abonnement Unibet Coolblue
pi_152149045


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welk stadium van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons. :Y

Wijzigingen of vragen ?
Meldt het dan even in : K&W / [Klussen en Wonen] [FB] Feedback mag hier gemeld worden

Of stuur ML-tje of Vonkenboer even een berichtje

Klik hier om Vonkenboer een berichtje te sturen

Klik hier om ML-etje een berichtje te sturen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152149874
Morgen de sleutel van onze boerderij. *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_152150254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:04 schreef Messina het volgende:
Morgen de sleutel van onze boerderij. *O*
Leuk!!

En ja TP. Ik had wel een aanvullend iets verwacht, maar dat kwam maar niet haha.
Hoop dat het er snel is, zodat we het terug kunnen sturen. Nadeel is dat 5 mei eraan komt en wellicht werken ze dan niet (om het weer te verwerken als ze het binnen hebben).

We'll see.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_152150954
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:17 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Leuk!!

En ja TP. Ik had wel een aanvullend iets verwacht, maar dat kwam maar niet haha.
Hoop dat het er snel is, zodat we het terug kunnen sturen. Nadeel is dat 5 mei eraan komt en wellicht werken ze dan niet (om het weer te verwerken als ze het binnen hebben).

We'll see.
De offerte kan je verlengen ;)
pi_152151030
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:17 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Leuk!!

En ja TP. Ik had wel een aanvullend iets verwacht, maar dat kwam maar niet haha.
Hoop dat het er snel is, zodat we het terug kunnen sturen. Nadeel is dat 5 mei eraan komt en wellicht werken ze dan niet (om het weer te verwerken als ze het binnen hebben).

We'll see.
Ik weet niet bij wie je de verzekering aanvraagt, maar bij mijn verzekeraar werd ik een 'spoedje' omdat de uitkomst binnen 5 werkdagen nodig was. Dus zodra ze alle papieren hadden, werd mijn dossier meteen behandeld en verwerkt. Dat was wel pas toen ik zelf de afdeling medische controle opbelde en vervelend begon te doen :P.
pi_152156418
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:44 schreef Puala het volgende:

[..]

De offerte kan je verlengen ;)
Klopt, maar de deadline rondom alles rond hebben komt ook dichterbij. Natuurlijk kan je ook hiervoor uitstel vragen :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_152156442
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:47 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik weet niet bij wie je de verzekering aanvraagt, maar bij mijn verzekeraar werd ik een 'spoedje' omdat de uitkomst binnen 5 werkdagen nodig was. Dus zodra ze alle papieren hadden, werd mijn dossier meteen behandeld en verwerkt. Dat was wel pas toen ik zelf de afdeling medische controle opbelde en vervelend begon te doen :P.
Oh kijk, dat scheelt! Eerst maar eens de (aanvullende) papieren krijgen haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:04:06 #8
168739 Red_85
'echt wel'
pi_152173765
Volgende maand de sleutel halen bij de notaris!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_152378619
Hier druk aan het klussen in ons nieuwe huis, en bezig met dozen inpakken. Manman, wat een zooi verzamel je ongemerkt zeg :X Doel was om zoveel mogelijk spullen goed uit te zoeken, dus meuk die weg mag ook écht weg doen.. Ipv alles in een doos pleuren met "dat zoeken we in het nieuwe huis wel uit". Resultaat: 7 halfingepakte dozen, een berg spul voor de kringloop, nog een berg spul voor de stort, en een onbruikbare eettafel. Misschien moet ik het plan herzien :+
  vrijdag 15 mei 2015 @ 10:51:55 #10
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_152615787
Hier nog steeds gedoe met de ORV. En die stomme dagen (5 mei, Hemelvaart) helpen er ook niet aan. Inmiddels week uitstel gekregen. Huisarts van mijn vriend kan pas maandag de aanvullende gegevens inleveren, want vandaag lukte dat niet.
Wij gaan alleen aanstaande vrijdag op vakantie, dus hopelijk is daarvoor alles binnen...
En het irritantste is dat het om een dingetje van niks gaat :/
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 26 mei 2015 @ 13:24:27 #11
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_152972732
Vanochtend kreeg ik een telefoontje: komende vrijdag krijg ik de sleutel van mijn eigen huisje *O*

Woonkamer:



Keuken:


Dakterras:


Slaapkamer 1 (hobbykamer)



Slaapkamer 2


Badkamer:


Niet op de foto:
Toilet, halletje en grote overloop *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_152972785
Ziet er goed uit. Hopelijk krijg je wel wat meer zon op je dakterras :P
  dinsdag 26 mei 2015 @ 13:27:26 #13
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_152972821
Gelukkig wel! Deze foto's zijn van 8 uur 's ochtends :P
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_152975188
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:51 schreef automatic_ het volgende:
Hier nog steeds gedoe met de ORV. En die stomme dagen (5 mei, Hemelvaart) helpen er ook niet aan. Inmiddels week uitstel gekregen. Huisarts van mijn vriend kan pas maandag de aanvullende gegevens inleveren, want vandaag lukte dat niet.
Wij gaan alleen aanstaande vrijdag op vakantie, dus hopelijk is daarvoor alles binnen...
En het irritantste is dat het om een dingetje van niks gaat :/
Hoe staat het er nu voor?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152975198
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:27 schreef Muck het volgende:
Gelukkig wel! Deze foto's zijn van 8 uur 's ochtends :P
Gefeliciteerd!
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:03:03 #16
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_152975486
Belachelijke drukte bij de banken. Het heeft bijna vijf weken geduurd voordat we akkoord kregen voor de hypotheek. Het bizarre is ook nog eens dat het bedrijfje van mijn vrouw (dat verlies draait) totaal niet ter sprake is gekomen. De gegevens staan natuurlijk gewoon op de belastingaangifte die ze tegenwoordig willen hebben, maar ik denk dat er gewoon overheen is gekeken.

Enfin, doordat het zo lang duurde, hadden de huurders recht op een extra opzegtermijn, waardoor de overdracht pas in september zou plaatsvinden. Gisteravond kregen we echter een mailtje dat de huurders begin juli het huis al verlaten en dat dan direct de overdracht zal plaatsvinden *O*

Nadeel is wel dat een keuken bestellen wel vergeten kan worden met de levertijden die daar op zitten...
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:26:22 #17
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152976354
Mwah de onze kan binnen 6 weken geleverd dus als je direct op zoek gaat nu kom je best een eind denk ik.

Gefeliciteerd allemaal in ieder geval *O*

Onze hypotheek was binnen een week rond 1,5 maand terug maar ik hoorde dat vanwege de rente die gaat stijgen het nogal storm loopt en de wachttijden op lopen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152977249
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:26 schreef laziness het volgende:
Mwah de onze kan binnen 6 weken geleverd dus als je direct op zoek gaat nu kom je best een eind denk ik.

Gefeliciteerd allemaal in ieder geval *O*

Onze hypotheek was binnen een week rond 1,5 maand terug maar ik hoorde dat vanwege de rente die gaat stijgen het nogal storm loopt en de wachttijden op lopen.
Jup wacht tijden lopen op.

Vriend van me zou binnen twee weken wat horen en het duurt nu al gewoon 5 weken omdat hij geen haast heeft.. Vind het best rot voor hem.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:53:09 #19
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_152977449
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:26 schreef laziness het volgende:
Mwah de onze kan binnen 6 weken geleverd dus als je direct op zoek gaat nu kom je best een eind denk ik.

Gefeliciteerd allemaal in ieder geval *O*

Onze hypotheek was binnen een week rond 1,5 maand terug maar ik hoorde dat vanwege de rente die gaat stijgen het nogal storm loopt en de wachttijden op lopen.
Welke leverancier was dat, als ik vragen mag?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:34:14 #20
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152985028
Aegon :s)

Oh de keuken bedoel je denk ik :+
Superkeukens.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:35:14 #21
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_152992976
Dank jullie *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:03:32 #22
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_153015514
Mijn hypotheek was binnen een paar weken (twee weken geleden) in kannen en kruiken maar situaties verschillen natuurlijk.
  donderdag 28 mei 2015 @ 00:12:13 #23
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153027948
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoe staat het er nu voor?
Vrijdag de 22e was het rond, nadat er nog gezeik was met mijn werkgeversverklaring. Er stond een woordje niet op wat blijkbaar heeeeeeeel belangrijk was :/
Toen alles binnen (en goed) was, was het binnen 24uur rond :')

Hadden we ook wel verwacht, omdat er geen spannende zaken waren en wij ruim onder de maximale hypotheek zitten. En deze berekend was op mijn basissalaris ipv basis + overuren etc.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153028357
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:12 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Vrijdag de 22e was het rond, nadat er nog gezeik was met mijn werkgeversverklaring. Er stond een woordje niet op wat blijkbaar heeeeeeeel belangrijk was :/
Toen alles binnen (en goed) was, was het binnen 24uur rond :')

Hadden we ook wel verwacht, omdat er geen spannende zaken waren en wij ruim onder de maximale hypotheek zitten. En deze berekend was op mijn basissalaris ipv basis + overuren etc.
Fijn dat het goed afgelopen is. Is het uiteindelijk nog EL geworden?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 28 mei 2015 @ 02:02:20 #25
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153029344
Ja :)
Nu nog tot 28-08 wachten op de sleutel :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153030383
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 02:02 schreef automatic_ het volgende:
Ja :)
Nu nog tot 28-08 wachten op de sleutel :)
Oh dat is zo hebben jullie nog even de tijd om alles in te pakken enzo dat is ook wel erg prettig.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153031739
Gister te horen gekregen dat de bouwvergunning onherroepelijk is *O*
Alleen weten ze nog niet wanneer de bouw gaat beginnen want er moeten eerst kabels verlegd worden die nu onder de toekomstige huizen lopen ;( *ongeduldig
pi_153031816
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:32 schreef Miezziej het volgende:
Gister te horen gekregen dat de bouwvergunning onherroepelijk is *O*
Alleen weten ze nog niet wanneer de bouw gaat beginnen want er moeten eerst kabels verlegd worden die nu onder de toekomstige huizen lopen ;( *ongeduldig
Ze hebben niet echt haast ofzo hé -O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153032115
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ze hebben niet echt haast ofzo hé -O-
Mja, begrijp het wel, de eigenaar van de kabels is zeg maar van de grond ernaast. Dus dat moet weer via die partij. En via Liander.
Maar irritant is het wel :P

Eerder beginnen dan dat de bouwvergunning onherroepelijk was, kan natuurlijk niet. Liander moet gewoon even een datum geven }:|.
pi_153032328
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:48 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Mja, begrijp het wel, de eigenaar van de kabels is zeg maar van de grond ernaast. Dus dat moet weer via die partij. En via Liander.
Maar irritant is het wel :P

Eerder beginnen dan dat de bouwvergunning onherroepelijk was, kan natuurlijk niet. Liander moet gewoon even een datum geven }:|.
Ik hoop voor. Dat ze met een paar weken begonnen zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153033013
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik hoop voor. Dat ze met een paar weken begonnen zijn.
Ik durf in ieder geval al niet meer te vragen of ze nog steeds denken dat we er met kerst inzitten :+
Straks nog bouwvak etc, dusja.
pi_153033121
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:28 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik durf in ieder geval al niet meer te vragen of ze nog steeds denken dat we er met kerst inzitten :+
Straks nog bouwvak etc, dusja.
Oh Ja dat Komt ook nog :r

Bij ons gaat het momenteel ook tergend langzaam. Ons blok stond met de eerste verdieping zo. Er heeft e het veel tijd tussen gezeten voor ze aan het tweede blok zijn begonnen. En zolang ze daar bezig zijn ligt het bij ons stil.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153033452
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh Ja dat Komt ook nog :r

Bij ons gaat het momenteel ook tergend langzaam. Ons blok stond met de eerste verdieping zo. Er heeft e het veel tijd tussen gezeten voor ze aan het tweede blok zijn begonnen. En zolang ze daar bezig zijn ligt het bij ons stil.
Dat is jammer ;(
Wat zeiden ze bij jullie ook alweer over de beoogde oplevertijd? :+

Ik wil zo graag dat ze beginnen, ik heb er echt zin in! :P Ben mijn woning nu wel een beetje zat :')
pi_153033555
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:50 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Dat is jammer ;(
Wat zeiden ze bij jullie ook alweer over de beoogde oplevertijd? :+

Ik wil zo graag dat ze beginnen, ik heb er echt zin in! :P Ben mijn woning nu wel een beetje zat :')
November /december ben benieuwd of we de kerst halen. Vermoed van niet.

Wat is er mis met je ju huidige woning? Ik heb dat ook hoor daar niet van al ben ik vooral de buurman beu :P
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153033938
Ik woon in Amsterdam, maar werk in Hilversum. Na het verhuizen kan ik gewoon op de fiets naar werk, scheelt me weer een uur :+
Daarnaast heeft mijn partner een auto en is de parkeervergunning duur en moeten we 1000 rondjes rijden voordat we eindelijk een plek hebben :P En tis een oude sloopwoning, dus het idee van een nieuwbouwwoning mét meerdere verdiepingen is gewoon iets om naar uit te kijken :D :9
pi_153034022
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:09 schreef Miezziej het volgende:
Ik woon in Amsterdam, maar werk in Hilversum. Na het verhuizen kan ik gewoon op de fiets naar werk, scheelt me weer een uur :+
Daarnaast heeft mijn partner een auto en is de parkeervergunning duur en moeten we 1000 rondjes rijden voordat we eindelijk een plek hebben :P En tis een oude sloopwoning, dus het idee van een nieuwbouwwoning mét meerdere verdiepingen is gewoon iets om naar uit te kijken :D :9
Ah zo dat zijn idd wel wat frustratie puntjes Ja. Nog even doorbijten.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 28 mei 2015 @ 11:24:37 #37
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153034314
Vorig jaar heb ik op 21 juni getekend voor een maisonnette in dit pareltje:



Het gaat om om het appartement linksboven, in totaal 84 m2. Ik heb uitzicht op een vestingwal van een oud stadje en een weiland :) Na een hoop gezeik met bouwvergunningen zijn ze uiteindelijk 3 maanden te laat met de bouw begonnen (januari '15 in plaats van oktober '14).

Op dit moment is dit mijn woonkamer, vanmiddag gaat de cementdekvloer erin.



Ze zijn met een legertje volk aan het werk, want de aannemer heeft erg veel werk in het verschiet dus het moet snel af. Over ruim 5 weken wordt het opgeleverd! Helaas vertelde de aannemer dat vorige week pas, ik ging van eind augustus/begin september uit dus ik ben al veel te laat met bestellen van keuken/meubels/etc. Het geld uitgeven is begonnen :7
The remedy is the experience.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:36:32 #38
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_153068182
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:24 schreef Muck het volgende:
Vanochtend kreeg ik een telefoontje: komende vrijdag krijg ik de sleutel van mijn eigen huisje *O*

Woonkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Keuken:
[ afbeelding ]

Dakterras:
[ afbeelding ]

Slaapkamer 1 (hobbykamer)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Slaapkamer 2
[ afbeelding ]

Badkamer:
[ afbeelding ]

Niet op de foto:
Toilet, halletje en grote overloop *O*
En het is gelukt *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:44:59 #39
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153068424
Gefeliciteerd!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153068580
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:36 schreef Muck het volgende:

[..]

En het is gelukt *O*
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153072932
Gefeliciteerd!

Zijn er mensen die ervaring hebben met enorme drukte bij de banken?
Ik zit nu zelf te wachten op de hypotheekofferte... 6 Juni verlopen de ontbindende voorwaarden...
pfffffff slecht voor mijn hart hoor dit...
pi_153072969
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:01 schreef Bart445 het volgende:
Gefeliciteerd!

Zijn er mensen die ervaring hebben met enorme drukte bij de banken?
Ik zit nu zelf te wachten op de hypotheekofferte... 6 Juni verlopen de ontbindende voorwaarden...
pfffffff slecht voor mijn hart hoor dit...
Ja banken lopen enorm achter momenteel. Bij vriend van mij hebben ze al 2 weken vertraging.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153073186
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja banken lopen enorm achter momenteel. Bij vriend van mij hebben ze al 2 weken vertraging.
Is dat ook bij de ABN?
pi_153073329
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:09 schreef Bart445 het volgende:

[..]

Is dat ook bij de ABN?
Ik vermoed bij iedere bank gezien de verwachte stijging van de rente ;)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153073372
Ik heb een offerte aangevraagd voor een hypotheek met variabele rente...
pi_153073400
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:15 schreef Bart445 het volgende:
Ik heb een offerte aangevraagd voor een hypotheek met variabele rente...
Bij vragen zou ik je adviseur bellen ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 29 mei 2015 @ 15:23:51 #47
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153073656
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:01 schreef Bart445 het volgende:
Gefeliciteerd!

Zijn er mensen die ervaring hebben met enorme drukte bij de banken?
Ik zit nu zelf te wachten op de hypotheekofferte... 6 Juni verlopen de ontbindende voorwaarden...
pfffffff slecht voor mijn hart hoor dit...
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:01 schreef Bart445 het volgende:
Gefeliciteerd!

Zijn er mensen die ervaring hebben met enorme drukte bij de banken?
Ik zit nu zelf te wachten op de hypotheekofferte... 6 Juni verlopen de ontbindende voorwaarden...
pfffffff slecht voor mijn hart hoor dit...
Het is al tijden verschrikkelijk druk, zeker sinds de rentes richting de 3% zakten. Ik heb afgelopen december alles op de laatste(!) dag rond gekregen middels spoedoverboekingen.
The remedy is the experience.
pi_153073795
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:01 schreef Bart445 het volgende:
Gefeliciteerd!

Zijn er mensen die ervaring hebben met enorme drukte bij de banken?
Ik zit nu zelf te wachten op de hypotheekofferte... 6 Juni verlopen de ontbindende voorwaarden...
pfffffff slecht voor mijn hart hoor dit...
Bel de bank en vraag hoe het ermee is? Bij mij is alles uiteindelijk een week uitgelopen (begin april was het rond), omdat ik zeer regelmatig met de adviseur belde en zo zorgde dat ik steeds bovenaan zijn prioriteitenlijstje stond :+.
pi_153073882
Heb de adviseur van de abn al diverse malen gesproken, maar de desbetreffende afdeling heeft vertraging, daar kan hij weinig aan doen.
Hij hoopt op maandag de offerte klaar te hebben. Dan is het tekenen en afwachten tot de overdracht.

Desnoods laat ik de ontbindende voorwaarden een week verlengen. (mits ze daar niet moeilijk over doen)

maar prettig slaap ik er niet bij.

De variabele rente heb ik expres gedaan en wil zo houden.
pi_153073931
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:30 schreef Bart445 het volgende:
Heb de adviseur van de abn al diverse malen gesproken, maar de desbetreffende afdeling heeft vertraging, daar kan hij weinig aan doen.
Hij hoopt op maandag de offerte klaar te hebben. Dan is het tekenen en afwachten tot de overdracht.

Desnoods laat ik de ontbindende voorwaarden een week verlengen. (mits ze daar niet moeilijk over doen)

maar prettig slaap ik er niet bij.

De variabele rente heb ik expres gedaan en wil zo houden.
Dan geeft de adviseur toch al aan wat er loos is? Het is druk. Geloof me ik heb me enorm lopen opvreten tijdens het aanvragen van de hypotheek. Probeer je rust een beetje te houden.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:23:14 #51
442334 younesel
WieWatWaar
pi_153075755
Die billenknijp momenten over accepatie van hypotheek hebben wij gelukkig al gehad. De bouw is reeds gestart en dit is hoe het er nu voor staat:



Mogelijke opleverdatum: December 2015. Aannemer zegt: kan eerder, kan later...
...en waarom?
pi_153076091
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:23 schreef younesel het volgende:
Die billenknijp momenten over accepatie van hypotheek hebben wij gelukkig al gehad. De bouw is reeds gestart en dit is hoe het er nu voor staat:

[ afbeelding ]

Mogelijke opleverdatum: December 2015. Aannemer zegt: kan eerder, kan later...
Uitbouw zo te zien? :P
Leuk! *O*
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:38:46 #53
442334 younesel
WieWatWaar
pi_153076252
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:34 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Uitbouw zo te zien? :P
Leuk! *O*
Ja, maar tuin wordt daarentegen 'lekker knus' ;)
...en waarom?
pi_153076278
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:38 schreef younesel het volgende:

[..]

Ja, maar tuin wordt daarentegen 'lekker knus' ;)
Zelfde afweging heb ik moeten maken :+
Het werd de uitbouw :9
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:44:06 #55
442334 younesel
WieWatWaar
pi_153076450
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:39 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Zelfde afweging heb ik moeten maken :+
Het werd de uitbouw :9
Geen eigen topic waarin je de bouw hebt vastgelegd? Ben wel benieuwd nameljik :)
...en waarom?
pi_153076552
hebben wij ook uitbouw dus ook een knusse achtertuin :)

Ik heb ook een topic mocht je benieuwd zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:48:27 #57
442334 younesel
WieWatWaar
pi_153076614
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
hebben wij ook uitbouw dus ook een knusse achtertuin :)

Ik heb ook een topic mocht je benieuwd zijn.
Jouw topic heb ik reeds in het vizier TP :). Ik kom regelmatig langs om te pieken :)
...en waarom?
pi_153076734
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:48 schreef younesel het volgende:

[..]

Jouw topic heb ik reeds in het vizier TP :). Ik kom regelmatig langs om te pieken :)
Ohh gezellig!

ben gek op visite.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 29 mei 2015 @ 18:18:14 #59
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153079283
Wij hebben de grote achtertuin en knusse woonkamer optie gekozen juist :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153106801
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:44 schreef younesel het volgende:

[..]

Geen eigen topic waarin je de bouw hebt vastgelegd? Ben wel benieuwd nameljik :)
Ik moet er nog een maken :P Wilde ik doen na het transporteren van de akte.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153107814
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 18:21 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik moet er nog een maken :P Wilde ik doen na het transporteren van de akte.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha ja dat gevoel van jinxen had ik ook heel erg haha.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:10:15 #62
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153111501
Yep herkenbaar :D Ik maakte toen ook pas een topic aan.

Hier kwam de eerste hypotheek nota vandaag binnen. Viel nog erg mee. Maar er is ook pas 30% betaald dus dat klopt wel :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153125357
Situatie van een paar weken geleden:





Hier komt dus nog een pannendakje op.
Nog een jaar wachten... :{

De eerste aflossingen en termijnen zijn inmiddels betaald.

[ Bericht 8% gewijzigd door marcodej op 31-05-2015 14:10:05 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:34:52 #64
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_153178310
We hebben een huis!!! *O*

Niet geheel wat we verwachten overigens, gezien het wederom een huurhuis is. :P
Maar we hadden nu de keuze, of een half jaar wachten met kopen, of nu dit huis huren, en dit huis staat toevallig in een heel erg gewilde nieuwe wijk waar we beide graag willen wonen.
Toevallig genoeg gaan ze in deze nieuwe wijk ook over 3 jaar ongeveer starten met koopwoningen bouwen waar we ook interesse in hebben.
Dus we gaan nu eerst huren, en dan als de koopwoningen klaar zijn hopen we er eentje te kunnen kopen.

1 Juli krijgen we de sleutel! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 02-06-2015 16:16:55 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_153178337
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:34 schreef snakelady het volgende:
We hebben een huis!!! *O*

Niet geheel wat we verwachten overigens, gezien het wederom een huurhuis is. :P
Maar we hadden nu de keuze, of een half jaar wachten met kopen, of nu dit huis huren, en dit huis staat toevallig in een heel erg gewilde nieuwe wijk waar we beide graag willen wonen.
Toevallig genoeg gaan ze in deze nieuwe wijk ook over 3 jaar ongeveer starten met koopwoningen bouwen waar we ook interesse in hebben.
Dus we gaan nu eerst huren, en dat als de koopwoningen klaar zijn hopen we er eentje te kunnen kopen.

1 Juli krijgen we de sleutel! *O*
Nice! En dat is in Noorwegen of waar gingen jullie ook alweer heen?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:38:45 #66
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_153178351
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nice! En dat is in Noorwegen of waar gingen jullie ook alweer heen?
In Denemarken, we wonen hier alweer een half jaar, maar nu in mijn vriend zijn kleine tweekamer appartement.
En met gezamelijk vier kinderen, 2 katten, 1 konijn en 2 gerbils is het een beetje krap aan het worden. :P

En nu gaan we naar een gewoon rijtjeshuis, met 3 slaapkamers, tuintje en zelfs een speeltuin voor de deur voor de kinderen. :D
Wel niet zo heel mooi van buiten, erg modern, je moet er van houden.





[ Bericht 11% gewijzigd door snakelady op 02-06-2015 08:45:22 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_153178443
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

In Denemarken, we wonen hier alweer een half jaar, maar nu in mijn vriend zijn kleine tweekamer appartement.
En met gezamelijk vier kinderen, 2 katten, 1 konijn en 2 gerbils is het een beetje krap aan het worden. :P

En nu gaan we naar een gewoon huis, met 3 slaapkamers, tuintje en zelfs een speeltuin voor de deur voor de kinderen. :D
Wel niet zo heel mooi van buiten, erg modern, je moet er van houden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Geniet er van :)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:47:34 #68
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_153178475
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Geniet er van :)
Dank je, komt goed. :)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_153180059
12 juni gaan we naar de notaris voor de hypotheekakte en de akte van kwijting :o :D

En gefeliciteerd Snakelady! *O*
pi_153180163
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:18 schreef Miezziej het volgende:
12 juni gaan we naar de notaris voor de hypotheekakte en de akte van kwijting :o :D

En gefeliciteerd Snakelady! *O*
Jeej!!! Nog 10 dagen!
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:24:15 #71
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_153180256
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:24 schreef Muck het volgende:
Vanochtend kreeg ik een telefoontje: komende vrijdag krijg ik de sleutel van mijn eigen huisje *O*

Woonkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Keuken:
[ afbeelding ]

Dakterras:
[ afbeelding ]

Slaapkamer 1 (hobbykamer)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Slaapkamer 2
[ afbeelding ]

Badkamer:
[ afbeelding ]

Niet op de foto:
Toilet, halletje en grote overloop *O*
Wow keitof! Succes met klussen!

Mijn verhuis dateert weeral van 1 november 2002.

Mijn bed is aan vervanging toe hihi.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_153180275
Super!

Bij ons heeft de verkopende partij aangegeven dat het ook eerder kan...
Alleen wachten we nog steeds op de hypotheekofferte :( Drukte bij banken, word er gek van!
nog 4 dagen tot de ontbindende voorwaarden verlopen.

Snakelady, ziet er netjes uit!
  dinsdag 2 juni 2015 @ 16:15:55 #73
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_153189777
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:18 schreef Miezziej het volgende:
12 juni gaan we naar de notaris voor de hypotheekakte en de akte van kwijting :o :D

En gefeliciteerd Snakelady! *O*
Yay!! *O*

En dank jullie wel. :D
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 3 juni 2015 @ 10:52:22 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153211885
Jaaaa! Ik kom ook meekletsen. Heb afgelopen vrijdag eindelijk overeenstemming bereikt over de prijs van mijn koopwoning en nu dus heel druk virtueel aan het inrichten en opknappen.

Er moet best wat gebeuren, maar het project van vandaag is het bedenken van een keukeninrichting.

Ga er zo een topic over openen, wat een drama zeg!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153211922
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 10:52 schreef Tink89 het volgende:
Jaaaa! Ik kom ook meekletsen. Heb afgelopen vrijdag eindelijk overeenstemming bereikt over de prijs van mijn koopwoning en nu dus heel druk virtueel aan het inrichten en opknappen.

Er moet best wat gebeuren, maar het project van vandaag is het bedenken van een keukeninrichting.

Ga er zo een topic over openen, wat een drama zeg!
Wil je het zelf doen met bijv. Ikea of wil je via een keukenzaak? Bij ons heeft de keukenzaak heel goed geholpen met de indeling.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 3 juni 2015 @ 10:56:00 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153211975
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 10:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wil je het zelf doen met bijv. Ikea of wil je via een keukenzaak? Bij ons heeft de keukenzaak heel goed geholpen met de indeling.
Het probleem is een beetje het volgende:

De keuken is 3 meter breed en 2,35 diep. Linksonder *in de lange wand), zit een opening met de doorloop naar de kamer. Er staat al een losstaande koelkast en een fornuis van 90 breed. De verkopers hebben twee kasten van 90 breed met lades gekocht (zijn gloednieuw en zitten bij de koop in) een kast van 60 voor de gootsteen en een kast van 60 voor de vaatwasser.

Aan de bovenkant zit halverwege een raam.

Ik ga zo even een tekening maken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 3 juni 2015 @ 10:56:15 #77
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153211982
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 10:52 schreef Tink89 het volgende:
Jaaaa! Ik kom ook meekletsen. Heb afgelopen vrijdag eindelijk overeenstemming bereikt over de prijs van mijn koopwoning en nu dus heel druk virtueel aan het inrichten en opknappen.

Er moet best wat gebeuren, maar het project van vandaag is het bedenken van een keukeninrichting.

Ga er zo een topic over openen, wat een drama zeg!
Dat verhaal heb ik gisteren grotendeels afgerond. Daar komt wel bij kijken dat ik zelf de keuken ga bouwen. Gisteren heb ik bij keukenloods.nl de apparatuur (gaskookplaat, koelkast, vaatwasser, combimagnetron, spoelbak, kraan en afzuigunit) besteld! De tekeningen waren al gemaakt dus nu kan ik alles definitief gaan uitwerken.
The remedy is the experience.
pi_153212042
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 10:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het probleem is een beetje het volgende:

De keuken is 3 meter breed en 2,35 diep. Linksonder *in de lange wand), zit een opening met de doorloop naar de kamer. Er staat al een losstaande koelkast en een fornuis van 90 breed. De verkopers hebben twee kasten van 90 breed met lades gekocht (zijn gloednieuw en zitten bij de koop in) een kast van 60 voor de gootsteen en een kast van 60 voor de vaatwasser.

Aan de bovenkant zit halverwege een raam.

Ik ga zo even een tekening maken.
Denk dat ik het met een tekening beter snap Ja :P
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 3 juni 2015 @ 10:59:25 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153212050
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 10:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Denk dat ik het met een tekening beter snap Ja :P
Net een topic aan het maken met foto's. Komt goed!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153212097
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 10:59 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Net een topic aan het maken met foto's. Komt goed!
Leuk leuk.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:15:11 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153214060
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Leuk leuk.
Topic is gemaakt! Met foto's en een floorplannertekening. Ben benieuwd :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 3 juni 2015 @ 13:30:52 #82
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153215619
Leuk Tink!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153231002
19juni krijgen mijn man en ik de sleutel van onze eerste koopwoning!

We zijn nu eerst nog op vakantie maar de drang van inpakken is allang gestart!!

Echter dachten we afgelopen week een nieuwe bank te bestellen (3 weken tijd tussen) Is hij uitverkocht! En komt deze pas eind week 26 (eind juni)...
pi_153231091
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:51 schreef Grace_Marks het volgende:
19juni krijgen mijn man en ik de sleutel van onze eerste koopwoning!

We zijn nu eerst nog op vakantie maar de drang van inpakken is allang gestart!!

Echter dachten we afgelopen week een nieuwe bank te bestellen (3 weken tijd tussen) Is hij uitverkocht! En komt deze pas eind week 26 (eind juni)...
Mja lastig, eventueel een andere bank een,optie of jullie huidige nu meenemen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153232411
Maybe...

Onze woonkamer is op de eerste verdieping. Dus dat wordt een-en-weer gesleep/gesjouw met banken. Dit wilde we tegen gaan hehe.. En hij is erg afgeklauwt door onze lieve poes :|
pi_153232452
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:25 schreef Grace_Marks het volgende:
Maybe...

Onze woonkamer is op de eerste verdieping. Dus dat wordt een-en-weer gesleep/gesjouw met banken. Dit wilde we tegen gaan hehe.. En hij is erg afgeklauwt door onze lieve poes :|
Mja maar als je die bank echt heel erg graag wilt zul je moeten kiezen tussen of die oude even meenemen of de grond :P
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:33:10 #87
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_153232744
2e kandidaat maar de bezichtiging is uitgesteld omdat er nog asbest in de woning zit en ze moeten bekijken wat er gedaan gaat worden....
Lekkerrrr!!
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_153232774
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:33 schreef MacorgaZ het volgende:
2e kandidaat maar de bezichtiging is uitgesteld omdat er nog asbest in de woning zit en ze moeten bekijken wat er gedaan gaat worden....
Lekkerrrr!!
Oh spannend!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153235097
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:33 schreef MacorgaZ het volgende:
2e kandidaat maar de bezichtiging is uitgesteld omdat er nog asbest in de woning zit en ze moeten bekijken wat er gedaan gaat worden....
Lekkerrrr!!
Ik heb een appartement toegewezen gekregen en ik heb vandaag exact hetzelfde gehoord.

In eerste instantie zou ik 3 juni de sleutels krijgen, maar nu lijkt het eind juni te gaan worden. Behoorlijke tegenvaller, kijk er echt enorm naar uit om te verhuizen, ik woon momenteel in een studio die qua ruimte niet te vergelijken is met het appartement met balkon. :s)
  woensdag 3 juni 2015 @ 23:30:56 #90
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_153235469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:22 schreef Rogan het volgende:

[..]

Ik heb een appartement toegewezen gekregen en ik heb vandaag exact hetzelfde gehoord.

In eerste instantie zou ik 3 juni de sleutels krijgen, maar nu lijkt het eind juni te gaan worden. Behoorlijke tegenvaller, kijk er echt enorm naar uit om te verhuizen, ik woon momenteel in een studio die qua ruimte niet te vergelijken is met het appartement met balkon. :s)
quote:
Woonplaats: Leeuwarden
Gelukkig, dacht even dat je die nummer 1 was :P
Ik zit toevallig ook in een kleine studio dus ik hoop ook echt dat ik deze krijg, dan heb ik eindelijk een aparte slaapkamer (pfoe _O_ ), keuken, balkon erbij, en dan zelfs 2 extra (slaap)kamers waar ik wel een toepassing voor vind.

Edit: En dat lekkerr was eigenlijk negatief bedoeld, als 2e kandidaat heb je hier alsnog een hele grote kans dat de 1e het accepteert (vorige keer ook gebeurd), maar dat weet je dan wel snel na de bezichtiging; dat die nu dus geen datum heeft is lekker irritant, langere onzekerheid. Ik ga morgen meteen even bellen of ze al een datum weten wanneer die asbest wordt onderzocht, de woning was namelijk wel per direct beschikbaar i.p.v. nog wachten op huidige huurder.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_153239916
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja maar als je die bank echt heel erg graag wilt zul je moeten kiezen tussen of die oude even meenemen of de grond :P
Haha true! Gelukkig hebben we nog een zitzak en een stoel. Het ging mij even om het klagen :P het wordt gelukkig wel een makkelijke verhuizing verder aangezien we nauwelijks wat aan het huis hoeven te doen :D
  donderdag 4 juni 2015 @ 13:09:44 #92
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_153244765
Na flink wat vertraging bij de bank, het verlengen van de ontbindende voorwaarden en veel gestreste telefoongesprekken heb ik nu eindelijk akkoord gekregen op de hypotheek!

De 25e krijgen we de sleutels! w/

Ben zo blij dat ik nu van die onzekerheid af ben. Mijn blik kan eindelijk weer op vooruit. :)
pi_153244831
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:09 schreef Redcoon het volgende:
Na flink wat vertraging bij de bank, het verlengen van de ontbindende voorwaarden en veel gestreste telefoongesprekken heb ik nu eindelijk akkoord gekregen op de hypotheek!

De 25e krijgen we de sleutels! w/

Ben zo blij dat ik nu van die onzekerheid af ben. Mijn blik kan eindelijk weer op vooruit. :)
Jeej gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 4 juni 2015 @ 15:51:14 #94
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_153248979
Thanks! :)
pi_153250455
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:09 schreef Redcoon het volgende:
Na flink wat vertraging bij de bank, het verlengen van de ontbindende voorwaarden en veel gestreste telefoongesprekken heb ik nu eindelijk akkoord gekregen op de hypotheek!

De 25e krijgen we de sleutels! w/

Ben zo blij dat ik nu van die onzekerheid af ben. Mijn blik kan eindelijk weer op vooruit. :)
Gefeliciteerd!!

Mag ik vragen bij welke bank je zit?

Ik zit nu in dat bootje... vandaag uitstel aangevraagd... stress, ik ben al 10 jaar ouder geworden laatste paar dagen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 17:26:53 #96
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153251109
Gefeliciteerd *O* Niks zo fijn als die stress van hypotheek regelen achter je laten.
En dan was het bij ons nog binnen een week gepiept :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153253516
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:30 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

[..]

Gelukkig, dacht even dat je die nummer 1 was :P
Ik zit toevallig ook in een kleine studio dus ik hoop ook echt dat ik deze krijg, dan heb ik eindelijk een aparte slaapkamer (pfoe _O_ ), keuken, balkon erbij, en dan zelfs 2 extra (slaap)kamers waar ik wel een toepassing voor vind.
Ik schrok er ook eventjes van!

Maar goed, hetzelfde schuitje dus! Succes! :)
  donderdag 4 juni 2015 @ 19:46:27 #98
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_153254378
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:56 schreef Bart445 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!

Mag ik vragen bij welke bank je zit?

Ik zit nu in dat bootje... vandaag uitstel aangevraagd... stress, ik ben al 10 jaar ouder geworden laatste paar dagen.
De hypotheek is van ABN. Ze hebben het erg druk vanwege de lage rente, nieuwe regelgeving enzovoorts. Ze missen de manschappen om de nieuwe vraag aan te kunnen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:34:35 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153255558
Ik ben blij dat mijn adviseur ruim voor 1 juli de offerte heeft aangevraagd. Ik heb een week of 6 om de bankgarantie rond te krijgen, maar dat komt wel goed.

Morgen contract tekenen, begin volgende week taxatie en intussen heel veel tekenen, plannen en inspiratie opdoen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:46:53 #100
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153255927
De bankgarantie was bij ons rond (en gestort naar de notaris) op 1 mei (hoefde pas 28 mei) en de hypotheek was, na één week uitstel i.v.m. gezeik ORV, rond op 22 mei.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153259843
Ook ABN hier.... net uitstel gekregen, dus ik kan weer even ademhalen.
Bankgarantie gelukkig kunnen schrappen uit het contract..
  vrijdag 5 juni 2015 @ 08:31:36 #102
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153266426
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:44 schreef Bart445 het volgende:
Ook ABN hier.... net uitstel gekregen, dus ik kan weer even ademhalen.
Bankgarantie gelukkig kunnen schrappen uit het contract..
Maar waarom duurt het bij jullie zo lang dan?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 5 juni 2015 @ 09:08:34 #103
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_153266951
Bij ons was de bankgarantie 50 euro te weinig..... :')
pi_153267733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 08:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Maar waarom duurt het bij jullie zo lang dan?
De bank heeft ernstige vertraging door de aangekondigde renteverhoging. Hoorde ook al van de makelaar dat dit de laatste tijd erg veel voorkomt.
Ik vind het belachelijk dat dit kan gebeuren... Op de website van de abn staat "ontvangt u de offerte binnen 5 werkdagen" het duurt nu al bijna een maand.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 09:49:20 #105
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_153267755
Bij die vriend van me loopt de boel ook nog steeds... bij zowel zijn koper als bij hemzelf... 15 Juni is de overdracht :')
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:21:10 #106
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153268352
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:48 schreef Bart445 het volgende:

[..]

De bank heeft ernstige vertraging door de aangekondigde renteverhoging. Hoorde ook al van de makelaar dat dit de laatste tijd erg veel voorkomt.
Ik vind het belachelijk dat dit kan gebeuren... Op de website van de abn staat "ontvangt u de offerte binnen 5 werkdagen" het duurt nu al bijna een maand.
Mijn offerte is vrijdag aangevraagd en heb ik woensdag getekend retour gestuurd, incl. de bankgarantiepapieren... Blijkbaar heb ik geluk (en een andere hypotheeknemer). Succes met wachten!

Ik moet eigenlijk thuiswerken, maar puzzel nog even aan de keukenindeling. Vanmiddag koopcontract tekenen en begin volgende week taxatie. Ben benieuwd!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:32:32 #107
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153268619
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Mijn offerte is vrijdag aangevraagd en heb ik woensdag getekend retour gestuurd, incl. de bankgarantiepapieren... Blijkbaar heb ik geluk (en een andere hypotheeknemer). Succes met wachten!
Met het tekenen (en terugsturen) van de offerte heb je nog geen hypotheek. Daarna komt het pas kijken als je alle andere papieren moet verzamelen (loonstroken, werkgeversverklaring, eventueel ORV, etc.). Dat gaan ze dan allemaal in één keer beoordelen en dat kost de meeste tijd.

Snap ook niet dat zo'n offerte zolang duurt. Wij gaven 's morgens een wijziging door en 's middags hadden we de digitale versie binnen en de andere dag al op papier (Aegon). Bij ons was het gewoon een standaardformat waar dan weleens wat in aangepast werd, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:38:06 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153268725
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:32 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Met het tekenen (en terugsturen) van de offerte heb je nog geen hypotheek. Daarna komt het pas kijken als je alle andere papieren moet verzamelen (loonstroken, werkgeversverklaring, eventueel ORV, etc.). Dat gaan ze dan allemaal in één keer beoordelen en dat kost de meeste tijd.

Snap ook niet dat zo'n offerte zolang duurt. Wij gaven 's morgens een wijziging door en 's middags hadden we de digitale versie binnen en de andere dag al op papier (Aegon). Bij ons was het gewoon een standaardformat waar dan weleens wat in aangepast werd, haha.
Tja, al die overige papieren (loonstroken, werkgeversverklaring, bewijs eigen middelen, OVR enz.) had ik natuurlijk van tevoren al klaar. Alleen de koopakte en de taxatie nog. Verder lagen alle papieren al compleet bij de hypotheekadviseur.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:38:13 #109
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_153268727
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:32 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Met het tekenen (en terugsturen) van de offerte heb je nog geen hypotheek. Daarna komt het pas kijken als je alle andere papieren moet verzamelen (loonstroken, werkgeversverklaring, eventueel ORV, etc.). Dat gaan ze dan allemaal in één keer beoordelen en dat kost de meeste tijd.

Snap ook niet dat zo'n offerte zolang duurt. Wij gaven 's morgens een wijziging door en 's middags hadden we de digitale versie binnen en de andere dag al op papier (Aegon). Bij ons was het gewoon een standaardformat waar dan weleens wat in aangepast werd, haha.
Wij zitten ook bij Aegon idd. maar zaten wel net in de december drukte.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153268796
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:32 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Met het tekenen (en terugsturen) van de offerte heb je nog geen hypotheek. Daarna komt het pas kijken als je alle andere papieren moet verzamelen (loonstroken, werkgeversverklaring, eventueel ORV, etc.). Dat gaan ze dan allemaal in één keer beoordelen en dat kost de meeste tijd.

Snap ook niet dat zo'n offerte zolang duurt. Wij gaven 's morgens een wijziging door en 's middags hadden we de digitale versie binnen en de andere dag al op papier (Aegon). Bij ons was het gewoon een standaardformat waar dan weleens wat in aangepast werd, haha.
Dat werkt bij de ABN iets anders...Na het tekenen van de offerte wordt er bankgarantie gesteld, er hoeft niets meer beoordeeld te worden. (al het papierwerk heb ik allang ingeleverd)
pi_153269196
Hier ook ABN, duurt allemaal erg lang.. Offerte was wel binnen een week binnen, maar die hebben we een keer over laten gaan vanwegege een gezakte rente (goede keus geweest, want de rente is nu weer gestegen). Nu is het wachten totdat de notaris alle papieren van de bank ontvangt.

De aannemer zegt week 27 te willen beginnen met bouwen *O*, dus hopen dat het goed komt met de andere hypotheken.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:55:14 #112
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153270400
Bij Aegon is de offerte ook al het akkoord eigenlijk. Alle stukken hadden ze al gehad voor de offerte en al beoordeeld.
Bij ons moest alleen de ORV polis er nog bij en hoppa het was er meteen doorheen. Binnen een week na aanvraag offerte hadden we akkoord om naar de notaris te gaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153351297
We hebben een bod gedaan! *O*
  maandag 8 juni 2015 @ 13:32:09 #114
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153351393
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:28 schreef Opoefiets het volgende:
We hebben een bod gedaan! *O*
Leuk! Op wat voor een huis?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153351442
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Leuk! Op wat voor een huis?
Rijtjeshuis, eerste koophuis! En ons eerste echte grotemensenhuis *)
  maandag 8 juni 2015 @ 14:27:51 #116
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153353096
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:33 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Rijtjeshuis, eerste koophuis! En ons eerste echte grotemensenhuis *)
En nu in spanning afwachten... Succes!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 8 juni 2015 @ 20:00:13 #117
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153361177
Wij gaan zaterdag even langs "ons" huis om te meten etc. Aangezien we met schuine kanten zitten, moeten we dat even doen ivm de kasten.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153362233
Ook aan het kijken voor een nieuw huis. Waar ik een maand of 6 geleden begon bij 'oh, 170.000 is toch wel de max' ben ik nu bij een nieuwbouwproject van '222.000' uitgekomen. Project staat nog niet te koop, maar kan niet wachten om straks een van de huizen te kopen.

Waar zouden jullie eigenlijk voor kiezen bij een nieuwbouwwoning, locatie en een 'minder huis' of mindere locatie en 'completer huis'? Met completer bedoel ik bijv. Een standaard extra slaapkamer op zolder, een inloopkast standaard, buitenkraan etc.
  maandag 8 juni 2015 @ 20:57:57 #119
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153363274
Dat is nogal een verschil! Haha. En reken dat er bij zo'n nieuwbouwhuis altijd een hoop bijkomt. Althans, als ik dat zo las bij o.a. Think-Pink.
Wij hebben niet voor een nieuwbouwhuis gekozen, omdat dat (in ons geval) te lang ging duren (wij wonen nu 110km van elkaar vandaan) en er bij ons ook hoop bij zou komen qua kosten / meerwerk.

Locatie is wat dat betreft wel belangrijk, omdat je daar niks aan kan veranderen. Aan de andere kant, hoe lang wil je daar blijven wonen? Als dit je "eind-huis" is, dan zou ik locatie belangrijker vinden. Een extra kamer op de zolder vind ik wel belangrijk (of handig), maar dat kan je bij een nieuwbouwhuis misschien ook wel creëren.

Wij hebben nu (bewust) wat goedkoper gekocht, zodat we nog lekker kunnen leven. Over 5 tot 10 jaar zien we weer verder. Dit is in ieder geval niet ons eindhuis. Wellicht dat we dan wel voor nieuwbouw gaan.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153366633
Ja daar had ik ook wel rekening mee gehouden, met meerwerk. Ik heb eens een lijst doorgenomen van een andere woning, kan eerlijk gezegd weinig vinden wat ik als meerwerk bij een nieuwbouwwoning zou nemen. Belangrijkste zaken wellicht: dakkapel, uitbouw, loze leiding, kraantje buiten. Stelpost voor Badkamer en keuken apart gehouden.

Verder denk ik ook wel dat locatie het belangrijkst is, vooral weer voor de verkoop van het huis over enige tijd. Ook al woon ik er maar 5-7 jaar.
  maandag 8 juni 2015 @ 23:35:17 #121
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153370116
Een huis valt zoveel bij en aan en uit te bouwen dat ik de locatie belangrijker vind.
Wij laten een nieuwbouwhuis bouwen en je dakkapel en uitbouw zijn al een aardige meerwerkpost qua kosten.
Verder komt er best snel het één en ander bij. Zo doen wij niks extreems met de keuken maar komt er ¤1000,- aan elektricien (vanuit de bouw) bij omdat extra groepen, stopcontactje een paar cm opzij etc.
De badkamer laten we casco opleveren maar het laten afdoppen van de leidingen en muurbuizen voor je wastafel etc kost als nog genoeg aan meerwerk.
We hebben niet zo'n behoefte om 20 kruiwagens klei grond weg te krijgen dus laten we een zandpakket storten in de tuin.
En zo tikt de meerwerk lijst lekker door :+

Dus als je nu een project ziet van 220k en je wilt een dakkapel en uitbouw zit je al aan de 250k zonder dat je een keuken en badkamer en vloer en muren etc meeneemt in het plaatje.

Ik lees ook ik en niet wij dus ben je alleen? Dan zou ik zeker die dakkapel maar wellicht ook de uitbouw skippen. Je noemt namelijk ook maar 5-7 jaar wonen. Heb je in deze fase in je leven al die ruimte maar kosten slurpende extra's nodig? Haal je die kosten er uit als je relatief snel dus weer wilt verkopen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153373254
30k voor uitbouw en dakkapel ja?
Is dat niet iets te enthousiast? Ik kom bij normale meerwerklijsten een prijs van maximaal ¤10.000 tegen voor 1.2m uitbouw en een dakkapel paar duizend.

Ik reken niet op een uitbouw, meer omdat de woning standaard al groter dan de gemiddelde rijwoning is (5.4 breed en 10.20 lang). Een dakkapel op de zolder kan eventueel ook later nog, is makkelijker achteraf te doen als een uitbouw is het niet?

De lijst tikt inderdaad goed door zo. Bij de 250 komt nhg wel in het geding btw..

Ik koop het alleen, vriendin gaat wel mee maar financieert het huis niet. De 5-7 kunnen er ook zo 15 worden. Huis is groot genoeg voor de toekomst. Maar je weet nooit wat er gebeurd.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 07:27:52 #123
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153373321
Bij ons is 1,2m 15k en 2,4m 20k. Dakkapel van een paar duizend er bij en je zit al tegen die 250k aan. Misschien is onze bouwer flink duur hoor hartje Randstad maar daar kwam mijn redenering vandaan.

De NHG gaat per 1 juli naar beneden naar 245k helaas inderdaad.

Je bent 23 volgens je profiel. Dan is in je eentje voor 2,5 ton of meer kopen is ook wel wat te enthousiast denk ik of je doet het grandioos beter dan ik op die leeftijd :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153374064
2.5 ton gaat m ook niet worden, maar 2.2 is geen probleem. Dan is er nog genoeg over voor de inrichting en een luxere keuken/badkamer. Maar misschien is het verstandig te bezuinigen op de keuken en inrichting en nog eens een uitbouw van 10k te nemen.

Randstad zal sowieso duurder zijn ja. Hier kom ik niet aan de 15k voor 1.2m uitbouw.
pi_153375401
Bij mij was het ongeveer 20k voor uitbouw 2,4m en iets van 10k voor een kleine dakkapel. Die dakkapel werd hem dus niet :+
pi_153375595
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:12 schreef Miezziej het volgende:
Bij mij was het ongeveer 20k voor uitbouw 2,4m en iets van 10k voor een kleine dakkapel. Die dakkapel werd hem dus niet :+
Dat is ook aardig aan de prijs, was dat ook de randstad of een groot huis?
pi_153375707
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:21 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Dat is ook aardig aan de prijs, was dat ook de randstad of een groot huis?
Hilversum, volgens mij redelijk standaard afmetingen :P (zonder uitbouw 4,5 x 8,8)
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:28:37 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153376993
Poeh, dat valt nog niet mee.

Ik ga m'n hypotheek hoger laten inschrijven, dus ben aan het berekenen wat een uitbouw kost. Ga denk ik maar uit van 25.000 extra voor een aanbouw van een meter of 3, 5,5 breed bij een bestaande woning in Brabant. Zou dat genoeg zijn?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153377623
Denk het wel, geen idee wat "normaal" is in Brabant :P
Ik heb wel eens topics gelezen hier enzo, toen vond ik dat ik met mijn 20k wel redelijk "hoog" zat in vergelijking.
pi_153377681
Moet je dat bij bestaande bouw toch niet eerst laten taxeren itt nieuwbouw waar de prijs al op de meerwerklijst staat?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:24:41 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153378178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:04 schreef Snoepje5 het volgende:
Moet je dat bij bestaande bouw toch niet eerst laten taxeren itt nieuwbouw waar de prijs al op de meerwerklijst staat?
Nee, dit gaat niet om de financiering, maar puur om het laten inschrijven bij het Kadaster. Scheelt bij de eventuele aanbouw over een paar jaar zo'n ¤ 1000 aan notariskosten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153379869
Vandaag goed nieuws, ik mag langs om de hypotheekofferte te ondertekenen.
(gelukkig maar, ontbindende voorwaarden verlopen as vrijdag)

Feest!
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:57:00 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153380749
Gefeliciteerd Bart445!

De taxateur is vanochtend geweest, dus ik zit nu vol spanning te wachten op het taxatierapport. De vorige keer waren ze retesnel, maar dat kan nu natuurlijk anders zijn. Spannend!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153382491
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:57 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd Bart445!

De taxateur is vanochtend geweest, dus ik zit nu vol spanning te wachten op het taxatierapport. De vorige keer waren ze retesnel, maar dat kan nu natuurlijk anders zijn. Spannend!
Thanks... ik geloof het nu allemaal pas als ik de sleutel in handen heb.

Taxatie ging bij ons zo snel, dezelfde middag gedaan...
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:58:53 #135
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153384189
Taxatie was vanochtend, koopcontract is afgelopen vrijdag getekend.

Nu dus wachten op het taxatierapport. Als dat binnen is, is al het papierwerk geregeld :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153384343
Goed nieuws allemaal!

De aannemer heeft haast bij ons project :D. Vandaag afgesproken hoe het kozijn in de achtergevel uitgevoerd gaat worden.

Namelijk zo (i.p.v. één losse deur, stukje muur en twee ramen):


Meerwerkprijs is ¤1545,-. Nette prijs volgens mij ^O^ , we hadden er ieder geval ¤3000,- voor gereserveerd.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:19:08 #137
442334 younesel
WieWatWaar
pi_153386237
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:21 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Dat is ook aardig aan de prijs, was dat ook de randstad of een groot huis?
Volgens mij maakt het in de prijs van een uitbouw weinig uit of je in de randstad zit of niet. Ik betaal voor 2 meter uitbouw 11k in de randstad. En als ik dat vergelijk met wat ik hier lees, dan valt het nog wel mee.
...en waarom?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 18:13:29 #138
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153387512
Voor 11k had ik het zeker overwogen. Maar 1,2m vind ik net niks en voor 5k meer kreeg ik het dubbele (2,4m dus) maar ik vond 20k wel bizar veel. Ik snap niet dat mensen bij ons project voor 1,2m gekozen hebben. Dan zou ik voor die paar duizend meer het meteen goed gedaan hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153388189
Ja eens, voor die paar duizend dan ook de meter extra erbij nemen..

Maar ook dat vind ik afhangen van de diepte van de woning. Is die maar 8m diep of al 10m diep. Bij 10m diepte vind ik 1m uitbouw voldoende. Bij 8m diepte zou ik geen twijfel hebben over 1 of 2m.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:18:12 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153389185
Persoonlijk vind ik als je huis al 10m is dat je ook wel zonder die meter extra kan. Zeker als dat 10k of meer kost.
Maar ik heb met 9,5m dan ook geen uitbouw :+
Ze zijn wel ontzettend populair, die uitbouwen. Ik zie ze echt in elk nieuwbouw project ontzettend veel.
Ik zelf zou veel liever de eerste verdieping wat dieper hebben zodat het kleinste kamertje wat groter is.

[ Bericht 15% gewijzigd door laziness op 09-06-2015 19:33:18 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153389659
Ons huis red de 10m niet maar zonder uitbouw prima te doen.
pi_153390341
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:18 schreef laziness het volgende:
Persoonlijk vind ik als je huis al 10m is dat je ook wel zonder die meter extra kan. Zeker als dat 10k of meer kost.
Maar ik heb met 9,5m dan ook geen uitbouw :+
Ze zijn wel ontzettend populair, die uitbouwen. Ik zie ze echt in elk nieuwbouw project ontzettend veel.
Ik zelf zou veel liever de eerste verdieping wat dieper hebben zodat het kleinste kamertje wat groter is.
Klopt. Daarom trekt mij de woning van standaard 10m20 diepte mij ook meer dan een van 8m diepte en 2m uitbouw. Je bovenverdieping en zolder bouwt namelijk niet mee uit. Maar een ruime zithoek is ook wel weer lekker..
  dinsdag 9 juni 2015 @ 21:17:38 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153393743
Min nieuwe huis is 7.65 (binnenmaten). Uitbouw staat voor ooit dus wel op m'n lijstje...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153394071
2,3 meter was geloof ik 20k hier. Maar er zit een kleine tuin bij, daar moet je ook rekening mee houden. Die verdwijnt ook snel dan, met nog een berging erin etc. Wij hebben het niet gedaan.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 21:58:54 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153395090
Ik heb 17 meter tuin... Daar kan wel een meter of drie af :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153416517
Toevallig gister een brochure binnen gekregen waarbij 1.2m uitbouw 6.000 kost en een dakkapel 5.150. Valt dan wel weer mee allemaal.
pi_153422720
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:22 schreef Snoepje5 het volgende:
Toevallig gister een brochure binnen gekregen waarbij 1.2m uitbouw 6.000 kost en een dakkapel 5.150. Valt dan wel weer mee allemaal.
Uitbouw valt zeker mee! 1,2 is hier 10k en 2,4 14k, die keuze was dus snel gemaakt. Hoe breed is die dakkapel? Voor minder dan 2 - 3 meter breed is het wel prijzig.
pi_153431482
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:20 schreef P4tje het volgende:

[..]

Uitbouw valt zeker mee! 1,2 is hier 10k en 2,4 14k, die keuze was dus snel gemaakt. Hoe breed is die dakkapel? Voor minder dan 2 - 3 meter breed is het wel prijzig.
Geen idee, staat er niet bij. Vind de verhouding met uibouw wel redelijk duur.
pi_153431793
Heb zelf een bestaand huis gekocht uit 1993. Wil in de toekomst eigenlijk wel 2 dakkapellen erop zetten (1 aan elke kant) vraag me af wat je daar ongeveer voor kwijt bent. (4 meter breed)

ik zie hier staan dat 1,2 meter niet zoveel is, maar als je woonkamer 5 meter diep is.. Dan is het echt heel erg veel.
  donderdag 11 juni 2015 @ 08:43:41 #150
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153432075
Dan absoluut wel ja maar als je huis al 9 meter of meer is en het verschil tussen 1,2 of 2,4 is maar een paar duizend dan vind ik alleen die 2,4m echt iets toevoegen.
Maar ieder zijn eigen keuzes hè ;) Mijn mening is gebaseerd op de prijzen in ons project en daar is 1.2m heel duur in verhouding met 2.4m en ivm andere projecten.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 11 juni 2015 @ 08:44:44 #151
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153432088
Volgens mij had Claudia_x in haar topic prijzen van een dakkapel genoemd.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153432550
In de toekomst zou ik ook 2 dakkapellen willen, van 3,5m breed. Maar laten we eerst maar eens afwachten tot het huis gebouwd is en we weer gespaard hebben :+
Soms spiek ik een beetje op werkspot voor prijzen enzo.
  donderdag 11 juni 2015 @ 09:51:10 #153
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153433117
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:23 schreef Miezziej het volgende:
In de toekomst zou ik ook 2 dakkapellen willen, van 3,5m breed. Maar laten we eerst maar eens afwachten tot het huis gebouwd is en we weer gespaard hebben :+
Soms spiek ik een beetje op werkspot voor prijzen enzo.
Spieken kan altijd :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153435572
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:23 schreef Miezziej het volgende:
In de toekomst zou ik ook 2 dakkapellen willen, van 3,5m breed. Maar laten we eerst maar eens afwachten tot het huis gebouwd is en we weer gespaard hebben :+
Soms spiek ik een beetje op werkspot voor prijzen enzo.
Volgens mij kan je daar de prijzen niet meer zien tegenwoordig... of met een account wel?
pi_153435591
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:38 schreef Bart445 het volgende:

[..]

Volgens mij kan je daar de prijzen niet meer zien tegenwoordig... of met een account wel?
Meestal zie ik ze niet staan, soms wel. Dus denk dat het ligt aan degene die post? Of misschien aan de oudheid van de post, want ik heb ook geen account :+
  donderdag 11 juni 2015 @ 11:47:48 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153435805
De 'verkocht'-sticker zit erop :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:28:45 #157
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153436882
Leuk!
Wij gaan morgen langs ons huis :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:00:49 #158
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153439103
Voelt echt zo hè? :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153441780
Leuk is dat... wij zijn er ook al wel 30 keer langsgelopen/gereden..

En elke keer staat het onkruid ietsje hoger :P kan niet wachten tot ik er wat aan kan gaan doen.
  donderdag 11 juni 2015 @ 15:42:18 #160
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153441965
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 15:34 schreef Bart445 het volgende:
Leuk is dat... wij zijn er ook al wel 30 keer langsgelopen/gereden..

En elke keer staat het onkruid ietsje hoger :P kan niet wachten tot ik er wat aan kan gaan doen.
Haha, dat ken ik! Als ik er ben of langsloop jeuken m'n handen om een muurtje te slopen en de afschuwelijke boom uit de voortuin te halen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153454983
Zaterdag open dag op het bouwterrein.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 12 juni 2015 @ 07:42:18 #162
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153460840
Leuk! Veel plezier :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153460872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 15:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Haha, dat ken ik! Als ik er ben of langsloop jeuken m'n handen om een muurtje te slopen en de afschuwelijke boom uit de voortuin te halen.
Same here........ en het hele huis heeft bij ons meer weg van een los gestapelde stapel stenen :)
pi_153463595
Iemand ervaring met wit geschilderde stenen van een (nieuwbouw) huis?

Om de hoeveel jaar moet zoiets geschilderd worden? Wordt het snel vies?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 11:38:48 #165
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153465087
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 10:38 schreef Snoepje5 het volgende:
Iemand ervaring met wit geschilderde stenen van een (nieuwbouw) huis?

Om de hoeveel jaar moet zoiets geschilderd worden? Wordt het snel vies?
Ik zou sowieso wachten met schilderen (als je die optie hebt). Zie ook: http://blikopverf.nl/wp-c(...)ren-van-Baksteen.pdf
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153465684
Net terug van de notaris, vond het maar een weinig bijzonder :+
De notaris had het ook steeds over "half december", maar ik geloof het niet hoor :')
pi_153465913
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:38 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik zou sowieso wachten met schilderen (als je die optie hebt). Zie ook: http://blikopverf.nl/wp-c(...)ren-van-Baksteen.pdf
Ze zijn al geschilderd he.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 12:12:36 #168
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153466158
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:58 schreef Miezziej het volgende:
Net terug van de notaris, vond het maar een weinig bijzonder :+
De notaris had het ook steeds over "half december", maar ik geloof het niet hoor :')
Ja het is even krabbelen en klaar :D

Wij deden verkoop en aankoop op dezelfde dag en dat maakte het wel een stukje leuker. We hadden het al 3 jaar te koop staan namelijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153467675
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:58 schreef Miezziej het volgende:
Net terug van de notaris, vond het maar een weinig bijzonder :+
De notaris had het ook steeds over "half december", maar ik geloof het niet hoor :')
Ik vond daar ook weinig aan. De sleutels had ik eerder op de dag al gekregen van de makelaar, dat was eigenlijk veel meer het feestelijke momentje :P. Notaris was even een veel te hoog bedrag pinnen voor hun diensten, 'jeej nu heb je wettelijk ook recht op de sleutels' en weer oprotten.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 13:29:39 #170
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_153468724
TT is toepasselijk, vorige week maandag 2e kandidaat geworden maar woningcorporatie heeft nog stééds geen idee wanneer de bezichting kan plaatsvinden omdat er mogelijk nog asbest in de woning zit.
Twee keer al gebeld of er überhaupt iets duidelijkheid was wanneer die asbest werd bekeken, maar nee hoor.
Echt, fijn dit :{ als ik nou 1e kandidaat was boeide het niet zoveel, 3e ook niet omdat je het dan toch niet word, maar 2e is net weer die matige kans :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_153471213
Net belde de hypotheekadviseur (nou eigenlijk de assistent van), met de vraag wanneer we gaan passeren :'). Lolwhat, alles al 2 keer doorgemaild maar goed :') (1 keer door de notaris, nog een keer door mij).
Diegene waar de notaris alles naar gemaild had, blijkt daar niet meer te werken. Ik had zoiets al door (normaal reageerde ze altijd binnen 1 dag op mijn mails), dus had alles direct naar de adviseur gestuurd. Blijkt die op vakantie te zijn :'). Wat een drama :P
pi_153472422
Op huizenjacht in Den Haag. Zojuist een bod gedaan op een huis. Spannend weer. We weten zeker dat we niet de enigen zijn.

4 weken geleden ook op een huis geboden waar we het helaasch niet werden, ondanks dat we boven de vraagprijs boden. De rest deed dat blijkbaar ook.

Is zeker niet ons eerste huis wat we willen kopen, hebben er al twee eerder gehad. Dit zou echter wel eerste huis zijn waar we nog flink aan moeten verbouwen (altijd van een oud vrouwtje geweest, en dat is te zien!)

Duimen jullie mee?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 19:29:13 #173
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153504026
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:31 schreef Essebes het volgende:
Op huizenjacht in Den Haag. Zojuist een bod gedaan op een huis. Spannend weer. We weten zeker dat we niet de enigen zijn.

4 weken geleden ook op een huis geboden waar we het helaasch niet werden, ondanks dat we boven de vraagprijs boden. De rest deed dat blijkbaar ook.

Is zeker niet ons eerste huis wat we willen kopen, hebben er al twee eerder gehad. Dit zou echter wel eerste huis zijn waar we nog flink aan moeten verbouwen (altijd van een oud vrouwtje geweest, en dat is te zien!)

Duimen jullie mee?
Spannend! Ik ken het gevoel zelf niet omdat ik een nog te bouwen appartement heb gekocht maar ik kan me er iets bij voorstellen, zeker als je al boven de vraagprijs biedt!

Mijn woning wordt over 4 weken pas opgeleverd, maar ik kreeg gisteren alvast de sleutel zodat ik alvast kon beginnen met het inbouwen van een vlizotrap, het bouwen van de keuken etc. :7 Super service van het bouwbedrijf!
The remedy is the experience.
pi_153504373
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:29 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Spannend! Ik ken het gevoel zelf niet omdat ik een nog te bouwen appartement heb gekocht maar ik kan me er iets bij voorstellen, zeker als je al boven de vraagprijs biedt!

Mijn woning wordt over 4 weken pas opgeleverd, maar ik kreeg gisteren alvast de sleutel zodat ik alvast kon beginnen met het inbouwen van een vlizotrap, het bouwen van de keuken etc. :7 Super service van het bouwbedrijf!
Nou, ik post nog eens iets! Uurtje geleden App-te onze makelaar dat we het niet zijn geworden. :-( Dat is dus al de tweede bieding boven de vraagprijs waar we buiten de boot vallen.

We hebben (in theorie) geen haast, ons huurhuis mag pas maart 2016 opgezegd worden, maar toch hoop ik dat we hier geen jaar mee bezig zijn (zoeken en bieden bedoel ik).

Wat goed dat je de sleutel al krijgt, dat is bij nieuwbouw redelijk ongebruikelijk toch? Succes met de bouwactiviteiten.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 19:51:19 #175
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153504469
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:47 schreef Essebes het volgende:

[..]

Nou, ik post nog eens iets! Uurtje geleden App-te onze makelaar dat we het niet zijn geworden. :-( Dat is dus al de tweede bieding boven de vraagprijs waar we buiten de boot vallen.

We hebben (in theorie) geen haast, ons huurhuis mag pas maart 2016 opgezegd worden, maar toch hoop ik dat we hier geen jaar mee bezig zijn (zoeken en bieden bedoel ik).
Helaas, ik kan me voorstellen dat het demotiverend werkt. M'n broertje is zo een half jaar bezig geweest, maar heeft uiteindelijk zijn droomhuis gevonden ... Hij is achteraf blij dat de eerdere huizen aan hem voorbij zijn gegaan! Wie weet wat voor moois er nog voorbij komt. ;)
quote:
Wat goed dat je de sleutel al krijgt, dat is bij nieuwbouw redelijk ongebruikelijk toch? Succes met de bouwactiviteiten.
Dat is heel ongebruikelijk, maar blijkbaar heb ik een goede indruk bij de uitvoerder achtergelaten. Hij vond het ook zonde, want ik zou het gipsplafond naar zolder toe weer open slopen. Nu kan er omheen gegipst en gespoten worden, dus hoe dan ook wordt het eindresultaat mooier en strakker!

De aannemer werkt écht voor de bewoners en denkt mee, geweldig!
The remedy is the experience.
pi_153504641
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:47 schreef Essebes het volgende:

[..]

Nou, ik post nog eens iets! Uurtje geleden App-te onze makelaar dat we het niet zijn geworden. :-( Dat is dus al de tweede bieding boven de vraagprijs waar we buiten de boot vallen.

We hebben (in theorie) geen haast, ons huurhuis mag pas maart 2016 opgezegd worden, maar toch hoop ik dat we hier geen jaar mee bezig zijn (zoeken en bieden bedoel ik).

Wat goed dat je de sleutel al krijgt, dat is bij nieuwbouw redelijk ongebruikelijk toch? Succes met de bouwactiviteiten.
Dat is vervelend. Op wat voor huizen bied je dan? Zij dat huizen die door een woningstichting verkocht worden tegen een scherpe prijs oid?
pi_153504654
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:51 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Dat is heel ongebruikelijk, maar blijkbaar heb ik een goede indruk bij de uitvoerder achtergelaten. Hij vond het ook zonde, want ik zou het gipsplafond naar zolder toe weer open slopen. Nu kan er omheen gegipst en gespoten worden, dus hoe dan ook wordt het eindresultaat mooier en strakker!

De aannemer werkt écht voor de bewoners en denkt mee, geweldig!
idd hoe anders bij ons oude nieuwbouwhuis in 1999 :-( Het woord medewerking was compleet onbekend
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_153504674
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:59 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Dat is vervelend. Op wat voor huizen bied je dan? Zij dat huizen die door een woningstichting verkocht worden tegen een scherpe prijs oid?
nee, op huizen in een wat hogere prijsklasse in wijken (Den Haag) die op dit moment zwaar populair zijn. Vraag overstijgt aanbod ruimschoots.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 20:08:05 #179
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153504802
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:51 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Helaas, ik kan me voorstellen dat het demotiverend werkt. M'n broertje is zo een half jaar bezig geweest, maar heeft uiteindelijk zijn droomhuis gevonden ... Hij is achteraf blij dat de eerdere huizen aan hem voorbij zijn gegaan! Wie weet wat voor moois er nog voorbij komt. ;)

[..]

Dat is heel ongebruikelijk, maar blijkbaar heb ik een goede indruk bij de uitvoerder achtergelaten. Hij vond het ook zonde, want ik zou het gipsplafond naar zolder toe weer open slopen. Nu kan er omheen gegipst en gespoten worden, dus hoe dan ook wordt het eindresultaat mooier en strakker!

De aannemer werkt écht voor de bewoners en denkt mee, geweldig!
Poeh, dat is met recht een grote uitzondering ! :o
  zaterdag 13 juni 2015 @ 21:07:16 #180
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153506036
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Poeh, dat is met recht een grote uitzondering ! :o
Ja, ik kon het gisteren - toen ik het hoorde van de uitvoerder - ook eigenlijk niet helemaal geloven :P Er zijn nog een aantal punten die ik nu vóór oplevering al kan doen, waardoor ik er weken eerder in kom te wonen.
The remedy is the experience.
pi_153506629
Ik hoor eigenlijk nog niet eens thuis in dit topic volgens mij :') Maar ik heb in ieder geval alle duimen nodig die jullie hebben :P

We zijn een jaar geleden bezig geweest met een nieuwbouwwoning, maar in verband met een intentieverklaring kregen we toen geen hypotheek.. Enorm balen het huis aan ons voorbij moeten laten gaan.. nu een jaar verder, een andere baan, wel een intentieverklaring, liepen we toevallig tegen een ander nieuwbouwproject aan.. de inschrijvingen waren vorige week geopend en sluiten a.s. vrijdag. We werden beiden enthousiast van de fase 1 en 2 die al opgeleverd zijn dus snel een informatiebox gehaald voor fase 3 en een dag later ingeschreven voor 5 huizen :')

Ze gaan pas de 23e loten en dan laten ze weten of je het geworden bent of niet.. ze lieten al wel doorschemeren dat er 60+ inschrijvingen zijn voor 39 huizen.. :{

Stiekem hoop ik dat iedereen op de eengezinswoningen en de twee-onder-een-kappers heeft ingeschreven, want wij willen een 'compacte eengezinswoning' die 60 cm smaller is dan de eengezinswoning.. met ons geluk zullen alleen die wel meer in trek zijn.. komt ook nog eens bij dat de mensen uit fase 2 voorrang krijgen die toen geen woning hebben 'gewonnen'.

boy oh boy, nog anderhalve week :') duimen maar ^O^

en ondertussen zijn we al tig plannen aan het verzinnen, keuken, badkamer, zonnepanelen, tuin.. we maken de teleurstelling alleen maar groter als we naast de pot piesen.. tot die tijd maar meegenieten met jullie geluk :)
pi_153507324
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef Thrilled het volgende:
Ik hoor eigenlijk nog niet eens thuis in dit topic volgens mij :') Maar ik heb in ieder geval alle duimen nodig die jullie hebben :P

We zijn een jaar geleden bezig geweest met een nieuwbouwwoning, maar in verband met een intentieverklaring kregen we toen geen hypotheek.. Enorm balen het huis aan ons voorbij moeten laten gaan.. nu een jaar verder, een andere baan, wel een intentieverklaring, liepen we toevallig tegen een ander nieuwbouwproject aan.. de inschrijvingen waren vorige week geopend en sluiten a.s. vrijdag. We werden beiden enthousiast van de fase 1 en 2 die al opgeleverd zijn dus snel een informatiebox gehaald voor fase 3 en een dag later ingeschreven voor 5 huizen :')

Ze gaan pas de 23e loten en dan laten ze weten of je het geworden bent of niet.. ze lieten al wel doorschemeren dat er 60+ inschrijvingen zijn voor 39 huizen.. :{

Stiekem hoop ik dat iedereen op de eengezinswoningen en de twee-onder-een-kappers heeft ingeschreven, want wij willen een 'compacte eengezinswoning' die 60 cm smaller is dan de eengezinswoning.. met ons geluk zullen alleen die wel meer in trek zijn.. komt ook nog eens bij dat de mensen uit fase 2 voorrang krijgen die toen geen woning hebben 'gewonnen'.

boy oh boy, nog anderhalve week :') duimen maar ^O^

en ondertussen zijn we al tig plannen aan het verzinnen, keuken, badkamer, zonnepanelen, tuin.. we maken de teleurstelling alleen maar groter als we naast de pot piesen.. tot die tijd maar meegenieten met jullie geluk :)
Hoe kwam het dat je geen intentieverklaring kreeg? Ik moet er zelf binnenkort een aanvragen. Maar het is geen verplichting die de werkgever aangaat. De werkgever kan het ondertekenen en als jouw contract zou aflopen een week later, hoeven ze het niet verplicht te vernieuwen.

De werkgever is alleen maar onnodig aan het voorkomen dat jij een woning kan kopen. Tenminste, als je nog jong bent kom je zo wel weer aan een nieuwe baan.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 22:01:25 #183
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153507412
Wij vragen ook de intentie op bij de manager. Het is ook ter bescherming van je werknemer en er zijn wel gevallen bekend waarbij de bank zich wendde tot de werkgever die onterecht de intentie verstrekte en de werknemer die in de problemen kwam.

Overigens kan je zonder intentie gewoon als 3 jaar flexwerker opgevoerd worden en zo je hypotheek verkrijgen. Mits je in die 3 jaar niet bizar lager gemiddeld verdiende dan nu natuurlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153507414
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:57 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Hoe kwam het dat je geen intentieverklaring kreeg? Ik moet er zelf binnenkort een aanvragen. Maar het is geen verplichting die de werkgever aangaat. De werkgever kan het ondertekenen en als jouw contract zou aflopen een week later, hoeven ze het niet verplicht te vernieuwen.

De werkgever is alleen maar onnodig aan het voorkomen dat jij een woning kan kopen. Tenminste, als je nog jong bent kom je zo wel weer aan een nieuwe baan.
Het was de verklaring van mijn vriendin.. Geloof me, we hebben het haar werkgever op tal van manieren duidelijk proberen te maken. We wilden extra documenten opstellen dat we er geen rechten aan zouden ontlenen, dat het puur voor de hypotheek was, we hebben zelfs onze hypotheekadviseur contact op laten nemen met haar leidinggevende (how desperate). Het bedrijf wilde niet verantwoordelijk zijn voor onze eventuele financiële problemen als wij een hypotheek zouden krijgen terwijl ze zeker wisten dat haar contract niet verlengd werd. We wisten dus ook wel gelijk dat het klaar was bij dat bedrijf, maar dan hadden ze ons nog wel even een hypotheek mee kunnen geven toch? :P

Ze heeft een diploma in een vrij brede sector dus ze zal ook makkelijk aan een baan kunnen komen, dat bleek ook want binnen een paar weken was ze daar weg, maar het huis hadden we moeten laten schieten. We kregen het simpelweg niet aan hun verstand..

Nu zit ze bij een bedrijf dat zegt 'oh ja tuurlijk, voor je hypotheek zeker? geen probleem, doen we vaker!'.. helemaal top :)
  zondag 14 juni 2015 @ 10:51:43 #185
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153515408
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:01 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Het was de verklaring van mijn vriendin.. Geloof me, we hebben het haar werkgever op tal van manieren duidelijk proberen te maken. We wilden extra documenten opstellen dat we er geen rechten aan zouden ontlenen, dat het puur voor de hypotheek was, we hebben zelfs onze hypotheekadviseur contact op laten nemen met haar leidinggevende (how desperate). Het bedrijf wilde niet verantwoordelijk zijn voor onze eventuele financiële problemen als wij een hypotheek zouden krijgen terwijl ze zeker wisten dat haar contract niet verlengd werd. We wisten dus ook wel gelijk dat het klaar was bij dat bedrijf, maar dan hadden ze ons nog wel even een hypotheek mee kunnen geven toch? :P

Ze heeft een diploma in een vrij brede sector dus ze zal ook makkelijk aan een baan kunnen komen, dat bleek ook want binnen een paar weken was ze daar weg, maar het huis hadden we moeten laten schieten. We kregen het simpelweg niet aan hun verstand..

Nu zit ze bij een bedrijf dat zegt 'oh ja tuurlijk, voor je hypotheek zeker? geen probleem, doen we vaker!'.. helemaal top :)
Destijds vervelend natuurlijk, maar ik kan me best voorstellen dat een werkgever geen intentieverklaring afgeeft terwijl al bekend is dat het contract niet verlengd wordt. Dat die nieuwe werkgever dat wel doet is super, maar waarschijnlijk staat daar de contractbeëindiging nog niet vast :P
The remedy is the experience.
  zondag 14 juni 2015 @ 12:28:01 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153517100
Ik vind het niet meer dan normaal dat de werkgever dat niet doet. Als ze niet de intentie hebben je contract te verlengen, waarom zouden ze dan op papier zetten dat ze die intentie wel hebben...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153517218
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:28 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het niet meer dan normaal dat de werkgever dat niet doet. Als ze niet de intentie hebben je contract te verlengen, waarom zouden ze dan op papier zetten dat ze die intentie wel hebben...
Omdat ze jou er mee helpen en ze niets verplicht zijn. Het risico neem je zelf dan, want dit weet je van tevoren. Ik heb dat risico ook genomen.
  zondag 14 juni 2015 @ 12:40:55 #188
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153517326
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:34 schreef Puala het volgende:

[..]

Omdat ze jou er mee helpen en ze niets verplicht zijn. Het risico neem je zelf dan, want dit weet je van tevoren. Ik heb dat risico ook genomen.
Nee er zijn dus gevallen bekend waarbij er toch naar de werkgever gekeken werd omdat ze willens en wetens een intentie afgaven waarvan toen al bekend was dat ie er nooit zou komen.
Tevens is het ook een vorm van goed werkgeverschap. Wij zetten daarom de bonus er ook niet op want dat blijft een winstdeling en ondanks al tig jaren winst is hij niet gegarandeerd. Tevens zijn we van mening dat je niet je hypotheek af moet laten hangen van die bonusbetaling, dat is gewoon financieel ongezond.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153519818
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:28 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het niet meer dan normaal dat de werkgever dat niet doet. Als ze niet de intentie hebben je contract te verlengen, waarom zouden ze dan op papier zetten dat ze die intentie wel hebben...
dit dus. Zo risicoloos als sommigen denken is het niet.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  zondag 14 juni 2015 @ 14:46:18 #190
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153520152
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:34 schreef Puala het volgende:

[..]

Omdat ze jou er mee helpen en ze niets verplicht zijn. Het risico neem je zelf dan, want dit weet je van tevoren. Ik heb dat risico ook genomen.
Ik heb dat risico ook genomen, ik heb een verklaring gekregen vlak na een contractverlenging. Niemand kon toen zeggen of ik na dat jaar nog een contractverlenging zou krijgen. De intentie was er wel, maar dat kun je nooit zeker weten.

Als de intentie er niet is, sterker nog ... als al duidelijk is dat het contract niet verlengd wordt dan snap ik dat die werkgever het niet afgeeft. Dat de (dan nog) werknemer zelf in een gat springt door een hypotheek te nemen op een baan die de koper niet meer heeft, ja ... dat is niet het probleem van de werkgever.
The remedy is the experience.
pi_153521317
Ik snap de voor en tegens, maar het hele papiertje is een zinloos document. Ik kan op de dag van tekenen van mijn hypotheek mijn baan opzeggen en een andere gaan zoeken, wat is dat papiertje dan waard geweest als het bedrijf mij wel wilde hebben? Hetzelfde met reorganisatie, crisis, carriere switches, whatever..

Elke bank die ik gesproken heb (ben toen heel wat gaan bellen op zoek naar een welwillende bank) begreep mijn situatie, beiden jong, net van school, goede kansen op banen, maar konden ons geen hypotheek geven omdat de nederlandse bank simpelweg een checklistje afwerkt: geen intentieverklaring = geen hypotheek. Zo krom is het nu eenmaal.

Daarbij vind ik wel dat het niet de verantwoordelijkheid is van de werkgever om te bepalen of wij wel of geen hypotheek moeten nemen, volgens mij zijn wij daar zelf oud en wijs genoeg voor.. haar contract zou nog zo'n driekwart jaar doorlopen dus hadden we genoeg tijd voor het zoeken naar een nieuwe baan.

Maar goed, maakt niet uit verder, we zetten nu ons geld in op dit huis.. eerst maar eens hopen dat die loting in ons voordeel uitpakt..
  zondag 14 juni 2015 @ 15:43:47 #192
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153521472
Maar thrilled is de optie flexwerker niet genoemd of was er nog geen drie jaar arbeidsverleden met volledig salaris wegens studie?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153521491
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:46 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Ik heb dat risico ook genomen, ik heb een verklaring gekregen vlak na een contractverlenging. Niemand kon toen zeggen of ik na dat jaar nog een contractverlenging zou krijgen. De intentie was er wel, maar dat kun je nooit zeker weten.

Als de intentie er niet is, sterker nog ... als al duidelijk is dat het contract niet verlengd wordt dan snap ik dat die werkgever het niet afgeeft. Dat de (dan nog) werknemer zelf in een gat springt door een hypotheek te nemen op een baan die de koper niet meer heeft, ja ... dat is niet het probleem van de werkgever.
Als ik morgen een contractverlenging krijg aangeboden en 5 dagen daarna geen intentieverklaring krijg, dan weet ik toch wel dat ik dat jaar bij de werkgever niet vol maak.
pi_153521955
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:43 schreef laziness het volgende:
Maar thrilled is de optie flexwerker niet genoemd of was er nog geen drie jaar arbeidsverleden met volledig salaris wegens studie?
is wel genoemd maar was niet aanwezig inderdaad ;)
  maandag 15 juni 2015 @ 08:37:25 #195
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153541379
Thrilled, het is inderdaad niet de verantwoordelijk van de werkgever of jullie een hypotheek willen of niet, maar willens en wetens liegen over je intenties als werkgever, zou ik ook niet doen. Het is simpelweg geen goed werkgeverschap en je liegt op de verklaring.

En nee, een intentieverklaring heeft helemaal geen waarde, maar het blijft iets anders als je er zelf mee besluit te stoppen. Het financiële risico neem je zelf en je werkgever kan zichzelf dan recht in de spiegel aankijken.

Overigens begrijp ik je frustratie wel hoor. Het is een waardeloos documentje dat je op geen enkele manier zekerheid biedt, maar wel kan helpen. Toch denk ik dan: een huis kopen waarbij je aan één salaris blijkbaar niet genoeg hebt, zonder arbeidsverleden dat je recht geeft op ww alleen omdat je 'net afgestudeerd bent en dus goede kansen op een baan hebt'? Ik vind het risico erg groot...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153542441
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 08:37 schreef Tink89 het volgende:
Thrilled, het is inderdaad niet de verantwoordelijk van de werkgever of jullie een hypotheek willen of niet, maar willens en wetens liegen over je intenties als werkgever, zou ik ook niet doen. Het is simpelweg geen goed werkgeverschap en je liegt op de verklaring.

En nee, een intentieverklaring heeft helemaal geen waarde, maar het blijft iets anders als je er zelf mee besluit te stoppen. Het financiële risico neem je zelf en je werkgever kan zichzelf dan recht in de spiegel aankijken.

Overigens begrijp ik je frustratie wel hoor. Het is een waardeloos documentje dat je op geen enkele manier zekerheid biedt, maar wel kan helpen. Toch denk ik dan: een huis kopen waarbij je aan één salaris blijkbaar niet genoeg hebt, zonder arbeidsverleden dat je recht geeft op ww alleen omdat je 'net afgestudeerd bent en dus goede kansen op een baan hebt'? Ik vind het risico erg groot...
Ik ben natuurlijk erg bevooroordeeld, begrijp ik, maar nu zit ik in een huurappartement waar ik 950,- per maand voor betaal.. mijn netto hypotheeklasten zouden lager uitvallen..

Als wij nu onze baan verliezen hebben we ook direct huurachterstand zodra we door de reserves heen zijn.. huursubsidie verdienen we te veel voor en is de huur te hoog (tevens vrije sector).. risico is er altijd en de noodzaak om een baan te vinden blijft.. We zitten in de randstad dus goedkoop wonen is vrijwel onhaalbaar.. we zijn ons volledig bewust van het risico en die gaan we ook bewust aan.. :)
pi_153542456
Wanneer hoor je of je ingeloot bent?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153542726
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wanneer hoor je of je ingeloot bent?
dinsdag 24 mei is de loting, de nummers 1 gaan ze bellen, de rest krijgt een e-mail. Ik hoop woensdag de 25e wat te horen.
pi_153542746
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 10:11 schreef Thrilled het volgende:

[..]

dinsdag 24 mei is de loting, de nummers 1 gaan ze bellen, de rest krijgt een e-mail. Ik hoop woensdag de 25e wat te horen.
Oké spannend! Weet niet hoe populair het is. Maar hier zit je er meestal wel bij in de loting :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153542822
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 10:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oké spannend! Weet niet hoe populair het is. Maar hier zit je er meestal wel bij in de loting :)
nja de samenstelling van het project is vrij divers..

Er komen 39 woningen bij, in vijf woningtypen: 3 (semi-)vrijstaande woningen, 10 twee-onder-een kappers, 16 eengezinswoningen, 6 compacte eengezinswoningen en 4 flexwoningen, waarin gelijkvloers gewoond kan worden.

Wij hebben ingeschreven op 5 ( :D ) compacte eengezinswoningen.. op basis van de verdeling van huizen zou je zeggen dat de normale eengezinswoningen populairder zijn, evenals de twee-onder-eenkappers..we hopen dus ook dat iedereen 'ons' huisje links laat liggen en massaal daar op inschrijft :')

mja, hoe meer ik er over nadenk, hoe meer theorieën ik verzin et cetera.. de teleurstelling wordt er alleen maar groter door i guess :P
pi_153542856
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 10:18 schreef Thrilled het volgende:

[..]

nja de samenstelling van het project is vrij divers..

Er komen 39 woningen bij, in vijf woningtypen: 3 (semi-)vrijstaande woningen, 10 twee-onder-een kappers, 16 eengezinswoningen, 6 compacte eengezinswoningen en 4 flexwoningen, waarin gelijkvloers gewoond kan worden.

Wij hebben ingeschreven op 5 ( :D ) compacte eengezinswoningen.. op basis van de verdeling van huizen zou je zeggen dat de normale eengezinswoningen populairder zijn, evenals de twee-onder-eenkappers..we hopen dus ook dat iedereen 'ons' huisje links laat liggen :')

mja, hoe meer ik er over nadenk, hoe meer theorieën ik verzin et cetera.. de teleurstelling wordt er alleen maar groter door i guess :P
Laat jezelf vooral niet gek maken.

Maar als je er meteen vanaf het begin bij zit heb je toch geen bouw rente? (althans wij biet) alleen wel een hypotheek die betaald moet worden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153542887
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:36 schreef Thrilled het volgende:
Ik snap de voor en tegens, maar het hele papiertje is een zinloos document. Ik kan op de dag van tekenen van mijn hypotheek mijn baan opzeggen en een andere gaan zoeken, wat is dat papiertje dan waard geweest als het bedrijf mij wel wilde hebben? Hetzelfde met reorganisatie, crisis, carriere switches, whatever..

Elke bank die ik gesproken heb (ben toen heel wat gaan bellen op zoek naar een welwillende bank) begreep mijn situatie, beiden jong, net van school, goede kansen op banen, maar konden ons geen hypotheek geven omdat de nederlandse bank simpelweg een checklistje afwerkt: geen intentieverklaring = geen hypotheek. Zo krom is het nu eenmaal.

Daarbij vind ik wel dat het niet de verantwoordelijkheid is van de werkgever om te bepalen of wij wel of geen hypotheek moeten nemen, volgens mij zijn wij daar zelf oud en wijs genoeg voor.. haar contract zou nog zo'n driekwart jaar doorlopen dus hadden we genoeg tijd voor het zoeken naar een nieuwe baan.

Maar goed, maakt niet uit verder, we zetten nu ons geld in op dit huis.. eerst maar eens hopen dat die loting in ons voordeel uitpakt..
Dat is gelukkig niet waar :P. Mijn aanvraag moest door een extra kredietcommissie gekeurd worden, maar ik heb uiteindelijk zonder problemen een hypotheek gekregen.
pi_153542974
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 10:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Laat jezelf vooral niet gek maken.

Maar als je er meteen vanaf het begin bij zit heb je toch geen bouw rente? (althans wij biet) alleen wel een hypotheek die betaald moet worden.
Die bouwrente heb je toch vanaf het moment van tekenen koopakte tot het tekenen van de hypotheekakte bij de notaris? dat kan wellicht enkele weken zijn, maar zeker niet lang? Volgens mij als je bij de notaris tekent voor de bouw start heb je die kosten niet dacht ik?

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 10:21 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat is gelukkig niet waar :P. Mijn aanvraag moest door een extra kredietcommissie gekeurd worden, maar ik heb uiteindelijk zonder problemen een hypotheek gekregen.
hmm heb jij inkomen van enkele jaren terug wat ze mee konden nemen? spaargeld wat je in kon brengen? ouders die garant staan? niet je maximale hypotheek?

Er komen zoveel voorwaarden bij kijken.. bij ons hadden ze (zeiden ze) alle opties onderzocht en alles bleef steken op de intentieverklaring..
pi_153543135
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 10:26 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Die bouwrente heb je toch vanaf het moment van tekenen koopakte tot het tekenen van de hypotheekakte bij de notaris? dat kan wellicht enkele weken zijn, maar zeker niet lang? Volgens mij als je bij de notaris tekent voor de bouw start heb je die kosten niet dacht ik?

[..]

hmm heb jij inkomen van enkele jaren terug wat ze mee konden nemen? spaargeld wat je in kon brengen? ouders die garant staan? niet je maximale hypotheek?

Er komen zoveel voorwaarden bij kijken.. bij ons hadden ze (zeiden ze) alle opties onderzocht en alles bleef steken op de intentieverklaring..
Zie PM ;)
pi_153543154
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 10:26 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Die bouwrente heb je toch vanaf het moment van tekenen koopakte tot het tekenen van de hypotheekakte bij de notaris? dat kan wellicht enkele weken zijn, maar zeker niet lang? Volgens mij als je bij de notaris tekent voor de bouw start heb je die kosten niet dacht ik?

[..]

hmm heb jij inkomen van enkele jaren terug wat ze mee konden nemen? spaargeld wat je in kon brengen? ouders die garant staan? niet je maximale hypotheek?

Er komen zoveel voorwaarden bij kijken.. bij ons hadden ze (zeiden ze) alle opties onderzocht en alles bleef steken op de intentieverklaring..
Hebben wij niet gehad in ieder geval :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153543234
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 10:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hebben wij niet gehad in ieder geval :)
Alleen maar beter :) als we ingeloot zijn en we hebben de hypotheek rond wil ik alles wel betalen :')
  maandag 15 juni 2015 @ 10:44:14 #207
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153543296
Als de opschortende voorwaarden zijn vervallen ga je naar de notaris zsm. Ben je dan zoals wij nog niet zover om naar de notaris te gaan (want laat ingestapt) dan betaal je bouwrente per dag dat ze dus al begonnen zijn met bouwen. Tussen vervallen voorwaarden en begin bouw zit meestal een week of twee en zolang je dan bij de notaris bent geweest betaal je niks.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153543867
Je krijg meestal idd een periode waartussen je naar de notaris moet. Doe je dat heb je geen bouw rente :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153544535
Oei..
quote:
Rabobank verhoogt met ingang van maandag de rente op hypotheken.
Dit maakt Rabobank maandag bekend.
Voor hypotheken met een looptijd van twee tot en met zeven jaar stijgt de rente 0,1 procentpunt. De langere looptijden worden met 0,2 procentpunt verhoogd.
De verhoging is een gevolg van de stijgende rentes op de kapitaalmarkt door de aantrekkende economie en de verwachting van hogere inflatie, aldus een woordvoerster. ''Ondanks de stijging bevinden de tarieven zich nog altijd op historisch zeer lage niveaus.''
  maandag 15 juni 2015 @ 11:52:13 #210
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153544685
Dat viel te verwachten natuurlijk. Ik hou maar vast rekening met een bereidstellingsprovisie. De rente moet haast wel stijgen tussen nu en november.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153544816
Klopt. Gelukkig zijn er nog genoeg andere partijen die zelfs 0.4 procentpunt lager liggen.
pi_153544831
Was ook al gezegd toch dat ze weer omhoog zouden gaan? Vriend van mij die met zijn hypotheek zo lang moest wachten had vrijdag goedkeuring. Vandaag is de overdracht... :o
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153545731
Dat wordt z.s.m. 20 jaar vast zetten zodra we kunnen :')
pi_153545904
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:27 schreef Thrilled het volgende:
Dat wordt z.s.m. 20 jaar vast zetten zodra we kunnen :')
Ben je al met een adviseur wezen praten?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153546864
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ben je al met een adviseur wezen praten?
een jaar geleden ;) die info zit nog redelijk in mijn hoofd + ik heb de offertes en uittreksels van hem nog goed bewaard.. de rente is nu iets lager, maar de regels iets strenger.. ik verwacht dat het leenbedrag ongeveer hetzelfde blijft
pi_153547041
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:13 schreef Thrilled het volgende:

[..]

een jaar geleden ;) die info zit nog redelijk in mijn hoofd + ik heb de offertes en uittreksels van hem nog goed bewaard.. de rente is nu iets lager, maar de regels iets strenger.. ik verwacht dat het leenbedrag ongeveer hetzelfde blijft
Ga daar maar niet vanuit. Ik geloof dat het gemiddeld 20.000 lager ligt.
pi_153547088
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:19 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ga daar maar niet vanuit. Ik geloof dat het gemiddeld 20.000 lager ligt.
Dit inderdaad.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153547136
Maar de rente is nu 0,5 % lager dan toen, wat ook weer een groot verschil is in maximaal leenbedrag, daarbij ben ik meer gaan verdienen.. ik heb er wel vertrouwen in dat het elkaar opheft ;)

Daarbij is de koopsom 80k onder het maximaal te lenen bedrag

ja ik ben eigenwijs :@
pi_153547186
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:23 schreef Thrilled het volgende:
Maar de rente is nu 0,5 % lager dan toen, wat ook weer een groot verschil is in maximaal leenbedrag, daarbij ben ik meer gaan verdienen.. ik heb er wel vertrouwen in dat het elkaar opheft ;)

Daarbij is de koopsom 80k onder het maximaal te lenen bedrag

ja ik ben eigenwijs :@

Dan zul je het wel redden waarschijnlijk Ja. Maar het kan geen kwaad om al eens contact op te nemen met je adviseur.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153547204
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dan zul je het wel redden waarschijnlijk Ja. Maar het kan geen kwaad om al eens contact op te nemen met je adviseur.
Dat is waar inderdaad, maar dat wil ik dan weer pas inplannen zodra mijn vriendin haar intentieverklaring op papier in haar handjes heeft.. en eigenlijk wil ik het ook pas doen als we ingeloot zijn, maar dat zal elkaar wel snel opvolgen..
pi_153547298
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:26 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Dat is waar inderdaad, maar dat wil ik dan weer pas inplannen zodra mijn vriendin haar intentieverklaring op papier in haar handjes heeft.. en eigenlijk wil ik het ook pas doen als we ingeloot zijn, maar dat zal elkaar wel snel opvolgen..
Nog even :) wij hebben idd ook een afspraak met adviseur gemaakt toen we ingeloot waren.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153547871
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nog even :) wij hebben idd ook een afspraak met adviseur gemaakt toen we ingeloot waren.
Wist je bij jouw inschrijving hoeveel er ingeschreven hadden? En hoeveel woningen waren er beschikbaar?
pi_153548065
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:53 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Wist je bij jouw inschrijving hoeveel er ingeschreven hadden? En hoeveel woningen waren er beschikbaar?
Van het type wat wij hebben waren er 5 beschikbaar. Wij hadden op die 5 ingezet en op een hoekwoning. En je weet nooit hoeveel er ingeschreven hebben.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 15 juni 2015 @ 14:04:42 #224
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153548146
Loten is wel echt vervelend maar gebeurt echt bij elk nieuw project volgens mij wegens teveel inschrijvingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 15-06-2015 14:17:03 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153548221
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Van het type wat wij hebben waren er 5 beschikbaar. Wij hadden op die 5 ingezet en op een hoekwoning. En je weet nooit hoeveel er ingeschreven hebben.
Wel als je het vraagt :P
En heb je ook je eerste keuze gekregen? :)

quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:04 schreef laziness het volgende:
Loten is wel echt vervelend maar gebeurd echt bij elk nieuw project volgens mij wegens teveel inschrijvingen.
Ja ik vind het ook wel weer logisch, maar wat dat betreft is het erg slecht voor je hart :P
pi_153548262
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:08 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Wel als je het vraagt :P
En heb je ook je eerste keuze gekregen? :)

[..]

Ja ik vind het ook wel weer logisch, maar wat dat betreft is het erg slecht voor je hart :P
Jup 1 was het hoekhuis en was onze laatste keus voor de rest wilde wij 2,3,4,5,6 dus hebben wij gewoon dat rijtje met achteraan 1 opgeschreven. Hadden niet echt een voorkeur. Al blijkt nu dat we voor ons het meest prettige zitten. (rustige hoek)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153548335
Loten bij nieuwbouw?
pi_153548344
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:12 schreef Snoepje5 het volgende:
Loten bij nieuwbouw?
Gebeurt bijna altijd.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153549388
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gebeurt bijna altijd.
Bij ons niet - in nijmegen. Gewoon zodra ze de verkoop in gaan een optie en afspraak maken.

Ken het principe van loting alleen bij huurwoningen.
  maandag 15 juni 2015 @ 15:49:16 #230
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153550579
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gebeurt bijna altijd.
Hier niet, ik was de eerste met een optie en dus degene die als eerst mocht proberen alles te regelen. De optie had wel een verloopdatum, maar er was absoluut geen sprake van loting.
The remedy is the experience.
pi_153550633
Bij mij was er ook sprake van een loting. Misschien afhankelijk van hoe populair een buurt is? :P Misschien meer woningzoekenden in de randstad etc.
pi_153550716
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:50 schreef Miezziej het volgende:
Bij mij was er ook sprake van een loting. Misschien afhankelijk van hoe populair een buurt is? :P Misschien meer woningzoekenden in de randstad etc.
Zou zomaar kunnen. Ik ken in Nijmegen ook projecten met 6 inschrijvingen per woning. Maar daar wordt geen loting toegepast.
pi_153550784
Huizen in de wijk van de onze wijk zijn erg gewild. Vandaar misschien.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153551609
Over 2 weken krijgen we de sleutel van ons eerste koophuis! In Fryslan 8-) We hebben t huis op alleen mijn salaris gekocht, wat nog niet meeviel......

Als eerste werkte de makelaar totaal niet mee, vlak voor ik op oefening(ben militair) ging wilden we het huis gaan bekijken. Dat kon echter niet, geen tijd, te druk, niemand anders van het kantoor kon de bezichtiging doen en nouja mn vrouw moest maar alleen komen of na mijn 3weekse oefening gaan kijken.

Op wachten hadden we geen zin, mn vrouw is zwanger en we wilden liefst wel voor de bevalling gaan verhuizen. Goed, mn vrouw is gaan googlen en via een kvk inschrijving op het adres achter een telefoonnummer gekomen. Lang verhaal kort, direct tijdens de bezichtiging hebben we een bod gedaan en na een beetje schipperen zijn we het eens geworden.

Achteraf bleek dat de verkopers ook niet tevreden waren over de makelaar en dat het huis al 4 jaar te koop stond. Tijdens het tekenen bij de makelaar hebben we ook nog maar even duidelijk gemaakt dat het nou niet niet echt netjes was van de makelaar..... meneer was het daar niet mee eens en werd ook nog een beetje boos. Ook ging hij steeds over op Fries tegen de verkopers, ik versta het wel maar mn vrouw niet. Ook niet echt beleef imho.

maar goed, toen de hypotheker..... we hebben voordat we op huizenjacht gingen eea laten voorrekenen door onze adviseur(via DFD, die daarna zaken doen met de Hypotheker) en het huis zou binnen ons budget vallen. Hij was van mening dat we omdat het huis op 1 salaris gekocht word 106% konden financieren, dit is echter alleen zo als je het huis ook alleen koopt. Ik ben getrouwd dus kopen we het huis schijnbaar samen en mogen we dus maar 103% financieren.
Dit kwam in ons geval neer op 10K zelf inleggen, iets wat we wel zouden kunnen maar liever niet(en dan is t spaargeld ook echt op). Ik verdiende net onder de 30K, in mei kreeg ik er een periodiek bij en kwam ik net boven de 30k uit. En dan zijn er andere mogelijkheden en zou ik opeens 8k meer dan de vraagprijs kunnen krijgen.

Het lijkt een kort verhaal, maar dit heeft nogal wat tijd en gesprekken met de hypotheker gekost, wel hulde voor de de hypotheker in Harderwijk voor het meedenken en alle moeite!



Ik huur nu een soortgelijk huis, maar betaal daar ¤740 pm voor terwijl mn hypotheek rond de ¤550,- zit.....

En t mooiste is dat ik straks op 3min fietsen van mn ouders woon en mn ma met alle liefde op mn kinderen wil passen.
pi_153552054
Allereerst gefeliciteerd! Vaag gedoe met die makelaar hoor. Tegenwoordig mag iedereen toch maar 103% van de waarde financieren? Dat heeft niets te maken met op hoeveel salarissen het gaat voor zover ik weet.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:55:42 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153552284
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:45 schreef Chicolade het volgende:
Allereerst gefeliciteerd! Vaag gedoe met die makelaar hoor. Tegenwoordig mag iedereen toch maar 103% van de waarde financieren? Dat heeft niets te maken met op hoeveel salarissen het gaat voor zover ik weet.
Ja, dat is ook wat ik te horen kreeg. Max. 103% van de aankoopsom.

Kwam hier overigens neer op een eigen inleg van ¤ 3700 en een bereidstellingsprovisie van maximaal ¤ 1200. De kosten voor de bankgarantie komen daar ook nog bij. In het worst case scenario ben ik dus ¤ 5.000 aan eigen geld kwijt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 15 juni 2015 @ 17:15:47 #237
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153552728
Wij moeten inderdaad ook ongeveer ¤5000 zelf meenemen. Ach ja, volgend jaar krijg je ook weer wat terug van de belastingdienst.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153553193
Gefeliciteerd! *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 15 juni 2015 @ 18:23:41 #239
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_153554543
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:27 schreef Bouke-p het volgende:
En t mooiste is dat ik straks op 3min fietsen van mn ouders woon en mn ma met alle liefde op mn kinderen wil passen.
Deze quote moet je even inlijsten en in een doos stoppen, leuk voor later :+
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_153556943
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:23 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Deze quote moet je even inlijsten en in een doos stoppen, leuk voor later :+
_O- inderdaad

als ons huisje doorgaat zit ik trouwens op 2 minuten van mijn schoonouders ;(
pi_153557333
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:29 schreef Thrilled het volgende:

[..]

_O- inderdaad

als ons huisje doorgaat zit ik trouwens op 2 minuten van mijn schoonouders ;(
Ai ai ai. Dan heb ik het beter voor elkaar :P
pi_153557794
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:29 schreef Thrilled het volgende:

[..]

_O- inderdaad

als ons huisje doorgaat zit ik trouwens op 2 minuten van mijn schoonouders ;(
Check _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153557819
Wat lachen we allemaal als boeren met kiespijn :')
pi_153558300
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:49 schreef Thrilled het volgende:
Wat lachen we allemaal als boeren met kiespijn :')
:'(

Nee grapje zijn goede mensen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153558356
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

:'(

Nee grapje zijn goede mensen.
ja die van mij ook! :s)

lezen ze mee? :@
pi_153558380
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:01 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ja die van mij ook! :@

lezen ze mee? :s)
Ja ssst ;) _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153558675
Neemt er iemand nog iets van zonnepanelen mee op zijn nieuwbouwwoning? :)
  maandag 15 juni 2015 @ 20:10:24 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153558719
Ik woon nu al een kwartier bij mn schoonouders vandaan. Heerlijk!

Later als we groot zijn, kopen we met z'n allen een grote boerderij met twee aparte delen.

Bij m'n moeder woon ik gelukkig anderhalf uur vandaan :X
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153558744
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:09 schreef Thrilled het volgende:
Neemt er iemand nog iets van zonnepanelen mee op zijn nieuwbouwwoning? :)
Bij ons zitten er standaard 3 op. Misschien laten we nog bij plaatsen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153558786
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:10 schreef Tink89 het volgende:
Ik woon nu al een kwartier bij mn schoonouders vandaan. Heerlijk!

Later als we groot zijn, kopen we met z'n allen een grote boerderij met twee aparte delen.

Bij m'n moeder woon ik gelukkig anderhalf uur vandaan :X
Warme familiebanden enzo.. Ik vind het best zolang ze maar niet iedere dag voor de deur staan :D
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 15 juni 2015 @ 20:19:28 #251
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153559121
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:09 schreef Thrilled het volgende:
Neemt er iemand nog iets van zonnepanelen mee op zijn nieuwbouwwoning? :)
Bij ons zitten er standaard 12 op.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 15 juni 2015 @ 20:38:44 #252
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153559975
Ik woon straks 5 minuten bij mijn ouders vandaan, 2 minuten als je fietsend gaat. Puur toeval! Ik zit met mijn nieuwe appartement trouwens 5 min vanaf het centrum, 3 min vanaf de Scoutingvereniging waar ik zo'n 3 dagen per week ben en 10 min vanaf het station. Ideale locatie dus :P

Edit: geen zonnepanelen hier!
The remedy is the experience.
pi_153560613
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:45 schreef Chicolade het volgende:
Allereerst gefeliciteerd! Vaag gedoe met die makelaar hoor. Tegenwoordig mag iedereen toch maar 103% van de waarde financieren? Dat heeft niets te maken met op hoeveel salarissen het gaat voor zover ik weet.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja, dat is ook wat ik te horen kreeg. Max. 103% van de aankoopsom.

Kwam hier overigens neer op een eigen inleg van ¤ 3700 en een bereidstellingsprovisie van maximaal ¤ 1200. De kosten voor de bankgarantie komen daar ook nog bij. In het worst case scenario ben ik dus ¤ 5.000 aan eigen geld kwijt.
Ik zou t niet weten, dat is wat de hypotheker vertelde. Schijnt ook alleen voor starters te zijn.

Wij betalen nu 1750 zelf en dat zijn de notariskosten, een stuk beter dan 10k inleggen dus! En dat allemaal met een paar tientjes bruto per maand verschil aan inkomen.

quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:23 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Deze quote moet je even inlijsten en in een doos stoppen, leuk voor later :+
Haha, mijn ouders zijn toch niet het type dat elke dag op de stoep staat, daar maak ik me dus echt geen zorgen over.
pi_153565610
Lekker zuur, kom ik er nu pas achter dat die startersleningen niet worden afgegeven bij een koopsom boven de 225.000, want men houdt ook nog rekening met bijkomende kosten (6%!!) zoals bouwrente. Dat ze die bijkomende kosten gewoon niet meerekenen..

Daar gaat mijn huis :'(
pi_153565768
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:54 schreef Snoepje5 het volgende:
Lekker zuur, kom ik er nu pas achter dat die startersleningen niet worden afgegeven bij een koopsom boven de 225.000, want men houdt ook nog rekening met bijkomende kosten (6%!!) zoals bouwrente. Dat ze die bijkomende kosten gewoon niet meerekenen..

Daar gaat mijn huis :'(
Is er ook geen andere manier om het te financieren met een gewone hypotheek?

* Thinkk-Pinkk weet niet hoe startersleningen werken
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153565965
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Is er ook geen andere manier om het te financieren met een gewone hypotheek?

* Thinkk-Pinkk weet niet hoe startersleningen werken
Ik denk het niet. Ik krijg maar een maximale hypotheek van 175.000 met mijn salaris. Daar bovenop wilde ik de starterslening van 35.000 nemen en daar bovenop een zak eigen geld inbrengen. Misschien iets met ouders ofzo garant voor een hypotheek van 35.000?
pi_153566011
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:02 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Ik krijg maar een maximale hypotheek van 175.000 met mijn salaris. Daar bovenop wilde ik de starterslening van 35.000 nemen en daar bovenop een zak eigen geld inbrengen. Misschien iets met ouders ofzo?
Maar als jouw maximale hypotheek 175.000 is dan kan je toch nooit meer krijgen dan dat? Ook niet met een starterslening.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153566036
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:02 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Ik krijg maar een maximale hypotheek van 175.000 met mijn salaris. Daar bovenop wilde ik de starterslening van 35.000 nemen en daar bovenop een zak eigen geld inbrengen. Misschien iets met ouders ofzo garant voor een hypotheek van 35.000?
En dat alles is op te brengen qua maandlasten straks?
pi_153566081
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maar als jouw maximale hypotheek 175.000 is dan kan je toch nooit meer krijgen dan dat? Ook niet met een starterslening.
Een starterslening word verstrekt vanuit de gemeente bovenop de hypotheek met speciale regels qua afbetalen ed. Is een acceptabele manier om je budget omhoog te krijgen.
pi_153566176
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:03 schreef Puala het volgende:

[..]

En dat alles is op te brengen qua maandlasten straks?
Gemakkelijk.. 580 euro netto per maand aan hypotheeklasten (ongeveer bij 175.000). De starterslening zal ongeveer 100 euro netto zijn maar hoef ik pas na 3 jaar te betalen. Ook zou ik prima 680 euro kunnen betalen met mijn inkomen (2000 netto). Het overige deel van de koopsom zou ik uit eigen geld betalen.
pi_153566234
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:04 schreef Puala het volgende:

[..]

Een starterslening word verstrekt vanuit de gemeente bovenop de hypotheek met speciale regels qua afbetalen ed. Is een acceptabele manier om je budget omhoog te krijgen.
Ah oke zoals ik al zei ik weet er niks van :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153566248
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:06 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Gemakkelijk.. 580 euro netto per maand aan hypotheeklasten (ongeveer bij 175.000). De starterslening zal ongeveer 100 euro netto zijn maar hoef ik pas na 3 jaar te betalen. Ook zou ik prima 680 euro kunnen betalen met mijn inkomen (2000 netto). Het overige deel van de koopsom zou ik uit eigen geld betalen.
Is die rente zo laag op een starterslening?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153566299
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Is die rente zo laag op een starterslening?
3.6% ongeveer geloof ik. Dan lieg ik, want je moet ook nog aflossen. 150 wellicht.
Maargoed, 't is zuur dat de woning net over de grens van 225.000 zit.. Helaas.
  maandag 15 juni 2015 @ 23:11:13 #264
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153566383
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:09 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

3.6% ongeveer geloof ik. Dan lieg ik, want je moet ook nog aflossen. 150 wellicht.
Ik heb in december een starterslening van hetzelfde bedrag afgesloten (weet niet precies tegen welke rente) maar volgens mij ligt het inderdaad rond ¤ 150,- :)
The remedy is the experience.
pi_153566473
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:06 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Gemakkelijk.. 580 euro netto per maand aan hypotheeklasten (ongeveer bij 175.000). De starterslening zal ongeveer 100 euro netto zijn maar hoef ik pas na 3 jaar te betalen. Ook zou ik prima 680 euro kunnen betalen met mijn inkomen (2000 netto). Het overige deel van de koopsom zou ik uit eigen geld betalen.
Ok, ik vraag me af of je alles meeneemt in je maandlasten berekening. Maar die grenzen zijn er niet vooe niets inmiddels..
  maandag 15 juni 2015 @ 23:15:41 #266
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153566587
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:06 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Gemakkelijk.. 580 euro netto per maand aan hypotheeklasten (ongeveer bij 175.000). De starterslening zal ongeveer 100 euro netto zijn maar hoef ik pas na 3 jaar te betalen. Ook zou ik prima 680 euro kunnen betalen met mijn inkomen (2000 netto). Het overige deel van de koopsom zou ik uit eigen geld betalen.
Je mag maar een X bedrag van je (ik dacht bruto) jaarsalaris "wegbrengen" aan hypotheek, dus het kan best zijn dat het dan alsnog wordt afgewezen. Ook al vind je zelf dat je het kan betalen. En wat Puala zegt; er komen nog veel andere kosten bij natuurlijk.

Een vriendin van mij was ook aan het kijken voor een huis (icm starterslening), maar toen bleek in haar gemeente het potje al op te zijn. Ook zuur...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153566720
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:15 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Je mag maar een X bedrag van je (ik dacht bruto) jaarsalaris "wegbrengen" aan hypotheek, dus het kan best zijn dat het dan alsnog wordt afgewezen. Ook al vind je zelf dat je het kan betalen. En wat Puala zegt; er komen nog veel andere kosten bij natuurlijk.

Een vriendin van mij was ook aan het kijken voor een huis (icm starterslening), maar toen bleek in haar gemeente het potje al op te zijn. Ook zuur...
Maximale hypotheek is bij verschillende banken al uitgerekend op basis van mijn salaris. Gaat de starterslening daar nog een andere berekening over gooien? Ben ik met alle zoektochten nog niet tegen gekomen.

Ook zuur inderdaad. Ook zuur: ik kan niet in de gemeente bij mijn vriendin gaan wonen. Je moet daar 1 jaar staan ingeschreven als inwonende om in aanmerking te komen voor een starterslening.

In Arnhem zou ik de woning wel mogen kopen.. daar mag de woning ¤15.000 duurder zijn...

[ Bericht 3% gewijzigd door Snoepje5 op 15-06-2015 23:24:34 ]
pi_153574168
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:27 schreef Bouke-p het volgende:
Over 2 weken krijgen we de sleutel van ons eerste koophuis! In Fryslan 8-) We hebben t huis op alleen mijn salaris gekocht, wat nog niet meeviel......

Als eerste werkte de makelaar totaal niet mee, vlak voor ik op oefening(ben militair) ging wilden we het huis gaan bekijken. Dat kon echter niet, geen tijd, te druk, niemand anders van het kantoor kon de bezichtiging doen en nouja mn vrouw moest maar alleen komen of na mijn 3weekse oefening gaan kijken.

Op wachten hadden we geen zin, mn vrouw is zwanger en we wilden liefst wel voor de bevalling gaan verhuizen. Goed, mn vrouw is gaan googlen en via een kvk inschrijving op het adres achter een telefoonnummer gekomen. Lang verhaal kort, direct tijdens de bezichtiging hebben we een bod gedaan en na een beetje schipperen zijn we het eens geworden.

Achteraf bleek dat de verkopers ook niet tevreden waren over de makelaar en dat het huis al 4 jaar te koop stond. Tijdens het tekenen bij de makelaar hebben we ook nog maar even duidelijk gemaakt dat het nou niet niet echt netjes was van de makelaar..... meneer was het daar niet mee eens en werd ook nog een beetje boos. Ook ging hij steeds over op Fries tegen de verkopers, ik versta het wel maar mn vrouw niet. Ook niet echt beleef imho.

maar goed, toen de hypotheker..... we hebben voordat we op huizenjacht gingen eea laten voorrekenen door onze adviseur(via DFD, die daarna zaken doen met de Hypotheker) en het huis zou binnen ons budget vallen. Hij was van mening dat we omdat het huis op 1 salaris gekocht word 106% konden financieren, dit is echter alleen zo als je het huis ook alleen koopt. Ik ben getrouwd dus kopen we het huis schijnbaar samen en mogen we dus maar 103% financieren.
Dit kwam in ons geval neer op 10K zelf inleggen, iets wat we wel zouden kunnen maar liever niet(en dan is t spaargeld ook echt op). Ik verdiende net onder de 30K, in mei kreeg ik er een periodiek bij en kwam ik net boven de 30k uit. En dan zijn er andere mogelijkheden en zou ik opeens 8k meer dan de vraagprijs kunnen krijgen.

Het lijkt een kort verhaal, maar dit heeft nogal wat tijd en gesprekken met de hypotheker gekost, wel hulde voor de de hypotheker in Harderwijk voor het meedenken en alle moeite!

[ afbeelding ]

Ik huur nu een soortgelijk huis, maar betaal daar ¤740 pm voor terwijl mn hypotheek rond de ¤550,- zit.....

En t mooiste is dat ik straks op 3min fietsen van mn ouders woon en mn ma met alle liefde op mn kinderen wil passen.
Toch niet die friese makelaarsketen met het groene logo?
pi_153574261
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:18 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Maximale hypotheek is bij verschillende banken al uitgerekend op basis van mijn salaris. Gaat de starterslening daar nog een andere berekening over gooien? Ben ik met alle zoektochten nog niet tegen gekomen.

Ook zuur inderdaad. Ook zuur: ik kan niet in de gemeente bij mijn vriendin gaan wonen. Je moet daar 1 jaar staan ingeschreven als inwonende om in aanmerking te komen voor een starterslening.

In Arnhem zou ik de woning wel mogen kopen.. daar mag de woning ¤15.000 duurder zijn...
In Arnhem is zover ik weet de starterslening op. En bij de gemeentes daar omheen ook. Dus ik weet niet waar je wilt gaan kopen, maar reken je niet rijk. Bijna overal is die al op.
pi_153574264
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:02 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Ik krijg maar een maximale hypotheek van 175.000 met mijn salaris. Daar bovenop wilde ik de starterslening van 35.000 nemen en daar bovenop een zak eigen geld inbrengen. Misschien iets met ouders ofzo garant voor een hypotheek van 35.000?
Als je ouders overwaarde hebben, of niet de volledige waarde van de woning in hun hypotheek hebben zitten dan is dat nog wel een optie.. of een gift?
pi_153575211
Wanneer ik inlog bij internet bankieren staat mijn hypotheek nog steeds op 0 ;( :P

Gisteren een enorme tekening via de post ontvangen met alle meerwerkopties erop. Stiekem ben ik al aan het inrichten :D

(Nog?) geen zonnepanelen trouwens :P
pi_153575282
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:35 schreef Miezziej het volgende:
Wanneer ik inlog bij internet bankieren staat mijn hypotheek nog steeds op 0 ;( :P

Gisteren een enorme tekening via de post ontvangen met alle meerwerkopties erop. Stiekem ben ik al aan het inrichten :D

(Nog?) geen zonnepanelen trouwens :P
Is het al helemaal naar jullie zin?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:39:47 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153575289
Ik ben nu vooral heeeeel blij dat het taxatierapport in orde was. Laat ¤ 30.000 extra bij de notaris inschrijven om kosten te besparen als ik ooit nog wil aanbouwen en verder is het nu wachten op de definitieve goedkeuring van de hypotheeknemer.

Voor 15 juli moet de bankgarantie geregeld zijn, ben benieuwd of ze dat gaan halen door de immense drukte nu. Uitstel vragen kan wel, maar de verkopers hebben ook een nieuwe woning gekocht en moeten dan dus ook wachten. Lijkt me voor niemand ideaal, dus hoop dat de hypotheeknemer een beetje opschiet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153575328
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Is het al helemaal naar jullie zin?
Ja zeker :D
Alleen wil ik het liefst een afzuigkap met afvoer naar buiten in plaats van een recirculatie. Nou moet ik nog even navragen of dat wel "mag" :+ (Ik lees op internet dat sommige bedrijven dat niet goed vinden in verband met garantie op de gevel oid).
pi_153575385
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:43 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ja zeker :D
Alleen wil ik het liefst een afzuigkap met afvoer naar buiten in plaats van een recirculatie. Nou moet ik nog even navragen of dat wel "mag" :+ (Ik lees op internet dat sommige bedrijven dat niet goed vinden in verband met garantie op de gevel oid).
Hm ja ik zou dat ook navragen. Afvoer naar buiten (vind ik persoonlijk dan he) is fijner.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153575480
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hm ja ik zou dat ook navragen. Afvoer naar buiten (vind ik persoonlijk dan he) is fijner.
In mijn ouderlijk huis hadden we ook afvoer naar buiten, vind ik persoonlijk ook fijner. In mijn huurwoning nu heb ik helemaal geen afzuiger dus het is sowieso een vooruitgang :').
Mijn vriend had een recirculatie en dat vond ik toch minder.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:55:46 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153575561
En 'gewoon' naar het dak? Hier loopt de buis door tot het dak en dat vind ik mooier (en handiger, want de etenslucht komt via het keukenraam anders gewoon weer naar binnen) dan via de gevel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153576074
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:55 schreef Tink89 het volgende:
En 'gewoon' naar het dak? Hier loopt de buis door tot het dak en dat vind ik mooier (en handiger, want de etenslucht komt via het keukenraam anders gewoon weer naar binnen) dan via de gevel.
Das wat lastiger om zelf te maken denk ik? :P Dan zouden we de hele buis door alle verdiepingen moeten trekken.
pi_153576154
Mja ik ben al blij. Wij hebben co2 gestuurde afzuiging.. Was eerst bang dat de afzuigkap daar op aangesloten zou worden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153576629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 08:27 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Als je ouders overwaarde hebben, of niet de volledige waarde van de woning in hun hypotheek hebben zitten dan is dat nog wel een optie.. of een gift?
Kan wel. Maar dan moet ik mijn ouders ermee gaan opzadelen?

Dat zij garant staan voor 35.000 als ik dat extra als hypotheek kan krijgen.
pi_153576937
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:46 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Kan wel. Maar dan moet ik mijn ouders ermee gaan opzadelen?

Dat zij garant staan voor 35.000 als ik dat extra als hypotheek kan krijgen.
Ja dan staan hun daar voor in. Maar dan kun je ook heen nhg meer krijgen geloof ik omdat je maar 1 garantstelling kan hebben. Zoiets zei mijn adviseur iig. Dus dat moet je ook even uitzoeken.

En je ouders moeten het risico maar willen nemen..En jij moet ze er maar mee willen opzadelen.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:24:38 #282
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153584106
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:39 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben nu vooral heeeeel blij dat het taxatierapport in orde was. Laat ¤ 30.000 extra bij de notaris inschrijven om kosten te besparen als ik ooit nog wil aanbouwen en verder is het nu wachten op de definitieve goedkeuring van de hypotheeknemer.

Voor 15 juli moet de bankgarantie geregeld zijn, ben benieuwd of ze dat gaan halen door de immense drukte nu. Uitstel vragen kan wel, maar de verkopers hebben ook een nieuwe woning gekocht en moeten dan dus ook wachten. Lijkt me voor niemand ideaal, dus hoop dat de hypotheeknemer een beetje opschiet.
Bij ons was de bankgarantie op 1 juni rond en de hypotheek pas op 22 juni. Dus dat zal wel goedkomen. Bankgarantie stelt minder voor dan de officiële hypotheek.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:47:22 #283
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153584738
Bij mijn vorige koopwoning was het allebei tegelijk geregeld... Het moet allebei in ieder geval op 15 juli rond zijn, dat is de uiterste datum voor de ontbindende voorwaarden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153595986
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja dan staan hun daar voor in. Maar dan kun je ook heen nhg meer krijgen geloof ik omdat je maar 1 garantstelling kan hebben. Zoiets zei mijn adviseur iig. Dus dat moet je ook even uitzoeken.

En je ouders moeten het risico maar willen nemen..En jij moet ze er maar mee willen opzadelen.
Kies toch voor een woning net onder de 225 grens. Lijkt me toch verstandiger. Morgen bij de makelaar bespreken.
pi_153598637
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:12 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Kies toch voor een woning net onder de 225 grens. Lijkt me toch verstandiger. Morgen bij de makelaar bespreken.
Succes ^O^ houd rekening mee dat er bij nieuwbouw nog aardig wat aan meerwerk kosten bijkomen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153602447
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:12 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Kies toch voor een woning net onder de 225 grens. Lijkt me toch verstandiger. Morgen bij de makelaar bespreken.
Iets wat ik gister tegen kwam.. als je zonnepanelen bijvoorbeeld mee financiert zou je 106% van de waarde van de woning kunnen financieren ipv de 103% .. dit geldt voor meer energiebesparende maatregelen overigens..
pi_153602610
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 23:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Succes ^O^ houd rekening mee dat er bij nieuwbouw nog aardig wat aan meerwerk kosten bijkomen :)
Thanks. Zal niet gaan- ik mag niet boven de 225.000 uitkomen ivm starterslening. Dus moet me inhouden.
pi_153602617
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 07:29 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Iets wat ik gister tegen kwam.. als je zonnepanelen bijvoorbeeld mee financiert zou je 106% van de waarde van de woning kunnen financieren ipv de 103% .. dit geldt voor meer energiebesparende maatregelen overigens..
Ik financieer toch maar 80% van de woning met hypotheek, anders was het een mooie optie geweest ja :)
  woensdag 17 juni 2015 @ 08:43:42 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153602907
Gisteren brief van de notaris gehad met een vragenlijst en de bevestiging van de afspraak :D

20-11 om 9:00 uur eindinspectie en om 10:00 uur bij de notaris. Daarna kan het klussen beginnen *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153603122
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:00 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Thanks. Zal niet gaan- ik mag niet boven de 225.000 uitkomen ivm starterslening. Dus moet me inhouden.
Hoe ga je dat doen met bijvoorbeeld een keuken enzo. Of zit dat er bij dat project standaard in?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153603412
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoe ga je dat doen met bijvoorbeeld een keuken enzo. Of zit dat er bij dat project standaard in?
Ik heb ¤8000 over voor opties. Dus dat wordt een keuken van ¤7000 wellicht en en kan ik nog voor ¤1000 aan luxere tegels in de badkamer doen en verder hoeft er weinig te gebeuren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Snoepje5 op 17-06-2015 10:14:48 ]
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:19:17 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153604376
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:24 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ik heb ¤8000 over voor opties. Dus dat wordt een keuken van ¤7000 wellicht en en kan ik nog voor ¤1000 aan luxere tegels in de badkamer doen en verder hoeft er weinig te gebeuren.
Zijn dat dan ook echt de enige zaken die je extra wilt? Ook gekeken naar stopcontacten extra enzo? Die zijn lastiger later netjes aan te leggen en weg te werken dan de keuken. Je kunt bovendien voor ¤ 5.000 ook een mooie keuken kopen, de vraag is dan wel hoeveel je zelf kunt qua plaatsen enzo.

Trouwens: als er iemand zin heeft om eind november te komen klussen, stuur dan gerust een PB'tje :D Vooral mensen die goed kunnen schilderen zijn welkom, net als iemand die keukens kan plaatsen! Bier, wijn en friet kunnen geregeld worden natuurlijk. Wil best in ruil een dagje bij iemand anders in de buurt komen klussen in het weekend.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153604514
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:24 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ik heb ¤8000 over voor opties. Dus dat wordt een keuken van ¤7000 wellicht en en kan ik nog voor ¤1000 aan luxere tegels in de badkamer doen en verder hoeft er weinig te gebeuren.
Ik hoop dat je het red. Want wij zijn exclusief uitbouw al 20.000 euro verder en dat zijn echt niet alleen luxe opties.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153604536
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Zijn dat dan ook echt de enige zaken die je extra wilt? Ook gekeken naar stopcontacten extra enzo? Die zijn lastiger later netjes aan te leggen en weg te werken dan de keuken. Je kunt bovendien voor ¤ 5.000 ook een mooie keuken kopen, de vraag is dan wel hoeveel je zelf kunt qua plaatsen enzo.

Trouwens: als er iemand zin heeft om eind november te komen klussen, stuur dan gerust een PB'tje :D Vooral mensen die goed kunnen schilderen zijn welkom, net als iemand die keukens kan plaatsen! Bier, wijn en friet kunnen geregeld worden natuurlijk. Wil best in ruil een dagje bij iemand anders in de buurt komen klussen in het weekend.
Ik hoop eerlijk gezegd dan zelf ook aan de klus te zijn _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:32:32 #295
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153604619
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik hoop eerlijk gezegd dan zelf ook aan de klus te zijn _O-
Klussen we op afstand samen _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153604643
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Klussen we op afstand samen _O-
Is natuurlijk ook kei gezellig. Skype verbinding opzetten :') _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153604652
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het red. Want wij zijn exclusief uitbouw al 20.000 euro verder en dat zijn echt niet alleen luxe opties.
Tja wat zou ik willen wijzigen? Kennis heeft er ook laatst een gekochr. Enige wat hij veranderd heeft is een aansluiting op de badkamer ivm wastafel en luxere keuken en badkamer.

Een dakkapel kan ik later nog doen. Stopcontacten zijn er ook genoeg. Zou het niet weten.
pi_153604783
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:34 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Tja wat zou ik willen wijzigen? Kennis heeft er ook laatst een gekochr. Enige wat hij veranderd heeft is een aansluiting op de badkamer ivm wastafel en luxere keuken en badkamer.

Een dakkapel kan ik later nog doen. Stopcontacten zijn er ook genoeg. Zou het niet weten.
Extra loze leidingen ivm eventuele droger, internet kabels, anders moet je meteen gaan boren in je vloeren enzo.

Naja ik hoop iig voor je dat het idd allemaal wel mee valt :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153604908
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Extra loze leidingen ivm eventuele droger, internet kabels, anders moet je meteen gaan boren in je vloeren enzo.

Naja ik hoop iig voor je dat het idd allemaal wel mee valt :)
Geen internetkabels nodig met wifi toch? Maar zo kan ik indd nog wel bedenken dat de cai aansluiting elders zou mogen zitten. Zijn kleine dingetjes. loze leiding zit er gelukkig standaard in. We gaan het zien, vanmiddag afspraak over de woning.
pi_153604944
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:46 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Geen internetkabels nodig met wifi toch? Maar zo kan ik indd nog wel bedenken dat de cai aansluiting elders zou mogen zitten. Zijn kleine dingetjes. loze leiding zit er gelukkig standaard in. We gaan het zien, vanmiddag afspraak over de woning.
Merk vaak dat in van die nieuwbouw huizen WiFi niet sterk genoeg meer is door die vloeren :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153604970
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:46 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Geen internetkabels nodig met wifi toch? Maar zo kan ik indd nog wel bedenken dat de cai aansluiting elders zou mogen zitten. Zijn kleine dingetjes. loze leiding zit er gelukkig standaard in. We gaan het zien, vanmiddag afspraak over de woning.
Niet alle tv ontvangers gaan meer via CAI. Ook genoeg via internetkabel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')