abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 april 2015 @ 13:40:14 #1
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_152150843
De gebeurtenissen op een rijtje:

Maandag 20 april werd ik staande gehouden door de politie in Utrecht. Op mijn rijgedrag hadden ze niks aan te merken, logisch want in de stad rijd ik altijd netjes.

Na een rondje te hebben gelopen om de motor kwamen ze er snel achter dat ik zonder dB-killer reed. Dat was reden om de motorfiets in beslag te nemen (officieel "uit het verkeer onttrekken") in afwachting van de technische keuring. Ik mocht ook niet even naar huis om de dB-killer te halen, hij moest zó mee.

Na een ruime week (waar hun eigen aanwijzing inbeslagname 24u voorschrijft en een uitspraak van de ombudsman stelt dat 3 dagen in elk geval te lang is) was het "technisch onderzoek" (een simpele geluidsmeting) afgerond en kon ik hem gister weer ophalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest ter plekke beslissen of ik afstand ging doen van de uitlaat. Nee dus. De aanwijzing inbeslagname is hierover heel duidelijk:

Voertuigen of onderdelen daarvan die niet voldoen aan de wettelijke vereisten worden in beslag genomen, indien redelijkerwijs kan worden aangenomen dat herstel niet mogelijk is, of door de (hoge) kosten ervan niet te verwachten is. Te denken valt hierbij aan reparatiekosten die de waarde van het voertuig of het onderdeel overstijgen. Indien de demontage van het betrokken onderdeel op een eenvoudige wijze kan gebeuren, beperkt de inbeslagneming zich tot dat onderdeel. Met nadruk, ter voorkoming van misverstanden, wordt opgemerkt dat het van belang is duidelijk, schriftelijk, vast te leggen wat wél en wat níet in beslag wordt genomen. Ter verduidelijking kan een en ander met behulp van (digitale) fotografie visueel worden vastgelegd.

De uitlaat (met Europese typegoedkeuring) in kwestie is met een kosteloze ingreep van 1 minuut te repareren en voldoet dan weer aan alle gestelde eisen.

Meneer was het niet met me eens dat inbeslagname in principe géén strafmaatregel is (daar dient de boete voor) en vond het totaal niet interessant wat er in de aanwijzing inbeslagname stond. Dat moest de OvJ maar beslissen en hij gaf me nul kans.

Papieren van de inbeslagname kreeg ik niet, dus als m'n uitlaat nu op wonderbaarlijke wijze kwijtraakt heb ik helemaal niks :') . Het enige dat ik op papier heb nu is een briefje met taalfouten waarop staat dat mijn motor een WOK-melding heeft en dat ermee rijden geen goed idee is blabla :O .

Overzicht van de schade tot nu toe:
- 1 dag kwijt met ophalen motor (m'n aanhanger + auto ophalen in het zuiden des lands, staan bij m'n ouders) + brandstofkosten
- 9x politie bellen (gespreksduur 124 minuten waarvan veel wachten)
- 2x naar het politiebureau
- 1 demper kwijt (400 euro)
- Onkosten OV + vervangend vervoer (+-150 euro)

Te verwachten:
- Dikke boete
- Dag kwijt RDW-keuring
- Dag kwijt rechter?
- Tijd voor bellen / brieven / uitzoeken

Begin er nu wel een ontzettend zuur gevoel aan over te houden allemaal.. bahbah. Ik reed gewoon netjes, ik bleef beleefd en werkte mee en nu wordt alles uit de kast getrokken om me het leven zuur te maken.. top *O* .

Concreet: wat zijn de stappen die ik nu het beste kan ondernemen om mijn uitlaat terug te krijgen? Ik probeer contact te krijgen met de behandelend verbalisant maar die reageert niet op het verzoek om contact op te nemen (doorverbinden doen ze niet aan bij de politie).

Zodra de uitlaat officieel in beslag is genomen (ik hoop hier wel snel papieren van te krijgen :') ) ligt de bal bij de OvJ denk ik? Nu zijn dat meestal niet de meest redelijke personen dus ik zie daar weinig kansen.

Dat zou betekenen dat ik de stap naar de rechter moet maken? Zou het zin hebben om een advocaat in de arm te nemen.. misschien dat wanneer die wat belletjes pleegt mijn uitlaat weer mijn kant op komt omdat ze de uitkomst al weten?
Huilen dan.
pi_152151123
Ah, een topic vol herhaling van zetten. Je zal je kansen bij de rechter moeten afwachten inderdaad, het gewoon voor laten komen en daar je verhaal duidelijk maken.

Verder som je een leuk lijstje op, maar dat jij een aanhanger ergens aan de andere kant van het land moet halen kan je natuurlijk niet als kostenpost opvoeren richting de politie, zeker niet aangezien je willens en wetens deze modificatie hebt gedaan, wetende dat het als 'illegaal' gezien kon worden. Zelfde gaat waarschijnlijk op voor je vervangend vervoer.

Plus is er in het vorige topic al tig keer aangegeven dat die opmerking van ombudsman gewoon een niet bindende opmerking was, en het allemaal hangt op 'richtlijnen' en 'ze proberen'. Kortom, 24u hopen ze, 3 dagen vindt de ombudsman redelijk, en is het langer dan heb je eigenlijk gewoon pech. Is inderdaad niet heel netjes.

Maar als ik straks met 180 langs een controle rijd kan ik ook niet zeggen 'tjah, m'n ouders moesten me op komen halen, dat is 150km x2, dus ff benzingeld vangen, en ik ben nu mn rijbewijs een maand kwijt dus dokken jullie even een maand OV, want dit is natuurlijk simpel op te lossen; ik kan het ook gewoon niet meer doen.'

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2015 14:03:14 ]
  donderdag 30 april 2015 @ 13:51:35 #3
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_152151128
Dien een klacht in, stap naar de OMBUDSMAN (de rechter is een paar stappen verder).

En een klein hoera voor de pliesie ... hier verderop woont een vent met een scooter en dat ding maakt een pleurisherrie (wel binnen de grenzen wettelijk) en ik ben dus voor alles wat geluidshinder tegengaat.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_152151185
Waarom citeer je niet het stuk uit de aanwijzing waarin staat dat de uitlaat in beslag genomen kan worden?
pi_152151435
Zo. Ik heb weer wat postjes gewist die echt niet relevant zijn voor het topic.De volgende off topic posts of posts om TS af te zeiken note ik. Zou zomaar kunnen dat dat gevolgen heeft.

TS stelt een paar vragen. heb je daar geen antwoord op, dan mag je gewoon wegblijven. Wat je er verder van vindt, is niet relevant.

[ Bericht 27% gewijzigd door Five_Horizons op 30-04-2015 14:13:43 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 30 april 2015 @ 14:06:10 #6
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_152151538
edit: weg

[ Bericht 94% gewijzigd door Five_Horizons op 30-04-2015 14:09:33 ]
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 14:10:55 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_152151658
edit: weg

[ Bericht 51% gewijzigd door Five_Horizons op 30-04-2015 14:13:03 ]
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 30 april 2015 @ 14:13:46 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_152151727
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:51 schreef Loveless85 het volgende:
Ah, een topic vol herhaling van zetten. Je zal je kansen bij de rechter moeten afwachten inderdaad, het gewoon voor laten komen en daar je verhaal duidelijk maken.

Verder som je een leuk lijstje op, maar dat jij een aanhanger ergens aan de andere kant van het land moet halen kan je natuurlijk niet als kostenpost opvoeren richting de politie, zeker niet aangezien je willens en wetens deze modificatie hebt gedaan, wetende dat het als 'illegaal' gezien kon worden. Zelfde gaat waarschijnlijk op voor je vervangend vervoer.
De richtlijn in de aanwijzing inbeslagname en uitspraak ombudsman zijn er niet voor niets. Hiermee geef ik aan dat het buiten alle redelijkheid valt om mijn hoofdvervoersmiddel buiten mijn beschikking te stellen voor een ruime week.

De uiteenzetting laat zien dat ik buitenproportioneel gestraft wordt voor een overtreding die prima afgedaan had kunnen worden met een boete (na geluidsmeting binnen 24u).

quote:
Plus is er in het vorige topic al tig keer aangegeven dat die opmerking van ombudsman gewoon een niet bindende opmerking was, en het allemaal hangt op 'richtlijnen' en 'ze proberen'. Kortom, 24u hopen ze, 3 dagen vindt de ombudsman redelijk, en is het langer dan heb je eigenlijk gewoon pech. Is inderdaad niet heel netjes.
Ombudsman stelt dat 3 dagen zeker te lang is, maar goed.
quote:
Maar als ik straks met 180 langs een controle rijd kan ik ook niet zeggen 'tjah, m'n ouders moesten me op komen halen, dat is 150km x2, dus ff benzingeld vangen, en ik ben nu mn rijbewijs een maand kwijt dus dokken jullie even een maand OV, want dit is natuurlijk simpel op te lossen; ik kan het ook gewoon niet meer doen.'
Goede vergelijking ook.
Huilen dan.
pi_152151735
quote:
4s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Zo. Ik heb weer wat postjes gewist die echt niet relevant zijn voor het topic.De volgende off topic posts of posts om TS af te zeiken note ik. Zou zomaar kunnen dat dat gevolgen heeft.
Mensen mogen ook niet zeggen dat als je willens en wetens deze overtreding begaat je dan niet kan proberen elke eurocent schade bij een andere partij neer te leggen? :') Het is hartstikke leuk dat hij dit binnen 5 minuutjes weer had kunnen fixen, maar het gaat natuurlijk niet alleen om het verhelpen van het probleem, er zit ook een stukje 'boetedoening' bij, vanwege de mogelijke overlast en/of veiligheidsaspect (als dat er is). Anders kan je ook wel kappen met het bekeuren van snelheidsovertredingen, ik kan nl van 180 > 100 binnen de minuut, zonder hardwarematige aanpassingen *O*
pi_152151895
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De richtlijn in de aanwijzing inbeslagname en uitspraak ombudsman zijn er niet voor niets. Hiermee geef ik aan dat het buiten alle redelijkheid valt om mijn hoofdvervoersmiddel buiten mijn beschikking te stellen voor een ruime week.

De uiteenzetting laat zien dat ik buitenproportioneel gestraft wordt voor een overtreding die prima afgedaan had kunnen worden met een boete (na geluidsmeting binnen 24u).

[..]

[..]

Goede vergelijking ook.
Zeker een goede vergelijking, aangezien jij precies hetzelfde doet; willens en wetens een overtreding begaan en dan boehoe dat de gevolgen/straf niet proportioneel zijn, en je vooral focussen op het 'niet compliant' gedeelte, want dat is zó te verhelpen dus is eigenlijk alle verdere straf/onderzoek stom en onnodig. Tjah, zie m'n post hierboven, als dat de norm was, hoe wil je dan naar snelheid gaan kijken?

Denk dat je dit alleen aan een rechter kan voorleggen, je gaat echt bij de politie geen mea culpa krijgen. En alhoewel je netjes alles verwoord klinkt er overal een intense betweterige, hooghartige, toon door. Als je die bij de politie ook gebruikt dan zullen ze waarschijnlijk geen haast hebben. Is dat netjes? Nee, zeker niet. Maar wat in het vorige topic ook al is gezegd; zolang er geen harde tijdslijnen voor staan is het gewoon afwachten, en hopen dat je een kans krijgt het bij de rechter voor te leggen. Wellicht in het uiterste geval kan je nu zelf een kort geding aanspannen?
  donderdag 30 april 2015 @ 14:19:15 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_152151896
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:13 schreef Loveless85 het volgende:

Het is hartstikke leuk dat hij dit binnen 5 minuutjes weer had kunnen fixen, maar het gaat natuurlijk niet alleen om het verhelpen van het probleem, er zit ook een stukje 'boetedoening' bij,
Nee, daar is de boete voor. Het woord zegt het al.

Agenten moeten niet op de stoel van de rechter gaan zitten en bepalen hoe ik gestraft dien te worden. Het resultaat hiervan is ongelofelijke willekeur.

quote:
vanwege de mogelijke overlast en/of veiligheidsaspect (als dat er is). Anders kan je ook wel kappen met het bekeuren van snelheidsovertredingen, ik kan nl van 180 > 100 binnen de minuut, zonder hardwarematige aanpassingen *O*
Betere vergelijking: jij rijdt met een kapot knipperlicht rond. Je hebt er één in je auto liggen en kan hem er zo inschroeven. Mag niet, je auto gaat mee voor technisch onderzoek en je bent 'm een dikke week kwijt.

Als klap op de vuurpijl nemen ze je hele armatuur in beslag.
Huilen dan.
pi_152151914
Volgens mij citeer je een voetnoot uit de aanwijzing die hoort bij inbeslagname met betrekking tot radar detector apparatuur.

"Indien het voertuig niet voldoet aan de gestelde eisen t.a.v. het geluidsniveau kan tot inbeslagneming van de uitlaatdemper, worden overgegaan als sprake is van een onder strafrecht vallende overtreding, te weten een overschrijding van de toegestane waarde vanaf 4 dB(A)"
  donderdag 30 april 2015 @ 14:21:05 #13
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_152151961
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:13 schreef Isdatzo het volgende:
Heel fijn, en technisch misschien juist, maar laten we wel even realistisch blijven; 3 dagen is niet zo lang, ik ga er van uit dat het om drie NORMALE WERKDAGEN gaat - dus dat betekent met een weekend er tussen al heel snel 5 échte dagen (en afgelopen maandag, koningsdag, is ook zo'n niet gewone [werk] dag).

Politiemensen zijn ook maar mensen en vrijwel nooit opzettelijk onprettig TENZIJ ze getergd worden of er iets ernstigs is. Formeel valt ze natuurlijk 'wel eens' wat te verwijten, maar ach ....

.... en tenslotte heb JIJ welbewust het risico gelopen om - doordat je voertuig een geluidsniveau produceerde dat op zijn minst moet zijn opgevallen - in de problemen te komen; wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Want je maakt mij niet wijs dat je over zulk geluid door anderen geproduceerd zelf niet geirriteerd zou worden, toch?
pi_152151986
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:40 schreef Isdatzo het volgende:
Ik reed gewoon netjes, ik bleef beleefd en werkte mee
Leuk maar heeft niks met de uitvoering van het onderzoek en/of de strafmaat te maken.
Lijkt me vrij normaal zo niet wettelijk verplicht dat je mee werkt, netjes in het verkeer bent en dat je beleefd bent.
pi_152152002
En heb je al een advocaat gesproken? Die is vast in staat om wel de juiste mensen te spreken bij de politie/OvJ
pi_152152014
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, daar is de boete voor. Het woord zegt het al.

Agenten moeten niet op de stoel van de rechter gaan zitten en bepalen hoe ik gestraft dien te worden. Het resultaat hiervan is ongelofelijke willekeur.

[..]

Betere vergelijking: jij rijdt met een kapot knipperlicht rond. Je hebt er één in je auto liggen en kan hem er zo inschroeven. Mag niet, je auto gaat mee voor technisch onderzoek en je bent 'm een dikke week kwijt.

Das ook een kromme vergelijking, tenzij ik doelbewust m'n knipperlicht uit heb geschakeld, en willens wetens dit heb gedaan wetende dat ik er anderen overlast mee kan bezorgen.

Vergelijk het dan met afwijkende claxons, en ja; die worden ook in beslag genomen
pi_152152133
Maar goed, hij voldoet neem ik aan gewoon niet meer aan de typegoedkeuring, vandaar het hele technische verhaal. Mag je kinderachtig vinden, is het wellicht ook wel. Maar zoals al zo vaak gezegd; met een beetje bellen en briefjes schrijven om ze te wijzen op niet-bindende uitspraken en richtlijnen ga je hier niks gedaan krijgen.

Dus het is óf billen gebrand > blaren zitten, en hopen dat je het voor kan laten komen en dan een rechter kan overtuigen, óf zet er nu een advocaat op.
pi_152152211
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:19 schreef Isdatzo het volgende:

je motor voldeed zonder die demper niet aan de regels van zijn type goedkeuring op het moment dat je aangehouden werd. en die demper had je niet eens bij je, en kon je dus niet terplekke er inzetten.

Als je voor dat lampje aangehouden wordt, en hem er ter plekke inzet, ontloop je nog steeds de boete niet. hooguit mag je verder rijden na reparatie. Doe je echter moeilijk/lastig dan wordt gelijk ff je doopceel gelicht, alle belastingen gecheckt enz.

Ga vooral moeilijk doen, dan loop je de kans dat ze hem helemaal gaan onderzoeken en over ieder niet 100% dingetje gaan vallen, en hem vast houden totdat de officier van justitie beslist heeft of het een boete of rechtzaak wordt. En 1 ding is zeker dat als je te lastig wordt alles tot de maximale termijn van vertraging gepushed wordt. En dan kun je achteraf misschien van de ombudsman gelijk krijgen in dat het te lang duurde.

Maar met stroop vang je nog steeds meer vliegen dan met azijn.
  donderdag 30 april 2015 @ 14:32:14 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_152152272
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:19 schreef ElPolloLoco het volgende:
Volgens mij citeer je een voetnoot uit de aanwijzing die hoort bij inbeslagname met betrekking tot radar detector apparatuur.

"Indien het voertuig niet voldoet aan de gestelde eisen t.a.v. het geluidsniveau kan tot inbeslagneming van de uitlaatdemper, worden overgegaan als sprake is van een onder strafrecht vallende overtreding, te weten een overschrijding van de toegestane waarde vanaf 4 dB(A)"
Nee, hieruit (punt 3): https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2014-18598.html

En ik neem aan dat bovenstaand geldt voor dempers die niet tegen redelijke kosten te repareren zijn.
Huilen dan.
pi_152152625
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, hieruit (punt 3): https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2014-18598.html

En ik neem aan dat bovenstaand geldt voor dempers die niet tegen redelijke kosten te repareren zijn.
wat is redelijk?
voor vrijgezel die een ton per maand verdient is een garage rekening van 10k zo goed als niets... voor iemand die 900 euro per maand krijgt, een heel gezin moet onderhouden is waarschijnlijk 50 euro veel.

En als je het meet ten opzichte van dagwaarde van de motor? geen idee, ik weet alleen dat die agent daar zeker geen expert in is.
  donderdag 30 april 2015 @ 14:50:23 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_152152694
Geen idee, maar je zou denken dat kosteloos er wel onder moet vallen :P .
Huilen dan.
pi_152152800
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:50 schreef Isdatzo het volgende:
Geen idee, maar je zou denken dat kosteloos er wel onder moet vallen :P .
kan/mag een agent daarvan uitgaan? en hoe kan/mag hij vaststellen dat jij het kosteloos kan en wil doen?
En dan nog doet, en niet 5 minuten na een inspectie weer verwijdert?
pi_152152828
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:55 schreef Duur het volgende:

En dan nog doet, en niet 5 minuten na een inspectie weer verwijdert?
Dat kan toch met niets? Ook niet als de motor na een paar dagen weer bij TS komt? Dat is geen argument.Net zoals een agent niet kan uitsluiten dat je na een flitsboete niet nog een keer te hard rijd.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_152152879
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat kan toch met niets? Ook niet als de motor na een paar dagen weer bij TS komt? Dat is geen argument.Net zoals een agent niet kan uitsluiten dat je na een flitsboete niet nog een keer te hard rijd.
ik weet het zelf ook niet, echter ik weet uiot een (ver) verleden dat bij opgevoerde brommers hetzelfde "argument" gebruikt werd om buiten de OvJ om een lesje te leren.
(Net als voor kleine onzin dingen mensen aanmelden voor die hercontrole bij het CBR die voor echte aso-rijders bedoelt is)
  donderdag 30 april 2015 @ 17:18:01 #25
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_152156255
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:47 schreef Duur het volgende:
wat is redelijk?
voor vrijgezel die een ton per maand verdient is een garage rekening van 10k zo goed als niets... voor iemand die 900 euro per maand krijgt, een heel gezin moet onderhouden is waarschijnlijk 50 euro veel.
In Finland worden je verkeersboetes berekend aan de hand van je inkomen. Dat kan echt in de papieren lopen (een miljonair die tonnen betaalt voor een snelheidsovertreding? Jazeker!).

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1759791.stm
( en omdat Nokia baas, deze Finse wegpiraat als voorbeeld )

Maar de vraag is natuurlijk of de KOSTEN soms niet meer zijn dan de BOETE (hier, niet in Finland); die kosten zijn voor eigen rekening en natuurlijk doet dat voor een gewoon iemand AU in de portemonnee.
pi_152156568
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom neem je dat aan want die voorwaarde staat er niet in.
pi_152269959
Doet de motor het ook zonder demper?
> Ja
Starten en rijden dus :Y

Tevens zullen ze jouw wheelies en ander wegmisbruik jou gewoon kwalijk nemen en jou op deze manier willen pesten.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 13:24:10 #29
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_152295063
Volgens mij is het niet ongebruikelijk om een gemodificeerde uitlaat te hebben. Kenden de agenten je of deed je iets anders waar ze je niet voor konden pakken?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 8 juni 2015 @ 13:29:41 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153351336
Update: Paar weken geleden een strafbeschikking ontvangen (420 euro) en blijkbaar helpt het dagelijks bellen want nu is de zaak geseponeerd.

Nu alleen nog kijken hoe ik m'n uitlaat terugkrijg.
Huilen dan.
  maandag 8 juni 2015 @ 16:06:11 #31
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_153355507
-------------------------------------------- ander forum 13:47 --------------------------------
Update: net teruggebeld door de OvJ.

Omdat ik had aangegeven het voor te willen laten komen bij de rechter had mij men überhaupt geen strafbeschikking willen sturen en is er blijkbaar iets misgegaan in de communicatie OM-CJIB want de seponering was niet de bedoeling.

De snelste manier om m'n uitlaat terug te krijgen is een klaagschrift sturen naar de rechtbank midden Nederland en dan doet een rechter op korte termijn uitspraak erover.

Maar ik ga (blijkbaar) alsnog een uitnodiging krijgen om te verschijnen voor de kantonrechter om me te verantwoorden voor het strafbaar feit (11dBa overschrijding). Toen ik uit de brief citeerde dat "[...] is besloten de zaak in te trekken en mij niet verder te vervolgen" kreeg ik te horen dat die brief niet klopte.

Ja, leuk.. stuur 'm dan niet?
--------------------------------------------------------
Drop you like an ill, bad habit
pi_153355550
Wel blij om te horen dat ze hier op letten, lig elke zomer wakker van die extra optrekkende motoren omdat dat zo mooi klinkt in het tunneltje naast ons huis :P

Af en toe een Ferrari of Maserati klinkt nog wel, maar zitten een paar van die KTM's tussen dat is gewoon geknetter.
  maandag 8 juni 2015 @ 17:49:15 #33
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_153357766
Mag de OvJ een sepot intrekken als al is aangekondigd dat ze zullen seponeren? Iets met dat je mag verwachten dat de overheid betrouwbaar is...?
pi_153357943
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
Update: Paar weken geleden een strafbeschikking ontvangen (420 euro) en blijkbaar helpt het dagelijks bellen want nu is de zaak geseponeerd.

Nu alleen nog kijken hoe ik m'n uitlaat terugkrijg.
Wat een klunzen weer daar :') Hopelijk heb jij snel jouw uitlaat terug ^O^
  maandag 8 juni 2015 @ 18:07:56 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153358147
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 17:49 schreef Telates het volgende:
Mag de OvJ een sepot intrekken als al is aangekondigd dat ze zullen seponeren? Iets met dat je mag verwachten dat de overheid betrouwbaar is...?
Heb morgen een gesprek met een advocaat.
Huilen dan.
  maandag 8 juni 2015 @ 18:10:17 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153358193
Overzicht van vandaag:

- Met het CJIB gebeld: normaal zou er bij een intrekking van een strafbeschikking de reden ervan vermeld staan, dat was in mijn geval niet het geval. Over "het ingenomen goed" kon ze niks vertellen, dat lag sowieso nog bij de politie.

- Toen de politie maar weer gebeld: die wisten niks van een intrekking en snapten er ook niks van want "het was gewoon een duidelijke overtreding". Volgens hun is door het OM besloten de zaak te seponeren. Waar mijn uitlaat is wisten ze niet, máár ik zou hem inderdaad wel terug moeten krijgen.

- Vervolgens het OM gebeld: wisten van niks en ik moest bij de politie of het CJIB zijn.

- CJIB maar weer gebeld: deze mevrouw heeft wat verder gekeken dan de vorige en het verzoek tot seponering is van de politie gekomen.

- Nogmaals met de politie gebeld: uiteindelijk doorverbonden met een OvJ. Die een e-mail gestuurd met een foto van het schrijven (de seponering). Hij ging het uitzoeken.

- Teruggebeld door de OvJ:

Omdat ik had aangegeven het voor te willen laten komen bij de rechter had mij men überhaupt geen strafbeschikking willen sturen en is er blijkbaar iets misgegaan in de communicatie OM-CJIB want de seponering was niet de bedoeling.

De snelste manier om m'n uitlaat terug te krijgen is een klaagschrift sturen naar de rechtbank midden Nederland en dan doet een rechter op korte termijn uitspraak erover.

Maar ik ga (blijkbaar) alsnog een uitnodiging krijgen om te verschijnen voor de kantonrechter om me te verantwoorden voor het strafbaar feit. Toen ik uit de brief citeerde dat "[...] is besloten de zaak in te trekken en u niet verder te vervolgen" kreeg ik te horen dat die brief niet klopte.

Geweldig, deze instanties _O_ .

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 08-06-2015 18:15:31 ]
Huilen dan.
pi_153365933
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:10 schreef Isdatzo het volgende:
kreeg ik te horen dat die brief niet klopte.
Was alles maar zo simpel :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_153366640
Hemel wat een chaos :D

Maar begrijp ik nu goed dat je niet hoeft te betalen én je uitlaat terugkrijgt?
pi_153367916
Het wordt helemaal lachen als ze hem er ook weer onder moeten schroeven :D
pi_153367996
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:13 schreef Queller het volgende:
Maar begrijp ik nu goed dat je niet hoeft te betalen én je uitlaat terugkrijgt?
Ja.

Alleen justitie begrijpt dat nog niet (of wil dat niet begrijpen) :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 8 juni 2015 @ 22:43:43 #41
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_153368101
Wat een puinzooi :D goed topic.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juni 2015 @ 08:50:36 #42
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_153373903
Wat een zooitje bij de pliesies. :').

Maar goed, het weghalen van je db-killer is wel een ontzettend irritant en vervelend dingetje. Je zet motorrijders in een kwaad daglicht en je veroorzaakt continu overlast voor je omgeving. Even lekker door de natuur rijden en ondertussen alles en iedereen last van je laten hebben. Je moet het maar willen/durven.
Dus ik vind zo'n boete van 420 niet meer dan terecht en jammer dat je je uitlaat terugkrijgt.

Tot slot: wat een zooitje bij de pliesies. :').
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:27:17 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_153375728
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:40 schreef Isdatzo het volgende:
Overzicht van de schade tot nu toe:
- 1 dag kwijt met ophalen motor (m'n aanhanger + auto ophalen in het zuiden des lands, staan bij m'n ouders) + brandstofkosten
- 9x politie bellen (gespreksduur 124 minuten waarvan veel wachten)
- 2x naar het politiebureau
- 1 demper kwijt (400 euro)
- Onkosten OV + vervangend vervoer (+-150 euro)

Te verwachten:
- Dikke boete
- Dag kwijt RDW-keuring
- Dag kwijt rechter?
- Tijd voor bellen / brieven / uitzoeken
- Topic op Fok!
En dat allemaal omdat jij graag meer kabaal maakt... Hopelijk heb je je lesje geleerd, want daar hoor ik je niet over!
censuur :O
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:56:27 #44
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153379053
Nieuwe uitlaat hangt er inmiddels al een tijdje onder. Dikke vette akra :D .

[ Bericht 8% gewijzigd door Nizno op 19-06-2015 17:05:00 ]
Huilen dan.
pi_153379076
Stoer man.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:59:13 #46
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_153379123
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:56 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb zeker geleerd, niet zomaar stoppen voor politie.

Nieuwe uitlaat hangt er inmiddels al een tijdje onder. Dikke vette akra :D .
[ afbeelding ]
Daar zitten wel db killers in en zijn ook mooi. Zat geluid.
  Moderator dinsdag 9 juni 2015 @ 13:30:12 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_153379962
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:08 schreef Isdatzo het volgende:
Realiteit. Geen humor.

Meestal stop ik al niet meer behalve als ik denk dat ik echt niks verkeerd heb gedaan. Maar nu blijkt dat zelfs dat een gokje is.

[..]

Bij m'n andere uitlaat zat er ook 1 hoor.
Dus als je iets verkeerds gedaan hebt, dan ben je je daar altijd bewust van, en als de politie dan achter je rijdt dsn stop jij gewoon niet?

Flinke jongen hoor. :')
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:31:55 #48
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_153380004
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:08 schreef Isdatzo het volgende:

Meestal stop ik al niet meer behalve als ik denk dat ik echt niks verkeerd heb gedaan. Maar nu blijkt dat zelfs dat een gokje is.
Wat ga je doen dan? Een stopsignaal negeren? Je realiseert je dat je dan tegenwoordig een misdrijf begaat? Of ga je de kentekenplaat er ook afschroeven :')

Wat een ongelooflijke puinzooi bij de politie trouwens, het is nog triester dat er op deze manier enorn veel capaciteit verloren gaat en aan wat.... een motor die teveel geluid maakt :')

Ga wat nuttigs doen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:38:11 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153380202
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat ga je doen dan? Een stopsignaal negeren? Je realiseert je dat je dan tegenwoordig een misdrijf begaat? Of ga je de kentekenplaat er ook afschroeven :')
Dikke 1-cilinder, m'n spiegels trillen nogal. Heb 't niet gezien, sorry :W .

Vaak genoeg weggereden, nooit iets van gehoord. In het ergste geval krijg je wat op kenteken thuis. Voor m'n deur staan heeft niet veel zin, m'n garage is een paar minuten fietsen van m'n huis en daar (garage) kleed ik me ook altijd om.

Ik deel die garage met meerdere mensen die ook beschikking over mijn sleutel hebben (hebben ze niet, hoeft de politie niet te weten natuurlijk).
Huilen dan.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:39:35 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153380248
Daarnaast, om het e.e.a. in wat perspectief te plaatsen:

Het is overschrijding tov de typegoedkeuring voor de betreffende motorfiets. Nu ligt die belachelijk laag, de meting kwam uit op 97dB. Geen extreme waarde.

Ik heb hiernaast onder andere nog een yamaha R6 uit 2007 (m'n circuitmotor) en die heeft een typegoedkeuring van 97dB. Met die motor had ik gewoon 99dB mogen produceren voordat ik in overtreding was. Maar dat is in dit geval allemaal off-topic.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')