Kap dan met uitdagen en de stoere patser uit te hangen die allemaal zelf wel weet wat goed/fout is, en daarvoor niet het oordeel van de politie gaat afwachten maar stoer gaat wegcrossen, en daarna gaat liegen over hoe/wat mochten ze toch aan je deur komen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
De zomervakantie valt vroeg blijkbaar... maar kunnen de trolletjes weer terug naar hun holletjes? Dan kunnen we hier weer on-topic verder.
Dank.
Wat zit je nou te janken? Je haalt een demper uit je uitlaat omdat het zo stoer is om meer lawaai te maken en gaat vervolgens huilen over de regelgeving?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:39 schreef Isdatzo het volgende:
Daarnaast, om het e.e.a. in wat perspectief te plaatsen:
Het is overschrijding tov de typegoedkeuring voor de betreffende motorfiets. Nu ligt die belachelijk laag, de meting kwam uit op 97dB. Geen extreme waarde.
Ik heb hiernaast onder andere nog een yamaha R6 uit 2007 (m'n circuitmotor) en die heeft een typegoedkeuring van 97dB. Met die motor had ik gewoon 99dB mogen produceren voordat ik in overtreding was. Maar dat is in dit geval allemaal off-topic.
Lees het topic nog eens door...quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wat zit je nou te janken? Je haalt een demper uit je uitlaat omdat het zo stoer is om meer lawaai te maken en gaat vervolgens huilen over de regelgeving?
Grow up.
Ik heb wel gelezen dat hij de boete accepteert. Ik lees ook dat hij dus nu ineens aan het janken is over het aantal decibel en hoe erg het wel niet is dat hij een boete krijgt voor 97db.quote:
Hangt je kentekenplaat daar nou onder 45 graden i.p.v. -15 tot +30 zoals vereist?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:08 schreef Isdatzo het volgende:
behalve als ik denk dat ik echt niks verkeerd heb gedaan
Hoog tijd dat ze geluidsnormen onafhankelijk maken van cilinderinhoud. Wil je een grotere cilinder rijden, zorg dan maar gewoon voor betere demping.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:39 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb hiernaast onder andere nog een yamaha R6 uit 2007 (m'n circuitmotor) en die heeft een typegoedkeuring van 97dB
M'n R6 is 600cc, die KTM heeft 690cc.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoog tijd dat ze geluidsnormen onafhankelijk maken van cilinderinhoud. Wil je een grotere cilinder rijden, zorg dan maar gewoon voor betere demping.
Ga maar es een tijdje in het centrum wonen alle geluiden wennen maar motors zonder fatsoenlijke dempers komen door alles heenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:39 schreef Isdatzo het volgende:
Daarnaast, om het e.e.a. in wat perspectief te plaatsen:
Het is overschrijding tov de typegoedkeuring voor de betreffende motorfiets. Nu ligt die belachelijk laag, de meting kwam uit op 97dB. Geen extreme waarde.
Ik heb hiernaast onder andere nog een yamaha R6 uit 2007 (m'n circuitmotor) en die heeft een typegoedkeuring van 97dB. Met die motor had ik gewoon 99dB mogen produceren voordat ik in overtreding was. Maar dat is in dit geval allemaal off-topic.
Ah je bent zeker zo'n wheelytime pilootquote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:11 schreef Isdatzo het volgende:
Ik woon in de kanaalstraat (Lombok) in Utrecht, wat wil je zeggen knul?
Maar wel zónder dB-killerquote:Op dinsdag 9 juni 2015 16:09 schreef Isdatzo het volgende:
Nee, die gasten zijn de grootste idioten. Ik kom alleen met de motor in de stad om van en naar m'n garage te rijden. Rustig.
Ik vind wielrenners ook vervelend, dus? Die houden zich ook niet aan de regels.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 20:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat alle geluiden wennen maar scooters en motors zonder dempers overal door heen janken en zeer vervelend zijn.
Als je op de Holterberg door het bos loopt, dan hoor je niets. Er rijden daar honderden motoren per dag langs. Totdat die ene mongool op z'n Harley of Isdatzo zonder demper het gas lostrekt.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
Als je daar je dag door laat vergallen, is er blijkbaar niet veel voor nodig.
Oh, dus eigenlijk valt het wel mee?quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je op de Holterberg door het bos loopt, dan hoor je niets. Er rijden daar honderden motoren per dag langs. Totdat die ene mongool op z'n Harley of Isdatzo zonder demper het gas lostrekt.
Wat weet jij er nou van? De motor loopt beduidend beter, maar dat heb ik al uitgelegd.quote:Het is gewoon extreem asociaal, niemand vindt het geluid mooi of stoer. Het voegt helemaal niets toe aan de beleving.
Mooi hequote:Je moet wel een extreme egoist en tokkie zijn wil je dan alsnog zonder 'db-killer' gaan rijden.
Hoe verder dit topic vordert hoe meer ik ervan baal dat de politie haar werk niet goed heeft gedaan en jij daardoor je boete ontloopt.
Euh nee? Waar zeg ik dat? Ik zeg dat het merendeel van de motorrijders rekening houdt met andere mensen en jij dus niet.quote:
Ik weet er genoeg van. De motor loopt niet beduidend beter. Het scheelt nauwelijks iets en op momenten dat dat merkbaar is, overschrijdt je de limieten. Bovendien maakt het geen flikker uit of het beter zou rijden, het mag gewoon niet.quote:Wat weet jij er nou van? De motor loopt beduidend beter, maar dat heb ik al uitgelegd.
Nee.quote:Mooi he.
Geduld is een schone zaak. TS herft al aangegeven vooral niet te stoppen voor de politie tenzij hij 100% zeker is dat hij gern fout begaan heeft. Is dat de redenering van een verstandig iemand of van een tokkie?quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Euh nee? Waar zeg ik dat? Ik zeg dat het merendeel van de motorrijders rekening houdt met andere mensen en jij dus niet.
[..]
Andere tokkies.. Als je met je petjes-Golf op een Golf-meeting komt krijg je ook alleen maar complimenten. Zegt niks.
[..]
Ik weet er genoeg van. De motor loopt niet beduidend beter. Het scheelt nauwelijks iets en op momenten dat dat merkbaar is, overschrijdt je de limieten. Bovendien maakt het geen flikker uit of het beter zou rijden, het mag gewoon niet.
Mijn auto rijdt ook beter met race-uitlaat. Mag ook niet.
[..]
Nee.
Het maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit, tenzij een eventuele andere betrokkene van nature adem haalt. Maar een dikke eik, een lapje mooi zwart asfalt of een betonnen muur? Ik lig er echt niet wakker van. Moet TS vooral zelf wetenquote:Op woensdag 10 juni 2015 12:35 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, dus je hebt iemand die een verkeerstokkie is, op een motor met een hoop kabaal. Das een optelsommetje voor problemen. Laten we hopen dat het blijft bij problemen waarmee TS nog in staat zal blijven om er hier over te posten, nietwaar.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op een zo goed als verlaten weg een wheelie trekken is al genoeg reden voor de politie om je rijbewijs af te pakken. Veel is er dus niet nodig.
zo goed als verlaten = leeg? in minder dan een uur????quote:Op woensdag 10 juni 2015 13:10 schreef Isdatzo het volgende:
Maar je doet nu net alsof ik al wheelieënd voor basisscholen langs rijd. Je hebt er geen probleem mee als ik een boom knuffel, wat is dan het probleem van een wheelie op een lege weg?
Op die manier is iedereen asociaal. Er zijn altijd andere mensen die last hebben van een BBQ, de houtkachel, stinkende diesel voertuigen etc etc.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:15 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je geeft toch overlast omdat je jouw genot van een hard geluid boven dat van de rest van anderen zet? Dat is toch niet sociaal oftewel asociaal?
En ja dan kom je op het gebied van normaal en asociaal. Een BBQ normaal een BBQ waarbij de muziek nog tyfushard op 23.00 staat asociaal.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Op die manier is iedereen asociaal. Er zijn altijd andere mensen die last hebben van een BBQ, de houtkachel, stinkende diesel voertuigen etc etc.
Life is a bitch.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Genoeg moderne supersport motoren die daar met standaard uitlaten overheen gaan.
quote:Geluid
De motorfiets mag geen overmatig geluid
produceren. Het geluidsniveau mag niet
meer bedragen dan de waarde die is vastgesteld
bij de toelating, vermeerderd met
2 dB(A). Wanneer de waarde niet bekend
is, wordt het volgende maximaal
toegestane geluidsniveau gebruikt:
Cilinderinhoud Max. toegestane waarde
<80 cm3 91 dB(A)
80 - 125 cm3 91 dB(A)
125 - 350 cm3 92 dB(A)
350 - 500 cm3 95 dB(A)
500 - 750 cm3 97 dB(A)
750 - 1000 cm3 100 dB(A)
1000 cm3 103 dB(A)
>1000 cm3 106 dB(A)
Het is belangrijk hierop te letten als de
uitlaat sterk aan slijtage onderhevig is of
als een niet-originele uitlaat is gemonteerd
Dus als je met ene 600cc 100 dB(a) produceert ben je asociaal maar als je een motor met 1000cc voorbij komt ben je normaal bezigquote:
Er staat niks in de wet over asociaal op dit vlak gok ik zo. Dat is aan mensen zelf.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dus als je met ene 600cc 100 dB(a) produceert ben je asociaal maar als je een motor met 1000cc voorbij komt ben je normaal bezig
Grotere motoren maken vaak nou eenmaal meer lawaai.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dus als je met ene 600cc 100 dB(a) produceert ben je asociaal maar als je een motor met 1000cc voorbij komt ben je normaal bezig
Niet alleen dat, dB is een logaritmische schaal. Dus hoe groter je motor, hoe meer je mag overschrijden. Klinkt toch niet helemaal doordachtquote:Op woensdag 10 juni 2015 14:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dus als je met ene 600cc 100 dB(a) produceert ben je asociaal maar als je een motor met 1000cc voorbij komt ben je normaal bezig
En omdat mijn motor nu een typegoedkeuring heeft met belachelijk lage waarde voor een 690cc 1-cilinder ben ik ineens de grote boze aso volgens de experts hierquote:
Ik denk dat het nog meer komt over de rest van je communicatie en je houding.quote:Op woensdag 10 juni 2015 17:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En omdat mijn motor nu een typegoedkeuring heeft met belachelijk lage waarde voor een 690cc 1-cilinder ben ik ineens de grote boze aso volgens de experts hier.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 17:25 schreef Godtje het volgende:
Ik denk dat het nog meer komt over de rest van je communicatie en je houding.
Ik geef je groot gelijk hoor, niks aantrekken van al die autisten hier die de zolderkamer niet uitkomen. Ik heb zelf een R1 met aftermarket uitlaat. Het eerste wat ik eraan deed was DB killers verwijderen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 17:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En omdat mijn motor nu een typegoedkeuring heeft met belachelijk lage waarde voor een 690cc 1-cilinder ben ik ineens de grote boze aso volgens de experts hier.
Op zich wel, ja. Vind het vaak wel leuk om even de 300 aan te tikken. Of wheelies. Wheelies zorgen ook vaak voor "duimpjes".quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:36 schreef liedetector het volgende:
[..]
Ahhh ja..... dat bevestigt precies mn vermoeden! ik noem dat gewoon onverantwoord onvolwassen gedrag!
Ik neem aandat je vandie takke herrie namelijk niet die rush krijgt, maar vooral van het "te" hard rijden op plekken waar een hoop mensen je kunnen zien om een "duimpje" te geven.... waarschijnlijk ben je zo geobsedeerd dat je niet eens ziet dat het een dikke middelvinger is!
quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:42 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Op zich wel, ja. Vind het vaak wel leuk om even de 300 aan te tikken. Of wheelies. Wheelies zorgen ook vaak voor "duimpjes".
Komt door je custom uitlaat zonder db-killer. Standaard gaan ze slechts 299.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:42 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Op zich wel, ja. Vind het vaak wel leuk om even de 300 aan te tikken. Of wheelies. Wheelies zorgen ook vaak voor "duimpjes".
De teller gaat tot 299. Top ligt iets hoger.quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Komt door je custom uitlaat zonder db-killer. Standaard gaan ze slechts 299.
WOB een optie?quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:21 schreef Isdatzo het volgende:
Gister bij die advocaat geweest en het was vrij duidelijk voor hem: ze maken geen schijn van kans na zo'n sepotbrief. Hij gaat een klaagschrift sturen om te kijken of die uitlaat alvast terug kan komen (waarschijnlijk niet) en verder is het afwachten tot ik een dagvaarding krijg. Afhankelijk van de dagvaarding kan er schriftelijk op gereageerd worden (waarschijnlijk niet).
Als het tot de kantonrechter komt dan wordt 't daar besloten, in mijn voordeel.
Daarna maar eens naar 't bureau gegaan waar ze de uitlaat eraf geschroefd hebben met de sepotbrief. Daar waren 4 man nodig om naar een scherm te turen voordat ze me konden vertellen dat hij waarschijnlijk op transport was naar de domeinen. Als ik m'n uitlaat terug wilde moest ik contact opnemen met het OM.
Dat maar gedaan, die konden alleen niks voor me doen omdat ik geen parketnummer had. Toen het CJIB gebeld en die konden zo ook geen parketnummer vinden. De behulpzame dame heeft toen wat verder gezocht en uiteindelijk een parketnummer gevonden.
Ik woon in Utrecht, dus toen voor de grap maar eens bij het arrondissementsparket binnen gehuppeld. Bij de balie hebben ze me doorverbonden met iemand van het OM, en die vertelde me dat ik m'n uitlaat niet ga terugkrijgen omdat er op 12 juni het besluit is genomen mij te dagvaarden. Wie dat besloten heeft en waarom was niet bekend.
Justitie gebeld en daar konden ze niks vinden; de zaak was gewoon geseponeerd. Als ik meer info wilde moest ik bij 't OM zijn.
Snappen jullie het nog?
Ik ben bang dat dat allemaal in orde is (in Utrecht hakken ze tegenwoordig vaker met dat bijltje), maar opvragen kan inderdaad altijd.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:42 schreef zuigmarmot het volgende:
Oh ja, nog een tip met geluidsoverschrijding.
Is het wel op de juiste manier geconstateerd,
de precieze richtlijnen ken ik niet uit mijn hoofd (wel op te zoeken) maar ze zijn iets van in de trant:
specifieke voor dit doel gemaakte microfoon, in een testopstelling in een speciale hiervoor ingerichte geluidsruimte x aan tal meters van de bron met geijkte apparatuur.
ik vermoed dat aan een groot aantal van deze zaken niet is voldaan, en daarmee is de meting en dus de constatering niet geldig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |