abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152152490
Zaterdag 14:00 tot 15:00 :)
pi_152155079
Wat een kicken filmpje met die achtergrondinfo! Zo schijnen er voor elk seizoen dit soort filmpjes te zijn.
Zoals deze, waarin ik ineens besefte dat Podrick gewoon familie is van Ser Illyn Payne :')

Tralalalaaa
pi_152155191
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat een kicken filmpje met die achtergrondinfo! Zo schijnen er voor elk seizoen dit soort filmpjes te zijn.
Zoals deze, waarin ik ineens besefte dat Podrick gewoon familie is van Ser Illyn Payne :')

Ja die zitten bij de dvd's en bluray's als extra's
pi_152158042
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:32 schreef Take_A_Picture het volgende:

Er zijn een aantal hele goede filmpjes inderdaad, waar je inzicht echt verbetert. Zo heb je bijvoorbeeld de Andals en de First Men en ook the old gods and the new. In de serie snap je het onderscheid niet heel goed, maar dankzij zulke filmpjes wel.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_152158285
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:50 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Er zijn een aantal hele goede filmpjes inderdaad, waar je inzicht echt verbetert. Zo heb je bijvoorbeeld de Andals en de First Men en ook the old gods and the new. In de serie snap je het onderscheid niet heel goed, maar dankzij zulke filmpjes wel.
Op reddit wordt ook elke week een soort "toevoeging voor de seriekijkers" gepost waarin ze op kleine details en nuances in gaan die je als niet-lezer misschien zou missen. Ook een aanrader voor de mensen die snakken naar meer GoT maar mentaal te incompetent zijn om een boek open te slaan 8-)
Conscience do cost.
  donderdag 30 april 2015 @ 19:23:26 #206
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_152159065
Ik ga donderdag om 15.00 met mezelf *O*
Het is patat.
pi_152160502
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:23 schreef Evi_90 het volgende:
Ik ga donderdag om 15.00 met mezelf *O*
ik een uurtje eerder :P
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_152161515
Ik heb net naar een youtube kanaal gekeken waar ze fan theories en van alles uitwerken. Wat ik daar heb gezien...

Kleine spoilertjes gehad, vooral over wie er dus voorlopig niet dood gaat haha. Ik moet die boeken echt gaan lezen maar heb het druk en ben niet zo'n lezer
  donderdag 30 april 2015 @ 22:09:10 #209
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152164805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:50 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Boltons was het privélegertje van de Lannisters, die wouden de Starks uitroeien et voila: motief.
Onzin.

De reden waarom Roose uiteindelijk Robb besloot te verraden is stukken genuanceerder dan de meesten denken.

De Boltons waren (net zoals alle andere huizen in het Noorden) Bannermen van de Starks. Bannermen en Liege lords (Starks) hebben een soort afspraak met elkaar waaraan ze beiden aan bepaalde verplichtingen moeten voldoen.

De Starks moeten zorgen voor bescherming voor hun bannermen en als zij dit een beetje goed doen kunnen zij hier militaire steun van terugverwachten wanneer er een oorlog gaande is.

In het begin leek het allemaal goed te gaan maar door wat domme beslissingen van Robb kwam deze samenwerking zwaar in het geding. In de serie zijn er drie beslissende momenten geweest waarop Robb de middelvinger opstak naar zijn eigen bannermen met alle gevolgen van dien:

1 Hij vond dat het leven van zijn 2 zusjes belangrijker dan dat van de duizenden Northerners die hem steunden in ZIJN oorlog.
2 Hij hakte het hoofd van een van zijn liege lords af omdat hem dat wel eervol leek en pappa dat waarschijnlijk ook zo gedaan zou hebben. Hij was echter te dom om te beseffen dat hij hierdoor bijna de helft van zijn leger kwijt zou raken en ook toen mensen op hem in probeerden te praten bleef hij gewoon doen wat hem zelf het beste leek. Lekker gevoel moet dat zijn geweest als je als onwetende soldaat ineens de helft van je leger ziet vertrekken...
3 Hij liep zijn lul achterna en bracht hier een van de laatste redmiddelen van zijn oorlog en dus ook weer de levens van ZIJN bannermen in gevaar.

Op dit moment was de oorlog eigenlijk al verloren. DIt zal het tijdstip zijn geweest dat Tywin langzaam begon te pennen naar Roose. Roose kon kiezen, of in zee gaan met Tywin en er nog een mooie titel aan over houden OF achter Robb blijven staan, een jongen die 0,0 respect heeft voor jou en je mannen heeft en een zekere dood tegemoet gaan...

Ik wist het wel hoor ;)
  donderdag 30 april 2015 @ 22:17:04 #210
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_152165108
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:09 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Onzin.

De reden waarom Roose uiteindelijk Robb besloot te verraden is stukken genuanceerder dan de meesten denken.

De Boltons waren (net zoals alle andere huizen in het Noorden) Bannermen van de Starks. Bannermen en Liege lords (Starks) hebben een soort afspraak met elkaar waaraan ze beiden aan bepaalde verplichtingen moeten voldoen.

De Starks moeten zorgen voor bescherming voor hun bannermen en als zij dit een beetje goed doen kunnen zij hier militaire steun van terugverwachten wanneer er een oorlog gaande is.

In het begin leek het allemaal goed te gaan maar door wat domme beslissingen van Robb kwam deze samenwerking zwaar in het geding. In de serie zijn er drie beslissende momenten geweest waarop Robb de middelvinger opstak naar zijn eigen bannermen met alle gevolgen van dien:

1 Hij vond dat het leven van zijn 2 zusjes belangrijker dan dat van de duizenden Northerners die hem steunden in ZIJN oorlog.
2 Hij hakte het hoofd van een van zijn liege lords af omdat hem dat wel eervol leek en pappa dat waarschijnlijk ook zo gedaan zou hebben. Hij was echter te dom om te beseffen dat hij hierdoor bijna de helft van zijn leger kwijt zou raken en ook toen mensen op hem in probeerden te praten bleef hij gewoon doen wat hem zelf het beste leek. Lekker gevoel moet dat zijn geweest als je als onwetende soldaat ineens de helft van je leger ziet vertrekken...
3 Hij liep zijn lul achterna en bracht hier een van de laatste redmiddelen van zijn oorlog en dus ook weer de levens van ZIJN bannermen in gevaar.

Op dit moment was de oorlog eigenlijk al verloren. DIt zal het tijdstip zijn geweest dat Tywin langzaam begon te pennen naar Roose. Roose kon kiezen, of in zee gaan met Tywin en er nog een mooie titel aan over houden OF achter Robb blijven staan, een jongen die 0,0 respect heeft voor jou en je mannen heeft en een zekere dood tegemoet gaan...

Ik wist het wel hoor ;)
Dit, ik had alleen de indruk dat Bolton degene was die contact initieerde?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_152165144
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:09 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Onzin.

Ik wist het wel hoor ;)
Hoezo 1)? Was het Robb niet te doen om de niet legitieme moord op Ned, en de onrechtmatigheid van het toenmalige bewind? Hij wilde per se Jamie niet ruilen o.i.d. bijvoorbeeld
  donderdag 30 april 2015 @ 22:28:48 #212
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152165597
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hoezo 1)? Was het Robb niet te doen om de niet legitieme moord op Ned, en de onrechtmatigheid van het toenmalige bewind? Hij wilde per se Jamie niet ruilen o.i.d. bijvoorbeeld
Ik bedoelde meer het vrijlaten van Jaime maar het was uiteraard Cat die dit deed en niet Robb. Echter als 'king in the North' is hij natuurlijk wel eindverantwoordelijke...

Verder weigerde Robb ook gevangen genomen Lannisters te martelen om informatie te verkrijgen omdat hij de Lannisters geen reden wilde geven om zijn zusters pijn te doen. Klinkt natuurlijk heel mooi maar in tijden van een (verliezende) oorlog niet verstandig...
  donderdag 30 april 2015 @ 22:30:37 #213
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_152165675
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dan had ie z'n moeder dezelfde straf moeten geven als 2)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  donderdag 30 april 2015 @ 22:30:43 #214
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152165678
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:17 schreef Tanin het volgende:

[..]

Dit, ik had alleen de indruk dat Bolton degene was die contact initieerde?
Hmm dat is niet echt de stijl van Roose... Het risico om betrapt te worden zou ook veel te groot zijn. Volledig zeker zullen we het waarschijnlijk nooit weten.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:31:41 #215
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152165726
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:30 schreef Tanin het volgende:

[..]

Dan had ie z'n moeder dezelfde straf moeten geven als 2)
Eigenlijk wel, maar Starks staan erom bekend om met twee maten te meten.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:32:37 #216
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_152165773
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:31 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, maar Starks staan erom bekend om met twee maten te meten.
Oh? Ik dacht dat ze dat juist niet deden? Ned mat toch maar met 1 maat?
  donderdag 30 april 2015 @ 22:41:42 #217
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_152166178
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:41 schreef Mr.Major het volgende:
Ik heb net naar een youtube kanaal gekeken waar ze fan theories en van alles uitwerken. Wat ik daar heb gezien...
[ afbeelding ]
Kleine spoilertjes gehad, vooral over wie er dus voorlopig niet dood gaat haha. Ik moet die boeken echt gaan lezen maar heb het druk en ben niet zo'n lezer
Ik lees de boeken vooral in het OV en met mooi weer in de tuin. Anders lees ik ook maar weinig
Oh.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:43:19 #218
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152166243
[..]

[/quote]

Nee hoor. Een voorbeeld: tegen het vermoorden van kinderen zijn (Danny en haar broer) maar wel Theon als ward nemen en een eed afleggen dat hij hem zal vermoorden als Balon ooit nog in opstand komt.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:44:37 #219
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152166305
Nee hoor. Een voorbeeld: tegen het vermoorden van kinderen zijn (Danny en haar broer) maar wel Theon als ward nemen en een eed afleggen dat hij hem zal vermoorden als Balon ooit nog in opstand komt.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:32 schreef Tanin het volgende:

[..]

donderdag 30 april 2015 @ 22:44:41 #220
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_152166307
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:43 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

[/quote]

Mjah, dat zou je kunnen verdedigen door te stellen dat hij hem goed behandeld, en alleen vermoord als de ander iets fout doet.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:44:52 #221
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152166315

[ Bericht 100% gewijzigd door Ziewoarut op 30-04-2015 22:45:17 ]
  donderdag 30 april 2015 @ 22:48:14 #222
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152166430
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:44 schreef Tanin het volgende:

[..]

Mjah, dat zou je kunnen verdedigen door te stellen dat hij hem goed behandeld, en alleen vermoord als de ander iets fout doet.
[/quote]

Een kind vermoorden omdat zijn vader iets verkeerds doet terwijl het kind zelf niets verkeerd heeft gedaan vind ik eigenlijk erger dan een kind vermoorden uit preventieve redenen omdat je weet dat dit kind vroeg of laat jou zal gaan vermoorden.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:48:45 #223
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_152166451
Hmm het quoten wil niet zo lukken vanaf mijn gsm. Vreemd.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:55:51 #224
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_152166746
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:48 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Een kind vermoorden omdat zijn vader iets verkeerds doet terwijl het kind zelf niets verkeerd heeft gedaan vind ik eigenlijk erger dan een kind vermoorden uit preventieve redenen omdat je weet dat dit kind vroeg of laat jou zal gaan vermoorden.
Het hele "Dany gaat naar Westeros" kwam anders pas echt goed op gang nadat ze haar probeerden te vergiftigen. :P

Is het trouwens echt letterlijk gezegd dat Ned heeft gezworen om Theon te vermoorden? Want ik zie Ned dat niet snel doen eigenlijk.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:56:16 #225
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_152166768
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:48 schreef Ziewoarut het volgende:
Hmm het quoten wil niet zo lukken vanaf mijn gsm. Vreemd.
Ik merk het :D

Ja, met mijn 21e eeuwse tijdsgeest wel. Als ik me verplaatst in de middeleeuwse geest van GOT kan ik me voorstellen dat daar wel een verschil tussen zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')