet mijn hulp als ik zie dat zo iemand wordt belaagd.quote:
wou je zeggen dat jij zo dom bent om je kaartje bij de tweede keer weer weg te gooien, als je de eerste keer voor dichte poortjes kwam te staan toen je het station wou verlaten? Dat is wat ik bedoel met dat je het maar één keer doet: je kaartje vroegtijdig weggooien.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je onnodig een hoop agressie wil uitlokken dan moet je je vooral zo dom opstellen. Verwacht niet mijn hulp als ik zie dat zo iemand wordt belaagd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |