http://www.metronieuws.nl(...)gingen-lesbisch-stelquote:Paige Beckwith en haar verloofde Megan uit Georgia zijn dolgelukkig met elkaar en gaan binnenkort trouwen. Tenminste, dat was wel de bedoeling, maar toen Paige hun trouwuitnodigingen naar de drukkerij van Alan Akins bracht, werden deze zonder pardon geweigerd. Dat staat in een bericht van New Now Next.
WEIGERAAR
De franchise-eigenaar van AlphaGraphics, de desbetreffende drukkerij, belde Paige op met de mededeling dat hij hun uitnodigingen niet kon printen omdat hij niet achter het homohuwelijk staat. “Ik bleef hem maar vragen hoe hij zoiets kon doen, waarom? Hij refereerde naar de bijbel en noemde ons zondaars. Ik was inmiddels allang in tranen”, zo vertelt Beckwith aan NBC.
RELIGIE
Nadat de dames hun beklag deden bij het hoofdkantoor van het bedrijf, heeft deze zijn excuses aangeboden en de printkosten op zich genomen. “AlphaGraphics keurt geen enkele vorm van discriminatie goed en verwelkomen iedereen met open armen, ongeacht nationaliteit, huidskleur of seksuele voorkeur.”
Lees ook: Klachten om muurschildering van omhelzende mannen
De advocaat van de drukkerijhouder uit Georgia laat weten dat de wet het in deze conservatieve staat mogelijk maakt om te zeggen: “Ik doe geen zaken met dit soort stellen.”
misschien is dat de enigste drukkerij die iets speciaals kan maken wat die dames bedacht hadden?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 07:51 schreef superniger het volgende:
Dan gaan ze toch gewoon naar een andere bedrijf.
Ophef om niks.
Ach, als het bedrijf gezegd had dat ze geen zaken deden met nikkers, joodse untermenschen of oorlogsveteranen zou het land te klein zijn. Terwijl die ook gewoon naar een ander bedrijf zouden kunnen en de beledigende termen van zich af zouden kunnen schudden.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 07:51 schreef superniger het volgende:
Dan gaan ze toch gewoon naar een andere bedrijf.
Ophef om niks.
Het hoofdkantoor zegt anders dat dit niet hoorde te gebeuren.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 07:56 schreef Leandra het volgende:
Ah de variant op de pizzaboer die geen pizza's voor de homo-trouwerij wilde leveren.
Fijn dat nu bekend is hoe dit bedrijf er over denkt, dan weet je als hetero ook dat je dit bedrijf moet vermijden.
Dan moeten ze de franchisenemers beter onder de duim houden.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 07:59 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Het hoofdkantoor zegt anders dat dit niet hoorde te gebeuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 08:05 schreef Resistor het volgende:
In plaats van hun schouders ophalen en naar de volgende drukker gaan die ze wel wil helpen gaan ze nu in de media een jankverhaal ophangenRacisme mag je niet negeren!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
Lesbiennes zijn een ras?quote:
Of ze ruiken geld.quote:
Ik weet niet of een drukkerij het recht heeft om een opdracht te weigeren om deze reden maar als bedrijf sta je wel in je hemd.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:43 schreef Janneke141 het volgende:
Drukkerij heeft het volste recht om deze opdracht te weigeren. Dames hebben ook het volste recht om de publiciteit op te zoeken, zodat de rest van zijn potentiële klandizie weet wat voor bekrompen visie die drukker erop nahoudt. Ik hoop maar dat dit stel dit niet uit financiële motieven doet.
Hebben ze daar belang bij, denk je?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik weet niet of een drukkerij het recht heeft om een opdracht te weigeren om deze reden maar als bedrijf sta je wel in je hemd.
Straks gaan supermarkten, tankstations en bakkers je weigeren om die reden.
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 08:05 schreef Resistor het volgende:
In plaats van hun schouders ophalen en naar de volgende drukker gaan die ze wel wil helpen gaan ze nu in de media een jankverhaal ophangenIdiootSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft deze drukker er belang bij? Afgezien van het feit dat morele opvattingen vaak boven financiële gaan op dit vlak is er in sommige gebieden best een mogelijkheid dat 'bijbelvast' handelen ook financieel voordelig is.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hebben ze daar belang bij, denk je?
Als begrafenisondernemer kun je in NL zelfs nog adverteren met het feit dat je geen crematies doet.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 10:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heeft deze drukker er belang bij? Afgezien van het feit dat morele opvattingen vaak boven financiële gaan op dit vlak is er in sommige gebieden best een mogelijkheid dat 'bijbelvast' handelen ook financieel voordelig is.
Ik kan me best voorstellen dat je in Nederland bijvoorbeeld prima omzet kunt draaien met een 'Marokkaanvrije' bioscoop of iets dergelijks.
Mensen mogen ze daar vervolgens ook gewoon publiekelijk aan de schandpaal nagelen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:01 schreef ccs het volgende:
Drukkerij mag zelf bepalen wie ze als klant accepteert.
En dit.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:00 schreef PalmRoyale het volgende:
Toen mijn nichtje en haar vriendin gingen trouwen wilde de eerste ambtenaar hen niet trouwen uit religieuze overtuiging (toen mocht dat nog). Ze hebben gewoon een ander gezocht die het graag wilde doen. Als ze de weigerambtenaar hadden kunnen dwingen hadden ze het niet eens gedaan want ze wilden niet door iemand getrouwd worden die zo kortzichtig is. Geen drama of zielig doen van hun kant, gewoon een ander genomen en gaan met die banaan. Zo kan het ook.
Nee, dat valt onder laster en smaad.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen mogen ze daar vervolgens ook gewoon publiekelijk aan de schandpaal nagelen.
Misschien moet je termen eerst even opzoeken voor je ze hanteert.quote:
Ik ben geen rechtsgeleerde, maar je weet wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien moet je termen eerst even opzoeken voor je ze hanteert.
Zeg dan gewoon wat je bedoelt en gebruik geen andere termen, want laster en smaad zijn het zeker niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:04 schreef ccs het volgende:
[..]
Ik ben geen rechtsgeleerde, maar je weet wat ik bedoel.
Ik wel, daarom adviseer ik je ook om je eerst even af te vragen wat iets inhoudt voordat je ermee gaat dwepen. Als bakker Jansen mij bedorven brood verkoopt en ik breng dat in de media, dan is dat geen laster of smaad. Net zo min als dat hier het geval is.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:04 schreef ccs het volgende:
[..]
Ik ben geen rechtsgeleerde, maar je weet wat ik bedoel.
Appels en peren, bedorven brood verkopen is slecht voor de gezondheid van de klanten een stel homo's weigeren als klant is dat niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wel, daarom adviseer ik je ook om je eerst even af te vragen wat iets inhoudt voordat je ermee gaat dwepen. Als bakker Jansen mij bedorven brood verkoopt en ik breng dat in de media, dan is dat geen laster of smaad. Net zo min als dat hier het geval is.
En dat is relevant omdat?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Appels en peren, bedorven brood verkopen is slecht voor de gezondheid van de klanten een stel homo's weigeren als klant is dat niet.
Dat wilde ik ook typen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Appels en peren, bedorven brood verkopen is slecht voor de gezondheid van de klanten een stel homo's weigeren als klant is dat niet.
Dat is heel schattig, maar volstrekt irrelevant bij de vraag of iets laster of smaad is.quote:
In deze zaak gaat het niet om het algemeen belang.quote:
Dat valt nog te bezien. Het voorkomen van de inperking van de keuzevrijheid van groeperingen in de samenleving is best iets dat je kunt zien als algemeen belang.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:32 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
In deze zaak gaat het niet om het algemeen belang.
Drukkerij mag geen discriminerende redenen opgeven als reden van weigering.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:01 schreef ccs het volgende:
Drukkerij mag zelf bepalen wie ze als klant accepteert.
In Georgia mogen winkeliers waarschijnlijk wel iemand weigeren op basis van homoseksualiteit, is de laatste tijd veel in het nieuws geweest. Vrijheid van geloof of zoietsquote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Drukkerij mag geen discriminerende redenen opgeven als reden van weigering.
Leuke hersenspinsel, leuke pogingquote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:17 schreef Dance99Vv het volgende:
Denk dat het wat dieper ligt, christenen worden in amerika steeds meer verboden, obama zei dat amerika geen christelijke natie meer is, bidden voor de maaltijd is/wordt in sommige scholen verboden, vrolijk kerstfeest is een foute uitspraak tegenwoordig. Naar god refereren mag ook al niet meer. Geen wonder dat burgers op allerlei manieren laten merken dat ze wel christelijk zijn, ja zelfs radicaliseren.
Het is ook niet nieuw, dat weigeren mee te werken aan het homohuwelijk, eerder al een bakker, pizzabedrijfje,en nu een drukkerij.
Het is de vrijheid van uitoefening van het geloof, en het gaat niet om homofiel zijn maar om het meewerken aan iets waar ze tegen zijn, ongeacht of hoe anderen erover denken.
Christenen staan in amerika gelijkgesteld aan ISIS, fundamentalisten, terroristen.
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:17 schreef Dance99Vv het volgende:
Denk dat het wat dieper ligt, christenen worden in amerika steeds meer verboden, obama zei dat amerika geen christelijke natie meer is, bidden voor de maaltijd is/wordt in sommige scholen verboden, vrolijk kerstfeest is een foute uitspraak tegenwoordig. Naar god refereren mag ook al niet meer. Geen wonder dat burgers op allerlei manieren laten merken dat ze wel christelijk zijn, ja zelfs radicaliseren.
Het is ook niet nieuw, dat weigeren mee te werken aan het homohuwelijk, eerder al een bakker, pizzabedrijfje,en nu een drukkerij.
Het is de vrijheid van uitoefening van het geloof, en het gaat niet om homofiel zijn maar om het meewerken aan iets waar ze tegen zijn, ongeacht of hoe anderen erover denken.
Christenen staan in amerika gelijkgesteld aan ISIS, fundamentalisten, terroristen.
Samir is wel fvcking irritant man, op marktplaatsquote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:26 schreef BeamofLight het volgende:
Precies, als ik wat verkoop via marktplaats reageer ik ook nooit op berichten, telefoontjes, biedingen van de Samir en yassines. Altijd wat met die lui
Bedankt Hans.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:57 schreef NickGrouwen het volgende:
Vrijheid van religie, pech gehad, sorry lesbiennes. Zij hebben het recht om te discrimineren jegens lesbostellen. STELLETJE ZONDAARS
Tja ik heb weleens iets aan een mocro verkocht via MP, dat bleek een keurige jongen te zijn en zo zag ik maanden later ook een Fokker.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:26 schreef BeamofLight het volgende:
Precies, als ik wat verkoop via marktplaats reageer ik ook nooit op berichten, telefoontjes, biedingen van de Samir en yassines. Altijd wat met die lui
In Nederland mag dat overigens niet met dit motief.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:43 schreef Janneke141 het volgende:
Drukkerij heeft het volste recht om deze opdracht te weigeren. [..]
Nee, dat is waar inderdaad. Dit blijft een discussie waar je maar moeilijk uitkomt; Het verbod op discriminatie en de vrijheid (van meningsuiting, van ondernemerschap) zitten elkaar altijd in de weg.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In Nederland mag dat overigens niet met dit motief.
Voor mij is het helemaal geen moeilijke discussie.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat is waar inderdaad. Dit blijft een discussie waar je maar moeilijk uitkomt; Het verbod op discriminatie en de vrijheid (van meningsuiting, van ondernemerschap) zitten elkaar altijd in de weg.
Dus dit moet gewoon kunnen bedoel je?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Voor mij is het helemaal geen moeilijke discussie.De overheid mag niet discrimineren en burgers moeten zelf kunnen weten met wie zij zaken doen, ongeacht het motief daar achter.
Inderdaad. Staat er toch ook?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus dit moet gewoon kunnen bedoel je?
[ afbeelding ]
Er is niets racistisch (of discriminerend) aan de mening van Kowloon.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:48 schreef k_man het volgende:
[..]
OK. Vrij apart om je zo openlijk racistisch uit te laten.
dat is niet racistisch, want je kan er persoonlijk ook tegen zijn zonder dat 'tegen zijn' met dwang te willen opleggen aan de rest.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ben niet racistisch hoor.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben niet racistisch hoor.Maar ik vind gewoon dat als mensen dat wel zijn dat ze dat mogen uiten en daar naar mogen handelen. Ik denk dat de Nederlandse maatschappij voldoende volwassen is door daar passend op te reageren, bijvoorbeeld een boycot tegen een supermarkt die alleen voor blanken is. Gedachten kun je niet met wetten bestrijden.
Het is niet racistisch om geen negers in je winkel toe te laten?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is niets racistisch (of discriminerend) aan de mening van Kowloon.
En als ik nou de baas van die supermarkt ben en ik weiger om negers aan te nemen? Of misschien wil ze wel aannemen, maar dan betaal ik ze 30% minder dan de blanke medewerkers.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben niet racistisch hoor.Maar ik vind gewoon dat als mensen dat wel zijn dat ze dat mogen uiten en daar naar mogen handelen. Ik denk dat de Nederlandse maatschappij voldoende volwassen is door daar passend op te reageren, bijvoorbeeld een boycot tegen een supermarkt die alleen voor blanken is. Gedachten kun je niet met wetten bestrijden.
Volgens mij wil jij het niet snappen?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is niet racistisch om geen negers in je winkel toe te laten?
In red neck country zou dat nog wel eens een aanbeveling kunnen zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens.
Geldt ook voor deze drukkerij, mensen weten nu wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Dat uiteraard wel, maar dat maakt de uitbater van die winkel racistisch. Niet degene die het akkoord vindt dat iemand zo'n bord mag ophangen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is niet racistisch om geen negers in je winkel toe te laten?
Nou, daar ben ik het niet persé mee eens. Toestaan is een vorm van instemmen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat uiteraard wel, maar dat maakt de uitbater van die winkel racistisch. Niet degene die het akkoord vindt dat iemand zo'n bord mag ophangen.
Moet kunnen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus dit moet gewoon kunnen bedoel je?
[ afbeelding ]
Mooi plaatje.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 08:56 schreef Hyperdude het volgende:
Wat een nieuws. Zouden ze in de VS ook ons "nieuws" uit Staphorst of de Schilderswijk lezen?![]()
[ afbeelding ]
Zolang de negers alsnog het minmumloon verdienen is er niets mis mee.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:22 schreef k_man het volgende:
[..]
En als ik nou de baas van die supermarkt ben en ik weiger om negers aan te nemen? Of misschien wil ze wel aannemen, maar dan betaal ik ze 30% minder dan de blanke medewerkers.
Moet ik dat ook lekker zelf weten, als ondernemer?
Je kunt natuurlijk wel het één en ander sturen. De slavernij is ook wel grotendeels door dwang afgeschaft. Een dergelijke afschaffing verandert natuurlijk niet van de ene op de andere dag de opvatting van mensen, maar ik denk dat het op de langere termijn, over generaties heen, wel degelijk een rol speelt bij het vormen van de publieke opinie.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Loepzuivere discriminatie goedkeuren....quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:43 schreef Janneke141 het volgende:
Drukkerij heeft het volste recht om deze opdracht te weigeren. Dames hebben ook het volste recht om de publiciteit op te zoeken, zodat de rest van zijn potentiële klandizie weet wat voor bekrompen visie die drukker erop nahoudt. Ik hoop maar dat dit stel dit niet uit financiële motieven doet.
Er is een verschil tussen gelovig zijn en orthodox gelovig zijn. Er is voldoende ruimte om zelf invulling te geven. Of zie jij christenen ook graag een heilige oorlog of whatever starten?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mooi plaatje.![]()
Ik knikker deze er nog even in:
[ afbeelding ]
Verder nog de opmerking dat dit soort discriminatie - uit de categorie Juden nicht erwünscht - in Nederland ook gewoon plaatsvindt. Zie dit topic uit 2009: NWS / Textieldrukker weigert tekst homo-sportevenement
Sterker nog, de publieke opinie omtrent homorechten in de VS is enorm bijgedraaid het afgelopen decennium. Een meerderheid is bijvoorbeeld inmiddels voorstander van het homohuwelijk. De felste tegenstand vind je onder de evangelische christenen, maar er zijn ook genoeg minder fundamentalistische christenen met tolerantere opvattingen en kerken waar homo's en lesbiennes gewoon kunnen trouwen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:43 schreef Zolder het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen gelovig zijn en orthodox gelovig zijn.
Indiana inderdaad. Zie het eerder geposte fragment van Seth Meyers.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:49 schreef Monolith het volgende:
De recentelijk ingevoerde RFRA wetgeving in ik meen Indiana heeft ook een enorm averechts effect gehad met veel bedrijven die dreigden te vertrekken en dergelijke. Op basis daarvan is soortgelijke wetgeving in een andere staat bijvoorbeeld geblokkeerd of in de ijskast gezet.
Op dit vlak zie ze je in ieder geval wel dat de maatschappelijke stellingname enig effect sorteert op macroschaal.
Het plaatje stelt religieuze hypocrisie aan de kaak. In hoeverre mensen gelovig zijn, is daarvoor niet zo bijster relevant. Ook gematigd gelovigen hebben over tal van onderwerpen een uitgesproken, vooringenomen en bovenal religieus bepaald standpunt. Maar dan alleen op onderwerpen waarbij het uitkomt. Precies die hypocrisie laat dit plaatje zien.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:43 schreef Zolder het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen gelovig zijn en orthodox gelovig zijn. Er is voldoende ruimte om zelf invulling te geven. Of zie jij christenen ook graag een heilige oorlog of whatever starten?
Laten we er maar op houden dat het plaatje grappig bedoeld is.
Dit slaat echt nergens opquote:Tenminste, dat was wel de bedoeling, maar toen Paige hun trouwuitnodigingen naar de drukkerij van Alan Akins bracht, werden deze zonder pardon geweigerd.
Hier is het niet veel anders. Prima, maar dat is nog geen reden om dan de tegenstanders die 10 jaar geleden nog in de meerderheid waren maar meteen als homohaters af te schilderen. Die homobeweging begint net zo irritant worden als christenen in het opdringen van hun eigen gelijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sterker nog, de publieke opinie omtrent homorechten in de VS is enorm bijgedraaid het afgelopen decennium. Een meerderheid is bijvoorbeeld inmiddels voorstander van het homohuwelijk.
Maar nu dus wel? Beetje onzinnig bordje...quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Loepzuivere discriminatie goedkeuren....
[ afbeelding ]
Ja, vreselijk irritant, al die mensen die volwaardig behandeld willen worden. Waar is de tijd gebleven van ongestraft potenrammen?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hier is het niet veel anders. Prima, maar dat is nog geen reden om dan de tegenstanders die 10 jaar geleden nog in de meerderheid waren maar meteen als homohaters af te schilderen. Die homobeweging begint net zo irritant worden als christenen in het opdringen van hun eigen gelijk.
Dus als ze in Zuid-Afrika na de apartheid of Duitsland na WO 2 negers of joden nog steeds werden geweigerd, dan hadden die daar ook niet over moeten zeiken? Ik vind er vrij weinig 'opdringerig' aan om te eisen dat je niet wordt gediscrimineerd om huidskleur of geaardheid.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hier is het niet veel anders. Prima, maar dat is nog geen reden om dan de tegenstanders die 10 jaar geleden nog in de meerderheid waren maar meteen als homohaters af te schilderen. Die homobeweging begint net zo irritant worden als christenen in het opdringen van hun eigen gelijk.
Mensen eisen gewoon gelijke rechten op. Dat is heel wat anders dan het opdringen van een bepaalde levensstijl. Als je zelfs dat verschil al niet meer ziet, begin ik me zorgen te maken.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
quote:. Ik was inmiddels allang in tranen”, zo vertelt Beckwith aan NBC.
Ze hadden beter een molotovcocktail naar binnen kunnen gooien?quote:
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze hadden beter een molotovcocktail naar binnen kunnen gooien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |