ah ok, die hond sloeg dus op het (verkeerde) kadaver aan of ze hebben iets over het hoofd gezien daar.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:09 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
waar de hond aansloeg was vlgns mij een ravijn vlak bij t hostel. Daarin daalde toen iemand af en vond een dode hond.
speculatief:quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:11 schreef bladwijzer het volgende:
Er zijn 2 waterfall trails;
The Waterfall Trail in Boquete is gently sloped, so not too strenuous and it delivers on stunning views and an abundance of wildlife. This Boquete hiking trail is also the Quetzal nightclub of Boquete: all the boy quetzals gather here, coyly letting their tail feathers swing, luring in the ladybirds. Finding this trail can often be confusing: it used to be called the Pipeline Trail, plus, there’s another excellent trail close by with a similar name, The Lost Waterfalls (our next featured trail – stay tuned!). You know you’ve got the correct trail if you see this sign:
http://www.boquetegardeninn.com/blog
De laatst genoemde, The Lost Waterfalls Trail is de trail van Wendy, die mogelijk een connectie heeft met het Pianista pad. (BNW / Kris & Lisanne #209 - De geplande expedities naar Boquete)
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:24 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
speculatief:
die BH's in de gevonden rugzak betekenen volgens mij maar 1 ding: de dames zouden gaan zwemmen en hebben in hun kamer alvast snel hun badkleding aangedaan onder hun normale kleding.
Dat verhoogt volgens mij ook de kans op de mogelijkheid dat ze een lift aangeboden kregen van een stel jongens, naar die zwemlokatie. Want dat is wat meiden dan vlgns. mij altijd doen als ze niet geheel naakt willen zijn, met omkleden.
Vreemd dat de families hier blijkbaar niets over vinden. Of misschien boeit je dat dan na zo een drama ook totaal niet meer.
Als foto 550 vanaf een steen aan een rivier is genomen (wat ik wel denk), kun je aan de hand van de vermoedelijke breedte van die rivier zien waar in het terrein dit geweest kan zijn. Dat geeft geen harde scheiding, maar wel ongeveer.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nu net volgens de analyse van de 2 onafhankelijke bronnen van Frank niet; die stelt nu juist dat de nachtfotolocatie vlakbij de CD is (de Barranco Franko onderaan het Pianistapad), en niet al vele kilometers naar het noorden na de paddocks.
Zelfs in matteos hypothese is die locatie net ten westen (CB1) of noorden (CB2 of 3) van de paddocks.
goede post, ik weet dat je dit een aantal maanden geleden ook gepost had, en ja ik ben het ermee eens dat zowel die nachtfoto erg lijkt op de plek bij de kabelbrug en inderdaad het formaat van de stenen is ook typerend. Zijn behoorlijke jongens, vergelijkbaar formaat als op foto 550. Zijn er ook foto's of video's van die omgeving van de tweede kabelbrug? Zo'n wand/afgrond?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:28 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Als foto 550 vanaf een steen aan een rivier is genomen (wat ik wel denk), kun je aan de hand van de vermoedelijke breedte van die rivier zien waar in het terrein dit geweest kan zijn. Dat geeft geen harde scheiding, maar wel ongeveer.
De 2e CB past m.i. De 1e CB lijkt me te smal en tegelijk nog te hoog in het terrein, te weinig gepolijste stenen. De derde zou ook kunnen als de 2e kan, maar ik weet niet zeker wat de derde is.
Die grote ronde kei van 550 heeft al heel wat erosie ondergaan om zo mooi rond te worden. Rond de 2eCB liggen diverse van dat soort keien met en vergelijkbare graad van erosie, zonder dat ik bij één een = teken kan zetten. Vergelijk:
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=15
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=14
Ik heb enige tijd geleden alle gevonden foto' van de kabelbruggen geordend en hier gepost. Er zijn drie herkenbare verschillende kabelbruggen en een restcategorie die ook één kabelbrug kan zijn. Alleen de 2e is geïdentificeerd, en de vrije oversteek van de 1e, via de telemetro video.
Als ik in hun situatie zou zijn zou ik dat ook proberen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:54 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mmm.. kan.
Persoonlijk zou ik gaan voor een mogelijkheid om weer mobiel bereik te krijgen, om een 112 verbinding te kunnen opzetten en een hulpverzoek de wereld in te kunnen sturen. Dat zou nu juist betekenen hier: klimmen (niet dalen) noordwestelijk richting Vulcan Baru.
De Barranco Franco is vooralsnog een fantoom.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
is die barranco franko het ravijn van 9m diep waar een hond aansloeg?
Je stelt meer vragen dan ik kan beantwoorden.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:06 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja. Eigenlijk raar: voet zit aan enkelbanden en met bot vast aan onderbeen. Hypothese: Voet in schoen raakt onderwater na zoveel tijd los van het been, en spoelt weg. Waarom zijn er dan geen andere delen?
En hoezo "iemand van FG zijn zoekploeg 'kijkt om', en ziet iets wat lijkt op een schoen, onder een omgevallen boom". Lijkt er dan eerder op dat een diepe (gegraven?) kuil door het regenseizoen en de regen "open is gespoeld', waardoor er resten zijn meegenomen door de rivier.
Verder: waarom zijn ze afgelopen januari niet daar gestart met die honden? Of waren ze daar wel?
Ik breng toh nog eens de 'koffiekaart' in herinnering, waarop de drie overgangsplaatsen staan. Bij twee ervan is ook een daadwerkelijke overgang over de CD aangegeven, bij de 'cascada misteriosa' / the lost waterfalls is geen overgang aangegeven. Mogelijk is die er toch?!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:11 schreef bladwijzer het volgende:
Er zijn 2 waterfall trails;
The Waterfall Trail in Boquete is gently sloped, so not too strenuous and it delivers on stunning views and an abundance of wildlife. This Boquete hiking trail is also the Quetzal nightclub of Boquete: all the boy quetzals gather here, coyly letting their tail feathers swing, luring in the ladybirds. Finding this trail can often be confusing: it used to be called the Pipeline Trail, plus, there’s another excellent trail close by with a similar name, The Lost Waterfalls (our next featured trail – stay tuned!). You know you’ve got the correct trail if you see this sign:
http://www.boquetegardeninn.com/blog
De laatst genoemde, The Lost Waterfalls Trail is de trail van Wendy, die mogelijk een connectie heeft met het Pianista pad. (BNW / Kris & Lisanne #209 - De geplande expedities naar Boquete)
Vrijheid blijheid, OK.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:15 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Dat is jouw inzicht, prima. Ik ben niet overtuigd van welk scenario dan ook en houd alle opties open.
Je denkt dat er daar wel gezocht zal zijn maar je weet dat niet.
Ook speculatief natuurlijk. Waarom denk je dat de officiële bronnen het over BH's hebben en niet over bikinitops? Of kennen ze het verschil niet? De familie had hier m.i. nooit zoveel aandacht aan besteed als het daadwerkelijk om bikinitops ging.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:24 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
speculatief:
die BH's in de gevonden rugzak betekenen volgens mij maar 1 ding: de dames zouden gaan zwemmen en hebben in hun kamer alvast snel hun badkleding aangedaan onder hun normale kleding.
Dat verhoogt volgens mij ook de kans op de mogelijkheid dat ze een lift aangeboden kregen van een stel jongens, naar die zwemlokatie. Want dat is wat meiden dan vlgns. mij altijd doen als ze niet geheel naakt willen zijn, met omkleden.
Vreemd dat de families hier blijkbaar niets over vinden. Of misschien boeit je dat dan na zo een drama ook totaal niet meer.
Bij s7 op jouw kaart begint The Lost Waterfalls Trail, dan zie je een afsplitsing naar links, Sendero Culebra.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:13 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik breng toh nog eens de 'koffiekaart' in herinnering, waarop de drie overgangsplaatsen staan. Bij twee ervan is ook een daadwerkelijke overgang over de CD aangegeven, bij de 'cascada misteriosa' / the lost waterfalls is geen overgang aangegeven. Mogelijk is die er toch?!
http://s8.photobucket.com(...)zps567ce05f.jpg.html
De telemetro video is hier een goede bron.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
goede post, ik weet dat je dit een aantal maanden geleden ook gepost had, en ja ik ben het ermee eens dat zowel die nachtfoto erg lijkt op de plek bij de kabelbrug en inderdaad het formaat van de stenen is ook typerend. Zijn behoorlijke jongens, vergelijkbaar formaat als op foto 550. Zijn er ook foto's of video's van die omgeving van de tweede kabelbrug? Zo'n wand/afgrond?
Klopt, de telefoongegevens vormen een fascinerend ongrijpbaar houvast.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
inderdaad, dat geldt ook voor mij, ik denk aan een misdrijf maar wie of wat, dat weet ik nog niet.
Dat geldt dus voor verdwalen/verongelukken ook, daarin zijn meer mogelijkheden of varianten in. Zeker gezien de lange periode tot aan 11 april, laatste telefoonactie.
Fabuleus mooie site. Maar de foto is aan de verkeerde kant. Stenen ook nog niet voldoende afgerond, lijkt me.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:03 schreef StaceySinger het volgende:
dit lijkt ook wel op die plek
[ afbeelding ]
Ik heb ergens een keer via een link op WS gelezen of gezien dat een schoen/voet heel vaak achter stenen/rotsblokken blijft steken en de rest op een gegeven moment losraakt en verder reist. Heb toen ook geleerd dat een schedel met gaten ook niet meteen een indicatie is van een misdrijf omdat die er in zo'n beek/riviertje ook in slaan.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:06 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja. Eigenlijk raar: voet zit aan enkelbanden en met bot vast aan onderbeen. Hypothese: Voet in schoen raakt onderwater na zoveel tijd los van het been, en spoelt weg. Waarom zijn er dan geen andere delen?
De meiden zijn nooit geweest in het gebied waar de zogenaamde vindplaatsen zijn van de Jeans van Kris, bekkenbot Kris, schoen Lisanne met inhoud, de rugzak en rib Kris.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:53 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Als ik in hun situatie zou zijn zou ik dat ook proberen.
Baru is globaal west van daaraf. Dat hoeven ze niet te weten natuurlijk, maar hogerop is wel een must.
Kennelijk konden ze niet meer klimmen. Houd er rekening mee dat ze inderdaad na 14.00 door een incident zodanig van het pad zijn geraakt dat ze het niet meer terug konden bereiken.
Naar mijn vermoeden ergens in de driehoek tussen Q1/Q2, kabelbrug 1 en kabelbrug 2. Vanuit dat gebied hebben ze dan na enkele dagen geprobeerd een stukje bewoond gebied te bereiken (pad, huis, brug) door stroom- en bergaf te gaan. Dat zou ook zijn gelukt want zo zit het landschap in elkaar, dus er is meer pech geweest dan het incident op de 1e april.
Halverwege je geposte video staat ook zo'n dode tak... op 15 seconde. (die van de rode zakjes)quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:45 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De telemetro video is hier een goede bron.
Foto 542 (het gegroefde platform) en foto 550 (de ronde steen) zijn binnen 1,5 minuut van elkaar gemaakt, met 7 foto's ertussen. Er is dus niet veel tijd en je loopt niet ver als je jezelf voortdurend verblindt met een flits.
Die plekken zijn dus dicht bij elkaar. Op de telemetro video is een plek te zien rechts naast de opstapplaats voor kabelbrug twee die dezelfde structuur en vorm heeft als het plateau van foto 542. Eronder liggen soortgelijke stenen. Op de nachtfoto 550 zijn structuren te zien die kabels kunnen zijn.
Was een bloedstollend moment ergens vorig jaar augustus toen ik die verschillende elementen die door anderen waren ontdekt op WS, combineerde. Het zal toch niet . . . .
Helaas is het bij mijn weten nooit geverifieerd. Ik hen het zowel aan Adelita als aan Dick Steffens doorgegeven, maar er is nooit een YES op gekomen helaas. Maar de aspirant-expeditieleden weten er ook van, dus als ze het niet tot daar halen dan maak ik ze uit voor zachte witte pluizige dingetjes.
Zie het betreffende stukje uit de telemetro video. Het allerlaatste moment is van weer een andere, mij nog onbekende kabelbrug
http://s8.photobucket.com(...)mp4.html?sort=3&o=60
Jouw stelling is niet strijdig met mijn vermoeden, als ik het goed lees. Verschil zit hem meer in het vervolg.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:08 schreef gynaika het volgende:
[..]
De meiden zijn nooit geweest in het gebied waar de zogenaamde vindplaatsen zijn van de Jeans van Kris, bekkenbot Kris, schoen Lisanne met inhoud, de rugzak en rib Kris.
Als zij na Q1 verder waren gegaan in die richting dan waren zij zeer zeker gewoon doorgegaan met foto’s maken.
Er was genoeg te fotograferen. Maar neen, geen normale foto meer.
Mijn conclusie: Er is kort na de laatste normale foto van Kris bij Q1 iets gebeurd, waardoor hun wandeling/hike ten einde kwam.
En da's dan weer wel FvdG zijn expertise: komen de gaten door een misdrijf of eerder door de rivier?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:07 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik heb ergens een keer via een link op WS gelezen of gezien dat een schoen/voet heel vaak achter stenen/rotsblokken blijft steken en de rest op een gegeven moment losraakt en verder reist. Heb toen ook geleerd dat een schedel met gaten ook niet meteen een indicatie is van een misdrijf omdat die er in zo'n beek/riviertje ook in slaan.
Eens het een hoeft het ander niet uit te sluiten, als ik zo naar je posts kijk met de beelden en argumentatie, denk ik serieus dat het een goede kanshebber kan zijn voor de nachtfoto's.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:15 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Jouw stelling is niet strijdig met mijn vermoeden, als ik het goed lees. Verschil zit hem meer in het vervolg.
Voor mij is het meest waarschijnlijk dat ze nog ten minste 10 dagen hebben geprobeerd er levend uit te komen. Maar er zijn wat vreemde feiten die zich daarmee niet comfortabel laten verklaren. Het blijft wringen, maar we weten ook niet alles.
Als dat de lokatie zou zijn van de nachtfoto's blijven er volgens mij maar 2 mogelijkheden over: ze hadden gevonden moeten zijn of de foto's zijn door derden gemaakt en de vondsten daar geplant/gedumpt.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat is toch ook de kabelbrug waar het broekje werd gevonden?
het blijft heel raarquote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:27 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als dat de lokatie zou zijn van de nachtfoto's blijven er volgens mij maar 2 mogelijkheden over: ze hadden gevonden moeten zijn of de foto's zijn door derden gemaakt en de vondsten daar geplant/gedumpt.
Het is inderdaad de locatie waar ook de shorts van kris zijn gevonden. We weten niet exact waar.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens het een hoeft het ander niet uit te sluiten, als ik zo naar je posts kijk met de beelden en argumentatie, denk ik serieus dat het een goede kanshebber kan zijn voor de nachtfoto's.
1 steen
2 rotsplateau naast kabel
3 dode tak zoals op nachtfoto
Waar zie je mogelijk die kabels lopen op de foto 542/550?
Dat is toch ook de kabelbrug waar het broekje werd gevonden?
Eerst vinden, dan speculeren. Raar is het sowieso.quote:
Hier kan dus de 8e of zo ook heel goed een ongeluk gebeurd zijn. Ze waren verzwakt na een week en kunnen bij het oversteken in de problemen geraakt zijn. Uiteraard als ze er waren. Maar zoals gezegd, als je in dat gebied stroomaf gaat kom je daar uit.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:27 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als dat de lokatie zou zijn van de nachtfoto's blijven er volgens mij maar 2 mogelijkheden over: ze hadden gevonden moeten zijn of de foto's zijn door derden gemaakt en de vondsten daar geplant/gedumpt.
Ik dacht dat dat de hutten/huizen waren waar het zoekteam sliep, later werd gezegd dat deze noordelijker stonden. Wat denk jij?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:37 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Eerst vinden, dan speculeren. Raar is het sowieso.
Inderdaad, als ze daar geweest zijn waren ze heel dicht bij hun redding. Aan de overkant zijn bewoonde huizen.
Hoe is de telefoon dan nog aangezet op 11 april en weer teruggestopt in de rugzak na 1 uur?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:41 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Hier kan dus de 8e of zo ook heel goed een ongeluk gebeurd zijn. Ze waren verzwakt na een week en kunnen bij het oversteken in de problemen geraakt zijn. Uiteraard ls ze er waren. Maar zoals gezegd, als je in dat gebied stroomaf gaat kom je daar uit.
Dat vonden anderen, maar mijn opinie is dat het huis waar het zoekteam sliep (foto's van FB PlinioM) veel hoger lag, waarschijnlijk huis 12 op de paddock.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat de hutten/huizen waren waar het zoekteam sliep, later werd gezegd dat deze noordelijker stonden. Wat denk jij?
huis 12 staat op de eerste paddock, linksboven in? Ik probeer je goed te volgen vandaar de vraag. Dus op de paddocks waar de ouders geweest zijn?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:43 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat vonden anderen, maar mijn opinie is dat het huis waar het zoekteam sliep (foto's van FB PlinioM) veel hoger lag, waarschijnlijk huis 12 op de paddock.
Een verongelukt, de ander gaat er door de rivier achteraan. Drama van meerdere dagen. Dan zijn ze feitelijk ook maar heel kort bij de 2e kabelbrug geweest, te kort om gevonden te worden.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoe is de telefoon dan nog aangezet op 11 april en weer teruggestopt in de rugzak na 1 uur?
Ik weet niet wat je met linksboven bedoelt, maar de ouders waren op die paddock, redelijk dicht bij het huis 12.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
huis 12 staat op de eerste paddock, linksboven in? Ik probeer je goed te volgen vandaar de vraag. Dus op de paddocks waar de ouders geweest zijn?
Ja, dank je. Dan bedoelen we hetzelfde, duidelijke kaart!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:48 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je met linksboven bedoelt, maar de ouders waren op die paddock, redelijk dicht bij het huis 12.
Op mijn kaart staat alles vindbaar.
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=25
Ik zoek die locatie in of bij de driehoek tussen Q1/Q2, de 1e en de 2e kabelbrug.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:14 schreef El_Matador het volgende:
Er zijn twee ideeën over de Barranco Franko;
1 - "tussen de top en de eerste beek" ~ tussen Q1 en Mirador - vóór het punt van weer contact met netwerk (wat sowieso in de geul is waar je niet kan vallen - zie EenVandaagVideodagboek op 4 aug)
2 - "Matteo's locatie" - ergens rond Cable Bridge (CB) 2? of daar in de buurt
wat hebben wij met die reisgenoot te maken ?quote:
Boa noite!quote:Op zondag 3 mei 2015 00:18 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik zoek die locatie in of bij de driehoek tussen Q1/Q2, de 1e en de 2e kabelbrug.
enne, ik ben nu slapen.
Joh ff je personeel aan het werk aan het zetten? morgenvroeg, ook dat nog...quote:Op zondag 3 mei 2015 00:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Boa noite!
Voor morgenochtend dan;
- dat is het gebied van de paddocks, open, heuvelig glooiend grasland; zijn daar überhaupt ravijnen van 50-60 m diep?
- als ze daar in dat gebied waren; waarom zijn ze niet naar de huisjes gegaan?
- waarom zouden ze überhaupt die paddocks opgaan, als ze dan nog ~3,5 uur terug zouden moeten lopen (en daar sowieso pas rond 14:40 aangekomen kunnen zijn)?
- de paddocks zijn ook bekend gebied bij de vele gidsen en andere ervaren lokale mensen; hoe kan het dat zij die nachtfoto's nooit herkend hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en hoeveel mensen wuiven hier "lachend" een mogelijkheid voor een misdrijf weg?
[ Bericht 24% gewijzigd door ootjekatootje op 03-05-2015 00:44:59 ]
Ik geloof geen snars van vallen tussen de top en Q1.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:18 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Daar zit precies mijn probleem. Als FvdG met eerste beek de 1e Q bedoelt dan is de volgende situatie aan de orde. Na de foto's bij Q1 zijn ze nog even, maar niet veel doorgelopen en daarna weer terug (eventueel na een lunchpauze). Op hun weg omhoog passeren ze dan weer Q1 waarvan de beek uitkomt in de beek van Qs, die uiteindelijk in de Rio Culebra uitkomt, westelijk via de nederzetting van huis 13. Ze lopen dan verder omhoog langs het beekje van Q1 dat, laten we het maar zo stellen te klein is om door meegesleurd te worden. We zien het op de foto in de droge tijd, maar de breedte van de bedding verraadt geen grote kracht.
Mijn vermoeden is dat hun resten niet zover meegespoeld kunnen zijn als ze bij deze rivier zijn komen vast te zitten en zijn overleden. Dit beekje is nog kleiner dan dat van Q2, waar Mata al - m.i. terecht - van betwijfelt of het groot genoeg was.
Als ze niet meer naar boven konden en niet meer weg zullen ze geluid gemaakt hebben. He is goed mogelijk dat ze geluiden van ht pad niet gehoord heben door de beek, die in de loop van de tijd steeds groter werd, maar niet te vergelijken met wat er bij de 1e of 2e kabelbrug stoomt.
Zijn ze daarentegen verder gegaan naar de 1e kabelbrug (ook over de eerste grote beek), dan is het fysieke verloop van het verhaal beter te verklaren.
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:37 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Eerst vinden, dan speculeren. Raar is het sowieso.
Inderdaad, als ze daar geweest zijn waren ze heel dicht bij hun redding. Aan de overkant zijn bewoonde huizen.
Ik vraag me af:quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:46 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Een verongelukt, de ander gaat er door de rivier achteraan. Drama van meerdere dagen. Dan zijn ze feitelijk ook maar heel kort bij de 2e kabelbrug geweest, te kort om gevonden te worden.
Is dus allemaal speculatie op basis van niet vaststaande feiten.
Zal ik heel eerlijk zijn?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 10:17 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij?
Welke sporen verwacht je van iemand die door de jungle doolt na maanden in de regentijd? Gevonden menselijke resten lijken mij toch wel een spoor dat daar op kan duiden
Hetzelfde team deed de vondsten maar maakte alleen van de schoen achter de boomstronk een foto, waarom niet van de overige resten? Iets met discreet zijn gaat door de schoenfoto niet op, dat is daar niet gebruikelijk gezien de foto's van diverse lijken in de krantenquote:Op zondag 3 mei 2015 01:08 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Zal ik heel eerlijk zijn?
1 april vermist en 2 1/2 maand later worden half juni er 2 schoenen, een rib ( van Fxxxing een paar cm) een stuk bekken (hoe groot?) gevonden. Zelfs achter een boom!
Geloof er geen donder van. Of je vindt de grotere stukken (schedels) of je vindt niks.
Nou niet perse. Dat zou je wel verwachten als ze op het land gestorven zijn.quote:Op zondag 3 mei 2015 01:08 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Zal ik heel eerlijk zijn?
1 april vermist en 2 1/2 maand later worden half juni er 2 schoenen, een rib ( van Fxxxing een paar cm) een stuk bekken (hoe groot?) gevonden. Zelfs achter een boom!
Geloof er geen donder van. Of je vindt de grotere stukken (schedels) of je vindt niks.
Het gaat er ook om dat er wel een ribje en een bal modder met huid, gevonden/herkent hebben.quote:Op zondag 3 mei 2015 01:18 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Nou niet perse. Dat zou je wel verwachten als ze op het land gestorven zijn.
Als ze in de rivier verongelukt zijn, zinkt het lichaam naar de bodem. De lichtere botdelen komen op een gegeven moment los en worden meegevoerd door de stroming en in de regentijd bv afgezet langs de oevers. De zwaardere botdelen verplaatsen zich meer over de bodem.
Ook als ze in een ravijn dicht bij een rivier overleden zijn spoelen de kleinere losse delen eerder weg in het regenseizoen.
quote:Op zondag 3 mei 2015 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Joh ff je personeel aan het werk aan het zetten? morgenvroeg, ook dat nog...![]()
Je haalt weer van alles door elkaar.
Die gidsen zijn volgens jouw, laagopgeleid, misschien hielden ze de foto's op zijn kop
Er is geen kloof, ook niet voor de tweede kabelbrug.
Misschien zaten ze wel een een hut, tussen 1 en 8 april.Volgens "jouw"?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en hoeveel mensen wuiven hier "lachend" een mogelijkheid voor een misdrijf weg?
Ja, die gidsen zijn vergelijkbaar met Nederlands mbo/vmbo-niveau.
De gedoodverfde geniale psychopaat past niet in dat profiel.
Daarom zeg ik ook; begin nu eens met de feiten, bouw daaruit een scenario en kom dan met daderprofielen. Als je dan nog verder wil denken, kun je bekende namen uit de misdrijfdatabase eraan linken.
Hier wordt de omgekeerde weg ge-eenwielfietst; eerst criminelen bedenken, een scenariobouw overslaan en de feiten creatief en krampachtig selectief erin dan wel eruit geperst.
Weinig indrukwekkend.
En de claim "er is geen kloof" al helemaal. Van jouw favoriete FvdG; een man die volgens jou keihard zit te liegen dus.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Feliciano zei dat ie 2 hele trails afliep op 3 april. Ik meen zelfs helemaal tot Bocas.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:11 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
[..]
Ja dat weet ik ook wel, wat mirador betekent.
Het punt is dat er bij reacties geschreven werd dat er achter de mirador gezocht was, niet achter welke mirador.
Ik heb ook links geplaatst van uitkijkpunten die wel op de cd liggen maar heb geen zijn alles steeds te herhalen.
Zoals ik ook al postte, expats hebben tot aan bocas gezocht op de trail naar bocas die grenst aan the lost waterfall trail. Zie mijn eerdere link daarover.
Kom maar met een link dat er in de eerste week achter de mirador van el Pianista gezocht is, verder dan de padock
Er is tot de padock gezocht door gidsen, maar de meiden konden toen allang een stuk verder zijn.
Je hebt deze dicussie niet helemaal gevolgd denk ik, ik had het over de stelling dat de meiden niet verdwaald zouden kunnen zijn omdat ze dan gevonden moesten zijn volgens Rapanui
Niet over de mogelijkheid van een ongeval voor de 2e quebrada's, daar ging het niet over, dit was de discussie:
BNW / Kris & Lisanne #209 - De geplande expedities naar Boquete
Ik denk toch dat dit bikinitops zijn BH's hebben geen roesjes aan de onderkant, want dat zie je als er een strak truitje wordt gedragen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:24 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
speculatief:
Bedankt voor je taalles.quote:Op zondag 3 mei 2015 01:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens "jouw"?
De gedoodverfde geniale psychopaat past niet in dat profiel.
Daarom zeg ik ook; begin nu eens met de feiten, bouw daaruit een scenario en kom dan met daderprofielen. Als je dan nog verder wil denken, kun je bekende namen uit de misdrijfdatabase eraan linken.
Hier wordt de omgekeerde weg ge-eenwielfietst; eerst criminelen bedenken, een scenariobouw overslaan en de feiten creatief en krampachtig selectief erin dan wel eruit geperst.
Weinig indrukwekkend.
En de claim "er is geen kloof" al helemaal. Van jouw favoriete FvdG; een man die volgens jou keihard zit te liegen dus.
Ik vind ze meer op bikini's lijken dan op bh's. Als je gaat wandelen op een berg dan trek je toch wat stevigers aan? Met name kris.quote:Op zondag 3 mei 2015 01:34 schreef vronie het volgende:
[..]
Ik denk toch dat dit bikinitops zijn BH's hebben geen roesjes aan de onderkant, want dat zie je als er een strak truitje wordt gedragen.
De enigste die het zeker kan weten is Stephan.
Ik ken het kaartje van netwerbereik in Bocas. Drama.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:54 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mmm.. kan.
Persoonlijk zou ik gaan voor een mogelijkheid om weer mobiel bereik te krijgen, om een 112 verbinding te kunnen opzetten en een hulpverzoek de wereld in te kunnen sturen. Dat zou nu juist betekenen hier: klimmen (niet dalen) noordwestelijk richting Vulcan Baru.
Dat denk ik ookquote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:08 schreef gynaika het volgende:
[..]
De meiden zijn nooit geweest in het gebied waar de zogenaamde vindplaatsen zijn van de Jeans van Kris, bekkenbot Kris, schoen Lisanne met inhoud, de rugzak en rib Kris.
Als zij na Q1 verder waren gegaan in die richting dan waren zij zeer zeker gewoon doorgegaan met foto’s maken.
Er was genoeg te fotograferen. Maar neen, geen normale foto meer.
Mijn conclusie: Er is kort na de laatste normale foto van Kris bij Q1 iets gebeurd, waardoor hun wandeling/hike ten einde kwam.
Als jouw vriend net zo slim is als jouw Miss Escobar dat de telefoons Panamese tijd 13.37 uur 2 dagen achter elkaar zijn aangegaan ivm de wekker omdat K en L toen wisten dat het in NL licht werd neem ik jouw vriend net zo serieus als jou.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:14 schreef El_Matador het volgende:
1 - "tussen de top en de eerste beek" ~ tussen Q1 en Mirador - vóór het punt van weer contact met netwerk (wat sowieso in de geul is waar je niet kan vallen - zie EenVandaagVideodagboek op 4 aug)
Frank stelt heel duidelijk dat de locatie ongeveer is vastgesteld op basis van gesteente en vegetatie (door 2 onafhankelijke partijen); welke van deze locaties dan ook, moeten vegetatie én gesteenten overeenkomen.
Vegetatie is nog plaatsgevoeliger dan gesteente en imo juist een aanwijzing voor het hooggebergte; hoogte, microklimaat en regenval bepalen dat heel sterk; zie ook de vegetatiekaart in mijn video.
Ook;
- als de nachtfotolocatie bij CB2/3 of een andere "makkelijk herkenbare plek" zou zijn, zou die allang eerder zijn opgemerkt door F. of een andere ervaren gids die de nachtfoto's heeft gezien
- het platform met uitgesleten geul in _542 duidt m.i. op massief gesteente; het hooggebergte (~1600-1800m) en niet op keien rond de rivier zoals bij CB1/2/3 (~750-900 m)
Zojuist met mijn reisgenoot voor de pittige hike van morgen (2300 m stijgen en diezelfde prominentie dalen!) de zaak doorgesproken (hij wist er weinig van) en lacht het misdrijfscenario ook compleet weg. Relatief laagopgeleide mannen in Panama die perfecte moorden/dood door schuldzaken kunnen simuleren alle waardevolle spullen achterlatend ziet hij ook als waanzin.
Inmiddels lijkt het er ook op dat met de trail die aan de Lost Waterfalls Trail grenst, het Pianistapad bedoeld wordt achter de cd.quote:Op zondag 3 mei 2015 01:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Feliciano zei dat ie 2 hele trails afliep op 3 april. Ik meen zelfs helemaal tot Bocas.
Licht werd?? In Nederland is het 7 uur later.quote:Op zondag 3 mei 2015 01:54 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als jouw vriend net zo slim is als jouw Miss Escobar dat de telefoons Panamese tijd 13.37 uur 2 dagen achter elkaar zijn aangegaan ivm de wekker omdat K en L toen wisten dat het in NL licht werd neem ik jouw vriend net zo serieus als jou.
Wat een blunder!
Hou eens op met anderen erbij te betrekken om je eigen gedachtes proberen sterker te maken.
quote:Op zondag 3 mei 2015 01:34 schreef vronie het volgende:
[..]
Ik denk toch dat dit bikinitops zijn BH's hebben geen roesjes aan de onderkant, want dat zie je als er een strak truitje wordt gedragen.
De enigste die het zeker kan weten is Stephan.
Ongeacht of het BH's waren of bikinitopjes, wil ik graag aandacht voor het volgende. Willen meerderen van ons even meekijken en meedenken:quote:Op zondag 3 mei 2015 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind ze meer op bikini's lijken dan op bh's. Als je gaat wandelen op een berg dan trek je toch wat stevigers aan? Met name kris.
Het klopt waarschijnlijk idd dat ze de bikini topjes onder de tops dragen. Wat doe je als je van plan bent te gaan zwemmen? Juist...thuis de bikini aan. Je gaat zwemmen en dan laten drogen voordat je je kleding er weer overheen trekt.quote:Op zondag 3 mei 2015 08:08 schreef RapaNui het volgende:
[..]
[..]
Ongeacht of het BH's waren of bikinitopjes, wil ik graag aandacht voor het volgende. Willen meerderen van ons even meekijken en meedenken:
Kijk goed naar de foto van Lisanne op de Mirador, #500. Ik zie duidelijk de schuine strepen van haar BH of bikinitopje door haar shirt/singlet heen schijnen. Op die foto had ze volgens mij die BH/bikini aan met de schuine strepen.
Dat betekent dat dat topje/die BH op een later tijdstip is uitgetrokken en in de rugzak is geplaatst.
(#500 uitzoomen kan helpen)
Of gewoon na het zwemmen je BH aan. Hoef je ook niet te wachten tot je bikinitop droog is.quote:Op zondag 3 mei 2015 09:02 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Het klopt waarschijnlijk idd dat ze de bikini topjes onder de tops dragen. Wat doe je als je van plan bent te gaan zwemmen? Juist...thuis de bikini aan. Je gaat zwemmen en dan laten drogen voordat je je kleding er weer overheen trekt.
Het is onwaarschijnlijk dat de plek waar het 'incident' van 1 april is gebeurd, ook de plek is van de nachtfoto's. Wanneer je bij de laatste foto van 14.00 uur twee uur optelt (ca 3 km in het terrein) voor verder wandelen en dan een klein half uur na het incident, ben je de paddock uit en weer op paden over hellingen.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Boa noite!
Voor morgenochtend dan;
- dat is het gebied van de paddocks, open, heuvelig glooiend grasland; zijn daar überhaupt ravijnen van 50-60 m diep?
- als ze daar in dat gebied waren; waarom zijn ze niet naar de huisjes gegaan?
- waarom zouden ze überhaupt die paddocks opgaan, als ze dan nog ~3,5 uur terug zouden moeten lopen (en daar sowieso pas rond 14:40 aangekomen kunnen zijn)?
- de paddocks zijn ook bekend gebied bij de vele gidsen en andere ervaren lokale mensen; hoe kan het dat zij die nachtfoto's nooit herkend hebben?
Zou goed kunnen!quote:Op zondag 3 mei 2015 09:39 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
? zwemmen bij die watervallen dan bedoelde ik
Goeie post!quote:Op zondag 3 mei 2015 01:54 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Inmiddels lijkt het er ook op dat met de trail die aan de Lost Waterfalls Trail grenst, het Pianistapad bedoeld wordt achter de cd.
Dat zou wel betekenen dat er door expats gezocht is langs die route.
Op 5 april:
My 3 sons and I will hike the trail adjacent to your Waterfall Trail at about 9:30 am Saturday We have hiked it many times. Yes someone did get lost on that trail a few years ago as there are some steep places off of that trail, easy to fall if not careful. We will also look off of the trail but will take safety precautions, If anyone wants to join us
The pipeline trail and The Lost Waterfalls are clearly defined trails. Hard to get lost and at the Lost Waterfalls we sign people in. That leaves I Pianista, Los Quetzales and the trail to Bocas that is adjacent to my trail
juist. Dus mijn verzoek aan de expeditie is of zij die trail "adjacent to the Waterfall Trail" mee kunnen nemen in de route die ze gaan lopen, en nog eens de aangegeven steep places willen bekijken? Misschien heeft dit viertal van vader en 3 zonen iets over t hoofd gezien?quote:Op zondag 3 mei 2015 01:54 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Inmiddels lijkt het er ook op dat met de trail die aan de Lost Waterfalls Trail grenst, het Pianistapad bedoeld wordt achter de cd.
Dat zou wel betekenen dat er door expats gezocht is langs die route.
Op 5 april:
My 3 sons and I will hike the trail adjacent to your Waterfall Trail at about 9:30 am Saturday We have hiked it many times. Yes someone did get lost on that trail a few years ago as there are some steep places off of that trail, easy to fall if not careful. We will also look off of the trail but will take safety precautions, If anyone wants to join us
The pipeline trail and The Lost Waterfalls are clearly defined trails. Hard to get lost and at the Lost Waterfalls we sign people in. That leaves I Pianista, Los Quetzales and the trail to Bocas that is adjacent to my trail
ook een vraag voor de expeditie(s)quote:Op zondag 3 mei 2015 10:09 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Zou goed kunnen!
Ik vermoed aan de hand van de reacties die de expats schrijven dat er een verbinding is tussen het Pianistapad achter de cd en the Lost Waterfalls Trail voor de cd. Een onbekende overgang van de cd dus. Er kan op dat stuk een ongeluk of wat anders gebeurd zijn. Ze kunnen van anderen gehoord hebben dat je zo bij een waterval kan komen. Baru had het eerst ook over een verborgen waterval langs het Pianistapad. Die zou nergens beschreven zijn en alleen bekend zijn bij locals.
Dat kun je denk ik niet zo zeggen. Bij ons wordt iedereen nu uitgezeefd volgens (vermeende) intelligentie. Daar is opleiding nog veel meer afhankelijk van afkomst en traditie. Een eenvoudige gids kan dus best een IQ van 130 hebben. Hoeveel talen sprak F ook alweer? Was dat een paar woorden of meer?quote:Op zondag 3 mei 2015 01:26 schreef El_Matador het volgende:
quote:
Iemand postte (weet niet meer wie) dat ze waarschijnlijk bikinitopjes aan hadden en wellicht BH's in hun rugzak hadden. En dat de in de rugzak gevonden BH's al in de rugzak zaten toen ze vertrokken. De in de rugzak gevonden BH's/topjes zouden al die tijd in de rugzak hebben gezeten.quote:
Mata, ik denk wat je over het hoofd ziet is een mogelijke link met drugsbendes/criminelen.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:14 schreef El_Matador het volgende:
Frank stelt heel duidelijk dat de locatie ongeveer is vastgesteld op basis van gesteente en vegetatie (door 2 onafhankelijke partijen); welke van deze locaties dan ook, moeten vegetatie én gesteenten overeenkomen.
Zojuist met mijn reisgenoot voor de pittige hike van morgen (2300 m stijgen en diezelfde prominentie dalen!) de zaak doorgesproken (hij wist er weinig van) en lacht het misdrijfscenario ook compleet weg. Relatief laagopgeleide mannen in Panama die perfecte moorden/dood door schuldzaken kunnen simuleren alle waardevolle spullen achterlatend ziet hij ook als waanzin.
hele goede post!quote:Op zondag 3 mei 2015 10:19 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat kun je denk ik niet zo zeggen. Bij ons wordt iedereen nu uitgezeefd volgens (vermeende) intelligentie. Daar is opleiding nog veel meer afhankelijk van afkomst en traditie. Een eenvoudige gids kan dus best een IQ van 130 hebben. Hoeveel talen sprak F ook alweer? Was dat een paar woorden of meer?
We hadden het vannacht over de q2, de foto's en Matteo's visie op de nachtfoto's. Mijn directe vraag was, wie woont er in die hutten/van wie zijn die hutten?quote:Op zondag 3 mei 2015 10:24 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Mata, ik denk wat je over het hoofd ziet is een mogelijke link met drugsbendes/criminelen.
Ik heb al een paar keer gepost over n ongeluk met een auto in Chiriqui: 4 jongeren dood, en pakketten drugs bij zich met een straatwaarde van 4,5 miljoen euro. Denk je nu echt dat als je als crimineel zelf onder invloed bent en 2 vrouwen vermoord, dat je dan nog zo helder nadenkt van... oh.. goh... 84 dollar in die rugzak...zo.. zo...poe..poe nou DIE neem ik mee hoor... (terwijl je de rugzak dan wel zou dumpen?).
Als je dagelijks met veel contant geld omgaat (criminelen) betekenen die dollars niks. Na die adrenaline cick van het moorden... is het credo: dumpen, wegwezen. Voor er iemand aankomt. En dan kunnen die criminelen net zo goed expats zijn, of Mexicanen/Colombianen, dus geen locals.
Ik zie het niet over het hoofd, maar de drugscriminelen leveren net zoveel vragen op;quote:Op zondag 3 mei 2015 10:24 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Mata, ik denk wat je over het hoofd ziet is een mogelijke link met drugsbendes/criminelen.
Ik heb al een paar keer gepost over n ongeluk met een auto in Chiriqui: 4 jongeren dood, en pakketten drugs bij zich met een straatwaarde van 4,5 miljoen euro. Denk je nu echt dat als je als crimineel zelf onder invloed bent en 2 vrouwen vermoord, dat je dan nog zo helder nadenkt van... oh.. goh... 84 dollar in die rugzak...zo.. zo...poe..poe nou DIE neem ik mee hoor... (terwijl je de rugzak dan wel zou dumpen?).
Als je dagelijks met veel contant geld omgaat (criminelen) betekenen die dollars niks. Na die adrenaline cick van het moorden... is het credo: dumpen, wegwezen. Voor er iemand aankomt.
Oh ja, en die stomme Osman, die schijtert die wegrende net, die pakken we van de week wel...
Daar ben ik steeds van uitgegaan in het geval van een misdrijf. Geen locals en ik denk ook geen Panamezen. Die mensen hebben belang bij de goede naam van Boquete, ze hebben hun inkomen praktisch allemaal te danken aan het toeristme.quote:Op zondag 3 mei 2015 10:24 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Als je dagelijks met veel contant geld omgaat (criminelen) betekenen die dollars niks. Na die adrenaline cick van het moorden... is het credo: dumpen, wegwezen. Voor er iemand aankomt. En dan kunnen die criminelen net zo goed expats zijn, of Mexicanen/Colombianen, dus geen locals.
Dat kán, maar als je F. zijn Spaans hoort, wijst dat niet op een hoge score. En zijn zoontje heeft de hyperintelligentie ook al niet van z'n pa.quote:Op zondag 3 mei 2015 10:19 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat kun je denk ik niet zo zeggen. Bij ons wordt iedereen nu uitgezeefd volgens (vermeende) intelligentie. Daar is opleiding nog veel meer afhankelijk van afkomst en traditie. Een eenvoudige gids kan dus best een IQ van 130 hebben. Hoeveel talen sprak F ook alweer? Was dat een paar woorden of meer?
jezus....quote:Op zondag 3 mei 2015 10:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kán, maar als je F. zijn Spaans hoort, wijst dat niet op een hoge score. En zijn zoontje heeft de hyperintelligentie ook al niet van z'n pa.
Ook mee eens. Hoeveel mensen lopen er in Nederland niet rond met een "pretdiploma" op zak.quote:Op zondag 3 mei 2015 10:19 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik denk dat je verdwaald bent als je je doel niet meer weet te bereiken en ook niet meer weet hoe je terug kunt. Misschien zijn ze wel nooit verdwaald, maar konden ze de weg terug fysiek niet meer doen. (kloof, weet je wel)quote:Op zondag 3 mei 2015 00:49 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik geloof geen snars van vallen tussen de top en Q1.
Toen Frank met zijn bevindingen kwam en ik las dat hij begonnen was VANAF de vindplaats van de resten naar Boquete toe kon ik begrijpen dat daar de valplek was omdat ik oa niet geloof dat een rugzak zover "ongeschonden" uit honderden bochten en duizenden rotsen komt.
Dus valplek dichter naar de resten toe, oke
Maar Mateo, als ze na Q2 zijn doorgelopen waren ze dus wel verdwaald.
En de noodoproep kan qua tijdsbestek niet gedaan zijn toen ze bij de rivier waren
Hoe verklaar je dat dan allemaal?
quote:Op zondag 3 mei 2015 10:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kán, maar als je F. zijn Spaans hoort, wijst dat niet op een hoge score. En zijn zoontje heeft de hyperintelligentie ook al niet van z'n pa.
Zelfoverschatting is ook geen indicatie van een hoge intelligentiequote:Op zondag 3 mei 2015 02:38 schreef El_Matador het volgende:
En mijn reisgenoot is een van de weinige mensen die ik ken met wie ik intellectueel op hetzelfde niveau zit; maak je dus om hem maar geen zorgen.
Waarom? Hij heeft een heerlijk leven, misschien heeft hij geen behoefte aan de stad/werken op kantoor? Alsof iemand met een hoog IQ geen boer kan worden, of iemand met een laag IQ geen miljonair? Ik ken gelukkig voldoende voorbeelden dat deze kortzichtige manier van denken, ongegrond is. De grootste meesters in de kunst hebben allemaal een beperking en wat te denken van Frank? Die werd ook op de LTS gezet? Kon hij niet leren? Jawel, maar paste hij niet in het regime?quote:Op zondag 3 mei 2015 10:58 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ook mee eens. Hoeveel mensen lopen er in Nederland niet rond met een "pretdiploma" op zak.
Gestudeerd hebben en nooit aan de bak komen, dat is een luxe die ze zich in die omgeving niet kunnen veroorloven. Dan kies je een beroep waarvan je weet dat je er je gezin mee kan onderhouden, zoals gids b.v.
Voor mij komen de stenem @ KB2 perfect overeen met de stenen op de nachtfoto's. Soort, maat en erosie kloppen m.i.quote:Op zondag 3 mei 2015 10:13 schreef El_Matador het volgende:
3 km lijkt me zeeer hoopvol.
Er kunnen in theorie tientallen foto's geschoten zijn, en weer gewist...
True, maar als je zowel Frank's als jouw hypothese wil blijven volgen, zijn ze dan op of net voor die rare nacht terug in het hooggebergte (de onafhankelijke experts over gesteente en vegetatie).
Niks ten nadele van jouw zoektocht, maar hoe groot acht je de kans dat jij/wij een paar videootjes vrijwel 1 op 1 weten te linken aan de nachtfoto's waar al die gidsen die die foto's gezien hebben (met hoge kwaliteit en resolutie) dat allemaal niet konden van een gebied dat zij op hun duimpje en wij brakjes op grond van video's kennen...?quote:Op zondag 3 mei 2015 11:10 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Voor mij komen de stenem @ KB2 perfect overeen met de stnen op de nachtfoto's. Soort, maat en erosie kloppen m.i.
Er is de ronde steen in de rivier en er is het gegroefde plateau, wat boven de rivier. Wat ik vannacht nog bedacht is dat onze gids PM een hele reeks foto's heeft gemaakt bij de 2e KB vanaf een plek waar je kennelijk makkelijk kunt komen vanaf het pad en waar een steen ligt die erg op 550 lijkt. Ik kan alleen niet vaststellen of het dezelfde is, wegens te weinig overlap van de foto's .
Voor wie mee wil kijken: het gaat om de steen rechtsonder. De foto is dan schuin omhoog genomen richting andere oever, omdat de kabels er ook op staan (imo).
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=13
vrij groot, aangezien er elementen inzitten die overeen komen met de nachtfoto's, dat is al meer dat dat we van onderzoekers en experts gezien hebben...quote:Op zondag 3 mei 2015 11:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niks ten nadele van jouw zoektocht, maar hoe groot acht je de kans dat jij/wij een paar videootjes vrijwel 1 op 1 weten te linken aan de nachtfoto's waar al die gidsen die die foto's gezien hebben (met hoge kwaliteit en resolutie) dat allemaal niet konden van een gebied dat zik op hun duimpje en wij brakjes op grond van video's kennen...?
ik zou ook op zo een steen willen slapen/rusthouden denk ik, (drink) water in de buurt, en naar 3 kanten toe geen vijanden ... overzichtelijk dus..quote:Op zondag 3 mei 2015 11:10 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Voor mij komen de stenem @ KB2 perfect overeen met de stnen op de nachtfoto's. Soort, maat en erosie kloppen m.i.
Er is de ronde steen in de rivier en er is het gegroefde plateau, wat boven de rivier. Wat ik vannacht nog bedacht is dat onze gids PM een hele reeks foto's heeft gemaakt bij de 2e KB vanaf een plek waar je kennelijk makkelijk kunt komen vanaf het pad en waar een steen ligt die erg op 550 lijkt. Ik kan alleen niet vaststellen of het dezelfde is, wegens te weinig overlap van de foto's .
Voor wie mee wil kijken: het gaat om de steen rechtsonder. De foto is dan schuin omhoog genomen richting andere oever, omdat de kabels er ook op staan (imo).
Jouw enorme behoefte om jezelf intelligenter dan anderen te vinden is opvallend.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:12 schreef El_Matador het volgende:
F. zijn Engels en zeker zijn moedertaal Spaans doen jullie denken aan een erg intelligente man?
Dan heb ik degenen die dat zeggen zelf overschat, inderdaad.
Ik omring me dagelijks met polyglotten trouwens.
Elementen die overeenkomen zijn gesteente en vegetatie, de experts hebben dat nu juist onafhankelijk van elkaar vastgesteld. Wij amateurtjes zitten wat te pielen met wat videootjes.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
vrij groot, aangezien er elementen inzitten die overeen komen met de nachtfoto's, dat is al meer dat dat we van onderzoekers en experts gezien hebben...
daar dacht ik ook aan, alleen die slangen... of kunnen die niet vanuit snelstromend water op een grote steen komen. Inderdaad geen kruipend ongedierte!quote:Op zondag 3 mei 2015 11:18 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik zou ook op zo een steen willen slapen/rusthouden denk ik, (drink) water in de buurt, en naar 3 kanten toe geen vijanden ... overzichtelijk dus..
je suis un polyglot, haha. Parfois on m'appelle un hypopolyglot.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:12 schreef El_Matador het volgende:
F. zijn Engels en zeker zijn moedertaal Spaans doen jullie denken aan een erg intelligente man?
Dan heb ik degenen die dat zeggen zelf overschat, inderdaad.
Ik omring me dagelijks met polyglotten trouwens.
Wat een gelul, je kent mij niet eens.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:19 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Jouw enorme behoefte om jezelf intelligenter dan anderen te vinden is opvallend.
Je lijkt op dat punt veel bevestiging nodig te hebben.
Er is ook nog iets als sociale intelligentie, waar het jou grotendeels aan lijkt te ontbreken.
Jij beoordeelt mensen hier ook op wat ze hier laten zien.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een gelul, je kent mij niet eens.
Ik overschat onze mogelijkheden nu juist niet. Als je anderen hoort en ziet spreken kun je daar wel veel uithalen. Sociale intelligentie dus.
Hypo- of hyper-, Poekje?quote:Op zondag 3 mei 2015 11:21 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
je suis un polyglot, haha. Parfois on m'appelle un hypopolyglot.
En dan noem je mij "nauwelijks" sociaal intelligent?quote:Op zondag 3 mei 2015 11:23 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Jij beoordeelt mensen hier ook op wat ze hier laten zien.
Ik beoordeel jou op wat jij hier laat zien.
Als je die grote in de hoek rechtsonder bedoelt, die is imo te groot, te bol en te boerenbont. Dat bonte zie ik alleen terug in de foto uit de uitzending die naast 542 past, het vervolg van de kringeltjessteen maar hier ontbreken die kringeltjes dan weer. De kleine platte linksvoor deze grote in het water vind ik meer potentie hebben, ook qua omvang, alleen ligt die in veel te diep water aangezien op 550 kleine stenen al boven het oppervlak uit komen.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:10 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat kan niet; op 1 april waren ze immers al in stukjes gehakt.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Poekjes mening over slapen op zo'n grote steen klinkt erg aannemelijk
Ik niet. Veel te koud en risico om in het water te rollen.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:18 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik zou ook op zo een steen willen slapen/rusthouden denk ik, (drink) water in de buurt, en naar 3 kanten toe geen vijanden ... overzichtelijk dus..
Hier in het topic wel. Je kan slecht omgaan met een situatie die je niet kan sturen naar jouw wens.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dan noem je mij "nauwelijks" sociaal intelligent?
Geheel mee eens!quote:Op zondag 3 mei 2015 11:04 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
[..]
Zelfoverschatting is ook geen indicatie van een hoge intelligentie
heb je ook weer een punt.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:30 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik niet. Veel te koud en risico om in het water te rollen.
Neuh hoor. Het interesseert me wellicht minder wat anderen denken. Dan kan ik het wel oppikken verder.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:30 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Hier in het topic wel. Je kan slecht omgaan met een situatie die je niet kan sturen naar jouw wens.
Als dat zo was zou je die zaken gewoon negeren maar dat lijkt je juist niet te lukken.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Neuh hoor. Het interesseert me wellicht minder wat anderen denken. Dan kan ik het wel oppikken verder.
Misschien vind ik reageren wel leuker, wie weet.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:37 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Als dat zo was zou je die zaken gewoon negeren maar dat lijkt je juist niet te lukken.
Niet verdwalen, niet vallen!quote:Op zondag 3 mei 2015 11:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Misschien vind ik reageren wel leuker, wie weet.
Tijd om te hiken, doei.
Haha, you got me there Dr. Watson!quote:Op zondag 3 mei 2015 11:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hypo- of hyper-, Poekje?
That's the question.
Die loslatende laag is alleen door experts te zien met een speciale functie van de allernieuwste Photoshop.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:37 schreef RapaNui het volgende:
@ Perico:
Begrijp ik dat ook de lucht / hemel onderdeel is van de loslatende laag in foto 499?
Hoe kan dat verklaard worden?
Even voor mijn gemak, noem ik foto 499 een collage, waarin/waarop Lisanne op de voorgrond is geplaatst.
Bestaat er een kans dat de familie van Lisanne die "collage" heeft gemaakt? Dat ze een bestaande foto hebben gebruikt en daarop Lisanne hebben geplakt?
Ik twijfel niet aan Perico+waarheidquote:Op zondag 3 mei 2015 12:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Die loslatende laag is alleen door experts te zien met een speciale functie van de allernieuwste Photoshop.
Die heb ik ook en Perico spreekt de waarheid.
De foto is bewerkt en er zijn meerdere lagen aanwezig.
Een andere reden waarom dat zo zou kunnen is er eigenlijk niet.
Misschien zit er geen enkele foute bedoeling achter en hebben ze de hele foto/compositie iets mooier willen maken>Jmo
je ziet met die nieuwe functie de scherpstel gebiedenquote:Op zondag 3 mei 2015 13:00 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik twijfel niet aan Perico+waarheid![]()
Ik wil graag dingen begrijpen. De lucht laat dus ook los? Wat betekent dat als iemand een "collage" heeft gemaakt (mijn bewoording)? Dat ze mogelijk de lucht/hemel hebben vervangen door een andere hemel?
Bijvoorbeeld bewolkt door zonnig?
quote:Op zondag 3 mei 2015 13:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je ziet met die nieuwe functie de scherpstel gebieden
normaal is dat met de nadruk op het midden
Een hemel vervangen is een peuleschilletje
Het is verre van een exacte wetenschap, maar in mijn ervaring doet lucht dat altijd. De functie kijkt naar de zogenaamde focal range en analyseert dan, wat normaal is in een foto. Buiten de lucht die wegvalt als bijproduct, heb je wel wat aan de geindiceerde sectoren. Maar meer als aandachtspunt om nader naar te kijken, nooit als keihard bewijs,quote:Op zondag 3 mei 2015 12:37 schreef RapaNui het volgende:
@ Perico:
Begrijp ik dat ook de lucht / hemel onderdeel is van de loslatende laag in foto 499?
Hoe kan dat verklaard worden?
Ja, die kans bestaat. Eigenlijk zie ik foto 499 en 500 als identiek. Lisanne is de blikvanger, de rest is achtergrond. In 500 is alles normaal, maar in 499 zijn vreemde dingen aan de hand.quote:Even voor mijn gemak, noem ik foto 499 een collage, waarin/waarop Lisanne op de voorgrond is geplaatst.
Bestaat er een kans dat de familie van Lisanne die "collage" heeft gemaakt? Dat ze een bestaande foto hebben gebruikt en daarop Lisanne hebben geplakt?
of er stond iemand naast lisanne waar overheen is geplakt?quote:Op zondag 3 mei 2015 12:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Die loslatende laag is alleen door experts te zien met een speciale functie van de allernieuwste Photoshop.
Misschien zit er geen enkele foute bedoeling achter en hebben ze de hele foto/compositie iets mooier willen maken>Jmo
Maar waarom? Zou het dan niet veel makkelijker zijn om de hele foto te deleten? Of alleen uit te snijden wat je over wilt houden?quote:Op zondag 3 mei 2015 14:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
of er stond iemand naast lisanne waar overheen is geplakt?
ook ik ben al langer fan van deze locatie. Het lijkt wel heel sterk op de nachtfoto's. Zou ook het broekje daar beter te plaatsen zijn. Als de experts ervan overtuigd zijn dat het omhoog vanuit een kloof is gefotografeerd dan hebben zij een geheel andere kijk op die foto's en leggen ze de link met de kabelbrug niet.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:10 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
dat zou veel gemakkelijker zijn inderdaadquote:Op zondag 3 mei 2015 14:07 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Maar waarom? Zou het dan niet veel makkelijker zijn om de hele foto te deleten? Of alleen uit te snijden wat je over wilt houden?
het zou ook geen gekke plek zijn om te blijven wachten als je niet meer zo mobiel bent. Bij een (kabel)brug verwacht je mensen vroeg of laat. Maar waarom hebben die k en l dan niet gezien? En waarom is de locatie dan niet herkend?quote:Op zondag 3 mei 2015 11:10 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Die zou, waar het ook maar is, wel herkend kunnen zijn maar om welke reden dan ook verzwegen.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
En waarom is de locatie dan niet herkend?
Daar heb je in dat gebied een vangkooi in een canyon voor nodig. Of een misdrijf.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar waarom hebben die k en l dan niet gezien?
Het lijkt mij toch het meest waarschijnlijk dat de foto die we van Lisanne op de top zien een bewerkte versie is die gemaakt is voor de herdenkingsdienst in de kerk.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
of er stond iemand naast lisanne waar overheen is geplakt?
ok deze foto is dus niet een van de gelekte fotos?quote:Op zondag 3 mei 2015 14:32 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Het lijkt mij toch het meest waarschijnlijk dat de foto die we van Lisanne op de top zien een bewerkte versie is die gemaakt is voor de herdenkingsdienst in de kerk.
Zoals ik eerder zei, die foto is ook tot posterformaat uitvergroot voor die gelegenheid dus is het niet vreemd als een expert de foto zo mooi mogelijk gemaakt heeft.
Hij kan wel gelijk met de andere foto's in media gekomen zijn, maar hij is gebruikt bij de herdenkingsdienst en Martijn plaatste hem op zijn FB pagina als eerbetoon aan zijn zus.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
ok deze foto is dus niet een van de gelekte fotos?
ik bedoelde het rijtje fotos dat uit een database getrokken werd nog voor het online stondquote:Op zondag 3 mei 2015 14:38 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Hij kan wel gelijk met de andere foto's in media gekomen zijn, maar hij is gebruikt bij de herdenkingsdienst en Martijn plaatste hem op zijn FB pagina als eerbetoon aan zijn zus.
Dus nee, ik denk niet dat die foto gelekt is.
Ja ik begrijp je, ik dacht dat deze foto al eerder naar buiten was gekomen.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik bedoelde het rijtje fotos dat uit een database getrokken werd nog voor het online stond
nou ja, doe geen moeite. Maar als ie al bewerkt gelekt is...dan is ie dus niet rechstreeks vd camera via een labmedewerker gelekt. Maar van de camera, naar labmedewerker, naar politie, naar familie naar 'lekpunt' gegaan.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:41 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ja ik begrijp je, ik dacht dat deze foto al eerder naar buiten was gekomen.
Zal ik moeten nazoeken voor de zekerheid.
Het is een iPhone foto, de foto's van de camera zijn als ik het goed heb in augustus gelekt, de herdenkingsdienst voor Lisanne was ergens half juli.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:47 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou ja, doe geen moeite. Maar als ie al bewerkt gelekt is...dan is ie dus niet rechstreeks vd camera via een labmedewerker gelekt. Maar van de camera, naar labmedewerker, naar politie, naar familie naar 'lekpunt' gegaan.
ah ok, een iphone foto. Hmmm.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:52 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Het is een iPhone foto, de foto's van de camera zijn als ik het goed heb in augustus gelekt, de herdenkingsdienst voor Lisanne was ergens half juli.
De foto van Kris is een iPhonefoto.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:52 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Het is een iPhone foto, de foto's van de camera zijn als ik het goed heb in augustus gelekt, de herdenkingsdienst voor Lisanne was ergens half juli.
Oke, dan heb ik dat door elkaar gehaald!quote:
Lees even terug.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:24 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Oke, dan heb ik dat door elkaar gehaald!
Dus de foto van Lisanne die voor de herdenking is gebruikt komt van de camera.
welk diafragma is er gebruikt in 499?quote:
Alweer? Ik lees al meer dan een jaar van alles terug over deze zaak.quote:
Jij verstaat Spaans. Van mijn afstand kan ik dat verder niet beoordelen.quote:Op zondag 3 mei 2015 10:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je gaat toch wel kijken hè, als je er bent?quote:Op zondag 3 mei 2015 11:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niks ten nadele van jouw zoektocht, maar hoe groot acht je de kans dat jij/wij een paar videootjes vrijwel 1 op 1 weten te linken aan de nachtfoto's waar al die gidsen die die foto's gezien hebben (met hoge kwaliteit en resolutie) dat allemaal niet konden van een gebied dat zij op hun duimpje en wij brakjes op grond van video's kennen...?
Slapen op de ronde steen lijkt me kaal en koud. Dicht bij het water ook. Op of bij het plateau (542) daarentegen zou, met takken en bladeren bedekt, iets kunnen zijn. Niet te dicht bij de rand dan.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Poekjes mening over slapen op zo'n grote steen klinkt erg aannemelijk
Ik heb vanmiddag tijdens een vakantiewandeling ook foto's gemaakt met een vergelijkbare relatief eenvoudige canon. Die stelt ongevraagd scherp op van alles en nog wat. In beeld verschijnen gewoon 3 groene vakjes tegelijk als hij het even niet 'weet'. Lisanne staat op 499 ruim buiten het midden. Kan goed zijn dat het toestel zowel op horizon als op gezicht of achtergrond (of alle drie) heeft ingesteld. Die apparaten leiden een geheel eigen leven tegenwoordig.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
quote:Op zondag 3 mei 2015 13:00 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik twijfel niet aan Perico+waarheid![]()
Ik wil graag dingen begrijpen. De lucht laat dus ook los? Wat betekent dat als iemand een "collage" heeft gemaakt (mijn bewoording)? Dat ze mogelijk de lucht/hemel hebben vervangen door een andere hemel?
Bijvoorbeeld bewolkt door zonnig?
De hemel op de iPhone foto van Kris is dezelfde. De wolken zijn licht verschoven, maar niet meer dan hoogstens enkele minuten. Als er iets geplakt is, dan toch de vegetatie. De hemel komt ook niet overeen met die van Plinio op zijn foto's.
Voorlopig houd ik het gewoon op een meervoudige instelling door het toestel zelf. Heel gewoon, zoals ik kort hiervoor aangaf.
Ik denk niet dat de nachtlocatie de tweede oversteekplaats is, maar ik verwacht wel dat het daar in de buurt is; vanwege soort, maat en erosie van de stenen zoals je zei.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:31 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Je gaat toch wel kijken hè, als je er bent?
Natuurlijk is het een idioot idee dat je vanachter de computer vindt wat alle anderen over het hoofd zien. Des te mooier dus als het waar zou zijn.
Tot nu toe ook geen beslissend argument om het af te serveren.
[En kijk dan voor het amusement nog eens naar 'Blow up' van Michelangelo Antonioni]
de foto van Lisanne is alles scherp dat kan alleen vanaf deze diafragma'squote:Op zondag 3 mei 2015 16:46 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag tijdens een vakantiewandeling ook foto's gemaakt met een vergelijkbare relatief eenvoudige canon. Die stelt ongevraagd scherp op van alles en nog wat. In beeld verschijnen gewoon 3 groene vakjes tegelijk als hij het even niet 'weet'. Lisanne staat op 499 ruim buiten het midden. Kan goed zijn dat het toestel zowel op horizon als op gezicht of achtergrond (of alle drie) heeft ingesteld. Die apparaten leiden een geheel eigen leven tegenwoordig.
Dank.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:46 schreef Perico het volgende:
En ging hij ook nog eens scherpstellen op meerdere sectoren. Sector 5 en 7 van 499, om precies te zijn:
Wat staat er eigenlijk op de foto?quote:Op zondag 3 mei 2015 14:07 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Maar waarom? Zou het dan niet veel makkelijker zijn om de hele foto te deleten? Of alleen uit te snijden wat je over wilt houden?
Ik heb dezelfde herinnering. We hebben toen op WS bekeken hoe laat die foto genomen kon zijn. Een FB-foto is gestript van alle exif data.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:52 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ja, kijk daar gerust eens rond.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:23 schreef ToniB het volgende:
Matteo deze foto staat ook op jouw site. Goed gedaan. Voor mij is het duidelijk. Heel veel gelijkenissen.
[ afbeelding ]
Zeker, ik verwacht dat er nog diverse zijn. Kan nog heel verrassend worden. Thuis heb ik een begin gemaakt met een nieuwe basiskaart waar ook alle vermoede verbindingen op komen. Dan zullen enkele potentiële kabelbruggen wel blijken.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:52 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de nachtlocatie de tweede oversteekplaats is, maar ik verwacht wel dat het daar in de buurt is; vanwege soort, maat en erosie van de stenen zoals je zei.
En er zullen vast wel meer oversteekplaatsen zijn die wij niet kennen, die niet direct op de bekende paden aansluiten.
Top. Ik ben benieuwd naar die kaart Matteo.quote:Op zondag 3 mei 2015 17:11 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Zeker, ik verwacht dat er nog diverse zijn. Kan nog heel verrassend worden. Thuis heb ik een begin gemaakt met een nieuwe basiskaart waar ook alle vermoede verbindingen op komen. Dan zullen enkele potentiële kabelbruggen wel blijken.
Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken met dit soort opmerkingen? De discussie die hierop volgt kan alleen maar offtopic zijn. Is dat jouw doel? Want in dat geval slaag jij daar bijzonder goed in.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:04 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
[..]
Zelfoverschatting is ook geen indicatie van een hoge intelligentie
welk type canon was dat ook alweer ?quote:Op zondag 3 mei 2015 17:06 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De foto heeft nr 499 bleek later. Is dus van de Canon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |