Prima. Ik dacht dat dat inmiddels al geen discussie meer was, met uitzondering van een paar welgestelden die niet meer willen betalen voor boetes.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:50 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Niemand kan ontkennen dat flitsboetes een behoorlijk centje opleveren voor de staat denk ik zo. En laten we hier niet de 'inkomensafhankelijke boetes'-discussie starten, want dan gaat het heel erg off-topic
Er is wmb nog genoeg discussie, maar nogmaals, in een ander topicquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Prima. Ik dacht dat dat inmiddels al geen discussie meer was, met uitzondering van een paar welgestelden die niet meer willen betalen voor boetes.
Neem het initiatief maar, dan zie jij mij daar.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:02 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Er is wmb nog genoeg discussie, maar nogmaals, in een ander topic
o, was jij die luidruchtige beller?quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:53 schreef klaasweetalles het volgende:
www.klacht.nl/perron-rotterdam-centraal/
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?quote:NS: poortjes Rotterdam CS succes
De nieuwe toegangspoortjes op Rotterdam Centraal doen hun werk goed volgens Nederlandse Spoorwegen. NS-personeel heeft in de afgelopen twee weken ruim duizend boetes kunnen uitdelen aan mensen die zich zonder geldig vervoersbewijs op het station bevonden.
Bovendien worden er meer kaartjes verkocht bij de automaten op Rotterdam Centraal. NS noteert een stijging van maar liefst 73 procent. Ook het aantal mensen dat hun OV-chipkaart aanvult op Rotterdam CS is toegenomen. Nederlandse Spoorwegen sluit steeds meer stations af voor mensen die geen vervoersbewijs hebben.
De politiek is minder positief over de poortjes. Zo wil de Tweede Kamer hogere poortjes, omdat veel zwartrijders er nu nog overheen springen.
Bron: Telegraaf
Het is een succes als ze zoveel boetes kunnen uitdelen. what the fuckquote:Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
het werkt ook alleen als je op alle stations de poortjes sluit. Dat doen ze natuurlijk niet, want nu vangen ze dus de zwartrijders die elders opstappen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
Maar het ging toch om de veiligheid van de reiziger en het treinpersoneel ?quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:51 schreef Tokus het volgende:
[..]
het werkt ook alleen als je op alle stations de poortjes sluit. Dat doen ze natuurlijk niet, want nu vangen ze dus de zwartrijders die elders opstappen.
Dat je met het systeem ook een reis product van a naar b bij een automaat erop zou kunnen zetten? Ja dan moet je als klant vaker bij die automaten zijn, maar technisch lijkt me dit niet onmogelijk.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:36 schreef Tokus het volgende:
[..]
hoe moet het systeem vooraf weten waar jij uitstapt?
Dat zou wellicht nog een oplossing zijn voor sommigen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat je met het systeem ook een reis product van a naar b bij een automaat erop zou kunnen zetten? Ja dan moet je als klant vaker bij die automaten zijn, maar technisch lijkt me dit niet onmogelijk.
Net zoals Klaasweetalles een passeer product op zijn kaart kan zetten als hij niet genoeg saldo erop heeft maar wel een overpriced broodje bij kiosk wil halen.
Dit slaat inderdaad nergens op, deze zwartrijders hebben nog net als altijd gewoon in de trein gezeten en over de perrons gelopen, en daar was het toch allemaal om te doen qua veiligheid?quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
Dat kan niet he. De poortjes zijn dicht, dus het is veilig. Aldus de NS.quote:
Die halve criminelen staan daar uitsluitend om boetes uit te delen, niet om de boel te beveiligen of mensen te helpen.quote:Als je met dit verhaal afloopt op een beveiliger, kun je dan direct een boete verwachten?
Wellicht, je bent zuiver gezien in overtreding. Een beetje hetzelfde verhaal als dat je in de trein gecontroleerd wordt en je je kaartje opeens kwijt bent. Zulke verhalen horen ze natuurlijk elke dag..quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:07 schreef belanov het volgende:
[..]
Dit slaat inderdaad nergens op, deze zwartrijders hebben nog net als altijd gewoon in de trein gezeten en over de perrons gelopen, en daar was het toch allemaal om te doen qua veiligheid?
En dan staat er in het stuk dat er meer mensen hun saldo bij R'dam CS opladen, wat een succes! Ja logisch he, als je nu ook al 20 euro op je kaart moeten hebben staan om er naar een winkel te gaan of om iemand uit te zwaaien, terwijl daar voorheen geen sprake van was
Verder ben ik benieuwd hoe de beveiliging reageert om het volgende scenario (en in hoeverre deze dus ook als smoes te gebruiken is): Je gaat iemand uitzwaaien op R'dam CS of bezoekt een winkel, en verliest tijdens je aanwezigheid op het station je OV-chip of wordt gezakkenrold. Kortom, je hebt geen trein gezien, maar je kunt het station niet meer uit. Als je met dit verhaal afloopt op een beveiliger, kun je dan direct een boete verwachten?
Nou ja met het verschil dus dat je in dit geval mogelijk helemaal niet bij een trein in de buurt bent geweest. Dat is toch wel een redelijke verruiming van het boetebeleid.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:51 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wellicht, je bent zuiver gezien in overtreding. Een beetje hetzelfde verhaal als dat je in de trein gecontroleerd wordt en je je kaartje opeens kwijt bent. Zulke verhalen horen ze natuurlijk elke dag..
Je kunt het oplossen door iemand de mogelijkheid te geven het maximale tarief te betalen (25 euro ofzo?).
quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:29 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat kan niet he. De poortjes zijn dicht, dus het is veilig. Aldus de NS.
Het is altijd al strafbaar geweest om zonder vervoersbewijs op het perron aanwezig te zijn, ook al stap je de trein niet in. Dat gebied is nu inderdaad uitgebreid tot het hele station.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:01 schreef belanov het volgende:
[..]
Nou ja met het verschil dus dat je in dit geval mogelijk helemaal niet bij een trein in de buurt bent geweest. Dat is toch wel een redelijke verruiming van het boetebeleid.
[..]
Nogmaals, het is persoonlijk, dat begrijp ik. Maar het is voor mij veel minder ingewikkeld geworden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:13 schreef MakkieR het volgende:
Dat volgens de NS het sluiten van de poortjes een succes is lijkt mij meer een halve waarheid toe. Uiteraard waarbij de NS zelf positief in het daglicht is gesteld door de NS. Ik vraag me af in hoever de ondernemers op het station zijn meegeteld bij deze mening. En dan heb je nog het toerisme en al de reizigers die nu maar liever een alternatief nemen. Sinds de komst van de OV chipkaart heb ik het treinreizen afgezworen. Het is mij te ingewikkeld. te riskant en te onvriendelijk. Als ik reis dan wil ik zeker weten dat ik zorgeloos kan reizen en bij de NS heb ik dat niet meer.
Dat zal wel wezen maar je bent volstrekt autistisch als je niet even kan bedenken dat mensen het kaartje weggooien (in een afvalbak) zo gauw ze op de eindbestemming zijn aangezien ze die rotzooi niet mee naar huis willen nemen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:06 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het is altijd al strafbaar geweest om zonder vervoersbewijs op het perron aanwezig te zijn, ook al stap je de trein niet in.
Ik snap de link met autisme even niet?quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zal wel wezen maar je bent volstrekt autistisch als je niet even kan bedenken dat mensen het kaartje weggooien (in een afvalbak) zo gauw ze op de eindbestemming zijn aangezien ze die rotzooi niet mee naar huis willen nemen.
Een heel klein beetje minder bewerkelijk. Met ingewikkeld heeft het überhaupt niets te maken maar kom op, zo veel moeite kostte het toch niet om een kaartje te kopen. Die rij, god, wat erg. Maximaal twee minuten moeten wachten in het meest extreme geval, normaal gesproken minder dan 15 seconden te wachten.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nogmaals, het is persoonlijk, dat begrijp ik. Maar het is voor mij veel minder ingewikkeld geworden.
Het niet erbij stilstaan dat heel veel mensen het kaartje reeds hebben weggegooid op het moment dat ze nog op het station zijn. Het star denken, dat is de koppeling. Niet dat ik stel dat mensen met autisme per se star denken maar dat beeld bestaat bij veel mensen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:39 schreef videonatic het volgende:
[..]
Ik snap de link met autisme even niet?
dat doen ze hooguit één keer.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het niet erbij stilstaan dat heel veel mensen het kaartje reeds hebben weggegooid op het moment dat ze nog op het station zijn. Het star denken, dat is de koppeling. Niet dat ik stel dat mensen met autisme per se star denken maar dat beeld bestaat bij veel mensen.
Als je onnodig een hoop agressie wil uitlokken dan moet je je vooral zo dom opstellen. Verwacht niet mijn hulp als ik zie dat zo iemand wordt belaagd.quote:
wou je zeggen dat jij zo dom bent om je kaartje bij de tweede keer weer weg te gooien, als je de eerste keer voor dichte poortjes kwam te staan toen je het station wou verlaten? Dat is wat ik bedoel met dat je het maar één keer doet: je kaartje vroegtijdig weggooien.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je onnodig een hoop agressie wil uitlokken dan moet je je vooral zo dom opstellen. Verwacht niet mijn hulp als ik zie dat zo iemand wordt belaagd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |