abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152152490
Zaterdag 14:00 tot 15:00 :)
pi_152155079
Wat een kicken filmpje met die achtergrondinfo! Zo schijnen er voor elk seizoen dit soort filmpjes te zijn.
Zoals deze, waarin ik ineens besefte dat Podrick gewoon familie is van Ser Illyn Payne :')

Tralalalaaa
pi_152155191
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat een kicken filmpje met die achtergrondinfo! Zo schijnen er voor elk seizoen dit soort filmpjes te zijn.
Zoals deze, waarin ik ineens besefte dat Podrick gewoon familie is van Ser Illyn Payne :')

Ja die zitten bij de dvd's en bluray's als extra's
pi_152158042
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:32 schreef Take_A_Picture het volgende:

Er zijn een aantal hele goede filmpjes inderdaad, waar je inzicht echt verbetert. Zo heb je bijvoorbeeld de Andals en de First Men en ook the old gods and the new. In de serie snap je het onderscheid niet heel goed, maar dankzij zulke filmpjes wel.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_152158285
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:50 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Er zijn een aantal hele goede filmpjes inderdaad, waar je inzicht echt verbetert. Zo heb je bijvoorbeeld de Andals en de First Men en ook the old gods and the new. In de serie snap je het onderscheid niet heel goed, maar dankzij zulke filmpjes wel.
Op reddit wordt ook elke week een soort "toevoeging voor de seriekijkers" gepost waarin ze op kleine details en nuances in gaan die je als niet-lezer misschien zou missen. Ook een aanrader voor de mensen die snakken naar meer GoT maar mentaal te incompetent zijn om een boek open te slaan 8-)
Conscience do cost.
  donderdag 30 april 2015 @ 19:23:26 #206
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_152159065
Ik ga donderdag om 15.00 met mezelf *O*
Het is patat.
pi_152160502
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:23 schreef Evi_90 het volgende:
ik een uurtje eerder :P
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_152161515
Ik heb net naar een youtube kanaal gekeken waar ze fan theories en van alles uitwerken. Wat ik daar heb gezien...

Kleine spoilertjes gehad, vooral over wie er dus voorlopig niet dood gaat haha. Ik moet die boeken echt gaan lezen maar heb het druk en ben niet zo'n lezer
  donderdag 30 april 2015 @ 22:09:10 #209
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152164805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:50 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Boltons was het privélegertje van de Lannisters, die wouden de Starks uitroeien et voila: motief.
Onzin.

De reden waarom Roose uiteindelijk Robb besloot te verraden is stukken genuanceerder dan de meesten denken.

De Boltons waren (net zoals alle andere huizen in het Noorden) Bannermen van de Starks. Bannermen en Liege lords (Starks) hebben een soort afspraak met elkaar waaraan ze beiden aan bepaalde verplichtingen moeten voldoen.

De Starks moeten zorgen voor bescherming voor hun bannermen en als zij dit een beetje goed doen kunnen zij hier militaire steun van terugverwachten wanneer er een oorlog gaande is.

In het begin leek het allemaal goed te gaan maar door wat domme beslissingen van Robb kwam deze samenwerking zwaar in het geding. In de serie zijn er drie beslissende momenten geweest waarop Robb de middelvinger opstak naar zijn eigen bannermen met alle gevolgen van dien:

1 Hij vond dat het leven van zijn 2 zusjes belangrijker dan dat van de duizenden Northerners die hem steunden in ZIJN oorlog.
2 Hij hakte het hoofd van een van zijn liege lords af omdat hem dat wel eervol leek en pappa dat waarschijnlijk ook zo gedaan zou hebben. Hij was echter te dom om te beseffen dat hij hierdoor bijna de helft van zijn leger kwijt zou raken en ook toen mensen op hem in probeerden te praten bleef hij gewoon doen wat hem zelf het beste leek. Lekker gevoel moet dat zijn geweest als je als onwetende soldaat ineens de helft van je leger ziet vertrekken...
3 Hij liep zijn lul achterna en bracht hier een van de laatste redmiddelen van zijn oorlog en dus ook weer de levens van ZIJN bannermen in gevaar.

Op dit moment was de oorlog eigenlijk al verloren. DIt zal het tijdstip zijn geweest dat Tywin langzaam begon te pennen naar Roose. Roose kon kiezen, of in zee gaan met Tywin en er nog een mooie titel aan over houden OF achter Robb blijven staan, een jongen die 0,0 respect heeft voor jou en je mannen heeft en een zekere dood tegemoet gaan...

Ik wist het wel hoor ;)
  donderdag 30 april 2015 @ 22:17:04 #210
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_152165108
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:09 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Onzin.

De reden waarom Roose uiteindelijk Robb besloot te verraden is stukken genuanceerder dan de meesten denken.

De Boltons waren (net zoals alle andere huizen in het Noorden) Bannermen van de Starks. Bannermen en Liege lords (Starks) hebben een soort afspraak met elkaar waaraan ze beiden aan bepaalde verplichtingen moeten voldoen.

De Starks moeten zorgen voor bescherming voor hun bannermen en als zij dit een beetje goed doen kunnen zij hier militaire steun van terugverwachten wanneer er een oorlog gaande is.

In het begin leek het allemaal goed te gaan maar door wat domme beslissingen van Robb kwam deze samenwerking zwaar in het geding. In de serie zijn er drie beslissende momenten geweest waarop Robb de middelvinger opstak naar zijn eigen bannermen met alle gevolgen van dien:

1 Hij vond dat het leven van zijn 2 zusjes belangrijker dan dat van de duizenden Northerners die hem steunden in ZIJN oorlog.
2 Hij hakte het hoofd van een van zijn liege lords af omdat hem dat wel eervol leek en pappa dat waarschijnlijk ook zo gedaan zou hebben. Hij was echter te dom om te beseffen dat hij hierdoor bijna de helft van zijn leger kwijt zou raken en ook toen mensen op hem in probeerden te praten bleef hij gewoon doen wat hem zelf het beste leek. Lekker gevoel moet dat zijn geweest als je als onwetende soldaat ineens de helft van je leger ziet vertrekken...
3 Hij liep zijn lul achterna en bracht hier een van de laatste redmiddelen van zijn oorlog en dus ook weer de levens van ZIJN bannermen in gevaar.

Op dit moment was de oorlog eigenlijk al verloren. DIt zal het tijdstip zijn geweest dat Tywin langzaam begon te pennen naar Roose. Roose kon kiezen, of in zee gaan met Tywin en er nog een mooie titel aan over houden OF achter Robb blijven staan, een jongen die 0,0 respect heeft voor jou en je mannen heeft en een zekere dood tegemoet gaan...

Ik wist het wel hoor ;)
Dit, ik had alleen de indruk dat Bolton degene was die contact initieerde?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_152165144
quote:

[..]

Onzin.

Ik wist het wel hoor ;)
Hoezo 1)? Was het Robb niet te doen om de niet legitieme moord op Ned, en de onrechtmatigheid van het toenmalige bewind? Hij wilde per se Jamie niet ruilen o.i.d. bijvoorbeeld
  donderdag 30 april 2015 @ 22:28:48 #212
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152165597
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hoezo 1)? Was het Robb niet te doen om de niet legitieme moord op Ned, en de onrechtmatigheid van het toenmalige bewind? Hij wilde per se Jamie niet ruilen o.i.d. bijvoorbeeld
Ik bedoelde meer het vrijlaten van Jaime maar het was uiteraard Cat die dit deed en niet Robb. Echter als 'king in the North' is hij natuurlijk wel eindverantwoordelijke...

Verder weigerde Robb ook gevangen genomen Lannisters te martelen om informatie te verkrijgen omdat hij de Lannisters geen reden wilde geven om zijn zusters pijn te doen. Klinkt natuurlijk heel mooi maar in tijden van een (verliezende) oorlog niet verstandig...
  donderdag 30 april 2015 @ 22:30:37 #213
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_152165675
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dan had ie z'n moeder dezelfde straf moeten geven als 2)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  donderdag 30 april 2015 @ 22:30:43 #214
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152165678
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:17 schreef Tanin het volgende:

[..]

Dit, ik had alleen de indruk dat Bolton degene was die contact initieerde?
Hmm dat is niet echt de stijl van Roose... Het risico om betrapt te worden zou ook veel te groot zijn. Volledig zeker zullen we het waarschijnlijk nooit weten.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:31:41 #215
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152165726
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:30 schreef Tanin het volgende:

[..]

Dan had ie z'n moeder dezelfde straf moeten geven als 2)
Eigenlijk wel, maar Starks staan erom bekend om met twee maten te meten.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:32:37 #216
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_152165773
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:31 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, maar Starks staan erom bekend om met twee maten te meten.
Oh? Ik dacht dat ze dat juist niet deden? Ned mat toch maar met 1 maat?
  donderdag 30 april 2015 @ 22:41:42 #217
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_152166178
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:41 schreef Mr.Major het volgende:
Ik heb net naar een youtube kanaal gekeken waar ze fan theories en van alles uitwerken. Wat ik daar heb gezien...
[ afbeelding ]
Kleine spoilertjes gehad, vooral over wie er dus voorlopig niet dood gaat haha. Ik moet die boeken echt gaan lezen maar heb het druk en ben niet zo'n lezer
Ik lees de boeken vooral in het OV en met mooi weer in de tuin. Anders lees ik ook maar weinig
Oh.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:43:19 #218
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152166243
[..]

[/quote]

Nee hoor. Een voorbeeld: tegen het vermoorden van kinderen zijn (Danny en haar broer) maar wel Theon als ward nemen en een eed afleggen dat hij hem zal vermoorden als Balon ooit nog in opstand komt.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:44:37 #219
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152166305
Nee hoor. Een voorbeeld: tegen het vermoorden van kinderen zijn (Danny en haar broer) maar wel Theon als ward nemen en een eed afleggen dat hij hem zal vermoorden als Balon ooit nog in opstand komt.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:32 schreef Tanin het volgende:

[..]

donderdag 30 april 2015 @ 22:44:41 #220
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_152166307
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:43 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

[/quote]

Mjah, dat zou je kunnen verdedigen door te stellen dat hij hem goed behandeld, en alleen vermoord als de ander iets fout doet.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:44:52 #221
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152166315

[ Bericht 100% gewijzigd door Ziewoarut op 30-04-2015 22:45:17 ]
  donderdag 30 april 2015 @ 22:48:14 #222
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152166430
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:44 schreef Tanin het volgende:

[..]

Mjah, dat zou je kunnen verdedigen door te stellen dat hij hem goed behandeld, en alleen vermoord als de ander iets fout doet.
[/quote]

Een kind vermoorden omdat zijn vader iets verkeerds doet terwijl het kind zelf niets verkeerd heeft gedaan vind ik eigenlijk erger dan een kind vermoorden uit preventieve redenen omdat je weet dat dit kind vroeg of laat jou zal gaan vermoorden.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:48:45 #223
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152166451
Hmm het quoten wil niet zo lukken vanaf mijn gsm. Vreemd.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:55:51 #224
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_152166746
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:48 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Een kind vermoorden omdat zijn vader iets verkeerds doet terwijl het kind zelf niets verkeerd heeft gedaan vind ik eigenlijk erger dan een kind vermoorden uit preventieve redenen omdat je weet dat dit kind vroeg of laat jou zal gaan vermoorden.
Het hele "Dany gaat naar Westeros" kwam anders pas echt goed op gang nadat ze haar probeerden te vergiftigen. :P

Is het trouwens echt letterlijk gezegd dat Ned heeft gezworen om Theon te vermoorden? Want ik zie Ned dat niet snel doen eigenlijk.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:56:16 #225
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_152166768
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:48 schreef Ziewoarut het volgende:
Hmm het quoten wil niet zo lukken vanaf mijn gsm. Vreemd.
Ik merk het :D

Ja, met mijn 21e eeuwse tijdsgeest wel. Als ik me verplaatst in de middeleeuwse geest van GOT kan ik me voorstellen dat daar wel een verschil tussen zit.
  donderdag 30 april 2015 @ 23:08:47 #226
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_152167308
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:55 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Het hele "Dany gaat naar Westeros" kwam anders pas echt goed op gang nadat ze haar probeerden te vergiftigen. :P

Is het trouwens echt letterlijk gezegd dat Ned heeft gezworen om Theon te vermoorden? Want ik zie Ned dat niet snel doen eigenlijk.
Zal wel zoiets zijn. Wat had het anders voor zin om Theon als ward te houden, als Ned hem nooit iets zou aandoen? Dan had Balon altijd weer kunnen gaan rebelleren.

Wel benieuwd wanneer die ouwe Balon de pijp uit gaat (met die leeches van Melisandre en Stannis)
Oh.
  donderdag 30 april 2015 @ 23:23:03 #227
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_152167881
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zal wel zoiets zijn. Wat had het anders voor zin om Theon als ward te houden, als Ned hem nooit iets zou aandoen? Dan had Balon altijd weer kunnen gaan rebelleren.

Wel benieuwd wanneer die ouwe Balon de pijp uit gaat (met die leeches van Melisandre en Stannis)
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een eed zweren waarin je zegt dat te doen of gewoon proberen je vijand te intimideren door hem te laten denken dat je mogelijk zijn zoon iets aan doet. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_152168669
quote:

[..]

Onzin.

Ik wist het wel hoor ;)
Natuurlijk is in GoT alles altijd genuanceerder, en is er ook altijd een ander kant. Maar deze bijdragen is dan juist weer met een Boltons-bril geschreven. Ja ,Rob heeft een paar (in mijn ogen waren dat er 2) fouten gemaakt. Maar de Staks waren altijd goede Liege lords. Ze hebben altijd goede bescherming geboden, en ja als men in oorlog zit kan men hier geen garanties voor bieden. Maar als Robb de middelvinger opstak naar zijn eigen bannermen , waarom waren alleen de Boltons bij het verraad betrokken? En waarom is er nu nog volop steun voor de Starks, en moeten de Boltons met moorden en martelen(is dat wat jij bedoelde met zorgen voor bescherming voor hun bannermen) om loyaliteit te winnen? Daarbij trokken de Boltons al lang hun eigen plan achter de rug van Rob, al in tijden dan Rob aan de winnende hand was.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 00:15:06 #229
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_152169430
Misschien dat Tywin de Boltons enkel heeft opgezocht vanwege het hele flayed man idee, omdat ze zo meedogenloos zijn?
Flesje bier
pi_152169662
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:46 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

Natuurlijk is in GoT alles altijd genuanceerder, en is er ook altijd een ander kant. Maar deze bijdragen is dan juist weer met een Boltons-bril geschreven. Ja ,Rob heeft een paar (in mijn ogen waren dat er 2) fouten gemaakt. Maar de Staks waren altijd goede Liege lords. Ze hebben altijd goede bescherming geboden, en ja als men in oorlog zit kan men hier geen garanties voor bieden. Maar als Robb de middelvinger opstak naar zijn eigen bannermen , waarom waren alleen de Boltons bij het verraad betrokken? En waarom is er nu nog volop steun voor de Starks, en moeten de Boltons met moorden en martelen(is dat wat jij bedoelde met zorgen voor bescherming voor hun bannermen) om loyaliteit te winnen? Daarbij trokken de Boltons al lang hun eigen plan achter de rug van Rob, al in tijden dan Rob aan de winnende hand was.
Hoezo denk je dat?
pi_152170366
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 00:25 schreef Funzel het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat?
In seizoen 2 stuurde Roose zijn zoon naar Winterfell vanwege Theon , om vervolgens heel Winterfell af te branden.
pi_152170827
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:23 schreef Evi_90 het volgende:
en 100 anderen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_152170879
quote:
p Robb de middelvinger opstak naar zijn eigen bannermen met alle gevolgen van dien:

punt 2 en drie heb je gelijk in maar punt 1 snap ik niet, hij startte de oorlogomdat zijn vader werd vermoord, niet voor zijn zusjes, dat ze inhanden kwamen van de lanisters was het resultaat van de moord
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 1 mei 2015 @ 02:19:39 #234
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_152171222
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 01:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

punt 2 en drie heb je gelijk in maar punt 1 snap ik niet, hij startte de oorlogomdat zijn vader werd vermoord, niet voor zijn zusjes, dat ze inhanden kwamen van de lanisters was het resultaat van de moord
Misschien bedoelde hij de mannen die hij opofferde om Jaime te vangen? Wie hij nodig had om zijn zusjes veilig te houden.
pi_152171273
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 01:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

Catilyn vond punt 1. Robb deelde (met tegenzin) de mening van zijn bannermen maar toen Caitlyn besloot jaime vrji te laten om z'n zusjes te "bevrijden" werd het een probleem.

Robb vond z'n zussen oneindig belangrijk maar besefte dat de kans om ze terug te halen niet een domme ruil met Jaime was. Er gebeurde ergens precies wat hij vermoedde dat er zou gebeuren op het moment dat dat zou plaatsvinden en hij was niet in staat om er iets aan te doen, Of het juist was wat hij deed is een subjectieve kwestie, maar de situatie waarin hij zich begaf was ook niet bepaald riant 8-)
Conscience do cost.
pi_152171369
quote:

[..]

Robb's militaire strategie was briljant en hij had geen enkele veldslag verloren, en ondanks wat domme acties zat hij in een hele goede positie. Walder Frey had hem nooit durven verraden als de Boltons dat ook niet gedaan hadden.

Er is altijd een haat geweest tussen de Starks en de Boltons, en Roose speelde beide kanten tot Stannis verloor. Zo offerde hij al in het begin (Battle of the Green Fork) manschappen van andere huizen op om zijn eigen positie in het noorden te versterken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nic1 op 01-05-2015 06:02:40 ]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 07:05:37 #237
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_152171801
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 02:19 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Misschien bedoelde hij de mannen die hij opofferde om Jaime te vangen? Wie hij nodig had om zijn zusjes veilig te houden.
Jaime was met twee handen de beste krijger van Westeros, de zoon van de machtigste man van Westeros, dus dat is wel een beetje logisch allemaal, dat je die te pakken wil nemen. Overigens werd Jaime volgens mij niet op zo'n manier gevangen dst het meer levens kostte om hem te vangen maar dat weet ik niet meer zeker
Laffe huichelaar
  vrijdag 1 mei 2015 @ 07:43:33 #238
160961 Evi_90
pi_152171966
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 01:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

en 100 anderen ;)
Leek me wel wat rustiger tijdstip zo op een donderdagmiddag. En zo niet, dan loop ik er wat sneller doorheen. Kan toch gratis heen en weer reizen. :P
Het is patat.
pi_152172840
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 07:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Jaime was met twee handen de beste krijger van Westeros, de zoon van de machtigste man van Westeros, dus dat is wel een beetje logisch allemaal, dat je die te pakken wil nemen. Overigens werd Jaime volgens mij niet op zo'n manier gevangen dst het meer levens kostte om hem te vangen maar dat weet ik niet meer zeker
Was wel in die slag waarin Robb 2000 man opofferde. Maar was niet allemaal om Jaime te doen, lijkt me :P
pi_152173005
quote:

[..]

Onzin.
Dit is mij wel duidelijk geworden door de serie zelf hoor. Ja, puur door het willen wraken van je pa zijn dood een beetje een oorlog beginnen is niet het meest tactisch, daarbij net doen alsof je bannermen kanonnenvoer is getuigt van weinig respect, daarbij een belangrijke hoge pief eigenhandig omleggen als voorbeeld werkt demoraliserend laat staan dat er dan nog loyaliteit overblijft bij de rest van je bannermen plus Talissa als je vrouw zien en Walder Frey daarmee een klap in het gezicht geven luidde zijn doodvonnis in. Maar je gaat mij niet zeggen dat de Boltons niet liever loyaal zijn naar de partij die de meeste kans op profijt oplevert. Roosse zag dat wel aankomen en kon handig zichzelf bevrijden van een uitzichtloze situatie op dat moment. Dus leuk die bannermen, maar bij het minste geringste lopen ze over. Op het end vond Roosse het niet erg om "the Lannisters send their regards te zeggen" op de Red wedding. Dan ben je niet vies van het vuile werk op te moeten knappen voor een ander.

Game of Thrones draait wat dat betreft meer om politieke intriges en dat maakt de serie zo sterk.
mag het weten
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:02:30 #241
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_152175141
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 07:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hij moest een leger inzetten als afleiding waarvan hij wist dat die in de pan gehakt zou worden. :P

Maar wellicht had dat ook nog andere voordelen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:09:09 #242
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_152175319
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:02 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Hij moest een leger inzetten als afleiding waarvan hij wist dat die in de pan gehakt zou worden. :P
Maar was het werkelijk Robb die dat leger opofferde, of liet Roose dat leger in de val lokken?
Deathlift or Die.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:09:43 #243
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_152175338
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:09 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Maar was het werkelijk Robb die dat leger opofferde, of liet Roose dat leger in de val lokken?
Volgens mij was het een bewuste actie om het leger van Tywin bezig te houden.
pi_152177031
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:09 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Volgens mij was het een bewuste actie om het leger van Tywin bezig te houden.
Dat was overduidelijk, maar het doel ervan was een essentiële veldslag te winnen, niet Jaime te pakken krijgen
  vrijdag 1 mei 2015 @ 12:33:48 #245
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_152177256
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat was overduidelijk, maar het doel ervan was een essentiële veldslag te winnen, niet Jaime te pakken krijgen
Een van de doelen was wel degelijk Jamie Lannister gevangen te nemen als ruil voor Ned.
Het hoofddoel was eigenlijk het ontzetten van Riverrun (de zetel van huis Tully, Robb's moeder).

Het leger van Roose moest wel gevecht aangaan maar niet perse doordrukken/winnen.
En dat wist hij ook, dus zijn tactieken zullen er aan aangepast zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door DustPuppy op 01-05-2015 12:41:46 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator vrijdag 1 mei 2015 @ 13:39:41 #246
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_152179142
Eventuele spoilers weer verwijderd. Laat die nou eens weg in dit topic...het topic is echt alleen voor de mensen die alleen de serie volgen en verder niks van de boeken willen weten. (En zoals altijd, mocht je hierop willen reageren, dan graag in het FB-topic).
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:09:09 #247
160961 Evi_90
pi_152179970
Gelukkig wordt zondag de laatste gelekt aflevering uitgezonden. :)
Het is patat.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:32:43 #248
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_152180607
Gaan er hier nog mensen naar de expo trouwens?

Ik ga donderdag. Had liever zaterdag gehad, maar dat was al binnen 10 sec. uitverkocht heb ik het idee.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_152181488
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:32 schreef DustPuppy het volgende:
Gaan er hier nog mensen naar de expo trouwens?

terug scrollen ;)
-Rabia Al-Basri
pi_152181664
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 07:43 schreef Evi_90 het volgende:

[..]

Leek me wel wat rustiger tijdstip zo op een donderdagmiddag. En zo niet, dan loop ik er wat sneller doorheen. Kan toch gratis heen en weer reizen. :P
op de donderdag middag zal het ook ene volle bak zijn :P
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:00:41 #251
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_152183044
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:09 schreef Evi_90 het volgende:
Gelukkig wordt zondag de laatste gelekt aflevering uitgezonden. :)
Jaaaaa *O*

Dan kan ik weer volop meepraten. :)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:01:14 #252
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_152183058
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:00 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Jaaaaa *O*

Dan kan ik weer volop meepraten. :)
Zo inderdaad, alsof er een embargo van me afvalt.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:02:42 #253
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_152183093
En mensen.. Is het nog leuk, vier weken wachten op één aflevering?
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:03:15 #254
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_152183110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:02 schreef gazhims3lv het volgende:
Nee, maar dat wist ik al toen ik ze alle vier keek. :P
pi_152183450
quote:
Nee, huilen met de pet op. :'(
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:18:22 #256
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_152183481
Afzien is het, afzien.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:02:31 #257
160961 Evi_90
pi_152184707
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

op de donderdag middag zal het ook ene volle bak zijn :P
So be it. :7
Het is patat.
pi_152184767
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:18 schreef Rabieluh het volgende:
Afzien is het, afzien.
:s)
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:11:31 #259
160961 Evi_90
pi_152184893
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:18 schreef Rabieluh het volgende:
Afzien is het, afzien.
Geduld is een schone zaak.
Het is patat.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:14:34 #260
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_152184950
quote:
Hard spijt! Gelukkig binnenkort preview ep.5
pi_152185475
quote:
Zo boeiend zijn de meeste gelekte afleveringen niet. :N
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:48:22 #262
160961 Evi_90
pi_152185657
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:41 schreef pervertedhermit het volgende:

[..]

-O-

[ Bericht 13% gewijzigd door Evi_90 op 01-05-2015 17:50:21 (Meh) ]
Het is patat.
pi_152185712
Aflv 4 schijnt de beste van de eerste vier te zijn hoor ik van mensen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:53:56 #264
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_152185754
Aflevering 9 zal het wel weer helemaal losgaan
Oh.
pi_152186234
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
Aflevering 9 zal het wel weer helemaal losgaan
Hopelijk in ieder geval Stannis vs. the Boltons!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:20:39 #266
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_152186305
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:18 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Hopelijk in ieder geval Stannis vs. the Boltons!
Met Ramsay die gelyncht wordt door Reek _O_ _O_ _O_
Oh.
pi_152186988
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Met Ramsay die gelyncht wordt door Reek _O_ _O_ _O_
Dat zie ik niet gebeuren, daar is hij denk ik te gebrainwasht voor.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:47:00 #268
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_152187056
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:44 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Dat zie ik niet gebeuren, daar is hij denk ik te gebrainwasht voor.
Hij is gewoon fucking bang geworden voor Ramsay nu. Maar als de Boltons helemaal overlopen worden en afgeslacht en Ramsay nergens meer heen kan en ook niks meer is zie ik Reek wel weer terugkeren naar hoe hij echt is
Oh.
pi_152189077
Ik hou het wel voor mogelijk dat Reek weer Theon (- een aantal lichaamsdelen) wordt. Hij lijkt namelijk langzaam zijn oude leven te herinneren. Afgelopen aflevering zag je aan zijn gezichtsuitdrukking dat hij moest denken aan de verbranden lichamen van de nep Bran en Rickon toen hij de gevilde lichamen zag hangen. En ook herkende hij Sansa. Hij verschool gezicht voor haar, want hij weet dat iedereen denk dat hij haar broertjes vermoord heeft.
pi_152201183
klik om te spelen
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 12:49:31 #271
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_152205276
Sansa! :7
pi_152205314
quote:
:D!

Had ze dat maar gedaan bij joffrey :P
hardcoholic
pi_152205339
Maar wie trapt ze nu in zijn ballen? en waarom?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  zaterdag 2 mei 2015 @ 12:56:27 #274
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_152205423
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 12:52 schreef DestroyerPiet het volgende:
Maar wie trapt ze nu in zijn ballen? en waarom?
Steve-O, dat is zijn ding.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_152205592
Steve-O _O_
pi_152206134
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 12:56 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Steve-O, dat is zijn ding.
owh dat is die gast van jack-ass toch?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  zaterdag 2 mei 2015 @ 14:08:52 #277
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152206917
quote:
Jazeker!
Alle 4 gekeken en daarna gewoon elke week de desbetreffende aflevering nog een keer kijken.
Zie je toch altijd wel weer eens wat nieuws.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 15:35:15 #278
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_152208900
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:08 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Jazeker!
Alle 4 gekeken en daarna gewoon elke week de desbetreffende aflevering nog een keer kijken.
Doe ik ook. Nergens spijt van.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_152209185
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:08 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Jazeker!
Dit :-)
pi_152209561
Post-decisionele cognitieve dissonantiereductie :)
pi_152211421
rip Hound ;(

_O-

[ Bericht 38% gewijzigd door Slayage op 02-05-2015 17:30:19 ]
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 2 mei 2015 @ 17:31:16 #282
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_152211624
quote:
Hound is helegaar niet deaud. Dood niet in beeld = niet dood.

..

Hoop ik :'(
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_152211805
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 17:31 schreef gazhims3lv het volgende:

[..]

..

sweet innocent child...

quote:
The Hound: Killed by a woman, I bet you liked that. Go on. Go after her. She'll help you. Going at it alone, you won't last a day out there.

Arya: I'll last longer than you.

[ Bericht 18% gewijzigd door Slayage op 02-05-2015 17:44:46 ]
-Rabia Al-Basri
pi_152215361
Brienne of Darth!

-Rabia Al-Basri
pi_152215508
Eerst niet-lando-negers en nu ook nog sterke vrouwen! Waar gaat dat heen met star wars! :(
Conscience do cost.
pi_152215710
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:12 schreef ems. het volgende:
Eerst niet-lando-negers en nu ook nog sterke vrouwen! Waar gaat dat heen met star wars! :(
het ging fout met jar jar binks. daarna is het nooit meer goed gekomen :N
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:07:33 #287
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_152217126
Star Wars :r
Oh.
pi_152221186
http://beautifuldeath.com/

Kennen jullie dit al?

Echt hele mooie tekeningen van elke belangrijkste dood uit elke Game of Thrones aflevering.
pi_152221748
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 23:18 schreef BeyondTheGreen het volgende:

Kennen jullie dit al?

Echt hele mooie tekeningen van elke belangrijkste dood uit elke Game of Thrones aflevering.
Jup, ze weten het goed te illustreren. :)
mag het weten
pi_152221802
Maandag Q&A op twitter met Carice over GoT
pi_152228705
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 17:31 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]

..

Interessante observatie... Er waren tenslotte nog enkele botjes niet gebroken in z'n lichaam... dus...

Plus volgens de traditie van GOT wordt ie dan verenigd met z'n grootste vijand.... en aangezien z'n broer ook nog wat lichaamsonderdelen nodig heeft.... denk frankenstein... en wat krijg je dan ? :D

Introduce "new-ish" character : the mountainhound !

...ja.. ik weet ook wel dat dat niet gaat gebeuren... maar toch.... dare to dream !..
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  zondag 3 mei 2015 @ 10:42:07 #292
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_152228824
quote:

Kennen jullie dit al?

Vet gedaan ^O^
pi_152228838
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 10:31 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Interessante observatie... Er waren tenslotte nog enkele botjes niet gebroken in z'n lichaam... dus... aangezien z'n broer ook nog wat lichaamsonderdelen nodig heeft.... denk frankenstein... en wat krijg je dan ? :D

Introduce "new-ish" character : the mountainhound !

...ja.. ik weet ook wel dat dat niet gaat gebeuren... maar toch.... dare to dream !..
Dat zou nog een twist van jewelste zijn _O_ Maar het is bij GoT wel vaak, niet in beeld dood maar off-screen = niet echt dood maar verzwakt. De belangrijkste doodscenes zijn duidelijk in beeld getoond zodat er geen verwarring over kan ontstaan.
mag het weten
pi_152229383
quote:

Kennen jullie dit al?

laatste paar had ik nog nite gezien

NED!!! 8-)

-Rabia Al-Basri
  zondag 3 mei 2015 @ 13:11:39 #295
24313 Gremen
Eindbaas
pi_152231232
Ned?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_152231511
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:11 schreef Gremen het volgende:
Ned?
Ja er zit een schaduw van Ned in de tekening, zoals er ook een schaduw van Ned in die scene zat.
  zondag 3 mei 2015 @ 13:30:52 #297
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_152231601
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 10:43 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dat zou nog een twist van jewelste zijn _O_ Maar het is bij GoT wel vaak, niet in beeld dood maar off-screen = niet echt dood maar verzwakt. De belangrijkste doodscenes zijn duidelijk in beeld getoond zodat er geen verwarring over kan ontstaan.
Nou ja, inmiddels ga ik er wel van uit dat bijvoorbeeld die zwaardvechtleraar echt dood dood is. Ook al hebben we het niet gezien.
Laffe huichelaar
  zondag 3 mei 2015 @ 13:31:56 #298
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_152231627
Wie hebben we gehad die niet op beeld dood was, wel dood leek te gaan maar het toch niet bleek te zijn dan? Als dat bij GoT vaak zo is. Ik kan niemand bedenken en dan kan ik er wel 1 of misschien 2 naast zitten, maar vaak?
Laffe huichelaar
pi_152232530
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:31 schreef timmmmm het volgende:
Wie hebben we gehad die niet op beeld dood was, wel dood leek te gaan maar het toch niet bleek te zijn dan? Als dat bij GoT vaak zo is. Ik kan niemand bedenken en dan kan ik er wel 1 of misschien 2 naast zitten, maar vaak?
Ja, eens moet de eerst keer zijn inderdaad.
pi_152232535
Mensen die dubbelposten om een TT te maken. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')