abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152593442
Nederland is dankzij de ns een stuk veiliger geworden 8)7 :W

Nederland is 100 jaar ofzo toen de ov chip nog niet was heel erg onveilig geweest
er zijn 10tallen doden gevallen door geweld, en minstens 10000 geweldsdelicten per jaar

zo doet de ns het overkomen

HET IS allemaal bullshit, die verhalen die ze naar buiten brengen klopt geen ene fuck van, pure leugens om hun beleid maar te verdedigen

1000 boetes in anderhalve week? me reet dat geloof niemand, zowat 100 boetes per dag? hahahahah
wat een teringleugenaars zijn die gasten.

Ze willen met die verhalen die ze fantaseren zwartrijders afschrikken maar die lachen erom. Niemand gelooft die bullshit
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 14 mei 2015 @ 16:19:13 #152
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152594118
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Val die mensen niet lastig met 1 Euro extra per keer reizen
Heb vorig jaar een keer op de site van NS gelezen dat ze "geen winst maken op incidentele rezigers en het dus terecht is dat ze extra geld eisen van incidentele reizigers" .... hoe kansloos ben je dan?

Maar goed, het is wachten totdat alle anonieme varianten er ook uit gaan en alles verplicht gekoppeld wordt aan je (NS-)bankrekening.
pi_152594319
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:45 schreef klaasweetalles het volgende:
Nederland is dankzij de ns een stuk veiliger geworden 8)7 :W

Nederland is 100 jaar ofzo toen de ov chip nog niet was heel erg onveilig geweest
er zijn 10tallen doden gevallen door geweld, en minstens 10000 geweldsdelicten per jaar

zo doet de ns het overkomen

HET IS allemaal bullshit, die verhalen die ze naar buiten brengen klopt geen ene fuck van, pure leugens om hun beleid maar te verdedigen

1000 boetes in anderhalve week? me reet dat geloof niemand, zowat 100 boetes per dag? hahahahah
wat een teringleugenaars zijn die gasten.

Ze willen met die verhalen die ze fantaseren zwartrijders afschrikken maar die lachen erom. Niemand gelooft die bullshit
Het zit wel diep hè :')
  donderdag 14 mei 2015 @ 16:40:44 #154
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152594613
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:27 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het zit wel diep hè :')
Jou ook met "het heel erg veel moeite hebben moeten doen voor het kopen van een kaartje voordat dat onding er was." ;)
Jij bent net zo fanatiek dat onding hier aan het ophemelen als dat hij probeert aan te tonen waarom het zo'n onding is. Eerlijk is eerlijk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 14 mei 2015 @ 16:41:55 #155
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152594626
Wat betreft de zwartrijders, de mensen onder hen die geen cent te makken hebben laten zich sowieso niet afschrikken, van een kale kip kan je niets plukken dus dan boeit het niet hoe hoog die boetes zijn en hoeveel je er krijgt. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152594735
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jou ook met "het heel erg veel moeite hebben moeten doen voor het kopen van een kaartje voordat dat onding er was." ;)
Jij bent net zo fanatiek dat onding hier aan het ophemelen als dat hij probeert aan te tonen waarom het zo'n onding is. Eerlijk is eerlijk.
Gaat meer om alle krachttermen en frustratie die hij in zijn posts verwerkt ;)

En ophemelen valt ook wel mee, ik nuanceer hooguit het gezeik een beetje.
pi_152594817
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat betreft de zwartrijders, de mensen onder hen die geen cent te makken hebben laten zich sowieso niet afschrikken, van een kale kip kan je niets plukken dus dan boeit het niet hoe hoog die boetes zijn en hoeveel je er krijgt. :')
Klopt, maar de bulk van de zwartrijders heeft best geld; alleen geen zin om dat aan de NS te geven als ze dat even kunnen vermijden. Die mensen schoppen ook geen stennis als de conducteur ze betrapt (al zetten de 65+ers graag wel wat krokodolletraantjes in).
Die groep gaat als de poortjes dicht zijn toch maar betalen. Dit zijn duizenden reizigers- dus dat tikt lekker aan.

Maar voor de veiligheid doet dit natuurlijk helemaal niets.
pi_152595243
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:49 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Klopt, maar de bulk van de zwartrijders heeft best geld; alleen geen zin om dat aan de NS te geven als ze dat even kunnen vermijden. Die mensen schoppen ook geen stennis als de conducteur ze betrapt (al zetten de 65+ers graag wel wat krokodolletraantjes in).
Die groep gaat als de poortjes dicht zijn toch maar betalen. Dit zijn duizenden reizigers- dus dat tikt lekker aan.

Maar voor de veiligheid doet dit natuurlijk helemaal niets.
Juist
pi_152601893
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nogmaals, het is persoonlijk, dat begrijp ik. Maar het is voor mij veel minder ingewikkeld geworden.

Inchecken en uitchecken, met hetzelfde pasje in de bus, trein en tram. Ik hoef niet meer in de rij te staan voor een kaartje, niet uit te rekenen hoeveel strippen ik af moet stempelen, etc.
Probeer eens het treinreizen te vergelijken met het vliegreizen. Ik zelf heb familie wonen in Engeland wonen, waar ik drie keer in een jaar naar toe vlieg. Dan zie je hoe zorgeloos het vliegen is ( los van het neerstorten ;) ). Het is namelijk de verantwoordelijkheid van vliegmaatschappijen dat je hebt betaald na het inchecken en er is geen steward die het in zijn hoofd haalt om zich te bemoeien met zwartvliegen "zwartrijden" Dat is nou wat ik mis met treinreizen. Prima dat er goed gecontroleerd wordt tot aan het betreden van de trein, Maar eenmaal erin moeten ze mij echt niet meer gaan lastig vallen en wil ik enkel en alleen maar verwend worden.
pi_152602221
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hoezo is het dan een succes? Die ruim 1000 mensen hadden daar dan toch überhaupt niet mogen kunnen komen?
Jawel. Het poortjes-plan is zo bedacht dat maar een kwart van de stations wordt afgesloten, terwijl dan toch 90% van de reizigers bij het in óf uitstappen door een poortje moet (en dan, bij zwartrijden, tegen de lamp loopt).
pi_152602326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel. Het poortjes-plan is zo bedacht dat maar een kwart van de stations wordt afgesloten, terwijl dan toch 90% van de reizigers bij het in óf uitstappen door een poortje moet (en dan, bij zwartrijden, tegen de lamp loopt).
En op die 25% van de stations die afgesloten wordt blijft een legertje toezichthouders staan ?
pi_152602392
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En op die 25% van de stations die afgesloten wordt blijft een legertje toezichthouders staan ?
Dat moet dan wel ja. Dat moet trouwens sowieso ook voor assistentie bij probleemgevallen, bijv. als je te weinig saldo hebt om überhaupt uit te kunnen checken of als je een buitenlands papieren treinkaartje zonder QR-code hebt etc.

Alhoewel je het aantal toezichthouders natuurlijk wel kan verminderen naarmate er minder mensen zonder kaartje door de poortjes proberen te gaan.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2015 21:05:05 ]
pi_152604859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Probeer eens het treinreizen te vergelijken met het vliegreizen. Ik zelf heb familie wonen in Engeland wonen, waar ik drie keer in een jaar naar toe vlieg. Dan zie je hoe zorgeloos het vliegen is ( los van het neerstorten ;) ). Het is namelijk de verantwoordelijkheid van vliegmaatschappijen dat je hebt betaald na het inchecken en er is geen steward die het in zijn hoofd haalt om zich te bemoeien met zwartvliegen "zwartrijden" Dat is nou wat ik mis met treinreizen. Prima dat er goed gecontroleerd wordt tot aan het betreden van de trein, Maar eenmaal erin moeten ze mij echt niet meer gaan lastig vallen en wil ik enkel en alleen maar verwend worden.
Precies, en om van controles tijdens het reizen af te komen moet je dus controles houden bij het betreden van het station.

Maar ik ben het inderdaad met sommigen eens dat makkelijk, of desgewenst automatisch, het tegoed na het uitchecken teruggeboekt moet kunnen worden. Ik reis een paar keer per jaar met de trein, dus ik heb niet zoveel moeite met de maximaal 40 euro die op die kaart staat.
pi_152607595
Ik snap echt niet waarom reizigers in nederland na het invoeren van de borg van 20 euro massaal in protest zijn gegaan. Ik denk dat iedereen denkt dat het toch niet gaat helpen.

ov kaart gewoon afschaffen en papieren kaartje terug totdat de ns gewoon zijn klanten de mogelijkheid geeft om de werkelijke kosten af te rekenen bij de apparaten

PURE OPLICHTERIJ! volgens mij zijn wij het enige land in de wereld die een borg bedrag eist van zijn klanten.

het is nu gewoon wachten totdat de poortjes een storing gaan krijgen op cs :P
of de stoom moet een keer uitvallen in rotterdam :7

in trams heb ik al diverse keren meegemaakt dat die apparaten niet werkte door een storing en vervolgens kan je gratis reizen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 14 mei 2015 @ 23:10:34 #165
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152607772
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:06 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik snap echt niet waarom reizigers in nederland na het invoeren van de borg van 20 euro massaal in protest zijn gegaan.
Ik denk dat hier iets anders staat dan wat jij bedoelde, volgens mij ontbreekt er een niet in het tweede deel van de zin: "20 Euro niet massaal".
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 14 mei 2015 @ 23:11:11 #166
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_152607794
Is het echt borg ja? Ik krijg het nou niet echt terug hoor
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 14 mei 2015 @ 23:11:41 #167
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152607813
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:06 schreef NewHorizon het volgende:
Maar ik ben het inderdaad met sommigen eens dat makkelijk, of desgewenst automatisch, het tegoed na het uitchecken teruggeboekt moet kunnen worden. Ik reis een paar keer per jaar met de trein, dus ik heb niet zoveel moeite met de maximaal 40 euro die op die kaart staat.
Ik krijg liever rente over dat geld of investeer dat in een belegging dan dat het op een rekening van de NS (of wat voor bedrijf dan ook) staat. Nu heb ik momenteel de luxe dat ik voldoende in het zwart sta, maar stel je voor dat je elke maand net rondkomt en dat je steeds aan het einde van de maand een paar Euro op je bankrekening hebt staan, simpelweg omdat de vaste lasten niet verlaagd kunnen worden en de inkomsten niet kunnen worden verhoogd. Dan mag je maandelijks rood staan omdat je chronisch 20 Euro op de rekening van de NS (of wat voor bedrijf dan ook) moet stallen. Het er af laten halen is geen optie, dat kost je een paar Euro per keer terwijl het overboeken toch echt geen extra geld kost. Klootzakken zijn het, ik weet niet of dat de NS vroeger een fatsoenlijk bedrijf was maar dat is het nu zeker niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152607963
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Precies, en om van controles tijdens het reizen af te komen moet je dus controles houden bij het betreden van het station.

Maar ik ben het inderdaad met sommigen eens dat makkelijk, of desgewenst automatisch, het tegoed na het uitchecken teruggeboekt moet kunnen worden. Ik reis een paar keer per jaar met de trein, dus ik heb niet zoveel moeite met de maximaal 40 euro die op die kaart staat.
Dat mag dus niet ivm privacy anders was het wel een systeem geworden zonder saldo, maar meer als rekening rijden
  donderdag 14 mei 2015 @ 23:16:00 #169
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152607999
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel. Het poortjes-plan is zo bedacht dat maar een kwart van de stations wordt afgesloten, terwijl dan toch 90% van de reizigers bij het in óf uitstappen door een poortje moet (en dan, bij zwartrijden, tegen de lamp loopt).
En dus gaat het het zwartrijden niet tegen want je stapt gewoon in op een van de vele perifere stationnetjes. Heb je nog steeds evenveel personeel nodig in de trein maar ondertussen betaal je als reiziger wel weer nog meer omdat nu ook nog eens de poortjes en het toezicht bij het gebruik (of ontwijken van gebruik) van die poortjes betaald moet worden. Waarschijnlijk krijg je meer agressieve klanten dus heb je weer meer net-politieagenten nodig etc.
Wat een winst. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 14 mei 2015 @ 23:16:49 #170
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152608029
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat mag dus niet ivm privacy anders was het wel een systeem geworden zonder saldo, maar meer als rekening rijden
Jij hebt zeker nooit met SQL gewerkt?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152608041
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Probeer eens het treinreizen te vergelijken met het vliegreizen. Ik zelf heb familie wonen in Engeland wonen, waar ik drie keer in een jaar naar toe vlieg. Dan zie je hoe zorgeloos het vliegen is ( los van het neerstorten ;) ). Het is namelijk de verantwoordelijkheid van vliegmaatschappijen dat je hebt betaald na het inchecken en er is geen steward die het in zijn hoofd haalt om zich te bemoeien met zwartvliegen "zwartrijden" Dat is nou wat ik mis met treinreizen. Prima dat er goed gecontroleerd wordt tot aan het betreden van de trein, Maar eenmaal erin moeten ze mij echt niet meer gaan lastig vallen en wil ik enkel en alleen maar verwend worden.
Vliegreizen vergelijken met de trein :') |:( wat er op schiphol jaarlijks binnenkomt en gaat, doen de spoorwegen in 1 dag niet te vergelijken
pi_152608194
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En dus gaat het het zwartrijden niet tegen want je stapt gewoon in op een van de vele perifere stationnetjes. Heb je nog steeds evenveel personeel nodig in de trein maar ondertussen betaal je als reiziger wel weer nog meer omdat nu ook nog eens de poortjes en het toezicht bij het gebruik (of ontwijken van gebruik) van die poortjes betaald moet worden. Waarschijnlijk krijg je meer agressieve klanten dus heb je weer meer net-politieagenten nodig etc.
Wat een winst. :')
Eh, nee, als je in Amsterdam woont en je wil met de trein dan kun je niet ervoor kiezen om in Bovenkarspel-Flora in te stappen omdat daar geen poortjes zijn, omdat je je als Amsterdammer niet in Bovenkarspel bevindt.

En omgekeerd kan iemand die in Bovenkarspel-Flora woont en een dagje naar Amsterdam gaat, ook niet ervoor kiezen om de terugweg op station Maastricht-Randwyck te beginnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2015 23:21:56 ]
pi_152608212
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij hebt zeker nooit met SQL gewerkt?
Daar heb ik verder geen verstand van, dat is mij verteld dat dat niet zomaar kan
pi_152612061
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:17 schreef Geerd het volgende:

[..]

Vliegreizen vergelijken met de trein :') |:( wat er op schiphol jaarlijks binnenkomt en gaat, doen de spoorwegen in 1 dag niet te vergelijken
Dat snap ik ook heus wel, daarom zeg ik ook probeer het te vergelijken. Je kunt namelijk wel ervoor zorgen dat de controle zover toereikend is, dat na het betreden van de trein een extra controle in de trein niet meer nodig is. Dus ik pleit ervoor om te controleren voor je de trein in stapt in plaats van in de trein. OV-chipsysteem is daarvoor wel zeer geschikt , maar dan moet de NS ook zo volwassen zijn, dat eenmaal binnen het station, iedereen heeft betaald en de verantwoording bij zichzelf "de NS" legt in plaats van bij de reizigers wat de NS nu doet.
pi_152612246
Ik denk dat dat niet gaat lukken, daarbij willen mensen gewoon gecontroleerd worden in de trein itt het vliegtuig.

Ohw gelukkig controle heb ik toch niet voor niks betaald.
Dat ga je er niet uitkrijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')