wat is er achterlijk aan de regels? De winkeliers wisten dit van te voren. En wij, reizigers, hebben na inchecken 35 min om gratisch te winkelen. Als je na 35 min pas uitvheckt kost het geld.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 01:49 schreef Eenskijken het volgende:
walgelijk dat de ns dit een succes noemt met het uitdelen van zoveel boetes. walgelijk kutbedrijf is het ook. met hun achterlijke regels. bah. Kut NS
lees eens wat je zelf zegt en denk aan hoe het vroeger was...quote:Op vrijdag 15 mei 2015 07:18 schreef Toekito het volgende:
[..]
wat is er achterlijk aan de regels? De winkeliers wisten dit van te voren. En wij, reizigers, hebben na inchecken 35 min om gratisch te winkelen. Als je na 35 min pas uitvheckt kost het geld.
Een hek met een perronchef die je kaartje controleerdequote:Op vrijdag 15 mei 2015 08:04 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
lees eens wat je zelf zegt en denk aan hoe het vroeger was...
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 08:04 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
lees eens wat je zelf zegt en denk aan hoe het vroeger was...
Wat een achterlijke zooi.
Amsterdam Sloterdijk (zonder poortjes) is in beide gevallen wellicht een wat realistischer voorbeeld...quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee, als je in Amsterdam woont en je wil met de trein dan kun je niet ervoor kiezen om in Bovenkarspel-Flora in te stappen omdat daar geen poortjes zijn, omdat je je als Amsterdammer niet in Bovenkarspel bevindt.
En omgekeerd kan iemand die in Bovenkarspel-Flora woont en een dagje naar Amsterdam gaat, ook niet ervoor kiezen om de terugweg op station Maastricht-Randwyck te beginnen.
Tja reizen met het vliegtuig vergelijken met het reizen per trein is als appels met peren.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Probeer eens het treinreizen te vergelijken met het vliegreizen. Ik zelf heb familie wonen in Engeland wonen, waar ik drie keer in een jaar naar toe vlieg. Dan zie je hoe zorgeloos het vliegen is ( los van het neerstorten). Het is namelijk de verantwoordelijkheid van vliegmaatschappijen dat je hebt betaald na het inchecken en er is geen steward die het in zijn hoofd haalt om zich te bemoeien met zwartvliegen "zwartrijden" Dat is nou wat ik mis met treinreizen. Prima dat er goed gecontroleerd wordt tot aan het betreden van de trein, Maar eenmaal erin moeten ze mij echt niet meer gaan lastig vallen en wil ik enkel en alleen maar verwend worden.
Ik denk niet dat er veel zwartrijders helemaal naar Sloterdijk wandelen om een poortje te omzeilen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:16 schreef belanov het volgende:
[..]
Amsterdam Sloterdijk (zonder poortjes) is in beide gevallen wellicht een wat realistischer voorbeeld...
Op Sloterdijk zijn poortjes gepland, maar nog niet geplaatst.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel zwartrijders helemaal naar Sloterdijk wandelen om een poortje te omzeilen.
Dit.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:48 schreef Cherna het volgende:
[ afbeelding ]
Het hele land klaagt over NS dat het in het buitenland allemaal beter is. Nu gaan we naar een systeem toe zoals in de UK en dan is het weer niet goedEn ook daar zijn de poortjes niet al te hoog.
Ook daar heb je poortjes om met de trein te kunnen reizen(niet alleen metro).
We staan in NL nog in de kinderschoenen Veel stations hebben nog niet de juiste infra. Dat is natuurlijk nog wel een probleem. Helaas
In Engeland staan de poortjes trouwens ook alleen op de grote stations. En vaak ook met een surveillant erbij; soms staan alle poortjes open als er geen toezicht is.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:48 schreef Cherna het volgende:
[ afbeelding ]
Het hele land klaagt over NS dat het in het buitenland allemaal beter is. Nu gaan we naar een systeem toe zoals in de UK en dan is het weer niet goedEn ook daar zijn de poortjes niet la te hoog.
Ook daar heb je poortjes om met de trein te kunnen reizen(niet alleen metro).
We staan in NL nog in de kinderschoenen Veel stations hebben nog niet de juiste infra. Dat is natuurlijk nog wel een probleem. Helaas
Okies, Persoonlijk ben ik wel blij met poortjes. Helaas is niet ieder station zo geschikt dat winkels buiten de poortjes vallen. Dat is natuurlijk een ongemak. Dat is waar. Maar geen drama lijkt mij. Maar Den Haag CS is uitermate geschikt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:52 schreef Igen het volgende:
[..]
In Engeland staan de poortjes trouwens ook alleen op de grote stations. En vaak ook met een surveillant erbij; soms staan alle poortjes open als er geen toezicht is.
Er bestaat ook nog een geweldige uitvinding genaamd een fiets. Als je er 50 Euro mee uitspaart dan is dat best een stukje wandelen of fietsen waard.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel zwartrijders helemaal naar Sloterdijk wandelen om een poortje te omzeilen.
Waarom? Het geeft geen enkel voordeel (niemand wordt geweerd!) en het kost wel geld en het levert ongemak op.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Okies, Persoonlijk ben ik wel blij met poortjes.
Volgens mij slaat dat beter op de prijs en de service, niet op dit soort fratsen van Corporate Holland.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:48 schreef Cherna het volgende:
[ afbeelding ]
Het hele land klaagt over NS dat het in het buitenland allemaal beter is. Nu gaan we naar een systeem toe zoals in de UK en dan is het weer niet goedEn ook daar zijn de poortjes niet al te hoog.
Ja, het is geweldig dat wij weer miljoenen Euro's extra mogen betalen voor die poortjes en het toezicht daarbij. Dat geld komt 1 op 1 van de treinkaartjes en treinabonnementen, de reiziger betaalt ze.quote:We staan in NL nog in de kinderschoenen Veel stations hebben nog niet de juiste infra. Dat is natuurlijk nog wel een probleem. Helaas
Het tuig zonder kaartje neemt wel degelijk af. De meest agressieve personen weer je weg van de perrons. Dan heb ik het niet over de zwartrijder die zijn verlies neemt, maar personen die echt de weg kwijt zijn en talloze uitstellen hebben en voor enorme problemen zorgen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom? Het geeft geen enkel voordeel (niemand wordt geweerd!) en het kost wel geld en het levert ongemak op.
Dan zul je nog altijd vliegende teams hebben die controleren op de sprinter.En waarom zou je zwart rijden met opzet. Je gaat toch ook niet bij de bakker een brood stelen. Je betaalt voor een dienst van A naar B.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog een geweldige uitvinding genaamd een fiets. Als je er 50 Euro mee uitspaart dan is dat best een stukje wandelen of fietsen waard.
Stel dat de NS niet meer zou controleren in de trein en enkel op de grotere stations, dan stap ik toch in in het dichtstbijliggende perifere stationnetje en stap ik uit bij het dichtsbijliggende perifere stationnetje bij de eindbestemming?
Van beide kanten is de agressie toegenomen, niet alleen van de reizigerskant. Je oogst wat je zaait.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:42 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het tuig zonder kaartje neemt wel degelijk af. De meest agressieve personen weer je weg van de perrons. Dan heb ik het niet over de zwartrijder die zijn verlies neemt, maar personen die echt de weg kwijt zijn en talloze uitstellen hebben en voor enorme problemen zorgen.
Als je met SenV praat en conducteurs zijn de meeste al bekend. Ze worden opgepakt maar een uur later lopen ze weer vrolijk over het perron. Drugsrunners, zwervers en ander tuig weer je dus wel degelijk af. Dat daar het overgrote deel de dupe van is moet je het spoor en andere openbare gelegenheden niet verwijten. Dat geld ook voor het voetbal waar helaas een klein deel voor enorme problemen zorgt.
Het aantal zwartrijders is niet toegenomen met een 20-30 jaar geleden, maar de agressiviteit en onsportiviteit is toegenomen.
777 meldingen van agressie in het jaar 2014. Het kost de spoorwegen een enorm vermogen aan ziektekosten aan personeel dat zich ziek meld. NS en andere vervoerders hebben er genoeg van. Buiten dat kost het uiteindelijk de maatschappij een behoorlijke duit.
En helaas is het zo dat het grootste tuig van NL zich altijd rondom stations en andere openbare gelegenheden ophoud.
En aangezien er geen sociale controle meer is zoals dat in het verleden was waar je op hulp kon rekenen heeft het tuig alle ruimte gekregen. En als je al ingrijpt als personeel moet je verdomd goed uitkijken. Big brother is watching you. Je staat zo op het net met halve waarheden.
Waarmee we terug bij af zijn: mijn stelling dat het alleen maar duurder zal worden.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dan zul je nog altijd vliegende teams hebben die controleren op de sprinter.
Genoeg mensen zouden het doen als ze zeker zouden weten dat ze ermee wegkomen (ze mogen dan ook af en toe betrapt worden indien ze meer uitsparen dan dat de boetes kosten).quote:En waarom zou je zwart rijden met opzet. Je gaat toch ook niet bij de bakker een brood stelen. Je betaalt voor een dienst van A naar B.
Je onderschat de kosten dat tuig maakt. Zie ook het voetbal. Het gaat niet om een paar junkies en hangjongeren. Het is wel meer dan dat. Er zijn lijnen waar totale anarchie heerst in de avonduren. Je zult als reiziger daar maar tussen moeten zitten.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is een nogal forse investering voor het weren van een paar junkies, hangjongeren etc.
Een investering die de reiziger voor 100% betaalt.
Ik heb er nooit iets van gemerkt terwijl ik, helaas, best veel met de trein heb gereisd. Misschien bundelen die problemen zich in Holland en Utrecht maar moet de rest van Nederland daar dan mee lastig worden gevallen?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:29 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je onderschat de kosten dat tuig maakt. Zie ook het voetbal. Het gaat niet om een paar junkies en hangjongeren. Het is wel meer dan dat. Er zijn lijnen waar totale anarchie heerst in de avonduren. Je zult als reiziger daar maar tussen moeten zitten.
Tja dan moet je dus het spoor opsplitsen zodat je dat probleem voorkomt. Dan betaal je geen landelijke belasting maar betaal je de provincie waar je woont voor geleverde diensten.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb er nooit iets van gemerkt terwijl ik, helaas, best veel met de trein heb gereisd. Misschien bundelen die problemen zich in Holland en Utrecht maar moet de rest van Nederland daar dan mee lastig worden gevallen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |