SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moest ter plekke beslissen of ik afstand ging doen van de uitlaat. Nee dus. De aanwijzing inbeslagname is hierover heel duidelijk:
Voertuigen of onderdelen daarvan die niet voldoen aan de wettelijke vereisten worden in beslag genomen, indien redelijkerwijs kan worden aangenomen dat herstel niet mogelijk is, of door de (hoge) kosten ervan niet te verwachten is. Te denken valt hierbij aan reparatiekosten die de waarde van het voertuig of het onderdeel overstijgen. Indien de demontage van het betrokken onderdeel op een eenvoudige wijze kan gebeuren, beperkt de inbeslagneming zich tot dat onderdeel. Met nadruk, ter voorkoming van misverstanden, wordt opgemerkt dat het van belang is duidelijk, schriftelijk, vast te leggen wat wél en wat níet in beslag wordt genomen. Ter verduidelijking kan een en ander met behulp van (digitale) fotografie visueel worden vastgelegd.
De uitlaat (met Europese typegoedkeuring) in kwestie is met een kosteloze ingreep van 1 minuut te repareren en voldoet dan weer aan alle gestelde eisen.
Meneer was het niet met me eens dat inbeslagname in principe géén strafmaatregel is (daar dient de boete voor) en vond het totaal niet interessant wat er in de aanwijzing inbeslagname stond. Dat moest de OvJ maar beslissen en hij gaf me nul kans.
Papieren van de inbeslagname kreeg ik niet, dus als m'n uitlaat nu op wonderbaarlijke wijze kwijtraakt heb ik helemaal niks. Het enige dat ik op papier heb nu is een briefje met taalfouten waarop staat dat mijn motor een WOK-melding heeft en dat ermee rijden geen goed idee is blabla
.
Overzicht van de schade tot nu toe:
- 1 dag kwijt met ophalen motor (m'n aanhanger + auto ophalen in het zuiden des lands, staan bij m'n ouders) + brandstofkosten
- 9x politie bellen (gespreksduur 124 minuten waarvan veel wachten)
- 2x naar het politiebureau
- 1 demper kwijt (400 euro)
- Onkosten OV + vervangend vervoer (+-150 euro)
Te verwachten:
- Dikke boete
- Dag kwijt RDW-keuring
- Dag kwijt rechter?
- Tijd voor bellen / brieven / uitzoeken
Begin er nu wel een ontzettend zuur gevoel aan over te houden allemaal.. bahbah. Ik reed gewoon netjes, ik bleef beleefd en werkte mee en nu wordt alles uit de kast getrokken om me het leven zuur te maken.. top.
Concreet: wat zijn de stappen die ik nu het beste kan ondernemen om mijn uitlaat terug te krijgen? Ik probeer contact te krijgen met de behandelend verbalisant maar die reageert niet op het verzoek om contact op te nemen (doorverbinden doen ze niet aan bij de politie).
Zodra de uitlaat officieel in beslag is genomen (ik hoop hier wel snel papieren van te krijgen) ligt de bal bij de OvJ denk ik? Nu zijn dat meestal niet de meest redelijke personen dus ik zie daar weinig kansen.
Dat zou betekenen dat ik de stap naar de rechter moet maken? Zou het zin hebben om een advocaat in de arm te nemen.. misschien dat wanneer die wat belletjes pleegt mijn uitlaat weer mijn kant op komt omdat ze de uitkomst al weten?Huilen dan.
De richtlijn in de aanwijzing inbeslagname en uitspraak ombudsman zijn er niet voor niets. Hiermee geef ik aan dat het buiten alle redelijkheid valt om mijn hoofdvervoersmiddel buiten mijn beschikking te stellen voor een ruime week.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:51 schreef Loveless85 het volgende:
Ah, een topic vol herhaling van zetten. Je zal je kansen bij de rechter moeten afwachten inderdaad, het gewoon voor laten komen en daar je verhaal duidelijk maken.
Verder som je een leuk lijstje op, maar dat jij een aanhanger ergens aan de andere kant van het land moet halen kan je natuurlijk niet als kostenpost opvoeren richting de politie, zeker niet aangezien je willens en wetens deze modificatie hebt gedaan, wetende dat het als 'illegaal' gezien kon worden. Zelfde gaat waarschijnlijk op voor je vervangend vervoer.
Ombudsman stelt dat 3 dagen zeker te lang is, maar goed.quote:Plus is er in het vorige topic al tig keer aangegeven dat die opmerking van ombudsman gewoon een niet bindende opmerking was, en het allemaal hangt op 'richtlijnen' en 'ze proberen'. Kortom, 24u hopen ze, 3 dagen vindt de ombudsman redelijk, en is het langer dan heb je eigenlijk gewoon pech. Is inderdaad niet heel netjes.
Goede vergelijking ook.quote:Maar als ik straks met 180 langs een controle rijd kan ik ook niet zeggen 'tjah, m'n ouders moesten me op komen halen, dat is 150km x2, dus ff benzingeld vangen, en ik ben nu mn rijbewijs een maand kwijt dus dokken jullie even een maand OV, want dit is natuurlijk simpel op te lossen; ik kan het ook gewoon niet meer doen.'
Mensen mogen ook niet zeggen dat als je willens en wetens deze overtreding begaat je dan niet kan proberen elke eurocent schade bij een andere partij neer te leggen?quote:Op donderdag 30 april 2015 14:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Zo. Ik heb weer wat postjes gewist die echt niet relevant zijn voor het topic.De volgende off topic posts of posts om TS af te zeiken note ik. Zou zomaar kunnen dat dat gevolgen heeft.
Zeker een goede vergelijking, aangezien jij precies hetzelfde doet; willens en wetens een overtreding begaan en dan boehoe dat de gevolgen/straf niet proportioneel zijn, en je vooral focussen op het 'niet compliant' gedeelte, want dat is zó te verhelpen dus is eigenlijk alle verdere straf/onderzoek stom en onnodig. Tjah, zie m'n post hierboven, als dat de norm was, hoe wil je dan naar snelheid gaan kijken?quote:Op donderdag 30 april 2015 14:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De richtlijn in de aanwijzing inbeslagname en uitspraak ombudsman zijn er niet voor niets. Hiermee geef ik aan dat het buiten alle redelijkheid valt om mijn hoofdvervoersmiddel buiten mijn beschikking te stellen voor een ruime week.
De uiteenzetting laat zien dat ik buitenproportioneel gestraft wordt voor een overtreding die prima afgedaan had kunnen worden met een boete (na geluidsmeting binnen 24u).
[..]
Ombudsman stelt dat 3 dagen zeker te lang is, maar goed.
[..]
Goede vergelijking ook.
Nee, daar is de boete voor. Het woord zegt het al.quote:Op donderdag 30 april 2015 14:13 schreef Loveless85 het volgende:
Het is hartstikke leuk dat hij dit binnen 5 minuutjes weer had kunnen fixen, maar het gaat natuurlijk niet alleen om het verhelpen van het probleem, er zit ook een stukje 'boetedoening' bij,
Betere vergelijking: jij rijdt met een kapot knipperlicht rond. Je hebt er één in je auto liggen en kan hem er zo inschroeven. Mag niet, je auto gaat mee voor technisch onderzoek en je bent 'm een dikke week kwijt.quote:vanwege de mogelijke overlast en/of veiligheidsaspect (als dat er is). Anders kan je ook wel kappen met het bekeuren van snelheidsovertredingen, ik kan nl van 180 > 100 binnen de minuut, zonder hardwarematige aanpassingen
Heel fijn, en technisch misschien juist, maar laten we wel even realistisch blijven; 3 dagen is niet zo lang, ik ga er van uit dat het om drie NORMALE WERKDAGEN gaat - dus dat betekent met een weekend er tussen al heel snel 5 échte dagen (en afgelopen maandag, koningsdag, is ook zo'n niet gewone [werk] dag).quote:Op donderdag 30 april 2015 14:13 schreef Isdatzo het volgende:
Ombudsman stelt dat 3 dagen zeker te lang is, maar goed.
Leuk maar heeft niks met de uitvoering van het onderzoek en/of de strafmaat te maken.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:40 schreef Isdatzo het volgende:
Ik reed gewoon netjes, ik bleef beleefd en werkte mee
Das ook een kromme vergelijking, tenzij ik doelbewust m'n knipperlicht uit heb geschakeld, en willens wetens dit heb gedaan wetende dat ik er anderen overlast mee kan bezorgen.quote:Op donderdag 30 april 2015 14:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, daar is de boete voor. Het woord zegt het al.
Agenten moeten niet op de stoel van de rechter gaan zitten en bepalen hoe ik gestraft dien te worden. Het resultaat hiervan is ongelofelijke willekeur.
[..]
Betere vergelijking: jij rijdt met een kapot knipperlicht rond. Je hebt er één in je auto liggen en kan hem er zo inschroeven. Mag niet, je auto gaat mee voor technisch onderzoek en je bent 'm een dikke week kwijt.
Als klap op de vuurpijl nemen ze je hele armatuur in beslag.
je motor voldeed zonder die demper niet aan de regels van zijn type goedkeuring op het moment dat je aangehouden werd. en die demper had je niet eens bij je, en kon je dus niet terplekke er inzetten.quote:Op donderdag 30 april 2015 14:19 schreef Isdatzo het volgende:
Betere vergelijking: jij rijdt met een kapot knipperlicht rond. Je hebt er één in je auto liggen en kan hem er zo inschroeven. Mag niet, je auto gaat mee voor technisch onderzoek en je bent 'm een dikke week kwijt.
Als klap op de vuurpijl nemen ze je hele armatuur in beslag.
Nee, hieruit (punt 3): https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2014-18598.htmlquote:Op donderdag 30 april 2015 14:19 schreef ElPolloLoco het volgende:
Volgens mij citeer je een voetnoot uit de aanwijzing die hoort bij inbeslagname met betrekking tot radar detector apparatuur.
"Indien het voertuig niet voldoet aan de gestelde eisen t.a.v. het geluidsniveau kan tot inbeslagneming van de uitlaatdemper, worden overgegaan als sprake is van een onder strafrecht vallende overtreding, te weten een overschrijding van de toegestane waarde vanaf 4 dB(A)"
wat is redelijk?quote:Op donderdag 30 april 2015 14:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, hieruit (punt 3): https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2014-18598.html
En ik neem aan dat bovenstaand geldt voor dempers die niet tegen redelijke kosten te repareren zijn.
kan/mag een agent daarvan uitgaan? en hoe kan/mag hij vaststellen dat jij het kosteloos kan en wil doen?quote:Op donderdag 30 april 2015 14:50 schreef Isdatzo het volgende:
Geen idee, maar je zou denken dat kosteloos er wel onder moet vallen.
Dat kan toch met niets? Ook niet als de motor na een paar dagen weer bij TS komt? Dat is geen argument.Net zoals een agent niet kan uitsluiten dat je na een flitsboete niet nog een keer te hard rijd.quote:Op donderdag 30 april 2015 14:55 schreef Duur het volgende:
En dan nog doet, en niet 5 minuten na een inspectie weer verwijdert?
ik weet het zelf ook niet, echter ik weet uiot een (ver) verleden dat bij opgevoerde brommers hetzelfde "argument" gebruikt werd om buiten de OvJ om een lesje te leren.quote:Op donderdag 30 april 2015 14:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat kan toch met niets? Ook niet als de motor na een paar dagen weer bij TS komt? Dat is geen argument.Net zoals een agent niet kan uitsluiten dat je na een flitsboete niet nog een keer te hard rijd.
In Finland worden je verkeersboetes berekend aan de hand van je inkomen. Dat kan echt in de papieren lopen (een miljonair die tonnen betaalt voor een snelheidsovertreding? Jazeker!).quote:Op donderdag 30 april 2015 14:47 schreef Duur het volgende:
wat is redelijk?
voor vrijgezel die een ton per maand verdient is een garage rekening van 10k zo goed als niets... voor iemand die 900 euro per maand krijgt, een heel gezin moet onderhouden is waarschijnlijk 50 euro veel.
Waarom neem je dat aan want die voorwaarde staat er niet in.quote:Op donderdag 30 april 2015 14:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, hieruit (punt 3): https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2014-18598.html
En ik neem aan dat bovenstaand geldt voor dempers die niet tegen redelijke kosten te repareren zijn.
Wat een klunzen weer daarquote:Op maandag 8 juni 2015 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
Update: Paar weken geleden een strafbeschikking ontvangen (420 euro) en blijkbaar helpt het dagelijks bellen want nu is de zaak geseponeerd.
Nu alleen nog kijken hoe ik m'n uitlaat terugkrijg.
Heb morgen een gesprek met een advocaat.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:49 schreef Telates het volgende:
Mag de OvJ een sepot intrekken als al is aangekondigd dat ze zullen seponeren? Iets met dat je mag verwachten dat de overheid betrouwbaar is...?
Was alles maar zo simpelquote:Op maandag 8 juni 2015 18:10 schreef Isdatzo het volgende:
kreeg ik te horen dat die brief niet klopte.
Ja.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:13 schreef Queller het volgende:
Maar begrijp ik nu goed dat je niet hoeft te betalen én je uitlaat terugkrijgt?
En dat allemaal omdat jij graag meer kabaal maakt... Hopelijk heb je je lesje geleerd, want daar hoor ik je niet over!quote:Op donderdag 30 april 2015 13:40 schreef Isdatzo het volgende:
Overzicht van de schade tot nu toe:
- 1 dag kwijt met ophalen motor (m'n aanhanger + auto ophalen in het zuiden des lands, staan bij m'n ouders) + brandstofkosten
- 9x politie bellen (gespreksduur 124 minuten waarvan veel wachten)
- 2x naar het politiebureau
- 1 demper kwijt (400 euro)
- Onkosten OV + vervangend vervoer (+-150 euro)
Te verwachten:
- Dikke boete
- Dag kwijt RDW-keuring
- Dag kwijt rechter?
- Tijd voor bellen / brieven / uitzoeken
- Topic op Fok!
Daar zitten wel db killers in en zijn ook mooi. Zat geluid.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:56 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb zeker geleerd, niet zomaar stoppen voor politie.
Nieuwe uitlaat hangt er inmiddels al een tijdje onder. Dikke vette akra.
[ afbeelding ]
Dus als je iets verkeerds gedaan hebt, dan ben je je daar altijd bewust van, en als de politie dan achter je rijdt dsn stop jij gewoon niet?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:08 schreef Isdatzo het volgende:
Realiteit. Geen humor.
Meestal stop ik al niet meer behalve als ik denk dat ik echt niks verkeerd heb gedaan. Maar nu blijkt dat zelfs dat een gokje is.
[..]
Bij m'n andere uitlaat zat er ook 1 hoor.
Wat ga je doen dan? Een stopsignaal negeren? Je realiseert je dat je dan tegenwoordig een misdrijf begaat? Of ga je de kentekenplaat er ook afschroevenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:08 schreef Isdatzo het volgende:
Meestal stop ik al niet meer behalve als ik denk dat ik echt niks verkeerd heb gedaan. Maar nu blijkt dat zelfs dat een gokje is.
Dikke 1-cilinder, m'n spiegels trillen nogal. Heb 't niet gezien, sorryquote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:31 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat ga je doen dan? Een stopsignaal negeren? Je realiseert je dat je dan tegenwoordig een misdrijf begaat? Of ga je de kentekenplaat er ook afschroeven
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |