SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
dehaakster
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Er is super veel gehaakt in het vorige topic, hier een paar afgeronde projecten uit het vorige deel:
blanket's Dendennis
en de 18+ versie
Spuuglokjes mini onderbroekje
DonnaRush haar Mevrouw de Bruin + boodschappentas
NijntjesUK haakte een bakkerskip![]()
Vicky's Shark-A-Jack
Gave rammelaar van -Spring
Prachtige tas van trui
MissN's southbay shawlette![]()
Dit! Hij is geweldig!quote:Op woensdag 29 april 2015 08:58 schreef DonnaRush het volgende:
Ik lig echt in een deuk om DenDennis 18+. Ik had 'm nog nooit zonder handjes ervoor gezien, maar hij heeft zeker wel wat te verbergen.
Dat doe ik ook zo.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:18 schreef Susie het volgende:
Dat schaap had ik al zelf willen maken voor haar, maar ze vroeg er daarna ook nog zelf om. (Eigenlijk vind ik dat erg irritant...)
Heb mij voorgenomen niks meer voor anderen te maken, tenzij ik het als verrassing kan maken. Geeft minder stress en schuldgevoel als het niet af is/komt.
Heb z'n piemelot erbij verzonnenquote:Op woensdag 29 april 2015 08:58 schreef DonnaRush het volgende:
Ik lig echt in een deuk om DenDennis 18+. Ik had 'm nog nooit zonder handjes ervoor gezien, maar hij heeft zeker wel wat te verbergen.
Zo doe ik het ook...maar soms trap je er toch weer inquote:Op woensdag 29 april 2015 14:18 schreef Susie het volgende:
Dat schaap had ik al zelf willen maken voor haar, maar ze vroeg er daarna ook nog zelf om. (Eigenlijk vind ik dat erg irritant...)
Heb mij voorgenomen niks meer voor anderen te maken, tenzij ik het als verrassing kan maken. Geeft minder stress en schuldgevoel als het niet af is/komt.
HAHA, dat maakt het nog leuker! Heb je het penis-patroon?quote:Op woensdag 29 april 2015 14:42 schreef blanket het volgende:
[..]
Heb z'n piemelot erbij verzonnenOrgineel is zonder hahaha...maar hij was klaar en ik vond um zo kaal
Tis een vinger en 2 halve hahahahhahaha en een pluk schaamhaarquote:Op woensdag 29 april 2015 14:44 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
HAHA, dat maakt het nog leuker! Heb je het penis-patroon?
Ik zou 'm sharen op de FB pagina van DenDennis. Denk dat hij er wel om kan lachen haha!
quote:Op woensdag 29 april 2015 14:46 schreef blanket het volgende:
[..]
Tis een vinger en 2 halve hahahahhahaha en een pluk schaamhaarIk durfde niet te delen met Dendennis hahahaha Maar nu durf ik
ik vind m geweldig!quote:Op woensdag 29 april 2015 14:46 schreef blanket het volgende:
[..]
Tis een vinger en 2 halve hahahahhahaha en een pluk schaamhaarIk durfde niet te delen met Dendennis hahahaha Maar nu durf ik
Heb hem in bericht gestuurd en hij vind hem heel leukquote:Op woensdag 29 april 2015 15:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik vind m geweldig!
En gewoon plaatsen bij DenDennis hoor. Volgens mij kan hij daar wel de humor van inzien
quote:Op maandag 4 mei 2015 22:44 schreef Mord_Sith het volgende:
My Krissie Dolls heeft een nieuw patroon, haske leuk, Paardje Piem heet het.
Maar als je dus nietsvermoedend een Google search doet op Paardje Piem, krijg je, euhm, heel andere resultaten...![]()
ik zag het (die naam dan). Hoe krijgt ze 't verzonnen...quote:Op maandag 4 mei 2015 22:44 schreef Mord_Sith het volgende:
Maar als je dus nietsvermoedend een Google search doet op Paardje Piem, krijg je, euhm, heel andere resultaten...![]()
vroeg ik me ook al af.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:11 schreef trui het volgende:
[..]
ik zag het (die naam dan). Hoe krijgt ze 't verzonnen...
ik gok door de piem...quote:Op maandag 4 mei 2015 23:20 schreef trui het volgende:
ja, hij is zeker leuk gelukt. ( waarom ga ik er trouwens vanuit dat het een hij is?)
Dat beertje blijft leuk in alle kleuren!quote:Op maandag 4 mei 2015 22:53 schreef Vicky het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Kraamcadeautje voor de kleindochter van een collega van mijn man
quote:Op maandag 4 mei 2015 22:44 schreef Mord_Sith het volgende:
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 09:12 schreef Ynske het volgende:
[..]Ik had vroeger een leesboek over meneer Piem
[ afbeelding ]
Super leuk! En respectquote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb de poncho's eindelijk af![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trui vond (terecht) dat-ie ook hier hoordedus een cross post uit het 'Creatieve uitspattingen' topic in OUD:
Ik wil aan de achterkant dus ook nog een stuk stof naaien (het is Tunisch gehaakt en die achterkant is niet zo mooi), en ik stop er als vulling nog een heel dun dekbed tussenquote:Op woensdag 6 mei 2015 13:17 schreef twist02 het volgende:
Speelkleed is af!Het gehaakte deel dan, de vulling + stof aan de achterkant moet nog
Tsja, je moet wat als je kind je zo laat wachten![]()
quote:Op donderdag 7 mei 2015 12:53 schreef twist02 het volgende:
Wat heerlijk om te zien dat dit topic nog steeds zo goed loopt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trui vond (terecht) dat-ie ook hier hoordedus een cross post uit het 'Creatieve uitspattingen' topic in OUD:
[..]
Ik wil aan de achterkant dus ook nog een stuk stof naaien (het is Tunisch gehaakt en die achterkant is niet zo mooi), en ik stop er als vulling nog een heel dun dekbed tussenwat mooi!
quote:Op donderdag 7 mei 2015 12:53 schreef twist02 het volgende:
Wat heerlijk om te zien dat dit topic nog steeds zo goed loopt!Wow, wat gaaf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trui vond (terecht) dat-ie ook hier hoordedus een cross post uit het 'Creatieve uitspattingen' topic in OUD:
[..]
Ik wil aan de achterkant dus ook nog een stuk stof naaien (het is Tunisch gehaakt en die achterkant is niet zo mooi), en ik stop er als vulling nog een heel dun dekbed tussen
Haha, ik gebruik zoiets, waarbij de steken verder op een kabel glijdenquote:Op donderdag 7 mei 2015 20:39 schreef MarSuSt het volgende:
Moet een flinke Tunische haaknaald zijn geweest.
Tof!quote:Op maandag 11 mei 2015 16:10 schreef trui het volgende:
ik heb een drietal pinguïns gemaakt, met rammeltje in hun hoofd. (2 kraamcadeautjes, en op verzoek van dochterlief houden we er 1 zelf).
[ afbeelding ]
Ik kreeg gewoon een nieuwe bol mee vanmiddag. Ze had het nog niet eerder gehoord maar veel stukken van deze bol waren echt dikker dan normaal. Gelukkig niet zo erg dat je het ziet.quote:Op maandag 11 mei 2015 09:55 schreef trui het volgende:
nee sorry Lady.
en inderdaad, wat een verschil dan zeg Serinde. Vervelend is dat. is dat de sterrendeken uit Haken & Kleur?
Dat ziet er mooi uit! (Ik heb dat patroon meteen even uitgeprint.)quote:Op maandag 11 mei 2015 21:24 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon een nieuwe bol mee vanmiddag. Ze had het nog niet eerder gehoord maar veel stukken van deze bol waren echt dikker dan normaal. Gelukkig niet zo erg dat je het ziet.
Het is deze deken: http://www.craftideas.com(...)blanket#!prettyPhoto
Ik heb 20 sterren klaar, van iedere kleur vijf. Ik ga er sowieso nog 15 bij maken. Aan elkaar haken ga ik met crème doen (daar maak ik denk ik ook vijf sterren mee)
(Sorry, foto gekanteld volgens mij)
[ afbeelding ]
Inderdaad, leuk die verschillende diktes! Welkom Grace.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:27 schreef MarSuSt het volgende:
Welkom Grace. Mooie deken, leuk dat de strepen afwisselend van grootte zijn, maakt het speels vind ik.
Te schattig!quote:Op maandag 11 mei 2015 16:10 schreef trui het volgende:
ik heb een drietal pinguïns gemaakt, met rammeltje in hun hoofd. (2 kraamcadeautjes, en op verzoek van dochterlief houden we er 1 zelf).
[ afbeelding ]
Wat een leuk patroon!quote:Op maandag 11 mei 2015 21:24 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon een nieuwe bol mee vanmiddag. Ze had het nog niet eerder gehoord maar veel stukken van deze bol waren echt dikker dan normaal. Gelukkig niet zo erg dat je het ziet.
Het is deze deken: http://www.craftideas.com(...)blanket#!prettyPhoto
Ik heb 20 sterren klaar, van iedere kleur vijf. Ik ga er sowieso nog 15 bij maken. Aan elkaar haken ga ik met crème doen (daar maak ik denk ik ook vijf sterren mee)
(Sorry, foto gekanteld volgens mij)
[ afbeelding ]
Ik zou er denk ik wel beige bij doen inderdaad. Beige vind ik wel echt retro met die kleuren die jij noemt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:32 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
Wat een leuk patroon!
Veel werk ook zeker? Hoe groot maak jij je deken?
Iemand tips voor een partoon voor retro deken. Ik gebruik 3 kleuren: neon-oranje, donkerbruin en zacht geel. Of zal ik meer kleuren gebruiken (donker geel, beige..?)
Zelfs groen zou erbij kunnen!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:32 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
Wat een leuk patroon!
Iemand tips voor een partoon voor retro deken. Ik gebruik 3 kleuren: neon-oranje, donkerbruin en zacht geel. Of zal ik meer kleuren gebruiken (donker geel, beige..?)
De sterren haken heerlijk weg, ik heb geen haast. Soms haak ik een week niet en dan vijf achter elkaar. De diameter van een ster is bij mij ongeveer 23 cm, geen idee nog hoe groot hij wordt. Het wordt een lekkere deken voor op de bankquote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:32 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
Wat een leuk patroon!
Goeie, dankjewel!!quote:Op maandag 11 mei 2015 21:45 schreef Serinde het volgende:
Lady: op Facebook heb je een groep bolletje gezocht o.i.d. Misschien kan iemand je daar helpen?
bel anders even met de Lidl, die kunnen vaak via het hoofdkantoor nog dingen laten nakomen als ze nog in een magazijn liggen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:55 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Goeie, dankjewel!!![]()
Heb een oproepje geplaatst, we gaan het zien. Hoop wel dat er iemand reageert... ik lijk nu met een vest met 1 mouw uit te komen![]()
Misschien twee korte mouwen😁quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:55 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Goeie, dankjewel!!![]()
Heb een oproepje geplaatst, we gaan het zien. Hoop wel dat er iemand reageert... ik lijk nu met een vest met 1 mouw uit te komen![]()
Was jij diegene die bezig was met die mooie hexagondeken?quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:54 schreef Ynske het volgende:
en dekens, daar moet ik ook maar weer eens verder mee... met dat jarenplan
yesquote:Op woensdag 13 mei 2015 10:56 schreef Serinde het volgende:
[..]
Was jij diegene die bezig was met die mooie hexagondeken?
Ik haak echt niet elke dag, maar een deken kan binnen twee maanden af zijn. (Als je daarnaast niet 300 andere haakprojecten hebt liggen natuurlijkquote:Op woensdag 13 mei 2015 08:54 schreef Ynske het volgende:
en dekens, daar moet ik ook maar weer eens verder mee... met dat jarenplan
dat gaat hier echt niet met alle losse hexagonnen en aan elkaar zetten ervan.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:43 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
Ik haak echt niet elke dag, maar een deken kan binnen twee maanden af zijn. (Als je daarnaast niet 300 andere haakprojecten hebt liggen natuurlijk)
jazeker, is een mooi land. Heb net nog wat schoentjes gemaakt voor een baby en na t weekend gaat de deken meequote:Op woensdag 13 mei 2015 13:03 schreef trui het volgende:
leuk mousemicky!
en Ynske, je houdt het goed vol daar! maar toch niet helemaal zonder haakwerk hoop ik?
idee van wat je wilt?quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:23 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig!
Voor een vriendin heb ik toen ze zwanger was van haar eerste onderstaand 'schilderijtje' gehaakt.
Nu is ze zwanger van haar tweede en wil ik zoiets nog eens doen, maar kan geen mooi patroon vinden.
Heb op Ravelry gezocht met de termen 'crochet' en 'applique', maar zie niks leuks. Wel weer leuke uiltjes, maar wil graag wat anders.
[ afbeelding ]
Misschien een patroon van Vendula Maderska? Of zijn deze uiltjes ook van haar?quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:23 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig!
Voor een vriendin heb ik toen ze zwanger was van haar eerste onderstaand 'schilderijtje' gehaakt.
Nu is ze zwanger van haar tweede en wil ik zoiets nog eens doen, maar kan geen mooi patroon vinden.
Heb op Ravelry gezocht met de termen 'crochet' en 'applique', maar zie niks leuks. Wel weer leuke uiltjes, maar wil graag wat anders.
[ afbeelding ]
kijk hier eens, misschien zit er wat tussenquote:Op donderdag 14 mei 2015 09:44 schreef NijntjesUk het volgende:
Het moet iig geschikt zijn voor jongens en meisjes. Ik ben zelf dol op olifanten, dus dat zou leuk zijn, maar ik vind honden en katten ook leuk. Of aapjes... oftewel, maakt me niet zoveel uit haha.
Als t maar kleurrijk is (of gemakkelijk aan te passen).
Is ook zo. Het ligt dus ook aan wat voor partoon je haakt. Mijn streepjes- en grannystripes deken waren wel in twee maanden af. Mijn deken met dichte squares nog langer niet.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat gaat hier echt niet met alle losse hexagonnen en aan elkaar zetten ervan.
Wat super leuk hoe je dat met de uilen hebt gedaan!quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:44 schreef NijntjesUk het volgende:
Het moet iig geschikt zijn voor jongens en meisjes. Ik ben zelf dol op olifanten, dus dat zou leuk zijn, maar ik vind honden en katten ook leuk. Of aapjes... oftewel, maakt me niet zoveel uit haha.
Als t maar kleurrijk is (of gemakkelijk aan te passen).
Jippie!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:31 schreef Ynske het volgende:
Die pinguïns zijn tof.
Hier vandaag pakjesdag
[ afbeelding ]
yep, net opgehaald. Heel erg bedanktquote:
Wat zijn ze mooi, hè?😃quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:31 schreef Ynske het volgende:
Die pinguïns zijn tof.
Hier vandaag pakjesdag
[ afbeelding ]
ja echt tof!quote:
Wat mooi, dat goud met wit!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:32 schreef Ynske het volgende:
Vandaag even een hoes voor de maxicosi gehaakt.
[ afbeelding ]
Eenden hebben in het echt natuurlijk een veel smallere snavel (deze lijkt op een platypusquote:Op woensdag 20 mei 2015 09:13 schreef Arch-Indar het volgende:
Goedemorgen.
Ik ben dus Arch-Indar en heb me laten uitdagen. Ik ga een eend haken.
Hoe ziet dit er tot zo ver uit?
[ afbeelding ]
Tja, ik probeer ook maar het patroon te volgenquote:Op woensdag 20 mei 2015 09:28 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Eenden hebben in het echt natuurlijk een veel smallere snavel (deze lijkt op een platypus), maar ik denk dat dit wel een lief knuffeleendje gaat worden. De kleurtjes zijn goed gekozen!
Haha oeps!quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:30 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Tja, ik probeer ook maar het patroon te volgenPriegelwerk zeg.
quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:07 schreef Ynske het volgende:
Ha ik houd van FOK!
Dankzij dit topic kwam ik erachter wat voor maat naald ik gebruikte in 2011 voor een projectje
Dat dacht ik ook al.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:18 schreef trui het volgende:
kan het zijn dat je 'binnenstebuiten' haakt?
quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:18 schreef trui het volgende:
kan het zijn dat je 'binnenstebuiten' haakt?
Is dat uit te leggen? Ik heb het van filmpjes gehaald, hoe het werkt, maar misschien zie ik net iets verkeerd?quote:
Ik steek inderdaad van binnen naar buiten, en ga linksom zeg maar. Is dat fout of gewoon net als met snowboarden, je kan met links of rechts vooruit gaan?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 09:03 schreef Serinde het volgende:
De steek is hetzelfde maar de kant die je beschouwt als de goede kant niet. Als je het lijfje in het rond haakt, steek je je naald dan zeg maar vanuit binnen naar buiten en zit het gehaakte tussen jou en de haaknaald? Dan haak je binnenstebuiten. (Ik kan het alleen even niet goed uitleggen en mobiel plaatjes zoeken is lastig, rotupdate van safari)
Mijn deken is af!![]()
![]()
Zal later een foto plaatsen.
Nu in dubio.... Van dezelfde kleuren een deken haken met een heel ander patroon of hele andere kleuren? (Maar dan past hij niet goed meer op de bank!)
Aha, dan ben ik dus ergens in het begin al de mist in gegaan, door links naar beneden te gaan toen ik het rondje moest beginnen, ipv linksom naar boven.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 09:25 schreef DonnaRush het volgende:
De buitenkant / goede kant
[ afbeelding ]
De binnenkant / foute kant
[ afbeelding ]
Tja, ik had hem al vastgezet aan de achterkant. Ik vind hem zo wel goed eigenlijk.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:40 schreef trui het volgende:
je kunt gewoon doorhaken zoals je doet, alleen moet je op een gegeven moment de binnenkant even naar buiten duwen, dan zit je goed.
Oh wauwquote:Op zaterdag 23 mei 2015 12:31 schreef Serinde het volgende:
Zoals gezegd nog de foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies. Ik vond het patroon (dat ik eerder gezien had) niet zo interessant, maar door jouw versie denk ik er anders over!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 20:32 schreef Serinde het volgende:
Dank![]()
Het randje is van het patroon maar eerlijk gezegd vind ik het zo veel mooier uitkomen dan bij de foto's van het patroon, die deken was helemaal in babyroze.
Mooi!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 12:31 schreef Serinde het volgende:
Zoals gezegd nog de foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had hetzelfde! Een aantal dames van de stitch-groep hadden hem gemaakt in verschillende kleuren en allemaal hadden ze gejoined met crème!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:01 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Precies. Ik vond het patroon (dat ik eerder gezien had) niet zo interessant, maar door jouw versie denk ik er anders over!
Misschien deze?quote:Op maandag 25 mei 2015 11:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zit nu al tijden te zoeken naar een leuk patroon voor een deken. Ik zoek vierkantjes. En ze moeten niet te open zijn. En geen ingewikkelde kleurencombinaties in 1 vierkant, maar 1 kleur, of hooguit 2. Ik wilde eerst de bohemain oasis maken, maar ik haakte 1 vierkantje en toen was ik alweer zat van het patroon omdat ik al een keer een deken gemaakt heb volgens dit patroon. Grrr twijfel twijfel.
Deze vind ik mooi.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:29 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Misschien deze?
http://www.ravelry.com/patterns/library/victorian-lattice-square
Ik volg iemand op Instagram die maakt er (victorian lattice) een 2-persoons bedsprei vanquote:Op maandag 25 mei 2015 13:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Deze vind ik mooi.Het wordt op den duur alleen een beetje saai om te haken denk ik. Omdat ik er wel een stuk of 80 ga haken. De willow vond ik bijvoorbeeld ook leuk om te haken, maar daar heb ik ook al eens een deken van gehaakt.
Heel groot vierkantje dan?quote:Op maandag 25 mei 2015 13:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Deze vind ik mooi.Het wordt op den duur alleen een beetje saai om te haken denk ik. Omdat ik er wel een stuk of 80 ga haken. De willow vond ik bijvoorbeeld ook leuk om te haken, maar daar heb ik ook al eens een deken van gehaakt.
meramiriam inderdaadquote:Op maandag 25 mei 2015 14:07 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Ik volg iemand op Instagram die maakt er (victorian lattice) een 2-persoons bedsprei van![]()
Echt een enorme klus, ik geloof dat ze er 180 nodig heeft.
Oh wauwquote:Op maandag 25 mei 2015 14:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
meramiriam inderdaad
Ik moet er niet aan denken maar het wordt wel prachtig: https://instagram.com/p/22mxnvv275/
Die is zo leuk om te volgen!quote:Op maandag 25 mei 2015 14:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
meramiriam inderdaad
Ik moet er niet aan denken maar het wordt wel prachtig: https://instagram.com/p/22mxnvv275/
Inderdaad heel mooi, maar ik vind die african deken rechts dan toch weer leuker om te maken.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
meramiriam inderdaad
Cool!quote:Op maandag 25 mei 2015 18:47 schreef Crientj het volgende:
Mijn testbeeld deken begint eindelijk een beetje vorm te krijgen, al kijk ik er enorm tegenop om alles te gaan blocken en aan elkaar vast te maken.
Nog 72 blokken te gaan van de 225.
[ afbeelding ]
Oh wauw zeg...wat een werk!quote:Op maandag 25 mei 2015 18:47 schreef Crientj het volgende:
Mijn testbeeld deken begint eindelijk een beetje vorm te krijgen, al kijk ik er enorm tegenop om alles te gaan blocken en aan elkaar vast te maken.
Nog 72 blokken te gaan van de 225.
[ afbeelding ]
Dank je!quote:Op maandag 25 mei 2015 18:45 schreef Crientj het volgende:
Heb je al gezocht via Pinterest Spuuglokje?
https://www.pinterest.com/pin/29062360072254669/
https://www.pinterest.com/pin/340725528034054435/
https://www.pinterest.com/pin/339036678171759330/
https://www.pinterest.com/pin/287245282459993337/
Enzovoort. ;o
Thanks.quote:Op maandag 25 mei 2015 20:51 schreef PaarsBeestje het volgende:
Gratis patroon te krijgen met code: ONEFREE4ME
http://www.ravelry.com/designers/heather-c-gibbs
leuk! en mooie kleurtjes!quote:Op maandag 25 mei 2015 21:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben eruit! Dit wordt het vierkantje:
[ afbeelding ]
En dit zijn de kleuren die ik ga gebruiken (dat donkergrijze wordt de verbindingskleur + rand):
[ afbeelding ]
En deze dan?quote:Op maandag 25 mei 2015 11:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zit nu al tijden te zoeken naar een leuk patroon voor een deken. Ik zoek vierkantjes. En ze moeten niet te open zijn. En geen ingewikkelde kleurencombinaties in 1 vierkant, maar 1 kleur, of hooguit 2. Ik wilde eerst de bohemain oasis maken, maar ik haakte 1 vierkantje en toen was ik alweer zat van het patroon omdat ik al een keer een deken gemaakt heb volgens dit patroon. Grrr twijfel twijfel.
.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:18 schreef Muck het volgende:
Hij is prachtig geworden trui
Mijn CAL groeit ook gestaag:
Eerst was ie rond, daarna vierkant, nu achthoekig.... en straks weer vierkant
[ afbeelding ]
Ongeblockt en er hangt nog een draadje aan
Leuk!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:13 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
En deze dan?
http://rianneshaaksels.blogspot.nl/2012/12/granny-square.html?m=1
Ik ben nu ook een tijd bezig met dit patroon om voor mijzelf een deken te haken
[ afbeelding ]
Mijn kat geniet er ook vaak van 😄
Klopt inderdaad dat het dezelfde patroon is! Verder weet ik het niet. Ik maak vasten aan de squares en later maak het allemaal vast met naald en draad. Achteraf weet ik betere manieren, maar geen zin het uit elkaar te halen of dat je verschil gaat zien 😜quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:15 schreef trui het volgende:
Gelukkig viel hij inderdaad in de smaak.![]()
dat wordt mooi, Muck!
en die deken ziet er ook al heel comfortabel uit, Grace.
(die vierkantjes zijn trouwens hetzelfde als die ik voor de ene kant van de tas maakte. ik haakte ze alleen op een andere manier aan elkaar, met vasten aan de voorkant, zodat je zo'n opstaand randje krijgt). Ik was een beetje verbaasd te zien in die beschrijving van Rianne over hoe ze vierkantjes aan elkaar haakt, dat ze de voorkant volgens mij als de achterkant beschouwt. maar ik kan me vergissen hoor, wat vinden jullie?
met dezelfde lichtgrijze kleur.quote:Op maandag 25 mei 2015 20:12 schreef Serinde het volgende:
Ynske, mooi! Fijn dat je verder gaat, je moet hem echt afmaken, volgens mij wordt hij prachtig. Haak je hem aan elkaar met een donkerdere grijs?
Spuug: dat vierkantje vind ik ook niet zo mooi nee.... Ben even vergeten of je ze allemaal in dezelfde kleur gaat maken, dan is hetzelfde patroon sowieso wel saai denk ik?
Pinterest, pas op voor teveel inspiratie![]()
Die testbeelddeken wordt gaaf! Hoe ga je de vierkantjes aan elkaar maken/haken?
Trui, ik heb even op ravelry gespiekt, ik vind de kleurencombinatie echt top. Hoe zoek jij kleuren uit?
Mijn tweede deken haakt heerlijk weg!
[ afbeelding ]
Kleuren uitgezocht aan de hand van een kleurenkaartje dat ik via Google vond. Pas toen ik van elke kleur 1 bol had gehaald (toch nog even onzeker) zag ik thuis op de bank dat het kleurenkaartje ook echt van Stylecraft isik heb alleen rood genomen ipv rood/roze
[ afbeelding ]
Jaquote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:02 schreef trui het volgende:
[..]
wordt prachtig serinde! is dat nou de 'blanket stitch' of vergis ik me?
quote:Op zondag 31 mei 2015 08:41 schreef MarSuSt het volgende:
Mooie kleuren, Deisyy. Misschien gewoon een rand met dezelfde granny steek?
Als hij klaar is zal hij 200 x 200 cm zijn, ik heb hem voor mijn dochter gehaakt en vond het zo leuk om te doen, dat ik nu al aan het bedenken ben wat ik hierna ga haken.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:48 schreef Serinde het volgende:
Mooie kleuren inderdaad! Hoe groot is hij?
Misschien vind je dit wat:
[ afbeelding ]
Of zoals marsust zegt, gewoon met de grannysteek. Dat is ook mooi!
Zeer herkenbaar! Misschien een cabrio er van maken?😄 Ik heb mezelf gedwongen te beginnen met de kadootjes voor de juffen aan het eind van het schooljaar. Waarom zijn andere projecten dan ineens veel leuker om te doen?quote:Op maandag 1 juni 2015 12:39 schreef DonnaRush het volgende:
Mooie omslagdoeken!
Inmiddels een paar dagen voor de verjaardag van m`n broer en ik ben letterlijk nog geen steek verder met het VW busje. Way to go!
Haha, het is al een bus, dat dan weer wel. Maar nog zonder wielen en ramen. Slaat ook nergens op, avondje doorbijten en het is klaar. Maarja!quote:Op maandag 1 juni 2015 15:32 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar! Misschien een cabrio er van maken?😄 Ik heb mezelf gedwongen te beginnen met de kadootjes voor de juffen aan het eind van het schooljaar. Waarom zijn andere projecten dan ineens veel leuker om te doen?
Waarschijnlijk omdat die niet MOETEN. Als iemand al begint met "Je moet…" ga ik al steigeren. Dus ik pik dat ook niet van mezelf. Raar hoe dat allemaal werkt in de hersenpan. Maar goed, ga je hem nog wel afmaken? Is wel een heel leuk kado!quote:Op maandag 1 juni 2015 15:34 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Haha, het is al een bus, dat dan weer wel. Maar nog zonder wielen en ramen. Slaat ook nergens op, avondje doorbijten en het is klaar. Maarja!
En idd, waarom zijn al die andere 1296194619461 projecten ineens veel aantrekkelijker?
Ja, dat is het waarschijnlijk, denk ik ook.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:07 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat die niet MOETEN. Als iemand al begint met "Je moet…" ga ik al steigeren. Dus ik pik dat ook niet van mezelf. Raar hoe dat allemaal werkt in de hersenpan. Maar goed, ga je hem nog wel afmaken? Is wel een heel leuk kado!
Heel mooie gedaan! En idd de geadviseerde rand zou hier mooie bij passen!!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:47 schreef Deisyy het volgende:
Mijn eerste haakproject loopt bijna ten einde, maar nu wil ik nog een eenvoudige rand in 3 kleuren om de deken, maar kan op internet alleen maar randen met schulpjes enzo vinden en dat wil ik niet.
Heeft iemand een simpel maar leuk patroon?
[ afbeelding ]
Inderdaad. Het is het eerste wat ik inpak, de rest is bijzaak!quote:Op maandag 1 juni 2015 23:29 schreef trui het volgende:
Je moet ook niet zonder haakspullen op vakantie gaan, Grace. Sterkte.
Ik dacht aan strand = zand in mijn haakwerk. Maarja savonds zit je soms lekker in je appartement en dan ... Eigen schuld, dikke bult!quote:Op maandag 1 juni 2015 23:29 schreef trui het volgende:
Je moet ook niet zonder haakspullen op vakantie gaan, Grace. Sterkte.
een jaar!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Dit heeft bijna een jaar gekost...
Ik ben nu een beetje tunisch aan het haken voor een kleed. Daarna is het weer tijd voor de knuffels
Naja... ik doe ook nog andere dingen naast haken (borduren, sporten, kleuren, fimo, twee studies). Als haken meer op nummer 1 stond zou het sneller gaanquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
een jaar!
hij is echt wel heel mooi geworden.
Geniaalquote:Op woensdag 3 juni 2015 11:29 schreef Muck het volgende:
Ik heb mezelf een tshirt cadeau gedaan![]()
[ afbeelding ]
Ik heb hier een beeld bij en het ziet er gaaf uit! Toch zeg ik: FOTOquote:Op woensdag 3 juni 2015 20:27 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik zie weer mooie projecten voorbij komen!
Ik ben inmiddels een heel eind met het nijlpaard met een badpak aan, maar de bandjes zijn wel aan de krappe kant. Misschien toch een rijtje extra aan haken.
Wat super schattig! Ik vind hem/haar erg leuk! Is het patroon lastig te volgen?quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:57 schreef NijntjesUk het volgende:
Tis niet de beste foto, maar vooruit.
[ afbeelding ]
T moet zoiets worden.
[ afbeelding ]
Aiiii! Ja dat is wel altijd een hels karwei!! Succes nog verder!!quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:08 schreef NijntjesUk het volgende:
Leuk!
Haha, mijn to do lijst wordt ook alleen maar langer.
Patroon is eenvoudig, maar wel erg veel herhaling (dus beetje saai).
Die bandjes zijn wel een drama, omdat je zo vaak moet afhechten enzo (dus heel veel draadjes wegwerken).
Echt heel leuk!!!!!quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb een vest gemaakt en ben er echt superblij meemoet alleen nog eventjes bekijken waar ik hem bij aantrek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook in andere vormen zoals hemd?quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:29 schreef Muck het volgende:
Ik heb mezelf een tshirt cadeau gedaan![]()
[ afbeelding ]
Oooh Wauw! Die is echt leuk!quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb een vest gemaakt en ben er echt superblij meemoet alleen nog eventjes bekijken waar ik hem bij aantrek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het patroon komt hier vandaan. Maar eigenlijk is het niet meer als een grote granny squarequote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:43 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Oooh Wauw! Die is echt leuk!![]()
Welk patroon is het?
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:12 schreef lady-wrb het volgende:
ik zal ook weer eens wat plaatsen. ik ben een monsterklus begonnen, het moet een deken worden van 2 meter lang (en hij is ongeveer 1,90 m breed)
ik zit al op een kleine 80 cm
[ afbeelding ]
ik heb nu even een haakpauze om die honderden draadjes aan de achterkant weg te werken
en ik heb trouw publiek zoals jullie zien: mijn twee katten zitten meestal tijdens het haken elk op
een kant van de deken
*maakt een buiging*quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:12 schreef lady-wrb het volgende:
ik zal ook weer eens wat plaatsen. ik ben een monsterklus begonnen, het moet een deken worden van 2 meter lang (en hij is ongeveer 1,90 m breed)
[ afbeelding ]
ik heb nu even een haakpauze om die honderden draadjes aan de achterkant weg te werken
en ik heb trouw publiek zoals jullie zien: mijn twee katten zitten meestal tijdens het haken elk op
een kant van de deken
Hemden niet, maar wel hoodiesquote:Op donderdag 4 juni 2015 23:35 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
Ook in andere vormen zoals hemd?
wauw! Wat een werkquote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:12 schreef lady-wrb het volgende:
[ afbeelding ]
een kant van de deken
Jij bedankt voor het delen!!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Het patroon komt hier vandaan. Maar eigenlijk is het niet meer als een grote granny square
http://www.mariavalles.com/blog/granny-cocoon-shrug
Iedereen bedankt voor de complimenten
Wauw 😶quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:12 schreef lady-wrb het volgende:
[ afbeelding ]
een kant van de deken
Vetquote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:12 schreef lady-wrb het volgende:
[ afbeelding ]
een kant van de deken
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 20:35 schreef DonnaRush het volgende:
Haha echt! Ik heb m cadeau gedaan en m'n broer vond m heel cool. Maar ik was echt NET klaar. Dus ingepakt en wegwezen.
nee dit zijn allemaal stokjes en de kleuren zijn ingehaaktquote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:37 schreef Crientj het volgende:
[..]
Vet. Haak je m zeg maar per regel? of zijn t granny's?
Wat een werk, maar hij wordt wel heeeel mooi! En dat vest vind ik erg leuk. Jammer dat er geen foto is van het busje, ik was ook wel benieuwd.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:12 schreef lady-wrb het volgende:
[ afbeelding ]
een kant van de deken
Welke wol heb je gebruikt?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Het patroon komt hier vandaan. Maar eigenlijk is het niet meer als een grote granny square
http://www.mariavalles.com/blog/granny-cocoon-shrug
Iedereen bedankt voor de complimenten
Prachtig!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:12 schreef lady-wrb het volgende:
[ afbeelding ]
een kant van de deken
ik weet niet zeker of ze verzenden met Kiala, maar ik weet een paar verkoop adressen van Unicat/Unikat:quote:Op zondag 7 juni 2015 15:17 schreef theemonster het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Unicat en waar ik het kan bestellen waar ze verzenden met Kiala?
Na een roadtrip scarf voor mezelf gemaakt te hebben met Fenna van de wibra denk ik er over om hem ook nog een keer met unicat te maken. Luchtiger voor de kouder zomeravonden dan Fenna toch?
en bij wibra en zeeman wisselt de collectie ook nog eens vier keer per jaar en wat weg is, komt niet meer terug. daar liep ik ook nogal eens tegenaan. gelukkig heb ik voor mijn nintendodeken alles bij elkaar gevonden nu. gelukkig heb ik geen last van de fennagekte.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:24 schreef wild-r0se het volgende:
hey mensen, vraagje he: wat zijn jullie over het algemeen bereid om uit te geven aan garen voor een deken? ik wil nu voor mijn vriend een deken haken [url=http://www.ravelry.com/patterns/library/stained-glass-window-afghanhttp://www.ravelry.com/pa(...)glass-window-afghan](klikkerdeklik)[/url] en daar had ik Caron Simply Soft vooor bedacht, maar omdat het zwarte nogal veel gaat zijn (het grootste gedeelte zie je niet, wordt door achterste lussen gehaakt elke ronde) komt het uit op ongeveer 90 euro.. nu twijfel ik. Wil het liefste wel wat kwaliteit qua garen en dat het een poosje mee gaat, maar vind het ook erg veel geld. En helaas heeft de wibra/zeeman niet altijd de goeie kleuren wat ook nog lastig gaat worden... Heeft iemand nog tips eventueel voor garen? Zat ook nog aan katoen te denken, ik weet het allemaal ff niet meer :p
Die afghan is geweldig! Ik heb dat patroon ook.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:24 schreef wild-r0se het volgende:
hey mensen, vraagje he: wat zijn jullie over het algemeen bereid om uit te geven aan garen voor een deken? ik wil nu voor mijn vriend een deken haken [url=http://www.ravelry.com/patterns/library/stained-glass-window-afghanhttp://www.ravelry.com/pa(...)glass-window-afghan](klikkerdeklik)[/url] en daar had ik Caron Simply Soft vooor bedacht, maar omdat het zwarte nogal veel gaat zijn (het grootste gedeelte zie je niet, wordt door achterste lussen gehaakt elke ronde) komt het uit op ongeveer 90 euro.. nu twijfel ik. Wil het liefste wel wat kwaliteit qua garen en dat het een poosje mee gaat, maar vind het ook erg veel geld. En helaas heeft de wibra/zeeman niet altijd de goeie kleuren wat ook nog lastig gaat worden... Heeft iemand nog tips eventueel voor garen? Zat ook nog aan katoen te denken, ik weet het allemaal ff niet meer :p
grappig, ik las vandaag juist veel mensen lovend over simply soft en minder over style craft.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 16:26 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Die afghan is geweldig! Ik heb dat patroon ook.
Ik heb met Caron Simply Soft gewerkt en vind het eigenlijk niet zo heel erg bijzonder. Dan vind ik Stylecraft DK (of de dikkere versie) een veel fijner garen. En ook nog schappelijker in prijs.
Wibra / Zeeman garen zal ik er niet snel voor gebruiken, nee. Met katoen wordt het heel erg zwaar.
helaas kan mn vriend niet zo goed tegen wol, weet het niet zeker van merino maar wil de goden niet verzoeken met zo'n cadeau haha. (zelf vind ik het wel heerlijk)quote:Op dinsdag 9 juni 2015 16:52 schreef trui het volgende:
Ik vind (Drops) merinowol heel fijn voor een deken. niet te zwaar, wel heerlijk zacht. en wasbaar. Maar wel even een aanbieding afwachten voor de aanschaf.
Simply Soft is best duur inderdaad, en toch maar acryl (best pluizend ook vind ik). Verder is het wat dikker dan stylecraft, de vraag is of je dat prettig vindt.
Hoe krijg je dat zo recht?quote:
geen idee. gewoon heen en weer haken.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:38 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat zo recht?
Mijn ervaring ermee is enkel dat het scheef gaat![]()
het is ook niet moeilijkquote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:01 schreef wild-r0se het volgende:
het is idd niet zo moeilijk als het lijkt, alleen veel draadjes... heb net een gemaakt met het logo van FC Groningen, maar twee kleuren maar als nog genoeg draadjes
Apart dat ze dat fijner vinden.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:04 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
grappig, ik las vandaag juist veel mensen lovend over simply soft en minder over style craft.
[..]
helaas kan mn vriend niet zo goed tegen wol, weet het niet zeker van merino maar wil de goden niet verzoeken met zo'n cadeau haha. (zelf vind ik het wel heerlijk)
dikte van de wol maakt me opzich niet heelveel uit, dikker betekent wel grotere steken en minder werk
het hangt natuurlijk wel een beetje van 't patroon af of je zomaar met minder steken toe kunt. maar je ging iets met vierkantjes maken toch? De vierkantjes zullen iets grover worden, en je hebt minder vierkantjes naast elkaar nodig om aan de juiste breedte te komen. Het is maar net wat je zelf wilt en mooi vindt!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:04 schreef wild-r0se het volgende:
dikte van de wol maakt me opzich niet heelveel uit, dikker betekent wel grotere steken en minder werk
ja, ook de mijne.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
Drops baby merino is echt mijn grote favoriet.
dat vind ik echt iets voor jou iddquote:Op woensdag 10 juni 2015 13:34 schreef trui het volgende:
Kennen jullie deze al? Mijn vingers jeuken om er iets mee te gaan doen. Maar wel heel veel draadjes om weg te werken..
Katoen zou denk ik ook prima kunnen. Ik ben zelf bezig met een deken van Philder Cotton 3, maar het schijnt dat die uit het assortiment gaat? (Tenminste, zoiets heb ik ergens opgepikt. Kan best zijn dat ik er naast zit). Je zou verder kunnen kijken naar webwinkels zoals Wolplein of Wollandhof, die werken met staffelkorting of met een bepaald percentage korting op bepaalde dagen. (Wollandhof heeft woensdag gehaaktdag bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:24 schreef wild-r0se het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |