abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2015 @ 00:01:04 #126
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152580858
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:50 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Niemand kan ontkennen dat flitsboetes een behoorlijk centje opleveren voor de staat denk ik zo. En laten we hier niet de 'inkomensafhankelijke boetes'-discussie starten, want dan gaat het heel erg off-topic ;)
Prima. Ik dacht dat dat inmiddels al geen discussie meer was, met uitzondering van een paar welgestelden die niet meer willen betalen voor boetes. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152580897
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Prima. Ik dacht dat dat inmiddels al geen discussie meer was, met uitzondering van een paar welgestelden die niet meer willen betalen voor boetes. ;)
Er is wmb nog genoeg discussie, maar nogmaals, in een ander topic ;)
  donderdag 14 mei 2015 @ 00:03:44 #128
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152580921
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:02 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Er is wmb nog genoeg discussie, maar nogmaals, in een ander topic ;)
Neem het initiatief maar, dan zie jij mij daar. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152584453
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 mei 2015 @ 09:19:23 #130
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_152584727
quote:
o, was jij die luidruchtige beller?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 mei 2015 @ 09:25:37 #131
862 Arcee
Look closer
pi_152584805
quote:
NS: poortjes Rotterdam CS succes


De nieuwe toegangspoortjes op Rotterdam Centraal doen hun werk goed volgens Nederlandse Spoorwegen. NS-personeel heeft in de afgelopen twee weken ruim duizend boetes kunnen uitdelen aan mensen die zich zonder geldig vervoersbewijs op het station bevonden.

Bovendien worden er meer kaartjes verkocht bij de automaten op Rotterdam Centraal. NS noteert een stijging van maar liefst 73 procent. Ook het aantal mensen dat hun OV-chipkaart aanvult op Rotterdam CS is toegenomen. Nederlandse Spoorwegen sluit steeds meer stations af voor mensen die geen vervoersbewijs hebben.

De politiek is minder positief over de poortjes. Zo wil de Tweede Kamer hogere poortjes, omdat veel zwartrijders er nu nog overheen springen.

Bron: Telegraaf
Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_152585028
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
Het is een succes als ze zoveel boetes kunnen uitdelen. what the fuck :N

Die poortjes moeten dienen zodat er helemaal geen boetes meer uitgedeeld hoeven te worden.

Hebben ze expres lage poortjes daar neer gezet ofzo...

ben benieuwd of het nog zo een succes zal zijn als het aantal controleurs daar moet verminderen.

Die NS snapt het niet helemaal.

Ik geloof die getallen helemaal niet. Allemaal bullshit om hun eigen falen maar richting publiek niet toe te geven. Wie gaat er nu nog over die poortjes heen als er zoveel man daar staan. Ik geloof echt geen fuk van.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 mei 2015 @ 09:51:24 #133
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_152585155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
het werkt ook alleen als je op alle stations de poortjes sluit. Dat doen ze natuurlijk niet, want nu vangen ze dus de zwartrijders die elders opstappen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_152585284
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:51 schreef Tokus het volgende:

[..]

het werkt ook alleen als je op alle stations de poortjes sluit. Dat doen ze natuurlijk niet, want nu vangen ze dus de zwartrijders die elders opstappen.
Maar het ging toch om de veiligheid van de reiziger en het treinpersoneel ?
Waarom stelt de Telegraaf geen kritische vragen ;)
pi_152585411
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:36 schreef Tokus het volgende:

[..]

hoe moet het systeem vooraf weten waar jij uitstapt?
Dat je met het systeem ook een reis product van a naar b bij een automaat erop zou kunnen zetten? Ja dan moet je als klant vaker bij die automaten zijn, maar technisch lijkt me dit niet onmogelijk.

Net zoals Klaasweetalles een passeer product op zijn kaart kan zetten als hij niet genoeg saldo erop heeft maar wel een overpriced broodje bij kiosk wil halen.
pi_152585930
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat je met het systeem ook een reis product van a naar b bij een automaat erop zou kunnen zetten? Ja dan moet je als klant vaker bij die automaten zijn, maar technisch lijkt me dit niet onmogelijk.

Net zoals Klaasweetalles een passeer product op zijn kaart kan zetten als hij niet genoeg saldo erop heeft maar wel een overpriced broodje bij kiosk wil halen.
Dat zou wellicht nog een oplossing zijn voor sommigen.

Blijft alleen de vraag wat je doet met mensen die hun gekochte bestemming voorbij reizen. Poortjes niet open? Mogelijkheid tot extra bijkopen op het station?

Of je zou het VEEL makkelijker moeten maken om saldo terug te storten (retourpinnen als optie aanbieden bij de kaartautomaat bijvoorbeeld). Dat is wellicht de meest eenvoudige oplossing.
pi_152586535
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
Dit slaat inderdaad nergens op, deze zwartrijders hebben nog net als altijd gewoon in de trein gezeten en over de perrons gelopen, en daar was het toch allemaal om te doen qua veiligheid?

En dan staat er in het stuk dat er meer mensen hun saldo bij R'dam CS opladen, wat een succes! Ja logisch he, als je nu ook al 20 euro op je kaart moeten hebben staan om er naar een winkel te gaan of om iemand uit te zwaaien, terwijl daar voorheen geen sprake van was :')

Verder ben ik benieuwd hoe de beveiliging reageert om het volgende scenario (en in hoeverre deze dus ook als smoes te gebruiken is): Je gaat iemand uitzwaaien op R'dam CS of bezoekt een winkel, en verliest tijdens je aanwezigheid op het station je OV-chip of wordt gezakkenrold. Kortom, je hebt geen trein gezien, maar je kunt het station niet meer uit. Als je met dit verhaal afloopt op een beveiliger, kun je dan direct een boete verwachten?
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:29:43 #138
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152587029
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:07 schreef belanov het volgende:
gezakkenrold.
Dat kan niet he. De poortjes zijn dicht, dus het is veilig. Aldus de NS.
quote:
Als je met dit verhaal afloopt op een beveiliger, kun je dan direct een boete verwachten?
Die halve criminelen staan daar uitsluitend om boetes uit te delen, niet om de boel te beveiligen of mensen te helpen.
pi_152587681
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:07 schreef belanov het volgende:

[..]

Dit slaat inderdaad nergens op, deze zwartrijders hebben nog net als altijd gewoon in de trein gezeten en over de perrons gelopen, en daar was het toch allemaal om te doen qua veiligheid?

En dan staat er in het stuk dat er meer mensen hun saldo bij R'dam CS opladen, wat een succes! Ja logisch he, als je nu ook al 20 euro op je kaart moeten hebben staan om er naar een winkel te gaan of om iemand uit te zwaaien, terwijl daar voorheen geen sprake van was :')

Verder ben ik benieuwd hoe de beveiliging reageert om het volgende scenario (en in hoeverre deze dus ook als smoes te gebruiken is): Je gaat iemand uitzwaaien op R'dam CS of bezoekt een winkel, en verliest tijdens je aanwezigheid op het station je OV-chip of wordt gezakkenrold. Kortom, je hebt geen trein gezien, maar je kunt het station niet meer uit. Als je met dit verhaal afloopt op een beveiliger, kun je dan direct een boete verwachten?
Wellicht, je bent zuiver gezien in overtreding. Een beetje hetzelfde verhaal als dat je in de trein gecontroleerd wordt en je je kaartje opeens kwijt bent. Zulke verhalen horen ze natuurlijk elke dag..

Je kunt het oplossen door iemand de mogelijkheid te geven het maximale tarief te betalen (25 euro ofzo?).
pi_152589489
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:51 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Wellicht, je bent zuiver gezien in overtreding. Een beetje hetzelfde verhaal als dat je in de trein gecontroleerd wordt en je je kaartje opeens kwijt bent. Zulke verhalen horen ze natuurlijk elke dag..

Je kunt het oplossen door iemand de mogelijkheid te geven het maximale tarief te betalen (25 euro ofzo?).
Nou ja met het verschil dus dat je in dit geval mogelijk helemaal niet bij een trein in de buurt bent geweest. Dat is toch wel een redelijke verruiming van het boetebeleid.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:29 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat kan niet he. De poortjes zijn dicht, dus het is veilig. Aldus de NS.

_O-
pi_152589585
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:01 schreef belanov het volgende:

[..]

Nou ja met het verschil dus dat je in dit geval mogelijk helemaal niet bij een trein in de buurt bent geweest. Dat is toch wel een redelijke verruiming van het boetebeleid.

[..]

_O-
Het is altijd al strafbaar geweest om zonder vervoersbewijs op het perron aanwezig te zijn, ook al stap je de trein niet in. Dat gebied is nu inderdaad uitgebreid tot het hele station.
pi_152589773
Dat volgens de NS het sluiten van de poortjes een succes is lijkt mij meer een halve waarheid toe. Uiteraard waarbij de NS zelf positief in het daglicht is gesteld door de NS. Ik vraag me af in hoever de ondernemers op het station zijn meegeteld bij deze mening. En dan heb je nog het toerisme en al de reizigers die nu maar liever een alternatief nemen. Sinds de komst van de OV chipkaart heb ik het treinreizen afgezworen. Het is mij te ingewikkeld. te riskant en te onvriendelijk. Als ik reis dan wil ik zeker weten dat ik zorgeloos kan reizen en bij de NS heb ik dat niet meer.
pi_152589867
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:13 schreef MakkieR het volgende:
Dat volgens de NS het sluiten van de poortjes een succes is lijkt mij meer een halve waarheid toe. Uiteraard waarbij de NS zelf positief in het daglicht is gesteld door de NS. Ik vraag me af in hoever de ondernemers op het station zijn meegeteld bij deze mening. En dan heb je nog het toerisme en al de reizigers die nu maar liever een alternatief nemen. Sinds de komst van de OV chipkaart heb ik het treinreizen afgezworen. Het is mij te ingewikkeld. te riskant en te onvriendelijk. Als ik reis dan wil ik zeker weten dat ik zorgeloos kan reizen en bij de NS heb ik dat niet meer.
Nogmaals, het is persoonlijk, dat begrijp ik. Maar het is voor mij veel minder ingewikkeld geworden.

Inchecken en uitchecken, met hetzelfde pasje in de bus, trein en tram. Ik hoef niet meer in de rij te staan voor een kaartje, niet uit te rekenen hoeveel strippen ik af moet stempelen, etc.
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:33:58 #144
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152590412
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het is altijd al strafbaar geweest om zonder vervoersbewijs op het perron aanwezig te zijn, ook al stap je de trein niet in.
Dat zal wel wezen maar je bent volstrekt autistisch als je niet even kan bedenken dat mensen het kaartje weggooien (in een afvalbak) zo gauw ze op de eindbestemming zijn aangezien ze die rotzooi niet mee naar huis willen nemen. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152590582
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zal wel wezen maar je bent volstrekt autistisch als je niet even kan bedenken dat mensen het kaartje weggooien (in een afvalbak) zo gauw ze op de eindbestemming zijn aangezien ze die rotzooi niet mee naar huis willen nemen. :')
Ik snap de link met autisme even niet?
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:39:25 #146
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152590589
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nogmaals, het is persoonlijk, dat begrijp ik. Maar het is voor mij veel minder ingewikkeld geworden.
Een heel klein beetje minder bewerkelijk. Met ingewikkeld heeft het überhaupt niets te maken maar kom op, zo veel moeite kostte het toch niet om een kaartje te kopen. Die rij, god, wat erg. Maximaal twee minuten moeten wachten in het meest extreme geval, normaal gesproken minder dan 15 seconden te wachten.

Jij bent ook wel een extreem voorbeeld omdat jij naast de trein ook nog eens de tram en de bus neemt. Er zijn ook veel mensen die enkel de trein nemen, de rest wandelen of fietsen ze wel. Val die mensen niet lastig met 1 Euro extra per keer reizen of 7,50 + kosten pasfoto's en 20 Euro die je kwijt bent zolang je dat onding hebt. Had gewoon het papieren kaartje behouden naast de OV-chipkaart. Dat de NS hier een leuk handeltje in zag begrijp ik wel, het is de overheid die vooral iets te verwijten valt! Zij had de NS moeten verbieden om het papieren kaartje af te schaffen. Zij kon dat ook! Zij kan alsnog de NS verplichten het papieren kaartje terug in te voeren! Laat het de parlementariërs weten als je dat wil! Als genoeg mensen hun mailen met het verzoek dat terug in te voeren dan zal het terug worden ingevoerd! De overheid verleent de concessies, de overheid kan dus dit soort dingen bepalen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:40:45 #147
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152590631
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:39 schreef videonatic het volgende:

[..]

Ik snap de link met autisme even niet?
Het niet erbij stilstaan dat heel veel mensen het kaartje reeds hebben weggegooid op het moment dat ze nog op het station zijn. Het star denken, dat is de koppeling. Niet dat ik stel dat mensen met autisme per se star denken maar dat beeld bestaat bij veel mensen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 mei 2015 @ 13:54:41 #148
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_152590976
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het niet erbij stilstaan dat heel veel mensen het kaartje reeds hebben weggegooid op het moment dat ze nog op het station zijn. Het star denken, dat is de koppeling. Niet dat ik stel dat mensen met autisme per se star denken maar dat beeld bestaat bij veel mensen.
dat doen ze hooguit één keer.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:57:49 #149
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152591055
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:54 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat doen ze hooguit één keer.
Als je onnodig een hoop agressie wil uitlokken dan moet je je vooral zo dom opstellen. Verwacht niet mijn hulp als ik zie dat zo iemand wordt belaagd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 mei 2015 @ 14:00:07 #150
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_152591117
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je onnodig een hoop agressie wil uitlokken dan moet je je vooral zo dom opstellen. Verwacht niet mijn hulp als ik zie dat zo iemand wordt belaagd.
wou je zeggen dat jij zo dom bent om je kaartje bij de tweede keer weer weg te gooien, als je de eerste keer voor dichte poortjes kwam te staan toen je het station wou verlaten? Dat is wat ik bedoel met dat je het maar één keer doet: je kaartje vroegtijdig weggooien.
Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')