quote:Op zaterdag 2 mei 2015 08:05 schreef Resistor het volgende:
In plaats van hun schouders ophalen en naar de volgende drukker gaan die ze wel wil helpen gaan ze nu in de media een jankverhaal ophangenIdiootSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft deze drukker er belang bij? Afgezien van het feit dat morele opvattingen vaak boven financiële gaan op dit vlak is er in sommige gebieden best een mogelijkheid dat 'bijbelvast' handelen ook financieel voordelig is.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hebben ze daar belang bij, denk je?
Als begrafenisondernemer kun je in NL zelfs nog adverteren met het feit dat je geen crematies doet.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 10:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heeft deze drukker er belang bij? Afgezien van het feit dat morele opvattingen vaak boven financiële gaan op dit vlak is er in sommige gebieden best een mogelijkheid dat 'bijbelvast' handelen ook financieel voordelig is.
Ik kan me best voorstellen dat je in Nederland bijvoorbeeld prima omzet kunt draaien met een 'Marokkaanvrije' bioscoop of iets dergelijks.
Mensen mogen ze daar vervolgens ook gewoon publiekelijk aan de schandpaal nagelen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:01 schreef ccs het volgende:
Drukkerij mag zelf bepalen wie ze als klant accepteert.
En dit.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:00 schreef PalmRoyale het volgende:
Toen mijn nichtje en haar vriendin gingen trouwen wilde de eerste ambtenaar hen niet trouwen uit religieuze overtuiging (toen mocht dat nog). Ze hebben gewoon een ander gezocht die het graag wilde doen. Als ze de weigerambtenaar hadden kunnen dwingen hadden ze het niet eens gedaan want ze wilden niet door iemand getrouwd worden die zo kortzichtig is. Geen drama of zielig doen van hun kant, gewoon een ander genomen en gaan met die banaan. Zo kan het ook.
Nee, dat valt onder laster en smaad.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen mogen ze daar vervolgens ook gewoon publiekelijk aan de schandpaal nagelen.
Misschien moet je termen eerst even opzoeken voor je ze hanteert.quote:
Ik ben geen rechtsgeleerde, maar je weet wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien moet je termen eerst even opzoeken voor je ze hanteert.
Zeg dan gewoon wat je bedoelt en gebruik geen andere termen, want laster en smaad zijn het zeker niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:04 schreef ccs het volgende:
[..]
Ik ben geen rechtsgeleerde, maar je weet wat ik bedoel.
Ik wel, daarom adviseer ik je ook om je eerst even af te vragen wat iets inhoudt voordat je ermee gaat dwepen. Als bakker Jansen mij bedorven brood verkoopt en ik breng dat in de media, dan is dat geen laster of smaad. Net zo min als dat hier het geval is.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:04 schreef ccs het volgende:
[..]
Ik ben geen rechtsgeleerde, maar je weet wat ik bedoel.
Appels en peren, bedorven brood verkopen is slecht voor de gezondheid van de klanten een stel homo's weigeren als klant is dat niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wel, daarom adviseer ik je ook om je eerst even af te vragen wat iets inhoudt voordat je ermee gaat dwepen. Als bakker Jansen mij bedorven brood verkoopt en ik breng dat in de media, dan is dat geen laster of smaad. Net zo min als dat hier het geval is.
En dat is relevant omdat?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Appels en peren, bedorven brood verkopen is slecht voor de gezondheid van de klanten een stel homo's weigeren als klant is dat niet.
Dat wilde ik ook typen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Appels en peren, bedorven brood verkopen is slecht voor de gezondheid van de klanten een stel homo's weigeren als klant is dat niet.
Dat is heel schattig, maar volstrekt irrelevant bij de vraag of iets laster of smaad is.quote:
In deze zaak gaat het niet om het algemeen belang.quote:
Dat valt nog te bezien. Het voorkomen van de inperking van de keuzevrijheid van groeperingen in de samenleving is best iets dat je kunt zien als algemeen belang.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:32 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
In deze zaak gaat het niet om het algemeen belang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |