Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.quote:Rotterdam CS
30 april 2015 om 13:47 door Ruben Eg
NS’ers sluiten vrijdag de poortjes op Rotterdam CS ANP
Treinreizigers lopen vanaf vrijdag op Rotterdam Centraal tegen dichte toegangspoortjes aan. Het station in de havenstad is het eerste grote treinstation van het land waar alle tourniquets voor het passeren moeten worden geopend met een ov-chipkaart.
Het laatste poortje op Rotterdam Centraal wordt vrijdag om 7.00 uur symbolisch gesloten door conducteurs, machinisten, beveiligers en andere medewerkers van NS. „Een belangrijke stap in het veiliger maken van het openbaar vervoer”, omschrijft NS de ‘grote operatie’ op het drukke station in Rotterdam.
Ik had de last post. Dus open ik een nieuwe. Normaalste zaak van de wereld.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:22 schreef klaasweetalles het volgende:
Dit was mijn topic gvd, wil je soms zo een ns poortje op je kop hebben ofzo....
moeilijk he een topic openen...
De NS is kut
Het probleem begint als jij gaat denken.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:37 schreef Geerd het volgende:
Ik denk zelfs dat Ns meer macht heeft dan de regering
quote:Op maandag 4 mei 2015 23:22 schreef klaasweetalles het volgende:
Dit was mijn topic gvd, wil je soms zo een ns poortje op je kop hebben ofzo....
moeilijk he een topic openen...
De NS is kut
Uhmz ja daar zijn we nu wel achterquote:Op maandag 4 mei 2015 23:45 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het probleem begint als jij gaat denken.
De NS heeft zoveel blunders gemaakt de laaste jaren. De NS moet is bij het begin beginnen en dat is beginnen met op tijd te gaan rijden.
als je met 20 man bij die poortjes gaat staan kun je net zo goed handmatig de kaartjes gaan controleren. wat een geldverspilling op deze manier.
Nee, niet vergeten, dat kon je gewoon niet zelf.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:31 schreef niels0 het volgende:
Alleen vergeten te koppelen aan het vorige deel
Laat me weten of dat het is gelukt.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:57 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat 1 dag werkt per code. Ik heb eergisteren wat onderzoek gedaan op het internet.
In de Aztec code van tickets zit een datum verwerkt, maar bij het scannen wordt, volgens de informatie die ik heb, geen contact gemaakt met een database. Een client-side systeem dus.
Kortom, meerdere mensen zouden dus van dezelfde code gebruik kunnen maken op dezelfde dag.
Ik heb dit nog niet getest, maar ga ik wel doen.
Voor zover ik weet wordt bij het scannen van een Aztec code, niet die code ergens op een NS-server afgevikt als zijnde gebruikt.
Ik ben 'r een beetje mee bezig geweest. Code-generators enzo, maar die bevindingen ga ik zeker niet op Fok! posten.
Ik ga ervanuit dat er in de nabije toekomst fraude mee gaat worden gepleegd.
De NS vertoon traditioneel monopolistengedrag. Er is maar 1 bedrijf wat in het grootste deel van het land het personenspoorwegvervoer verzorgt en dat bedrijf kan flikken wat het wil zolang de overheid het steeds de vergunning geeft, of beter gezegd, zolang de overheid steeds aan zichzelf (meerderheid van de aandelen) de vergunning geeft. Geen concurrentie => geen afstraffing arrogant monopolistengedrag (groteske geldverspilling => prijsverhoging kaartjes).quote:Op maandag 4 mei 2015 22:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
WEET je hoeveel geld dat kost als 15 man bij poortjes gaan staan heel de dag? En dat tot de zomervakantie las ik ergens....
Echt bij de NS zijn ze echt gestoord. 15 man of meer man bij die poortjes zetten en er gebeurt toch geen fuk, terwijl er dan in andere delen van de stad dan zwart gereden kan worden omdat al die conducteurs massaal bij CS bij een paar poortjes gaan staan![]()
Hoe debiel zijn die gasten van de NS joh....
Jij was toch degene die zich zo afzette tegen het neoliberalisme?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De NS vertoon traditioneel monopolistengedrag. Er is maar 1 bedrijf wat in het grootste deel van het land het personenspoorwegvervoer verzorgt en dat bedrijf kan flikken wat het wil zolang de overheid het steeds de vergunning geeft, of beter gezegd, zolang de overheid steeds aan zichzelf (meerderheid van de aandelen) de vergunning geeft. Geen concurrentie => geen afstraffing arrogant monopolistengedrag (groteske geldverspilling => prijsverhoging kaartjes).
Ergo, de NS is een waardeloos kutbedrijf.
Ook als er geen kind bij zou zijn kan je beter niets doen. Het is prima als je een gevecht aangaat om een ander te beschermen maar doe het niet als je bij voorbaat weet dat je het verliest, vuisten tegen een mes loopt niet goed af tenzij je jarenlang hebt geoefend in het ontwapenen van iemand die een mes vast heeft. Als je in zo'n geval wil helpen dan kan je het beste veel lawaai maken en andere mensen mobiliseren zodat je in een groep ernaar toe loopt en de dader het hazenpad kiest.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:36 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik al een paar keer.
Ik was bijvoorbeeld het dochtertje van een vriendin naar haar oma aan het brengen in Amsterdam en toen werd er een conducteur neergestoken bij de deuren vlak onder m'n ogen. Ik kon niets doen, moest bij dat kind blijven en zonodig beschermen. Kindje ook alles gezien natuurlijk. Op station Weesp was dat.
Nog steeds. Wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:08 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Jij was toch degene die zich zo afzette tegen het neoliberalisme?
En waarom zouden staatsbedrijven (veel) beter werken, wat is de filosofie daarachter? Je werkt voor de staat dus je doet beter je best? Sociale Verzekeringsbank is een behoorlijke puinhoop op het moment: 100% in staatshanden.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nog steeds. Wat heeft dat hiermee te maken?
Heel dat NS-gebeuren is eerder een vorm van crony-kapitalisme dan dat het een staatsbedrijf is. Ik zie dan graag een fatsoenlijk staatsbedrijf wat tegen break even functioneert met een sobere beloningsstructuur, een goede kwaliteit etc.
We hebben nu juist de slechtst mogelijke combinatie van twee werelden, net als met de zorgverzekeringen. Het is niet privaat en niet publiek, het is een of andere giftige coctail.
Laat ik het zo zeggen. De service is beter en goedkoper voor de reiziger. Dat zie je dus in België(als er tenminste niet gestaakt word). Ik reis er graag. Uitstekend comfort etc.Maar vraag dan niet wat het kost. De NMBS runt zijn spoor met twee maal zoveel aantal rijdend personeel dan NL en dan nog een minder dicht netwerk ook. Dan rijden de treinen ook daar niet altijd op tijd. Ze gaan als rijdend personeel wel met 55-57 jaar met pensioen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:45 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
En waarom zouden staatsbedrijven (veel) beter werken, wat is de filosofie daarachter? Je werkt voor de staat dus je doet beter je best? Sociale Verzekeringsbank is een behoorlijke puinhoop op het moment: 100% in staatshanden.
Ons opperkutje in Den Haag (Mansveld) lijkt het ook niet te willen snappen:quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:29 schreef danos het volgende:
Welke gek bij de NS heeft zijn handtekening gezet onder de levering van die lage poortjes? Als je dan poortjes doet doe dan, net als in de rest van de wereld en de metro, hoge poortjes.
quote:De Kamer wil dat de toegangspoortjes
op stations hoger worden.Gisteren bleek
dat geregeld mensen over de poortjes op
station Rotterdam Centraal springen en
zo het inchecken ontlopen.De poortjes
zijn sinds vorige week vrijdag dicht.
Tweede Kamerleden benadrukken dat de
dichte poortjes zijn bedoeld voor de
veiligheid.Als dat niet werkt,moet er
iets gebeuren,vindt een meerderheid.
Gisteren zei staatssecretaris Mansveld
dat de NS over de poortjes en de bouw
gaat.Ze spreekt van opstartperikelen in
Rotterdam.De Kamer wil daarnaast hogere
boetes voor zwartrijders.De huidige 35
euro zou hen niet genoeg afschrikken.
Omdat het poortjes voor de metro zijn. Poortjes voor een nationaal en internationaal treinnetwerk met conducteurs is simpeweg eenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:18 schreef kalinhos het volgende:
Die poortjes in Londen zijn ook maar een meter hoog, toch? Wat is het verschil dat het daar kennelijk wel werkt?
no offense maar dat is ook echt een dom wicht zeg.. hoe die ooit de politiek is ingekomen...quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:08 schreef OEM het volgende:
[..]
Ons opperkutje in Den Haag (Mansveld) lijkt het ook niet te willen snappen:
[..]
ik denk het welquote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:29 schreef danos het volgende:
Welke gek bij de NS heeft zijn handtekening gezet onder de levering van die lage poortjes? Als je dan poortjes doet doe dan, net als in de rest van de wereld en de metro, hoge poortjes.
Echt kan niemand daar goede beslissingen nemen? Als iemand binnen de NS melkpoeder moet bestellen komen ze dan ook de eerste drie keer met cement, parmesaanse kaas en waspoeder?
klopt helemaalquote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:30 schreef Ringo het volgende:
Hoe groot is nu dat percentage zwartrijders helemaal? Serieus, het is een veiligheidsprobleem dat niet bestaat.
vergeten uit te checken is gewoon dom. Tenzij boven de 50 jaar. Dan snap ik het.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
klopt helemaal
de ov kaart heeft er voor gezorgd dat het openbaar vervoer minimaal 20 miljoen binnenhaalt omdat mensen vergeten uit te checken....
Beter gaan ze dat probleem oplossen ipv mierenneuken over een procentueel klein groepje mensen die af en toe van A naar B reist omdat ze geen geld hebben om een kaartje te kopen.
Waarom is dat dom dan?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:16 schreef Toekito het volgende:
[..]
vergeten uit te checken is gewoon dom. Tenzij boven de 50 jaar. Dan snap ik het.
Zoals eerder al gemeld is de bulk van die winkels van NS zelf. Dus dat hebben ze vast ingecalculeerd.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:34 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is echt een stuk leger in het winkelgedeelte van het station smorgens.
Mooie boycot van iedereen die smorgens daar kwam en gewoon geen 20 euro op hun pasje gaat zetten.
Ik denk dat die winkeliers het echt gaan voelen net als een paar maanden geleden toen ze er ook last van hebben.
Ik snap heel deze actie van de ns helemaal niet. Dit gaat gewoon banen kosten in die winkels.
en dat het meivakantie is heeft daar natuurlijk helemaal niets mee te maken?quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:34 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is echt een stuk leger in het winkelgedeelte van het station smorgens.
denk het nietquote:Op donderdag 7 mei 2015 21:42 schreef Tokus het volgende:
[..]
en dat het meivakantie is heeft daar natuurlijk helemaal niets mee te maken?
dat is altijd al deze week geweest in 2015.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:54 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
denk het niet
mei vakantie? sinds wanneer is dat deze week?
sinds het al decennia in de week van bevrijdingsdag is, wellicht.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:54 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
denk het niet
mei vakantie? sinds wanneer is dat deze week?
ik denk eerder dat die vakantie tussen hemelvaartsdag en pinksteren valt stelletje klunzen...quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:58 schreef kalinhos het volgende:
[..]
sinds het al decennia in de week van bevrijdingsdag is, wellicht.
Helaas, pinkstervakantie is afgeschaft.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:02 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik denk eerder dat die vakantie tussen hemelvaartsdag en pinksteren valt stelletje klunzen...
je hebt zelf fout, ga de rest een kluns noemenquote:Op donderdag 7 mei 2015 22:02 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik denk eerder dat die vakantie tussen hemelvaartsdag en pinksteren valt stelletje klunzen...
Wie heeft dar verzonnen....de NS ofzo?quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:04 schreef kalinhos het volgende:
[..]
je hebt zelf fout, ga de rest een kluns noemen. Mei vakantie is altijd de week van Konings/koninginnedag en bevrijdingsdag. Maar joh, blijven blaten
Tussen hemelvaart en pinksteren, of eigenlijk tot de zomer, is er geen vakantie meer.
lul toch niet zo dom manquote:Op donderdag 7 mei 2015 22:18 schreef kalinhos het volgende:
Godsammeals kids vakantie hebben zijn er dus veel ouders die ook vakantie hebben en dus niet met de trein reizen. Qua files isnhet deze week ook stuk minder.
jij bent anders degene die dom lult. Het is deze week een heel stuk rustiger in de trein, en dus ook op het station.quote:
Klopt, ik heb gehoord dat de Starbucks al uitstel van betaling heeft aangevraagd.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:26 schreef klaasweetalles het volgende:
en dit is gewoon een lage schatting want het is veel meer
dummiequote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt, ik heb gehoord dat de Starbucks al uitstel van betaling heeft aangevraagd.
Die andere uitgang is al heeeeeeeeeeeeel lang dicht.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:49 schreef kalinhos het volgende:
Hey maar je kan nog gewoon via die Hema er doorheen, toch? 2 ingangen, 1 voor en 1 achter de poortjes.
Wat boeit het jou hoeveel omzet die winkels daar binnenharken, het zijn sowieso al de top merken dus qua geld zit het wel goed. Fuck die winkels hun omzet echt. Ze vragen 2,20 voor water, laat ze maar branden.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
lul toch niet zo dom man
ze hadden die poortjes al een keer tijdelijk gesloten een x aantal maanden geleden, toen gebeurde gewoon precies hetzelfde als wat er nu afspeelt, begonnen al die winkeliers te klagen.
Het is gewoon een herhaling van zetten, als je de poortjes sluit zullen er gewoon 1000den mensen minder per dag in die winkelstraat belanden en dus minder omzet.
is toch allemaal niet zo ingewikkeld joh
ik kocht daar dagelijks voor 3 euro een broodje en een drankje.
per week gaf ik op het station een 15 euro uit
15x4 =60 euro per maand afgerond.
60 x 12 = 720 euro per jaar hoog afgerond
laten er nu 2000 mensen minder per dag op het station komen die er eerstg wel kwamen en die het zelfde bestedingpatroon gehad zouden hebben
2000 x720 = meer als 1 miljoen minder omzet
en dit is gewoon een lage schatting want het is veel meer
De NS is dom bezig
Rustig aan jongenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:20 schreef videonatic het volgende:
[..]
Wat boeit het jou hoeveel omzet die winkels daar binnenharken, het zijn sowieso al de top merken dus qua geld zit het wel goed. Fuck die winkels hun omzet echt. Ze vragen 2,20 voor water, laat ze maar branden.
Bedankt voor dit topic en de tips Klaas. Geweldig. Ik dacht laat ik vandaag eens naar Rotterdam CS gaan. Ben net thuis. Ik heb rustig kunnen shoppen en een broodje kunnen eten. Alle rust en ruimte. Wat een genot. Bedankt.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:44 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Rustig aan jongen
bij de AH kun je gewoon een 2 liter spa fles water koper voor 1.34 euro inclusief statiegeld op het station.
geen dank goserquote:Op zondag 10 mei 2015 01:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Bedankt voor dit topic en de tips Klaas. Geweldig. Ik dacht laat ik vandaag eens naar Rotterdam CS gaan. Ben net thuis. Ik heb rustig kunnen shoppen en een broodje kunnen eten. Alle rust en ruimte. Wat een genot. Bedankt.
Je kan er doorheen lopen met al die spullen. De poortjes gaan maar langzaam dicht.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:12 schreef Teslynd het volgende:
Hoe komen mensen met koffers e/o kinderwagens, rollators, rolstoelen door de poortjes? Moeten ze eerst naar het loket om een deuropener in te schakelen?
jij heb er veel verstand johquote:Op zondag 10 mei 2015 09:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je kan er doorheen lopen met al die spullen. De poortjes gaan maar langzaam dicht.
Vandaar dat zwartrijders er in de praktijk gewoon achter betalende mensen aanlopen in de Rotterdamse en Amsterdamse metro waar de poortjes al een tijd staan.
Klopt. En ik ervaar deze poortjes als een belediging. Een totaal fantasieloos gebrek aan uitdaging.. zo is er toch geen lol aan ?quote:Op zondag 10 mei 2015 10:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jij heb er veel verstand joh
je bent een geboren zwartrijder volgens mij
donder jij eff gauw op met je luisteren naar de polisiequote:Op zondag 10 mei 2015 11:02 schreef kurk_droog het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)p-Amsterdam-CS.dhtml
Ik word zo moe van die filmers he. Die gast moet gewoon luisteren naar de politie en dan is er niets aan de hand. Die omstander idem, je hebt het recht niet om verhaal te halen bij de politie...gewoon luisteren. En die filmer hetzelfde, je hoort alweer wat voor type man het is.
Godverdomme zeg.
plsiequote:Op zondag 10 mei 2015 11:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
donder jij eff gauw op met je luisteren naar de polisie
dankzij polisie heb ik vanmiddag weinig te doen klootviool
politie kan alleen maar stoer doen tegen zwartrijders...ga echte boeven pakken en nieet iemand die gratis een ritje wil maken van 2 euro...
Hier een directe link aangezien de website van het AD slecht werkt (als je een beetje normaal je browser hebt beveiligd in ieder geval).quote:Op zondag 10 mei 2015 11:02 schreef kurk_droog het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)p-Amsterdam-CS.dhtml
Ik word zo moe van die filmers he. Die gast moet gewoon luisteren naar de politie en dan is er niets aan de hand. Die omstander idem, je hebt het recht niet om verhaal te halen bij de politie...gewoon luisteren. En die filmer hetzelfde, je hoort alweer wat voor type man het is.
Godverdomme zeg.
conclusie: er werken een hoop gekken bij de ns en bij de poltie, die door hun functie denken dat ze iedereen maar alles kunnen maken.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn analyse van het filmpje.
De politie-agent die het geweld gebruikte zal ik even John noemen voor het gemak. Het begon al verkeerd doordat John de overtreder op zijn abdomen sloeg omdat de overtreder zich niet direct liet boeien. Dit was nergens voor nodig, een mannelijke collega paste een nekklem toe en John stond samen met een politievrouw naast hem terwijl een vierde politieagent vlakbij was. Op het moment dat de tweede burger ter plaatse kwam omdat hij iets wou vertellen reageerde John totaal overspannen. Er was geen acute dreiging, die burger was niet gewapend en hij had geen geweld gebruikt. Misschien was hij wat vervelend maar:
- dat is geen reden en een legitimatie om geweld te gebruiken
- het is overduidelijk dat John overspannen reageerde, dit was een gevolg van stress
Op het moment dat hij die burger begint te slaan springen zijn mannelijke collega en de donkergekleurde politievrouw tussen de burger en John, waarschijnlijk met de intentie om beide te beschermen.
Er werken mensen die op dat moment niet geschikt zijn voor die baan. Ik denk dat veel mensen zich nog het filmpje herinneren waarin te zien is hoe een politie-agente van het korps Rijnmond bleef inschoppen op een dakloze man die enkel roerloos op de grond zat.quote:Op zondag 10 mei 2015 22:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
conclusie: er werken een hoop gekken bij de ns en bij de poltie, die door hun functie denken dat ze iedereen maar alles kunnen maken.
Alsnog, je hebt het recht niet om verhaal te halen bij de politie. Dat denkt half Nederland altijd, dat de politie hun wel even moet uitleggen waarom ze iets doen. Opgerot en afstand nemen. Dat deze agent in kwestie niet helemaal lekker gaat is waar trouwens. Maar die donkere man, die donkere man die verhaal komt halen en de donkere filmer...geen van 3 zou ik van mijn leven vertrouwen.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hier een directe link aangezien de website van het AD slecht werkt (als je een beetje normaal je browser hebt beveiligd in ieder geval).
Ik word moe van mensen die niet begrijpen dat ook politie-agentjes zich aan de wet moeten houden, die het goedpraten dat politieagentjes misdrijven plegen door iemand te mishandelen terwijl er geen sprake is van een fysieke dreiging! Ja, politie-agentjes mogen helemaal niet dergelijk geweld gebruiken indien er geen sprake is van een fysieke dreiging en er geen sprake is van een poging om te vluchten, indien er wel sprake is van een poging om te vluchten dan hangt de mate van het geweld wat ze mogen gebruiken af van de ernst van het misdrijf waarvan de verdachte wordt beschuldigd. Als het boeien niet goed gaat dan mag je proberen een polsklem te gebruiken of zo, je mag niet slaan, schoppen, de pepperspray gebruiken etc. als het feit dat je de verdachte niet direct geboeid krijgt geen gevaar oplevert.
Filmen in de openbare ruimte is nog altijd toegestaan. Het filmen van politie-agenten in de openbare ruimte is niet alleen toegestaan, indien er sprake is van optreden van hen is het een burgerplicht om dit te doen. De camera is namelijk het beste wapen om ervoor te zorgen dat politie-agenten meer binnen de lijntjes kleuren. Zij hebben de bevoegdheid om fors geweld te gebruiken en ze mogen hiervoor (zware) wapens gebruiken, dit terwijl ze goed beschermd zijn (als je jezelf verdedigt dan kan je worden aangeklaagd voor geweld tegen een politieagent) waardoor er geen sprake is van een eerlijk gevecht. Je kan verdedigen dat dat nodig is maar dan hoort hier een goede controle bij. De beste manier om dit te controleren is door het consistent te documenteren. Filmen dus!
Je hebt dat recht wel aangezien het niet strafbaar is.quote:Op zondag 10 mei 2015 22:43 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Alsnog, je hebt het recht niet om verhaal te halen bij de politie.
Dat ben ik met je eens. Dat ontslaat de agent er niet van om professioneel te handelen. Blijf relaxed wanneer dat kan. Wil je geen uitleg geven, dan doe je dat niet. Zolang een getuige (in het geval van onrechtmatig handelen van een politie-agent) maar wel de kans krijgt om een verklaring af te leggen en deze verklaring wordt opgenomen in het dossier.quote:Maar die donkere man, die donkere man die verhaal komt halen en de donkere filmer...geen van 3 zou ik van mijn leven vertrouwen.
Op de foto met een rij poortjes die ik zag, waren het zo te zien poortjes: smal. Geen ruimte om met twee tassen naast je erdoor te lopen.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je kan er doorheen lopen met al die spullen. De poortjes gaan maar langzaam dicht.
Vandaar dat zwartrijders er in de praktijk gewoon achter betalende mensen aanlopen in de Rotterdamse en Amsterdamse metro waar de poortjes al een tijd staan.
Er is altijd 1 breed poortje voor rolstoelen en dikke mensen bijquote:Op maandag 11 mei 2015 00:35 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Op de foto met een rij poortjes die ik zag, waren het zo te zien poortjes: smal. Geen ruimte om met twee tassen naast je erdoor te lopen.
Dus zal er altijd controle van mensen nodig zijn en dat kost veel geld. Je zou hooguit veel mensen op die stations kunnen plaatsten en dan geen mensen in de trein kunnen plaatsen maar ik betwijfel dat je goedkoper uit zou zijn gezien het grote aantal stations.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je kan er doorheen lopen met al die spullen. De poortjes gaan maar langzaam dicht.
Vandaar dat zwartrijders er in de praktijk gewoon achter betalende mensen aanlopen in de Rotterdamse en Amsterdamse metro waar de poortjes al een tijd staan.
Je doet nu net alsof de winkels er iets van gaan merken?quote:Op maandag 11 mei 2015 18:51 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is gewoon een kwestie van dat de winkeliers gaan gillen dat ze veel inkomsten mis lopen door de dichte poortjes...
Ze zitten natuurlijk niet voor de kat zijn kut op die locatie.
Kijken of de NS dan nog zo een grote bek heeft.
De filialen zullen er wel iets van merken, over heel het dorp of heel het stadje bezien zullen de inkomsten waarschijnlijk weinig veranderen aangezien mensen dan elders hetzelfde kopen.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:59 schreef videonatic het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof de winkels er iets van gaan merken?
Zoals al eerder in dit topic (of #1) gemeld: het grootste deel van de winkels in de stationstraverse zijn geen filialen van de keten, maar franchises met NS Stations als franchiser. Als er een partij is die er wat van merkt, dan is het dus NS zelf.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De filialen zullen er wel iets van merken, over heel het dorp of heel het stadje bezien zullen de inkomsten waarschijnlijk weinig veranderen aangezien mensen dan elders hetzelfde kopen.
Ik heb dat kloteding nog niet, ik wil er ook geen hebben maar helaas mag je de maffia (NS) nu wel 1 Euro extra per keer betalen omdat ze geheel onnodig een chipje in elk kaartje stoppen. Af en toe is er geen ontkomen aan de trein en dus die klote NS maar als het even kan dan pak ik de fiets.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:35 schreef NewHorizon het volgende:
Sowieso bijna iedereen die af en toe met de trein reist heeft ondertussen een OVchipkaart.
Ik heb er ook altijd eentje bij me, automatisch opwaarderen.
Dan loop je gewoon naar binnen en naar buiten.
Het is echt geen grote groep die nu niet meer naar de Starbucks kan.
Prima, dat moet je zelf weten. Maar de grootste groep waaronder ik heeft er wel gewoon eentje. Het is echt een klein percentage dat nu niet meer komt winkelen daar.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb dat kloteding nog niet, ik wil er ook geen hebben maar helaas mag je de maffia (NS) nu wel 1 Euro extra per keer betalen omdat ze geheel onnodig een chipje in elk kaartje stoppen. Af en toe is er geen ontkomen aan de trein en dus die klote NS maar als het even kan dan pak ik de fiets.
Het feit dat tot een paar jaar geleden een papieren treinkaartje uit de automaat halen ongeveer de betaalbaarste manier van reizen was wil niet zeggen dat dat nog steeds van deze tijd is.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb dat kloteding nog niet, ik wil er ook geen hebben maar helaas mag je de maffia (NS) nu wel 1 Euro extra per keer betalen omdat ze geheel onnodig een chipje in elk kaartje stoppen. Af en toe is er geen ontkomen aan de trein en dus die klote NS maar als het even kan dan pak ik de fiets.
Dude, natuurlijk is het goedkoper om een stuk papier zonder chip te gebruiken dan een stuk papier met chip. Jij begrijpt toch ook wel dat die chip nergens een bezuiniging oplevert aangezien er niet minder conducteurs ingezet kunnen worden?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het feit dat tot een paar jaar geleden een papieren treinkaartje uit de automaat halen ongeveer de betaalbaarste manier van reizen was wil niet zeggen dat dat nog steeds van deze tijd is.
Want iedereen heeft een printer?quote:Zo werkt het nu ook in Nederland: wil je niet ter plekke 1 euro extra betalen? Koop dan thuis online een e-ticket en print 'm zelf uit. Kun je ook de poortjes mee openen zelfs!
ik herhaal een eerderre post:quote:Op maandag 11 mei 2015 18:59 schreef videonatic het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof de winkels er iets van gaan merken?
Jahoor, dat mag.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dude, natuurlijk is het goedkoper om een stuk papier zonder chip te gebruiken dan een stuk papier met chip. Jij begrijpt toch ook wel dat die chip nergens een bezuiniging oplevert aangezien er niet minder conducteurs ingezet kunnen worden?
Er zijn twee motieven voor die chip:
1. In kaart brengen hoe de reiziger precies reist. Dat is niet in het belang van de reiziger
2. Bank spelen. Dankzij die OV-chipkaart zijn de deuren geopend voor de NS om een creditcardbedrijf te worden. Ik heb inside-informatie dat dat het plan van de NS was vanaf de start. We zullen zien wanneer de NS de stoute schoenen aantrekt en deze stap zet, wellicht wachten ze nog even totdat de controversie rondom de OV-chipkaart is gaan liggen?
Al de rest is bullshit:
- geld verdelen tussen de bedrijven (bullocks, dat gaat prima met de papieren kaartjes)
- gemakkelijk (bullocks, ik heb er nooit langer dan 2 minuten over gedaan om een kaartje te kopen, in tal van steden)
[..]
Want iedereen heeft een printer?
Ja, ik ben een van de vele mensen die nog geen printer heeft. Mag dat?
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het gemakkelijker vinden maar dat is zulk geneuzel in de marge dat dat geen hogere prijs waard is voor een flink deel van de mensen. Ik heb er nooit langer dan 2 minuten over gedaan om een papieren kaartje te kopen dus waar hebben we het over?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:18 schreef NewHorizon het volgende:
Blijft een feit dat reizen zelf gewoon een stuk makkelijker is geworden met een chipkaart.
Vergeet het: het plaatsen van personeel bij die poortjes gaat duurder zijn dan het plaatsen van conducteurs in een trein. Bedenk je even hoe vaak een trein stopt als je van plaats A naar B gaat, op al die stations, soms 3 of 4 in steden en grote dorpen (Helmond heeft er 4quote:En dalijk ook de controlemethodes als er overal poortjes staan.
En? Het werkte. Niemand ligt er wakker van of dat die 2% te veel of te weinig kreeg.quote:Geld verdelen tussen vervoerders met strippenkaart was trouwens puur op steekproefsgewijze schatting wat gewoon omslachtig was.
Geen idee of het duurder wordt, als je het op die manier aanpakt is er namelijk 100% pakkans en dus meer inkomsten uit kaartverkoop.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het gemakkelijker vinden maar dat is zulk geneuzel in de marge dat dat geen hogere prijs waard is voor een flink deel van de mensen. Ik heb er nooit langer dan 2 minuten over gedaan om een papieren kaartje te kopen dus waar hebben we het over?
[..]
Vergeet het: het plaatsen van personeel bij die poortjes gaat duurder zijn dan het plaatsen van conducteurs in een trein. Bedenk je even hoe vaak een trein stopt als je van plaats A naar B gaat, op al die stations, soms 3 of 4 in steden en grote dorpen (Helmond heeft er 4), en in elk dorpje wat een station heeft, zou je een aantal man moeten plaatsen, genoeg mensen om iemand die over de poortje heen springt bij zijn kraag te vatten. Dat gaat nooit minder duur worden dan het plaatsen van conducteurs in een voldoende groot deel van de treinen.
De toegangspoortjes zo maken dat je er niet overheen kan of samen met een ander erdoor kan. Vergeet het! Dan kan iedereen die in een rolstoel zit of dik is of zwaar invalide is er niet meer door. Je ontkomt niet aan ogen en oren op de stations.
[..]
En? Het werkte. Niemand ligt er wakker van of dat die 2% te veel of te weinig kreeg.
Maar goed, vergeet dat busvervoer, het gaat hier om treinvervoer. Heel veel mensen die het OV gebruiken gebruiken alleen de trein, die laatste kilometers wandelen ze, fietsen ze of overbruggen ze doordat ze worden opgehaald.
Die 100% pakkans geldt enkel als je voldoende bewaking hebt op die stations. Nogmaals, bedenk je even hoe vaak je stopt voor tussenliggende stations als je van A naar B gaat met een stoptrein en je komt al snel tot de conclusie dat je meer man op stations nodig hebt dan man in een trein. Met andere woorden: wat je zal krijgen is dat er en op treinen conducteurs staan en op stations toezichthouders. Het wordt alleen maar duurder. Als er op treinen geen conducteurs zijn, wat houdt mij dan tegen om bij een van de vele perifere stationnetjes zoals Eindhoven Beukenlaan op te stappen als ze op Eindhoven centraal wel controleren en daar niet?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:09 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Geen idee of het duurder wordt, als je het op die manier aanpakt is er namelijk 100% pakkans en dus meer inkomsten uit kaartverkoop.
Echter een verwaarloosbare hoeveelheid romslomp. Een kaartje kopen met een automaat is maar een hele kleine moeite. Dat is niet de extra kosten (7,50 Euro of zo voor de OV-chipkaart, een Euro of 5 voor pasfoto's), het continue 20 Euro minder op de bank hebben en het 24/7 gevolgd worden door allerlei private bedrijven en de overheid etc. waard. In de verste verte niet!quote:Ik weet wel dat het voor mij als reiziger nog minder rompslomp is met controles in de trein.
Ja, maar dat wordt gecompenseerd met verhoogde inkomsten. Of je kiest ervoor om wisselend de stations te bemannen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die 100% pakkans geldt enkel als je voldoende bewaking hebt op die stations. Nogmaals, bedenk je even hoe vaak je stopt voor tussenliggende stations als je van A naar B gaat met een stoptrein en je komt al snel tot de conclusie dat je meer man op stations nodig hebt dan man in een trein. Met andere woorden: wat je zal krijgen is dat er en op treinen conducteurs staan en op stations toezichthouders. Het wordt alleen maar duurder. Als er op treinen geen conducteurs zijn, wat houdt mij dan tegen om bij een van de vele perifere stationnetjes zoals Eindhoven Beukenlaan op te stappen als ze op Eindhoven centraal wel controleren en daar niet?
[..]
Echter een verwaarloosbare hoeveelheid romslomp. Een kaartje kopen met een automaat is maar een hele kleine moeite. Dat is niet de extra kosten (7,50 Euro of zo voor de OV-chipkaart, een Euro of 5 voor pasfoto's), het continue 20 Euro minder op de bank hebben en het 24/7 gevolgd worden door allerlei private bedrijven en de overheid etc. waard. In de verste verte niet!
Is dat zo? Cijfers van TLS over maart 2015:quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:33 schreef NewHorizon het volgende:
En voor het overgrote deel van Nederland is dat het meer dan waard.
Gebruik zelf automatisch opladen, nog nooit iets vreemds gemerkt eerlijk gezegd...quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:51 schreef OEM het volgende:
[..]
Is dat zo? Cijfers van TLS over maart 2015:
Totaal 14,3 miljoen ov-chipkaarten, waarvan
6,5 mln anoniem
1,8 mln persoonlijk met automatisch opladen
6 mln persoonlijk zonder automatisch opladen
De groep anoniem wordt lastig gevallen met dat 20 euro minimum, 7,50 euro voor een chipkaart die beperkt houdbaar is, en moet toch voor elk ritje weer iets kopen danwel controleren.
De 1,8 mln die automatisch laten opladen zitten elke dag op MijnBank.nl te controleren of TLS niet hun rekening heeft geplunderd namens NS en consorten.
In de 6 mln "persoonlijk zonder opladen" zitten o.a. alle abo-houders die nu ineens moeten in- en uitchecken.
Ik weet niet of het er zomaar beter op geworden is voor het overgrote deel.
Mijn ervaring zelf: NS-Businesscard (zonder abo): ideaal. M'n eigen anonieme OV kaart: kutding.
Dat geldt eveneens voor als je wat meer conducteurs op de trein zet en dat is goedkoper.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:33 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, maar dat wordt gecompenseerd met verhoogde inkomsten.
Ik zie een markt voor een Appje waarmee zwartrijders elkaar informeren over waar ze staan.quote:Of je kiest ervoor om wisselend de stations te bemannen.
Verwaarloosbaar.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:56 schreef NewHorizon het volgende:
Vraag me wel af hoe groot het deel is dat nu geen bammetje meer kan kopen als er zoveel kaarthouders zijn.
Je kan altijd nog achter iemand aanlopen die wel een kaart heeft, geen probleem. Tenzij er net een medewerker, al dan niet BOA, staat te controleren.quote:
Dat bestaat al een paar jaarquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zie een markt voor een Appje waarmee zwartrijders elkaar informeren over waar ze staan.
Het is in ieder geval niet mijn idee van gemak.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:51 schreef OEM het volgende:
[..]
Is dat zo? Cijfers van TLS over maart 2015:
Totaal 14,3 miljoen ov-chipkaarten, waarvan
6,5 mln anoniem
1,8 mln persoonlijk met automatisch opladen
6 mln persoonlijk zonder automatisch opladen
De groep anoniem wordt lastig gevallen met dat 20 euro minimum, 7,50 euro voor een chipkaart die beperkt houdbaar is, en moet toch voor elk ritje weer iets kopen danwel controleren.
De 1,8 mln die automatisch laten opladen zitten elke dag op MijnBank.nl te controleren of TLS niet hun rekening heeft geplunderd namens NS en consorten.
In de 6 mln "persoonlijk zonder opladen" zitten o.a. alle abo-houders die nu ineens moeten in- en uitchecken.
Jup, maar daarvoor is die niet verzonnen. Je hebt zelf het reis-in-kaart-brengen-motief al genoemd. Dat het voor bepaalde groep reizigers gemakkelijker is geworden en voor een andere (m.i. grotere) groep ronduit kansloos geworden is, is puur bijzaak (voor de heren besluitvormers).quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is in ieder geval niet mijn idee van gemak.
Ik wou dat het zo was maar ik weet dit van iemand die voor het bedrijf werkte en die stukken in heeft gezien die niet voor iedereen zijn ogen bestemd zijn. Ik vermoed dat de NS het nu niet durft aangezien de OV-chipkaart nog op weinig sympathie kan rekenen. Voer dat nu in en het publiek reageert kwaad met als gevolg dat er druk komt te staan op politici om dat ding weer af te schaffen. Ze wachten rustig totdat de storm is gaan liggen en dan zullen ze het een keer gaan invoeren. Eerst voorzichtig, met kleine bedragen (je mag 50 Euro rood staan, tegen rente), dan met grotere bedragen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:27 schreef OEM het volgende:
(Ik ben nog te naief om mee te gaan in het bank-spelen motief)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |