abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juni 2015 @ 21:05:48 #1
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153530848
Ik lurk al jaren in K&W en heb wel eens een paar topics gemaakt over kleine projecten. Omdat mijn woning bijna opgeleverd wordt vond ik het een goed moment om een topic te openen in K&W! Het typen van een OP is een prima klusje voor op een regenachtige zondagavond!

In mei 2014 ben ik vrij plotseling op zoek gegaan naar een woning in een stadje in de mooie regio West-Friesland (provincie Noord-Holland). Ik heb welgeteld één keer op de website van de lokale woningbouw gekeken voordat ik een advertentie van een makelaarskantoor in de krant zag staan waarin 8 nieuwe appartementen werden aangeprezen.

Het is stedelijke verdichtingsbouw, dat wil zeggen dat de plek waarop gebouwd wordt al jaren leegstaat en helemaal volgegroeid was. Het is een prachtige plek, ik heb uitzicht op een eeuwenoude vestingwal, een weilandje met wat geiten en heel in de verte een aantal schoorstenen van een fabriek die boven de boven uitkomen.

Ik heb meteen de makelaar gebeld, op bijna alle appartementen zat binnen een paar uur al een optie ... behalve op de maisonnette linksboven (zie rood kader op foto hierboven). Op maandag 15 december heb ik getekend bij de notaris en op 5 januari jl. is de bouw gestart! We zijn nu zo'n 6 maanden later en nu staat het geheel er zo bij:

Ik zet de plattegronden voor de leesbaarheid van de OP even in een spoiler-tag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het complex wordt gebouwd door een lokale aannemer die er niet moeilijk over doet als je even binnen wil kijken, dus ik ben al een paar keer binnen geweest om wat op te meten en om wat foto's te maken. Zie hier bijvoorbeeld een panorama van de woonkamer.

De oplevering
Het geheel wordt 13 of 14 juli a.s. opgeleverd, daarna kan ik vol gas aan de slag! M'n vader is gepensioneerd timmerman en bouwvakker, hij gaat o.a. de keuken bouwen en helpen met afmaken/inrichten/klussen.

De actielijst
• Keuken bouwen
• Wanden afwerken/behangen.
• Vloeren leggen.
• Meubels maken.
• Inrichten en afwerken.

Ik ben verliefd op alles wat met LED te maken heeft, en dan vooral de RGB-varianten :9. Verwacht dus veel verborgen LED-strips, sfeerlichten en onverwachte verlichting!

De komende dagen zal ik het topic een kickstart geven met wat extra foto's en tekeningen van de keuken.

Eén voorproefje: ik ben op internet een keer de Scorpio eettafel tegengekomen en werd direct verliefd! Toen ik een soortgelijke tafel in het topic van klusheld Atmoz tegenkwam wist ik het zeker: ik had deze tafel écht nodig. Een van mijn vrienden wist dit, en hij heeft samen met een ander plannen gemaakt om mij deze tafel cadeau te doen voor mijn 25e verjaardag. De een is metaalbewerker en de ander scheepstimmerman, zij hebben de tafel 100% zelf getekend en gemaakt.

Het eindresultaat is helemaal super: RVS tafelpoten met een blad van notenhout *O*

Veel leesplezier! Alvast bedankt voor jullie reacties en mocht je vragen/opmerkingen/tips hebben dan hoor ik dat heel erg graag. Alle (opbouwende) kritiek is altijd welkom :)
The remedy is the experience.
pi_153538685
Leuk nog maar een paar weekjes wachten *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153540926
Klinkt goed! En erg mooie tafel geworden.

Veel succes en we zien de foto's wel :)
Laat die handjes wapperen!
  maandag 15 juni 2015 @ 09:19:46 #4
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153541886
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 01:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Leuk nog maar een paar weekjes wachten *O*
Spannend, ja! Stiekem hebben we afgelopen weekend al wat vóór oplevering mogen doen van de uitvoerder. Dat verhaal zet ik ná oplevering op even papier, just to be sure.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 07:32 schreef Gieliovd het volgende:
Klinkt goed! En erg mooie tafel geworden.

Veel succes en we zien de foto's wel :)
Dankjewel, ik hoop dat ik consequent genoeg ben om foto's te blijven maken :P Bij eerdere projecten had ik van het begin honderden foto's maar naarmate het project verder af raakte raakte de slop erin.
  maandag 15 juni 2015 @ 10:52:26 #5
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153543471
Bijna de sleutel *O*

En wat een mooie tafel heb je gekregen!
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 15 juni 2015 @ 14:37:23 #6
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153548859
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 10:52 schreef laziness het volgende:
Bijna de sleutel *O*

En wat een mooie tafel heb je gekregen!
Ja, echt heel erg cool 8-) Ik zal over een paar weken eens een scherpe foto plaatsen!

Vorige week heb ik alle keukenapparatuur besteld:
• Vaatwasser van Bosch (hoog model).
• Koelkast van Bosch met extra groot vriesgedeelte.
• Inbouw afzuigkap (weet het merk zo niet).
• Bosch gaskookplaat met wokbrander.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Pelgrim combimagnetron
• Caressi spoelbak en kraan
SPOILER
Het werkblad is ook besteld, maar die moet nog wel ingemeten worden. De architect heeft namelijk een raam getekend in het verlengde van de keuken, en aangezien ik de keuken over de hele breedte wil hebben, moet er een uitsparing in het blad gemaakt worden!

Het werkblad is keramiek, in de uitvoering Basalt Black (klik voor detail):
pi_153549116
Keramiek keukenblad O+. Dat had ik ook echt zo graag gewild in mijn keuken, geen gedoe meer met onderzetters als je een hete pan van het gas haalt, lijkt me ideaal :).
pi_153549261
Volgens mij hebben wij dezelfde kraan. Of er een die er sprekend op lijkt
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 15 juni 2015 @ 14:56:04 #9
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153549318
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:47 schreef Chicolade het volgende:
Keramiek keukenblad O+. Dat had ik ook echt zo graag gewild in mijn keuken, geen gedoe meer met onderzetters als je een hete pan van het gas haalt, lijkt me ideaal :).
Ik heb nog heel erg getwijfeld, maar dat vooral vanwege de hogere prijs. Omdat ik niet zo'n keukenprins(es) ben heb ik toch maar voor dit stootvaste en hittebestendige materiaal gekozen :P

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Volgens mij hebben wij dezelfde kraan. Of er een die er sprekend op lijkt
Ik heb de CA106i van Caressi (via Keukenloods) :)
  maandag 15 juni 2015 @ 22:49:46 #10
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153565382
Dit is één van de eerste schetsen van de keuken, in mijn eerdere post had ik het over de uitsparing in het werkblad die op het bovenaanzicht goed te zien is. Op de foto onder de schets kun je heel duidelijk zien waar het raam zit.

De schets hebben we gemaakt en vervolgens aan de installateur doorgegeven. Op de schets hebben we daarna de locaties van de aansluitingen getekend. Precies zoals bedoeld, alleen komt de doorvoer voor de afzuigkap iets hoger.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')