Die andere uitgang is al heeeeeeeeeeeeel lang dicht.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:49 schreef kalinhos het volgende:
Hey maar je kan nog gewoon via die Hema er doorheen, toch? 2 ingangen, 1 voor en 1 achter de poortjes.
Wat boeit het jou hoeveel omzet die winkels daar binnenharken, het zijn sowieso al de top merken dus qua geld zit het wel goed. Fuck die winkels hun omzet echt. Ze vragen 2,20 voor water, laat ze maar branden.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
lul toch niet zo dom man
ze hadden die poortjes al een keer tijdelijk gesloten een x aantal maanden geleden, toen gebeurde gewoon precies hetzelfde als wat er nu afspeelt, begonnen al die winkeliers te klagen.
Het is gewoon een herhaling van zetten, als je de poortjes sluit zullen er gewoon 1000den mensen minder per dag in die winkelstraat belanden en dus minder omzet.
is toch allemaal niet zo ingewikkeld joh
ik kocht daar dagelijks voor 3 euro een broodje en een drankje.
per week gaf ik op het station een 15 euro uit
15x4 =60 euro per maand afgerond.
60 x 12 = 720 euro per jaar hoog afgerond
laten er nu 2000 mensen minder per dag op het station komen die er eerstg wel kwamen en die het zelfde bestedingpatroon gehad zouden hebben
2000 x720 = meer als 1 miljoen minder omzet
en dit is gewoon een lage schatting want het is veel meer
De NS is dom bezig
Rustig aan jongenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:20 schreef videonatic het volgende:
[..]
Wat boeit het jou hoeveel omzet die winkels daar binnenharken, het zijn sowieso al de top merken dus qua geld zit het wel goed. Fuck die winkels hun omzet echt. Ze vragen 2,20 voor water, laat ze maar branden.
Bedankt voor dit topic en de tips Klaas. Geweldig. Ik dacht laat ik vandaag eens naar Rotterdam CS gaan. Ben net thuis. Ik heb rustig kunnen shoppen en een broodje kunnen eten. Alle rust en ruimte. Wat een genot. Bedankt.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:44 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Rustig aan jongen
bij de AH kun je gewoon een 2 liter spa fles water koper voor 1.34 euro inclusief statiegeld op het station.
geen dank goserquote:Op zondag 10 mei 2015 01:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Bedankt voor dit topic en de tips Klaas. Geweldig. Ik dacht laat ik vandaag eens naar Rotterdam CS gaan. Ben net thuis. Ik heb rustig kunnen shoppen en een broodje kunnen eten. Alle rust en ruimte. Wat een genot. Bedankt.
Je kan er doorheen lopen met al die spullen. De poortjes gaan maar langzaam dicht.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:12 schreef Teslynd het volgende:
Hoe komen mensen met koffers e/o kinderwagens, rollators, rolstoelen door de poortjes? Moeten ze eerst naar het loket om een deuropener in te schakelen?
jij heb er veel verstand johquote:Op zondag 10 mei 2015 09:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je kan er doorheen lopen met al die spullen. De poortjes gaan maar langzaam dicht.
Vandaar dat zwartrijders er in de praktijk gewoon achter betalende mensen aanlopen in de Rotterdamse en Amsterdamse metro waar de poortjes al een tijd staan.
Klopt. En ik ervaar deze poortjes als een belediging. Een totaal fantasieloos gebrek aan uitdaging.. zo is er toch geen lol aan ?quote:Op zondag 10 mei 2015 10:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jij heb er veel verstand joh
je bent een geboren zwartrijder volgens mij
donder jij eff gauw op met je luisteren naar de polisiequote:Op zondag 10 mei 2015 11:02 schreef kurk_droog het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)p-Amsterdam-CS.dhtml
Ik word zo moe van die filmers he. Die gast moet gewoon luisteren naar de politie en dan is er niets aan de hand. Die omstander idem, je hebt het recht niet om verhaal te halen bij de politie...gewoon luisteren. En die filmer hetzelfde, je hoort alweer wat voor type man het is.
Godverdomme zeg.
plsiequote:Op zondag 10 mei 2015 11:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
donder jij eff gauw op met je luisteren naar de polisie
dankzij polisie heb ik vanmiddag weinig te doen klootviool
politie kan alleen maar stoer doen tegen zwartrijders...ga echte boeven pakken en nieet iemand die gratis een ritje wil maken van 2 euro...
Hier een directe link aangezien de website van het AD slecht werkt (als je een beetje normaal je browser hebt beveiligd in ieder geval).quote:Op zondag 10 mei 2015 11:02 schreef kurk_droog het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)p-Amsterdam-CS.dhtml
Ik word zo moe van die filmers he. Die gast moet gewoon luisteren naar de politie en dan is er niets aan de hand. Die omstander idem, je hebt het recht niet om verhaal te halen bij de politie...gewoon luisteren. En die filmer hetzelfde, je hoort alweer wat voor type man het is.
Godverdomme zeg.
conclusie: er werken een hoop gekken bij de ns en bij de poltie, die door hun functie denken dat ze iedereen maar alles kunnen maken.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn analyse van het filmpje.
De politie-agent die het geweld gebruikte zal ik even John noemen voor het gemak. Het begon al verkeerd doordat John de overtreder op zijn abdomen sloeg omdat de overtreder zich niet direct liet boeien. Dit was nergens voor nodig, een mannelijke collega paste een nekklem toe en John stond samen met een politievrouw naast hem terwijl een vierde politieagent vlakbij was. Op het moment dat de tweede burger ter plaatse kwam omdat hij iets wou vertellen reageerde John totaal overspannen. Er was geen acute dreiging, die burger was niet gewapend en hij had geen geweld gebruikt. Misschien was hij wat vervelend maar:
- dat is geen reden en een legitimatie om geweld te gebruiken
- het is overduidelijk dat John overspannen reageerde, dit was een gevolg van stress
Op het moment dat hij die burger begint te slaan springen zijn mannelijke collega en de donkergekleurde politievrouw tussen de burger en John, waarschijnlijk met de intentie om beide te beschermen.
Er werken mensen die op dat moment niet geschikt zijn voor die baan. Ik denk dat veel mensen zich nog het filmpje herinneren waarin te zien is hoe een politie-agente van het korps Rijnmond bleef inschoppen op een dakloze man die enkel roerloos op de grond zat.quote:Op zondag 10 mei 2015 22:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
conclusie: er werken een hoop gekken bij de ns en bij de poltie, die door hun functie denken dat ze iedereen maar alles kunnen maken.
Alsnog, je hebt het recht niet om verhaal te halen bij de politie. Dat denkt half Nederland altijd, dat de politie hun wel even moet uitleggen waarom ze iets doen. Opgerot en afstand nemen. Dat deze agent in kwestie niet helemaal lekker gaat is waar trouwens. Maar die donkere man, die donkere man die verhaal komt halen en de donkere filmer...geen van 3 zou ik van mijn leven vertrouwen.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hier een directe link aangezien de website van het AD slecht werkt (als je een beetje normaal je browser hebt beveiligd in ieder geval).
Ik word moe van mensen die niet begrijpen dat ook politie-agentjes zich aan de wet moeten houden, die het goedpraten dat politieagentjes misdrijven plegen door iemand te mishandelen terwijl er geen sprake is van een fysieke dreiging! Ja, politie-agentjes mogen helemaal niet dergelijk geweld gebruiken indien er geen sprake is van een fysieke dreiging en er geen sprake is van een poging om te vluchten, indien er wel sprake is van een poging om te vluchten dan hangt de mate van het geweld wat ze mogen gebruiken af van de ernst van het misdrijf waarvan de verdachte wordt beschuldigd. Als het boeien niet goed gaat dan mag je proberen een polsklem te gebruiken of zo, je mag niet slaan, schoppen, de pepperspray gebruiken etc. als het feit dat je de verdachte niet direct geboeid krijgt geen gevaar oplevert.
Filmen in de openbare ruimte is nog altijd toegestaan. Het filmen van politie-agenten in de openbare ruimte is niet alleen toegestaan, indien er sprake is van optreden van hen is het een burgerplicht om dit te doen. De camera is namelijk het beste wapen om ervoor te zorgen dat politie-agenten meer binnen de lijntjes kleuren. Zij hebben de bevoegdheid om fors geweld te gebruiken en ze mogen hiervoor (zware) wapens gebruiken, dit terwijl ze goed beschermd zijn (als je jezelf verdedigt dan kan je worden aangeklaagd voor geweld tegen een politieagent) waardoor er geen sprake is van een eerlijk gevecht. Je kan verdedigen dat dat nodig is maar dan hoort hier een goede controle bij. De beste manier om dit te controleren is door het consistent te documenteren. Filmen dus!
Je hebt dat recht wel aangezien het niet strafbaar is.quote:Op zondag 10 mei 2015 22:43 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Alsnog, je hebt het recht niet om verhaal te halen bij de politie.
Dat ben ik met je eens. Dat ontslaat de agent er niet van om professioneel te handelen. Blijf relaxed wanneer dat kan. Wil je geen uitleg geven, dan doe je dat niet. Zolang een getuige (in het geval van onrechtmatig handelen van een politie-agent) maar wel de kans krijgt om een verklaring af te leggen en deze verklaring wordt opgenomen in het dossier.quote:Maar die donkere man, die donkere man die verhaal komt halen en de donkere filmer...geen van 3 zou ik van mijn leven vertrouwen.
Op de foto met een rij poortjes die ik zag, waren het zo te zien poortjes: smal. Geen ruimte om met twee tassen naast je erdoor te lopen.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je kan er doorheen lopen met al die spullen. De poortjes gaan maar langzaam dicht.
Vandaar dat zwartrijders er in de praktijk gewoon achter betalende mensen aanlopen in de Rotterdamse en Amsterdamse metro waar de poortjes al een tijd staan.
Er is altijd 1 breed poortje voor rolstoelen en dikke mensen bijquote:Op maandag 11 mei 2015 00:35 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Op de foto met een rij poortjes die ik zag, waren het zo te zien poortjes: smal. Geen ruimte om met twee tassen naast je erdoor te lopen.
Dus zal er altijd controle van mensen nodig zijn en dat kost veel geld. Je zou hooguit veel mensen op die stations kunnen plaatsten en dan geen mensen in de trein kunnen plaatsen maar ik betwijfel dat je goedkoper uit zou zijn gezien het grote aantal stations.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |