Ik ken het kaartje van netwerbereik in Bocas. Drama.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:54 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mmm.. kan.
Persoonlijk zou ik gaan voor een mogelijkheid om weer mobiel bereik te krijgen, om een 112 verbinding te kunnen opzetten en een hulpverzoek de wereld in te kunnen sturen. Dat zou nu juist betekenen hier: klimmen (niet dalen) noordwestelijk richting Vulcan Baru.
Dat denk ik ookquote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:08 schreef gynaika het volgende:
[..]
De meiden zijn nooit geweest in het gebied waar de zogenaamde vindplaatsen zijn van de Jeans van Kris, bekkenbot Kris, schoen Lisanne met inhoud, de rugzak en rib Kris.
Als zij na Q1 verder waren gegaan in die richting dan waren zij zeer zeker gewoon doorgegaan met foto’s maken.
Er was genoeg te fotograferen. Maar neen, geen normale foto meer.
Mijn conclusie: Er is kort na de laatste normale foto van Kris bij Q1 iets gebeurd, waardoor hun wandeling/hike ten einde kwam.
Als jouw vriend net zo slim is als jouw Miss Escobar dat de telefoons Panamese tijd 13.37 uur 2 dagen achter elkaar zijn aangegaan ivm de wekker omdat K en L toen wisten dat het in NL licht werd neem ik jouw vriend net zo serieus als jou.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:14 schreef El_Matador het volgende:
Er zijn twee ideeën over de Barranco Franko;
1 - "tussen de top en de eerste beek" ~ tussen Q1 en Mirador - vóór het punt van weer contact met netwerk (wat sowieso in de geul is waar je niet kan vallen - zie EenVandaagVideodagboek op 4 aug)
2 - "Matteo's locatie" - ergens rond Cable Bridge (CB) 2? of daar in de buurt
Frank stelt heel duidelijk dat de locatie ongeveer is vastgesteld op basis van gesteente en vegetatie (door 2 onafhankelijke partijen); welke van deze locaties dan ook, moeten vegetatie én gesteenten overeenkomen.
Vegetatie is nog plaatsgevoeliger dan gesteente en imo juist een aanwijzing voor het hooggebergte; hoogte, microklimaat en regenval bepalen dat heel sterk; zie ook de vegetatiekaart in mijn video.
Ook;
- als de nachtfotolocatie bij CB2/3 of een andere "makkelijk herkenbare plek" zou zijn, zou die allang eerder zijn opgemerkt door F. of een andere ervaren gids die de nachtfoto's heeft gezien
- het platform met uitgesleten geul in _542 duidt m.i. op massief gesteente; het hooggebergte (~1600-1800m) en niet op keien rond de rivier zoals bij CB1/2/3 (~750-900 m)
Zojuist met mijn reisgenoot voor de pittige hike van morgen (2300 m stijgen en diezelfde prominentie dalen!) de zaak doorgesproken (hij wist er weinig van) en lacht het misdrijfscenario ook compleet weg. Relatief laagopgeleide mannen in Panama die perfecte moorden/dood door schuldzaken kunnen simuleren alle waardevolle spullen achterlatend ziet hij ook als waanzin.
Inmiddels lijkt het er ook op dat met de trail die aan de Lost Waterfalls Trail grenst, het Pianistapad bedoeld wordt achter de cd.quote:Op zondag 3 mei 2015 01:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Feliciano zei dat ie 2 hele trails afliep op 3 april. Ik meen zelfs helemaal tot Bocas.
Licht werd?? In Nederland is het 7 uur later.quote:Op zondag 3 mei 2015 01:54 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als jouw vriend net zo slim is als jouw Miss Escobar dat de telefoons Panamese tijd 13.37 uur 2 dagen achter elkaar zijn aangegaan ivm de wekker omdat K en L toen wisten dat het in NL licht werd neem ik jouw vriend net zo serieus als jou.
Wat een blunder!
Hou eens op met anderen erbij te betrekken om je eigen gedachtes proberen sterker te maken.
quote:Op zondag 3 mei 2015 01:34 schreef vronie het volgende:
[..]
Ik denk toch dat dit bikinitops zijn BH's hebben geen roesjes aan de onderkant, want dat zie je als er een strak truitje wordt gedragen.
De enigste die het zeker kan weten is Stephan.
Ongeacht of het BH's waren of bikinitopjes, wil ik graag aandacht voor het volgende. Willen meerderen van ons even meekijken en meedenken:quote:Op zondag 3 mei 2015 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind ze meer op bikini's lijken dan op bh's. Als je gaat wandelen op een berg dan trek je toch wat stevigers aan? Met name kris.
Het klopt waarschijnlijk idd dat ze de bikini topjes onder de tops dragen. Wat doe je als je van plan bent te gaan zwemmen? Juist...thuis de bikini aan. Je gaat zwemmen en dan laten drogen voordat je je kleding er weer overheen trekt.quote:Op zondag 3 mei 2015 08:08 schreef RapaNui het volgende:
[..]
[..]
Ongeacht of het BH's waren of bikinitopjes, wil ik graag aandacht voor het volgende. Willen meerderen van ons even meekijken en meedenken:
Kijk goed naar de foto van Lisanne op de Mirador, #500. Ik zie duidelijk de schuine strepen van haar BH of bikinitopje door haar shirt/singlet heen schijnen. Op die foto had ze volgens mij die BH/bikini aan met de schuine strepen.
Dat betekent dat dat topje/die BH op een later tijdstip is uitgetrokken en in de rugzak is geplaatst.
(#500 uitzoomen kan helpen)
Of gewoon na het zwemmen je BH aan. Hoef je ook niet te wachten tot je bikinitop droog is.quote:Op zondag 3 mei 2015 09:02 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Het klopt waarschijnlijk idd dat ze de bikini topjes onder de tops dragen. Wat doe je als je van plan bent te gaan zwemmen? Juist...thuis de bikini aan. Je gaat zwemmen en dan laten drogen voordat je je kleding er weer overheen trekt.
Het is onwaarschijnlijk dat de plek waar het 'incident' van 1 april is gebeurd, ook de plek is van de nachtfoto's. Wanneer je bij de laatste foto van 14.00 uur twee uur optelt (ca 3 km in het terrein) voor verder wandelen en dan een klein half uur na het incident, ben je de paddock uit en weer op paden over hellingen.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Boa noite!
Voor morgenochtend dan;
- dat is het gebied van de paddocks, open, heuvelig glooiend grasland; zijn daar überhaupt ravijnen van 50-60 m diep?
- als ze daar in dat gebied waren; waarom zijn ze niet naar de huisjes gegaan?
- waarom zouden ze überhaupt die paddocks opgaan, als ze dan nog ~3,5 uur terug zouden moeten lopen (en daar sowieso pas rond 14:40 aangekomen kunnen zijn)?
- de paddocks zijn ook bekend gebied bij de vele gidsen en andere ervaren lokale mensen; hoe kan het dat zij die nachtfoto's nooit herkend hebben?
Zou goed kunnen!quote:Op zondag 3 mei 2015 09:39 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
? zwemmen bij die watervallen dan bedoelde ik
Goeie post!quote:Op zondag 3 mei 2015 01:54 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Inmiddels lijkt het er ook op dat met de trail die aan de Lost Waterfalls Trail grenst, het Pianistapad bedoeld wordt achter de cd.
Dat zou wel betekenen dat er door expats gezocht is langs die route.
Op 5 april:
My 3 sons and I will hike the trail adjacent to your Waterfall Trail at about 9:30 am Saturday We have hiked it many times. Yes someone did get lost on that trail a few years ago as there are some steep places off of that trail, easy to fall if not careful. We will also look off of the trail but will take safety precautions, If anyone wants to join us
The pipeline trail and The Lost Waterfalls are clearly defined trails. Hard to get lost and at the Lost Waterfalls we sign people in. That leaves I Pianista, Los Quetzales and the trail to Bocas that is adjacent to my trail
juist. Dus mijn verzoek aan de expeditie is of zij die trail "adjacent to the Waterfall Trail" mee kunnen nemen in de route die ze gaan lopen, en nog eens de aangegeven steep places willen bekijken? Misschien heeft dit viertal van vader en 3 zonen iets over t hoofd gezien?quote:Op zondag 3 mei 2015 01:54 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Inmiddels lijkt het er ook op dat met de trail die aan de Lost Waterfalls Trail grenst, het Pianistapad bedoeld wordt achter de cd.
Dat zou wel betekenen dat er door expats gezocht is langs die route.
Op 5 april:
My 3 sons and I will hike the trail adjacent to your Waterfall Trail at about 9:30 am Saturday We have hiked it many times. Yes someone did get lost on that trail a few years ago as there are some steep places off of that trail, easy to fall if not careful. We will also look off of the trail but will take safety precautions, If anyone wants to join us
The pipeline trail and The Lost Waterfalls are clearly defined trails. Hard to get lost and at the Lost Waterfalls we sign people in. That leaves I Pianista, Los Quetzales and the trail to Bocas that is adjacent to my trail
ook een vraag voor de expeditie(s)quote:Op zondag 3 mei 2015 10:09 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Zou goed kunnen!
Ik vermoed aan de hand van de reacties die de expats schrijven dat er een verbinding is tussen het Pianistapad achter de cd en the Lost Waterfalls Trail voor de cd. Een onbekende overgang van de cd dus. Er kan op dat stuk een ongeluk of wat anders gebeurd zijn. Ze kunnen van anderen gehoord hebben dat je zo bij een waterval kan komen. Baru had het eerst ook over een verborgen waterval langs het Pianistapad. Die zou nergens beschreven zijn en alleen bekend zijn bij locals.
Dat kun je denk ik niet zo zeggen. Bij ons wordt iedereen nu uitgezeefd volgens (vermeende) intelligentie. Daar is opleiding nog veel meer afhankelijk van afkomst en traditie. Een eenvoudige gids kan dus best een IQ van 130 hebben. Hoeveel talen sprak F ook alweer? Was dat een paar woorden of meer?quote:Op zondag 3 mei 2015 01:26 schreef El_Matador het volgende:
Ja, die gidsen zijn vergelijkbaar met Nederlands mbo/vmbo-niveau.
quote:
Iemand postte (weet niet meer wie) dat ze waarschijnlijk bikinitopjes aan hadden en wellicht BH's in hun rugzak hadden. En dat de in de rugzak gevonden BH's al in de rugzak zaten toen ze vertrokken. De in de rugzak gevonden BH's/topjes zouden al die tijd in de rugzak hebben gezeten.quote:
Mata, ik denk wat je over het hoofd ziet is een mogelijke link met drugsbendes/criminelen.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:14 schreef El_Matador het volgende:
Er zijn twee ideeën over de Barranco Franko;
1 - "tussen de top en de eerste beek" ~ tussen Q1 en Mirador - vóór het punt van weer contact met netwerk (wat sowieso in de geul is waar je niet kan vallen - zie EenVandaagVideodagboek op 4 aug)
2 - "Matteo's locatie" - ergens rond Cable Bridge (CB) 2? of daar in de buurt
Frank stelt heel duidelijk dat de locatie ongeveer is vastgesteld op basis van gesteente en vegetatie (door 2 onafhankelijke partijen); welke van deze locaties dan ook, moeten vegetatie én gesteenten overeenkomen.
Zojuist met mijn reisgenoot voor de pittige hike van morgen (2300 m stijgen en diezelfde prominentie dalen!) de zaak doorgesproken (hij wist er weinig van) en lacht het misdrijfscenario ook compleet weg. Relatief laagopgeleide mannen in Panama die perfecte moorden/dood door schuldzaken kunnen simuleren alle waardevolle spullen achterlatend ziet hij ook als waanzin.
hele goede post!quote:Op zondag 3 mei 2015 10:19 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat kun je denk ik niet zo zeggen. Bij ons wordt iedereen nu uitgezeefd volgens (vermeende) intelligentie. Daar is opleiding nog veel meer afhankelijk van afkomst en traditie. Een eenvoudige gids kan dus best een IQ van 130 hebben. Hoeveel talen sprak F ook alweer? Was dat een paar woorden of meer?
We hadden het vannacht over de q2, de foto's en Matteo's visie op de nachtfoto's. Mijn directe vraag was, wie woont er in die hutten/van wie zijn die hutten?quote:Op zondag 3 mei 2015 10:24 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Mata, ik denk wat je over het hoofd ziet is een mogelijke link met drugsbendes/criminelen.
Ik heb al een paar keer gepost over n ongeluk met een auto in Chiriqui: 4 jongeren dood, en pakketten drugs bij zich met een straatwaarde van 4,5 miljoen euro. Denk je nu echt dat als je als crimineel zelf onder invloed bent en 2 vrouwen vermoord, dat je dan nog zo helder nadenkt van... oh.. goh... 84 dollar in die rugzak...zo.. zo...poe..poe nou DIE neem ik mee hoor... (terwijl je de rugzak dan wel zou dumpen?).
Als je dagelijks met veel contant geld omgaat (criminelen) betekenen die dollars niks. Na die adrenaline cick van het moorden... is het credo: dumpen, wegwezen. Voor er iemand aankomt. En dan kunnen die criminelen net zo goed expats zijn, of Mexicanen/Colombianen, dus geen locals.
Ik zie het niet over het hoofd, maar de drugscriminelen leveren net zoveel vragen op;quote:Op zondag 3 mei 2015 10:24 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Mata, ik denk wat je over het hoofd ziet is een mogelijke link met drugsbendes/criminelen.
Ik heb al een paar keer gepost over n ongeluk met een auto in Chiriqui: 4 jongeren dood, en pakketten drugs bij zich met een straatwaarde van 4,5 miljoen euro. Denk je nu echt dat als je als crimineel zelf onder invloed bent en 2 vrouwen vermoord, dat je dan nog zo helder nadenkt van... oh.. goh... 84 dollar in die rugzak...zo.. zo...poe..poe nou DIE neem ik mee hoor... (terwijl je de rugzak dan wel zou dumpen?).
Als je dagelijks met veel contant geld omgaat (criminelen) betekenen die dollars niks. Na die adrenaline cick van het moorden... is het credo: dumpen, wegwezen. Voor er iemand aankomt.
Oh ja, en die stomme Osman, die schijtert die wegrende net, die pakken we van de week wel...
Daar ben ik steeds van uitgegaan in het geval van een misdrijf. Geen locals en ik denk ook geen Panamezen. Die mensen hebben belang bij de goede naam van Boquete, ze hebben hun inkomen praktisch allemaal te danken aan het toeristme.quote:Op zondag 3 mei 2015 10:24 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Als je dagelijks met veel contant geld omgaat (criminelen) betekenen die dollars niks. Na die adrenaline cick van het moorden... is het credo: dumpen, wegwezen. Voor er iemand aankomt. En dan kunnen die criminelen net zo goed expats zijn, of Mexicanen/Colombianen, dus geen locals.
Dat kán, maar als je F. zijn Spaans hoort, wijst dat niet op een hoge score. En zijn zoontje heeft de hyperintelligentie ook al niet van z'n pa.quote:Op zondag 3 mei 2015 10:19 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat kun je denk ik niet zo zeggen. Bij ons wordt iedereen nu uitgezeefd volgens (vermeende) intelligentie. Daar is opleiding nog veel meer afhankelijk van afkomst en traditie. Een eenvoudige gids kan dus best een IQ van 130 hebben. Hoeveel talen sprak F ook alweer? Was dat een paar woorden of meer?
jezus....quote:Op zondag 3 mei 2015 10:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kán, maar als je F. zijn Spaans hoort, wijst dat niet op een hoge score. En zijn zoontje heeft de hyperintelligentie ook al niet van z'n pa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |