Ik lurk al jaren in K&W en heb wel
eens een paar
topics gemaakt over kleine projecten. Omdat mijn woning bijna opgeleverd wordt vond ik het een goed moment om een topic te openen in K&W! Het typen van een OP is een prima klusje voor op een regenachtige zondagavond!
In mei 2014 ben ik vrij plotseling op zoek gegaan naar een woning in een stadje in de mooie regio West-Friesland (provincie Noord-Holland). Ik heb welgeteld één keer op de website van de lokale woningbouw gekeken voordat ik een advertentie van een makelaarskantoor in de krant zag staan waarin 8 nieuwe appartementen werden aangeprezen.
![appartement.jpg]()
Het is stedelijke verdichtingsbouw, dat wil zeggen dat de plek waarop gebouwd wordt al jaren leegstaat en helemaal volgegroeid was. Het is een prachtige plek, ik heb uitzicht op een eeuwenoude vestingwal, een weilandje met wat geiten en heel in de verte een aantal schoorstenen van een fabriek die boven de boven uitkomen.
Ik heb meteen de makelaar gebeld, op bijna alle appartementen zat binnen een paar uur al een optie ... behalve op de maisonnette linksboven (zie rood kader op foto hierboven). Op maandag 15 december heb ik getekend bij de notaris en op 5 januari jl. is de bouw gestart! We zijn nu zo'n 6 maanden later en nu staat het geheel er zo bij:
![appartement_mei.jpg]()
Ik zet de plattegronden voor de leesbaarheid van de OP even in een spoiler-tag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het complex wordt gebouwd door een lokale aannemer die er niet moeilijk over doet als je even binnen wil kijken, dus ik ben al een paar keer binnen geweest om wat op te meten en om wat foto's te maken. Zie hier bijvoorbeeld een panorama van de woonkamer.
De opleveringHet geheel wordt 13 of 14 juli a.s. opgeleverd, daarna kan ik vol gas aan de slag! M'n vader is gepensioneerd timmerman en bouwvakker, hij gaat o.a. de keuken bouwen en helpen met afmaken/inrichten/klussen.
De actielijst• Keuken bouwen
• Wanden afwerken/behangen.
• Vloeren leggen.
• Meubels maken.
• Inrichten en afwerken.
Ik ben verliefd op alles wat met LED te maken heeft, en dan vooral de RGB-varianten

. Verwacht dus veel verborgen LED-strips, sfeerlichten en onverwachte verlichting!
De komende dagen zal ik het topic een kickstart geven met wat extra foto's en tekeningen van de keuken.
Eén voorproefje: ik ben op internet een keer de
Scorpio eettafel tegengekomen en werd direct verliefd! Toen ik een soortgelijke tafel in
het topic van klusheld Atmoz tegenkwam wist ik het zeker: ik had deze tafel écht nodig. Een van mijn vrienden wist dit, en hij heeft samen met een ander plannen gemaakt om mij deze tafel cadeau te doen voor mijn 25
e verjaardag. De een is metaalbewerker en de ander scheepstimmerman, zij hebben de tafel 100% zelf getekend en gemaakt.
Het eindresultaat is helemaal super: RVS tafelpoten met een blad van notenhout
![eettafel.jpg]()
Veel leesplezier! Alvast bedankt voor jullie reacties en mocht je vragen/opmerkingen/tips hebben dan hoor ik dat heel erg graag. Alle (opbouwende) kritiek is altijd welkom
The remedy is the experience.