quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op een zo goed als verlaten weg een wheelie trekken is al genoeg reden voor de politie om je rijbewijs af te pakken. Veel is er dus niet nodig.
zo goed als verlaten = leeg? in minder dan een uur????quote:Op woensdag 10 juni 2015 13:10 schreef Isdatzo het volgende:
Maar je doet nu net alsof ik al wheelieënd voor basisscholen langs rijd. Je hebt er geen probleem mee als ik een boom knuffel, wat is dan het probleem van een wheelie op een lege weg?
Op die manier is iedereen asociaal. Er zijn altijd andere mensen die last hebben van een BBQ, de houtkachel, stinkende diesel voertuigen etc etc.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:15 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je geeft toch overlast omdat je jouw genot van een hard geluid boven dat van de rest van anderen zet? Dat is toch niet sociaal oftewel asociaal?
En ja dan kom je op het gebied van normaal en asociaal. Een BBQ normaal een BBQ waarbij de muziek nog tyfushard op 23.00 staat asociaal.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Op die manier is iedereen asociaal. Er zijn altijd andere mensen die last hebben van een BBQ, de houtkachel, stinkende diesel voertuigen etc etc.
Life is a bitch.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Genoeg moderne supersport motoren die daar met standaard uitlaten overheen gaan.
quote:Geluid
De motorfiets mag geen overmatig geluid
produceren. Het geluidsniveau mag niet
meer bedragen dan de waarde die is vastgesteld
bij de toelating, vermeerderd met
2 dB(A). Wanneer de waarde niet bekend
is, wordt het volgende maximaal
toegestane geluidsniveau gebruikt:
Cilinderinhoud Max. toegestane waarde
<80 cm3 91 dB(A)
80 - 125 cm3 91 dB(A)
125 - 350 cm3 92 dB(A)
350 - 500 cm3 95 dB(A)
500 - 750 cm3 97 dB(A)
750 - 1000 cm3 100 dB(A)
1000 cm3 103 dB(A)
>1000 cm3 106 dB(A)
Het is belangrijk hierop te letten als de
uitlaat sterk aan slijtage onderhevig is of
als een niet-originele uitlaat is gemonteerd
Dus als je met ene 600cc 100 dB(a) produceert ben je asociaal maar als je een motor met 1000cc voorbij komt ben je normaal bezigquote:
Er staat niks in de wet over asociaal op dit vlak gok ik zo. Dat is aan mensen zelf.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dus als je met ene 600cc 100 dB(a) produceert ben je asociaal maar als je een motor met 1000cc voorbij komt ben je normaal bezig
Grotere motoren maken vaak nou eenmaal meer lawaai.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dus als je met ene 600cc 100 dB(a) produceert ben je asociaal maar als je een motor met 1000cc voorbij komt ben je normaal bezig
Niet alleen dat, dB is een logaritmische schaal. Dus hoe groter je motor, hoe meer je mag overschrijden. Klinkt toch niet helemaal doordachtquote:Op woensdag 10 juni 2015 14:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dus als je met ene 600cc 100 dB(a) produceert ben je asociaal maar als je een motor met 1000cc voorbij komt ben je normaal bezig
En omdat mijn motor nu een typegoedkeuring heeft met belachelijk lage waarde voor een 690cc 1-cilinder ben ik ineens de grote boze aso volgens de experts hierquote:
Ik denk dat het nog meer komt over de rest van je communicatie en je houding.quote:Op woensdag 10 juni 2015 17:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En omdat mijn motor nu een typegoedkeuring heeft met belachelijk lage waarde voor een 690cc 1-cilinder ben ik ineens de grote boze aso volgens de experts hier.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 17:25 schreef Godtje het volgende:
Ik denk dat het nog meer komt over de rest van je communicatie en je houding.
Ik geef je groot gelijk hoor, niks aantrekken van al die autisten hier die de zolderkamer niet uitkomen. Ik heb zelf een R1 met aftermarket uitlaat. Het eerste wat ik eraan deed was DB killers verwijderen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 17:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En omdat mijn motor nu een typegoedkeuring heeft met belachelijk lage waarde voor een 690cc 1-cilinder ben ik ineens de grote boze aso volgens de experts hier.
Op zich wel, ja. Vind het vaak wel leuk om even de 300 aan te tikken. Of wheelies. Wheelies zorgen ook vaak voor "duimpjes".quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:36 schreef liedetector het volgende:
[..]
Ahhh ja..... dat bevestigt precies mn vermoeden! ik noem dat gewoon onverantwoord onvolwassen gedrag!
Ik neem aandat je vandie takke herrie namelijk niet die rush krijgt, maar vooral van het "te" hard rijden op plekken waar een hoop mensen je kunnen zien om een "duimpje" te geven.... waarschijnlijk ben je zo geobsedeerd dat je niet eens ziet dat het een dikke middelvinger is!
quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:42 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Op zich wel, ja. Vind het vaak wel leuk om even de 300 aan te tikken. Of wheelies. Wheelies zorgen ook vaak voor "duimpjes".
Komt door je custom uitlaat zonder db-killer. Standaard gaan ze slechts 299.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:42 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Op zich wel, ja. Vind het vaak wel leuk om even de 300 aan te tikken. Of wheelies. Wheelies zorgen ook vaak voor "duimpjes".
De teller gaat tot 299. Top ligt iets hoger.quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Komt door je custom uitlaat zonder db-killer. Standaard gaan ze slechts 299.
WOB een optie?quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:21 schreef Isdatzo het volgende:
Gister bij die advocaat geweest en het was vrij duidelijk voor hem: ze maken geen schijn van kans na zo'n sepotbrief. Hij gaat een klaagschrift sturen om te kijken of die uitlaat alvast terug kan komen (waarschijnlijk niet) en verder is het afwachten tot ik een dagvaarding krijg. Afhankelijk van de dagvaarding kan er schriftelijk op gereageerd worden (waarschijnlijk niet).
Als het tot de kantonrechter komt dan wordt 't daar besloten, in mijn voordeel.
Daarna maar eens naar 't bureau gegaan waar ze de uitlaat eraf geschroefd hebben met de sepotbrief. Daar waren 4 man nodig om naar een scherm te turen voordat ze me konden vertellen dat hij waarschijnlijk op transport was naar de domeinen. Als ik m'n uitlaat terug wilde moest ik contact opnemen met het OM.
Dat maar gedaan, die konden alleen niks voor me doen omdat ik geen parketnummer had. Toen het CJIB gebeld en die konden zo ook geen parketnummer vinden. De behulpzame dame heeft toen wat verder gezocht en uiteindelijk een parketnummer gevonden.
Ik woon in Utrecht, dus toen voor de grap maar eens bij het arrondissementsparket binnen gehuppeld. Bij de balie hebben ze me doorverbonden met iemand van het OM, en die vertelde me dat ik m'n uitlaat niet ga terugkrijgen omdat er op 12 juni het besluit is genomen mij te dagvaarden. Wie dat besloten heeft en waarom was niet bekend.
Justitie gebeld en daar konden ze niks vinden; de zaak was gewoon geseponeerd. Als ik meer info wilde moest ik bij 't OM zijn.
Snappen jullie het nog?
Ik ben bang dat dat allemaal in orde is (in Utrecht hakken ze tegenwoordig vaker met dat bijltje), maar opvragen kan inderdaad altijd.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:42 schreef zuigmarmot het volgende:
Oh ja, nog een tip met geluidsoverschrijding.
Is het wel op de juiste manier geconstateerd,
de precieze richtlijnen ken ik niet uit mijn hoofd (wel op te zoeken) maar ze zijn iets van in de trant:
specifieke voor dit doel gemaakte microfoon, in een testopstelling in een speciale hiervoor ingerichte geluidsruimte x aan tal meters van de bron met geijkte apparatuur.
ik vermoed dat aan een groot aantal van deze zaken niet is voldaan, en daarmee is de meting en dus de constatering niet geldig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |