ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Hij 'doet' het, maar daar is ook alles mee gezegd. Het plaatje in de OP aanpassen kostte me al gauw een minuut of vijf. Ik was bijna in Hengelo al vanuit Enschede
Ik probeer ondertussen een paper te lezen met als titel: "Establishing the Weights of Performance Criteria: Case Studies in Transportation Facility Management"
Ik heb wel vandaag een matig college gehad over een interessant onderwerp. De relatie tussen verwachting en bevrediging van infrastructuurprojecten op de beleving van de bestuurder. Zou je ook zo op het spoor los kunnen laten.
Ofwel: "Hoe boeiend is het nou eigenlijk, een uur vertraging of een uitvallende trein?"
Dit gaat meer over het bepalen van de relatieve zwaarte van een bepaalde criteria. "Hier heeft u 6 criteria: reistijd, comfort, rechtstreeksheid, reinheid, informatievoorziening, zitplek beschikbaar. Wilt u ze in volgorde zetten van belangrijkheid voor u?" Aan de hand daarvan zou je user input kunnen gebruiken om bepaalde keuzes te maken.
Op maandag 4 mei 2015 17:57 schreef Dr_Flash het volgende: ja, op zich een valide punt. Maar wij reizigers gingen er eigenlijk al die tijd vanuit dat die afweging 175 jaar geleden al gemaakt was.
Sowieso doe je nog de aanname dat de vervoerder naar de wens van de reizigers luistert. Dat is natuurlijk niet zo.
Vraag ik me af, er zijn duizenden mensen die meedoen aan het NS Panel. Aan de hand daarvan worden die prestatie-indicatoren gemeten waarop NS wordt afgerekend.
Op maandag 4 mei 2015 17:59 schreef Dr_Flash het volgende: Oh ja, een overheid die NS-prestaties beoordeelt luistert waarschijnlijk wel naar reizigers inderdaad
Neeeeee.
NS wordt beoordeeld op diverse criteria en NS moet zelf aanleveren hoe ze daarop gescoord hebben. Die meting wordt gedaan aan de hand van het onderzoek dat gedaan wordt via het NS Panel.
Die NS panels zijn overigens niets meer dan wat bolletjes om in te vullen waar hoogst waarschijnlijk een stagaire van VMBO Elektra eens naar mag kijken.
NS wordt beoordeeld op diverse criteria en NS moet zelf aanleveren hoe ze daarop gescoord hebben. Die meting wordt gedaan aan de hand van het onderzoek dat gedaan wordt via het NS Panel.
Hee Driek, ik heb je ontvriend op Facebook. Neem het niet te persoonlijk, je hebt te veel vrienden die te slecht in mijn profiel passen No hard feelings verder
Op dinsdag 5 mei 2015 01:04 schreef Dr_Flash het volgende: Hee Driek, ik heb je ontvriend op Facebook. Neem het niet te persoonlijk, je hebt te veel vrienden die te slecht in mijn profiel passen No hard feelings verder
Hoe zou je jouw profiel omschrijven? Dan kan ik bepalen of je nog wel in mijn vriendenlijst past.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik heb kennelijk wat gemist. Op OVradar.nl staan nu ook de materieelnummers van de NS. Sinds wanneer is dit vrijgegeven door de NS? Wel heeeeull errrug zielig voor de blocnotespotters van Somda. Die zijn nog overbodiger geworden.
Ben het bijna met je eens Bitlord. Alleen om achteraf uit te zoeken waar dat ene treinstel (met name wel handig voor Arriva 10303 (WIederline) en NS 9556 (groene VIRM) gereden heeft is het wel handig. Voor de rest inderdaad nu overbodig..
Da's alweer iets van een maandje zo geloof ik. De vraag is in hoeverre dit openbaar blijft. Ik begreep dat het een soort van test-datastroom is, en niet zo zeer is bedoeld voor werkelijke informatiegaring/ov apps. Als het goed is kan je op die sites ook andere informatie van de GPS trackers krijgen, zoals de actuele snelheid.
De Kamer wil dat de toegangspoortjes op stations hoger worden.Gisteren bleek dat geregeld mensen over de poortjes op station Rotterdam Centraal springen en zo het inchecken ontlopen.De poortjes zijn sinds vorige week vrijdag dicht.
Tweede Kamerleden benadrukken dat de dichte poortjes zijn bedoeld voor de veiligheid.Als dat niet werkt,moet er iets gebeuren,vindt een meerderheid.
Gisteren zei staatssecretaris Mansveld dat de NS over de poortjes en de bouw gaat.Ze spreekt van opstartperikelen in Rotterdam.De Kamer wil daarnaast hogere boetes voor zwartrijders.De huidige 35 euro zou hen niet genoeg afschrikken.
Goeie genade, die is echt goed van 't padje Verwacht ze dat de poortjes nog gaan groeien of zo? Achterlijk wijf.
Goeie genade, die is echt goed van 't padje Verwacht ze dat de poortjes nog gaan groeien of zo? Achterlijk wijf.
Ze heeft best een punt. De landelijke politiek hoort zich met belangrijke landelijke problemen bezig te houden. Een paar mensen die in de eerste dagen over de poortjes van Rotterdam CS springen, lijkt mij daar niet onder te vallen.
Als de mensen die over de poortjes springen een dikke boete krijgen, dan houdt dat misschien heel snel op en hoef je niet gelijk hogere poortjes in te bouwen.
Laat staan dat de Tweede Kamer dat gelijk moet beslissen ipv. eerst NS het te laten proberen.
Als de mensen die over de poortjes springen een dikke boete krijgen, dan houdt dat misschien heel snel op en hoef je niet gelijk hogere poortjes in te bouwen.
Laat staan dat de Tweede Kamer dat gelijk moet beslissen ipv. eerst NS het te laten proberen.
Je zou kunnen overwegen om het boetebedrag op te laten lopen als iemand vaker op dezelfde manier in de fout gaat
Als de mensen die over de poortjes springen een dikke boete krijgen, dan houdt dat misschien heel snel op en hoef je niet gelijk hogere poortjes in te bouwen.
Laat staan dat de Tweede Kamer dat gelijk moet beslissen ipv. eerst NS het te laten proberen.
Ja maargoed dat is dan lood om oud ijzer, ik heb liever personeel in de trein om de boel te controleren en in de gaten te houden, dan bij de poortjes. Trekken die poortjes ook op niks
Ja maargoed dat is dan lood om oud ijzer, ik heb liever personeel in de trein om de boel te controleren en in de gaten te houden, dan bij de poortjes. Trekken die poortjes ook op niks
Je moet toch mensen bij de poortjes hebben, want er kunnen altijd problemen optreden. Iemand die niet genoeg geld op de chipkaart heeft om uit te kunnen checken bijv., of iemand met een handgeschreven internationaal kaartje uit Roemenie, etc.etc.
Je moet toch mensen bij de poortjes hebben, want er kunnen altijd problemen optreden. Iemand die niet genoeg geld op de chipkaart heeft om uit te kunnen checken bijv., of iemand met een handgeschreven internationaal kaartje uit Roemenie, etc.etc.
Op Vlaardingen oost staat ook Niemand die Roemenen binnenlaat...
Stel nou dat je een geldig vervoerbewijs hebt, zoals een papieren ticket Rotterdam - Antwerpen, en je alsnog over een poortje springt. Zou je dan een boete krijgen en zo ja, op grond waarvan?
Nou 10 minuten vertraging opgelopen omdat we moesten wachten op een ICE in Mannheim. Wel druk omdat er minder reed. Ik had geen reservering dus bijna 7 uur in de bistro gezeten en bijna 30 euro armer maar ik ben er wel, bistro ICE 1 is trouwens slecht zitten in vergelijking met ICE 3.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 5 mei 2015 16:11 schreef James1988 het volgende: Stel nou dat je een geldig vervoerbewijs hebt, zoals een papieren ticket Rotterdam - Antwerpen, en je alsnog over een poortje springt. Zou je dan een boete krijgen en zo ja, op grond waarvan?
Stel ik check uit op Roosendaal op een paal op t middenperron....En klim daarna netjes over t poortje heen (Zonder beuken of slopen)....
Mag dat?
Iemand die niet bekend is daar met de situatie ziet zo een paal staan en checkt uit, komt ie later nog een poortje tegen...
Kan, maar erg klantvriendelijk is het niet als je kan inchecken maar vervolgens op je bestemming gevangen zit tot er een servicemedewerker komt die je uit het station komt bevrijden (wat trouwens illegaal is omdat je dan na het opladen alsnog niet correct kan uitchecken omdat je dan aan de verkeerde kant van het poortje zit)
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2015 16:42:24 ]
Op dinsdag 5 mei 2015 16:11 schreef James1988 het volgende: Stel nou dat je een geldig vervoerbewijs hebt, zoals een papieren ticket Rotterdam - Antwerpen, en je alsnog over een poortje springt. Zou je dan een boete krijgen en zo ja, op grond waarvan?
Het lijkt inderdaad wel of we afglijden naar een situatie waarin niet "betalen voor je reis" het doel wordt, maar "een truukje doen dat een vervoerder graag wil".
Op Vlaardingen oost staat ook Niemand die Roemenen binnenlaat...
In Cascais in Portugal stond wel iemand die mij met m'n InterRail uit Roemenië door de poortjes kon laten.
quote:
Op dinsdag 5 mei 2015 16:11 schreef James1988 het volgende: Stel nou dat je een geldig vervoerbewijs hebt, zoals een papieren ticket Rotterdam - Antwerpen, en je alsnog over een poortje springt. Zou je dan een boete krijgen en zo ja, op grond waarvan?
In principe word je geacht de QR-code van het papieren kaartje te scannen bij een speciaal daarvoor ontworpen poortje.
Op dinsdag 5 mei 2015 17:14 schreef Igen het volgende: In principe word je geacht de QR-code van het papieren kaartje te scannen bij een speciaal daarvoor ontworpen poortje.
Ik boek op mn werk voor clienten Tickets met 'Tout Gares Hollandais'.. staat geen Code op....
Normaal komt de Ouigo trein eraan en spuugt 1200 man uit. Met als gevolg een uur wachttijd voor een RER kaartje voor loket en automaat.
Vandaag werd er omgeroepen 'attentie voor passagiers die uit de ouigo komen. Vanwege een te grote drukte kunt u zonder extra kaartje te kopen de trein in. U kunt het poortje gebruiken wat hiervoor geschikt is.'
Toen gingen alle poortjes tegelijk open waarop er massaal door heen gerend werd.
Er ging wel nog een ploeg naar t loket, namelijk de reizigers die al wel een kaartje hadden gekocht om hun geld terug te vragen.
Vraag me af of dit een eenmalige actie is van een loketist die geen zin had om te werken. Of voortazn een samenwerkingsverband is. De omroep klonk nogal als een dienstmededeling zonder officiele pingel.
Iig kan iedereen door die poortjes, en ik ben benieuwd of alle controleurs op de hoogte zijn....
The Netherlands. With a score of 5.2, this country has a very good safety level, but its good rating for intensity of use stems from low freight utilization. Its quality-of-service rating is poor.
Op dinsdag 5 mei 2015 22:18 schreef Ireyon het volgende: Er zijn toch ook veel te weinig automaten daar... Een stuk of drie aan de linkerkant en dat is het wel? Of kijk ik telkens zo scheel?
Er zijn er 7 in totaal waarvan 2 alleen voor abbonementen...
https://www.bcgperspectiv(...)nce_index/?chapter=2 Hier staan de parameters waarmee ze gemeten hebben aangegeven. Kan me voorstellen dat het Nederlandse idee van wat een hsl moet voorstellen al niet echt meewerkt :p
Op dinsdag 5 mei 2015 01:04 schreef Dr_Flash het volgende: Hee Driek, ik heb je ontvriend op Facebook. Neem het niet te persoonlijk, je hebt te veel vrienden die te slecht in mijn profiel passen No hard feelings verder
Oh ja, ik heb mijn Facebook beëindigd en jij was een vriendje.
Als tegenprestatie heb ik een YouTube-filmpje van je gepromoot op de Twittert.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik hoop dat je op het onderzoek doelt. Ze hebben parameters gekozen om landen met elkaar te kunnen vergelijken. Wij als Nederland scoren vooral laag op het gebied van HSL's en op basis van tarieven. Dat zijn zaken die je niet snel kunt veranderen.
Andere conclusie uit het rapport is dat er relatief weinig cargo's rijden. Daar zit nog wel een puntje, omdat de NS de tak NS spooraansluitingen af wil stoten. Dit kan bedrijven op kosten jagen, waardoor ze af gaan zien van vervoer per spoor.
Tsja, we hebben ook maar één HSL die maarliefst 3 steden en 1 vliegveld aandoet. En de Scandinavische landen hebben helemaal geen hogesnelheidslijnen (behalve de Oslo-Oslo Airport-link, maar dat is ook maar 210 km/u).
Ik hoop dat je op het onderzoek doelt. Ze hebben parameters gekozen om landen met elkaar te kunnen vergelijken. Wij als Nederland scoren vooral laag op het gebied van HSL's en op basis van tarieven. Dat zijn zaken die je niet snel kunt veranderen.
Andere conclusie uit het rapport is dat er relatief weinig cargo's rijden. Daar zit nog wel een puntje, omdat de NS de tak NS spooraansluitingen af wil stoten. Dit kan bedrijven op kosten jagen, waardoor ze af gaan zien van vervoer per spoor.
Het onderzoek is bullshit. In Nederland liggen rivieren die voor trage cargo veel interessanter zijn dan spoor. Ze vergelijken appels met peren.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het onderzoek is bullshit. In Nederland liggen rivieren die voor trage cargo veel interessanter zijn dan spoor. Ze vergelijken appels met peren.
True, maar het betekent niet dat het cargo per spoor niet een groter aandeel zou moeten hebben dan nu het geval is. De rechterbaan van de A15 zit nu al bijna verstopt met vrachtwagens die op weg zijn naar Duitsland ...
True, maar het betekent niet dat het cargo per spoor niet een groter aandeel zou moeten hebben dan nu het geval is. De rechterbaan van de A15 zit nu al bijna verstopt met vrachtwagens die op weg zijn naar Duitsland ...
Op de A1 is het niet veel anders.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op woensdag 6 mei 2015 00:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja daar heb ik geen care voor. Ik krijg daar zo'n locomotief van als links op de foto zichtbaar is.
Rond Breda chaos. Vertraagde sprinter remt de IC uit Den Haag en er staat een kapotte trein op het station. Dus zowel de Sprinter als wij kennen niet binnen.
dat is het treinstel dat die bierfiets geschept heeft.
nieuwe voorruit erin en gaan met die banaan tijdens de mat module hebben we ook eens even achter het bodywork gekeken en het is niet zo raar dat die SLT het zowel van de bierfiets als van die virm bij sloterdijk gewonnen heeft het woordje Light in de naam heeft niks met gewicht te maken
nieuwe voorruit erin en gaan met die banaan tijdens de mat module hebben we ook eens even achter het bodywork gekeken en het is niet zo raar dat die SLT het zowel van de bierfiets als van die virm bij sloterdijk gewonnen heeft het woordje Light in de naam heeft niks met gewicht te maken
Nee, het heeft met de openheid van het interieur te maken, waardoor je door de hele trein kunt kijken.
Op woensdag 6 mei 2015 11:42 schreef DeaDLocK2K het volgende: Is het niet of dat of 2 of 3% van je aankoopbedrag oid? Vlak die creditcardmaatschappijen niet uit hierin, over hufters gesproken....
Dat percentage wordt betaald door de verkoper. Het zijn vooral Nederlandse verkopers die extra kosten rekenen. In het buitenland zie je veel vaker dat de verkopende partij de extra kosten voor het betalen op zich neemt.
Het lijkt me niet dat de verkoper die kosten voor zijn rekening neemt Dat is net zo'n holle term als 'zonder verzendkosten'. Die betaal je wel maar zit gewoon in de prijs. In het geval van treinkaartjes zou de omzet er een flinke knauw van krijgen (als iedereen met CC zou betalen). Ik snap het wel ergens. Liever dit dan een algemene prijsverhoging om het te kunnen betalen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Daarbij is het in veel landen gebruikelijker om met de CC te betalen en kan je de kosten dus gerust in de prijs verwerken. In Nederland wordt naar verhouding weinig betaald (zeker in winkels) met de CC, dus dan kan je beter de enkeling die dat wel doet doorbelasten dan de kosten over iedereen verdelen zoals Deadlock al zegt.
Op woensdag 6 mei 2015 12:10 schreef Blistering het volgende: Ho, stop, wat een discussie. Ik vind het gewoon altijd apart als ik moet betalen voor het betalen. Dat vind ik gewoon een krom concept.
Maar goed, ik snap dat sommige partijen overal een slaatje uit willen slaan.
Hehe, ja het is heel raar, als je een zakelijke rekening hebt dan betaal je voor iedere fucking transactie van en naar je rekening. Iedere keer weer, ook als er 5 cent bijgeschreven wordt. Maar dat zit dus normaal in de prijs, het is vergelijkbaar met het vrij archaīsche 'pinnen kost 10 cent extra bij bedragen onder de ¤15,-'.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Treinbotsing in Oostenrijk. Twee treinen zijn iets ten noorden van Graz frontaal op elkaar gereden waarbij van de ene trein de machinist omgekomen is. Ook zijn er negen (zwaar)gewonden
Hehe, ja het is heel raar, als je een zakelijke rekening hebt dan betaal je voor iedere fucking transactie van en naar je rekening. Iedere keer weer, ook als er 5 cent bijgeschreven wordt. Maar dat zit dus normaal in de prijs, het is vergelijkbaar met het vrij archaīsche 'pinnen kost 10 cent extra bij bedragen onder de ¤15,-'.
8:07 aankomen in de sjoelbak van Den Haag Centraal en om 8:11 een bus moeten halen. Is dat te doen? Als alternatief gaat er drie minuten later een trein, maar dan heb ik verder op de route wel weer een extra overstap en iets meer reistijd.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 6 mei 2015 13:43 schreef JDude het volgende: 8:07 aankomen in de sjoelbak van Den Haag Centraal en om 8:11 een bus moeten halen. Is dat te doen? Als alternatief gaat er drie minuten later een trein, maar dan heb ik verder op de route wel weer een extra overstap en iets meer reistijd.
Ja moet wel lukken. Beetje achterin gaan zitten en je loopt zo het busplatform op.
Poortjesspringers vinden geen beter leven op Rotterdam Centraal Levensgevaarlijke oversteek is het vaak niet waard
Elke dag springen honderden gelukszoekers over de poortjes van station Rotterdam Centraal. Ze hopen in de stationshal een beter leven te vinden, maar komen vaak bedrogen uit. De oversteek is niet zonder risico’s. Toch wagen veel wanhopige Rotterdammers zich aan de levensgevaarlijke sprong, soms met lichte kleerscheuren tot gevolg. Ze zijn geīnspireerd door mooie verhalen van verre familieleden, die in het station een nieuw bestaan hebben opgebouwd met een eigen huis en een Whopper.
Op woensdag 6 mei 2015 13:43 schreef JDude het volgende: 8:07 aankomen in de sjoelbak van Den Haag Centraal en om 8:11 een bus moeten halen. Is dat te doen? Als alternatief gaat er drie minuten later een trein, maar dan heb ik verder op de route wel weer een extra overstap en iets meer reistijd.
Dat is wel haalbaar, mits je uitkomt bij de trappen.
Dat is wel haalbaar, mits je uitkomt bij de trappen.
In Breda een beetje achterin gaan zitten dus, zodat ik in Den Haag bij die trappen uit kom en alleen de weg over hoef te steken naar het busstation. Prima. Thanks.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
In Breda een beetje achterin gaan zitten dus, zodat ik in Den Haag bij die trappen uit kom en alleen de weg over hoef te steken naar het busstation. Prima. Thanks.
Als je in de 4e bak gaat zitten kom je als het goed is uit naast de trap.
Is de lijn OBB van Feldkirch naar Buchs nog steeds buiten gebruik ivm spoorverdubbeling? Want een ritje daarheen en dan de vervangbus moeten nemen is wel de utlieme Slappe lul ervaring...
Op woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Dr_Flash het volgende: Nee, de ultieme slappe lul ervaring is vervangend busvervoer tussen Vassijaure en Narvik
Dat valt nog mee, ik mocht met vervangend busvervoer van Luleå naar Narvik door kapotte bovenleiding Om acht uur 's avonds vertrekken, om fucking 4 uur 30 aankomen in Narvik, hotel natuurlijk gesloten, geen winkels, station ook gesloten. Sta je dan met je bagage
Op woensdag 6 mei 2015 18:46 schreef Blistering het volgende: Ik ben aan het onderzoeken wat het kost om vanuit Apeldoorn naar Weeze Flughafen te reizen.
Dat is gewoon duurder dan m'n vliegtickets naar Stockholm Holy shit wat een prijzen.
Terecht dat de trein voor ging. Je weet dat het er druk is met tien treinen per uur, waarbij er tweemaal per uur in zestien minuten tijd vijf treinen langs komen.
Terecht dat de trein voor ging. Je weet dat het er druk is met tien treinen per uur, waarbij er tweemaal per uur in zestien minuten tijd vijf treinen langs komen.
Oh aar kun je opzicht dan wel makkelijk omheen plannen ja. Was ook gekheid dat de trein zou moeten stoppen.
Van Mono hoeven we ook gwen medewerking te verwachten denk ik, die is nog steeds aan aan het huilen denk ik?
Vanaf Weeze naar Stockholm? Dan vlieg je zeker van/naar Skavsta Airport met Crying Ryanair? Succes
Ik vlieg in juli vanaf Amsterdam naar Stockholm Arlanda met KLM. Kost wat meer dan Ryanair, maar alle kosten van voor- en natransport en het meenemen van een koffer maken Ryanair duurder dan KLM.
Op woensdag 6 mei 2015 19:50 schreef James1988 het volgende: Vanaf Weeze naar Stockholm? Dan vlieg je zeker van/naar Skavsta Airport met Crying Ryanair? Succes
Ik vlieg in juli vanaf Amsterdam naar Stockholm Arlanda met KLM. Kost wat meer dan Ryanair, maar alle kosten van voor- en natransport en het meenemen van een koffer maken Ryanair duurder dan KLM.
Holy shit, dat had ik nog niet eens gezien Ik moet de tickets nog boeken hoor.
Maar als je dan alle kosten gaat optellen, tickets + vervoer naar Weeze + vervoer vanaf Skavsta, dan kom je inderdaad op een vrijwel zelfde prijs als dat je met KLM vliegt.
Goed dat je het even meldt.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Helemaal mee eens, maar even iets verder kijken dan "Oeh, goedkoop vliegticket" scheelt je wel wat frustratie van het soort "godverdegodver, sta ik hier in fucking Skavsta".
We blijven toch Nederlanders hé Iedere euro extra is er één teveel.
Vorig jaar ging ik naar een conferentie in Amberg, een heel schattig plaatsje in het zuidoosten van Duitsland, niet heel erg ver van de Tsjechische grens. Met het vliegtuig had die reis ongeveer ¤0,- gekost maar was de reistijd een half uur langer (het budget voor treinreizen was op, lang verhaal, Amerikaans bedrijf, vliegen mocht wel). Nu draaide mijn baas op voor deze kosten (¤78,- retour, heenweg 1e klas). Uiteindelijk was het vliegtuig waar een concullega die in Amsterdam woont ongeveer 3 uur vertraagd, ik dankzij de geniale planning van Deutsche Bahn slechts 2 uur (maar werd gecompenseerd met bier). Ik zou echt drie keer liever die ¤78,- uitgeven waarna ik er ook gewoon ben dan eerst naar het westen, dan naar München, dan met een trein, dan met nog een trein. Gewoon fucking gedoen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
De pa van een kameraad van me was voor het werk met de auto in Zweden. Hij had zijn auto laten staan in Stockholm op het vliegveld en terug naar NL gevlogen. Vervolgens vloog ie met het gezin terug naar Stockholm met Ryanair en ontdekte aldaar dat er 2 vliegvelden waren daar Uiteraard stonden zij op de verkeerde
Op woensdag 6 mei 2015 19:59 schreef James1988 het volgende: Helemaal mee eens, maar even iets verder kijken dan "Oeh, goedkoop vliegticket" scheelt je wel wat frustratie van het soort "godverdegodver, sta ik hier in fucking Skavsta".
Ik ga waarschijnlijk ook niet heel erg blij zijn als ik op de bus van 02:45 sta te wachten naar mijn vlucht van Longyearbyen naar Oslo van 04:40. Maar ja fuckit weetje. Yolo alles Beetje laag gaan hoort er bij
Vorig jaar ging ik naar een conferentie in Amberg, een heel schattig plaatsje in het zuidoosten van Duitsland, niet heel erg ver van de Tsjechische grens. Met het vliegtuig had die reis ongeveer ¤0,- gekost maar was de reistijd een half uur langer (het budget voor treinreizen was op, lang verhaal, Amerikaans bedrijf, vliegen mocht wel). Nu draaide mijn baas op voor deze kosten (¤78,- retour, heenweg 1e klas). Uiteindelijk was het vliegtuig waar een concullega die in Amsterdam woont ongeveer 3 uur vertraagd, ik dankzij de geniale planning van Deutsche Bahn slechts 2 uur (maar werd gecompenseerd met bier). Ik zou echt drie keer liever die ¤78,- uitgeven waarna ik er ook gewoon ben dan eerst naar het westen, dan naar München, dan met een trein, dan met nog een trein. Gewoon fucking gedoen.
quote:
Op woensdag 6 mei 2015 20:07 schreef derLudolf het volgende: De pa van een kameraad van me was voor het werk met de auto in Zweden. Hij had zijn auto laten staan in Stockholm op het vliegveld en terug naar NL gevlogen. Vervolgens vloog ie met het gezin terug naar Stockholm met Ryanair en ontdekte aldaar dat er 2 vliegvelden waren daar Uiteraard stonden zij op de verkeerde
Mooie verhalen wel.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Ik ga waarschijnlijk ook niet heel erg blij zijn als ik op de bus van 02:45 sta te wachten naar mijn vlucht van Longyearbyen naar Oslo van 04:40. Maar ja fuckit weetje. Yolo alles Beetje laag gaan hoort er bij
Damn. Ik vond de bus van 04:40 komende zomer naar Schiphol al vroeg
Ben in 2005 eens een lang weekend met een vriend van me naar Krakķw geweest. Kwamen we de laatste avond ook om 1 uur terug uit de stad en ging de wekker om kwart voor 5. Wel lekker filmpjes maken natuurlijk met je verknetterde harses Lache man
Als je alleen gaat kun je JUIST lekker laag gaan De hort op zo lang je wil en uitslapen zolang je wil, zonder jengelende reisgenoten die vroeg naar bed of vroeg eruit willen Discipline voor zelf vroeg weer opstaan moet wel..
Op woensdag 6 mei 2015 20:22 schreef Prins_Pils het volgende: Als je alleen gaat kun je JUIST lekker laag gaan De hort op zo lang je wil en uitslapen zolang je wil, zonder jengelende reisgenoten die vroeg naar bed of vroeg eruit willen Discipline voor zelf vroeg weer opstaan moet wel..
Jezelf met een enorme kater van een of ander studentenhol in Hamburg naar het station slepen omdat je de eerste trein naar Kopenhagen moet hebben en tot na Lübeck op het toilet doorbrengen
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Jezelf met een enorme kater van een of ander studentenhol in Hamburg naar het station slepen omdat je de eerste trein naar Kopenhagen moet hebben en tot na Lübeck op het toilet doorbrengen
half uur voor vertrektijd je bed uit komen, douchen, sleutel over de balie smijten en naar het station rennen. Thuis bedenken dat je ook nog wel die koelkast vol bier had kunnen betalen die je de avond tevoren met wat Heidelbergers omver hebt staan trekken, op blote voeten. Rings a bell?
Op woensdag 6 mei 2015 20:25 schreef Dr_Flash het volgende: Afgelopen weekend nog in een dronken bui iemand erbij geprobeerd te hosselen, which of course failed miserably
Het scheelt dat ik geen alcohol drink. Ik kom daar om cultuur te snuiven.
Godverdomme, ik klink als m'n vader
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
half uur voor vertrektijd je bed uit komen, douchen, sleutel over de balie smijten en naar het station rennen. Thuis bedenken dat je ook nog wel die koelkast vol bier had kunnen betalen die je de avond tevoren met wat Heidelbergers omver hebt staan trekken, op blote voeten. Rings a bell?
IK ZOU NIET WETEN WAAR JE HET OVER HEBT EN IK VIND HET ERG ONBELEEFD HOE JE JE GEDRAAGT
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Tot half 6 's nachts zitten tanken en de mooiste verhalen vertellen met wat locals op de Warschauer Brücke en in het hotel bedenken dat je éígenlijk een slagje Polen had gepland de volgende dag
"Meneer aan de andere kant van het gangpad, zou u zich er niet mee willen bemoeien? "
Dat liep nog even helemaal uit de hand ja. Niet eens zo zeer met Babs, maar vooral met die stinkallochtoon die er ook een mening over meende te moeten hebben.
Op woensdag 6 mei 2015 20:30 schreef Prins_Pils het volgende: Tot half 6 's nachts zitten tanken en de mooiste verhalen vertellen met wat locals op de Warschauer Brücke en in het hotel bedenken dat je éígenlijk een slagje Polen had gepland de volgende dag
Ik heb in 2003 al eens (met blond rondborstig gezelschap) in een nachttrein van berlin Lichtenberg naar Krakķw besloten een gezamenlijke vriend te bellen. Overal veel bier natuurlijk. Toen we drie kwartier vrij pointless naar elkaar op en neer hadden lopen schreeuwen bedacht ik me dat we er maar mee moesten stoppen omdat mijn bier warm werd
Ik ga waarschijnlijk ook niet heel erg blij zijn als ik op de bus van 02:45 sta te wachten naar mijn vlucht van Longyearbyen naar Oslo van 04:40. Maar ja fuckit weetje. Yolo alles Beetje laag gaan hoort er bij
Een groot deel van de stad rondom station Maastricht zit zonder stroom. Kan alles dan nog rijden? Neem aan dat de hoogspanning niet op het normale net zit, maar de wissels en seinen enzo?
Op woensdag 6 mei 2015 21:51 schreef Basekid_NZ het volgende: Een groot deel van de stad rondom station Maastricht zit zonder stroom. Kan alles dan nog rijden? Neem aan dat de hoogspanning niet op het normale net zit, maar de wissels en seinen enzo?
De voeding van de wijk loopt via lokale transformatorhuisjes, de voeding van onderstations zit rechtstreeks aangesloten in een hoogspanningsstation.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Vakantie, maar hoorde al wat voorbij komen. Als PEC Zwolle fan (die verdorie in Groningen woont) vond ik het niet erg als het feestje even verstoord zou worden (Niet met aanrijdingen, maar gewoon dat het alleen al afgeblazen zou worden). Die huldiging was bij mij achter het huis. Klootzakkerij. Ik kijk met een blikje bier naar mijn mooie PEC Zwolle vlag en voel mijn blauw-wit hart bloeden.
Vakantie, maar hoorde al wat voorbij komen. Als PEC Zwolle fan (die verdorie in Groningen woont) vond ik het niet erg als het feestje even verstoord zou worden (Niet met aanrijdingen, maar gewoon dat het alleen al afgeblazen zou worden). Die huldiging was bij mij achter het huis. Klootzakkerij. Ik kijk met een blikje bier naar mijn mooie PEC Zwolle vlag en voel mijn blauw-wit hart bloeden.
Haha, moet ik het telefoonnummer van korrelatie even geven?
Ik gunde het ze beide wel. Was al lang blij dat de beker boven de IJssel bleef
Haha, moet ik het telefoonnummer van korrelatie even geven?
Ik gunde het ze beide wel. Was al lang blij dat de beker boven de IJssel bleef
Als FC Groningen nou tegen elke andere club speelde zou ik juichen voor ze. Dit was zuur. Maar al-met-al, het is een mooie prestatie en ze hebben terecht gewonnen. Ik heb nog anderhalve week vakantie dus ik geniet van mijn biertjes (nu kan het). Ik vermaak mij prima
Nog nieuws verder wat ik eventueel heb gemist?
Gisteren en vandaag mooi ritje gemaakt! Groningen - Zwolle - Arnhem - Ede-Wageningen en vandaag weer terug. Wilde terug de snelle weg pakken maar ivm overwegstoringen reed de Grefo-expres behoorlijk vertraagd. Van Arnhem naar Zwolle reed DDZ, heerlijk! Beenruimte comfort fatsoenlijke stoelen Helaas laatste stuk van Zwolle naar GRoningen weer met zo'n laffe virm Kutcomfort.
Als je twee keer per week Zwolle-Oss moet doen begin je vanzelf te huilen. Zwolle-Den Bosch duurt met de directe trein een half uur langer dan via Utrecht. Wtf
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Als je twee keer per week Zwolle-Oss moet doen begin je vanzelf te huilen. Zwolle-Den Bosch duurt met de directe trein een half uur langer dan via Utrecht. Wtf
Het is het Parool, die linkse inslag door journalisten die geen weet hebben wat er op het spoort gebeurd. Dat is wel vaker met journalisten. Tragisch. Ze kunnen zoveel vertellen wanneer ze wél die kennis hebben.
Op woensdag 6 mei 2015 23:01 schreef Dr_Flash het volgende: "de overheid" legt nergens op toe. De overheid geeft geld uit om bepaalde dingen te kunnen doen.
dr_flash "legt geld toe" op een brood bij de winkel. Nee.
Hehe, goed punt ook (y)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op woensdag 6 mei 2015 23:01 schreef Monopoly het volgende: Het is het Parool, die linkse inslag door journalisten die geen weet hebben wat er op het spoort gebeurd. Dat is wel vaker met journalisten. Tragisch. Ze kunnen zoveel vertellen wanneer ze wél die kennis hebben.
DAT is wel echt een groot probleem ja. Journalisten die het volk horen te informeren, maar zelf echt van God noch zure appelen weten Die kunnen gewoon beter zwijgen dan de opinie beīnvloeden zoals ze doen nu
DAT is wel echt een groot probleem ja. Journalisten die het volk horen te informeren, maar zelf echt van God noch zure appelen weten Die kunnen gewoon beter zwijgen dan de opinie beīnvloeden zoals ze doen nu
Waarheid! Daar word ik altijd behoorlijk pissig van. Ze hebben een taak, en die hoor je naar eer en geweten uit te voeren. Een beetje IQ als lezer is ook noodzakelijk. Als ik de Telegraaf lees, weet ik dat ik ophitsende shit lees, met een mening. Maar bij een verdiepend stuk over een X onderwerp, verwacht ik dat de journalist/schrijver mij waarheden laat lezen, en geen halfbakken google-waarheden zonder te checken.
Ook weer niet waar. Prima dat je een opiniestuk maar niet alles is te vangen in een mening, dit soort dingen zijn geen mening.
Misschien Amsterdam-syndroom. Daar is immers het station met de spoorlijnen ernaartoe met veel moeite in de bestaande stad gebouwd. In Rotterdam met het luchtspoor in zekere zin ook trouwens.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2015 23:09:54 ]
DAT is wel echt een groot probleem ja. Journalisten die het volk horen te informeren, maar zelf echt van God noch zure appelen weten Die kunnen gewoon beter zwijgen dan de opinie beīnvloeden zoals ze doen nu
En ook geen moeite doen om zich te informeren. Zoals vorige week dat stukje over 'baarden zijn net zo vies als poep' nou mag je dat vinden op een metaforische manier, maar in de praktijk blijkt het zo dat er bacteriën zijn die zowel op je baard als in menselijke ontlasting wordt aangetroffen. Ja zo werkt dat, er zijn massa's bacteriën die zowel op je huid als in je poep voorkomen en dat hoort zo. En de hele wereld neemt het klakkeloos over. Echt wtf.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op woensdag 6 mei 2015 23:01 schreef Monopoly het volgende: Het is het Parool, die linkse inslag door journalisten die geen weet hebben wat er op het spoort gebeurd. Dat is wel vaker met journalisten. Tragisch. Ze kunnen zoveel vertellen wanneer ze wél die kennis hebben.
Voor zover ik kan nagaan is de schrijver van dit artikel geen journalist, maar iemand die op persoonlijke titel een brief heeft ingezonden naar de opiniepagina van het Parool. Als je anderen verwijt dat ze van niets weten, zorg dan in ieder geval dat je eigen beweringen wel hout snijden.
En ook geen moeite doen om zich te informeren. Zoals vorige week dat stukje over 'baarden zijn net zo vies als poep' nou mag je dat vinden op een metaforische manier, maar in de praktijk blijkt het zo dat er bacteriën zijn die zowel op je baard als in menselijke ontlasting wordt aangetroffen. Ja zo werkt dat, er zijn massa's bacteriën die zowel op je huid als in je poep voorkomen en dat hoort zo. En de hele wereld neemt het klakkeloos over. Echt wtf.
Media en journalisten zijn allemaal kakdom kutvolk.
Zelfs al noem je dat een generalisering, hebben ze het NOG zelf helemaal verdiend.
Voor zover ik kan nagaan is de schrijver van dit artikel geen journalist, maar iemand die op persoonlijke titel een brief heeft ingezonden naar de opiniepagina van het Parool. Als je anderen verwijt dat ze van niets weten, zorg dan in ieder geval dat je eigen beweringen wel hout snijden.
Dat zal ongetwijfeld waar zijn. Maar ik ben aan het 'haten' op journalisten in het algemeen. Dit was een summiere aanleiding
Voor zover ik kan nagaan is de schrijver van dit artikel geen journalist, maar iemand die op persoonlijke titel een brief heeft ingezonden naar de opiniepagina van het Parool. Als je anderen verwijt dat ze van niets weten, zorg dan in ieder geval dat je eigen beweringen wel hout snijden.
Anne Blankert
Anne Blankert is sociaal geograaf, adviseur verkeersmanagement bij de gemeente Amsterdam
*kuch*
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Want dat is adviseur VERKEERSMANAGEMENT bij de gemeente Amsterdam.
En volgens mij krijgt Amsterdam Centraal 2 passagetunnels en niet één. En er komt nog horeca in ook. Volgens mij is een van de stations waar ze totaal geen recht van spreken hebben. Amstel kan ik me wel in vinden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
En volgens mij krijgt Amsterdam Centraal 2 passagetunnels en niet één. En er komt nog horeca in ook. Volgens mij is een van de stations waar ze totaal geen recht van spreken hebben. Amstel kan ik me wel in vinden.
Jeez, ik volg momenteel het vak verkeersmanagement en ga een paper schrijven over iets wat ze op de ring gebruiken om verkeer beter te laten stromen
Mij ook. Maar naar Stockholm wordt het toch met het vliegtuig, want mijn reisgenoot vindt dat de trein "te lang duurt". Kan ik hem niet geheel ongelijk in geven, vanuit Breda ben je zowat een dag onderweg.
Daarnaast, groeten uit Lyon! Een paar constateringen: 1) "Door de poortjes glippen" gebeurt hier net zo goed. Ik werd zojuist door een jongedame aangesproken toen ik m'n kaartje in het poortje stopte. Ik begreep niet wat ze zei, tot ze achter me aan ging door het poortje. "Merci!"... en ze holde richting metro. Ze vroeg dus of ze achter me aan mocht 2) Het stikt hier van de straathoertjes. En dan niet het type "die is leuk", maar meer "afgelebberde Poolse boterham" waar mijn vlaggenmast niet veel meer mee doet. 3) Daarentegen heb ik wél een hoop leuke franįaises gezien.
En volgens mij krijgt Amsterdam Centraal 2 passagetunnels en niet één. En er komt nog horeca in ook. Volgens mij is een van de stations waar ze totaal geen recht van spreken hebben. Amstel kan ik me wel in vinden.
En de trams sneller laten doorstromen door de stad? Dat lukt ze niet echt
Op woensdag 6 mei 2015 23:43 schreef Dr_Flash het volgende: Ik ken meer dan genoeg meer dan mooie poolse vrouwen. Oh en ik spreek vloeiend Pools trouwens.
Kurwa.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
In alle Intercity’s moeten de omroepberichten straks duidelijk zijn te verstaan. NS gaat de omroepinstallaties in alle dubbeldeks-Intercitytreinen grondig nakijken en repareren. Na onderzoek erkent de vervoerder dat de meldingen die conducteurs omroepen in deze zogenoemde VIRM-treinen soms amper zijn te verstaan voor reizigers.
Het einde aan de dkjsglkajagk station djgkljagklja overstappen kldjgaja station berichten.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op woensdag 6 mei 2015 23:01 schreef Monopoly het volgende: Het is het Parool, die linkse inslag door journalisten die geen weet hebben wat er op het spoort gebeurd. Dat is wel vaker met journalisten. Tragisch. Ze kunnen zoveel vertellen wanneer ze wél die kennis hebben.
Links is uiteindelijk de enige juiste weg.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zwolle-Amersfoort donderdag 7 tot en met zondag 10 mei Oorzaak door werkzaamheden Reisadvies U kunt gebruikmaken van de omreisroute of de bussen
er rijden geen Intercity's tussen Zwolle en Amersfoort tussen Zwolle en Amersfoort kunt u omreizen via Deventer tussen Zwolle en Utrecht/Rotterdam kunt u omreizen via Deventer of Amsterdam Zuid/Schiphol op 7 en 8 mei rijden er geen Sprinters tussen Amersfoort Schothorst en Putten; u kunt reizen met de bus op 9 en 10 mei rijden er geen Sprinters tussen Amersfoort Schothorst en Nunspeet; u kunt reizen met de bus
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ik dacht door een storing maar gewoon werkzaamheden
Lekker is dat op het einde van een normale werkweek. Ja ik weet dat het vakantie is voor studenten, volgende week zou dan een betere periode zijn op hemelvaart en die opvolgende vrijdag.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Lekker is dat op het einde van een normale werkweek. Ja ik weet dat het vakantie is voor studenten, volgende week zou dan een betere periode zijn op hemelvaart en die opvolgende vrijdag.
Mijn hele planning in mijn hoofd in de war omdat ik dus dacht dat Hemelvaart was
In de perron- en spoorlengte excel sheet van Prorail staan blijkbaar sinds kort ook alle materieellengtes, dus ook die van DDM-1, FLIRT 3 en de SNG. Bij DDM-1 viel me dit wel op: "Inzet voorzien vanaf september 2016" Dat duurt dus nog even, FLIRT komt dan ook bijna al. Wordt een krap jaartje dus.
Lekker is dat op het einde van een normale werkweek. Ja ik weet dat het vakantie is voor studenten, volgende week zou dan een betere periode zijn op hemelvaart en die opvolgende vrijdag.
Op donderdag 7 mei 2015 10:07 schreef boriq het volgende: Bij DDM-1 viel me dit wel op: "Inzet voorzien vanaf september 2016" Dat duurt dus nog even, FLIRT komt dan ook bijna al. Wordt een krap jaartje dus.
Als die voorziene datum überhaupt gehaald wordt. DDAR kwam ook maanden later dan beloofd.
Zo, weer thuis uit Tsjechië en Slowakije. Zie ik op de Kijfhoek ineens weer 4 of 5 donkerrode ex-EETC rijtuigen staan in een UnitCargo richting Duitsland.
Ik dacht dat dit een hoax was, maar het blijkt echt te zijn. Wat een vercrackte zieke honden zijn het ook daar, niet te geloven.
"Beste conducteur,
Zoals afgesproken, ontvangt u hierbij mijn vervoerbewijs. Voor een enkele reis Utrecht-Amsterdam brengt u 7,40 in rekening. In uw kaartautomaat heb ik een enkeltje Utrecht-Abcoude voor 4,90 gevonden. Het restbedrag is dusdanig klein, dat geen verdere verrekening zal plaatsvinden.
gr gr.
Reiziger"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Zoals afgesproken, ontvangt u hierbij mijn vervoerbewijs. Voor een enkele reis Utrecht-Amsterdam brengt u 7,40 in rekening. In uw kaartautomaat heb ik een enkeltje Utrecht-Abcoude voor 4,90 gevonden. Het restbedrag is dusdanig klein, dat geen verdere verrekening zal plaatsvinden.
Op donderdag 7 mei 2015 11:08 schreef greavy het volgende: Zie ik op de Kijfhoek ineens weer 4 of 5 donkerrode ex-EETC rijtuigen staan in een UnitCargo richting Duitsland.
Gaan niet naar Duitsland, maar met de unitcargo naar Antwerpen-Noord. Zijn nu vertrokken van Kijfhoek als het goed is.
Zoals afgesproken, ontvangt u hierbij mijn vervoerbewijs. Voor een enkele reis Utrecht-Amsterdam brengt u 7,40 in rekening. In uw kaartautomaat heb ik een enkeltje Utrecht-Abcoude voor 4,90 gevonden. Het restbedrag is dusdanig klein, dat geen verdere verrekening zal plaatsvinden.
gr gr.
Reiziger"
Ja, maar moet je even nadenken hoe dat gegaan is he. Daar heeft iemand dus nog even ¤ 1,25 aan muntgeld uit het vakje lopen stelen "als kosten" voor het eruit halen van die 15 euro. Echt, hoe ziek moet je dan zijn?
Nee, blijkt een standaardprocedure van NS te zijn: portemonnee gevonden, alle geld er uit en op een bankrekening zetten, gewoon om diefstal te voorkomen. Het probleem is nu dat NS het niet nodig vond om die 1,25 weer over te maken aan de eigenaar, en dat laatste wordt per direct gewijzigd.
Op donderdag 7 mei 2015 13:21 schreef Anno1982 het volgende: Nee, blijkt een standaardprocedure van NS te zijn: portemonnee gevonden, alle geld er uit en op een bankrekening zetten, gewoon om diefstal te voorkomen. Het probleem is nu dat NS het niet nodig vond om die 1,25 weer over te maken aan de eigenaar, en dat laatste wordt per direct gewijzigd.
Nee precies. Maar wel de moeite nemen om die 1,25 eruit te strietsen en vervolgens zeggen dat het een verwaarloosbaar bedrag is en dat je het dus maar houdt
En geld eruit halen "om diefstal te voorkomen"? Diefstal door wie dan? En wie controleert de eruithaler? Gewoon compleet ziek. Of je het een standaard procedure noemt doet daar niets aan af.
Hoe is dit in verhouding tot het invorderen van 15 euro?
het ging meer om die 1,25 toch? maar goed:
quote:
•Als uw eigendom is gevonden en het ligt bij het Centraal Bureau Gevonden Goed, dan wordt dit altijd naar uw huisadres gestuurd. U betaalt hiervoor minimaal ¤ 15.
Op donderdag 7 mei 2015 13:43 schreef mschol het volgende: die 16,25 had gestort moeten worden om vervolgens te moeten worden overgemaakt.. ook daar zitten weer kosten aanvast..
Service? Dat betekent dat de kosten doorberekend worden in een treinkaartje?
Ik snap nu overigens wel waarom de hoeveelheid gevonden voorwerpen maar blijft groeien, als je minimaal 15 euro moet betalen om iets terug te krijgen denk je er wel even bij na...
Service? Dat betekent dat de kosten doorberekend worden in een treinkaartje?
Ik snap nu overigens wel waarom de hoeveelheid gevonden voorwerpen maar blijft groeien, als je minimaal 15 euro moet betalen om iets terug te krijgen denk je er wel even bij na...
De eerste week kan je het gratis afhalen.
Ik had mijn sjaal laten liggen, denk ga even kijken of ze hem toevallig hebben maar was al te laat en dat is natuurlijk geen 15 euro waard
Ik had mijn sjaal laten liggen, denk ga even kijken of ze hem toevallig hebben maar was al te laat en dat is natuurlijk geen 15 euro waard
En daardoor ligt er weer een sjaal oneindig weg te rotten in het 'centraal bureau verloren goed', moeten ze weer opslagruimte bijhuren en wordt het afhalen van een verloren voorwerp nog duurder.
Op donderdag 7 mei 2015 14:42 schreef Anno1982 het volgende: En daardoor ligt er weer een sjaal oneindig weg te rotten in het 'centraal bureau verloren goed', moeten ze weer opslagruimte bijhuren en wordt het afhalen van een verloren voorwerp nog duurder.
Ze houden toch ook eens per jaar een leegverkoop van dingen die al heel lang niet opgehaald zijn of zo?
Er wordt gevraagd om "uw mening" mevrouw Mansveld, niet om een copy-paste verhaaltje uit een NS Rozegeur en Maneschijn folder. En waar is vraag 4 gebleven?
De andere Tsjechische aanhanger RegioJET is ook een aanrader. Geen Flirt, iets trager dan de LEO, maar ook een prima service in de trein, vergelijkbaar met LEO.
De andere Tsjechische aanhanger RegioJET is ook een aanrader. Geen Flirt, iets trager dan de LEO, maar ook een prima service in de trein, vergelijkbaar met LEO.
Gemoderniseerde Regiojet is idd prima. ÖBB/CD Railjet Business Class ook.
Zondag nog de RegioJET met een Vectron op de plaat geslingerd in Slowakije. Ding was 5,5 uur vertraagd De volgende RegioJET (die van 4 uur (!) later) uit Bratislava naar Kosice had iets van 3 uur vertraging
25 April 2015 - Te station Mirovice (Tsjechië) rolt de sneltrein richting Příbram het station binnen, om na enkele ogenblikken als sneltrein weer te vertrekken. In de maand April is Příbram de eindbestemming door werkzaamheden tussen Příbram en Zdice, en werd er uitzonderlijk weer met een Bardotka+2 rijtuigen gereden.
Op donderdag 7 mei 2015 18:47 schreef greavy het volgende: Zondag nog de RegioJET met een Vectron op de plaat geslingerd in Slowakije. Ding was 5,5 uur vertraagd De volgende RegioJET (die van 4 uur (!) later) uit Bratislava naar Kosice had iets van 3 uur vertraging