abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2015 @ 08:10:12 #101
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_152550359
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik wou dat het zo was maar ik weet dit van iemand die voor het bedrijf werkte en die stukken in heeft gezien die niet voor iedereen zijn ogen bestemd zijn.
Een kennis met een hele grote duim, of iemand die rustig bedrijfsgeheimen verspreidt naar de buitenwereld?

Mogelijk is er ook sprake van een klok-klepelverhaal. Trans Link Systems (en niet de NS) heeft in het verleden een bankvergunning aangevraagd, die is er uiteindelijk niet gekomen omdat voor vervoersbedrijven een uitzondering is gemaakt. Een bericht uit 2009: http://www.nu.nl/economie(...)r-met-chipkaart.html
  woensdag 13 mei 2015 @ 08:19:51 #102
67670 Skv
Cynist.
pi_152550471
Ik snap niet goed waarom dat in en uitschenken nu hele stations afsluit. Waarom geen in en uitcheckapparaat in de trein, die alleen is geactiveerd wanneer de deuren zijn geopend? Werkt in de bus en tram ook aardig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 13 mei 2015 @ 08:21:45 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152550492
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 08:19 schreef Skv het volgende:
Ik snap niet goed waarom dat in en uitschenken nu hele stations afsluit. Waarom geen in en uitcheckapparaat in de trein, die alleen is geactiveerd wanneer de deuren zijn geopend? Werkt in de bus en tram ook aardig.
Spreiding/in en uitstappen. Enig idee hoeveel mensen er op de grote stations in en uitstappen in de spits?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 13 mei 2015 @ 11:52:16 #104
67670 Skv
Cynist.
pi_152554875
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 08:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Spreiding/in en uitstappen. Enig idee hoeveel mensen er op de grote stations in en uitstappen in de spits?
Ja, dat is wel aardig druk inderdaad. Vooral omdat de helft van de mensen naast het paaltje staat en dan begint met zoeken naar de chipkaart.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2015 @ 13:39:41 #105
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_152557504
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, dat is wel aardig druk inderdaad. Vooral omdat de helft van de mensen naast het paaltje staat en dan begint met zoeken naar de chipkaart.
Of uitgebreid bestuderen wat dat ding aangeeft, net als bejaarden die de bonnetje van de supermarkt helemaal na gaan pluizen.
Carpe Libertatem
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:10:27 #106
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152560428
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 08:10 schreef freako het volgende:
Mogelijk is er ook sprake van een klok-klepelverhaal. Trans Link Systems (en niet de NS) heeft in het verleden een bankvergunning aangevraagd, die is er uiteindelijk niet gekomen omdat voor vervoersbedrijven een uitzondering is gemaakt. Een bericht uit 2009: http://www.nu.nl/economie(...)r-met-chipkaart.html
Dan zie je dus dat dit een motivatie was voor de invoering van de OV-chipkaart. De vraag is of dat dit een doorslaggevende motivatie was.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:11:54 #107
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152560475
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Of uitgebreid bestuderen wat dat ding aangeeft, net als bejaarden die de bonnetje van de supermarkt helemaal na gaan pluizen.
Dat doe ik ook (even kijken of dat alles juist is verwerkt) maar langer dan een paar seconden duurt het niet. :)
Uiteraard blijf ik dan niet bij de kassa staan.
Ik denk dat ik daar ooit mee begonnen ben toen ik erachter kwam dat ik genaaid werd doordat een artikel dubbel werd gescand doordat het apparaat verkeerd (te gevoelig?) stond afgesteld.
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:18:55 #108
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_152560693
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan zie je dus dat dit een motivatie was voor de invoering van de OV-chipkaart. De vraag is of dat dit een doorslaggevende motivatie was.
Nee, niet een motivatie. Het is een gevolg.
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:21:43 #109
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152560774
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:18 schreef freako het volgende:

[..]

Nee, niet een motivatie. Het is een gevolg.
Dat is de vraag. Waarom zouden ze een bankvergunning hebben gewild als ze niet als bank hadden willen functioneren?
Het verbaast me trouwens dat het parlement zo heeft zitten slapen met heel die OV-chipkaart. Op zijn minst had het parlement ervoor moeten zorgen dat er geen groter tegoed op hoeft te staan dan dat de reis zelf kost en dat je ogenblikkelijk kosteloos al het tegoed contant uitbetaald kan krijgen bij de stations.
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:44:47 #110
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_152561487
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is de vraag. Waarom zouden ze een bankvergunning hebben gewild als ze niet als bank hadden willen functioneren?
Niet willen. Móeten. Als ik een huis ga bouwen, is het niet mijn doel om een bouwvergunning aan te vragen. De wet verplicht het mij echter wel.

TLS wil een chipkaartsysteem bouwen, waarmee de gebruikers geld deponeren op een soort lopende rekening bij TLS om OV-ritjes mee te betalen. Volgens de wet ben je dan boven een bepaald bedrag een bank. Een bank heeft volgens de wet een vergunning nodig. Later is er blijkbaar een uitzondering gekomen voor OV-bedrijven.
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:48:22 #111
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152561610
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:44 schreef freako het volgende:

[..]

Niet willen. Móeten. Als ik een huis ga bouwen, is het niet mijn doel om een bouwvergunning aan te vragen. De wet verplicht het mij echter wel.

TLS wil een chipkaartsysteem bouwen, waarmee de gebruikers geld deponeren op een soort lopende rekening bij TLS om OV-ritjes mee te betalen. Volgens de wet ben je dan boven een bepaald bedrag een bank. Een bank heeft volgens de wet een vergunning nodig. Later is er blijkbaar een uitzondering gekomen voor OV-bedrijven.
Kan er dan nu alsjeblieft ook nog een verbod komen voor OV-bedrijven om een creditcardbusiness te starten met die kaart?
#NoDAPL
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:55:49 #112
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_152561849
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kan er dan nu alsjeblieft ook nog een verbod komen voor OV-bedrijven om een creditcardbusiness te starten met die kaart?
De proef met betalen bij de Kiosk met de OV-chipkaart is niet doorgezet. Er komt nu een proef voor de omgekeerde route: OV-ritjes betalen met je pinpas of mobiele telefoon, via de contactloos betalen-functionaliteit op de pas.
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:00:19 #113
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152561984
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:55 schreef freako het volgende:

[..]

De proef met betalen bij de Kiosk met de OV-chipkaart is niet doorgezet. Er komt nu een proef voor de omgekeerde route: OV-ritjes betalen met je pinpas of mobiele telefoon, via de contactloos betalen-functionaliteit op de pas.
En wat als ze meer afboeken dan dat ze mogen afboeken (meer dan dat de aangegeven prijs is), hoe krijg je dan je geld terug? Met andere woorden: hoe wordt er bewezen wat is afgeboekt en wat de aangekondigde prijs was op dat moment?
#NoDAPL
pi_152568815
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik wou dat het zo was maar ik weet dit van iemand die voor het bedrijf werkte en die stukken in heeft gezien die niet voor iedereen zijn ogen bestemd zijn. Ik vermoed dat de NS het nu niet durft aangezien de OV-chipkaart nog op weinig sympathie kan rekenen. Voer dat nu in en het publiek reageert kwaad met als gevolg dat er druk komt te staan op politici om dat ding weer af te schaffen. Ze wachten rustig totdat de storm is gaan liggen en dan zullen ze het een keer gaan invoeren. Eerst voorzichtig, met kleine bedragen (je mag 50 Euro rood staan, tegen rente), dan met grotere bedragen.
is toch allemaal bullshit joh

die ov chipkaart mag gewoon niet veel afwijken van een normaal papieren vervoersbewijs

dus als ik een kaartje voor een retourtje van rotterdam naar den haag een papieren versie 10 euro was dan moet het met de ovkaart ook maar 10 euro kosten.....MAAR DAT DOET HET DUS NIET...je moet minimaal 20 euro als instaptarief hebben, dat is gewoon belachelijk.

Ik wil gewoon betalen voor de werkelijke kosten.

HET IS GEWOON ALEMAAL OPLICHTERij. Deze uitvinding is gedaan om extra geld te verdienen dmv mensen die vergeten uit te checken.

20 miljoen euro wordt zo verdient volgens de cijfers.
tyfes oplichters zijn het.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152568905
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:32 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

is toch allemaal bullshit joh

die ov chipkaart mag gewoon niet veel afwijken van een normaal papieren vervoersbewijs

dus als ik een kaartje voor een retourtje van rotterdam naar den haag een papieren versie 10 euro was dan moet het met de ovkaart ook maar 10 euro kosten.....MAAR DAT DOET HET DUS NIET...je moet minimaal 20 euro als instaptarief hebben, dat is gewoon belachelijk.

Ik wil gewoon betalen voor de werkelijke kosten.

HET IS GEWOON ALEMAAL OPLICHTERij. Deze uitvinding is gedaan om extra geld te verdienen dmv mensen die vergeten uit te checken.

20 miljoen euro wordt zo verdient volgens de cijfers.
tyfes oplichters zijn het.
Ja en flitspalen staan er voor mensen die vergeten op hun snelheidsmeter te kijken :')
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 mei 2015 @ 19:36:24 #116
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_152568953
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]
Op zijn minst had het parlement ervoor moeten zorgen dat er geen groter tegoed op hoeft te staan dan dat de reis zelf kost
hoe moet het systeem vooraf weten waar jij uitstapt?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_152568988
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:34 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja en flitspalen staan er voor mensen die vergeten op hun snelheidsmeter te kijken :')
lul niet zo dom...
snelheid heb je zelf in de hand

heel dat ov verhaal dat je vergeet uit te checkken zou niet mogelijk moeten zijn
dus een systeem bedenken dat als je het systeem verlaat automatische uitgecheckt wordt.
kan op vele manieren in de praktijk gebeuren

nu is het gewoon oplichterij

gesnopeN?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_152569028
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:37 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

lul niet zo dom...
snelheid heb je zelf in de hand

heel dat ov verhaal dat je vergeet uit te checkken zou niet mogelijk moeten zijn
dus een systeem bedenken dat als je het systeem verlaat automatische uitgecheckt wordt.
kan op vele manieren in de praktijk gebeuren

nu is het gewoon oplichterij

gesnopeN?
Ja, dat systeem komt er ook. Gesloten poortjes.
pi_152569121
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:38 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, dat systeem komt er ook. Gesloten poortjes.
JA DUS????

DAN HOEFT ER GODVERDOMME OOK GEEN 20 EURO MINIMAAL OP MIJN PASJE TE STAAN

DAN GA IK ERGENS DOOR EEN POORTJE VAN STATION A NAAR STAtion b en dan als je uitlogt op station b moet gewoon de werkelijke kosten eraf gehaald worden....

WAAROM MOET JE DAN GVD 20 EURO EROP HEBBEN STAAN????/
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 mei 2015 @ 19:44:20 #120
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_152569297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

JA DUS????

DAN HOEFT ER GODVERDOMME OOK GEEN 20 EURO MINIMAAL OP MIJN PASJE TE STAAN

DAN GA IK ERGENS DOOR EEN POORTJE VAN STATION A NAAR STAtion b en dan als je uitlogt op station b moet gewoon de werkelijke kosten eraf gehaald worden....

WAAROM MOET JE DAN GVD 20 EURO EROP HEBBEN STAAN????/
wat snap je niet aan het concept "borg" ?
pi_152570042
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:44 schreef Tokus het volgende:

[..]

wat snap je niet aan het concept "borg" ?
WHAT THE FUCK MET JE BORG MAN

als ik in het vliegtuig stap hoef ik toch ook geen borg te betalen
ik betaal van a naar b en niet nog is een extra bedrag

het is heel simpel
waar ik vroeger mijn papieren kaartje kocht wil ik nu gewoon mijn bestemming uitkiezen, mijn pas voor dat ding houden en betalen. klaar

wat is daar moeilijk aan
bij een papieren kaartje kon dat zo, PAPIEREN KAARTJE BETAALDE IK TOCH OOK GEEN BORG

WHAT THE FUK MAN.....IK GA SO EEN PAAR FORUMLEDEN HIER MEPPEN
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 mei 2015 @ 20:19:11 #122
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_152570558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 21:34 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is echt een stuk leger in het winkelgedeelte van het station smorgens.

o ja, en dit was, zoals verwacht, complete nonsens. Maandag en vandaag was het net zo druk als voordat de poortjes sloten (en dus voordat het vakantie was). Afgezien van die ene stakker die elke dag z'n broodje van 3 euro kwam halen en alles weet.
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:29:39 #123
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_152576930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:05 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

WHAT THE FUCK MET JE BORG MAN

als ik in het vliegtuig stap hoef ik toch ook geen borg te betalen
ik betaal van a naar b en niet nog is een extra bedrag

het is heel simpel
waar ik vroeger mijn papieren kaartje kocht wil ik nu gewoon mijn bestemming uitkiezen, mijn pas voor dat ding houden en betalen. klaar

wat is daar moeilijk aan
bij een papieren kaartje kon dat zo, PAPIEREN KAARTJE BETAALDE IK TOCH OOK GEEN BORG

WHAT THE FUK MAN.....IK GA SO EEN PAAR FORUMLEDEN HIER MEPPEN
Dan koop je toch lekker een treinkaartje, mongol.
  woensdag 13 mei 2015 @ 23:46:49 #124
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152580376
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:34 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Niet alleen maar jij kan toch niet zo naïef zijn dat jij niet inziet dat het geld verdienen van een bijmotief werd gepromoveerd naar een hoofdmotief. Niet het enige motief maar als het om preventie gaat dan zouden de boetes lager zijn. Hierover gesproken, voer maar eens boetes naar inkomen en vermogen in! Als het je te doen is om verkeersveiligheid dan doe je dat. Niet dat er een simpele relatie is tussen snelheid en veiligheid, op de snelwegen maakt het in het algemeen weinig uit, buiten de snelwegen veel. Waar flitsen ze het meest? Nog maar eens een bewijs dat het de overheid meer om het geld te doen is dan om de verkeersveiligheid.
#NoDAPL
pi_152580521
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet alleen maar jij kan toch niet zo naïef zijn dat jij niet inziet dat het geld verdienen van een bijmotief werd gepromoveerd naar een hoofdmotief. Niet het enige motief maar als het om preventie gaat dan zouden de boetes lager zijn. Hierover gesproken, voer maar eens boetes naar inkomen en vermogen in! Als het je te doen is om verkeersveiligheid dan doe je dat. Niet dat er een simpele relatie is tussen snelheid en veiligheid, op de snelwegen maakt het in het algemeen weinig uit, buiten de snelwegen veel. Waar flitsen ze het meest? Nog maar eens een bewijs dat het de overheid meer om het geld te doen is dan om de verkeersveiligheid.
Niemand kan ontkennen dat flitsboetes een behoorlijk centje opleveren voor de staat denk ik zo. En laten we hier niet de 'inkomensafhankelijke boetes'-discussie starten, want dan gaat het heel erg off-topic ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')